:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Keresek! Jawa 350 motorkerékpárt jó állapotban műszakival az alábbi elérhetőségeken:
roles88@freemail.hu vagy 06304410170
Komoly ajánlatokat várok!
Zala megye
Helo.Én már csináltam kinyomótengelyt a mustangba.Az a lényeg egy kicsit legyen kemény(bár amiböl én csináltam nem kimondottan acél volt de jó azót a is a kuplung.)Aszem5ös vagy ha vszerencséd van aszthiszem pont 5,5mm átmérőjű kell bele és az nem is lötyög.Ami még lényeg hogy kb.asszem 14cm es a tengely és azt a kuplung oldalától számitva valahol 6cm körül el kell vágni és a két vágott rész közé egy golyót kell tenni.A bicikli alkatrészek közt találsz biztosan 5mm-es golyót az jó.Azért kell golyó hogy tudjon pörögni a rudazat amikor be van huzva a kuplung.
Talán a következő körben..Pedig direkt szóltam időben, h akinek kell ,az kiabáljon..:))de ha valaki meggondolta magár esetleg, a most elkészültekkel kapcsolatban, akkor lehet a tiéd is felőlem.De ezt velük kell megbeszélni..
Ha összejön megint 5-6 ember akkor csináltatok újra..
Az indexes Pannónia fórumon hirdetett kettőt is V1 kolléga, kérdezd meg, hátha megvan még neki.
Sziasztok!
Csak az ügyben kereslek titeket Jawásokat hogy egy alkatrész érdekelne, a 350-es Jawa 12 Voltos generátora és a hozzá kapcsolodó gyújtás érdekelne, a P21-esemre kéne majd átalakítás miatt. Tud valaki eladó darabot,használt is jó? vagy cimet ahol utána lehet érdeklődni?
Matya !
Nekem is juthat az alaplapból?
Örülök, ha bármiben tudtam hozzátenni.
Nyilván nem jó, ha tól passzentos egy csapágy, mert az összepréselt felületek miatt nem tud kialakulni egy összefüggő olajfilmréteg közöttük, ami daráláshoz vezet.
Azt viszont nem értem, hogy melegedés hatására miért lenne szorosabb illesztése a felső tűgörgőnek. Szerintem épp hogy lazábbnak kellene lennie. Ugyanakkora hőmérséklet növekedés hatására egy nagyobb átmérőjű külső gyűrű többet tágul, mint egy egy kisebb átmérőjű belső (ugye ?).
Én inkább a melegedő olaj csökkenő viszkozitására gyanakodnék.
Javítsatok ki, ha tévedek.
Amúgy a csónakmotorba való olajoktól kell félni, nem sok közük van a motorolajokhoz, amit az élővízben való használat miatti magas környezetvédelmi előírások követelnek meg, pl. le kell bomlania magától.
Üdv,
Peti74
Peti74!
Most szeretném megköszöni a segítséget amit olyan 2 héttel ezelőtt kaptam tőled. Azóta kiderült, hogy nem a hengerek fúrása volt a szoros és nem onnan jött a nyikorgás. Az egyik felső tőgörgősor illesztésére már szereléskor panaszkodott a szerelő, hogy nagyon passzent. Ez melegedéskor lett igazán durva:-) Azóta cserélve és már jobb sokkal:-)
Valaki írta hogy a hengerek túlhűlhetnek ilyen hidegban. Neki is köszönöm a tanácsot mert igaza volt és magamtól nem biztos, hogy rájöttem volna.
Matya!
Egyelőre nincs rossz tapasztalatom, a Stihl 2T olaj jawas alkalmazásáról. Dicsérni sem akarom, mert nem tudom, hogy valamilyen másik milyen lett volna. (azonban tény, hogy elfogadhatóan füsttől)
Ez nem a csónakmotoros változat amit haszálok (ezt valak más írta), ha nem a sima (mezei:-)) 2T motorokba való változat.
