:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Ja igen.
Kb. az amit itt lehet látni:
http://www.imfsoft.com/hardware.asp?id=6
MATYA , PETI74
1. Mennyiből jön ki FULL, END, MAX (a végén) ez a hall jeladós gyujtás?
2. Csak 12V -re, vagy 6 és 12V -re is csinálható?
3. Miért nem veszi a kezébe Valaki válalkozó szellemű végre az irányítást, és készít komplett csomagot, amit csak meg kell venni és beépíteni?
Még kereshetne is vele pár forintot, szerintem senki sem sajnálná Tőle, azt az 1-2 ezer plusszt, hogy ne kelljen barkácsolni.
Ezek a 2k, meg 12k forintok mit takarnak? Kilót? Az ezer.
U.i. : Nálam fejlesztés alatt van egy elektronikus gyujtásrendszer, csak nagyon belebonyolódtam, de ha nem iparkodtok, megcsinálom és tavasszal piacra dobom.
6V és 12V -ra
Eredeti alaplapokra szerelhető!
Vezérelhető :
a) 1 db mech. megszakítóval
b) mágnessel
c) infrás optikaival, (tárcsás)
A HALL -al szemben 0,17 ms helyett a szikra élettartama 2,00 ms, és állítólag bivaly.
Nem egyedül csinálom, cooperálok.
H.Peti !
A főtengelyt vidd a Kossuthoz, ha előtte veszel bele csapágyat, akkor inkább FAG-ot, Nagyon jó. Ha csak Z (fém porvédő) gyűrűs vagy RS (gumi tömítőgyűrű) gyűrűset kapsz (ami sajnos drágább, mint a normál) az is jó csak a gyűrűket ki kell pattintani és a zsírt teljesen kimosni belőle és kis olajjal megforgatni. Természetesen csak C3-asat (növelt csapágyházagút) !
Viszont én nem ajánlom hogy a Furatni is oda vidd. Én most indulok a Szikszaihoz, akitől 3 olyan elfekvő hengert hozok el, amiket 4-5 éve a Kossuth műhelyben fúrt ki egy akkoriban ott tevékenykedő hengerfúró. Gondoltam biztos ami biztos, beszerelés előtt nézze meg olyan, akiben megbízok, mert gyakran látok a kezében mikrométert és tapintót. Igazam lett, a 350-es csepptankos hengerek alig 3 századra, a 250-es henger pedig pont 3 századra lett fúrva. Ha beraktam volna így, besült volna mindegyik. Szikszai úr pedig most meghónolta őket 6 századig.
Ha mégis a Kossuthoz viszed, nem baj, de utána hazafelé erzsébeten Lőrincz úrat kérd meg, hogy ellenőrizze le, neki úgyis mindene a pontosság.
Ha kiderül, hogy jól illesztették, akkor lehet majd ajánlani másoknak is.
Számot küldtem a hornokp@freemail.hu-ra.
Üdv,
Peti74
Hi Esox.
Örülök, akkor a főtengelyre majd Kulio jelentkezik ha úgy alakul.
Engem a csapszegek (16 mm-es, az egyik végén zárt) és az új gyűrűk érdekelnek. Meg tudod mondani, hogy azok a gyűrűk milyen túlmérethez valók? Minnél nagyobb, annál jobb, mert "lefelé" lehet csalni velük, csak egy tűreszelő kell hozzá, de "fölfelé" ugye nem megy.
Budapesti vagy pest megyei vagy ?
Mert ha igen, akkor egyszer meg tudnám nézni azokat a gyűrűket és persze akkor már a főtengelyt is Kulionak.
Üdv,
Peti74
Üdv. Márkatársak!
Meg tudná mondani valaki, hogy a 634-es és a 638-as Jawa-n ugyanaz a fék- és kuplung karok vannak?
Szia Peti 74!
Szóval megszünt a bolt,bár mi is még a Simsonos időszakunkban jártunk oda.
