:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Csak akkor menj bele, ha rendezettek a papírok, és reális áron - pontosabban mélyen értéke alatt - jutsz hozzá. Szinte minden kapható új és bontott alkatrészek egyaránt, nem jellemző az alaktrészhiány miatti kényszerpihenő.
Az átalakítással csak óvatosan, ezt KöHÉM rendeletek szabályozzák, ez itt nem amerika... még a kormányszarv méretének megváltoztatása is a rendszámba kerül nálunk, ha komolyan veszik, mivel átalakításnak minősül.
Nekem mechanikus letapadás oldóm van,berakom a gépet kettesbe, és kiemelt kuplungnál megtolom előre-hátra :-)
Ez a hiba főleg akkor jellemző, ha a fémlamellák nagyon kopottak már.
Viszont találtam egy jó kis lapot, mikor rákerestem az ólomtetraetilre, olvasd el ! Itt van minden az oktánszámról , adalékokról, rövid, látványos, tanulságos !
http://merlin.bgk.bme.hu/bme/Kozlek/K%F6z%FAt/K%F6z%FAti%20j%E1rm%FBvekII/UA_1_A_benzin.ppt
Értettem!
De a lerakódások ellen nem a pótló, hanem a specolaj dolgozik.
Talán el fogom hagyni a pótlót, de a jó olajról nem mondok le.
VISZONT! : Nem szerettem, hogy néhány napos állás után letapadtak a kuplung lamellák, ezért megoldást kerestem.
Ajánlottak a váltóba "spec" olajat, aminek az ára gyanusan olcsó volt, ahhoz képest, hogy spec.
Ma már tudom, hogy ez a piros dobozos, egy olasz szutyok.
Van olyan olaj, ami csökkenti a letapadást?
Esetleg grafit adalék?
Sziasztok!
Egy kérdéssel fordulnék hozzátok.
Lehetőségem lenne venni egy 89-es évjáratú JAWA TWINSPORT-ot, ami kb 5-6 éve áll (elég rossz bőrben van). Gondolom lekéne bontani egészen vázig és mindent felújítani.
Érdemes hozzákezdeni? Nekem azért tetszik, mert ha jó lenne akkor is szétszedném egy kis vágás (chopper) miatt. A felújítást én csinálnám (persze közben zaklatnálak titeket) a gépmunkán kívül.
Csak azt nem tudom mennyire vannak hozzá alkatrészek (gyári esetleg utángyártott) és milyen áron?
Előre is köszönöm.
Üdvözlettel:
sgab
Mindössze annyit kell tudni az ólompótlóról, amennyit leírtam, oda való, arra tervezték.
A gyűrűk közötti lerakódás csökkentésére is van külön erre a célra kifejlesztett adalék, nyilván leginkább az való oda. Az ólompótló adaléknak ez nem feladata, erre nem is alkalmas.
A kitűzött cél elérésére véleményem szerint az arra legalkalmasabb dolgot kell felhasználni, nem azt , ami épp van otthon a polcon, és hátha másra is jó lesz, mint amire ajánlja a gyártó.
Üdv. Matya!
Nekem van egy felesleges 634-es váltóm, viszont 1-2 dolog hiányzik belőle, nem emlékszem, pontosan mit adtam el belőle, majd utánanézek. Azt tudom, hogy a fogaskerekek megvannak, de a többiben nem vagyok biztos.
Szólj, ha esetleg így is érdekel a dolog!
O.K.
De, ha a szelepeknél jó,akkor a gyűrűknél és a csapágyaknál is nem, még ha nincs is ott ütés, mert az már ugye hasonlítana arra a dologra, amit úgy hívnak komoly gond.
Igazad van, mert mondjuk 40 literre az olaj+ólompótló 2000.- , tehát +50.-/lityi.
Azonban, ha AROL 2T -t raksz bele, akkor az is benne van egy 1000.-resbe.
Így az extraság rögtön csak 25.-/l.