Sanyi
Ja, megmég lenne 1 kérdésem, Mustang-ba nincs valakinek tuninghengere? 60-as-70-es? :D
Hi
Sajnos nincs, de olyan fedelet lehet csinálni könnyen, gondoltam pölö arra hogy egy 1 mm-es plexi lapot rakok a helyére, és rakok bele lede(ke)t :D
, úgy nagyon tuned lene, de visszatérve erre, hát horganyzott lemezből simán max fél óra alatt lehet fabrikálni.
Kuplungnyomó tengelyem sincs, bár azt nem lehet akármilyen 5 mm-es dróttal pótolni, mert azért ott nagy az igénybevétel.
De ha kell valakinek egy sebességváltóm van pluszba, meg egy vázam egy riga elsővillával.:D
Bocs, h nem tudtam segíteni.
Szakáll, Pali, Gyurci, Yodamester!
Kész a gyújtáshoz az alaplap.Egy szett 1700Ft lett...A lebonyolítást megbeszéljük.. mateyam11@yahoo.com
Hali! Váltókarod van hozzá?Illetve biluxkapcsoló?Ha van akkor légyszíves dobj egy emilt: mateyam11@yahoo.com
sorszám: 6858 (46698)
( előzmény: veteran.isti, 2006-03-07 22:06:33)
Keresek! Jawa 350 motorkerékpárt jó állapotban műszakival az alábbi elérhetőségeken:
roles88@freemail.hu vagy 06304410170
Komoly ajánlatokat várok!
Zala megye
Háj TyerCorp!
Nincs véletlenül egy felesleges kuplungkinyomó tengelyed mustanghoz?
Ja meg a gyújtás felőli deknire az a kis fedél?
Szereztem egy cseh JAWA Mustang tuning oldalról egy pontos rezonátor rajzot/keresztmetszetet méretekkel, csak nemtudom hogy a simsoné ugyanakkora-e.
Ha valaki tudna segíteni, kérem jelezze e-mail-ben.
Köszönöm.
Sziasztok, lenne egy kérdésem:
Van egy JAWA Mustangom, és azt szeretném megtudakolni, hogy egy Simson rezonátor-t rá lehetne-e rakni, mármint nem fizikailag, mert mindent rá lehet rakni, hanem hogy rendesen "harapjon" tőle a motor, és ha igen, akkor melyik ajta simsonra valót? Star, S51, S50?
Köszönöm.
Sziasztok! Érdekel valakit perák 250 -es alkatrészek? Ha igen részletezem! Restaurálásból megmaradt alkatrészekről lenne szó! Nem akarok senkit megfejni, csak lehet, hogy valakit ki tudnák velük segíteni!
Küldtem e-mailt
olyan kellene amit mailbe küldtem képet
Tökéletes!
De ez mibekerül nekem?
Le írnád az árakat külün alkatrészenként?
Köszi!
szia!
nekem van egy cz műszerfalam, a lámpákra nem emlékszem, hogy mind megvannak-e, de az öntvény ép. van km órám is,meg gyujtáskapcsolóm is ha kell.
Szakál
MATYA !
mi újság a gyújtás holmival?
Üdv!
http://www.ntm.cz/novinky/jawa.htm
http://www.bimbo.fjfi.cvut.cz/ ~sivak/ntm1/1935j.htm
http://www.essentia.cz/index.php?obsah=32&id=52
Üdv!
jelentem ma megérkezett a vape mz04 elektronyos gyújtásom. Szlovákiai ismerős rendelte magához, én meg átugrottam érte, így ha sokat nem is, de valamennyit spóroltam. Így Szlovákiába rendelve ára 2858 SK volt cakkpakk, ami ugye 7 koronás (sajna ennyi..) árfolyam mellett 20.006,- forint. Felrakási nehézséget, működést, ilyesmit még ne kérdezzetek, egyelőre dobozban pihen. Amikor felkerül majd a gépre, mindenképp írok a tapasztalatokról. üdv!
András
Az enyém pont így nézett ki, annyi különbséggel, hogy nem csak megrepedt, hanem le is tört egy darab az alu nyúlványból.
Sziasztok!
