:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Véleményem szerint az elején kellene kezdeni:
1: Megszakitóhézag - ha nagy akkor x fordulatszám után nincs ideje visszazárni.
2: Kevés neki a kaja, azaz uszóban a benzinszint nincs jól beállitva, elfogy az anyag és nincs amitől menjen.
3: Üzemanyag-levegő keverési aránya nem jól van beállitva. Nagyobb szívóhatásnál már csak levegót kap és nem elegendő az anyag (benzin)
4: Meg kellene nézni a gyujtási oldalt a szimeringet nem - e kap ugynevezett farcs levegőt, ugyan ez vonatkozik a váltóoldalra is. Váltónál ha fogy az olaj akkor ott a gond, ha taknyos vagyis olajos a gyujtási részed akkor ott. Erre lehet következtetni, ha van egy kis főtengelycsapágyhang.
Üzemanyag levegő beállitása: üzemi hőfokon a motor, alapjárati csavar x fordulatszámra feltekerni és addig játszani a levegő csavarral,(betekered addig amig még jár a motor és szép lassan addig ki, amig el nem éri a legmasabb fordulatszámot.(hallásra).Mikor ez megvan elérte, akkor egy negyedet, vagy felet ( motor futott km függő) tekersz még beljebb. Alapjárat vissza alapállásba és adsz egy hirtelen gázfröccsöt, ha veszi és nem (hörböl)le akkor jó és próbáld ki. de mielőtt elkezded tekergetni a csavarokat a karbin előtte nézd végig a leírtakat az elejétől kezdve. SZERINTEM.
De lehet van itt aki jobban bennevan a szakmában a JAWA-val kapcsolatosan.
Hali - kopasz63
5:
Véleményem szerint az elején kellene kezdeni:
1: Megszakitóhézag - ha nagy akkor x fordulatszám után nincs ideje visszazárni.
2: Kevés neki a kaja, azaz uszóban a benzinszint nincs jól beállitva, elfogy az anyag és nincs amitől menjen.
3: Üzemanyag-levegő keverési aránya nem jól van beállitva. Nagyobb szívóhatásnál már csak levegót kap és nem elegendő az anyag (benzin)
4: Meg kellene nézni a gyujtási oldalt a szimeringet nem - e kap ugynevezett farcs levegőt, ugyan ez vonatkozik a váltóoldalra is. Váltónál ha fogy az olaj akkor ott a gond, ha taknyos vagyis olajos a gyujtási részed akkor ott. Erre lehet következtetni, ha van egy kis főtengelycsapágyhang.
Üzemanyag levegő beállitása: üzemi hőfokon a motor, alapjárati csavar x fordulatszámra feltekerni és addig játszani a levegő csavarral,(betekered addig amig még jár a motor és szép lassan addig ki, amig el nem éri a legmasabb fordulatszámot.(hallásra).Mikor ez megvan elérte, akkor egy negyedet, vagy felet ( motor futott km függő) tekersz még beljebb. Alapjárat vissza alapállásba és adsz egy hirtelen gázfröccsöt, ha veszi és nem (hörböl)le akkor jó és próbáld ki. de mielőtt elkezded tekergetni a csavarokat a karbin előtte nézd végig a leírtakat az elejétől kezdve. SZERINTEM.
De lehet van itt aki jobban bennevan a szakmában a JAWA-val kapcsolatosan.
Hali - kopasz63
5:
Sziasztok!Olyan gondom volna,hogy ha motorom lecsutkázom(tökig gáz)akkor elkezd dadogni üresben.Menet közben szintén 70-80 között(gyertya cserélve,karbi tiszta,gyújtás jó).Próbáltam az alaplappal is játszani,de ettől az állapottó jobbat nem tudtam kihozni belőle!Várom a tippeteket!
Nézd meg a veteran.hu-n ott van az egész éves terv!Amúgy ápr.2 Pápa Veteránbörze!
