:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Eddig Pannóniám volt, ott is vannak érdekes dolgok. A jawa egy sokkal nagyobb cég szerintem itt még sokkal érdekesebb dolgok vannak. Amit az előbb láttam 634-esne a német honlapon csak alapjaiban hasonlít az enyémre. Más a tank az ülés meg az egész benyomás a motorról.
Azért ez nem ilyen egyszerű. :) Itt a fórumon volt egy srác (lehet, hogy még mindig itt van), aki vett vadonat új Jawa 350 Chopper-t. Nem tudom pontosn milyen gyártási évvel, de az tuti, hogy 2000 utáni volt. És az még bizony 639 típusnév alatt futott! Én is alig hittem el. De a 350 Style az már 640-es típus.
És azt hiszem, hogy voltak átfedések is, vagyis, hogy egyszerre két típust is gyártottak.
És az is gyanús, hogy csak 3 évig gyártották a 638-ast, és egészen 6 évig a 639-est. Amit én olvastam újságban tesztet, abban is volt egy áttekintés, és ott az volt, hogy a 639-est vagy csak 1-2 évig csinálták.
Ja, és a felsorolásból hiányzik a 632-es, ami biztos nem a 639-es után volt, mert az egy hibrid a 634 és 638 között.
Szóval szerintem ezt már soha senki sem fogja tudni pontosan megmondani, hogy mikor mit gyártott a Jawa. :))
Hát ha 6V-os, akkor két lehetőseg van: SZ13 vagy SZ14. Mindkettőnél cserélődik a komplett rendszer (generátor+fesszab). A különbség az, hogy az SZ13-as szettben 12V-os generátor van, az SZ14-esben pedig 6V-os (természetesen mindkettő negatív testelésű).
Az SZ14 valamivel olcsóbb, de nem sokkal.
Persze mindkettő drágább az MZ04-nél, de azért jóval kevesebb 200 Euro-nál.
Megfejtettem a rejtéjt az mz-b.de'-n:
1974-1983-ig Jawa 634
1983-1986-ig Jawa 638
1984-1990-ig Jawa 639
stb.
Az alkatrészkatalógusban lehet megnézni.
Egy darabig Ducati gyújtással is gyártották, de azt hiszem, azok mind exportra mentek. Úgy hallottam, hogy voltak velük gondok. Volt egy ideig bizonyos Marco gyújtás, és aztán jött a Vape, ami folyamatosan fejlesztve volt, amíg ki nem forrott.
Öszintén még nem szedtem szét, de az tuti, hogy az enyémben 6V-os akksi van, tehát szerintem még dinamós. Ha megadod a számodat felhívnálak.
A 640-es gyújtásáról van valahol ábra vagy fénykép ?
Mi az hogy 200 Euro?!
Pontosan meg kell nézni, melyik típushoz keresed, mert van többféle.
Legolcsóbb az MZ04, ez kell a 12V-os Pal Magneton generátorosokhoz (638/639/esetleg 640).
A többi azért drágább, mert cserélni kell a generátort és a fesszabot is. Mondjuk az új generátor már állandómágneses.
És csakis közvetlenül a Vape gyártól érdemes rendelni! Annál olcsóbban nem jutsz hozzá! Se a magyar képviseletnél, se az mz-b.de-n (hacsak nincs valami akció, de arra ne nagyon számíts).
Mondom, 632=634 blokk 638 vázban (tehát nem értem a vázszám hogy lehet nálad 634-es) + 12V-os generátor. Nem kell a 632 mögött nagyobb csodát sejteni. Tehát a blokkhoz a 634-es csereszabatos, az elektronikus rendszerhez (és elméletileg a vázhoz is) a 638/639/640-es (mondjuk a 640-esek többsége már nem megszakitós gyújtású).
Szia Jocky!
Elfelejtettem a jelszót, de összejött:)
Gumigyűrű 20*25-ös, "O" gyűrű 20 Ft-ért, vagy utángyártott 250 Ft-ért akár tőlem is.