Annyit meg csak megér nekem, hogy alig füstöl, nem büdös, kipufogó nem dugul, gyűrűk mögött nem rakódik le, télen védi belülről, talán még felújítani is később kell, az megint pénz - .
Nem akarlak meggyőzni, csak én ezekért használom.
Helló Pterminal !
Semmilyen adalékot nem igényel a 2t motorolajon kívül a jawa.
Bejáratáskor viszont érdemes szintetikusat használni,az állandó kenés miatt, ezután talán , már csak pénzkidobás.Vitatható..
Az ólompótló adalék teljesen felesleges, mivel egyrészt ha jól emlékszem, 86-osra tervezték , ennél ma csak jobb benyát kaphatsz,
másrészt pedig ez nem szelepes motor.
Idézek az ólompótló adalék dobozáról:
"kopáscsökkentő és ütéscsillapító hatású a korosabb járműmotorokban a szelepülések és a szelepek érintkező felületén."
üdvi : Fullkopy
Van egy ötletem!!!Versenyezzünk, ki tudja a legdrágább literárat kihozni üzemanyagra.:))))Úgy látom lennének jelentkezők..:))
Minek annyi vackot belekeverni, ez nem értem...Elég drága a benzin extra olajok, meg adalékok nélkül is...Sztem.
Kéne nekem egy 634es Jawa váltó tokkal-vonóval kompletten.Ki tud esetleg segíteni?
A pterminál én voltam, véletlenül azt írtam be, de az utóbbi időben a bibumm -ot használtam.
Szia Fullkopy !
Ahogy böngészgetem a fórumot, úgy gondolom járatos vagy elég sok témában, ezért tenném fel az alábbi kérdést Neked, de a többieknek is.
A 634 -esemhez a benzinbe REPSOL -t, vagy OREGON 2T -t használok.
Az OREGON speckó olaj, alacsony füstkibocsájtású, tisztító, és korróziógátló hatású.
No most ezeket a tulajdonságokat gondolom adalékanyagokkal éri el a gyártó.
Azonban én ÓLOMPÓTLÓ adalékot is teszek a benzinbe, és ekkor merül fel a kérdés, vajon az adalékok nem rontják-e egymás hatását, vagy (ne adja a főnök)még ennél is valami rosszabb.
Na ez lenne a kis kérdésem.
A célszerszámok 638 szétszedéséhez ott leledzenek a képtár, hu-n. Nincs beméretezve , de mivel vagy tolómérő, vagy a mérőszalag van a motyó mellé támasztva, csak a vakok nem tudják leolvasni.
Az elsődleges lehúzót négy rugóért csinálták meg nekem, a rajzom alapján, a blokkszéthúzót pedig húsz perc alatt dobtam sk. össze.
Használjátok egészséggel...
http://kep.tar.hu/fullkopy/50201488#2
Háj jocky!
Van csepptankoshoz hengerem, ha érdekel. mÉG Gyári méret, viszont szerintem fúrni kell.
Még jó, h nincsenek a méretek ott...Akkor hogy adnának el egy darabot is..:)
Valóban benne vannak, de nincsenek méretekkel ellátva... Majd írd meg a fejleményeket a Jawa Hungáriával kapcsolatban, légyszíves.
Halványsárga gőzöm sincs, sajna, csak kívülről láttam olyat, asszem Peti 74 az mz mágus.....
ez egy mz ts 125 nél is igy van?Van az a forgatható lyukú lemez?
Inkább az oldalán a kapcsolóköröm, de lehet benne elégett váltóvilla, stb, majd kiderül a vallatásnál.:-)
Úgy gondolom, hogy az 559-esedet akarod felújítani. Csapágyakat méret ismeretében csapágyboltokban meg lehet kapni, de a váltó a gyenge pontja a gépnek, nekem hol a 2-est, hol a 3-ast dobálja ki. Ezt úgy próbáljuk megoldani, hogy 634-es váltóját építjük be, ha tudunk ilyen blokkot bontásra kapni. Szívesen adnék kuplungot valakinek, ha tud ilyen 634-es szerezésében segíteni. Egyébként a kuplunglamellákkal sose volt gondom, ha nem láttam volna benne, akkor azt sem tudnám, hogy van ilyen.
