hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 28. csütörtök 
Stefánia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

Zapkorte
válasz erre | email2006-03-22 07:58:34
Hehe, ez a probléma az enyimben is megvolt, úgy látszik, tipushiba.
sorszám: 7070 (47861)
(előzmény: Fullkopy, 2006-03-21 21:33:02)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-03-21 21:49:10
Én sem szívesen tapasztalom :-) Gondolhatod, már cseréltem kuplungkosarat, kopóbetéteket, perselyeket, kuplungautomatát, ellenőriztem a kinyomótüske perselyt, összeválogattam a legjobb acéllamellákat, új a bowden, kifogástalan az automata és bowden beállítás.. kifogytam az ötletekből, az o gyűrű és az acéllamella csere után minden új lesz, mivel ezek a gépek gyári új felállásban jól működtek, az előírt olajjal, stb... nincs ám már más esélyem....
sorszám: 7069 (47850)
(előzmény: Matya, 2006-03-21 21:37:26)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-03-21 21:37:26
Ok, bár nekem is úgy vannak a lamellák, és ilyet sosem tapasztaltam...
sorszám: 7068 (47848)
(előzmény: Fullkopy, 2006-03-21 21:33:02)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-03-21 21:33:02
Esélyt én is csak azért látok, mert hosszabb motorozás után ugyanezt tapasztalom, gyakorlatilag nem tudom kivenni álló helyzetben sebességből a gépet.. viszont tudom, hogy a kuplung rángatása miatt én is megkíséreltem az acéllamellák kis deformálását. Itt üt vissza, szerintem. Most ki fogom cserélni az "O" gyűrűt, a már négyzetkeresztmetszetűt , ami csak volt O .. :-) és az acéllamellákat, mert elég kopottak, és elég görbék. Ha megtörtént, kipróbálom, és referálok.....
sorszám: 7067 (47845)
(előzmény: Matya, 2006-03-21 21:21:33)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-03-21 21:30:59
De megvan az..CSak már nálam..:)))
sorszám: 7066 (47842)
(előzmény: Attis, 2006-03-21 20:35:07)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-03-21 21:21:33
Hát annyit szerintem nem tud deformálódni a melegtől...ACÉL. kb 90 fokon...naneeee...A plexi talán, de hogy a bakelit, meg az acél...Igen kicsi esélyt látok rá...
sorszám: 7065 (47841)
(előzmény: Fullkopy, 2006-03-21 21:12:23)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-03-21 21:12:23
Görbülnek a melegtől a cuccok a kuplungodban szerintem, ki kell kisérletezni, hogy acéllamellák, vagy betétek..Én az acéllamellákra tippelek, meglátjuk más mit mond...
sorszám: 7064 (47839)
(előzmény: szakal666, 2006-03-21 20:56:55)

 
 
szakal666
válasz erre | email2006-03-21 20:56:55
Meleg motornál olyan mintha megdagadnának a kupluglamellák a 638asomban! A bowden legalább 4-5mm-t megereszkedik ilyenkor és nem emel ki rendesen. Ha hideg a motorblokk (reggel munkába menet), még csúszik is egy keveset a kuplungom. Tapasztalt-e valaki hasonlót? Tudtok-e valami megoldást? Városban igen nyűgös tud lenni amikor nem tudom berakni üresbe állóhelyben (menetközben nincs mindíg idő rá)és szépen lassan húz a motor.
sorszám: 7063 (47831)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-03-21 20:54:29
Ha jól emlékszem, ez volt a másképp halljuk, másképp írjuk kategória a nyelvtankönyvben :-) Jó rég , meg se merem mondani, mikor tanultam :-))
sorszám: 7062 (47829)
(előzmény: magush, 2006-03-21 20:03:50)

 
 
Attis
válasz erre | email2006-03-21 20:38:11
Nekem van egyfajta furulyám, helyette CZ-t keresek. fotót kaphatok?
Én is küldök aki kéri.
sorszám: 7061 (47820)
(előzmény: Daani, 2006-03-21 20:09:09)

