:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Na aki rendelt alaplapot az elektronikus gyújtás rögzítésére, azoknak szól:
Jövő hét elején kész lesz a cucca mindenkinek.Holnap derül ki, h mennyibe is kerül pontosan.Azt is megírom időben.Akinek lehet, mert mondjuk Bp-i, annak személyesen is oda tudom adni..Többiekkel egyeztetünk még.
Klikk a "válasz erre" mellett lévő "email"-ra. :)
Rakj be egy titokkapcsolót az ülés alá valahova..Ha megszakítod a pozitív ágat, az isten se indítja el, amennyiben nem találják meg...
azért nézz utána, hogy milyen minőségű...Főtengelyminőségben nem nagyon tudok olyanról..Azok olyan 2200-2500 Ft körül vannak árban.Annál olcsóbbat nem nagyon érdemes odatenni..Engem hülyének szoktak nézni, mikor a drágábbhoz ragaszkodom, merthogy "jó lenne oda az olcsóbb is".Persze méretre biztos, de hogy nem akarom kéthavonta cserélni, mert megette az olaj, meg a benzin....Nekem ami jól működik, az a Viton.Szép fosbarna színe van...
Köszi!Van 10-es is találtam!
Hali!
Nem tudja valaki,hogy a 634-es gyújtáskapcsolója helyttesíthető esetleg más tipussal/az új 640-es elég drága/ Valami olyannal amit eg csavarhuzóval nem lehet elinditani?
Köszi Zoli
25/62/10es szimmeringet nem fogsz találni, az régi szabvány.
csak /7-est.Jó az oda.
A kislánckeréknél az van igen, amit írtál.De asszem oda van /10-es is.De lényegében teljesen mindegy, az csak a szimmering vastagsága...
Pdaranyi!
Elkérhetem az e-mail címed? A Vape-s elekt.gyújtás rendelésével kapcsolatban szeretném a segítséged kérni!
Pontosan tudná valaki,hogy 250-es nél a főtengely szimering 25/62/10-es vagy 7-es!Valamint a lánckeráknél ilyen szimering van 30/52,1/8?
Hell!Még mindíg szerelőt keresek a Jawamhoz...Aki tud Békés megye(vagy környező)az pls írjon,mert akit eddig megkérdeztem,senki nem vállalja,csak mert Jawa.Alkatrész még mindíg van, Helllll!
Szevasztok!!
Köszönöm válaszaitokat(szakáll 666-ét is). Naggyából tisztába voltam a folyamattal, de mostmár teljesen világos!! Mostmár csak sok türelemre van szükségem!!
Mégegyszer kössz mindent
Üdv: Dani
Akkor jársz a legjobban, ha a megkívánt motorblokk belét átrakod a saját blokkfeleidbe, aminek a száma a forgalmidban és a törzskönyvedben szerepel.Ezek cseréje tényleg 12 rugó.
Ha nem ezt választod, akkor legális adásvételi kell a csereblokkról, amiből kiderül a blokk származása, és típusazonos mivolta. Ha ez az okiratból nem derül ki, akkor átírásnál az okmányirodában kérhetik a szerelési igazolást, vagy a KF igazolását típusazonosságról.
Eredetiség vizsgálat nem kell, motorcsere esetén, a jogszabály már régen megváltozott ezügyben.
Ha rám hallgatsz, csak akkor iratsz át blokkszámot, ha az eredeti gányolt, nehezen lenne javítható, előzőleg szakszerűtlenül szerelt.Ha javítható, kár költeni ennyit csak a papírmunkára.
A küllőkről még mindíg semmi hír, majd rácsörgök emberünkre azért holnap.
Én meg rájöttem, hogy van itthon egy rakás alkatrész, szóval összerakok egy motort magamnak belőle játékból...Eléggé épített lesz asszem...:))Csepptankos váz, 12V-os 350es blokk, Cz első telók, perák tank, pannónia oldaldobozok+légszűrő..Kb ennyi.
viszont az tuti, h csak olyan alkatrész kerül bele, ami itthon van...Költeni nem akarok egy fillért se rá...:)))Ha kész lesz, megmutatom...Téged asszem érdekelnek az ilyenek..:))
Ha jól sejtem, típusazonos blokkot akarsz bele tenni. Ez nem számít átépítésnek, tehát KFF engedély nem szükséges.
