:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Láttam, olvastam a gondodat, de a karbitalp és karbi rögzítő csavarok esetleges túl mélyre húzásán kívül , amit a Matya már írt, más nekem se jutott eszembe.Mintha nem mindegyik lenne átmenő furat.. ha a fenekes furat alját sikerült beszakítani, benyomni, akkor is esetleg ez a tünet..
jártam úgy, hogy a motor indítás után , ahogy melegedett, egyre jobban ciripelt, csikorgott, de az azért volt, mert generátor forgórész egy részen beleért az állórészbe . Valaki elgörbítette. Viszont ettől nem szorul meg a motor. Azért ezt is nézd meg.Ezután , vedd le a hengerfejeket, hengereket. Valami csak kiderül..Gondolom nem az elsődleges meghajtás felől jön a hang.. ott ilyen hibát amúgysem nagyon tudnék elképzelni..
Igen, az az volt.:)
Na, annyival előrejutottam, hogy levettem a kuplungdeknit, nem-e ott van valami gáz, de semmi nyomát nem láttam. A főtengely végér kulcsot rakva elkezdtem forgatni (gyertyák kivéve). Úgy érzem, hogy vannak helyek ahol mintha picit szorulna. A hengerfejet is levettem, de a hengereken nyoma sincs semmiféle sérülésnek. Így sincs tipped?
Az u csepel ikerdugattyús volt.
A 174-es hozzászólásnál van a kép a hengerről
http://forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=30&na_step=30&t=9124360&na_order=
Hali!
A 7091-hez van valami ötleted?
Köcce a választ z25z, viszem a gumishoz :D
Az ikerhengeres jelző szerintem ráillik a 350-es Jawára is.
http://motorsziget.freeweb.hu/motorsziget/modell/naked/cb250_01.htm
Biztosan. Egy újabb gyöngyszem:
http://www.1990greif.de/hompuch/neu/datendank/puch_datenbank.html
Ez az!
Érdekes megoldás, de biztosan nem véletlenül találták ki.
Gondoltam én is ilyesmire.
Alu, esetleg vastagabb nem jó?
Csak a puhasága miatt gondolom, hogy jobban tömítene.
Vagy az alu nem bírná azt a hőt?
Na ennek örülök, hogy nem egyre gondoltunk, mert Én meg egy Békés megyei komától venném meg a gépet, amiben szintén 23 ezer KM van, csak ennek 125000 Ft az ára, a Tiédnek + nemtudom, hogy mennyi.... A koma az első tulajdonos, és már képeket is küldött. 1986-os 350-638-as!!!! Krómozott sárvédők, bukókeret, elfogadható állapot, csak nem egyre gondoltunk ;)))
Bádogból. 0,6-0,8mm vazslemez.
http://www.geocities.com/csepelmotos/cilindob.jpg
Igen, igen :
Az egyik az elősűrítő henger.
Egyébként az is lehet, hogy inkább ikerdugattyús a helyes megnevezése, ugyanis ahogy
Powerarc is vázolta, közös Y, vagy V hajtókaron van a két dugattyú.
Én is egy, a '60-as évekből való motor-műszaki történeti könyvben világosodtam meg ezügyben.
Üdv.
Ha nincs otthon szerszamod hozza jobb ha elszaladsz vele egy gumishoz. Sok bosszusagtol megkimelheted magad, foleg ha meg onalloan nem csereltel (kicsiped a belsot pl.) En csak siman lusta voltam legutoljara, 200 ft-ert ratette 2 perc alatt es mindenki happy :-)
Hali!
Emlékeim szerint az ikerhengeres motornál a két dugattyúnak közös hajtókarja van, ami Y vagy V alakú.
Sziasztok!
Matya: Sajnos nem lehet beindítani, így meghallgatni sem.
B.A.T. (II.): Nem ezt pesten árulja egy barátom barátja (egyenlőre csak szűkkörben hirdette meg). A gép vegyes állapotú. Azaz viszonylag jó, aránylag ramaty. :-)))
Fullkopy: A bal hátsó fül tört le a vázról!
A letört fül azért csak jelent valamit?
