:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Colortune-os beállitás nekem működik, de alapszabály, hogy normál gyertyával először rendesen fel kell melegiteni a motort üzemi hőmérsékletre és a külső hőmérséklet is olyan legyen, amilyenben általában motorozni szoktál, de fix, hogy nem teljesen pontos ez fajta beállitás. Én egyéb hibák diagnosztizálására használom általában. A karbi : Az alapjárati rendszert a levegőcsavarral túl szoktam dúsitani, kicsit harákolva veszi a gázt a motor 1000f/p környékéről, cserébe gyorsabban ejti a fordulatot gázelvételkor, váltáskor, nincs az a döndödöndönn. Olyan, mintha levenném a gyújtást és csak 1000-nél kezd újra szólni. A részterhelés akkor jó kb, ha 50-60 km/ h körül 4.ben tartva már éppen nincs (vagy csak enyhén hajlamos) kemény járása a motornak, nem rángat, folyamatos gázelvételre, vagy ráadásra kényszeritve a motorost. Szegény keverékkel részterhelésen még nem találkoztam 350-esnél. Csutkagázt megbizhatóan csak gyertyakép alapján lehet fúvókázni, de ide a 92-es gyári szinte mindig jó. Ha nem tudod karburálni, első körben érdemes lenne kaliberrel átmérni a fúvókákat, nem egyszer láttam már, hogy 92-ből 130-ast csináltak a tuningmesterek és igy máris meg van a képzavar. A fúvóka vásárlásban benne lennék, 10drb 40-es érdekelne, nem tudom hogy oldanánk meg. Esetleg amikor hazalátogatsz, nem esik útba Kassa?
Tibi, leírod még nekem, hogy mi módon állítod be a karbit? Szerintem az enyém túl sokat kap, nem is megy rendesen. Gyújtásom ok, VAPE. Van Colourtune-om, bár 2 ütemet meg úgy álltalában terhelés alatt cinkes vele dolgozni... :P
Itt lengyelben árulnak a neten itt a link, nézd meg.
Ha gondolod rendelhetünk együtt párat és elküldöm neked őket postán.
darabja 4zl, avagy 300HUF, 40-től 150ig adja a csóka. Hogy milyen minőség, azt nem tudom.
http://allegro.pl/dysza-glowna-jikov-gaznika-jawa-cz-dysze-i2871134547.html
Sajnos a gyári fúvókákkal gond van, nem nagyon lehet kapni, még 1 éve tudtam venni 65-öst és pár 72-est, de mostanában csak 100-asokat lehet felénk kapni (Kassa) azzal sajna nem tudok mit kezdeni. Én is szivesen bevásárolnék belőle, lehetőleg minél kisebb lyukkal, aztán dörzsárazom a kivánt méretre. Nekem a karbiban a keverőcső annyira ki van kopva, hogy jelenleg 63-as átmenetivel, és 92-es tűssel üzemel a masina, mert a tűvel nem tudtam eléggé elszegényiteni a részterhelést.
Tibi, honnan szerez az ember gyereke más fúvókákat a 638-as karbiba? Még a Jawa350TS karbifelujító-szettként árult cuccból sem minden stimmelt. :P
Itt egy fúvókást találtam neten, az azt mondja, Jikov-hoz árul M6x1-es fúvókákat.
Nekem mondjuk mindhárom egyformának tűnik a MZ-B-s robbantott ábra alapján...
BUÉK mindenkinek.
Boldog Új Évet Kívánok minden motoros társamnak. - Gyula-bá
Minden kedves fórum társnak,eredményekben,olcsó benzinben,és km-ben gazdag boldog új évet kivánok!!!!
Boldog új évet mindenkinek előre is!
17kW-osnál: 40-es alapjárati, 65-ös átmeneti, 72-es tűsfúvóka van.
Volt 18 kW-os, itt : 40, 65, 85
19kW-nál: 40, 72, 92
639 és 640-eseknél: 40, 72, 100.
A 638 fullad a 100-as tűssel a hosszabb áttétel miatt.
Üdv! Mindenkinek Boldog és Szerencsés Újévet kívánok!
Ebben a szegényitett karbiban milyen fuvokak vannak?
Ilyen kis fogyasztásra csak a 17kW-os 638- karburátorával lehet képes. Abban kisebbek a fúvókák. Ilyen karbival még nyári melegben is legalább 1-2 km-t szivatóval kell motorozni elindulás után, hogy ne fulladjon. Elég szegényes keveréket ad.
sorszám: 25107 (136772)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2012-12-30 11:54:21)
Akkor azért nem indul hidegen, mert keveset kap.
Ettől függetlenül a töltést is be kellene állítani.
sorszám: 25106 (136769)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2012-12-30 11:54:21)
Kösz a válaszokat!
