:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Futár Petinél van a boltban. Hozattam vele. És igen kellemes szilikonos tapintása van. Asszem gyári. 400 pénz.
Szonbat de. cseréltem ki azt a nyavalyás O gyűrűt, azóta nem rángat. De az automata olajat (ATF) nem raknám bele a váltóba. A Jaffa váltó illesztései sima normál hajtóműolajhoz lettek kiképezve. Nem lesz elég a kenése sztem. Vannak olyan kézi váltók amikbe automata olaj kell, pl. a Rover (és a LandRover) némely tipusaiban. A Jawa nem tartozik eme precíz műszaki kategoriába :)
Sajnos nem tudom, nem szedtem még szét olyat, az alkatrészkatalógusom pedig 638-as, csak azt jelzi, mi jó 634-hez is..a kosár és a többi is más méret, tehát nincs utalás.
Valaki írta az ATF hajtóműolajat jawa-ba az ugrálásos indulások ellen. Vettem én is egy Agip ATF-t 1800Ft-ért. Eddig nagyon úgy néz ki, hogy beválit. Azonban még alíg mentem 50km-t vele és még nem lehetek biztos a dologban, hogy nem-e a kuplunglamellák felcserélése a ludas a javulásban.
A 634 -esben ugye nincs ilyen O gyűrű!?
Nem:-)
Raktam be egy kosarasat...., hát majd megláttom. (Egyik oldalt kosaras a másik oldalt a gyári kosár nélküli.. és még sem sérti a szimmetria mániám:-)))
Túlnyomórészt a legalsó acéllamella alatti gumi "O" gyűrűt kell kicserélni, illetve a tükrösre kopott acéllamellákat, mert felragad rájuk a kuplungbetét.A kuplungkosár mély berágódásait ki lehet kozmetikázni,ez is okozhat hasonló tüneteket, de igazán jó már sose lesz.
Tyű valami rémlik, mintha ebben a fórumban lett volna szó már erről.
A kuplungkosár hornyai lehetnek kiverődve, amit reszelővel kell kiigazítani ha jól emlékszem. Talán még fénykép is volt róla valahol. Ha ráakadok, jelentkezem.
Ja jawa350 638asom van. Még az előzöhöz.
Sziasztok.Óriási Problémám van. Jövöhéten megy a motorom műszaki vizsgára. Minden elindúláskor furcsa reszelő hang jön a kuplung felöl és el kezd ugrálni. Segítsetek mert fél éve szenvedek vele már nemegyszer darabokra szedtem és nem látni semmit. Irhattok az emailre is hojospud@gmail.com
Hali!
Végül is nem szedtem szét a hátsó telókat.
"FutárPeti" lebeszélt róla.
Azt mondja, (a hátsókat az örökkévalóságnak készítik)amíg nincs vele baj, nem kell buzerálni, mert meg van az esély arra, hogy rosszabb lesz.
Végül is így belegondolva, még egy mocimon sem szedtem szét.
MINDENKINEK , akinek töltésproblémás a gépe :
A LIDL -ben, (lehet, hogy máshol is) van az akciós termékek között egy kis méretű, hordozható akksi töltő :
- Adapter méretű.(zsebben elfér)
- 2V, 6V, 12V (választható fesz.)
- 600 mA töltőáram.(kímélő, de lassú)
- Autómata töltéskapcsolóval.(csepegtető, "temperáló" töltéshez)
- Led-es állapotjelzővel.
- 1500.-HUF
Ma elmegyek megnézni.
Megmértem pontosan 5mm átmérőjű.
Jawa 250 Sporthoz (1969-es évjáratú bordó színű) oldalkocsit keresek. Megköszönném ha valaki tudna segíteni!
Tónió
Az isten szerelmére, miért akarnak egyesek ilyen rosszat maguknak??:))Persely..Ugyan már..Belegondoltál milyen macera?
Üdv mindenkinek!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy 350-es jawaba mennyibe kerül egy persely, mert fúratni nem akarom. Illetve, érdemse-e venni bele, vagy inkább fúratni kelene a hengert?
Jó motorozást
Sziasztok, keresnek 559-es JAWA-hoz km ora spiralt. Csere-bere erdekelne, adnek erte mas 559-es alkatreszt.
Én nem vártam a tavaszra. Most jöttem vissza, mentem egy jó nagy kört :-)
JAWA 250 Perákhoz keresek eredeti benzincsapot,stendert,kormánymarkolatot.Tud valaki segiteni?
JAWZSEF
Gyurci!
Eddig nem jelentkeztél a gyújtásalaplap miatt..Dobj egy emilt, megbeszéljük mi legyen: mateyam11@yahoo.com
1 az első és hátsó féket ugyanaz a bowden és stopkapcsoló vezérli jó esetben .Ha neked csak a hátsó működik , győződj meg róla, hogy a kettős működtetésű beszerelhető-e. Ára 3000 körül van, és legutóbb a futár boltban kapható volt.
2 ha a dob hullámos, kopott, hiába cserélsz fékpofát, nem lesz jó fékhatás, fel kell szabályozni, figyelj oda, mert az első és hátsó pofák nem azonosak !
3 óvatosan szereld le, és lábujjhegyen vidd el fényezőhöz :-)
Boltok Bp. Zichy J. utcában a Futár és a 4Kelemen Az előbbiben meg is rendelhetsz ezt azt, de drágább, az utóbbiban is igen sok minden és van ami lényegesen olcsóbb. Féklámpa kapcs. asszem valami Üllői úti boltban volt. A festésre igazából nem tudok sok okosat mondani. Próbáld meg lenitrózni, az nem bántja az eredetit de hátha viszi az ecsetelést. esetleg megpróbálhatod az acetont is, de nem bíztos hogy a gyári festés kibírja. A kromofág nem jó ebben az esetben.
mielőtt még megveszed ha nem felejtem el akkor megirom neked hogy pontosan 5ös vagy 5.5mm-es.jó?amugy érted amit irtam a golyónál?
Igen. Nem az első és nem is az utolsó. Hasonlóan készül mint a sárvédő szélesítés, csak itt szivárgás mentesen kell céózni.
Hello mindenkinek!
Boldog tulaja lettem egy 638-nak pár a apróságtól eltekintve egyben van a gép:
1.az első féklámpa kapcsoló hiányzik hol lehet ilyet venni(bowden,kapcsoló)
2. az első fék alig fog kell két kékpofa
(az eddigi kérdések egy jó motoros boltra vonatkoztak:)
3.az előző tulajok lekenték ecsettel a tankot meg az oldal dekliket de már itt ott felpattogzott és alatta a sértetlen és gyönyörü gyári festés
A kérdés hogy lehet ezt a réteget óvatosan eltávolítani.
Válaszotokat előre is köszönöm!
Üdvözlettel:Kovács Ervin
A tankátalakítást te csináltad? Ugyanis nálunk a műhelyben ez tabu! Szeretném én is megnagyobbítatni.
Kösz occi, esetleg mail címet meg tudnád adni?
Szia Daani
köszi a felajánlást,már volt pár ajánlat majd meglátom, ha kell írok.
garde.
És mi lett a megoldása a túl hosszú görgőknek ? Rakott bele a szerelőd új rövidebbeket ? Eseleg flexszel lerövidítette mindegyiket egyneként? Láttad ?
Peti74
Kellemes hétvégét Urak!
Aztán, ha valakinek kerül egy olyan alátét a telóhoz, akkor írjon!
Ha Csak Norisz elszámolt a végtelenig,
kétszer.
Akkor itt is majd Csak Lesz tavasz, vagy mi!
Öregem! Asszem te valamit félreértettél!!! Én az ócska tanktartó gumikat csíszoltam meg, enm a vázat!!!! Amúgy is, egy szar vákonyfalú vascsövön mit tudnék csiszolni? nekem megvoltak a gumik, csak nem akartak belemenni a lukba, ezért kicsit fazoníroztam őket. nekem már nem nagyon lesz rájuk szükségem. Ha kellenek, írj mélt.
Semmi extra tulajdonság nem kell a guminak, egy gumibakból is kiképezhetnéd, ha kiadja a méretet, nyolcas lukat bele csigafúróval, és körbe, méretre köszörülni.. csak ez macerás, azért írtam a gumicsövet. A régi pb. cső is jó,az új típus nem, az túl vékony . Ha a régi betétről leköszörülöd a vastagabb részt, a hosszából a sérült részeket, és felfúrod, az is megfelel. A tekerentyű pedig olyan, mint a gyorsan felszerelhető tetőcsomagtartóké,síléctartóké de jelentősen kisebb.
Egyszerűbb ha elküldöm a képet..
Fullkopy, szakal666,
köszönöm szépen a javaslatokat, azt hiszem a gumicsöves megoldás egyszerűbbnek tűnik mint megcsiszolni a vázat:) Ami ezt illeti azonban felmerült bennem pár kérdés: mi az a "csavarboltokban kapható fekete kis tekerentyű, amiben nyolcas anya van" ? Ezt így hirtelen nem tdutam beazonosítani...a gumicsövek egyébként tök szimpla vastagfalúak és kész? semmi extra tulajdonsága nem kell hogy legyen?
kösz előre is !
