:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Bodrogolasziban működik egy rugógyártó cég, én onnan vásároltam mindenféle rugót (spéci feszítőrugókat a kuplunghoz, a váltóhoz, a berúgószerkezethez, progresszív rugókat az első és hátsó telókhoz, meg mindenféle rugót)szóval ott segítettek nekem...
Hello Roberto,
a Californiai hajlitás nekem ugy tunik, mintha egy plusz hegesztett csonk lenne a szivar dobra, nem maga a dob van meghajtva. Nézz meg egy pár képet a hegesztes el van köszörülve és ugy van kromozva. Krossz kormány ritka mint a fehér hollo, de nem reménytelen, nekem sikerült vennem egyet az ucso Szigetszentmiklosi borzen, hasonlo megfontolas miatt. Én is replikán töröm a fejem. Kicsi az esély, de talán CZ-ből lehet találni, Jawa itthon nem volt krossz kormánnyal, vagy csekély mennyiségben.
Üdv!
Tamás
Nekem ez a 1966-os kiadas teccik :-), de ezen nincs hajtás, mert ez csepptankos Californiai :-) és gyári... az enyém is ilyen lesz...
https://plus.google.com/photos/106213599245479766865/albums/5815133436319312481?authkey=CIS6h_Hlp6eEIA
Gondolom nem ilyen megtört kipufra gondolsz... Minden esetre van egy pár 638-ra való kipuffom, amit az előző tulajok valamelyike jó ötletnek tartott megtörni.
az album első pár képén látszik milyen. Én lecseréltem, mert nekem ez nem tetszett.
http://bikepics.com/members/hzoltaan/89ts350/
ha kell, karácsony körül járok otthon akár el is vihetem magammal.
Köszönöm Rudolf.
Találtam a neten egy webshopban váltóreteszelő rugókat újonnan, bár arról azt írták hogy 350-es univerzális alkatrész de összehasonlítva nem látok különbséget. Szerintetek ebben van különbség 250 és 350 között?
Üdv. Rob
Üdvözlet a fórumon!
Rugót és kormányt is a gugli segítségével könnyen találsz, válogathatsz is.
A rugót egyébként én úgy oldottam meg (mert nekem is eltörött, 472 CZ), hogy találtam olyan átméretű rugót és méretre vágtam/csiszoltam.Aztán, az alsót kicseréltem ugyanígy egy erősebbre, mert a rugónak alapban a kar súlyát is egyensúlyban kell tartania.Ezután lett tökéletes.
Mindent lehet, de a kipufogót hajlítani nehézkes, lehet, hogy sérül, szétreped hajlításkor, meg a króm is tönkremegy, persze.A gond az, hogy a dob két fél héjból, élhegesztéssel készült, hajlításkor ez áll ellen legjobban.Az eredeti hajlottaknak csináltak olyan sajtolószerszámot a két félnek.Meg lehet próbálni, az eredmény bizonytalan.
üdv.: R
hmm, érdekes, amit mesélsz...
nekem (helyes arányban mixelve, egyébként nagyságrendileg 1:33 magasságában) csak addig húzza a füstöt, amíg a kipufogók át nem hevülnek, aztán szinte semmi
ja, én nem ásványit, hanem a tsf változatot (20w-30) használom...
Sziasztok,
Üdvözletem, Roberto vagyok Heves megyéből és egy '68-as évjáratú 559-es 250-est hajtok - örömmel évek óta.
Ősszel eltört az egyik rugóm amelyik a váltókart középen tartja. Szereztem még négyet, de sajnos egyik sem volt sérülésmentes. Hol tudnék beszerezni újakat ebből? Találkoztatok már evvel a hibajelenséggel? Sajnos a rúgó házán van egy poziciónáló lemezfül, ami nem volt felhajtva ezért mozdulhatott ki a rugó.
A régi Californiai Jawak emelt kipufugóját melegítéssel létre lehet hozni az eredetileg egyenesből is?Krómozott ún. Cross kormány elérhető idehaza újonnan?
