:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Ami mellesleg egy nagy kibaszás, mert a váz, és a rögzítési pontok teljesen ugyanazok....
A 12 voltos blokk ( pl. 638) nem típusazonos, típusmódosítási engedély nélkül nem beépíthető . Esélytelen a dolog.
A Lúgos akkumulátorok
Az elektródák készítéséhez felhasznált anyagoktól függően elvileg sokféle akkumulátorról beszélhetünk. A legismertebbek a nikkkel-kadmium, a nikkel-vas és a cink-ezüst akkumulátorok, de léteznek egyéb elektróda rendszerű akkumulátorok is. A legelterjedtebbek a nikkel-kadmium akkumulátorok, amelyeket egészen kis méretektől kezdve nagy méretekig széles körben alkalmaznak. Készítenek ilyen rendszerű indító akkumulátorokat is. A nikkel-kadmium akkumulátorok elektrolitja desztillált vízzel higított kálium-hidroxid, közismert nevén kálilúg (KOH). Cellafeszültségük 1,2 V, kisebb, mint az ólomakkumulátoroké, ezért egy adott feszültségű akkumulátorhoz több sorba kapcsolt cellára van szükség. Előnyük az ólomakkumulátorokkal szemben: pl. nagyobb a fajlagos energiatároló képességük, hosszabb élettartamúak, üzembe helyezésük egyszerűbb, a túltöltés és az elégtelen töltés kevésbé károsítja őket, mechanikai szilárdságuk nagyobb. Hátrányuk: előállítási költségük 3-4-szer nagyobb, mint az ólomakkumulátoroké. Az elektrolitot az üzemelési körülményektől függően legalább évente egyszer ki kell cserélni, mert a levegő szén-dioxid tartalma az elektrolitot tönkreteszi. Gépjárműveken való alkalmazás szempontjából hátrányos az a tulajdonságuk, hogy a töltési és a kisütési feszültség között nagyobb a különbség, mint az ólomakkumulátoroknál. A nagyobb töltőfeszültség a gépkocsi villamos berendezéseit károsítja, kisebb feszültségről viszont töltés nem végezhető. Emiatt az áramellátó rendszer felépítése bonyolultabb, ezért - valamint egyéb hátrányaik miatt - ilyen akkumulátorokat gépjárműveken csak ritkán, kivételes esetekben alkalmaznak.
http://www.romaiakkumulator.hu/index.php?menu=155
Neked ilyen van ? Lehetséges ugyan, de nehezen hihető. Főleg a műszaki macerák miatt. Ha megadnád a márkát, típust, a neten az elérhetőséget, megnézném.
Kis segítséget kérnék, kezdő Jawas vagyok szeretnék a tipusok közt eligazodni. Van egy 1983-as 6V-os vázszám szerint 632-es oldalkocsisom. Mennyire csereszabatos az újabbakkal? Lehet, hogy régebben volt már erről szó, csak nincs türelmem mindent végigolvasni. Pl.: állítólag a réginek(632) erősebb a főtengelye. Vettem egy 12V-ost, az már modernebb, nem tudom érdemes lenne-e motort cserélni? Előre is köszi!
A legjobb, ha az okmányirodában megkérdezed, de hosszú távon jobban jársz, ha átiratod.
Valaki segítsen!
Berógókarra gumigyűrű!Ami a tengelyen van.
hívj fel, megbeszéljük.
06-30-931-99-65
Az elöző hozzászoláshoz BP en a XVIII ker ben lakok
Sziasztok.
Keresek valakit aki elfogadhato áron össze segitene rakni nekem egy cspptankos 250 es motorblokkot A motort régen szétszedtem egy két hibás alkatrész van benne mint berugo iv csapágyak simmeringek meg amit még találunk A kromozás kész. fényezést most csinálom JÖN ATAVASZ MOTOROZHATNÉKOM VAN KÉRLEK SEGITSETEK!
Biztos nem mert lúgos aksim van!
