:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Az öreguras jelzőt már mástól is megkaptam.
Egyébként megkaptad a képeket?
Hát neked meg milyféle tuninggéped van, ami 21kw-ot tud?
Inkább 18kw az a 21, nem?
Sziasztok!
Lenne pár Jawa alkatrészem eladó. Új dugók 2db. 58-as, gyűrűk, új hátsó lánckerék, hátsó lámpa, váltóalkatrészek, új lamellák, használt kerék, egyéb apróságok.
Ha nem megy át a melléklet, itt is meg tudod nézni:
http://kep.tar.hu/fullkopy/50245079/20487788#2
Szerintem is szerencsésebb, ha a kuplungkart is használod, de ettől függetlenül én felfelé váltáskor elég ritkán használom, általában csak 1-esből 2-esbe váltáskor. Visszafelé váltásnál, ha csak egyet akarok visszaváltani, akkor azt általában kuplungkar nélkül teszem, de ha többet kell egyszerre visszaváltani és gyorsan, vagy mondjuk 4.-ikből üresbe akarom rakni, akkor azért be kell húzni a kuplungot!
Legalábbis én így közlekedek már 3 éve egy 638-assal, de ez persze nem azt jelenti, hogy ez a helyes kezelésmód!
Hát apám, ha nagyon öregurasan vezetsz, akkor lehet visszaváltogatni is kuplung nélkül, de azt azért megnézném, hogy meddig bírja a váltód dinamikus közlekedésnél, ha nem használod a kézi kart kiemeléshez....
Jobb ha használja az ember...
Mol Hykomol 80W-90 teljesen jó bele.
Igaz, hogy az automata váltó olaj nem képes a nagyobb hézagok kiegyenlítésére és a zajok csillapítására, de annyira sok benne az adalék, hogy más olajok a nyomába sem érhetnek. Ez ugyanis hidrosztatikus munkafolyadékként is szolgál.
A JAWA váltóba Mol Hykomol Synt 75W-90-et ajánlom, mivel a 20 °C-on mért viszkozitása az ásványi olajok 100°C-on mért értékéhez hasonló és a hőmérséklet emelkedésével sem csökken.
Amúgy a 638 kuplungjának a rángatását az automata váltó EP adalékai és az ATF olaj odajuttatásban előnyös viszkózussága, hígfolyóssága oldhatta meg. Azt az O-gyűrűt néhány évente cserélni kellene, hogy az alumínium kuplungkosár és kuplungagy adhéziós jelenségeit kizárjátok.
Előre a megbízhatóság útján!
Fullkopy, ha nem jelent nagy gondot, akkor légyszíves az említett tanktartó eszközhöz segítő képeket ide küldd el nekem: magush@tvn.hu
kösz!
Most ezek után már komolyan érdekel, hogy mi az a váltóolaj, amit a gépkönyvvel összhangban az évek tapasztalatai alapján ajánlani tudtok a jawa-ba. Mesterek?
Én is úgy gondolom, hogy csak egy nagyobb viszkozitású olaj képes "kihézagolni" a jawa váltók pontatlanságait. A csepptankosok váltóiban nekem is 80W90-es hajtóműolajok jöttek be. A váltó kevesebb darálással és halkabban működik tőle, mint a vékonyabb olajokkal.
Nem tartozik a jawakhoz, de szereltem nemrég egy 123-as dizel merci váltót ('1981), aminek szintén a túl vékony olaj okozta a halálát. 80W90-et ír elő a gyár, nagy a nyomaték, a kasztni nehéz, az illesztések meg igencsak kotyogósak, főleg így 3-400ezer km táján, csak a vastagabb filmréteg védi a "kockák éleit".
Üdv,
Peti74
Lehet hogy a jaffa fogaskerekeken nincs akkora terhelés mint egy nagyteljesítményű rizskályhának a váltójában, de az alkatrészek közti hézagok a sűrűbb olaj vastagabb filmjéhez vannak tervezve. Nagyobbak a kottyanások, amiket az ATF nem fog kihézagolni.