Üdv.Roberto
Én egyszer vettem Mogul olajat egy túrán. Hátul kellett motoroznom, mert ködgéppé vált tőle a gép. A fél doboz még otthon van, mert nem mertem beletölteni.
a kenőcshöz: én kizárólag mogul termékeket használok, az üzemanyaghoz is, illetve a blokkban is efféle csörgedezik. kiváló ár-érték arányú, mindenféle elvárásnak abszolút megfelel... én 360-as panelkát gurítok...
Nekem pont más a tapasztalatom. A Transzfogarasi úton hajnalban megálló köd picsafüst volt ahhoz képest, amit a motorom produkált egy kis emelkedő láttán. Sok mindent próbáltam már, amitől a legkevésbé füstölt, az az omv 2t olaj, mást nem nagyon veszek, ha tehetem. De ebből is látszik, hogy nincs két egyforma ember, egyforma olajjal. Örök téma... :)
Az Y jobban szigetelt, alacsonyabb hőértékű, inkább hideg időben ajánlott, nyáron semmiképpen.
A henger és a közdarab csatlakozásánál lévő vastagabb tömítés.
Jawa 634-ben milyen méretű a főfúvóka?
Köszönöm a hozzászolásokat.
Y az a jobban benyúló elektróda jelölése.
Nem feltétlenül. Inkább azt érdemes beletenni ami a gyári előírás. (brisk katalógusból nézd ki mi kell hozzá)
De ha indul, akkor pláne nem érdemes variálni, mert üzemmelegen már tökmindegy hogy téli vagy nyári.
Versenyzős ETZ-men csináltam hogy a beállított karburátorral jól ment a motor, meg jól reagált de nehezen indult a rossz beállítás miatt. Ekkor használtam Y-os gyertyát melegítésre, de amikor felmelegedett visszaraktam a rendeset mert Y-ossal csörgött.
Esetleg be lehet még állítani a karburátort. Kicsit elszegényíteni alsó tartományban, és akkor igaz, hogy kicsit romlik a gázreakció, de friss hegyi levegőt fog pöfögni :)
Egyszer hajtsd meg rendesen, és el fog múlni.
(Vagy pucold ki a kipufogót)
N 15c normál rézmagos. N15yc nyújtott szikra rézmagos.
Szám utáni első betű a szikra típusa: nincs jel normál,Y nyújtott, X egy segédelektróda, Z két segédelektróda, T 3 belső elektróda. Szám utáni második betű elektróda típusa: nincs jel öntvény+nikkel, C rézmagos, S ezüst, P platina. A szám a hőérték. 14 240-280, 15 225-240, 17 175-225.
Kérdezni szeretném!
Mi a különbség Brisk N15c és a N15yc között .
Másik kérdésem: van amelyiknek a pólusai Jóbban belenyúlnak a hengerfejben ezt használják télen?
Válaszokat előre is köszönöm!
Olaj kérdése ez inkább, énis használtam már OMV-t, Lukoil, meg Shell ásványi olajat is, csöpögött taknyolt, folyt végig a kipufogón. Repsollal meg semmi... füstölni is kevesebbet füstöl, folyni se folyik, csak az ára 2500 környéke mostanság.
Nekem is folyik, pedig 1:45-re keverem és nem fogyaszt sokat....és okádja a füstöt, ha meghajtom 80-nál jobban, tök égő, úgy beködöl.
De öt kilométer után már jó, bár sajnálom 100-110-zel pörgetni. Kis lyukat lehetne fúrni a dob aljába a könyökcsatlakozás után.
Ha minden mindig könnyen megoldható lenne, nem lenne kihívás a szocik szerelgetése. Elveszne minden varázsa a dolognak.
Hű de rég volt Jawam!
Ha jól értem összehúzod, a gumi ettől zömül és tömít.
Jó megoldásnak hangzik, de mi szigeteli a hőt?
Nem kell magyar nyelvű böngészőt letöltened (Mert valójában nincs is külön olyan), csak a magyar nyelvi csomagokat és magyarra állítani a nyelvet.