 
 
Attis
válasz erre | email2006-03-21 20:35:07
Sejtheted a választ: Sajnálom már nincs meg.
sorszám: 7060 (47818)
(előzmény: kopasz63, 2006-03-21 17:32:02)

 
 
Daani
válasz erre | email2006-03-21 20:09:09
R.A.!
350/634 czetka kipuff az oké? Mert az van. Biztos van benne pikula is :)
sorszám: 7059 (47807)
(előzmény: R.A., 2006-03-21 20:04:46)

 
 
R.A.
válasz erre | email2006-03-21 20:04:46
Itt sincs senkinek 634/05 kipufogóba való furulyája ?
sorszám: 7058 (47804)

 
 
Daani
válasz erre | email2006-03-21 20:04:38
Aham... pepa ezt hun találtad?

Mert én ezt leltem a A MAGYAR HELYESÍRÁS SZABÁLYAI TIZENEGYEDIK KIADÁSában:

89. Köznyelvünk hangrendszerében már nincs meg a régi ly hang, írásunk azonban megtartotta az ly [e.: ellipszilon] betűt, ezért számos szóban hagyományosan ly a j hang jele.
Az ly írására pontos szabályaink nincsenek, mert azok a szavak, amelyek ly-nal írandók, nagyon sokféle eredetűek, különböző jellegűek. Kétség esetén szótárban kell megnézni, mely szavakban írunk ly-t, melyekben j-t. Bizonyos fogódzóink mégis vannak; ezeket tartalmazzák a következő alpontok.

Ezt a 3 alpontot már nem másolom be, mert még lelő itt valaki :) Ebből nem az derül ki, amit Te írtál.
sorszám: 7057 (47803)
(előzmény: papa, 2006-03-21 19:39:21)

 
 
magush
válasz erre | email2006-03-21 20:03:50
Üdv papa!

Ez nagyon érdekesen hangzik, meg fogom nézni jómagam is, de Fullkopy védelmében annyi kötözködést megengedek magamnak, hogy a "különbség" az biztosan maradt "n" betűvel írandó...:) Bocs, Offtopic voltam.
sorszám: 7056 (47802)
(előzmény: papa, 2006-03-21 19:39:21)

 
 
Bikergery
válasz erre | email2006-03-21 19:41:44
Sziasztok!
Egy 250-es Jawa gyujtáskapcsolójára lenne szükségem (kulccsal együtt) sürgősen.(ócsóéé)
PLEASE HELP!
sorszám: 7055 (47799)

 
 
papa
válasz erre | email2006-03-21 19:39:21
Szia Fulkopy!
Én sem akarok kötözködni, de nézd meg a 2005-ös helyesírási szabályt, már nem tesz külömbséget a pontos j és az ly között.Az ly hejett elfogadja a pontos j-t.
Üdv papa!
sorszám: 7054 (47798)
(előzmény: Fullkopy, 2006-03-20 21:20:42)

 
 
KUTÁCS
válasz erre | email2006-03-21 19:12:09
Sziasztok!
Nekem egy eredeti 1970-es kiadású Jawa utánfutóm van, leműszakiztatva. Elcserélném egy pannónia utánfutóra, szőrbe. Ha érdekel valakit keressen a:
Skype-on : kutacs69
vagy a magyarattila69@freemail.hu -n
Csövi!
sorszám: 7053 (47796)

 
 
kopasz63
válasz erre | email2006-03-21 17:32:02
Ha gondolod és meg van még akkor megvan véve látatlanba. 20/4574515

Köszi
sorszám: 7052 (47788)
(előzmény: Attis, 2006-03-20 22:56:57)