A második kérdésem, tudja-e valaki hol lesznek veterán vásárok ebben az évben. Ahol alkatrészeket meg egyébb cuccost lehet venni.
Első kérdésem olyan krómozót keresek aki ugy megcsinálja cuccost, hogy utánna nem válik le, sallangokba. Közben Én is körülnézek és ha van valami olyan mester akit ugy itélek meg, hogy jól dolgozik, írom a címet.
JAWA 250 FIGYELEM!!!!!!
Vásároltam 3db JAWA 250-et, ebből 2 pairos, egy nem. Mind a 3 db-nak megvan mindene, elviekben kivétel a papir nélküli, abban vannak hiányosságok, igy szerintem az bontva lessz. Kettőt meg akarok csinálni szép lassan nyugodtan még a nyár folyamán. A bontottnak lesznek olyan alkatrészei amire természetesen nem lessz szükségem igy azokat elcserélném majd. olyan dolgokra szintén JAWA cuccokra, amire persze pótalkatrésznek kellenek. Reggelek valahol majd egy ingyenes szolgáltatónál ahol fotók alapján nyomon lehet követni a felújjitást, meg leírogatom tapasztalataimat, esetleg (sőt biztos kérni fogok seggitséget is TAPASZTALTABB márkatársaktól) Itt is és ott is. Most csapott meg a VETERÁN szele. Fiatal koromban, egy 350-es JAWA-val kezdtem a motorozást, Amit édesapámtól kaptam, (mennyit tulórázott érte)aztán egy P20, egy P21, ETZ 250,ezeket mind elpocsékoltam, magyarán meg mondva, de most már komolyabban veszem a dolgot. Most hogy igy szépen elmondtam mindent, köszönöm, hogy elolvastátok. Itt a fórumon nagyon friss vagyok még, de ha kell valakinek valamilyen segítség, vagy esetleg tudok valami olyan dolgot amit itt a megyében meglehet vásárolni, számithattok rám.
Maradok Tisztelettel: Kopasz63
Najó, akkor válaszolok magamnak... :) megleltem neten, remélem így is van.
Hétfőtől - Péntekig 8:30 - 18:00 óráig
Szombaton 10:00 - 13:00 óráig
Srácok!
Valaki tudja a Zichy utcai, futár mocis bolt nyitvatartási idejét? Légyszi véssétek be.
Köszönöm!
ennyiert nekem is van egy elado karcagon :-)
Sziasztok!
Ma felvattam a mocimat, olyan csendes lett mint egy svájci doxa. Főtengely felújításon esett át(köszörülés, csapágy cserék)főtengelyen a hajtókar külső belsőházas tűgörgő mind a kettőnél, a csapágyak műanyagkosaras spanyol, a hüvelyek ősszel lettek felújítva eredeti gyári dugókkal gyűrűkkel. Mostmár elmerek vele indulni hosszab útra is,úgy hogy a szocitúrán találkozunk.
Gerus !
2500-ért én is adok neked egy ilyen sárvédőt. Bp. 18. kerület.
Ok ?
Üdv,
Peti74
Igen, válaszoltam.
Üdv,
Peti74
Szia Peti74!
Írtam Neked e-mail-t, a peti74@pannonmail.hu címre, nem tudom jó-e még ez a címed!
Jah kérem...A csehek néha hülyék voltak, de adtak az anyagminőségre...
Ezzel én is tisztában vagyok, de láttál már Pannóniát ilyen hosszú állás után szétszedve? Volt olyan blokkom, hogy úgy kellett szétverni. Ha ezt tudom már 10 éve Jawam lenne. Ja és nem a reklám miatt írtam, azt hiszem megtartom.
A váltó környékén nem is szokott probléma lenni.Inkább a főtengely, ami necces lehet...az a váltóhoz képest száraz /nem annyira olajos/, és ezért könnyebben lecsapódik a pára a fémfelületekere...Ez leginkább a hajtókar aljában a görgőknél problémás..:((
Kicsit elkeseredtem, rosszabb állapotban van a mocim, mint gondoltam.
