:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Nem tudok ilyenről, inkább az MZ-sek szokták a gyári olajost bovdenessé alakítani. De ha nagyon a fejedbe vetted, szerintem zsiguli kuplungfőhengerből és munkahengerből viszonylag könnyedén átalakíthatod. De lesz vagy 8-10e Ft csak az anyagár.
joseph 251
a fordulatszámmérő jel vezetékét kösd a gyujtótrafó 1 kapcsára ami korábban a megszakitóra ment.Itt a feszülség megszakitáskor ha elektronika van akkor is,lemegy nullára. üdv JAVZSEF
Üdv!
Van valaki, aki oldalkocsis motorját átalakította olajos fékesre? Nem nagyon szeretem a bowdent, nem igazán megbízható.
Ötleteket megköszönöm!
hát ezt én is remélem, úgyhogy lehet, hogy várok még vagy két napot, hátha megszólalnak azok az elektromos emberkék:)
Remélem nem füstjeleket fogsz tapasztalni a bekötés után :-)
Elektromos szakembereink olybá tűnik, szabadnaposak, pedog jó lenne, ha megszólalnának.....
hello
kérem ha valakinek van egy feles. hátso fékdobja/pofák nélkül/az jelezzen elöre is köszi
üdv mindenkinek szügségem lenne 1 db 350,638-s jawa elsö sárvédöjére ,akinek van az kérem segitsen
köszönöm
Köszi szépen Fullkopy az infót, szerintem mag vagy holnap meg is próbálom bekötni, az eredményt meg megírom, márcsak azért is, mert hátha valaki a mechanikus f.mérőt lecserélni elektromosra, és épp véletlenül indukciós gyújtása van:)
Udv!
A chopperes srac meg mindig itt van :) csak kevesebb ideje van forumozni, de azert ha teheti olvassa. A motor gyartasi eve
2004. A forgalmiban a kov. adatok vannak : Gyari jeloles,tipus: JAWA 350 639, Alvazszam : TLJ639xxxxxxxxxxx, Motor gyartasi
szama: 638xxxxxxxx, szoval pdaranyinak igaza van. Annak ellenere, hogy 2004-ben mar boven 640-nel tartottak, megis ez a tipus
ezt a szamot kapta. Szoval JAWAeknal nem lehet pontosan tudni eppen mit gyartottak. Igazabol 1-2 olyan eset van mikor magukhoz
kepest nagyot fejlodtek, a tobbi tipus kozott meg nem olyan eles az atfedes.
Mas: Az oninditoval kapcs. szeretnem kerdezni, hogy vknek van-e 5lete? Persze elerheto aron. Es mindenkeppen olyan megoldas
lenne a jo, hogyha nem mukodik a berugokar meg mindig batran beroffenti.
udv, kitartast, mar lassan itt a tavasz...
Csak egyszer láttam ilyet a közelmúltban .Úgy emlékszem haloványan, hogy a gyújtótrafó megszakító felé kötött oldala vezérli. Be kell állítani a kütyüt, a hengerek száma szerint is. Nem hiszem, hogy más extra bekötést igényelne.Úgy gondolom, mindegy, hogy a trafónak a megszakító dirigál, vagy az elektronika...de a hozzáértőbbek biztos kijavítanak, ha kell....
És hát nem szeretném elbaszarintai a fordulatszámmérőt.
Ja, és nem képjármű, hanem gépjármű:)
Háj mindenki!
Lenne egy kérdésem, ami nem igazán a jawa témához kapcsolódik, de remélem tud valaki válaszolni. Éspedig:
Van nekem egy képjárművem(zastava)aminek a gyújtását átalakítottam indukciós jeladósra. Ez még nem is gond, viszont:
szereztem egy fasza fordulatszámmérőt, amit eddig egy megszakítós gyújtás vezérelt, és kétségek merültek fel bennem, hogy az indukciós tudja e vezérelni a mérőműszerem. Márcsak azért vetődőtt fel bennem ez a kérdés, mert a tudomásom szerint, az indukciós gyújtásnál, lévén, hogy digitális áramkört vezérel, nincs valódi 0V feszültség, csak nagyobb feszültség(asszem 3V), meg kisebb feszültség(ha jól tudom 0,8V).
A választ előre is köszönöm.
Szerintem a 10W -ssel kezdek.
Végül is régen, a gyári ajánlás 10W-s orsóolaj volt, előlre-hátra (leg.is ezt olvastam).