Figyelj én tegnap beszéltem a Kossuth gépműhellyel és azt mondta,hogy fúrnak is ha én viszem a dugót akkor 6000,a főtengely ha én viszem a csapágyat akkor 10-12ezer.A csapágynak is utána néztem SKF ~2700 a FAG ~2300 körül van.
Peti a t.számodat el lehet kérni?
Szev! A főtengely még nem foglalt, váltó felől vannak érdeklődők. Hmm ha vkit érdekel van még tiszta új gyűrűm is, meg zsír új csapszegek is, hátsóteló rugók... ezek nekem 1ébként azért is feleslegesek, mert a mocc mellett nem fér el a kis simon kívül a tárolóban még 1 szög sem :)) JAAAA: Képet a galériába szeretnék feltölteni.
Szia pdarányi.
Az mz-b.de alatt a vape-t értettem. Egyébként meg igazat kell adjak neked.
Ezen az IMF-es lapon ez a trabi-jawa univerzális gyújtás 2006.01.30.-as, tehát tényleg nagyon friss, januárra való tekintettel max a própapadon brümmögtették. Az optó jeladó nekem sem a kedvencem, pont a legérzékenyebb a három közül (optó, hall, induktív).
Az előgyújtásszabályzás megint egy másik történet, természetesen van értelme, de igazából a vákuumjeladósnak lenne nagy értelme, és akkor is própadon kellene belőni úgyhogy nesze semmi fogd meg jól.
Én kíváncsiságból vettem egy IGC-60 januárban, igaz csak trabiban próbáltam ki, most is azzal megy, ezért merem ezt leírni.
Az árképzése is érdekes. 1595 kr, ami 9 forintjával 14400 Ft, ha az "Uvedené ceny jsou bez 19% DPH" = 19 ÁFA, akkor is csak 17000 Ft. Ez ha jól tudom kb. fele egy egyhengeresre felszerelhető vape szettnek.
A vape viszont azért a pénzért ad egy lényegesen nagyobb teljesítményű dinamót -?vagy állandómágneses generátort?- és a hozzá való elektronikus szabályzót is. Így meg már nem is olyan drága.
Ez csalogató, de az friss cucc és - ezt kell mondjam - az olcsó számomra is gyanút keltő.
Akkor nekünk marad a jól bevált, hall jeladós tranzisztoros gyújtás. Az már bizonyított és könnyen javítható, ha mégis úgy alakul.
Apropó, neked vape-d van, vagy csak szimpatizálsz vele ?
Üdv,
Peti74
Üdv!
Találtam némi meglepetést a fékeimnél. Nekem 638-asom van, a fékpofákat tartó tányér típusjelzése viszont 634-es. Ez az előző tulaj bűne, ő gányolt rajta mindent, viszont nem tudom, hogy ez baj-e. Értem, hogy van-e különbség a 638 és a 634 ezen alkatrésze között, vagy tajt mindegy, hogy milyen van fent. És a fékpofákon a kopórétegnek milyen vastagnak kell lennie? Az enyém most 2,5 mm...
Előre is kösz a segítséget.
üdv
Ha az mz-b.de alatt a Vape-t érted, akkor nem egyezik a véleményünk. Ez az IMF Soft csak valami cég, ami áramköröket fejleszt és gyárt. A Vape pedig motorok gyújtására specializálódik és nem 2 éve csinálja.
A Vape-nál sincs külön fekete doboz, az egész elektronika a trafóval van egy egységben. Ráadásul induktív jeladót használ, míg az IMF optoelektronikusat.
Szóval én még mindig azt mondon, a Vape a legjobb.
Az IMF mellett egyedül az előgyújtásszabályzás szól. Kérdés, hogy ez többet ér-e, mint a Vape kiforrott rendszere. Számomra biztosan nem.
Üdv!