A régi 350-es blokk, viszont hihetelen, milyen jól néz ki belülről, levettem a deknit, mint az új. Kb 28 év állás után!
Na ma igen kellemesen csalódtam a Mustangokban..:))Egy darab seegergyűrű ugrott le, és attól állt meg a váltó, mint a cövek..Viszont ez a blokkon KÍVÜL van..:)))Legalább kicsit rendbetettem..
Ha nem vagy bereggelve szólj leütöm neked és postáztatom a címedre persze ha nem a közelbe lax az eladónak.
elérhetsz: 20/4574515
Itt van egy 2500 Ft
http://www.vatera.hu/item/view/real.php?cod=6704916
Sziasztok, valaki segítsen eladó első sárvédőt keresek 250/559 Jawa-hoz.
Sziasztok, valaki segítsen eladó első sárvédőt keresek 250/559 Jawa-hoz.
Sziasztok, valaki segítsen eladó első sárvédőt keresek 250/559 Jawa-hoz.
Hi.
- Küllőhöz új nipliket kapsz bármelyik motorsboltban (mz, jawa évjárattól függetlenül egy méret).
- A hajlított végű rövid (16-os kerékhez való)küllő már macerásabb, én mindig elvittem krómoztatni őket, általában 3 bontott kerékből kijön két kerékre való (2x36 db) szép küllő. Biztos lehet szlovákiából szerezni újat vagy utángyártottat, de ezt az utat én nem ismerem (és ez bizonyára minden alkatrészre igaz).
- Gyújtáskapcsolót nem kapsz újat, csak jó állapotú bontottat (talán még nekem is van). De ha az a bajod, hogy nincs meg hozzá a kulcs, akkor azt lehet hozzá csináltatni, csak a hengerzárat ki kell venni a kapcsolóból, de így legalább az össze érinkezőjét is meg tudod tisztítani egyúttal.Mondok címet, ha ez a helyzet.
- A kipufogó könyök és a dob megint hasonló tészta, új nincs, csak bontott jó állapotú. Ha a kipuffok olyan állapotban vannak, hogy érdemes őket krómoztatni(nincs rajtuk mély rozsda és/vagy ütés, horpadás) akkor jó alaposan ki kell égetni és után lehet vinni krómoztatni.
Nekem van egy pár könyök és dob, kb. 5 éve lettek újrakrómozva, polírozás után csili vili, attól függ mennyit ér meg neked.
Ezeket a csepptankosokat amúgy még jellemzően "saját anyagában" lehet felújítani. A vas adott (még akkor is ha 35 éves), te meg gyakorlatilag csak a sok felületi réteget (festék, króm) cseréled ki rajta.
Üdv,
Peti74
Szisztok!
Szükségem lenne új cuccokra 559-es 250-es cseptankos Jawa-hoz.(kiskerekű)
Küllők anyával
Gyujtáskapcsoló
kipufogó könyökök esetleg dob is
Keresek! Jawa350 motorkerékpárt jó állapotban műszakival az alábbi elérhetőségen:
roles88@hotmail.com E-Mail címen
Komoly ajánlatokat várok!
Zala megye
Persze, hiszen ez való hozzá a katalógusa szerint. A srácok egy része nem akarja tudomásul venni, ha a gyári előírás szerint olaj nem jó hozzá mégse, akkor ott már valami baj van.. lehet ezt átmenetileg korrigálni más viszkozítású olajjal, kérdés, hogy ez mikor, és hogyan üt majd vissza..
Csere is érdekel, ha van valamid 634-hez, főleg motoralkatrész , vagy vmi amit használni tudok hozzá, pl kormány (nem Jawa).
Nem baj.
Én csak ráalkudtam egy kicsit.
Üdv,
Peti74
Szerintem is teljes mértékben kieléhíti a JAWA igényeit a Hycomol 80W90 !!!