A témához kapcsolódva, félautomata tengelykepcsolótól függetlenül sem kell motorkkerékpároknál felkapcsoláskor kupplungolni, a váltók ugyanis direkt erre vannak tervezve (illesztések, rövid váltóutak, stb). Még nem mentem olyan motorral amelyiknek ez gond lett volna, a visszakapcsolásnál már ajánlottabb használni a kupplungot, mondjuk szerintem a Jawanál ott sincs sok értelme .
Már is javítom magam:-)
Itt, ennél a helyzetnél nem azokon az illesztesekn múlnak a dolgok amikre szerintem gondoltál....
(na ez egy vicces mondat volt:-))
Szakal666!
Nem az illesztésen múlnak a dolgok ha nem a terhelésen és a hőmérsékleten. A jawa fogaskerékek terhelése nem olyan nagy, hogy kiszorítsák egymás fogai közül az ATF olajat, mivel azok eleve nagyobb fogterhelésre készültek (nem 21KW-ra). Láncnak, csapágyaknak is bőven jó az ATF. A kuplung meg hát tény hogy nem rángat.... Ahogy gondolom a kisebb viszkozitású olaj gyorsabban közé tud folyna a lamelláknak....
Ha esetleg tévedek valamiben, várom a kijavítást.
garde
Akkor nekem küldheted is...
Az alaplapot odaadom hétvégén valamikor...
Mindazoknak akik ismerték a telefon számomat üzenem hogy nyugodtan töröljék ki. Megváltozott. Emilben kérésre megadom. Messiás
Nekem nem kell bemutatni, csak 10 éve rohangászok Jawával...De szerinzem szerencsésebb, ha a kuplungkart is használja az ember....De ízlések és pofonok...
Pedig ilyen. Én csak az egyest segítem kézzel, de volt szakadás, háromszor is és lágyan ment a visszaengedés lábbal is.
na én azért nem forszíroznám ennyire a doldot.De ha elszakad a kuplungbowden, akkor azért jó érzés, hogy nem rohadunk meg az út mellett...
Igaz! Sőt! Ha jól be van állítva, egyáltalán nem kell a kuplungkart használni. Váltáskor sem!
Heló
Az a kérdésem hogy egyik osztálytársam azt mondta hogy a 350es jawanak olyan a váltója ha lenyomjuk egybe és lassan engedjük fel akkor az egyben kuplungnak is számit.Igaz ez?
Szia Zoli.
Nekem vannak villaszáraim. Mi kellene, csak a belső csövek vagy komplett teleszkópok ?
Üdv,
Peti74
jawzsefnek szeretném üzenni,hogy a vaterán tett gesztusa miatt szeretném vele a kapcsolatot felvenni.E-mailom:kor-zol@freemail.hu.Bocs a magánügy miatt,de itt találtam erre lehetőséget!
Sziasztok
Szükségem lenne egy JAWA 634 lengővilla tengelyre és két első villa szárra,egy benzin tankra és türhetö állapotú sárvédökre,350-es feliratra.
Valakinek van eladó irjon mail-t vagy üzenjen az oldalon. Köszönöm.
Zoli.
Sziasztok. nem tudjátok véletlenül a JAWA350 638-as kuplungjának a helyes Összerakását? Mármint a lamelláknak jobbról balra és hogy melyikböl hány darab van? Ja és az a gumikarika minek van ott? Ha van robbantott ábra valakinek a blokkról küldje el nekem a hojospud@gmail.com -ra. Előre is köszi.
Az első fékkarba a stopkapcsoló bowdwnvégét csak akkor tudod a helyére akasztani, ha előtte az elsőfékbowdwent kiakasztod, mert útban van.A másik végét a hátsófék bowdennél csak akkor tudod rögzíteni, ha megvan az a kis sajtolt acéllemez alkatrész, ami a stop-bowden külsőt tartja.Ezt az alkatrészt a hátsófék bowdenkülső tartja, ha jól emlékszem, mindenesetre ott kéne lennie.
Elektromosan, csak egy plusz szál kell a kapcsoló egyik sarujára, a másik saruról a féklámpa felé megy az áram. A test közös a hátsó helyzetjelzőével.
Ha valami nem világos, kérdezz rá..Ha kell, lefényképezem, és megnézheted.