Azt hiszem, az a menete, hogy beszereled ( vagy beszerelteted, mert régebben az ilyen munkáról szakműhely igazolását kellett bemutatni, most nem tudom, kell-e ) az új motorblokkot, és elviszed valamelyik Közlekedésfelügyeleti állomásra, műszaki szemlére. Ez nem műszaki vizsga, csupán szemle, ahol a motorkerékpárt szemrevételezéssel ellenőrzik. Ha nincs érvényes műszakija, nyilván az is kell majd. Ez után, ha minden stimmel irány az okmányiroda, ahol a motorszám változása miatt új forgalmi engedélyt és új törzskönyvet kell igényelned, összesen asszem 12000 forintért.
Ha valami nem stimmel, Fullkopy úgyis kijavít, de sztem. ez a menete.
Legbiztosabb, ha felhívod a területileg illetékes KFF ügyintézőjét.
Hello Cs.dani!
Most már remélem mindent értesz. Azt hittem tisztában vagy a krómozás lényegével, hogy ez tulajdonképpen 3 rétegből áll.
Szakáll 666,köszönöm a kimerítő hozzászólásodat!
Üdv: Gala
Sokba lenne az neked...Kell adásvételi a másik blokkról, meg talán papír arról, h ki lett a hozzá tartozó motor vonva a forgalomból.De mondjuk a motorszám már nem mérvadó, szóval a fene se tudja, de tözskönyvet, meg forgalmit tuti, h cseréltetnek veled.Meg persze eredetvizsgának is nagy az esélye...
Én hagynám.Egyszerűbb sztem , ha kipakolod a blokkodat, és az új blokkból a cuccokat átrakod a régi karterbe....
Szevasztok!
Blokkot szeretnék cserélni a 638-asomban,úgy hogy a motorom papírja rendben legyen.Azt szeretném megtudni tőletek hogy a másik blokkon kívül mi szükséges ehez,mik a feltételei a dolognak,és még az is érdekelne mennyibe kerülne ez nekem?Próbáltam utána nézni egy kicsit de nem lett tisztább a kép.
Köszi a válaszokat.
A díszítő króm 3 rétegből áll! A vasra először vörösrezet hordanak fel (pórusfeltöltés és tapadási célokból) majd arra nikkelt és legvégül egy igen vékony króm réteget ami csak színt ad. A sósav és a kénsav (akku) csak a krómot marja, az alatta lévő sárgásfehér nikkelt nem bántja. A vörösrezet sem. Ezeket salétromsavval lehet lemaratni. A galvánműhelyben elektrolízissel szedik le a cuccot. Ez ugyanaz az eljárás mint mikor felhordják a fémeket, csak fordított polaritással történik.
Szev!
Aki szeretne még alkatrészt van a blokkból(634): Komplett főtengely,új csapszegek,új gyűrűk,hengerek,hengerfejek(2-2),váltókar,kuplungkosár,berugó sonkák,IKOV porlasztók(2db),primer lánc,szekunder lánc(meghajtólánc gyk.),akinek kell valami képet tudok küldeni róla(kérésre beállított pozícióból)!Postázni tudom,vagy aki a közelben lakik nézze meg,árban v cserében megegyezünk,nekem a legjobban most egy eredeti bukókeret kellene.Ja olvastam vmelyik hozzászólásban,h a 634-es 6V alapjáraton bevillantja a piros lámpát néha-néha.Nos ez nem baj,ha jó a dinamód (az eredeti JAWA ami rajta van az sztem nagyon ütős ;),nekem majd teljesen lemerült akksival is ment, csak kicsit noszogatni kell:))és indexet mellőzni ha már nagyon halvány a távolságira kapcsolt fény:))aztán persze ráereszteni az akksitöltőt.Szval nem baj az a piros lámpa,ilyen ez...én hagyom eredeti állapotba az enyémet,csak jól van az megtervezve.Original rulez!!!
Na szev,akinek vmi kell az pls írjon emilt!
A fesszabhoz tudsz mondani valamit?
A Trabis 6V -os az olyan, amit Matyával csináltok?
Annak cc. mennyi a vége?