Üdv.
sgab
Ezt már én is akartam írni. A 350-es jawa nem ikerhengeres. Sőt még a kispolszki sem, pedig abban egyszerre mozognak a dugattyúk.
Tudtommal az egyhengeres-ből kialakított elősürítő hengeres 250-es Csepel lenne az ikerhengeres motor. Sajnos valamiért elbukott a prijekt még a sorozatgyártás előtt (politika, ellenérdekek, hiányzó technikai színvonal ?), pedig nagy kár. Kuriózum lenne néhány megmaradt példány, még akkor is ha kostrukciós hibák voltak benne.
Amúgy a veterán újásgból vagyok ilyen okos.
Üdv,
Peti74
Üdv Mindenkinek!
Segítség!
A 634 -esem 638 -as kipufogójának a furuja alkatrészei között vannak tömítések, amik a kipufogó falához is hozzáérnek, és tömítenek.
Pontosabban voltak, ugyanis elhasználódtak.
Be lehet ezeket szerezni valahol?
Milyen anyagból lehetne vágni hozzá?
Csak a pontosság kedvéért.
Biztosan ikerhengeres?
A kettő henger, és az ikerhenger az két külön dolog.
Ezt a műszaki megoldást nagyon kevés gyártó alkalmazta.
JAWA Perak tank
link:
http://www.vatera.hu/item/view/real.php?cod=6895184
kopasz63
Üdv Mindenkinek. Találtam egy papiros JAWA-t akit érdekel:
350-es jaffa eladó! 83'as ikerhengeres, 6voltos.sajna most nem müködik. A nyáron még motoroztam vele, most viszont nem akar beindulni, valszinüleg, szimmering v gyújtás baja van. Forgalomból véglegesen kivonva, Valahol megvan még a forgalmi is. Hobbimotorozásra, kiváló! Adok még hozzá egy vadi új 6Voltos akksit. 13000 a kikiáltási ára a villám ár 25000, szerintem meglehetne egyezni az eladóval olyan 20000-be. Megtaláljátok a következő linken:
http://www.vatera.hu/item/view/real.php?cod=6773191
Üdv. kopasz63
Elöl a 2 furatos fül valamelyike tört le a blokkról ?
Lehet, hogy a km órában van annyi, nem a motorban:-)
Ez az a Békés megyei koma lenne, már aki árulja? Amúgy milyen állapotban van a gép?
Sziasztok!
Van egy nagy problémám, kérlek benneteket segítsetek. 634-5 -ösöm van és 7,3L/100km a fogyasztása az útmutató szerinti karb. beállítással. Ha teljesen lengedem a tűt akkor valamivel jobb. Arra gondoltam, hogy
leköszörült belőle valami ,,mágus,, mert a fúvókák jók (JIKOV 2926SBDb).Arra lennék kíváncsi hogy a tű hegye és az alsó bevágás közti távolság mekkora. A segítséget előre is köszönöm.
Hahó Skacok!
Gumiabroncsot, hogy szoktatok cserélni? Elviszitek gumishoz vagy otthon? Nem csináltam még és nincs is semmi speckó szerszámom hozzá... nem akarnám szétpajszerolni a felnit és a gumit.
Köszi! Dani
Ez nem így megy..
Ki kell próbálni, és meg kell hallgatni..Ha én a km-órám alapján adnám el a motort, akkor sokszázezert elkérhetnék.ki is lehet azt kötni akár, h ne számláljon....
Ha ennyire köti az ebet akaróhoz, akkor bizonyítsa be, h csak annyi van benne.Vagy hagyni kell a francba az egészet...
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek!
Sajnos még mindig nincs meg a gépsárkányom (638-as), mert már "csak azért is" alkudozunk a tulajjal. - bár nem mondom, jól szórakozom közben. :-)))
Jelenlegi vita tárgya a motor állapota. Az eladó szerint pöc-röf, hiszen csak 23 ezer Km van benne és még a kipufogó se égett ki rendesen. Szerintem motor generállal kell inditani, mert 1000 Km alatt is szét lehet hajtani és a motortartófűl le van törve. Mivel ez nem esésből adódóan tört el, ebből gondolom hogy a motor kivan és a nagyobb rezonancia megtette a hatását.