„A” kategória motorkerékpár
„A” korlátozott kategória legfeljebb 25 kW teljesítményű és 0,16 kW/kg teljesítmény/saját tömeg arányt meg nem haladó motorkerékpár
„A1” alkategória a 125 cm3 hengerűrtartalmat és a 11 kW-os teljesítményt meg nem haladó hajtómotorral ellátott motorkerékpár
http://www.jogsicentrum.hu/kategoriak.htm
Szerintem vezethetsz 350-es jawát, a teljesítményhatárba belefér, 25 kw, /0,16 kw kg a tömegarányba szintén, ha jól számoltam, 0,149 a tömegarány egy szóló twin esetén.
25 kw megy 167 kg önsúly felé..
Idéztem remrégi írásomat a papír mizériákból..1098, 1100. hozzászólások.
Megnéztem ezt a weblapot. Beszarás, beszarás és mégegyszer beszarás.
Sehol nem vagyunk, de még a mz-b.de is elmehet.
Az egész be van sűrítve egy Jawa alaplap méretű nyákra. A végfokot mosfettel oldják meg, aminek a disszipált teljesítménye olyan kicsi, hogy még a blokkban sem kell hozzá komoly hűtés.
Ráadásul az egész programozható egy rs232-n keresztül pc-ről, adnak hozzá programot meg minden.
Programozható előgyújtás szabályzás van benne a fordulatszám, a szívóvákuum és motorhőmérséklet függvényében.
Az árát még nem találtam.
Peti74
ja és lehet e egy 350es jawát vezetni Akorl jogsival?
Szia Peti74 Elektronikus gyujtással foglalkozik ez a weblap.http://www.imfsoft.com/hardware.asp?id=6 Űdv Julius
Sziasztok egy 350es jawának mennyi a végsebessége? köszi.
Ja. Vagy 3.-kal, 65-tel menj keményen hegynek fel oldalkocsival... :)
Kérdés mindenkihez!
Oldalkocsival kemény hegymenetben, 4.ben 80-90kmh környékén a jaffa csörög száraz keverék miatt mint az állat (és túlmelegszik), szólóban megy mint a disznó és semmi baja!!!
Állítsam oldalkocsis üzemhez a űt eggyel feljebb a karburátor síberjében?
Próba.
Peti74
Esox.
Pontosan hova szeretnél képet (képeket) feltölteni ? Ide a hozzászólások közé ?
A 634-es blokkból -amit most akarsz széthúzni- a főtengely még nem foglalt ?
Lásd előző hozzászólás.
Üdv,
Peti74
Kulio.
Nagyon sajnálom. Sajnos vannak olyan str*ci gépműhelyek (és sajnos Bp-en a VIII kerület Klauzál utcai is ilyen), ahol úgy javítanak, hogy kiköszörülnek a sonkából és/vagy a hajtókarból 2-3 mm-t, kap egy-egy perselyt, meg egy annyival vékonyabb új csapot, az egész olyan anyagból, ami meg sem közelíti a csapágyaknál szükséges minőséget. Sokszor az egész filléres mutatvány arra megy ki, hogy az eredeti görgőket benne hagyhassák, hogy legalább egy rövid ideig jó legyen. Ezek tényleg 2-3000 km után tönkremennek, néha nagyon csúnya törés a vége, aminek a törmeléke a dugattyúkat is hazavágja. Sajnos idős bácsik kuporgatott pénzén felujított trabantjába is lelkismeretfurdalás nélkül teszik bele az ilyet, úgyis csak 500 km-t megy vele egész évben az öreg :((.
Azért írtam, hogy nézd meg jól azt a főtengelyt, mert ha a sonkák és/vagy a hajtókarok már perselyesre vannak alakítva, akkor már felejtős az egész.
A 25-ezer egyébként is ku**a sok volt érte, még akkor is, ha szép munka lett volna. A Kossuth anno nekem 10k ért újította fel a 634-es főtengelyt, ami azóta egy csepptankosban elforgott 16ezer km-t, és még mindig szépen megy, pedig nem gyári hengerek dolgoztak felette és nyelezve is volt rendesen.
Most a héten is vitte hozzá egy cimborám a 634-es főtengelyét (itt a szocison is fent van), neki asszem 12k-ért csinálja most, plusz 2k-ért ad bele középre egy 6306C3-ast (szlovák ZKL-t). Korrekt ajánlat a minőségét is figyelembe véve.
