:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Kösz Fullkopy!
Épp egy ilyen preventet vettem a mai szent napon:) Akkor megnyugodtam, hogy jót választottam. Ami a ferropassitot illeti, annyira nem vészes a helyzet, csak egy kis felületi rozsda van a felnin a gumi ahol hozzáfeszül ott. Esetleg van vmi ötleted arra, hogy hogyan tudnám úgy lekezelni, hogy ne folytassa a rozsdásodást?
Peti!
Kell neked is alaplap?
Kinek milyen 2T olaj vált be eddig? Mi az ami legkevésbbé füstöl és bejáratáshoz is ok?
Hello Peti74!
Köszönöm a segítséget.A másik amit akartam kérdezni,a hajtókar felső szemét is alakítani kell,gondolom,legalábbis a jav.könyvben a hajtókaroknak is több színűk,gondolom a g.műhelyes a legközelebbire alakítja ki és ahhoz illesztem a csapszeget és a tűgörgőket(ami a könyv szerint nem kosaras)és egy régi SKF katalógusban találtam is idevaló tűgörgőket,jól értelmeztem eddig?
A dugattyú és henger gyári illesztése (jav.könyv szerint számoltam ki) lehet akkor mint amit leírtam az előbbi kérdésemben (~0,090-0,105)?
Hello Cs. dani!
Olvastam a problémádat a rozsdarágta, kráteres telóddal kapcsolatban. Amennyiben érdekel, leírok egy módszer, amellyel rendbehozhatod. A motorom teleszkópját és kipufogóját hoztam ezzel az eljárással rendbe. Előre mondom idő, szívesség és türelem igényes. Tehát, ha érdekel jelezz vissza, részletesen leírom!
Üdv: Gala
Szia H.Peti!
Egy kicsit félreértetted.
A régi 70-es években gyártott "csepptankos" Jawaknak volt olyan hajtókarja, amiben alul rendes görgők voltak, de felül a dugattyúcsapszeg egy un. foszforbronzból készült perselyben futott, ez látta el a felső csapágy szerepét.
A foszforbronz (vagy ónbronz) egy porózus szerkezetű puha öntvény, ami - mint egy szivacs - megtelik olajjal - és ezen az olajfilmen fordul a csapszeg. Kis sürítésű motorok esetén (pl. 559-esnél 1:7,7; 360-asnál 1:8) élettartama kb. megegyezett a hatókar alsó csap élettartamával. A javítása elég macerás, mert százodos illesztést derékszögben dörzsárazni csak sikattyúba fogott hajtókarnál lehet, ahhoz pedig szét kell nyomni a főtengelyt. Nagyobb sürítésű és kb. 4000-es fordulat felett használt motorokban ezért nem alkalmazzák.
A kockahengeres Jawak és a Te 638-asod főtengelye már alul-felül tűgörgős, tehát ez az egész bronzperselyezősdi (amit erzsébeten csinál a bácsi) rád nem vonatkozik. Ez csak a csepptankosoknak szükséges.
A Kossuth pedig komplettre csinálja a főtengelyed. Jó minőségű anyagokat használ, általában 1-2 századdal nagyobb alsó csapot és új tűgörgő készletet rak be, és ha muszály, akkor cseréli a hajtókarban lévő perselyt is.
A középső csapágyat viheted Te is.
Az tudom, hogy a 638-ast is elvállalja, de nem szereti, mert azok a sonkák állítólag néha mérethibásak, ezért a kicentírozásuk nem lesz tökéletes (persze a csapoknál oké lesz, csak a sonkáknál nem). Ha nagyon izgat, akkor mielőtt elhozod kérd meg, hogy fogja be a csúcsok közé és az indikátorórával mutassa meg a centírozást. Ne bántsd meg, mondd pl. azt, hogy mert még soha nem láttál ilyet :).
Üdv,
Peti74
Sziasztok !
Az IGC tervezőjével beszélgettem a múltkor és ajánlott nekem egy hall ic-t, amelyiknek a tokozás, a hőmérséklet-, feszültség- és polaritástűrés miatt alkalmasnak találtatott motorblokkban való használatra. Bármelyik elektronikai boltban beszerezhető, én most vettem 3 db-ot, darabja 210 Ft.
Ki fogom próbálni, remélem beválik, főleg a 350-esben leszek rá kíváncsi, hogy hogyan lehet vele szimmetrikus gyújtást állítani.
Ezt az ic-t én a Matya féle alaplapra szerlt ki nyáklapon képzelem el. Ezek után már bőven nem az ic lenne a "legdrágább láncszem", már a ami blokkba szerelt hall jeladót illeti. Trabi mágnes esetán kell még hozzá egy esztergált távtartó, ezt nekem az esztergályos bácsi (akit mint bronzpersely készítőt már ajánlottam alant) 1200-ért csinálta darabját 638-ashoz (még van egy darabom feleslegben), de 10 darab esetén szerintem ez is olcsóbb lenne.
Lássuk csak:
mágnesgyűrű bontóból ~1000 Ft
távtartó ~1000 Ft
alaplap ~1000 Ft
ic+nyák ~500 Ft
Akár 4000 Ft alatt megoldható lenne egy komplett hall jeladó akármelyik Jawaba.
Az elektronika kéthenger esetén a másik 4000 Ft. Szerintem ez már nem olyan sok.
Az egyhengeresekhez ráadásul tökéletesen megfelel egy tönkrement ETZ jeladóból kihúzott "nyeles mágnes", itt 1000 Ft alatt lenne az esztergálási költség, hiszen csak le kell venni a "nyél" végéből, és egyben az lenne a távtartó is (én már csináltattam anno ehhez az ETZ mágneshez egy központosított befogószerszámot, hogy ne a mágnest kelljen megfogni). Vélemény ?
Üdv,
Peti74
Sziasztok!Fullkopy és Peti74!
A Gyömrői út-ra csak szétnyomatni vigyem a 638 főtengelyem és XX.-ker-be állítassam be és rakassam össze,vagy a gyömrőin is megcsinálják tisztességesen.
Jól értelmezem?Alsó tűgörgő helyett használnak bronzperselyt is?
A gyömrőin jó anyagokat használ a mester?A Jawának az alső tűgörgői kosárban vannak,vagy anélkül.
A 638-nál,én úgy számoltam,hogy a henger és dugattyú illesztése 1 tized is lehet,a javítási könyv alapján,lehetséges ez?
Persze, h jó rá, ugyanaz a méret..De ez csak az az alaplap, amire fel lehet csavarozni a trabi-jeladót, mielőtt bárki tévedésbe esne..
A legkíméletesebb a krómtisztító, pl prevent kapható tubusban.
Radikálisabb a szappanos fémforgács, a soke vagy a frina. Amin nincs ipari szappan, azt nem ajánlom,jobban karcol. A szappanosat kevés vízzel kell használni. Ha tutira akarsz menni, szedd le a gumit, tömlővédőt, ferropassittal kezeld a felületet, majd alapozd le. Spray-t használj, nem ragassza be a küllőanyákat.. a visszahajló peremnél ne felejtsd el akár szigszalaggal az abroncsot körberagasztani, hogy a már látható felület ne legyen összekenve.
MATYA !
Érdekel engem is az alaplap, de 634-es gépre az jó ?
Ez még 6V-os. Ha nem, hogyan lehet átalakítani.
Matya!
Most küldtem el az e-mail-t a váltóval kapcsolatban!
Üdv.!
Nekem inkább azt mondja meg valaki, hogy ki az isten találta ki ezt a marhaságot a Stihl-olajjal????Mi a francnak egyáltalán...Azt ha jól tudom a fűrészekhez/kisgépekhez fejlesztették, aminek az üzeme minden, csak nem hasonló egy járműéhez...
Nem járműmotorba való, akkor miért várjátok tőle, hogy ugyanúgy ellássa a feladatát?Annál esküszöm, még a 10W-40-es teszkógazdaságoz motorolaj is jobb szolgálatot tesz...Jó, kiülepszik, ha nem használja az ember a járművet, de kicsit össze kell rázni indulás előtt...
Automatic Transmission Fluid.
Ezeket használják automata váltóba vagy még a kormányszervókba. Minden oldajgyártó gyárt ilyet, max az elnevezésben lehet eltérés.
Szia,Peti74!
Köszönöm,de remélem nem kell szétszedni az új főtengelyt!
Köszönöm!
Gyuri
Gyurci.
Íme az ember, akinek, ha odaviszed a kipréselt hajtókart és az új csapszeget, akkor összeilleszti egy új foszforbronz persellyel, századra, derékszögben.
Lőrincz Tibor,
Bp. XX. ker. Vörösmarty u. 47.
Tel : 06-1-283-21-83
Az van kiírva, hogy vízszivattyú javítás, esztergálás.
Üdv,
Peti74
Szia Garde !
Én a csepptankos 350-est ilyen időben járattam be és alapvetően nem volt ragadási hajlama.
Ha valaha ragadt meg motorom, akkor arról utólag mindig kiderült, hogy alul lett fúrva, vagyis nem kapta meg azt az illesztést, amit kíván (250-es Jawa-t és 250-es ETZ-t legalább 6 századra, 350-es vashengers jawat is legalább 5 századra, de az is inkább 6-ra hónoltattam. Nekem az a tapasztalatom, hogy ezek az illesztések is CSAK gyári dugattyúknál használhatóak biztonsággal, a kisipari termékek nagy hőtágulása miatt még 1 tizedes illesztés mellett is szorulnak.
Én itt keresném a motorod megszorulásána okát.
Amit tapasztaltam még a vashengeres 350-esek dugattyúival, hogy a néhány száz km megtétele után a motort szétszedve az eredetileg pontosan 6 századra illesztett hengerek közül az egyik 3 százados, a másik 8 százados illesztést mutatott. A túl kicsi illesztésű dugó hengerét újra hónoltuk 6 századra, ezek után az a motor soha többé nem mutatott szorulási hajlamot. Az egész jelenség oka, hogy a jawa gyár anno nem hőkezelte a dugattyúit, ezért a dugattyúk üzem közben érték el végleges méretüket, és olykor kisebb, olykor meg nagyobb lett az átmérője néhány századdal.
Nem tudom, hogy a 638-as dugattyúkkal mi a helyzet, de én levenném azokat a hengereket és dugattyúkat és mikrométerrel meg tapintóval megméretném őket, hogy biztosan megvan-e a legalább 5 százados illesztés.
Sajnos ez tényleg szarakodás így az első időkben, de hidd el meghálálja magát később.
Nincs rosszabb, mint egy jó kis nyári motorozáson folyamatosan attól félni, hogy mikor áll be a gépezet.
A Stihl olajról viszont rossz tapasztalataim vannak. Tavaly tavasszal kb 150 km alatt javíthatatlan állapotra amortizáltunk egy yamaha yz250-es krosszgépet, mert stihl márkájú, piros csónakmotor-olajat kevertünk a benzinbe 1:33-hoz. A motor úgy nézett ki utána, mintha nem is kapott volna semmilyen kenést. Minden összesült mindennel.
Kinek van más (pozitív) tapasztalata vele ?
Üdv,
Peti74
Az ATF -et nem ismerem.
Ez gyártmány, vagy minősítés.
Hol beszerezhető?
A kezdetleges, (vakrozsdát) gázolajos pamut rongy, + erőteljes dörzsöléssel szépen el lehet távolítani, a króm megsértése nélkül.
Több lesz pár másodpercnél.
A háztartási boltokban kapható fém dörzsszivaccsal pl.
Sziasztok!
Van egy kérdésem: Kissé berozsdált a felnim belső fele, és bár nem látszik, de le szeretném szedni a krómról a rozsdát. Mivel tudom ezt jól leszedni? Van vmi tuti szer? Mi vált be nálatok? Ha minden igaz, csak felületi rozsda.
Szia Garde!
Szerintem ne erőltesd a bejáratást ilyen hidegben,mert túlhűl a henger és nem tudja követni a dugó hőtágulását.Várd meg a tavaszt,ha lehet!
Üdv!
Gyuri
U.i.:Azoknál a karburátoroknál,ahol nincs teljesen különálló alapjárati rendszer,a levegőcsavar beállítása részlegesen nyitott tolattyúállásnál beleszól a keverékképzésbe.Szerintem.
garde
Azzal a csavarral csak az alapjárati keveréket állítod, ha meghúzod a gázkart akkor annak már nincs is jelentősége.
Ha nem alapjáraton akarod a keveréket beállítani, akkor a benzinszinttel és a tűállással kell játszani.
De szerintem ilyen hidegben ez az 1,5 km nagyon kevés. Szerintem túl kis tűréssel készült a dugó
Befelé. :)
A csavarral a levegő mennyiségét szabályzod. Ha kifelé tekered, több levegő jut a keverékbe, szegényebb lesz. Ha befelé, akkor kevesebb levegő, dúsabb keverék.
Üdv!
Azt hogyan kell? Gondolom a keverék állítócsavarral, de merre kell tekerni? Kifelé?
Próbáltad úgy, hogy dúsabb keveréket állítottál be?
Még várok jelentkezőket a gyújtásalaplap-rendeléshez!!Jó lenne minél előbb összeszedni még pár darabra jelentkezőket...Nagyobb szériában olcsóbb lesz..
Köszi a választ Csehcsoda!
Már azt hittem, hogy nem tudok valamit ezzel kapcsoaltban.
Nos, akkor jövő hétvégén is szét csavarlazítózom az agyam :D
Sziasztok!
Normális dolog az egy bejáratós 638 asnál, hogy 1-másfél kmként eljut ilyen 0 fokos időben a megszorulás határáig? Max 2000 forudulatig pörgettem és 1:33 Stihl 2T olajjal. Eddig 15km mentem vele. Mikor fog ez elmúlni?
Mást nem nagyon, mint amit csinálsz. Kell sok türelem, sok csavarlazító, 2-3 féle méretű törtcsavarkiszedő, forgásirányváltós fúrógép, 3-as, 3.5-es spirálfúrók és sok-sok szerencse, hogy minél kevesebb szakadjon el.
De a legfontosabb tényleg a türelmes csavarlazítózás, mert az nem olyan, hogy ráfújom, és már bontom is a 20 éve rozsdálló csavarkötést. De gondolom, erre már rájöttél.
Üdv!
Lassan belekezdek a 638-asom felújításába, de rettenet, hogy szakadnak bele a csavarok, egyszerűen letekeredik a fejük és annyi (pl. most a 4 csavarból, ami a sárvádőt fogja a telóhoz 1 szakadt bele, jó móka lesz azt onnan kibányászni) :( Pedig tisztítom, fujkálom mindeféle sz@rokkal, meg kocogtatom, de ááá, siralmas. Régi gazdi kint tartotta és télen is járt vele...
Nem tudtok valami okosat mondani erre?
Köcce!
Na figyeljetek.Ha esetleg érdekel valakit olyan gyújtásalaplap a Jawához, amire fel lehet tenni a Trabi elektronikát, az szóljon, mert mennék csináltatni a hét elején, és ha többet rendelek, akkor olcsóbb lenne..Árat ne kérdezzetek, holnap fogok érdeklődni, h egyet mennyiért csinálnának meg..
Forgórész, könyök, kerék kompletten van Csepelen.
vizvezjav@net-tv.hu
Hali jawa 350 638-ashoz keresek alkatrészeket(első telo,elektronikát forgorész, kábelköteg, kipuf könyökök, meg egy 16"-os hátsó kereket. Köszi:Aludttej
Loctite sűrűnfolyós szürke blokktömítő anyagot (tubusos, de NEM fogkrém) kapsz komolyabb csapágy-szerszám-kenőanyag boltban, illetve bárhol, ahol árulnak. :)
Kössz a választ! Majd utánaolvasok!!
Üdv Dani
még valami.350-es nél az utazó sebesség 100km/ó nincs valakinek kivitelezhető tipje 120 utazóra/az első kisláncfogaskerék 18 fogas/nagyob nincs.nincs más áttételi pont ami variálható?
sziasztok,a twin kidobálja a 3.at ezért szét kell húzni.a kérdésem az lenne, hogy mivel tömitsem vissza és hol kapok olyat.köszike
Üdv!
638TS-Jawara keresek kormányt,kormánykapcsolókat,első sárvédőt és a váltóba behajtótengelyt,amin a kupplung van.
Köszönöm!
Gyuri
A rozsda felületi anyaghiányt okoz, ez nem igazán lepolírozható. Galváneljáráskor viszont elő szokás készíteni a felületet, biztosan van feltöltő , alapozó módszer,pl. rezezés, erről a krómozó adhatna bővebb felvilágosítást.
Kíváncsiságból rákerestem, 36400 találatot jelzett a google, mikor beírtam a galvanizálás szót :-) Eszerint tuti lesz jó megoldás...
Helo!!
Egy csepptankos Jawa hátsó lengéscsillapitóinak a krón részét szeretnék szerezni (ha van valakinek ilyen, jó állapotban), vagy tanácsot, mert nekem megvannak ezek, csak nagyon mély vakrosda van rajta. Ki szeretném nikkeleztetni, csak félek, h ezek a mély "kráterek" megmareanak, és nagyon ronda lesz. :-( A polirozás eltünteti ezeket??
A válaszokat előre is köszönöm!!
Üdv: Dani
Az enyémben nincs is tükrösre kopva:)))
Lehet hogy nem kizárt, átmenetileg lehet hogy javul, de nem ez lesz a végső megoldás.
Anno egy szimónál volt, hogy hidegen sebességbe rakva jelentősen leesett az alapjárat és melegen sem volt sokkal jobb. ATF-et beleöntve egycsapásra megszűnt a jelenség. De persze, nincs két egyforma eset. Pbóba cszeresznye és kiderül mi az ábra.
Asszem nem az olaj sűrűsége a baj, hanem az, hogy az eredetileg mélynyomott acéllamella tükrösre kopik, és felragad rá a kuplungtárcsa az állásban, mint a pióca.
Mondjuk, az se kizárt, hogy ez a jelenség más olajjal tán módosul.Te tudod, milyen állapotú a lamellasor a kuplungodban.....
Hali!
Az én váltómban ATF olaj lötykölődik.:)) Semmi bajom vele, nincs semmiféle letapadás akkor sem, ha 1 hónapig áll a moci. Igaz, hogy drágább mint a hagyományos olajok, meg hígabb is, nem sűrűsödik be annyira.
Érdekel, ha nem túl sok minden hiányzik, bár azért jobb lenne pontosan tudni..:)))...CSörögj rám, visszahívlak.06-30-931-99-65
A mechanikus nekem is megvan, az a gond, hogy volt már rá példa, amikor megfeledkeztem róla!
A többit te is tudod ...
Köszi az infókat!
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|