638-as karbi van rajt. De addig nem akarjuk cserélni amíg a fogyasztása ennyire jó (első mérés alapján 3,33 L/100 km)
Indul a motor hidegen is rúgásra,csak nehezen. Most tapasztaljuk ki,hogy gyújtás nélkül 3-4 et bele szívatóval és utána gyújtással. Az is igaz,hogy mindez 5°C körül hőmérsékleten történt. (A Pannoniától mást szoktunk meg. Annak mindegy,hogy milyen hideg van,szívatóval 2 max 3 rúgásra indul)
Elektronikus gyújtást jawasoltok-e rá hagyományos helyett?
Te tudsz valamit, amit mi nem...
Ricsi és Laci
Tessék tenni rá eredeti karbit és jó lesz!
sorszám: 25103 (136754)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2012-12-29 12:30:36)
A 6,2V töltésnek kevés, 7-7,2V lenne a jó.
Az akkuban 5,95 pedig szintén kevés, de ez lehet a kevés töltéstől is.
Akku csere előtt azt kellene megmérned, hogy terhelés alatt mennyi van az akkuban. Mert ha mondjuk pusztán a gyújtástól leesik 3V-ra, akkor az már gáz.
Elsőnek töltsd fel rendesen az akkut, állítsd be a töltést, ezután tedd rá mondjuk a gyújtást+világítást és mérd meg úgy is, hogy mennyit esik a feszültség.
sorszám: 25102 (136746)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2012-12-29 12:30:36)
Az én 634em mechanikus megszakítóval 4.5 voltos elemmel is beindult, ha nem úsztattam túl a karbit. Ha mégse indul hidegen a jószág majd 6 voltról sem, az engem kompresszió hiányra emlékeztet.
Azt hiszem, nem is lehet több a fesz az aksin ha járó motornál is csak 6.2. Rossz a feszszab. Vagy a dinamó, de az kevésbé esélyes.
sorszám: 25101 (136745)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2012-12-29 12:30:36)
Lehetséges-e,hogy a CZ hidegen azért indul nehezen (szinte soha,csak tolásra) mert csak 5,95 V van az akksiban? Azt tudjuk,hogy a töltés hidegen és melegen is jó,az akksi viszont valószínűleg zárlatos,mert akár 50 km motorozás után álló motornál is csak 5,95 a feszültség,járó motornál 6,2 körül van.
Melegen viszont pöcc-röff!
Na ja. Ezért írtam én is a gyújtás beállításról első helyen. A többit elég akkor elővenni ha nagyon muszáj.
De ha már szóba került, a hosszú állás után nekem is szuszogott egy picit az egyik hengerfej tömítés. Persze füstölt is az az oldal a szarabb égés miatt. De legyünk optimisták. Hátha csak gyújtás bellítás rossz a kollégánál.:)
Meg okozhatja rossz gyertya, rossz trafó, kokszosodás, kompresszió hiány, sérült vezérlés, stb stb.
Úgyhogy én nem foglalkoznék vele.
A gyújtást beállítanám, mert az egyszerű, a többi meg majd kiforrja magát. :-)
A féloldali erősebb füstölést okozhatja többek között a füstölő oldal rossz gyújtás beállítás, vagy bármilyen gyújtás gond is. Már láttam olyan 634t ami féloldalasan füstölt mert az egyik megszakító bizonytalan volt. Ha egy Vape gyújtású csinálja ezt, az attól is lehet hogy a dugók mégsincsenek pont 180 fokra egymstól
Szia Zoltán, ezúton is köszönöm a dobokat szerencsésen hazahoztam őket.
Örülök, hogy megismerehettelek személyesen is :)
Üdv.Rob
Engem csapatban mindig azzal cseszegettek, hogy mindig az a kipufogó füstöl, amerre meg vagyok dőlve kanyarban... Ha nincs más egyéb zavaró tünet, szerintem ne foglalkozz vele, a gyújtástól nem szivhat olajat.
Tisztelt fórumozók!
Kérdezni szeretném: a gyújtás felőli kipufogó jobban füstöl, mint a másik mi ennek az oka…?
Olajt nem fogyaszt!
307555667
ezen hivd Robit, ő majd átadja nekem, Zolinak. :P
Szia Zoltán,
Inkább 27 vagy 28 delelött, amikor Neked alkalmasabb, dobj egy mobilszámot felhívlak, megbeszeljük :)
Boldog karácsonyt mindenkinek!
üdv.: R
Roberto, elhoztam. 27-em 28-a? Esetleg 30 este, 31? Mikor jönnél?
Minden kedves ügyfelemnek és fórum társamnak
Kellemes karácsonyt kívánok.