Bocsánat, hogy ide is beírom, de szükségem lenne egy 638-as kuplungagyra, pontosabban ilyenre:
http://kep.tar.hu/garde/50097067#2
Akinek van írjon bátran, mert ha péntekig nem találok akkor megyek boltba..
Egyébként kormány is kellett volna,de azt már tudtam szerezni.Legalábbis úgy néz ki.
Gyuri.
Látod hamar megkerült az illető!De a kuplungkosarat megbeszélhetnénk!Persze ha a borda nagyon jó állapotban van benne.Hejileg hol lenne?És mi az ára?
emailben is megírhatnád. horgasz78@citromail.hu-ra.
Nem,Dani,én voltam!
Szintén Gyuri
Te Gyuri! Nem jártál már nálam... kormány ügyében? Mellesleg nekem megvan még a 634es czetka kuplungkosara. Szólj, ha kő!
Üdv! Dani
sorszám: 6841 (46532)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2006-03-06 16:23:43)
634 es kuplungkosarat keresek.Ha tudtok segítsetek!
Gyuri.
Hát ez az.
Nem tudom mennyit fogom használni.
Egyenlőre 200-300 Km -es távok vannak betervezve, az is tötyögősen, de ha a szükség megkívánja, át lesz alakítva.
Neked nem lenne esetleg egy olyan alátéted, amit lentebb írtam?
Egy kis elletmondás van itt sztem...Eredeti állpotában megőrizni, vagy használni szeretnéd..:))Sajnos a kettő együtt jó hatásfokkal nem nagyon szokott működni, csak ideig-óráig...
Igen, lehet választani 6 és 12 V-ost.
A 12V-os 150 W teljesítményű, szreintem nem lehet rossz, ha minden igaz van itt olyan a forumon akinaek ilyen van felszerelve. Nekem is odébb van még a rendelés. Egyébként szerintem nem szar az eredeti sem csak nem szabad meghajtani nagyon a mocit, mert könnyen elállítódik.Én a Twin Sportommal 3000 km-t mendtem gond nélkül, azán eladtam, szerintem még utána is ment sokat.
A VAPE-s is ad generátort?
Részemről a rendelés még odébb van, mert ki akarom próbálni az eredeti technikát, mennyire szar.
Ugyanis szeretném minnél eredetibb állapotában használni.
Jelenleg csak a kétoldali utaskapaszkodó idegen cucc.
DE , ha már megtöröm a varázst, akkor jó lenne nagyot dobni rajta, (pikk-pakk generátor).
Nekem is hasonló a motorom, mint a tiéd. A VAPE-nál 28000 Ft-re jött ki. Igaz árak csak a cseh nyelvű oldalon vannak, de összehesonlítottam a némettel. érdemes lenne közösen rendelni, mert így a postalöltség kevesebb lenne, bár azt még nem tanulmányoztam, hogy kell rendelni.
Potosabban a rugótartó fészek ül rá!
Walaki elektronikában hozzáértőbb nálam nézze már meg ezt a komplett elektronikát itt:
http://jawamarkt.cz/jawa%20350/elektrika/elektrika1.htm
Ez ugyanaz mint az Mzb -s?
Mert akkor 50-70 Euro -val karcsúbb, mint az.
A hátsó telókat még nem szedtem szét,
(634 - 638 felépítmény /1983)
VISZONT : még ősszel az Első teló generálnál tönkrement az egyik rugópozícionáló "kúpos" alátétem, ami a szimmering kúpjára, és a sárvédőtartóra ül rá, és arra támaszkodik a rugó alja.
Átvennék egy fölös, rozsdamaenteset.
Köszi szépen a segítséget, de időközben megcsináltam, ugyanis leesett a hó, és muszály volt pilótázni menni a kocsival, és hát mostmár látnom kellett, hogy mennyit forog a motor:) Azt nem tudtam, hogy az 1-es ponton mindenképp lemegy 0-ra a fesz, de így utólag már logikus. Amúgy a legnagyobb gondot az okozta, hogy ki kellett találni, hogy melyik vezeték melyik, mármint a fordulatszámmérőn.
Hali!