Előlre is csak azért öntöttem 15W -set, mert Futárpeti mondta, mivel nagyon lágyak ezek a telók, és hajlamos kagylósodni az első gumi, ha "puha" az olaj, + van aki 1.5 fölé fújja, az még besegit az osztrigaminta terjedésének.
Ne féltsd a seggem, 4 évig heti ezret nyomtam ültetett, keményített 1-es Golffal, 4 éve már egy Fabia Combi kényezteti, szintén heti ezer, + az irodai székem 2-3 nap.
Ha szétkaptam referálok. Üdv.
Szeva! -Nos,az úgy volt ,hogy szét lett szedve festésre a gépjármű.Akkor szét lett húzva /előtte kiválóan működött/a télen ált a garázsban ,most néztem hétvégen a 80kg -os testsúlyommal meg se tudtam "himbilimbizni" röviden ennyi a történet Felületi rozsda volt rajta ,de vizes csiszoló papirral utánna plussz króm paszta el tünt.Összeszerelés után nem volt hajtva ,nem is emlékszem ,hogy működött vagy nem a teló ..????
Igazából nem tudom, próbáld ki. Rakjál bele 15öst, állítsd a rugót a leggyengébbre, aztán írd meg hogy mi történik a seggeddel rázós úton.
Bocsi, én az Mzb -s csomagról beszéltem.
A VAPE -s az más spagetti.
Mi lehet az ok, kicsit bővebben add elő...túl lett töltve olajjal, vagy összekorrodált? Ha meglógott belőle az olaj, és sokáig állt, összerohadt, kívül.belül,akkor legjobb megoldás a komplett csere.Ha csak felületi rozsda a telószáron, akkor rozsdaoldó, óvatosan meg kell indítani ,segít a gumikalapács, ha elég nagy, aztán talán polírpapírral lejön a rozsda.Alapos csutakolás, szétszedés után szimeringcsere,összerakás, feltöltés, ha ügyes vagy, és mákod van, működni fog szivárgás nélkül.
Bocsi mindenkitől!! A gyújtás miatt, most néztem: ezzel indult a Jawa fórum. Igaz ez az egyetlen problémás pontja a Jawaknak. Igaz kb. 10 éve volt egy TS-em apám belőtte a gyújtást az előző gazdájának leesett az álla, pöccre indult. Igaz apám kettőt hajtott gallyra a 70-es években, az egyiknek még megvan a blokkja (350-es).
Nem. Csak a gyújtás. De a 86 ojró is csak arra vonatkozott.
Ezt nézzétek meg!!: a jawa.cz'-n láttam a duplakormányos oktatómotort. NAGYON GÁZ!!
Szerintem.
Bocsánat! Amit én néztem azt nem tudom milyen márkájú. A Vape tényleg sokkal olcsóbb. Neked az van? Hogy lehet rendelni?
A 86 ojrós gyújtás az 22.000 forint plusz postaköltség. Egy hall-IC-s Trabant gyújtás mindenestül, korrekten megcsinálva, kulcsrakészen legeslegfeljebb 10e és nem piszkítottad be vele a kezed. Ha bepiszkítod, kijön 4-5e ből.
Bocsi, megtaláltam a gyújtást, és még mindig 200 Euró szerepel, valószínűleg, a Vapénál olcsóbb. Az mz-b.de' már amlített oldalon viszont találtam a német oldalon nem a magyar nyelvűn. Sajnos meg kellett tanulnom, inkább legyen kicsit drágább, de tuti legyen! Generátor nélkül, csak a gyújtás 86 Euró.
Köszi az infót, csak nem tudok egy szót se csehül, különben ha aktuális lesz szerintem maradok a Vape'-nál, persze csak ha újra megtalálom, nem találom azt az oldalt ahol kompletten bemutatták a motoromra való egységet, ott láttam az ominózus 200 Eurós árat. Szerintem az ár viszonylagos a Yamahámhoz egy tűszelep került 13ezerbe és kettő volt benne, ráadásul meg akartam spórólni, így viszont telefolyt a henger benzinnel, ráindításkor elgőrbítette a hajtókart. 50ezer. Tudomásul kell venni, hogy a motorozás drága mulatság, mint minden hobbi.
Persze én is keresem a gazdaságosabb megoldásokat.
Köszi az infót, csak nem tudok egy szót se csehül, különben ha aktuális lesz szerintem maradok a Vape'-nál, persze csak ha újra megtalálom, nem találom azt az oldalt ahol kompletten bemutatták a motoromra való egységet, ott láttam az ominózus 200 Eurós árat. Szerintem az ár viszonylagos a Yamahámhoz egy tűszelep került 13ezerbe és kettő volt benne, ráadásul meg akartam spórólni, így viszont telefolyt a henger benzinnel, ráindításkor elgőrbítette a hajtókart. 50ezer. Tudomásul kell venni, hogy a motorozás drága mulatság, mint minden hobbi.