Cali
Calif.
Az ára valahol 12k és 17k huf között lehet (lásd 6563-as hozzászólás).
Beütöd a www.map24.co.uk-be és kidobja, hogy bp-től 355 km-re vannak. Elmész és veszel egyet.
De ha elolvasod a 6563-as hozzászólás előzményeit és válaszait, akkor kiderül, hogy egyenlőre kiforratlannak találtatott a cucc. Örülünk minden bátor kisérletező kedvű embernek, de ha biztosra akarsz menni, akkor a hagyományos trabi-s verzió 6V-os változata vagy az mz-b.de-ről rendelhető vape gyújtás már bizonyított.
Üdv,
Peti74
Üdv Mindenkinek !
Én egy jó állapotú 6V-os 634-est birtoklok, és szeretnék rá egy tutti elektronikus gyujtást.
Peti74, Julius
Amit az alábbi címen látni, az érdekelne:
http://www.imfsoft.com/hardware.asp?id=6
Találtatok már árat hozzá, és a beszerzés módja?
Peti74, Atilla
Az alapjárat 1000/p, ezzel a beállítással szépen is ketyeg, itt tetszik legjobban az alpjárata.
De, miért is ne, éppen itt akar kapcsolni a fesszab is, így a visszajelző folyamatos villódzásban van, ami gondolom nem jó.
Most mi a fene legyen?
Alapjárat állítás, vagy fesszab állítás??
Ha későbbire állítom a fesszab kapcsolását, akkor árthatok-e vele, és hogyan állítsam későbbi kapcsolásra?
Üdv.: Calif
Van egy oldal www.jawas.fw.hu Itt nagyon sok kérdésemre választ kaptam. De fennmarad a továbbiakban:
- Hogyan lehet zárlatot ill. tekercszárlatot keresni?
- Hogyan tudjuk letesztelni a komponensek jóságát, ill. kizárni a jó komponenseket hibakeresés során?
- Ez csak érdekes: A dinamó belsejében levő 6 tekercsben folyó áram iránya lényeges-e?
+ Autóban a szikra zaját hogyan lehet a rádióból kiszűrni tök egyszerűen (azon kívül hogy jól felhangosítom, v. kikpcsolom a rádiót)?
Köszi: M
Pepa!
Tőőőccsed lefelé pl. a 638-as javítási kézikönyvét, 55. oldal, sebességmérő hajtása és tömítése... ha minden igaz.
ha kívülről van belerakva a szimmering, fúrd meg 1,5-ös fúróval két helyen, tekerj bele egy-egy facsavart, és annál fogva rántsd ki. Az új szimmering beszerelése egy megfelelő méretű csődarabbal, krovafejjel történjék.
Könyörgöm, írd már meg azt is, hogy pontosan milyen típusról van szó !!!!
Rajtad kívül senki sem tudja !!!!!
És ez mindenkinem szól, aki kérdez !!! Enélkül ugyanis nem lehet érdemben válaszolni.
Ok ??
Üdv,
Peti74
Szia mindenki
Tud valaki arról hogy a kilométer bovden kivezetését a blokkból hogy lehet megreparálni. A blokk nincsen szétszedve és csöpög az olaj.
Szia!!
Bocs hogy ennyire értetlenkedek, végülis akkor a sav a mit is távolit el?? A krómot?? És alatta marad a nikkel??Tehát egyszerre van mind a kettő??
Előre is Kössz!!
Üdv Dani
Hello Cs.dani!
Elnézést a hibáért,kimaradt egy szó. A nikkelt vegyi úton,házilag nem tudod eltávolítani. A galvanizáló valamilyen módszerrel le tudja szedni,de ez időbe és pénzbe kerül. Tehát elsőként sósavval kend be a krómozott felületeket és 15-20 perc múlva eltűnik a króm és csak a nikkel és alatta a réz marad. Ezt csiszold le az alapfémig.
Üdv: Gala
Szia Magush!
Én Bp.-n lakom.Az árakról,Párkányban egy kuplung bowden 90SK, a fék 70SK körül egy hátsó lámpabúra 145SK hátsó lánckerék 1260SK lánc 460SK dugattyú 445SK több dolog nem nagyon volt.