Sziasztok!
A javítási könyvében bent vannak a szerszámok,innen letöltheted,sőt a szerszámokat a Jawa Hungary-tól meg is lehet venni,én is most fogok érdeklődni az áráról.
Fullkopy!Fogaskerék nincs ami el szokott kopni,melyikre érdemes odafigyelni?
Nekem olyan srác kellene aki anyagbeszerzésben othol van vagy tud olyat aki megszerzi és uténvétellelelküldi mert felénk ezeket nem tudom megszerezni sajnos!jawa 250 csepptankos hoz kellene!Az összes csapágy a blokba(fagor is jó),szimering,kuplung lamella(vagy parafa betét is jó külön,ékfogaslerék és gumigyűrű a berúgókar tengelyre.És ez árban mit jelent kb.
Előre is köszönöm!
dzsekk@citromail.hu /0670 388 8492/
Helló mindenkinek!
A 638-as motorgenerálhoz egy kérdés:Érdemes a főtengelyen a labirint tömítést is kicseréltetni?A jellegzetes hibát észleltem:az egyik henger füstöl,a másik szinte alig.
Peti74!
Említettél embert,aki hajtókar bronzperselybe beilleszti a csapszeget.Meg tudnád adni az elérhetőségét?Kaptam gyári új főtengelyt Danuviához és nincs megmunkálva a persely.Ki is derékszögeli?Mert dörzsárazni én is tudok!
Köszönöm!
Gyuri(a másik)
A Jawakhoz nincs olyan oldal, mint a Sinsonokhoz, ahol rajzokkal együtt megtalálható az összes szerszám ?
Összes csapágy, a tűgörgősek is, szimeringek is, cserélendők, a pillangótárcsa 2 rugója, elsődleges lánc, ha kopott, a kuplungautomata is,
"O" gyűrű a kuplunglamella alatt, ha kell, tárcsák,lamellák, valamint a km meghajtó szimeringjét sem elfelejteni cserélni...
Szerszámokat csinálni, csináltatni kell, ha kölcsönözni tudsz, mázlid van.
szerszámok :
http://kep.tar.hu/fullkopy/50201488#2
Gyuri!
Nekem lenne egy szétbontott 634-es blokkom, de már egy pár dolgot eladtam belőle. Pontosan mi kellene?
Sziasztok!
Egy 638-ast szeretnénk generálozni,tudtok ötletet adni,mi az amire különösen figyeljek,típushibák,mik szoktak tönkremenni,elkopni amit érdemes kicserélni alaposan átnézni a blokkban,persze nem a dugókra és a főtengelyre gondolok,hanem váltó kuplung stb.
Ja és gyári szerszámokat keresek a blokkszereléshez,ebben tudna valaki segíteni?
Peti
Kedves Mindenki!
Bontásra lkeresek 634-es blokkot/váltót.
Aki tud ilyent kérem szóljon ide, vagy a 20/9769-225-ös számomra.
Kösz, Gyuri
Igen, nagyjából ezek az alkatrészek kerültek elő a telóból, s mivel sérülés- és kopásmentesnek tűntek a láthatóan ronggyá kopott műanyagperselyek kivételével, összeszereltem egy másik, hajlott felsőrészű belsőszár kifogástalannak tűnő aluperselyeivel. Láss csodát, nem szaladgált el az olaj a dugattyúfurat helyett a persely alatt, lett is jó erős csillapítás.
Ezeket a telókat a hetvenes évek legelején kezdték műanyaggal butítani, szerintem az addig kijött gépek telóit nem nagyon kell a gyári javaslattól eltérő sűrűségű olajjal töltögetni.
Telónként két deci, vagy 200 ml válaszd ki a szimpatikusabb mértékegységet :-)
A telószimeringet meg a harmónikát cserélhated.
Hello keresek Jawa Perak tankpanelt ha lehet aluminiumot!