Hahó Pepa!
Szerinted 350/634-es czetkáé ugyan olyan? Olyanom van eladó... mármint sárvédő.
Dani
Végülis, minek tanulsz ? :-)
Nem kell Fullkopy. Eltudtam képzelni. Kicsit szégyelem is magam, hogy ahhoz képest aminek tanulok ez nem jutott eszembe.. :-)
Sziasztok
Ha tud valaki 634-7 -es motorhoz hátsó sárvédőt,meg a kormányon lévő kapcsolókat az kérem jelezze és megegyezünk.
Tudja valaki hogy a kilométer és a ford szám órán lévő műanyag burkolat külön beszerezhető-e?
Szivesen..Ha valami nem kerek, szólj, és felteszem a képtáramba holnap, hogy lásd is.
csiszold le a külsejét köszörűn. Én az enyémet megcsináltam kúposra és esztergáltattam bele egy-egy kúpos és vállas műanyag dugót. Hibátlanul működött, de már nem használom, mert átalakítottam a tankot, kb. 10cm-rel hosszabb így más rögzítést kapott.
Persze hogy van más, egyszerűbb megoldás. Kell egy cirka másfél centi széles lemezcsík, a hossza legyen mondjuk 10 centi.Megméred a kuplungtengely középpontja és valamelyik menetes alu hengerecske középpontja közti távot, lemezen ezt megjelölöd, az egyik jelölés, mondjuk ami középre kerül majd, a tengelyre, legyen 15 mm-re a végétől. Méretre fúrod a 2 lukat, majd az aluhengerhez esőt a lemez hossztengelyére merőleges vonalban mondjuk a furat közepénél lenyisszantod.
Létezik egyszerű és esztétikus megoldás, a gyárinál jobb szerintem. Kell két kis darab vastagfalú gumicsődarab, melynek hossza a gyári betéttel azonos, külső átmérője szintén. ( autósboltban kapható méterre, kell vagy max nyolc centi )Kell két nyolcas fakötésű alátét, két nyolcas lehetőleg hatlapfejű csavar. Kapható csavarboltokban olyan fekete tekerentyű, amiben nyolcas anya van. Tán százhúsz Ft darabja ebből is kettő kell. A beszerelést már biztos tudod, , csavarra alátét, lehuppantod a fejéig, gumicsövet ráhúzod, majd az anyás részt kicsit rácsavarod, majd bedugod a helyére, és addig húzd, míg a gumicső nem "hordósodik" kicsit.A két fémdeknit előzőleg le kell venni, és a meghúzás után visszarakni, akkor fér el az anyarész .
Lenne még egy apróság.
A 638-as kuplungagyának rögzítéséhez kell egy alátétet készítenem, mert nem lehet kapni.
Szóval más is az alábbi módon csinálja:
Vesz egy megfelelő vastagságú lemez darabot. Fúr rajta egy 10mm-es lyukat és elkezd kireszelni hat fogat a lyuk ívén. Aztán, ha kb jó a méret akkor ezeket a fogakat kihajtja kuplungagyra merőlegesen, "illeszt" és kész.
Van más?
Peti74
Szerintem is jobban tágul egy nagyobb külső átmérőjű gyűrű, mint egy kisebb, ha ugyan azaz anyag (ha nem akkor ugye attól függ..., de még a hőbevezetés és elvezetés helyétől is, de ezt inkább átugranám:-)). Szóval nem az átmérővel volt a gond, ha nem a görgők hosszával. A két hézagoló és a görgők alig mentek be a "dugattyúba" együttes "szélességük" miatt. Aztán ezen csak rontott a hosszirányú hőtágulásuk. Elkezdtek helyett csinálni a gőrgők a végükkel a hézagolókba. Eközben roppant kellemes nyikorgó hangot lehetett hallani a blokk felől menet közben. Szerinten nem csoda, hogy paráztam a megszorulás miatt, amíg erre rá nem jöttem:-)
Ha jól emlékszem a palacsavar a menet alatt teljes hosszában pont ilyen méretű, ráadásul elég kemény anyagból van.
Sziasztok!
Nem tudjátok, honnan tudnék szerezni tankrögzítő gumigyűrűt, ill gumihengert? Jó lenne, mert a régi az eléggé el van fáradva. Az győri boltban azt mondták, ilyet nem tudnak hozni...:(
akarom mondani, 5,5mm-es...
Háj, kösz az infót.
Akkor szerinted jó lesz hozzá az 2,5-ös köracél, amit a vaskereskedésekben árulnak?
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|