Persze én is keresem a gazdaságosabb megoldásokat.
A Vape NEM 200 Euro! Kevesebb! És nem HALL-os, hanem induktív jeladója van.
Az IMF-es verziónak szerintem hátránya, hogy minden az alaplapon van. A Vape-nál csak a jeladó van az alaplapon, a többi elektronika a trafóval van egybeépítve.
Kösz az infót, én 15W -s telóolajra gondoltam, ami az elsőbe ment, akkor vajon azzal is kemény lenne?
Még nem ereszt, de a szimeringcsere sosem árt.
Főleg 23 évente.
Nagyon szépen köszönöm ezeket az információkat,minden féle kép oldalkocsival lessz vizsgáztatva. Igy csak öröm nekem a tudat,hogy közlekedhetek vele is és nélküle is... Mégegyszer köszi !!! hopppááá .. Ha már igy csvegünk be van állva az első teló. Mikép inditsam meg,van valami ötleted ???
Igen! "lenyom, kivesz, szétjön" jó a meglátás. Lejön a rugó. Alatta van a csillapító patron. Lehajtod a kupakot (asszem 24es kulcs), alatta van egy gumikarika ami a kicsavart szimmeringtartót tömíti, azt piszkáld ki, majd húzd ki a belső hengert patronból. A belső henger tetején egy spiáterből készült dugó (ezen feküdt fel a gumi tömítés), ezt kikocogtatod a csőből. Nagyjából ennyi a tudomány. Olajat 15W40-nél hígabbat rakj, mert én múlt héten azt raktam és kissé fapados lett (végül is Café Racer :-)). Ha a teleszkóp kívülről olajos volt, akkor illene szimmeringet cserélni (van a 4kelemenben).
Még 1 kérdés:
A gépemen már mindent karbantartottam, kivéve a hátsó telókat.
Állítólag abban is van vagy 0.5 deci olaj, csillapításnak.
Szerintetek szétszedjem, kimossam, és újratöltsem, vagy gondozásmentes darab??
Ha a tetején két aluöntvény félkör van, akkor : lenyom, kivesz, szétjön?
A trabis gyujtás tutti, amit a többiek használnak.
A 200 euro tényleg sok, bár klasszisokkat dob a gépen a 150 W -os generátor, + a HALL -os gyujtás.
Ha mindenképpen venni akarsz, de olcsóbban, most váltottam levelet a cseh imfsoft -osokkal (www.imfsoft.com).
69 euro + 10 euro szállítás,(kb.20.000.- HUF).
Emilben lehet rendelni, előbb fizetsz, kapsz egy számlaszámot, befizeted, és jön a futár.
Előnyei : - gyujtásalaplapon van minden
- 3.5 - 25 V között univerzális
- programozható, fordulatszámfüggvényű előgyujtás
Hátránya : - optikus jeladó, takarítani kell néha
- új fejlesztés, nálunk nem próbálta még senki
Nekem egyébként tetszik, akár tetszik - akár nem. :-( :-)(-:
Nem vagy egyedül!
Az én 634-5 Californiám:
Motorszám : 632 ............
Alvázszám : 634 ............
Optikailag : Egy 638 -as, 634 -es blokkal.
A blokk 1:1 -ben 634 csereszabatos.
Matifu, Peti74!
Csak most nézem, hogy válaszoltatok nekem :) .... elbambultam.
Köszi szépen! Akkor viszám át haverhoz a motyókat és "gyöngyölök"!
(3) Nem minõsül átalakításnak
a) olyan tartozéknak a jármûre történõ felszerelése, amelynek felszerelését a közúti jármûvek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának mûszaki feltételeirõl szóló rendelet (a továbbiakban: MR) elõírja vagy megengedi,
b) a motor azonos típusú motorra történõ cseréje;
c) a jármûre engedélyezett cserefelépítmény felszerelése;
d) a jármûbe beépített ülõhelyek számának ideiglenes csökkentése;
e) szabványos, illetõleg jármûtípushoz rendszeresített vonószerkezet felszerelése, amennyiben a jármû egyébként vontatásra alkalmas;
f) a gyártómû által rendszeresített oldalkocsinak motorkerékpárra történõ felszerelése, amennyiben a motorkerékpár oldalkocsi csatlakoztatására alkalmas;
g) a jármû olyan mértékû megváltoztatása, amelyet a Közlekedési Fõfelügyelet engedély nélkül megvalósíthatónak minõsít.
Ha a felszerelése nem átalakítás, akkor a leszerelése sem.
Ha a motorkerékpár oldalkocsis jellegét meg akarod őrizni, akkor a következő műszaki vizsgán a járművet felszerelt oldalkocsival kell bemutatni.
Szeva ! egy kérdés: -Ha a jawa 350 638 -as oldalkocsival műszakizik ,oldalkocsi nélkül lehet-e közlekedni vele? Nem minősül e áttalakitásnak? Vagy valami ilyesmi kérdés merült fel bennem.
... nekem megvan még a 350/634-es czetkából a főtengely, de szét van kapva... lehet, hogy kicsit rozsdás is. Tavaly 11 ezerért újították volna fel a Zichy-ben. Érdekel?
Na mi van Jawasok!
Alszotok?
Sziasztok !
Keresek 634-esbe való, felújítható főtengelyt
Tehát egyenes hajtókarokkal rendelkező, nem összevert, nem elgörbített, nem perselyezett sonkás főtengelyt érdekel, ha a hajtókarok egészséges mértékben "lógnak" az nem baj.
Üdv,
Peti74
Esox!
Jelentkezz!
Megvan még a 634-esből kioperált főtengelyed ? Mert ha igen, akkor érdekelne. Találj ki rá valami baráti árat légyszíves.
Tudom, hogy Békéscsabán van a cucc, de szerintem meg tudom oldani hogy elhozzam.
Írtam mail-t az esomail@citromail.hu-ra is.
Üdv,
Peti74
Hi.
A homokfújás után szerintem elég szép és főleg rendszeres mosás esetén tartós, selyemfényű felületet lehet elérni, ha gyöngyszórást is kap az aluminium. Ekkor nem "éles" kvarcszemcsékkel szórják a felületet, hanem gömbölyű szemcsékkel, amik gyakorlatilag apró kalapácsütések mintájára kifénysítik az összekacolt felületet.
Előnye, hogy a gömbözött felületre sokkal kevésbé tapad a kosz, és ha mégis koszos lett, akkor elég könnyen takarítható akár benzinnel vagy brigéciollal.
Bp.-en, Kőbányán tudok ajánlani egy homokfújó műhelyt, ahol szépen űzik mindkét műveletet és a motorosokat is szeretik.
Én minden eddigi aluminium hengert és hengerfejet oda vittem, és nem csak szép lesz, hanem a hűtése is javul tőle.
Üdv,
Peti74
Ha jól sejtem aluminium részeket szeretnéd kivikszolni. A baj csak az,hogy vissza fog mattulni bármit csinálsz vele, homokszórózni csak festés előtt szoktunk matt lesz utánna a felület.
Ezer bocsánat! :-)))
Jó lenne egy ilyen önindító. Bár ha jól számolom akkor 50 ezer Ft körül lesz az ára. -Brrr! Nekem egy picit sok.
Szerinted, házilag nem lehetne valahogy megoldani (valami ilyesmit)?
Üdv.
Aha, akkor itt van a kutya elásva. :) Nekem nincs önindítóm. A kep.tar-amban levő fotókat neten találtam. Ha megfigyeled, nem a "saját motorom" galériában van.
És egyébként sem lehetne, mert még nem forgalmazzák.
http://kep.tar.hu/fullkopy/50201488#2
Nem kell jelszó, az oldalra mutat a hivatkozás, csak lejjebb kell menni a gördítősávval.
Üdv. mindenkinek!
Van egy babetta 210-m kosárban és keresek hozzá szervízkönyvet,szakleírást.Neten már kerestem,de nem találtam hozzá semmit.Nincs róla semmi?Ha valaki tud ilyet előre is köszönöm.
darus@freemail.hu
darus@citromail.hu
Sziasztok!
pdaranyi: Igen, picit félre érthető voltam.
Arra gondoltam, hogy neked önindítód van és ezért nincs szükséged (csak vészhelyzetben) a berugókarra. Tehát könnyedén megoldható az előretolt lábtartó.
szakal666: Köszi az ötletet, ez se rossz!
Még valaki?
Üdv.
Sziasztok!
Szerintetek nagy (káros) merénylet lenne, ha homokszóróval esnék neki a blokk hűtőbordáinak? Már csiszoltam, prevent pasztáztam... mindent csináltam vele, de nem akar olyan szép fémes lenni... Nem azt várom én, hogy krómszerű legyen, de azért kéne látszódnia, hogy fém. (most kb. ólom színe van)
Köszi!
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|