:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Hehe, ez a probléma az enyimben is megvolt, úgy látszik, tipushiba.
Én sem szívesen tapasztalom :-) Gondolhatod, már cseréltem kuplungkosarat, kopóbetéteket, perselyeket, kuplungautomatát, ellenőriztem a kinyomótüske perselyt, összeválogattam a legjobb acéllamellákat, új a bowden, kifogástalan az automata és bowden beállítás.. kifogytam az ötletekből, az o gyűrű és az acéllamella csere után minden új lesz, mivel ezek a gépek gyári új felállásban jól működtek, az előírt olajjal, stb... nincs ám már más esélyem....
Ok, bár nekem is úgy vannak a lamellák, és ilyet sosem tapasztaltam...
Esélyt én is csak azért látok, mert hosszabb motorozás után ugyanezt tapasztalom, gyakorlatilag nem tudom kivenni álló helyzetben sebességből a gépet.. viszont tudom, hogy a kuplung rángatása miatt én is megkíséreltem az acéllamellák kis deformálását. Itt üt vissza, szerintem. Most ki fogom cserélni az "O" gyűrűt, a már négyzetkeresztmetszetűt , ami csak volt O .. :-) és az acéllamellákat, mert elég kopottak, és elég görbék. Ha megtörtént, kipróbálom, és referálok.....
De megvan az..CSak már nálam..:)))
Hát annyit szerintem nem tud deformálódni a melegtől...ACÉL. kb 90 fokon...naneeee...A plexi talán, de hogy a bakelit, meg az acél...Igen kicsi esélyt látok rá...
Görbülnek a melegtől a cuccok a kuplungodban szerintem, ki kell kisérletezni, hogy acéllamellák, vagy betétek..Én az acéllamellákra tippelek, meglátjuk más mit mond...
Meleg motornál olyan mintha megdagadnának a kupluglamellák a 638asomban! A bowden legalább 4-5mm-t megereszkedik ilyenkor és nem emel ki rendesen. Ha hideg a motorblokk (reggel munkába menet), még csúszik is egy keveset a kuplungom. Tapasztalt-e valaki hasonlót? Tudtok-e valami megoldást? Városban igen nyűgös tud lenni amikor nem tudom berakni üresbe állóhelyben (menetközben nincs mindíg idő rá)és szépen lassan húz a motor.
Ha jól emlékszem, ez volt a másképp halljuk, másképp írjuk kategória a nyelvtankönyvben :-) Jó rég , meg se merem mondani, mikor tanultam :-))
Nekem van egyfajta furulyám, helyette CZ-t keresek. fotót kaphatok?
Én is küldök aki kéri.
Sejtheted a választ: Sajnálom már nincs meg.
R.A.!
350/634 czetka kipuff az oké? Mert az van. Biztos van benne pikula is :)
Itt sincs senkinek 634/05 kipufogóba való furulyája ?
Aham... pepa ezt hun találtad?
Mert én ezt leltem a A MAGYAR HELYESÍRÁS SZABÁLYAI TIZENEGYEDIK KIADÁSában:
89. Köznyelvünk hangrendszerében már nincs meg a régi ly hang, írásunk azonban megtartotta az ly [e.: ellipszilon] betűt, ezért számos szóban hagyományosan ly a j hang jele.
Az ly írására pontos szabályaink nincsenek, mert azok a szavak, amelyek ly-nal írandók, nagyon sokféle eredetűek, különböző jellegűek. Kétség esetén szótárban kell megnézni, mely szavakban írunk ly-t, melyekben j-t. Bizonyos fogódzóink mégis vannak; ezeket tartalmazzák a következő alpontok.
Ezt a 3 alpontot már nem másolom be, mert még lelő itt valaki :) Ebből nem az derül ki, amit Te írtál.
Üdv papa!
Ez nagyon érdekesen hangzik, meg fogom nézni jómagam is, de Fullkopy védelmében annyi kötözködést megengedek magamnak, hogy a "különbség" az biztosan maradt "n" betűvel írandó...:) Bocs, Offtopic voltam.
Sziasztok!
Egy 250-es Jawa gyujtáskapcsolójára lenne szükségem (kulccsal együtt) sürgősen.(ócsóéé)
PLEASE HELP!
Szia Fulkopy!