Attila, Budapest
Hát ez tényleg csodálatos forgalmi lehet :)
Akkor marad a trabi. Tudnátok segíteni hogy hogyan rakjam helyesen fel a jeladót s az alaplapot a megszakító helyére? emilem: wolf@dpg.hu Előre is köszi!
200 euro! Azannya! Az kicsit sok pézz! Lehet hogy maradok a trabinál!:)
Hi!Még a régi megszakítós van a gépen, csak szereztem egy trabi gyújtást, s akkor olvastam hogy létezik ez a vape féle. Csak érdekelne az ára, ha nem egy borsos összeg akkor inkább ezt tenném rá, mert ahogy olvastam elég jó kis cucc és könnyebb is felbuherálni, mint a trabiét.
Hello!
Bocsi, ez az új forgalmi varázsa. Az alvázszám 634-es a motorszám a 632-es. 1983-as a motor. Igazából arra lettem volna kiváncsi, hogy az újabbnak a blokkja mennyire tér el, érdemes-e kicserélni, vagy csereszabatosk-e az alkatrészei.
Hello!
Bocsi, ez az új forgalmi varázsa. Az alvázszám 634-es a motorszám a 632-es. 1983-as a motor. Igazából arra lettem volna kiváncsi, hogy az újabbnak a blokkja mennyire tér el, érdemes-e kicserélni, vagy csereszabatosk-e az alkatrészei.
Hello!
Bocsi, ez az új forgalmi varázsa. Az alvázszám 634-es a motorszám a 632-es. 1983-as a motor. Igazából arra lettem volna kiváncsi, hogy az újabbnak a blokkja mennyire tér el, érdemes-e kicserélni, vagy csereszabatosk-e az alkatrészei.
Hello!
Bocsi, ez az új forgalmi varázsa. Az alvázszám 634-es a motorszám a 632-es. 1983-as a motor. Igazából arra lettem volna kiváncsi, hogy az újabbnak a blokkja mennyire tér el, érdemes-e kicserélni, vagy csereszabatosk-e az alkatrészei.
A VAPE honlapján megtalálod. Én az enyémre 200 Euroért találtam, igaz még nem rendeltem. Újabb típusikhoz szerintem a Jawa magyar képviseleténél is hozzá lehet jutni.
Milyen megoldásomat láttad? Előretolt lábtartó? Hozzá sem nyúltam. Összekeversz valakivel.
Jobbról a kupplungkiemelőnél tudod a váltó létetőtengelyét a legkönnyebben mozgatni. Hogy onnan mennyire bonyolultan hozod át balra az áttételezést, azt rádbízom . Én a fékpedál helyére, ill. annak a tengelyére akarom szerelni az áttételező karokat. Igaz, nekem annyival könnyebb, hogy nem előre, hanem hátrafelé kell eltoljam a váltókart. De előfelé is megoldódik a móka, ha a váltórudazat kicsit vastagabb anyagból hajtva, olyanra hogy kikerülje a blokkot, és mondjuk nem a leggagyibb biliacélból, ami (lévén eleve görbe) váltáskor elkonyul.
batorit
ok. Nekem meg lesz a henger később is, ha kell üzenj.
Háj!
Sziasztok!
Amíg nincs meg a mocim addig is érdeklődnék. :-)))
Előre tolt lábtartót szeretnék, de egy picit megijesztett hogy a váltókar a berugókar (is). Ti hogy oldottátok ezt meg?
Láttam "pdaranyi" megoldását (gondolom gyári), de az nekem egy picit húzós (kb. 50.000 Ft).
Gondoltam a cső a csőben megoldásra, szimeringgel és o-gyűrűvel. De lehet, hogy túlkomplikálom! Szóval, ötletek?
Előre is köszönöm.
Üdv.
Ha eddig jó volt a trabié, minek költenél? Hagyd úgy.
Hali!Lenne egy kérdésem. Tudja valaki hogy mennyibe kerül ez a Vape gyújtás, s hogy van e mo-i forgalmazó? Vagy egyáltalán megéri ezt rátennem, vagy maradjon a trabié?