Öcsémsajt! nem vagy te kissé eltévedve? nem HDhoz rendeltél collos gyári célszerszámokat! Ha nagyon belehúzok akkor talán még 500 Ft.ot is rá tudnék költeni ennyi vackeráj előállítására. De egy hitványabb méhtelepen, vagy egy lakatosműhely hulladéka közott ingyé is van anyag, csak le kell hajolni érte :)))))
Meg a lúgot is elírtad, ha jól sejtem, mindegy...
A lehúzó 4000, a széthúzó 2 db menetesszár, az egyik M6, a másik M8, ez összesen háromszáz Ft lehet, és mivel egy méteres szálban kapható, elég vagy négy széthúzóhoz, az anyák cirka egy százas, a híd mondjuk negyvenes vastagfalú zártszelvényból, vagy húsz centi, / az enyém huszas négyzetacél/ legalább kétszáz Ft, eszerint nem csináltál valami bomba üzletet...
Nem kellett volna körülnézni kicsit a rendelés előtt ? Fűrészed, fúród van? Ha nincs, inkább vettél volna...
Itt a minta :
http://kep.tar.hu/fullkopy/50201488#2
Olvasd el a kapcsolódó fórumot, az üzembentartói jog kapcsán,
a 1114. környékén a papír mizériákban.
Szerintem rossz választás lenne átírás helyett, de te tudod.
És ha meglátod mire adtál ki ennyi pénzt, tökönszúrod magad..:))Én már láttam ilyen gyári cuccot, de ennyi pénzt szerintem nem ér...Inkább csinálok magamnak.
Siasztok!
Keresek 350-es Jawa Kaliforniához komplett gyujtást. Hallottam, hogy létezik tirisztoros változata is.
Ha tudtok segítsetek. Köszi
Iavel
Üdv!
638TS-Jawara keresek kormányt,kormánykapcsolókat,első sárvédőt és a váltóba behajtótengelyt,amin a kupplung van.
Köszönöm!
Gyuri
Sziasztok!
Rendeltem gyári szerszámokat a blokkhoz,prmerlk. lehúzó 8500ft,blokkszéttoló 10.000ft és még pár kiütő szerszámot azok 300-600ft körül lesznek,remélem jövőhétre itt lesznek majd megírom milynek.
Az Ah-át jól elírtam:(((Bocsi!
A III. ker San Marco u.-ban (asszem 72-es szám) van a csodálatos Seleks cég mintaboltja/gyára. Ott 2700-ért vettem ha jól emlékszem 8Ah-s akksit két éve. Még bírja.
Ne humorizáljunk kérem...
559esbe :
1:hova a tökömbe akarsz akkora batár állat aksit rakni?
2:MINEK???
3:gyárilag 12 Ah-s való bele...
Hát a motortartók az kicsit kényesebb pont..Én asszem azért körülnéznék másik után is, sosem baj, ha az ember tájékozott...A 40 sztem sok érte mindenképp.Bár lehet, hogy csak én vagyok hülye...Ill nem...Most nyáron vettem egy 638ast alkatrésznek, csattanás után.Az eleje volt összegyűrve, de kaptam hozzá egy pár új telót is.Papírjai is vannak elvileg, de azzal nem foglalkoztam.22-t adtam érte.El lehetett hozni zsír gumikkal, hibátlan üléssel.Minden megvolt rajta.
DE! Szentendre végében van egy faszi, motorszerelő. MGM nevű akkumlátorokat árul. Nincs fenn a neten a csávó, azt mondta hogy csak mellékesben csinálja. MZ akksija van (kcsit nagyobb mint a jaffáé) 2800vagy 3400 már nem emlékszem pontosan. én vagy 2 éve a 705es Hondámhoz vettem tőle 5 körül (a Banner vagy 8 lett volna). Az MZ akkuhoz ki kell vágni az egyik válaszfalat a 638asból.
Mert nekem még lúgos van és nem kapok lúgot.
Sziasztok!
Nem tud valaki olcsón aksit!
Hali!