Hahó!
638as első telójába mennyi olaj szükséges? És miket kell kicserélnem egyúttal?
Szakirodalomban nem leltem, fórumban meg csak annyit találtam, hogy a 634es villájába 140cm3/oldal olaj kő.
Köszönöm!
A 634-es már tűgörgős felül. Semmi foszforbronzpersely. Elnézést, nem figyeltem.
Üdv,
Peti74
Szia Peti!
Köszönöm a segítséget.Ezek eredetileg tűgörgősek nem,vagy rosszul tudom?
Kossuth és Társa gépműhely.
Tel: 06-1-265-09-28
06-30-950-08-04
Bp. X. Gyömrői út - Újhegyi út (a zsákutca) sarok. Bejárat a gyömrői útról, az iparvágányoktól kicsit kifelé, majd a telephelyen, az autószerviz mögött vissza, át a vágányokon, szóval kicsit furfangos megtalálni. Lepukkadt egy műhely, de az ember jól dolgozik és jó áron.
Csak főtengely felújítást vállal, ha bronperselyes akkor csak nyomasd szét vele és ajánlok egy másik profi embert, aki előszőr a bronzot illeszti a csapszegedhez a hajtókarban.
Üdv,
Peti74
De.
25x62x10.
Csak főtengelyre való minőséget vegyél. Ne lepődj meg, ha 2000 Ft körül lesz, mai viszonlatban ez idegbeteg méretnek számít, ezért ritka.
Ha máshol nem kapsz, akkor Dichtomatik Szimmering Kft. tel : 06-1-297-43-45.
Vagy még az Elring cég gyárt ilyet, cikkszáma : 763.772 (rendelés : Láng Autóalkatrész)
Ez utóbbinál az a jó, hogy süllyesztve van a házban a tömítőajak, ezért új felületen fut majd a főtengelycsonknak azon a részén, ahol nem rozsdásodhatott meg. Nem olcsó, de tovább tart majd mint maga a főtengely és ha az a baj, hogy a régi felület berágódott, vagy 20 év állás miatt pont ott rozsdás lett, akkor ez az Elring a mentőöv.
Üdv,
Peti74
Fullkopynak és Petinek
Köszönöm az infót,azt még eláruljátok,hogy a Gyömrői űton nagyjából merre van a gépműhely?
Ezzel a műhellyel meg voltatok elégedve?
A gépműhelyektől tartok,tényleg nem szeretném olyan helyre vinni ahol elb...ák,nem számít ha többet kell fizetnem csak jó legyen.
Mégegyszer köszönöm a segítségeteket
eladó:
638 as jawa: piros falújított, zsír minden alkatrésze, mivel kosaras volt, rengeteg extra, króm , páyagumi, első tárcsafék!! stb...
próbakör horvátország gond nélkül 1000 km. ár: 160.000
634: kék szépállapot, üzemképes, az országban ebben van az első 632-es blokk:) 632. 0000. 302. ár: 100.000
érdeklődin: email: ttibi20@freemail.hu
tel: 70/3339723
ui: ha kell van két főtengelyem elfekvőben, felujításra szorulnak, de alkatrésznek jók.
250-es jawahoz nem tudja valaki fejből a szimering méretet?
Jaja, rángat is... No, majd megnézem alaposabban, már szedtem szét a kuplungot, de nem láttam ilyen törést... bár attól még lehet...
Köszönöm a tippet Fullkopy! Ja, egyébként ismerjük egymást... voltam már nálad nyáron... középtámaszt venni.
Üdv: Dani
Szev!
Plíz mondja + valaki, hogyan lehetséges ebbe a szocmotoros menyországba feltölteni a mocim képeit, mert már anno elküldtem az illetékesnek de mégse látom a galériában...elveszett az éterben...
Más.Ha van valakinek ill. ésszerű áron tud szerezni új Jawa 350-634-5-50 es komplett hengert (dugókkal és tartozékaival-->főtengely kivéve) az márciusig írjon pls mert fel kell újítani a kétkerekűmet. Ja és szép állapotban lévő bukókeret is érdekelne (persze eredeti Jawa). JAWA RULZ!!!