Szerintetek kinek van igaza?
Előre is köszönöm!
Üdv.
sgab
Ui.: Bocs ha hosszú voltam!!!
Ahhoz hozzá sem nyúltam, még a hengerfejet sem vettem le. Tavaly ősszel raktam le, akkor semmi baja sem volt, néha beindítottam, ennyi.
nem tekerted véletlenül a bal alsó ászokcsavart annyira be a hengerbe, ha kiszedted egyáltalán, hogy hozzáér a dugóhoz??Az a rohadék csavar átmenő furatban van benne...
Hali mindenkinek!
Sos help kellene. Ma beindítottam a mocimat (638-as). Két hónappal ezelőtt volt beindítva utoljára. Az indítás előtt levettem a karbit, kipucoltam, visszaraktam. Párszor indítottam gyújtás nélkül, itt még semmi gond nem volt. Gyújtás rá, taposás a berúgókarra. A motor beindult, de pár másodperc után előjött egy surrogó hang, és szép lassan le is állt, mintha lefékezte volna valami. Próbálom újraindítani, de szorul. Pár perc múlva újra próbáltam, akkor újra simán beindult és megint leállt ugyanúgy. Nekem úgy tűnt, mintha nem lenne olaj a benyában és emiatt megszorult. Érdekes, mert az a benya volt a tankban, amivel jártam is gond nélkül. Kivettem a gyertyákat, nyomtam némi 2T olajat a hengerbe és így átforgattam, egész könnyen járt. A karbiból is kiszedtem a benyát, a tankba töltöttem olajat, jól összekevertem. Az újbóli indítási kísérlet megint úgy végződött, hogy megszorult. Van valakinek ötlete mi lehet a baj???
Gyári fesszabályzó nagyon drága és nem is nagyon lehet már kapni, mert a legújabb gépeken már Vape a generátor és a fesszab is. Ugyanaz megy a 120-as Skoda-ba, azt olcsón meg tudod venni, kevesebb mint a fele a gyárinak. Kicsi sárga papírba csomagolva kicsi fekete doboz. :) A mellékelt papírosban benne van, hogy jó a Jawa-hoz (és Skoda-hoz, Zetor-hoz, talán még Avia-hoz is).
Gyári egyenirányító szintén drága és nehezen beszerezhető ugyanabból az okból mint a fesszab. Teljes értékű egyenirányítót csinálhatsz egy (vagy kettő, attól függ milyet veszel) egyenirányító hídból. Ezek elektromos alkatrész boltokban kaphatóak. Ha érdekel a dolog, megírom a katalógusszámot, hirtelen nem tudom fejből.
Üdv!
Sziasztok!
Tud valaki 350-es Jawahoz való 12 voltos fesszabályzót és egyenirányítót?
Egyedül mész oda? Hogyan mész? Beszéljünk róla!!!!!
Küldheted a mail címenre is!
Üdv:
Nox
Helló!
Brnoban április 15-én lesz börze.Remélem sikerül mindent beszereznem a motoromhoz. Majd írok néhány sort a tapasztalataimról.
Üdv
Tudja valamelyikötök, hogy Csehországban mikor van börze?????
Járt már ott valaki közületek?
Üdv:
Nox
Ne értsetek félre,nekem is műküdik, én csak azt írtam le amit tapasztaltam, nem akarok riadalmat kelteni senkiben, csak finmítani szeretnék a dolgokon. Persze csak amin lehet.
Az alaplapot vasból esztergáltattam, reszeltem, és a DDR-es hall ic van.
A forgórész tengelye is felmágneseződik. Álló helyzetben meg az alaplap is. Ha forogy a generátor akkor az alapap ugyan lemágneseződik,mert forgó mágneses tér lesz. Ha egy állandómágnes elé vaslemezt teszel, átveszi a mágnesesség egyrészét. És mágnes is lehet belőle valami "donen"ek vannak benne hajól emléxem a régi tanulmányaim alapján. De az is lehet nem jól tudom. Javítsatok ki! Azért vagyunk itt.
De szerintem Matyának van igaza.
Sziasztok. megyek a gyerkőcökért!
Részben jól írod. Normális esetben (nem a Jawa) a töltésjelző lámpán átfolyó áram, meg a forgórész visszamaragó mágneses tere és a forgás gerjesz feszt az állórészben. Mikor a fesz átlépi az akku feszültségét, kezd az áram folyni az akkufelé, az egyenirányítón keresztül. Ha az akku fesz kezd közelíteni a 14V-hoz, a feszszab csökkentia gerjesztő áramot. Rendes helyen van méd az egyenirányíró hídban még 3 dióda, ami meg a fessz szabályozót táplálja külön a generátorról.Így a saját magát gerjeszti a generátor. A Jawa meg a gyujtás kapcsoló 12V-ról gerjeszti. Ezért vesz fel olyan sokat állóhelyzetben. Forrás: Skoda talán "95 után ezzel a Jawas fesszabályozóval van szerelve. Vagy fordítva. Ott normálisan van megoldva, tehát itt is meglehet oldani. (fillérekből, és még helyet is nyerhetünk.)
Na most akkor jól írtam amit írtam? Mert abból, hogy "Gyujtás rá, teljes gerjesztés egyből." azt veszem ki, hogy igen.
A töltés relé alatt azt a relét érted ami a töltésvisszajelzőt kapcsolja? Mert annak semmi köze a töltéshez. Ha kiveszed, akkor továbbra is működni fog a töltésed, csak világítani fog a visszajelző. És fordított helyzet is előfordulhat, ha elvágod az egyenirányító és az akku között a kábelt, akkor nincs töltés, illetve nem jut vissza az akkuba, és a töltésvisszajelző nem fog világítani.
Üdv!
Ja nekem is működik, csak nem vagyok megelégedve tökéletesen.
Hát elég hülyén van megoldva a generátor gerjesztése, különösen az a töltés relé nem normális dolog.
De úgynéz ki, egy pici átalakítással (+3 dióda)kidobható a töltés relé.
Nincs elkötés, 350/638-as "97-es 12V-s Jawa mindenkinél ilyen( aki nem alakította át szerintem, gondolom). Gyujtás rá, teljes gerjesztés egyből. (1,25A,+ a gyujtótrakók áramfelvétele= akku gyorsan lemerül.
Attis!
Egyenlőre csak a kipuffról van képem... nincs szétkapva. Neked meg a furulyáró kőne fénykép mi?
Nekem meg a 6V-os dinamón is működik, pedig ott a forgórész termeli az áramot, és az állórész gerjesztőtekercsei adják hozzá a mágneses mezőt.
Én csak a demagógiát szeretném elkerülni.
Az előbbi kérdésekre viszont továbbra is keresem a választ.
Leginkább az izgat, hogy miért ránt a forgórész érezhetően, ha iug3 rádugja a sarut, feltételezve, hogy a gyújtás rá van adva.
Ilyen rángatást akkor csinál a forgórász álló helyzetben, amikor áram alá kerül és motorként próbál működni szerencsétlen. Ez esetben álló motornál az akkumulátorból direktben folyik áram a gerjesztésbe, hmmm ?
Tévedek, ha azt mondom, hogy ott valami kábelezési hiba van, esetleg a mechanikus szabályzó hibás ?
Peti74
"Ha álló motornál ráadod a gyújtást, akkor a gerjesztőtekercsben (még mindig a forgőrész) nem kéne áramnak folynia. A forgórész az egyenirányítón és fesszabályzón keresztül az állórész által termelt áram egy részét kapja vissza, de álló motornál ugye nincs áramtermelés. iug3, ugye nem folyik áram a forgórészedben álló motornál ?"
Itt meg én nem értek egy dolgot. Előre szólok, hogy nem vagyok szakértő, ezért lehet, hogy rosszul tudok valamit, de akkor legalább tanulok valami újat.
Szóval ha a gyújtás ráadása után nem folyna áram a forgórészen keresztül, akkor nem lenne gerjesztett mágneses tér, vagyis nem válna a forgórészből elektromágnes, és akkor hiába forogna az állórészben, egy mikrovoltot se fejlesztene a generátor, tehát nem is tudna mit visszakapni a forgórész az állórész által termelt feszültségből.