Én a Guma-ker -nél vettem Mitas márkájút, akkor kedvező áron, oldalkocsisomhoz tökéletes, szólóhoz jobb tapadású, puhábbat is el tudnék képzelni. T : 425 51 39 ( Csepel, ipari park ) Árügyben itt érdeklődj .
Nagyon olcsó a tömlővédő szalag, érdemes cserélni, tán a belsőt is egyúttal, én mindezt megcselekedtem... ha pedig már amúgy is le van bontva a gumi, a berohadt küllőket, küllőanyákat is érdemes egyúttal cserélni. Ha szükséges, az abroncs takart részének rozsdamentesítését, védőalapozását is meg kell csinálni, meghosszabbítható az élettartama .
Joseph251
Köszi de egyenlőre nem kell henger mert a dugoval gyürükkel együtt gyári és
jo, Bár fontolgatok egy gyürüzést
Én is ezekre gondoltam, ahogy lesz rá, cserélem őket.
Mennyi egy első, és hátsó közepes min./ár gumi ezekben a méretekben?
Nyeregtáska forrást már találtam, jó árban, újak :
www.rmcmotor.hu
Öreg gumival kétkeréken életveszélyes lehet, minden látható előjel -pl. repedések a mélyágyban- nélkül esetenként szétnyílik. Ezek tapadása amúgy is kritikán aluli.Jobb cserélni.
A másik gond az ezeréves belső, elfárad, szétreped. Az enyémben például volt egy visszahajtás, biztos síkpor nélkül szerelték, teljesen meg volt törve a visszahajtásnál, végigrepedt. Beépíthető szeleppel is találkoztam, ahol a szorítóanya alatti alátét porrá volt rozsdásodva.
Szia Bibumm!
A 20 éves gumikkal semmi gond, legfeljebb kicsit jobban csúsznak mint az újabb keletűek, mert meg vannak kissé keményedve. Ez nem is feltünő addig amíg nem akarsz kicsit tempósabban motorozni kanyargós úton.:)
Tényleg 12 voltos, a kezelési utasítása itt van a szakirodalomban, ráadásul úgy tűnik, csak 89-től gyártották, tehát elég fejlett típusnak kéne lennie.
Emlékeim szerint egy tök egyszerű, de olajálló "O" gyűrű cserével megoldható, sajna nincs benne a mérete a katalógusban.
Így van, ez a trú sztori. A kpm-esek remek hozzáállásáról még annyit, hogy rá egy hétre vittük az én gépemet(zsírúj fényezés, új gumik, király állapot, szilikonnal lefújva a gumialkatrészek) és a nagytudású vizsgabiztos belekötött, hogy szerinte nem látszik megfelelően a távolsági fény kék visszajelzője. Mind1, átment, de nagy pöcsök az bitos. Márcsak azért is, mert Hurka előtt meg átengedett egy olyan Mz-t, ami hó verzett volt, ráadásul szét volt szakadva a láncvédő búrája is, meg tiszta sár volt az egész gép.
Így van, én vagyok az a koma!
A kpm-nél nem akarták átengedni a mocit Metzeler enduro gumival, mert nem volt rajta az E betű. Visszavittem pár óra múlva a gyári gumival és simán átment. Nem tudom a 20 éves gyári gumi miért jobb nekik, mint egy 3 éves, alig használt Metzeler?
Én egyébként gyári első gumival vettem a 87-es Jawa-mat és semmi gond nem volt az akkor 17 éves gumival, csak akkor csréltem le, amikor műszakira vittem következő évben.
Háj bimbumm!
Nekem a '62-es jawa idealon hátul még mindíg a gyári gumik vannak és bár már repedezett(de ez csak 6-éve lött elő) még mindíg megy vele a gép. Persze az is igaz, hogy ez csak 50ccm. Gondod akkor lehet a 20éves gumival, ha nincs rányomva az e-betű bekarikázva, de ez is max vizsgán okozhat bajt, és szerintem a kpm eseken kívül mindenki leszarja, hogy szabvány gumid van vagy nem. Mondjuk komámnak legutóbb belekötöttek(egy jókora cross gumi van neki hátul) és leszedették, de még aznap visszavittük egy gyári barum gumival - és hát ez is 20 év körüli - és simán levizsgázott, pedig fordítva raktuk fel:)
1 kérdés megint! :
A gépem "83-as, ki is cseréltem rajta minden gumialkatrészt,
KIVÉVE : a felnin a gumikat, és a belsőket.