Ekkor rángat is ? Ha igen, akkor " O " gyűrű csere a lamellák alatt.
Nekem egy vett blokkomban le volt törve a perselyes nyak a kuplungkosárról, az szólt, mint állat...
Sziasztok!
Majd légyszi nekem is válaszoljon valaki! A 2. kérdésemre talán már megtaláltam a választ (trafócsere), de az elsőre semmi...
Köszönöm!
A lengéscsillapító működése nem a perselyekről szól, hanem a dugattyún lévő olajáteresztő résekről, furatokról. Egy jó, szabályozható teló konstrukció dugattyúján van pl. egy nagyobbacska furat, ezen egy lemez , amely forgatható, biztosítható, több, csökkenő átmérőjű furatokkal.Mindíg a megkívánt méretű szűkítőfurat fedi a dugattyúfuratot, amire állítva van.Ha kopott a dugattyú, vagy híg az olaj, akkor kisebb furaton kényszerítem át, ha kemény, akkor nagyobb utat engedek neki,... aztán beszélhetnénk egy, vagy két irányban működő lengéscsillapítókról is, meg a beépített , rugós áteresztő szelepről is, ami visszacsapó szelepre emlékeztetne.. nem bonyolítanám tovább ...
Hát lehet hogy nekem óriási szerencsém volt az 559-essel, de 15W-s lökésgátlóolajjal úgy csillapít, mint a kisangyal, nem üt fel, nem rúg ki, nem hintázik, pedig meg is van nyomva 15mm-rel a rugó, hogy alacsonyabb legyen az eleje, s így az előfeszítés is nő.
Sztem. lökésgátlóolaj + maximum 25% motorolaj bőven jó mindenbe, ami meg szétkopott, azt fel kell újítani.
Az 559-es telójának csillapítása ugyanis meglepően apró darabkákra szétszerelhető, s a megfelelő részeket egy középszerű esztergályos is le tudja gyártani.
Silon- v. talán aramidperselyek ill. aluperselyek (évjáratfüggő) futnak a belsőszár alsó részén, ezek cseréje lehet szükséges végső esetben. Más ebben a konstrukcióban érzésem szerint nem csinálhat gondot, mert nem kopik.
Visszatérve a hajtóműolajra, általában
75 W - 140W közt lehet cirka válogatni közöttük, a telóba meg motortípus függvényében 5 - 10 - 15 W kell..
A lökésgátlóba lökésgátló olaj való elsődlegesen. Ha ez nem csillapítja megfelelően a lengést, az a lengéscsillapító kopásárára, vagy az olaj elhasználódására utal.
A kopáson , - ha nem lehet állítani a teló belsejében az átpréselendő olaj mennyiségét,- a sűrűbb olaj még segíthet.
A lökésgátlónak és a motorolajnak a viszkozítása ugyanaz. Mindkettő csak csekély mértékben habosodik, hasonlóak a tulajdonságaik. Nyáron nincs nagy jelentősége annak, hogy melyikkel töltjük fel a telókat. Télen , illetve hideg időszakban már ez nem igaz, mert egy jó telóba a motorolaj már túl sűrű lesz, ezáltal nagyon kemény lesz a futómű.
A lökésgátló olaj viszkozítása nem reagál olyan kedvezőtlenül a hidegre, mint a motorolaj, mivel a környezet hőmérsékletén való üzemre tervezték, úgy télre, mint nyárra.
A 4 üt. motorolaj a motor üzemi hőmérsékletén megfelelő viszkozítású. A lengéscsillapítóban lévő olajat semmi sem melegíti fel, emiatt pl. a motorolaj túl sűrű marad.
A hajtóműolaj pedig a kelleténél jobban habosodik, nem ideális emiatt , valamint ezt is melegebb üzemi körülményekre tervezték.
Szerintem is!(most akarom csapágyazni,szimeringezni)
Köszi!
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|