Pf, dugókkal nem foglalkoztam bevallom, mivel remélem nem érint ez a kérdés, összehasonlítási alapul azt tudom mondani, hogy első fékbowdenre a szenci boltos 140 SK-t mondott, a sting2000 pedig 62 SK-t. Ha ebből indulok ki, akkor sztem megéri tőlük rendelni. Amúgy dugóból volt több fajta féle is az általam írt moped-slovakia.sk-s raktárban, ott meg is lehet nézni, talán még emilre is válaszolnak, ha találsz a honlapon. Amúgy igen, én is úgy tudom, hogy ott gyártottak babettát, most is csinálnak csak már másfajtát, meg összeraknak modern robogókat is. Amúgy ez is , meg a sting is nagyker, de azért kiszolgálnak. Az említett két boltról elmondható, hogy alkatrészkatalógus alapján dolgoznak, úgyhogy ilyen gond nincs az ziher. Amúgy Peti Te merre vagy fellelhető?
Haho!
Van egy békési cég aki mindenféle küllőkkel foglalkozik, börzéken ott vannak mindig.
csináltatni kell. Jó drága. Úgy 10e/kerék körül. :-(
Köszi Magush!
Nekem Gútán voltak rokonaim,de sajnos kihaltak 18 éve jártam arra,úgy rémlik mintha ott gyártottak volna Babettát?
Visszatérve a Szlovák motorosboltokra,árakat nem tudsz mondani pl. mennyi egy túlméretes dugó?Mert itthon is van képviselet és meghozzák a gyári cuccokat,pl. az említett túlméretes dugó 3700Ft és válogathatok A,B,C osztályból is,ezért kérdem,érdemes-e kimenni.Most várom a (blokkszerelő)célszerszámok árait,kíváncsi lennék az mennyi kint?
Ez a párkányi bolt nagyon gagyi és drága,ráadásul a nő elég furkó volt,ha elővettem volna egy alkatrészkatalógust vagy megkérdem,hogy van-e 3.túlméretes "B"osztályú dugó,még el is küld az anyámba,hogy mit okoskodok.
Krosszcetkákban volt 21"-os kerék elöl.
Ahoz keress küllőt..Tuti lesz valahol.
21 collos ráfba szeretnék Jawa agyat befűz(et)ni, ki tudja hol lehet kapni 22 cm hosszú, 4 mm-es(átmérőjű) menetű küllőt? A bunkós vége egyenes, vagy kb 45 fokban hajlított.
Köszi, üdv:_Gyuri
Helló!
Egy kérdésem lenne. Van egy 1980-as Jawa-350 634/5-ös Californiám. Szétszedtem az első teleszkópot, hogy szimmeringet cseréjek. De egy elég furcsa ék alakú szimmeringel találkoztam, aminek mindha hiányozna az oldala pereméből a fele. A szorító körgyűrű szabadon van. Beszerezhető ez
, és nem túl drága?
Én tudok egy céget, aki rendelésre bármit meghoz a csehországi gyárból, és utána el lehet tőlük hozni. A cég telephelye Kolárovo-ban (Gúta) található, félúton Nagymegyer (Velky Meder) és Érsekújvár (Nové Zámky) között. A webcím: www.sting2000.sk. Ez utóbbi ahogy elnézem most nem működik, tehát pontosabb címet se tudok mondani, talán előkeresem majd a névjegykártyát amit szereztem, és akkor majd... Persze sajnos emilt csak szlovákul fogadnak, bár helyben beszélt a jóember magyarul.
Én még nem rendeltem tőlük, de sorra fog kerülni, mert szükségem van 1-2 apróságra.