Ha isten is úgy akarja meg a tulaj is én is 350 jawa tulaj leszek. Azt még nem tudom melyik típus de 12V-os azt tudom. Egyszer láttam már közelebbről de a hétvégén dumálom meg az anyagiakat meg megvizslatom a moccot közelebbről. Amúgy 32000 körüli km van benne garázsban tartott 2. tulajnál van aki csak használta hébe-hóba de nem hajtotta és műszakilag elméletileg rendben van. A tulaj mániákusan tisztán tartja :) és rendben!! Ad hozzá egy még becsomagolt főtengelyt is meg blokkot. 50.000 Huf-ért. Egy kérdésem volna:
Lehetek-e csak üzembentartója vagy kötelező lenne átírni, ha igen akkor hogyan, milyen papírok kellenek az üzembentartóihoz??
Üdv Mki-nek remélem nyáron egy szoci-túra alkalmával találkozunk!
Már a puhítás fázisában vagyok, azaz a "pár nap múlva rátelefonálsz" az aktuális állapot. :-))) (Nem akar engedni a tulaj.)
Lehet, hogy a 30 is jó lenne, csak ne lenne annyi baja (pl.: motortartó fülek letörve, sok apróság). :-(
A tied az nagyon jó vétel volt!!!
Sztem 30ban nem lenne rossz vétel...Jól gondold, ki, h mibe tudsz belekötni..
Mindent!!Mondjuk elég sok a 25% elengedése, de nyugodtan sorolj fel mindent.pl újrakábelezés, új aksi, új gumik, lánc, alkatrészek, műszaki, mindent, mindent....Ha meg nem akar belemenni, akkor határozottan köszönd meg, és indíts az ajtó felé, h ok, akkor gondolja át, majd jelentkezzen...Esetleg pár nap múlva rátelefonálsz, h mi van..40ért még utána is el lehet hozni, ha nagyon nem akar engedni...:)
Csak tájékoztatásképpen, én az enyimet bő két éve friss műszakival oldalkocsival vettem 65-ért.
Sziasztok!
Köszi Matya, időben fogok szólni.
Egyébként sok minden fog kelleni, ha megveszem. Azért köszönöm Levendel.
Gyuri: Amivel én kacérkodom az 638-as, 89-es, 23000 Km-rel, műszaki nincs, régi forgalmis. 5-6 éve áll (viszont fészerben, garázsban), aránylag kevés rozsdával. Sajnos elég rossz bőrben, valószínűleg szétgyilkolt motorral, borulás nyomaival, feldrótozott kipufogóval, lógó vezetékekkel, gyújtáskapcsoló nélkül stb.
Tehát melós motor - kell majd rajta dolgozni. :-))) Mindezt 40 ezerre tartja a tulaj.
Én szívem szerint csak 20 ezret adnék érte, de majd meglátjuk mi lesz.
Mégegyszer köszönöm mindenkinek!
Üdv.
Küllőkről még semmi, holnap újra próbálom.
Amúgy choppernek szánnám...Szép hosszú, és alacsony, már amennyire a váz engedi...:)))Olyan nagyon nem akarok belemászni..Inkább csak érdekel, hogy mit lehet kihozni az elfekvő cuccokból...De kipróbálni mindenképp ki fogom..Hála istennek elég sokminden adott hozzá...Nem nagyon kell gyűjtögetni...Még egy zsír aksit is találtam hozzá itthon...Előbb legyen szerkezetkész, a többit meglássuk.Ha nagyon megtetszik, akkor jöhet a fényezés, stb...
Na mi van a küllőkkel? sikerült elérni az emberedet?
Valóban többe nézek egy épített motort, mint egy kisubickolt gyárit. De, ha elfogadsz egy tanácsot, próbálj valamilyen stílushoz ragaszkodni. Stílusilag ne csinálj öszvért, mert kevés esélye lesz a jó kinézetre. A bügyür mütyür sallangok pedig általában nem emelnek az építés minőségén és színvonalán. :-)
Majd kitárgyaljuk egymásét:-)
Na mi van a küllőkkel? sikerült elérni az emberedet?