A mindent javító műhelyektől pedig én személyszerint mindig fázom egy kicsit, polihisztorok nem léteznek.
Abban a műhelyben bízz meg, akinek a munkáját Te magad ismered (használod), vagy megbízható ember ismeri (használja).
Nem akartalak elszomorítani, de lehet, hogy így találod meg majd a legjobb megoldást.
Ha úgy alakul, hogy a főtengelyed kuka, akkor csapj le inkább az Esox által hamarosan széthúzott blokkra. Van akinek a váltó kell belőle, neked meg a főtengely. Ha pesti, akkor lehet is vinni felújítani, aztán majd megegyeztek.
Bocs a szervezkedésért.
Üdv,
Peti74
szia
bocs a késlekedésért,ha beférek nekem is kellene egy alaplap.köszi
Hali!
Kedves Peti74!
Igazad van, szakműhelyben kell csinál... Na én miskolcon szerencsétlenségemre tavaly 25k forintért megcsináltattam, és bírt vagy 2.5-3ezer kilométert, ráadásul a job oldali tengelycsonkot mint később kiderült kicsit elforgatva rakták vissza. Ezután szólt szobatársam, hogy ha szerzek alkatrészt, a MÁV-nál megcsinálják, nekik is évtizedek óta ott javítanak mindent. Javító szettet találtam, de annak 8 ezer forint volt darabja... az pedig a diakhitelhez képest kicsit sok(k).
Ennyi lenne rövid történetem
Kulio
Na leadtam a rendelést a gyújtásjeladó-tartó alaplapokra.A jövő hét elejéig még tudok szólni ha kell még valakinek..
Budapest, Zichy Jenő utca, Futár motorosbolt..Ott tudnak adni, csappal együtt.
HElló!
Már az imént írtam,h az én motorom is 6V-os és 75W-ot tölt a dinamóm. Az lenne a kérdésem,h hogy lehetne ebből többet kihozni? Lehet-e esetleg "duplázni" a teljesítményét,h több áramom legyen,m folyamatosan leszívja az aksimat. Ja,és ha lehet akkor hogy?
Szerintem nem érdemes kicserélni a Jawa dinamót az MZ-ére,ha 634-esed van,mert az 75 W-os szemben a MZ 60 W-jával. Már én is kicseréltem volna...
H.Peti !
A nagykőrösi úton a Szikszai féle motorosbolt kb. 3 éve megszűnt. Anno ott is le lehetett adni a fúrnivalót, de a gépmunkát mindig is az öccse, Szikszai Károly végezte, akinek most aXIV. Cserei utcában van a műhelye. Én róla beszélek, a fúrnivalót évek óta hozzá viszem.
A Kossuthoz a Jawa főtengelyeket érdemes vinni, jól megcsinálja őket, de ő fúrással abszolút nem foglalkozik.
Főtengelyt a Szikszainak is lehet vinni előzetes megbeszélés alapján, de azt nem ő csinálja, hanem a mellette lévő műhely, akik amúgy nem dolgoznak magánszemélyeknek. Az ETZ-mbe pl. ők szerezték és rakták be a prox hajtókar szetet, igényes munkát csinálnak.
Ha rám hallgatsz mérettáblázat alapján soha nem furatsz ! Mindig vidd magaddal és hagy is ott a henger mellett azt a dugattyút, amit bele akarsz furatni !
Az meg eszedbe se jusson, hogy előszőr furatsz, azután veszel bele dugót !! Főként mert nincs nagy választék belőle.
Kulio.
Ne ügyeskedj a főtengely javítással otthon. Vidd el egy gépműhelybe hogy csinálják meg, ezért ajánlgatjuk itt a Kossuth-ot és a Szikszait.
Futár Peti boltjában persze meg tudod kérdezni, úgy hallottam, hogy nemrég volt neki hatókarja 634-eshez, olyan 5k huf volt darabja, gondolom nem üres hajtókart árul, hanem felújítószetet, annak van értelme.