Ezen felül ugyanitt van az előző cég telephelye mellett egy, a www.moped-slovakia.sk címen megtalálható cég, amelyik viszont sajnálatosan megszüntette jawa 350 alkatrész importját, így már csak a maradék árukészletet árulják (dugattyúk, primer lánc, fordulatszámmérőbowden, pár tömítés, kipufogó, stb), ami nem túl nagy választékú. És nem is túl olcsó ahogy elnéztem, az előző (sting2000) jobban beválhat. Ezen felül a Dunántúl fölött ésszerű közelségben (kb 70-80 km északi magasságig) csak egyetlen bolt van ami foglalkozik Jawa alkatrészekkel. Ez a szenci motorosbolt (www.motocentrum.sk), ami tök jó ahogy elnéztem kívülről, mivel bejutnom nem volt lehetőség. Ugyanis a tulaj egy tróger, van neki két büféje a motorosbolt mellett, és tesz rá magasról, hogy mi van a bolttal. Én kértem tőle árajánlatot emilben, meg is kaptam két hete szerdán, azon a héten pénteken elmentem Szencre, és be volt zárva, mivel (némi utánajárás, anyukával beszélgetés et c.) után kiderült, hogy azon a szent napon ment el két hétre Kubába nyaralni. Na ezt azért megírhatta volna emilben, fölöslegesen bumliztam 180km-t odavissza Győrből. Szóval annak a boltnak, amennyire néztem kívülről, marha jó az ellátottsága, (különösen a jawa emblémás tanga tetszett nagyon), vannak motorok is (350, 650), de ugye sokat nem ér, ha nem jutok be. Ja, és az árajánlata ugyanarra a dologra dupla annyi votl mint a sting2000-nek. Egyéb bolt nincs errefelé, még Pozsonyban se. Szóval sok sikert a beszerzéshez, ha valaki tud jobbat, szóljon.
Bocs ha hosszú voltam. A féktárcsáimmal kapcsolatos problémámra senki nem tud megoldást? (6562 számú hozzászólásom)
Üdv!
Az nekem sajnos elég messze van. Járok időnként Gyulára, de max 2-3-szor egy évben.
Találkozókra nem szoktam járni, viszont börzékre igen, de azokból is csak a Budapest közeliekre (campona, sztgszmiklós)
Üdv,
Peti74
Szabadkígyóson lakom, Békéscsabától nem messze. Ha Neked ez messze van, talákozókra, börzékre szoktál járni?
Szia Kacsás.
Elmagyarázom én neked töviről hegyire az egészet, mert nem bonyolult, csak sokrétű, de erre eme fórum lapjai nem elégségesek.
Először is hagy kérdezzem meg, hogy hol laksz, mert a legegyszerűbb személyesen lenne, többet ér, mint egy félnapos telefonhívás.
Amúgy pedig az 559-es töltésrendszerét életre is lehet kelteni, meg megbízhatóvá is lehet tenni, de az "elektronikus szir-szart" nem úszod meg, amennyiben néhány sima dióda annak tekinthető, de azért az összes eredeti mechanikus alkatrász maradhat.
Azért írj egy telefonszámot mail-ben.
Üdv,
Peti74
Sziasztok!
Van egy JAWA 559/250-em és szertném megérteni minden dolgának a működését, de eddig senkivel nem találkoztam, aki elmagyarázta volna mi mire való és ha azt nem is hogyan működik, de a vizsgálatát, ill. hogy mit érünk el vele ha állapotát változtatjuk, annak örülnék.
A feszszabályzóban járunk:
- Mire szolgálnak a rezgő nyelv csavarjai, hogyan tesztelem le, jól van-e beállítva?
- A dinamó motor felől lévő részén tlálunk egy különálló tekercset, ennek mi a szerepe?
- Hogyan lehet zárlatot ill. tekercszárlatot keresni?
- Hogyan tudjuk letesztelni a komponensek jóságát, ill. kizárni a jó komponenseket hibakeresés során?
- A dinamó belsejében levő 6 tekercsben folyó áram iránya lényeges-e?