7000 Km -t futottak, és még hajszálrepedés sincs rajtuk, nemhogy az öregedés egyéb jelei.
Van, aki mostanában koptatta el a 20 éves gumikat?
Lehet gond velük?
Használhatom őket???
KERESEK :
Használt nyeregtáskát, vastag bőrből!
Ilyenekkel foglalkozó kereskedő cím, tel. is érdekel!
Sziasztok!
Lehet,hogy igazatok lesz,bár még nem jött meg a cucc,lehuzót is lehet csináltatni,én még sosem láttam ilyet.?
Matifu,
Hát ha 6V-os és vázszám szerint 632-es akkor ott valami turpisság van!
A 632-es 12V-os! Egész pontosan 634-es (vashengeres) blokk a 638-as típus 12V-os generátorával ellátva, a 638-as vázába építve.
Üdv!
Kérem szépen kedves rendszergazda, rossz a hivatkozás az előzményre!
Ez lenne a helyes: Hurka, 2006-02-24, 11:20:03
Üdv!
Rámutatsz a kurzorral, és a böngésző lent kiírja, hogy mire hivatkozik a link. Jelen esetben "mailto:pdaranyi@yahoo.com". Tehát a címem pdaranyi@yahoo.com.
Üdv!
Háj!
Már nem emléxem, de v.kinek ígértem mustang szerelési kézikönyvet régebben. Na hát mostmár megvan, elektonikus formában.Ha kell elküldöm emailban, csak persze írd meg a címed.
Háj batorit!
Van egy hengerem a mocidhoz, ha érdekel írj vagy ide a fórumba, vagy emil:joseph251@freemail.hu
Kedves Fullkopy!
Régen,alighanem '81-ben TS 125-be tettem ilyen NiFe 12 Ah-ás akkut. Így is adtam el. Akkus lámpába való volt, párosával volak a cellák. Egyikről levágtam a párját, 5 cellát használtam. Kisütésnél a cellafeszültség 1,2 V töltésnél 1,4 V azaz 6 és 7 V. Undok mert mindég szutykos volt.
Üdvözlettel:Laci
Kedves Fullkopy!
Régen,alighanem '81-ben TS 125-be tettem ilyen NiFe 12 Ah-ás akkut. Így is adtam el. Akkus lámpába való volt, párosával volak a cellák. Egyikről levágtam a párját, 5 cellát használtam. Kisütésnél a cellafeszültség 1,2 V töltésnél 1,4 V azaz 6 és 7 V. Undok mert mindég szutykos volt.
Üdvözlettel:Laci
Figyelj!
Az aksin semmi adat sincs(egyébként cellánként van összerakva),de ezen már túl tettem magam(veszek egy újat).Inkább azt mond meg nekem,hogy lehetne megoldani a gumigyűrű gondot a berúgókar tengelyen?Lehet kapni vagy mivel lehet pótolni?
Előre is köszi!
Ez tényleg nagy kitolás, főleg, ha meggondolom, hogy a németeknél csak motorkód szerepel a forgalmiban, igaz akkor sem lehetne más tipusúval cserélni. A magyar műszakiról meg csak annyit, a friss műszakis Jawam kormánycsapágya úgy lóg, hogy én elvenném a tevékenységi engedélyét a vizsgabázisnak, ahol csinálták, a 23 éves Yamahámat meg 3 m-ről megnézték és rendben is volt. Máskor meg hülyeségeken szőröznek.
Köszi nekem ez a lényeg, az elejét is változtatni akarom, a papirozás egy más dolog. A blokk alkatrészei, váltófogaskerekek, csapágyazás, tengelykapcsoló, stb mennyiben térnek el? Egyébként a 6V-os is átalakítható 12 V-os, elektronikus gyújtásúra 200 Euroba kerül elméletileg.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|