Valóban többe nézek egy épített motort, mint egy kisubickolt gyárit. De, ha elfogadsz egy tanácsot, próbálj valamilyen stílushoz ragaszkodni. Stílusilag ne csinálj öszvért, mert kevés esélye lesz a jó kinézetre. A bügyür mütyür sallangok pedig általában nem emelnek az építés minőségén és színvonalán. :-)
Majd kitárgyaljuk egymásét:-)
Hali!
A motorkerékpárokra ez a tilalom nem vonatkozik, hisz még zöldkártyázni sem kell. Forgalomba lehet helyezni, nem látom akadályát.
heló.Valaki irna le nekem pár jawas mz-s pannóniás weboldal cimét?
Hali!
Ha isten is úgy akarja meg a tulaj is én is 350 jawa tulaj leszek. Azt még nem tudom melyik típus de 12V-os azt tudom. Egyszer láttam már közelebbről de a hétvégén dumálom meg az anyagiakat meg megvizslatom a moccot közelebbről. Amúgy 32000 körüli km van benne garázsban tartott 2. tulajnál van aki csak használta hébe-hóba de nem hajtotta és műszakilag elméletileg rendben van. A tulaj mániákusan tisztán tartja :) és rendben!! Ad hozzá egy még becsomagolt főtengelyt is meg blokkot. 50.000 Huf-ért. Egy kérdésem volna:
Lehetek-e csak üzembentartója vagy kötelező lenne átírni, ha igen akkor hogyan, milyen papírok kellenek az üzembentartóihoz??
Üdv Mki-nek remélem nyáron egy szoci-túra alkalmával találkozunk!
Ez igaz, de attól tartok, hogy nem tudod Magyarországra behozatni és forgalomba helyeztetni. Mivel (bár ebben a kérdésben Fullkopy jobban tájékozott, és remélem kijavít ha tévedek) kétütemű motort már nem nagyon lehet környezetvédelmi okok miatt forgalomba helyeztetni. Inkább nézd a 650-es rotax blokkos jawat:) Az finom:)
Hát akkor nagyon jól vette. Én már olyant is hallottam, hogy volt aki csak a blokkra (638) több, mint 100ezret ráköltött.
Nézegettem az ilyen motorok új árát a cseh jawa honlapon, magyarra átszámítva egy új több, mint 500 ezerbe kerül. Mert azt hiszem, hogy ugyanezt még gyártják.
Trabi gyújtás nem kell hozzá?
Zapkorte 1987-ben készült 638-asa két évet állt, cserés gumikkal, forgalomból ideiglenesen kivonva (de azért a rendszámot ocsmányék jól megsemmisítették:(), lejárt műszakival.
Az átírás minden költsége teljesen magától értetődően, mint vevőt őt terhelte, ez nyilván semmit nem befolyásol az árban.
Így tavaly ősszel 37e-ért vette meg a gépet, amit előtte 40-ért két éven át nem bírt eladni a tulajdonosa. A szerkezet egyébként esztétikailag is majdhogynem hibátlan állapotú volt.
Pdaranyi!
Nekem ilyenkor azt írja ki, hogy:"A művelet nem hajtható végre, mert az alapértelmezett levelezőprogram nincs telepítve."
Elküdheted nekem a jawa350xxx@freemail.hu címre is a e-mail címed!
Köszi!
Mennyit kérnek a 638-asért?
Mit kérhetnek egy már egy éve álló, műszaki nélküli, 1989-es, 25000 km-es, nem túl jó gumijú 638-asért, ha eredetiségvizsgálat, átírás minden téged terhel?
Persze, csak szóljatok előre egy héttel, ha kell, ne két nappal korábban..:))
Szia Matya!
Lehet majd még tőled később is alaplapot rendelni? - Mert most alkudozok egy 638-asra.
Köszi
Üdv.
Ez a citromail betárcsázós internettel, ez egy nagy rakás sz*r!!! >:( Hát ide írom: Sajben János auto vill szer. Békéscsaba 66-450-311 Nekem tudott segíteni nem csak vill. problémákban. Nagy tapasztalatú ember volt neki is rengeteg JAWA-ja. Keresd meg egyeztess vele, szerintem segít neked is.
Hali M
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|