Hogy miért is érdekes ez. Azért, mert a tavalyi évet végig kifizettem a kötelező biztosítást, volt műszaki a motoromon. Utána kiderült hogy valami zárlat volt valahol, ill. az áramkapcsoló a feszszab. tetjén nem működött üzemszerűen. Ettől tönkrement a forgórész, a motorom a szerelőtől egy sarokra megnyúvadt. Sehova tovább. Minden tök meleg volt. Eltoltam. Na ekkor ő megcsinálta, egy hónapig volt nála, mert hol nem volt kedve, hol sürgős munkája volt, hol a házán cserélt tetőt. Azután 2 egész hetet mentem vele (100-zal is mentem. motoron nem szoktam a gyorsaságot, ill. ruhám sincs úgy, amúgy szépen 70-nel jártam). Egy alakalommal majdnem ottmaradtam valahol 50 km-re otthontól. Ezután ha lámpát kapcsoltam leállt, lámpa nélkül ment rendesen. Szerelő. Egy hónap. Nyárnak vége, motoroztam két hetet. Jött az ősz, kellett az autómat csinálni, beborult, esett, hideg lett. Motort eltettem, autó szétszedve. Karácsony, Újév, viszketés, de hurrá itt a tavasz! 2 hete megpezsgettem az akksit, minden műk. Beindítottam, 3. rúgásra szólt. Örültem. (Tömmm-tömmm-tömmm, remeg a garázs) Vasárnap kitoltam, minden műk. megyek vele egy kört. Ment. Fújok a gumiba, veszek tiszta ruhát, és megyek vele du. - mondom én. De a motor mondja: Nem! Nem indul. Akksi pezsget. Tiszta ruha szekréybe, sisak polcra, asszony beküld, nem megyünk sehova. (Morgás) Este kiopróbál, beindul, lámpa kapcsol leáll. Lámpa nélkül próba. Nem indul. Anyád Bohumil Vlacek úr!(A motor) Szóval szertném mostmár átlátni mi is játszódik a kis dimankójában és a vezetékeiben, ehhez kérnék segítséget. Fennebb említett mester úr nagyon érti a szakmát és volt neki is mindig JAWA-ja, de most valahogy nem szeretném egy hónapra megint letenni nála. Szóval nem szeretném elejéről kezdeni a tavalyi évet. Mostmár motorozni akarok. Ha a vége az lesz hogy beszerelek valami elktronikus szir-szart is, csak ragaszkodnék a saját, mechanikus alkatrészeihez csak ahhoz az kell hogy átlássam őket. 2004-12-03 20:36:45-kor ebben a fórumban kelt hozzászólás első körben jó volt, hálával tartozom érte, csak mostmár még mélyebbre szeretnék látni. (Tudjátok, mennél jobban átlát valamit az ember, annál jobban rájön nem látok én semmit ebből.)
Hát bízva válaszaitokban köszi előre is: A Kacsás
A hét végén festik, utána rakom össze !
Tomi.
Mit mondjak erre ? Szerintem nem nagy tudomány főleg, ha jól elő van készítve. A titok itt is ugyanaz, mint az életben bárminél: szánni kell rá az időt és előbb gondolkodni kell, azután cselekedni. Szombathely felé tudok csomagot küldeni kb. hetente egyszer megy arra ismerős (itt a fórumokon Jocó10).
Mikorra tervezed a motor indítását ?
Üdv,
Peti74
Peti74
Én szombathelyi vagyok, de sokszor megyek Bp-re. Nagy tudomány beépíteni ezeket a holmigat a gépembe ?
Szev mindenki.Szét van szedve a blokk, ami van arról kép készült akinek kell írjon.Van komplett váltó,főtengely,dugattyú,gyűrűk,csapszegek,hengerek,hengerfejek,berugó "sonkák",kuplungkosár,stb stb...
Ja nem volt háromágú izém :))),de csak szétjött,óvatosan szedtem szét.Némi gondot okozott ugyan, hogy a széthúzásnál az a karok közül, amiket a dugattyúk mozgatnak, egy mindíg beakadt a széthúzásnál, de csak én győztem,csak pontosan kell beállítani...1ébként a motort inkább szerelőre bízom,lehet h ha segítenétek valóban meg tudnám csinálni, annyira azért nem vagyok béna hozzá,de nem is vagyok szakember és időm, helyem sincs rá,nem is beszélve a spec szerszámokról, meg mérőkről. Ja igen: állandó téma? KÉÉÉÉÉÉPET HOGYAN TEHETEK A GALÉRIÁBA??????????????? Csak válaszol valaki...
Na szev, akinek megígértem, megy a kép!
Szevasz Gala!!
Semmi probléma, jobb későn mint soha! :-)
Köszönöm a részletes leirást, holnap neki is állok, csak egy kérdésem van mert nem egészen értettem: Szóval először megpróbálom sósavval eltávolitani a krómot, és ha nem megy, akkor csiszolással??
Mégegyszer kössz mindent.
Üdv:Dani
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|