Én sem akarok kötözködni, de nézd meg a 2005-ös helyesírási szabályt, már nem tesz külömbséget a pontos j és az ly között.Az ly hejett elfogadja a pontos j-t.
Üdv papa!
Sziasztok!
Nekem egy eredeti 1970-es kiadású Jawa utánfutóm van, leműszakiztatva. Elcserélném egy pannónia utánfutóra, szőrbe. Ha érdekel valakit keressen a:
Skype-on : kutacs69
vagy a magyarattila69@freemail.hu -n
Csövi!
Ha gondolod és meg van még akkor megvan véve látatlanba. 20/4574515
Köszi
Üdv! Tudom hogy erről is volt már kisebb vita, de nem emlékszem, hogy kikristályosodott volna egy végleges álláspont arra, hogy milyen gyertya való tényleg a 638-asba, kell-e nyárra-télre más-más gyertyát használni, stb. Vélemények?
Aha értem.Ha ajánlhatok valamit:Trabigyújtással nem kell 2.7 mm.Nekem 1.9mm-el megy, és hibátlan.A 2.7-tle kopogni fog valószínűleg nagy terhelésen.
A másik éstrevétel, meg az, h én speciel nem szoktam lehúzkodni a sarukat a gerjesztőtekercsről gyújtásállításhoz, és ha befolyásolja is a mágneses teret, akkor már eleve a megváltoztaott térben állítasz gyújtást.Persze nem tudom, h a változás mértékét befolyásolja-e ha jár a motor, és tölt a generátor.
De nekem lassan két éve van fennt a gyújtás, és soha semmi gond nem volt vele.
Csaner!
http://www.ngk.de/Produktausgabe.403.0.html?id=&pd=430&t=motorrad&lmf=JAWA&h=JAWA&m=350
Hello mindenkinek!
Olyan kérdésem lenne hogy milyen gyertyát javasoltok 638-ba?
Előre is köszi
Ervin
Mérő órával mérve 0,4mm-t változik a gyujtási pont 2,7 ről 2,3ra, ha a generátor gerjesztő tekercsére rádugom a sarut. A főtengely végén a villáskulcsal is lehet érezni a mágneses mező változását.
Ezt hogyan "tapasztaltad"?
Sziasztok!
Egy 250-es Jawa gyujtáskapcsolóra lenne szükségem (kulccsal)együtt sürgősen.(ócsóéé)
PLEASE HELP!
Sziasztok!
A Trabi gyujtást + hall jeladót beszereltem a 638-as Jwaba. Azt tapasztaltam, hogy a generátor gerjesztő tekercsének mágneses tere rendesen zavarja jeladót állóhelyzetben. Forgás közben nem tudom hogyan hat. Stroboszkóppal nézte már valak, mennyire stabil a gyujtás?
Van motorküllőgyártó ember, asszem a vmm.hu-n vagy hol ki is van írva a neve, de a börzékre is szokott járni. Viszont elég drága. (Egy kerékre való küllő 8-10e Ft körül van.)
Ahogy Peti leirta, ujat nemigen kapsz. Az 559-es jawanak 16" os a kereke, es hajlitott vegu a kullo. Nekem van otthon (karcag) ha nem talalsz, irj megbeszeljuk.
Udv: z25z
Hali. Ha vknek van szep alapotu kipufogoja+konyok (634) az lecci szoljon, egy havernak kellene.
Jó gyűrű az ó gyűrű:DDDDD
Hol lehetne megnézni, és mikor?
Csörögj rám, és megbeszéljük. 06-30-931-99-65
250/559-es 1968-as kosárban, a blokk egyben, motor átforog, forgalmi, rendszám van, hiánytalanul eladó, az ára fix 15 ezer ft!!
A gép Pesten van.
Hát ezt én is tudom, csak gépelés közben nem nagyon agyalok ezeken..:))Mindegy, majd legközelebb jobban figyelek..
Beavatlak kis turpisságba : amelyik szó érthető marad,és azonos dolgot jelent, ha az ly helyett l betőt ejtesz :pl.: helett, akkor az valószínű ly-nal írandó.
Szemléltetve : a hajó l-el ejtve más értelmet kap, tehát nem ly...
Azért ez ne mutasd meg a magyar tanárodnak, hagyjuk meg népi bölcsesség szintjén :-))
Amúgy ezt Apámtól tanultam sráckoromban.Hasznát vettem...