 
 
magush
válasz erre | email2006-03-21 16:47:18
Üdv! Tudom hogy erről is volt már kisebb vita, de nem emlékszem, hogy kikristályosodott volna egy végleges álláspont arra, hogy milyen gyertya való tényleg a 638-asba, kell-e nyárra-télre más-más gyertyát használni, stb. Vélemények?
sorszám: 7051 (47784)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-03-21 16:18:04
Aha értem.Ha ajánlhatok valamit:Trabigyújtással nem kell 2.7 mm.Nekem 1.9mm-el megy, és hibátlan.A 2.7-tle kopogni fog valószínűleg nagy terhelésen.
A másik éstrevétel, meg az, h én speciel nem szoktam lehúzkodni a sarukat a gerjesztőtekercsről gyújtásállításhoz, és ha befolyásolja is a mágneses teret, akkor már eleve a megváltoztaott térben állítasz gyújtást.Persze nem tudom, h a változás mértékét befolyásolja-e ha jár a motor, és tölt a generátor.
De nekem lassan két éve van fennt a gyújtás, és soha semmi gond nem volt vele.
sorszám: 7050 (47782)
(előzmény: iug3, 2006-03-21 12:09:52)

 
 
garde
válasz erre | email2006-03-21 15:45:35
Csaner!

http://www.ngk.de/Produktausgabe.403.0.html?id=&pd=430&t=motorrad&lmf=JAWA&h=JAWA&m=350
sorszám: 7049 (47778)
(előzmény: csaner, 2006-03-21 12:47:32)

 
 
csaner
válasz erre | email2006-03-21 12:47:32
Hello mindenkinek!
Olyan kérdésem lenne hogy milyen gyertyát javasoltok 638-ba?
Előre is köszi
Ervin
sorszám: 7048 (47768)

 
 
iug3
válasz erre | email2006-03-21 12:09:52
Mérő órával mérve 0,4mm-t változik a gyujtási pont 2,7 ről 2,3ra, ha a generátor gerjesztő tekercsére rádugom a sarut. A főtengely végén a villáskulcsal is lehet érezni a mágneses mező változását.
sorszám: 7047 (47763)
(előzmény: Matya, 2006-03-21 11:30:30)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-03-21 11:30:30
Ezt hogyan "tapasztaltad"?
sorszám: 7046 (47760)
(előzmény: iug3, 2006-03-21 08:38:17)

 
 
Bikergery
válasz erre | email2006-03-21 11:05:01
Sziasztok!
Egy 250-es Jawa gyujtáskapcsolóra lenne szükségem (kulccsal)együtt sürgősen.(ócsóéé)
PLEASE HELP!
sorszám: 7045 (47759)

 
 
iug3
válasz erre | email2006-03-21 08:38:17
Sziasztok!

A Trabi gyujtást + hall jeladót beszereltem a 638-as Jwaba. Azt tapasztaltam, hogy a generátor gerjesztő tekercsének mágneses tere rendesen zavarja jeladót állóhelyzetben. Forgás közben nem tudom hogyan hat. Stroboszkóppal nézte már valak, mennyire stabil a gyujtás?
sorszám: 7044 (47752)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-03-21 07:17:15
Van motorküllőgyártó ember, asszem a vmm.hu-n vagy hol ki is van írva a neve, de a börzékre is szokott járni. Viszont elég drága. (Egy kerékre való küllő 8-10e Ft körül van.)
sorszám: 7043 (47747)
(előzmény: z25z, 2006-03-21 02:24:20)

 
 
z25z
válasz erre | email2006-03-21 02:24:20
Ahogy Peti leirta, ujat nemigen kapsz. Az 559-es jawanak 16" os a kereke, es hajlitott vegu a kullo. Nekem van otthon (karcag) ha nem talalsz, irj megbeszeljuk.