Jó a bowdenes, csak figyelni kell az összehangolásra. Legyenek jók a visszahúzó rugók, a bowden könnyen járjon, jó legyen a bowdenvezetés. Tényleg nem ér meg annyit az átalakítás.
Jól értem, az több, mint 100 lepedő. Az egész motor nem ér annyit.
A papirozás itt sem túl bonyolult, pár műszaki rajzot kell készíteni, megkérni egy autóipari mérnököt vagy technikust, hogy írja alá, utána bemutatni a mozaikban, és ha a rajznak megfelelő kivitelben készült el az átalakítás, akkor beírják a forgalmiba. Van azonban egy apró bibi... minden engedélyköteles átalakítás újbóli egyedi üzembehelyezésnek minősül, és be kell utána fizetni a regisztrációs díjat - ami egy MZ vagy jawa esetében gazdasági totálkár. :-(
Szétkapcsolás: Én biz inkább úgy oldanám meg, hogy az összes hidraulikus elemet az oldalkocsi vázára rögzíteném, és inkább a hátsó fékbovden ki-be akasztásával operálnék, mint a légtelenítéssel.
Ja és a szétkapcsolás sem probléma csk egy golyós szelep kell meg egy flexibilis fékcső igaz ősszeszerelésnél mindig kell majd légteleníteni. A dolog aegyébként a Zetor 3011-ben működik, igaz ott fékváltó kapcsolóként.
Természetesen elsősorban pont az oldalkocsi miatt gondolta a hidraulikus fékrendszerre. Köszi az ötletet, nem hiszem, hogy sokat fogok bajlódni a papirozással. A gondom az,ha elől tárcsfék van azt tényleg kiszúrják műszakin. Ez a németeknél kicsit egyszerűbb, igaz nem olcsóbb. Minden alketrésznek TÜV bizonyítvánnyal kell rendelkeznie + kell egy szerelőműhely akik az összeépítést vállalják, aztán 25 euróért levzsgáztatjék egy vizsgabázison, ahol valóban magvizsgálják a műszaki állapotot.
..hopplacsek! :) nem 305, hanem 350/638 :)
Halihó!
(305/638)
Lehet, hogy ostoba kérdés, de jó az, hogy abban a dobozban, amiben a légszűrő is van olajat találtam (vagy olyasmi)? Levétel után azon a nyíláson folyt ki, ahol a karburátor csatlakozik ehhez a dobozhoz. Nem sok, kb. fél deci. Kérdésem, hogy került az oda és minek? (a légszűrőn semmi moncsok, és látszólag ez az alsó(bb) doboz eléggé el van szeparláva, annak ellenére, hogy az egyész egy darabból van).
Köszi! Dani
Mondjuk az összehangolási problémát megoldaná, ha a motor is, oldalkocsi is hidraulikus lenne. Esetleg oldalkocsi részen meg lehet még bonyolítani egy zasztava terhelésfüggő fékerőszabályzóval... nem biztos, hogy nem lenne érdemes engedélyeztetni, mert a fékezés ezzel az oldalkocsis bolondággal bizony elég hitvány szar érzés.
A dolog hátránya, hogy a szétkapcsolás gyakorlatilag lehetetlenné válik, tehát az onnantól szólóként nem használható, illetve csak hosszas visszaszerelés után.
A fék megváltoztatása olajfékesre átalakítási engedélyköteles. Megfelelő tervdokumentáció és egyebek kellenének hozzá,valamint nem kevés pénz, halott ötlet.
A bowdenes megoldás kifogástalanul működik,teljesen megbízható, nem is érdemes megváltoztatni, így is elég gondot okoz a motorral az oldalkocsifék összehangolása.Ha nem bízol a régiben, vegyél újat, kétezer körül megúszod a gyárit.
Jó estét!
Kellene nekem egy cz350 472.4-es műszerfal hiányosan is jó. ennek bal oldalon3 jobb odalon1 vissza jelzője van+ gyujtás kapcsoló.
Hiányosan is tökéletes.
Ha tud valaki segíteni akkor kérem segítsen! Mail:trix1986@freemail.hu
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|