Fullkopy
Az a hiba hogy a motoromon a kábelek is toldott foldottak és nem tudom hogy hogyan lehettek eredetileg. Én szétszedtem az egész elektromos részt és kidobtam ami nem kellet, hozzáteszem minden gányolt volt. Az elektromos kapcsokat a kilométeróra alatt hoztam össze és már csak a fékkapcsoló hiányzik, de sehogy nem látom a megoldását. Amit mondtál azt megnézem, mármint a bowden átszerelését.
ja, a számom 06-30-931-99-65
csörögj rám, és visszahívlak
Hol van, és mennyi lenne?Meg lehetne nézni?
Csepptankos, vagy 634es blokk?
Valaki keresett 350-es blokot. Van egy, igaz kb 30 éve szedték ki a vázból, de alkatrésznek jó lehet.
Én is a csere felé hajlok, de nem találok. Hol lehet ilyet kapni?
Ez sajnos így működik. Mi németben szoktunk járni, ott 8-kor nyitnak, de du. 3 körül már nincs semmi éretelmes, ha akció van. Egyébként a neppereket szidd, 10esével hordják a tuti dolgokat, majd valamelyik műszaki boltban megtalálod azt a töltőt dupla áron.
Maradjunk a cserénél.Szétvágás nélkül a kalapálás nem megy. A krómozás meg a kipufogóban lerakódott zsíros trutymó miatt ugyancsak. De ha menne is, az árát négyzetdeciméterben számolják és az nem kevés. Egyszerűbb a csere, de ha úgyhagyod sem dől össze a világ.
Fogós, ravasz kérdés :-)
Szóval a tank alatt elfér, de a saruk miatt, nagyon nem mindegy, milyen szögben rögzíted, és mennyire biztonságos a szigetelés. Legóztam én is vele eleget, de tapasztalatom szerint, megoldható. Nekem ott van.Ott is volt, mikor a gépet vettem, csak újra cseréltem ki.Épp úgy elfér, mint a csatlakozó, ami a kormány felé megy. Az se egyszerű.. szóval, marha szűk a hely.. viszont gyárilag itt vannak a rövid kis idevaló kábelek, nem mintha nem lehetne meghosszabbítani.. Lehetett kapni olyan stopbowdent is, aminek a kapcsolója a légszűrőházon van.. mostanában ilyet nem láttam.Lenne egy tippem.. ha tudsz forrasztani, szedd le a forraszvéget, szedd szét a stopbowdent, mérd meg a 2 bowdenkülső hosszát. Vágd le ezt a méretet egy új bowden külsőből. Ezen a hosszon belül bárhova teheted a stopkapcsolót, úgy vágd el ketté a külsőt, hogy a stopkapcsoló neked tetsző , könnyen hozzáférhető helyre kerüljön. A többi méret így nem változik, a bowden összeszerelése után csak új bowdenvég kell..
Sziasztok!
Teljesen új vagyok. Segitséget szeretnék kérni. Van egy 350/634-esem, amit a télen szétszedtem, és most kezdeném összerakni. A bal kipufogóm horpadt /a berugókar miatt/. Ki kellene kalapálni, vagy újat venni. Nem tudom melyik a járható út. A kalapálást nem vállalták, ill. csak szétvágással. Nos a munkadij egyenlőre x,de gondolom nem 2Ft. Ha ehhez még hozzáveszem a krómozást /ami mindenképp kell/ akkor az már lehet, hogy új ár. Újat eddig viszont még nem találtam. Tudtok valamilyen megoldást? Előre is köszi!
szia Fullkopy
Neked milyen a fékkapcsolód, mert én nem tudom sehova elrakni a tank alá.
Megpróbáltam, hogy hova lehetne felfogni de csak a gyújtótrafókhoz tudnám, a bovden hosszak miatt, ott meg nem találom a lehetőségét. Eddig a gépen a hátsófékre volt kapcsoló.
1) 2 külön kapcsoló asszem nem szokott lenni, felesleges lenne úgy csinálni,bár lehetséges.Olyan inkább van , hogy csak a hátsófék kapcsolja.
Amikor a fékkapcsoló bowden egyik vége az első fékkarban van,- ennek a helyét meglátod közelebb a markolathoz, a fékbowden alatt - a másik vége pedig a hátsó fékbowden húzó karnál, akkor valahol a bowden közepe táján a tank alatt, vagy a légszűrőháznál van a rugós stopkapcsoló. Ez mindkét fékre kapcsol, külön is.