Amúgy hogy gondoltad, hogyan préseled szét ? És a középső 6306-os golyóscsapágyat hogy cseréled ki ?
Ha ez mégsem jelent gondot, akkot meg préseld szét és máris meglátod milyen görgők vannak benne.
Üdv,
Peti74
Ha széthúztad írd már meg mit találtál benne:)És akkor egyeztetünk.
Haliho!
634-ben szeretném felújítani a főtengelyt. Ehhez kellene tűgörgő a hajtókar alsó részébe. Az érdekelne, hogy oda milyen méretű kell.
köszi
Szia Peti74!
A Szikszai néz ismerős,nem a nagykőrösin volt motorosbolt,meg most jutott eszembe a sarkon volt a gépműhely is,tehét Erzsébet,én különben Soroksáron lakom.
De most a Szikszaihoz hordod a cuccot vagy a Kossuthoz,vagy az egyik fúr a másik főtengelyezik?
Másik kérdés,megvan a gyári mérettáblázatom a hengerhez és a dugóhoz valamint a csapszeghez,tulajdonképpen elég lenne csak a hengert odavinnem megfuratom és utána illesztek hozzá egy megfelelő túlméretes A,vagy B vagy C osztályú dugót(gyárit akarok venni)a dugattyúcsapszegnél ugyanez.?
tomi00000
6V-os elektronikus gyújtáshoz gyújtómodult nálam lehet szerezni, csak mondd meg, hogy milyen motorba kell, mert akkor olyan méretűre kell gyártani a nyákot és a tranyókat tartószigetelőlapot. De ez csak az egyik fele, a blokkba is kell jeladó, ahhoz most nincsenek alkatrészeim, az be kell szerezni.
Jól sejtem, hogy 634-esbe kell ?
Üdv,
Peti74
Javítás:
6-os = 6V-os (a 634-es is 6V-os)
Természetesen a csepptankosok dinamója a pozitív testelésű, az MZ-é meg negatív testelésű, ezért lehet az MZ dinamóhoz illeszteni bármiféle elektronikát. bocs fordítva írtam.
Peti74
peti74
köszi az infot. A 6-os Jawan a 634-est is érted? Hol lehet elektronikus gyújtást szerezni, hol érem el Futár Petit. Bocs a hülye kérdésekért.
Nem pont fordítva??:)))A csepptankosokon pozitív a testelés gyárilag.:)))
Szev.Széthúzom a blokkot és megnézem mi van a váltóból, fogaskerekek tuti meg a léptető is, berugóbizbaz is :).
KÉPFELTÖLTÉS????
tomi00000.
A TS MZ-k 6V-os, 60W-os dinamója könnyen berakható a 6-os Jawa dinamók helyére. Az MZ forgórész egy-az-egyben felmegy a Jawa forgórész helyére.
Az állórész is stimmel a Jawaval, de azért hogy a szénkefék a kommutátor közepén fussanak, az állórészt 2 mm-rel meg kell emelni. Én úgy csinálom, hogy egy 2 mm-es alu lemezből kivágok egy kb 5 mm széles alátétet, de van aki csak egy 2-es acéldrótot kanyarít körbe az állórészen.
Az állórész alu öntvényén az 5-ös furatokat kell még kifúrni 6-osra, hogy a jawa M6-os tartócsavarjai átmenjenek rajta.
Azért választottam az MZ dinamót, mert vannak előnyei a Jawahoz képest:
-masszívabb az egész, fóleg az alu öntvény, szemben a Jawa "ránézek és elgörbül" alaplapjával.
- pozitív testelésű, szemben a csepptankosok negatív testelésű dinamóival. Innentől kezdve illeszthető hozzá elektronikus gyújtás 6V-on.
- kapható hozzá kisipari elektronikus fesszabályzó (pl. Futár Petinél)
Nekem bejött, nincs több szarakodás a fesszabályzóval, nincs több szarakodás a gyújtással.
Üdv,
Peti74
H.Peti.
Örülök. Akkor amikor Szikszai úr minden egyes hengerfúrás előtt elmondja, hogy 6 századra lesz hónolva a henger, és ha kisebbre akarom, akkor vigyem máshová, nem mond hülyeséget.
Sajnos sok motorostól hallottam, hogy 3 meg 4 századokra fúratják az MZ-iket meg Jawaikat, "mert csak az a tuti", mintha attól remélnék a megfelelő kompressziót.
A valóság az, hogy aki a 6-7 századra hiszi, hogy gyenge lesz tőle a motorja, és ezért 3-4-re fúratja, a magával tol ki, hiszen a szűkre fúrt henger folyton megszorul, a dugattyúpalást a hirtelen koncentrált hőterhelés miatt egy pillanat alatt megedződik (főleg a csapszeg környékén), és az így keletkezett üvegkemény réteg akár néhány száz km alatt tönreteszi a hengerfalat és a kompresszió attól tűnik el.
Ha a dugó illesztése megfelelő, akkor bátran be lehet járatni, figyelve arra, hogy tényleg egyre nagyobb terhelést adjunk neki, és ha a hengerfal és a gyűrűk úgy kopnak össze, hogy ebbe a folyamatba közben nem rondít bele egy (vagy több) megszorulás akkor lesz jó a tömítettség és a kompresszió.
Egy 350-es Jawa pedig legalább 3500-4000 km után van teljesen bejáratva, ekkora éri el teljesítménye maximumát, úgyhogy türelmesnek kell vele lenni.
Velem is előfordult, hogy vettem egy lepukkadt ETZ-t, aztán felútás előtt még nyélgázon huzattuk a környéken, és meg kell mondanom, hogy jól ment, sokkal jobban, mint a teljes felújítás után közvetenül. Aztán eltelt 10000 km és már ugyanúgy húzott, mint előtte szétesés előtt, a hatalmas különbség ott jelentkezett, hogy kisebb fordulaton is megvolt a kellő nyomatéka, bírta az emelkedőt, az ellenszelet, nem lassult vissza, nem fordulatból ment, hanem nyomatékból.
a gépműhelyek általában századra dolgoznak, elég az.
Nem okoskodni akartam, csak elmondtam, én hogy gondolom és mik a tapasztalataim.
Üdv,
Peti74
Szia!
Engem érdekelne a 634-ed váltó része!
dzsekk@citromail.hu 06 70 388 8492.
Szia Peti74!
Egyík előző üzenetedben írod, hogy a 6V-os gépekhez TS MZ dinamót használsz, van róla fényképed is. Légyszives írd meg, milyen ez a megoldás, hogyan lehet megcsinálni.
Köszi
Szia Peti!
Tegnap utánaszámoltam az illesztési hézagnak,igazad van,a hengert úgy kéne fúrni,hogy két mérete van 0.01 különbséggel,szóval kijött egy 0,0625 és 0,0675 illesztési hézag.A gépműhelyesek 1000-edre nem dolgoznak,csak 100-adra,ugye?
Hell!Nekem van egy félig bontott 634-es blokkom,porlasztóval, hengerekkel, kuplunng és szimmeringek nélkül (mert azokat kiszedtem :),egyébként megkímélt állapotban, abszolút rozsdamentes meg minden.Ha vkinek szüksége lenne rá szóljon emilben, megegyezünk, 1ébként ha van egy rendes bukókereted cserébe viheted az egész cuccot mindenestül...nállam csak a helyet foglalja,nincs nagyon hely szerelgetni, csomó alkatrész van hozzá.Akit érdekel írjon, bármilyen csere érdekel :DD. JA: Könyörgöm valaki világosítson fel hogy lehet ide képet feltölteni!!
Jó téli alvást mindenkinek,szevvvv
Szia Matya!
Egy alaplapra én is beneveznék megfelelő áron persze!
Üdv!
Gyuri
Szia Julius.