Egészen addig amíg be nem szorul, ahogy Árpi írta :)
Köszönöm a kisegítő válaszokat…szerintem a 125 mz ts jóval könnyebb kiszerelni és vissza szerelni a karburátort …
Nincs ott bakelit, se tömítés, egy gumi kúp van amit az a lemez szorít le és össze.
Kivételesen intelligens megoldás, sokkal jobb mint az MZ esetén, sőt a Hondám gumi szívócsonkjához képest is jobb.
Lehet hogy igazad van. Bár én nem szeretem a csonkot leszedni mert utánna agódok hogy jó lesz e a tömítés visszarakás után.
Amúgy mindent lehet ütögetni, csak ésszel.:)
Még a poharat is szokták kocogtatni ünnepi összejövetelen figyelem keltés céljából. De még csak egyet láttam ilyenkor összetörni.:D
De komolyra fordítva szót, lehet hogy tényleg jobban jár ha leszedi csonkostúl. Bár a bakelit távtartó, tömítő felülete sérült lehet ha erősen húzták meg előzőleg a csavart. Akkor vághat papír tömítést alá. Persze csak ha jól emlékszem és a 638nál is van bakelit. Rövid a csonk, tehát valszeg van.
Amúgy MZ-n is egyszerűbb leszedni az csonkkal együtt, ha nem jön le könnyen, és majd az asztalon leszeded róla kényelmesen.
Kalapácsot, karburátor esetén el kell felejteni.
Nemrég javítottam 638-as karburátort :)
Le kell szedni a két csavart, nem olyan mint MZ-n.
Elvileg elég lenne meglazítani, de úgy nem túl egyszerű levenni, könnyebb kicsavarni és egyben levenni.
Itt láthatod hogy is néz ki
Már a 634es is tűgörgős. Annál se kell még ásványiból se olajosabb mint 1:50. (hivatalosan a 634nél 1:40 van, de tökfelesleges, talán a széria első darabjai bron perselyesek voltak) Félszintetikusból még ez alá is le lehet menni.
De ha olajos benya csöpög a kipuffból az inkább túl dús keverékre vagy rossz gyújtásra emlékeztet. A 638nak szivatója van, ha minden igaz. Első lépésben azt kellene ellenőrizni mekkora a fúvókája. Második lépésben a karbiban lévő benzin szint ellenőrzése következik. Például előfordulhat hogy a tűszelep rosszul zár, megtelik benzinnel a karbi, aztán persze hogy fuldoklik a motor induláskor. Bár ilyen esetben talán csöpögnie kellene a karbi tulfolyójának állás közben .
Amit leírtál ha jól értelmezem, az a 634es jawáig igaz. A 638nak ha minden igaz, olyan a karbija mint az MZnek. Azaz a csonk marad a helyén, csak fel kell azt is lazítani mint a gumi bilincsét. Gond akkor van, ha bele van gyógyulva a karbi a csonkba. ilyenkor csavargatni kell kihúzás közben. Ha ez se segít akkor valami célszerű modon kalapáccsal kell a bloktól elfele ütögetni. Vigyázni arra kell hogy a karbi puha anyagból van , plussz ha nagyon féloldalasra üti az ember, még jobban megszorul. Nehezíti a dolgot hogy a bloktól nehéz hozzáférni ütögetési szempontból, a karbin pedig nem sok felület alkalmas a célra. Tehát először gondolkodni, tervezni kell.
Vagy segítséget kell hívni aki tartja a motort utánna kétkézzel megmarkolni a karbit és kitépni a helyéről Az ETZmről én is ez utóbbi módszerrel szedtem le a karbit először. Be is vertem a kezem rendesen amikor végre hirtelen kijött.
Az esetleges helyesírási hibákért elnézést kérek, épp suse linux alatt vagyok és véletlenül angolnyelvű böngészőt töltöttem le hozzá. Mindet aláhúz hullámossal, viszaolvasni se igen lehet, nagyon bántja így a vaksi szememet. majd valamikor ha lesz kedvem, cserélek böngészőt.