Interneten amúgy nem szempont a helyesírás, hiszen nem tudhatjuk, hogy beszélgetőpartnerünk kínai, vagy maláj... szóval nem elvárható, nem is megkifogásolható.. de hazai pályán egymásközt elmarháskodhatunk vele ...
Üdvi : Fullkopy
Ja ,egyébként ma végre beüzemeltem a sárkányokat..Ment minden mint az ágybaszarás..:))
Fenét.Ha igazad van, akkor igazad van..Egyébként mostanában egyre többször szúrom el a "j"-ket valamiért..Régen nem volt így...Lehet hogy valami lelki problémám van??!!!Úristen!!!:)))
Bocsi, már megint közösségellenes voltam, riogatom a fiatalokat a helyesírási szabályokkal :-))
Upsz...Igazad van.Elírtam..:))
A vályatot meg vájatnak írják :-) tudom, már megint túl szigorú vagyok :-)
LehetNE.De akkor már ne "O"-gyűrűnek hívnák...Tudnillik azt a keresztmetszetének a formája miatt hívják "O"-nak..:)
A gyűrű az adja magát..:)
Szia!
Ezalatt, hogy dadog a motor tökiggáznál azt érted, hogy olyan a hangja a motornak, mintha kipörgésgátlós lenne??
Mert ha igen, akkor túl sok benzint kap a gép, ellenben ha fullad a motor, akkor túl kevés a benzin!
Az úszóval, tüvel ezt be tudod állitani!
Sok sikert!
Üdv Dani
Helo.Nem tudom milyen a motorod de apám ugy járt a jawa mustanggal hogy az is nem ment jobban 30-nál.Mindent néztem és nem jöttem rá.A hiba a benzincsapban volt.Az évek alatt a gumi tárcsa ami lehet (minden motorban más)3-4-5 lyukú remélem tudod melyik tömitésről beszélek(ami a csap forgó része alatt van amikor a csapot kinyitod vagy zárod az alatt),na az annyira összevolt ülve hogy a benzin a karbiig a cérnavastagságnál is vékolyabban folyt(majdnem már csöpögött csak a benzin).A gumitömitést kicseréltem és azóta jó lett.Ezt simán le tudod ellenőrizni hogy lehuzod a csövet a karbiról és kinyitod a csapot és megnézed milyen vastagon folyik a csőből a benzin.
Lehetne gyártani négyszög keresztmetszetűt is akár:))))
Na akkor itt a nagy kérdés.Gyártanak-e szögletes keresztmetszetű "O"-gyűrűt???:)))
Illetve a második: Mi történik egy gumival, ami szögletes vályatba illeszkedik, és a negyedik oldalról egy tárcsa nyomja baszott erősen?..:)))
Gondolkodtam a loginjaimon, és amikor a bibummhoz értem, az ötlött eszembe, magyarázatra szorulhat a dolog, mert előfordulhat, valaki esetleg félreérti.
Tehát a bibumm alatt értendő (esetemben):
két egymással kapcsolatos, kétütemű robbanás
Ezért aki másra gondolt, azt el kell keserítenem, hetero vagyok.
Ne tegyetek az első telóba 15W-s villaolajat. Lerázza a fejemet.
A kagylós kopás oka, nem a 10W, hanem az elhasználódott 10W + 1.25 bar -nál nagyobb nyomás az első gumiban.
Sziasztok!
Vettem "O"-gyűrűt a kuplungkosár aljába. De amikor kivettem belőle a régit, akkor látom, hogy az új gyűrű az hengeres alakú (kör profilú), amit kivettem az meg szögletes, mint maga a vájat, amibe illeszkedik. Jó lesz ez így szerintetek? (350/638)
Egyébként tényleg marhára ki volt keményedve a régi gyűrű, szinte törik.
Köszi!
Találtam egy Cseh oldalt tele van cuccokkal,
http://www.jawamarkt.cz/jawa%20350/motor/motor1.htm
Haho!
Jawa 559/250 dinamójában járunk ismét. Találtam egy dimankót, annak is az állórészét. A tekercsek szépen sorakoznak, egyik végén piros, másik végén sárga vezeték. Melyiket kell hova kötni? Ugye egyik vége 61, másik vége feszszab. Melyiket hova? Köszi M
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|