Újra elküldtem a választ a múltkori leveledre remélem most elmegy.
A lényeg benne van, össze tudjuk hozni, de legalább egy beépítendő trabi mágnest neked kell szerezned.
Aztán egyszer kell vele menni egy esztergályoshoz ( pl. erzsébetre).
A többi megoldható, távtatartó van.
Üdv,
Peti74
Szia Matya !
Nekem nem kell alaplap, mert nincs olyan Jawam, amibe jó lenne. 638-asom nincs már (tavaly végülis nem vágtam bele, eladtam, mert nem jutott volna rá elég pénz), a 6V-osokban pedig kivétel nélkül TS MZ dinamókat használok, arra pedig egész kicsi alaplap kell.
Lásd ezt.
De ha megvan, mindenképpen küldj róla egy képet, met érdekel.
Üdv,
Peti74
H.Peti.
A hajtókar felső szemét általában nem szokták bántani sem a 634-es jawaknál sem az MZ/ETZ esetében. Az olyan anyagból van, hogy akár a henger teljes élettartamát túléli, feltéve, hogy legalább minden fúrásnál az új dugóhoz új csapszeg és új tűgörgők kerülnek bele. A 638-asnál sincs másképp, de ha a felső szem mégis sérült (ritka eset), akkor a Kossuth újra tudja perselyezni. Ha tűgörgő kell, akkor itt nálunk a csapágyboltban van INA (német) gyártmány, asszem 2,00x14-es kell bele, csapszegenként 28 db, tehát érdeems venni 60 db-ot. Kb 10 Ft lehet darabja, nehogy az SKF-ben vegyél, ha sokkal drágábban adják.
Szerintem elöszőr szerezd be a tűgörgőket és a két új csapszeget, aztán illeszd bele a jelenlegi hajtókarokba kis zsírban. Ha kicsit szorosan tudod csak becsúsztani a csapszegeket, amik aztán bent könnyen, de passzentosan forognak a darálás érzete nélkül, és nem billenek egy picit sem, akkor a hajtókar felső illesztése kiváló, a többi már a Kossuth dolga.
Az 1 tizedes illesztés nekem már soknak tűnik, ahogy írtam olyan 6 század már elég kell ahhoz, hogy komoly terhelésen se szoruljon meg a dugattyú.
Viszont a kéthengeres jawa sajnos fura egy állatfaj. A megszakítós gyújtása gyárilag egy f.o.s, a jobb henger falsot szívhat, a bal maximimum olajat, és mindezek tetejébe ha ez egyik hengernél valami bibi van kialakulóban, a másik jól működő henger, bele fogja hajszolni a biztos halálba. Az egyhengeresekkel ellentétben a kéthengeres esetleg csak akkor áll meg, amikor kész a baj. Tudhatták ezt a csehek is, talán nem elírás az a 0,9-1,0. Ha hülyeséget mondtam, javítsatok.
Üdv,
Peti74
Helo!!
Kösz az ajánlatot!! Természetesen érdekel a modszer!! Ird le légyszives, az idő nem probléma, nekem van mint a tenger, ha arról van szó h szép legyen. Szóval várom a leirást!
Üdv:Dani
Egy időben én is Castrol-t használtam, de áttértem Valvoline DuraBlend félszintetikusra. 1:60 arányban keverem, ehhez még jön Fimol 1:1000 arányban.
Nekem mondjuk 638-asom van, szóval talán a vashengeres 634-esnek ez már nem lenne elég, de nem vagyok benne biztos.
Üdv!
üdv
van 1 634 350 jawam aztmonta nekem egy motorszerelö hogy a mai kétütemü motorolajakat elég 1:40 kevberéket használni én castrol 2t .használonk vajon ez a keverési arány jo a motornak kérem irjon akinek van tapasztalata erröl
köszönöm
Szia Peti74! Engem érdekel 638-ashoz elektromosgyujtás,hol tudlak itt a 18.kerbe elérni.Emilkét kúldők a telcsiszámommal. Űdv Julius
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|