2) Az utángyártott fékpofák általában túlméretesek, ne lepődj meg, ha nem fér be a helyére.. lesz mit csiszolnod.. jobb olyan helyen venni, ahol szabályoznak, illesztenek..
3)Te tudod, én örültem, hogy megszabadultam a narancspiros színtől. Minta alapján 2 komponensüből bárhol kikeverik .
Ha esetleg színt változtatsz, ne felejtsd el , hogy új forgalmi és törzskönyv kell.
üdv ..
Az első-hátsó fékre működő rendszer egy nagy szar a Jawánál.Nekem is csak hátsóra működik, senki egy rossz szót nem szólt eddig érte..Szerintem bőven elég oda rakni kapcsolót, úgyis taposni kell a hátsót is, ha meg akarsz állni valahol IDŐBEN..
Ha olyan rosszak a fékeid, én ajánlanám a felszabályoztatást akár az elején is, dobhoz illesztett betétekkel.Ebben esetleg segíteni is tudok, ha érdekel.Boltban meg SZERINTEM nem nagyon érdemes betéteket venni, jobbat csinálnak máshol.És ha jól emlékszem ugyanannyi, vagy talán 2-300 Ft-al drágábban..
Hello Fullkopy!
Ismét lenne néhány kérdésem:
1.a féklámpa kapcsolós dolog nem tiszta tehát van olyan amikor két külön kapcsoló van a motoron meg van amikor egy,ezt honnan tudom hogy az enyémen most melyik van. Ha kettő van az első hova van felfogatva?
2.veszek két fékpofát ha nem javul akkor felszabályoztatom és új betétekkel lesz összerakva.
3.úgy döntöttem hogy fényezés lesz. Abban szeretnék segÍtséget kérni hogy a gyári piros szÍnt szeretném a motoron viszont látni,van annak valami szabványos besorolása RAL skálán vagy ilyesmi?
Köszönöm segÍtséget
Üdv:Kovács Ervin
... én is rászaladtam tegnap este a töltőre, mint gyöngytyúk a takonyra. Volt is, csak épp cerka elem töltő. :(
Bocs, utánanéztem, 50ccm kell!
Helló!
A kezelési útmutató szerint a hátsó lengéscsillapítóba 40ccm olaj kell! (ha jól emlékszem)
Tegnap én is pofára estem a Lidiben.
Már csak sodronyzár volt (jó vastag) kb.2500.- ért,
meg takaróponyva kb.4500.-.
Mult csütörtökön de. elfogyott a töltő.
Multinacionális szívatás ez a gyere be a reklámozott cuccért, amiből alig lesz készletünk, és majd veszel úgyis valami mást.
Megnézném azt a motorost, aki az áhított cucc helyett mosóporral, és német sajttal teli szatyrokkal, elégedett mosollyal az arcán lép ki, akármelyik multiból.
Én voltam az a merész, aki az ATF-et írta. Ezt használom, semmi problémám nem volt vele, igaz olyan 1500-2000km körül mentem így.
Hát a Lidl elemehet a ......ba! A motoros cuccok csütörtöktől voltak kaphatóak, és szombat kora délután már nem volt egy darab sem Kisvárdán! Illetve abból nem volt, amit venni akartam - sisakbeszélő szett és akkutöltő.
Szétszeded a teleszkópot, kijavitod, TÖMITÉST cserélsz a dugattyurudon, öntesz bele valamennyi lökésgátló olajat, meghúzod a zárócsavart, és most jön a lényeg összenyomod a teleszkópot ÜTKÖZÉSIG.Ha össze ment tölts még bele ,ha nem vegyél ki belőle ,addig kell játszani vele mig éppen nem lesz jó.Ha egy cseppel is több az olaj nem lehet ütközésig összenyomni -ha igy marad szét szakad ha beszereled.Ha kevés az olaj széthuzáskor az utolsó cm. nél nem csillapit.
Sziasztok!
Megtudná mondani valaki, hogy a 350-es csepptankos Jawa-nak a hátsó telójába mennyi olaj kell?
Köszi előre is!
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|