Ha jól emlékszem, annak idején rá is mértem, és álló motornál bekapcsolt gyújtásnál valami 3-4A gerjesztőáram folyik a szénkefe és forgórész között.
Üdv!
Peti!
Én pont ezért mondom, h nem kell felelslegesen variálni..:))Tudod te is, meg mások is, h nálam hibátlanul működik a dolog.Nem szarakodtam vele, feltettem.És megy.Hibátlanul.
Matya, és főleg iug3.
Azért én itt 1-2 dolgot nem értek.
- Ha az alaplap acélból van, akkor a gerjesztőtekercs (generátor esetében a forgórész) mágneses mezejét le kéne árnyékolnia az ic felől nézve. Iug3, ugye acélból van az alaplap ?
- Ha álló motornál ráadod a gyújtást, akkor a gerjesztőtekercsben (még mindig a forgőrész) nem kéne áramnak folynia. A forgórész az egyenirányítón és fesszabályzón keresztül az állórész által termelt áram egy részét kapja vissza, de álló motornál ugye nincs áramtermelés. iug3, ugye nem folyik áram a forgórészedben álló motornál ?
- Ha a trabant és az ETZ (ugyanaz) Hall ic-s jeladója ilyen érzékeny lenne, akkor az ETZ 3 fázisú generátorára miért tették volna fel gyári gyújtás gyanánt ? iug3, ugye a trabi/ETZ féle ddr ic-t szerelted be ?
- Azt sem értem, hogy miért zavarhat be egyáltalán, hiszen a hall cella egy olyan félvezető kockának fogható fel, ami úgy működik, hogy két oldala között vagy szakadás vagy rövidzár keletkezik attól függően, hogy másikk két oldala között milyen irányű mágneses erőtér van. Viszont a mágnesgyűrű erővonalai szerintem épp merőlegesek a forgórész erővonalaira.
Az a baj, hogy ezeken fórumokon minden sikeresen beszerelt és működő elektronikus gyújtásos hozzászólásra legalább két sikertelenségről/hibás működésről/megbízhatatlanságról szóló
hozzászólás jut, aztán hiába magyarázkodunk páran, hogy a hall ic-s elektronikus gyújtás meg az elektronukus fesszabályzás okos dolog és százszor többet ér, mint mechanikus elődei, laikus nagy többségben az marad meg hogy az elektronika = szívás.
Attól is kihullik a maradék hajam, amikor azt írta itt a tag a mechanikus szabályzóra, hogy "gyári alkatrész rulez". Hogy a technikája 60 éves az nem számít.
Szomorú vagyok.
Peti74
nekem végülis teljesen mindegy, hogy kinek mire van ideje, de ha feltetted egyszer, és működik, inkább a barátnőddel foglalkozz az optikára való átalakítás helyett..:)))Jobban örülne gondolom..:))
Mondom, nekem majdnem két éve van fennt, és minden remekül üzemel.Felesleges túlbonyolítani sztem...
Köszi. Szomoru vagyok miatta. De lessz másik és ezu vigasztal.
hali
Na ezt sem gondoltam, a Trabi gyujtással ennyire más értéket kell állítani.
Azért kerítek egy stroboszkópot és megnézem avval is mi történik. Vagy fölösleges a tizedekkel foglalkozni?
Azért ha az időm engedi a Hall jeladót optikára cserélem, azzal ilyen gond nem lehet.
Hát ez érdekes. Miért ajánl más hőértékű gyertyát az egyes modellekhez, mikor egy és ugyanaz a motor van bennük? Kivétel a 634, ami vashengeres, és ott meg szerintem pont a nagyobb hőértékű jó, mert ad egy kis plusz hűtést.
Nekem egyebként 638-asom van. B6HS-t használtam, de miután felraktam a Vape-t, kis hőértékűnek bizonyult, ezért atálltam B8HS-re. Ez megfelelőnek tűnik.
Ami a téli-nyári gyertyát illeti, az éven motoroztam kb 100 km-t 5 fokos "melegben" és nem tűnt úgy, hogy gond lett volna a nagyobb hőértékű gyertya miatt.
Üdv!
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|