Könnyedén lecsavarod a csonknál lévő két csavart, majd könnyedén meglazítod a gumin lévő bilincset, ezzel már könnyedén ki tudod tépni a helyéről. Ha messzebbre el akarod vinni a motortól, akkor meg a gázbowdent is szedd ki, úgy hogy lecsavarod a tetején lévő kupakot és kihúzod a dugattyút. (könnyedén természetesen) :))))
Kipufogó csöpögéssel:
Használj félszintetikus olajat 1:50-es keverési arányban, és pörgesd 4000 fölé a motort. Ha csak alapjáraton szüttyögsz, akkor meg ne csodálkozz ezen.
Tisztelt márkatársak!
Kérdezni szeretném,hogyan lehet kiszerelni,és vissza szerelni 350-es 638 as jáwának a karburátorát könnyedén…
Második kérdésem.. olajos benzin csöpög a kipufogóból mind a kettőből beindításnál. .ha már meleg akkor nem csöpög. Kérdezni szeretném,mi a teendőm a csöpögéssel…
Előre is köszönöm a segítséget.
És tényleg...mondjuk nekem a nyilvántartásba vételi időpont van oda is írva.
Egészen pontosan a forgalmiban mindkét dátum szerepel.
Azért mert a forgalmiban az első magyarországi üzembe helyezés szerepel
sorszám: 25032 (136426)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2012-12-02 19:25:46)
Heló Márkatársak!
A Czetkám váznyakcímkejen 1981-es gyártási év szerepel. A forgalmiba viszont 82-t írtak. Utánanéztem cezetmania.info oldalon és ott azt írták,hogy a 472.4-es típust 81-ig gyártották. Most akkor 81-es vagy 82-es a motor?
A magyar motoroknál váz ill. motorszámból megtudható a gyártási év és hónap. Ez így van a Cezetnél is?
Ilyen típusú ülést szeretnék rá:
http://km-3.jspcdn.com/p/12/1127/1052039/50297.jpg
Ha lenne valakinek eladó,írjon!
Köszi!
Nézd meg kipuff nélkül, akkor is ez e a helyzet. De hasonlót már láttam rossz henger tömítések miatt is.
A VAPE egytrafós rendszer.
Először próbáld meg felcserélni a gyertyákat, ha a hiba átmegy, akkor egyértelmű hogy rossz az a gyertya.
Ha az nem változtat, cseréld fel a gyújtótrafókat, kábeleket, pipát, mert annak a gyengélkedése is tud ilyet okozni.
De az is lehet hogy az egyik oldalon fals levegőt szív (jobb oldali esélyes) Akkor azért kell az egyiknek dúsabb keverék mint a másiknak.
Idegesítő hülye viselkedése a motornak. :P
Hidegen nem indul be a bal henger, hacsak nem beljebb tekerem a keverékcsavart. De. A keverékcsavaron csak egy nagyon szűk olyan tartomány van, mikor mindkét henger hajlandó üzemelni. Ez dühít, mert így nem lehet rendesen beállítani a keveréket. Ha már felmelegedett, akkor újra állítani kell a keverékcsavaron, hogy járjon mindkét henger. GRRR.
Gyújtásom Vape, azzal variálni nem tudok. Még a gyujtópipákra gondolok, mert az lehet, hogy nem ok. Autós, ellnállás nélküli pipák rézvezetékkel.
Esetleg próbáljam más hőértékű gyertyával?
Én már bánom, hogy nem vettem meg azonnal az aksit hozzá, húztam, halasztottam, és szenvedtem.
varadi.balazs93@gmail.com tényleg elírtam, bocs!
Balázs !
Valami nem jó az email cimmel...
Nem tudok rá küldeni :(
Üdv:
Yeti
Nekem van egy Twinem - forgalmiba 638 van írva mivel az is - felújítva rendezett papírokkal 1,5 év műszakival!
Ha érdekel itt keress: vaadi.balazs93@gmail.com
Minden kérdésre válaszolok amire tudok!
Üdv:Bazsi
Sziasztok!
Elado 350 - 638-ast keresek, rendezett papirokkal. Ha valakinek van kerem irjon.
Köszönöm.
Yeti
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|