Udv: z25z
sorszám: 7042 (47746)
(elözmény: Daani, 2006-03-18 11:44:11)

 
 
matyi
válasz erre | email2006-03-21 01:58:08
Hali. Ha vknek van szep alapotu kipufogoja+konyok (634) az lecci szoljon, egy havernak kellene.
sorszám: 7041 (47745)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2006-03-20 23:38:17
Jó gyűrű az ó gyűrű:DDDDD
sorszám: 7040 (47740)
(előzmény: Matya, 2006-03-20 20:44:55)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-03-20 23:10:58
Hol lehetne megnézni, és mikor?
Csörögj rám, és megbeszéljük. 06-30-931-99-65
sorszám: 7039 (47737)
(előzmény: Attis, 2006-03-20 22:56:57)

 
 
Attis
válasz erre | email2006-03-20 23:00:43
A forgalmi szürke.
sorszám: 7038 (47735)
(előzmény: Attis, 2006-03-20 22:56:57)

 
 
Attis
válasz erre | email2006-03-20 22:56:57
250/559-es 1968-as kosárban, a blokk egyben, motor átforog, forgalmi, rendszám van, hiánytalanul eladó, az ára fix 15 ezer ft!!
A gép Pesten van.
sorszám: 7037 (47734)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-03-20 22:48:51
Hát ezt én is tudom, csak gépelés közben nem nagyon agyalok ezeken..:))Mindegy, majd legközelebb jobban figyelek..
sorszám: 7036 (47731)
(előzmény: Fullkopy, 2006-03-20 22:38:03)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-03-20 22:38:03
Beavatlak kis turpisságba : amelyik szó érthető marad,és azonos dolgot jelent, ha az ly helyett l betőt ejtesz :pl.: helett, akkor az valószínű ly-nal írandó.
Szemléltetve : a hajó l-el ejtve más értelmet kap, tehát nem ly...
Azért ez ne mutasd meg a magyar tanárodnak, hagyjuk meg népi bölcsesség szintjén :-))
Amúgy ezt Apámtól tanultam sráckoromban.Hasznát vettem...
Interneten amúgy nem szempont a helyesírás, hiszen nem tudhatjuk, hogy beszélgetőpartnerünk kínai, vagy maláj... szóval nem elvárható, nem is megkifogásolható.. de hazai pályán egymásközt elmarháskodhatunk vele ...
Üdvi : Fullkopy
sorszám: 7035 (47730)
(előzmény: Matya, 2006-03-20 22:25:53)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-03-20 22:27:12
Ja ,egyébként ma végre beüzemeltem a sárkányokat..Ment minden mint az ágybaszarás..:))
sorszám: 7034 (47729)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-03-20 22:25:53
Fenét.Ha igazad van, akkor igazad van..Egyébként mostanában egyre többször szúrom el a "j"-ket valamiért..Régen nem volt így...Lehet hogy valami lelki problémám van??!!!Úristen!!!:)))
sorszám: 7033 (47728)
(előzmény: Fullkopy, 2006-03-20 22:21:48)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-03-20 22:21:48
Bocsi, már megint közösségellenes voltam, riogatom a fiatalokat a helyesírási szabályokkal :-))
sorszám: 7032 (47727)
(előzmény: Matya, 2006-03-20 22:04:41)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-03-20 22:04:41
Upsz...Igazad van.Elírtam..:))
sorszám: 7031 (47721)
(előzmény: Fullkopy, 2006-03-20 21:20:42)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-03-20 21:20:42
A vályatot meg vájatnak írják :-) tudom, már megint túl szigorú vagyok :-)

sorszám: 7030 (47718)
(előzmény: Matya, 2006-03-20 20:44:55)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-03-20 20:44:55
LehetNE.De akkor már ne "O"-gyűrűnek hívnák...Tudnillik azt a keresztmetszetének a formája miatt hívják "O"-nak..:)
A gyűrű az adja magát..:)
sorszám: 7029 (47716)
(előzmény: Powerarc, 2006-03-20 17:37:58)