Nem nekem kéne..És úgy néz ki, hogy nemet mondanak rá egyébként vevő-oldalról.
Ja, ez csak egy blokk.
Akkor vegyük meg felesbe 5ezerért ;)
A váltó, a primer hajtás és a két dekli az enyém, a főtengely és az összes többi meg a tiéd Matya ;)
Peti74
Pont mint nálam.
A 350-es karterem bal oldala most épp egy marósnál van.
Az előző tulaj valószinűleg melléütött, amikor a főtengely végét célozta, mert a csapágyfészek mellett két helyem is beszakította a forgattyúsházat. Meghegesztettem. Ovális lett a csapágyfészek, a C3 megszorult benne, mint a szög. Ki kellett csiszolni, végül bele lett ragasztva a csapágy.
Az elősürítő tér belső felületén viszont 6-7 tized magas dombok maradak, emiatt összerakásnál hozzászorult a bal sonka. Az is súlyosbította a problémát, hogy a főtengely felűjításkor a középső 6306-os nem pont középre került, így az azt befogadó alu tárcsa sem pont a belső sonkák között van, pont balra van van elcsúszva 3-4 tizedet. Most a marós ebből az alu tárcsából is kivesz, hogy tudjak vele játszani. Szóval én is épp a rontás veszem le egy ilyen blokkról :)
Amúgy javaslom a bal első felömlőből lefelé induló olajgyűjtő furat átfúrását és reprodukálását a jobb oldali karterba is, hagy kapjon olajat a középső csapágy.
Javaslom továbbá a szimeringek házából kireszelni egy kb 4x5 mm-es darabot majd pozicióbam beütni a szimeringet, azért, hogy a külső csapágyakhoz is kényelmesen odafolyjon az olaj. A hengerek felrakása előtt fecskendővel fel is lehet tölteni ezeket a furatokat.
A váltó segédtengelyét kb. 2 tizedre érdemes hézagolni, az a legjobb, ha mindkét végén van futógyűrű. Ha nem stimmelnek a méretek (futógyűrűvel szorul) akkor a bronpersely pereméből érdemes leszúrni.
Az én csepptankos főtengelyem amúgy 634-es hajtókarokat és dugattyúkat kapott, aztán megy bele a 2x28 db tűgörgő. Az a tuti. A henger persze marad a gömbölyű.
Ha ismert dolgokat mondtam, akkor bocsánat.
Üdv,
Peti74
Ezektől a feltételektől azért elég messze van a jármű...:))
Matifu.
Forgalmija van ?
Alkatrészek darabra megvannak ?
Mennyit kérsz érte ?
Esetleg beindul ? Lehet vele menni ?
(nem számít, ha csörög zörög, csak ne dobálja a fokozatokat)
Üdv,
Peti74
Most épp egy 350es csepptankos blokkját.Lesz 250es is..
2 is..
Egyszerre több project fut.
Minek neked egy felül bronzperselyes kéthengeres főtengely ? Nem 250-est raksz össze ?
Peti74
Hát ha valaki akar egy csepp 350est, ahoz alapnak jó.Tulajdonképpen rajta van minden ami fontos..De ami nekem kéne, az a főtengely, az meg a fene tudja hogy milyen ennyi állás után..
Mondtam, hogy nem fényes!
Arra küldtem, nekem az elküldöttek között szerepelnek. Elküldtem még1X.
Na most jött át a levél..Hát eléggé le van robbanva ahogy nézem..Sztem jobban jársz, ha megtartod alkatrésznek.Vevő elég bizonytalan rá...nem ígérek semmit.Illetve nem akarok segget csinálni a számból..:))
Ez a jó, ami itt a "Válasz erre " felirat mellett van...mateyam11@yahoo.com
Jó az emilcímed? A yahoo-sra küldtem.
De velem, csak a képek nem jöttek meg.....
350-esblokkról, nem veled beszéltem?
szakal666:
két levelet is küldtem a címedre, megkaptad ?
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|