Gyula-bá
ja,
van egy kilencvenes 4t hondám, abban is ilyen körváltó van!
Természetesen a sárgára gondoltam.
Nagyon szép az a motor, legalábbis nekem nagyon tetszik.
Ha egyszer úgy döntesz eladod, keress meg!
Pedig nem olyan ritka dolog az. Például a Pannóniákon is legalul van az üres és minden felfelé.
Nem is beszélve a japán körváltókról, ami egy zseniális szerkezet!
Mindig tanul az ember... Én eddig minden motoron ugyanúgy működő váltót találtam. Egyes le, a többi felfele.
Én régesrégen rövid ideig a jobb oldalon lévő váltóval kínlódtam egy Yamahácskán. Az tényleg kínos volt amikor fékezés helyett visszaváltottam. :D De szerencsém volt, mindig csak reccsenés és nem reccsenés után csatt. :D
Ja, és tényleg nem kellene tettleg bántalmazni a mocit. :D
"váltáskor össze-vissza rugdosom amelyiken éppen ülök."- ha rugdosod akkor ne csodálkozz és főleg ne szidd a váltót mikor rövidesen szétesik!
Amiről írtam, az első motoromat összekókányoltam egy bontott dinamó felöli blokkféllel, nagyon szorult, városban még elment. Egyszer az utcán megkérték, annyit ajánlottak érte, hogy azonnal igent mondtam.('79-ben). A sárga megvan, de mihelyt talál a kincsei között a Jawas szerelő fordítva működő kulisszát, szétszedem és kicserélem. Legyen azonos a CZ és LS kapcsolási iránya. Motor váltáskor össze-vissza rugdosom amelyiken éppen ülök.
És mi van a Cz-del? Megvan még?
Cezetmania.info oldalon próbálj műszaki adatokat keresni. Nekem '68-ban egy CZ 175 450/5 típusszámú gép volt az első motorom. A motor halálát a dinamó felöli csapágy kosarának az elkopása eltörése a golyók össze- vissza elhelyezkedése, valamint a szerelési ismereteim hézagossága okozta (36e km).A korábbi típus két kipuffancsos az enyémen egy vastag dob volt már. Végsebessége papíron 105 km/h de nem ment többet 95-től. 10 LE-től nem is várható több. Fogyasztására nem emlékszem, papíron 60 km/h-nál 2,5 l. városban kitűnő, országúton majdnem kevés.
Srácok, CZ175-ről (régi, csepptankos modell, 1962-es) mit tudtok nekem elmondani? Megbízhatóság, használhatóság, sebesség, fogyasztás ilyenek érdekelnek.
Köszönöm,
Jól van, berakom a kocsiba. Most nem vagyok otthon, így megeshet, hogy elfelejtem... A karácsony alatt mindenképp nézz fel ide, hogy elhoztam-e :D
26-án éjjel érek Pestre, 27-28 ott vagyok, aztán 30-án este megint. 31 egész nap, 1-jén délután indulok vissza lengyelbe.
Szóval Bp. is 120 km. csak oda, de egyszer élünk, ha hozod én megyek :)
Szia Zoltan, Nekem Budapest esik legközelebb a felsorolt városokból az is ~120
Szia.
:P Lengyelország, Krakko mellett.
Én most megyek magyarba, Győr-Szombathely-Budapest-Szentes városokat fogom látogatni az ünnepek alatt. Ha komolyan érdekel és tetszik a formája akkor elviszem és a tied. De sokat ne kelljen már vezetnem érte, Szombaton a 700km elég lesz. :D
Nem tudom, hogy a csepptankosra felmegy-e, jó-e a könyökátmérő... Az biztos, hogy ideális nem lesz a működése. Valakinek ezzel tapasztalalta?
Szia Tamás, igen tetszetős, filigrán ez a '66-os évjárat, bár kicsit furcsa a szellőség a légszűrőház körül, no burkolat :) Viszont a csepptankos lámpafej jobban tetszik mint a Californiain alkalmazott.
Üdv.Roberto
Szia Zoltán,
Nekem csepptankosom van, de ha elfogadható a krómozása és felmegy a jelenlegi helyére egy próbát megérne :)
az e-mailemre /schmidtr@duropack.hu / irdd meg légyszi hova kellene elmennem érte.
Köszi: Roberto
Srácok, lehet elcserélem a vasat egy 1962-es CZ175-re. úgy olvasom, hogy megbízható, egyszerű. Vajon mindennapos használatra megfelelő lenne-e vagy felejtős?
Köszi!
Eladó Jawa 350/638 + Kuffer,hátsó idomzat,bukókeret. Valakit érdekel akkor emailon: csicsai.david@gmail.com
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|