 
 
cs.dani
válasz erre | email2006-03-20 20:22:39
Szia!
Ezalatt, hogy dadog a motor tökiggáznál azt érted, hogy olyan a hangja a motornak, mintha kipörgésgátlós lenne??
Mert ha igen, akkor túl sok benzint kap a gép, ellenben ha fullad a motor, akkor túl kevés a benzin!
Az úszóval, tüvel ezt be tudod állitani!
Sok sikert!
Üdv Dani
sorszám: 7028 (47712)
(elözmény: Daani, 2006-03-20 09:57:36)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2006-03-20 18:47:42
Helo.Nem tudom milyen a motorod de apám ugy járt a jawa mustanggal hogy az is nem ment jobban 30-nál.Mindent néztem és nem jöttem rá.A hiba a benzincsapban volt.Az évek alatt a gumi tárcsa ami lehet (minden motorban más)3-4-5 lyukú remélem tudod melyik tömitésről beszélek(ami a csap forgó része alatt van amikor a csapot kinyitod vagy zárod az alatt),na az annyira összevolt ülve hogy a benzin a karbiig a cérnavastagságnál is vékolyabban folyt(majdnem már csöpögött csak a benzin).A gumitömitést kicseréltem és azóta jó lett.Ezt simán le tudod ellenőrizni hogy lehuzod a csövet a karbiról és kinyitod a csapot és megnézed milyen vastagon folyik a csőből a benzin.
sorszám: 7027 (47705)
(elözmény: Daani, 2006-03-20 09:57:36)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2006-03-20 17:37:58
Lehetne gyártani négyszög keresztmetszetűt is akár:))))
sorszám: 7026 (47699)
(előzmény: Matya, 2006-03-20 16:47:32)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-03-20 16:47:32
Na akkor itt a nagy kérdés.Gyártanak-e szögletes keresztmetszetű "O"-gyűrűt???:)))
Illetve a második: Mi történik egy gumival, ami szögletes vályatba illeszkedik, és a negyedik oldalról egy tárcsa nyomja baszott erősen?..:)))
sorszám: 7025 (47694)
(előzmény: Daani, 2006-03-20 15:50:52)

 
 
bibumm
válasz erre | email2006-03-20 16:22:23
Gondolkodtam a loginjaimon, és amikor a bibummhoz értem, az ötlött eszembe, magyarázatra szorulhat a dolog, mert előfordulhat, valaki esetleg félreérti.

Tehát a bibumm alatt értendő (esetemben):
két egymással kapcsolatos, kétütemű robbanás
Ezért aki másra gondolt, azt el kell keserítenem, hetero vagyok.

Ne tegyetek az első telóba 15W-s villaolajat. Lerázza a fejemet.
A kagylós kopás oka, nem a 10W, hanem az elhasználódott 10W + 1.25 bar -nál nagyobb nyomás az első gumiban.
sorszám: 7024 (47692)

 
 
Daani
válasz erre | email2006-03-20 15:50:52
Sziasztok!

Vettem "O"-gyűrűt a kuplungkosár aljába. De amikor kivettem belőle a régit, akkor látom, hogy az új gyűrű az hengeres alakú (kör profilú), amit kivettem az meg szögletes, mint maga a vájat, amibe illeszkedik. Jó lesz ez így szerintetek? (350/638)
Egyébként tényleg marhára ki volt keményedve a régi gyűrű, szinte törik.

Köszi!
sorszám: 7023 (47690)

 
 
kopasz63
válasz erre | email2006-03-20 11:51:36
Találtam egy Cseh oldalt tele van cuccokkal,
http://www.jawamarkt.cz/jawa%20350/motor/motor1.htm
sorszám: 7022 (47679)

 
 
Kacsás
válasz erre | email2006-03-20 11:34:01
Haho!

Jawa 559/250 dinamójában járunk ismét. Találtam egy dimankót, annak is az állórészét. A tekercsek szépen sorakoznak, egyik végén piros, másik végén sárga vezeték. Melyiket kell hova kötni? Ugye egyik vége 61, másik vége feszszab. Melyiket hova? Köszi M
sorszám: 7021 (47677)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu