:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Köszönöm a segítséget,ma összeraktam a karbit,emeltem a súberen.
Meghoztam a cuccokat a fényezőtől, csütörtök, pénteken a berepülés várható napja.
Minél lentebbi rovátkában van a súber, annál többet kap.
Ha eddig a legfelső rovátkában volt a súber, akkor a lehető legkevesebbet kapta a motor.
Először próbáld meg lejjebb lévő rovátkába rakni (ha jól emlékszem, a gépkönyv azt írja, hogy a normál használathoz a középső rovátkában kell lennie), lehet már ez önmagában megoldja a problémát.
Köszönöm a válaszokat.
A tű eredeti,a történet tavalyi, miután a deknik és a tank a fenyezőnél vannak, nekiláttam kitakarítani a karbit és gondoltam,ennek is utána járok.
Egyenlőre nincs tankom,próbálni nem tudok.A benzincsap tömítés és az üzemanyagszűrő is új lesz.
Teljesen kitakarítottam a karbit, elég sok helyen voltak oxidosak a réz belső elemek,pl a tűszelep furata is,lehet már a takarítás is megoldotta a problémát,csak azért érdeklődtem,ha esetleg mégsem,merre induljak el.
Ha a súbertű a legfelső rovátkába van akkor nyúlik legmélyebbre,akkor emeljem?
Nem szívesen veszem le a karbit,ha fennt lesz az újrafényezett tank.
Ha a súber a legmagasabb pozícióban van, akkor az jó.
Ha a súber utángyártott (tajvani), akkor a súber maga a szar. (MINDEN jawához ugyanazt a tűt adják, 250/350... kizárt hogy jó legyen)
Tedd vissza az eredeti súbert, azzal valószínűleg jó lesz, vagy ha már nincs meg, szerezz egyet. Esetleg csiszolgasd, ahogy Árpád írja, de az elég macera, és szinte biztos, hogy nem lesz jó.
Ezen kívül banális hibalehetőség, ugyancsak Árpád javaslatát kifejtve:
Kap elég benzint a karbi?
1. tanksapkánál tud levegőt szívni? (ha letekered a tanksapkát cuppan? akkor nem jó)
2. benzincsapon folyik át elég benzin? (el tud dugulni, vagy a gumitömítés benne elszakad/megdagad)
3. ha esetleg raktál a karbi elég utólagos szűrőt, az is meg tudja lassítani a benzint.
Ha csak a felső tartományban van a hiba, én nem bántanám a fúvókát.Azzal ugyanis valószínüleg az alsó tartomány kapna túl sokat.
vagy nem tud elég gyorsan utána folyni a benzin a kiszívottnak a karbiban, vagy rossz a tű. Én ilyen esetben kezdem el csiszolgatni finoman a tűt egy kerámia lapocskával. De vízpapír is szóba jöhet.
illetve ez kezd multidő lenni. Mostanság ha nem durva a hiba, megemelem a benzinszintet. Akkor alul rosszabb lesz, felül javul, ha elfogadható az állapot, nem tökökölök csiszolgatással. Türelmetlenné kezdek mostanság válni. Vagy a kor teszi vagy a mindennapi élet.
Azok a doksik,amiket eddig láttam,mind a legfelső rovátkába irta a tűt, azért ezt nem is bántottam.
Amúgy csak felső gáz tartományban van ez a jelenség.
Láttam egy 634,638,640 kezelési útmutatót,angol nyelvűt,ami 100-as főfúvókát írt.
Az elsőben,legfelül,ahogy eredetileg is volt.
Súbert eléggé felemelted? hányadik rovátkában van?
Segítséget szeretnék kérni,van egy 638-as Jawam,úgy érzem teljes gáz környékén kevés üzemanyagot kap,amit a gyertyák képe is mutat.Nagyon világosbarna mindkettő.Trabant gyújtás és iridium gyertya van benne.A kérdésem az lenne,ha 92-es főfúvóka helyett 100-ast raknék be orvosolná-e a problémát,nem lenne-e túl nagy lépcső?
Segítséget előre is köszönöm.
Üdv Dávid
;):)
Állítólag,1,14 misi, viszont elvileg, ha nem tesznek rá többet, akkor 1,3 misiből, papírozva elvileg megvan. Hajrá! Oszt mehetünk majd túrázni! :)
Teknőc
Ha 1.5 milla alatt meg tudnám venni, lehet hogy elgondolkoznék a dolgon.Bár még nem kaphatok kölcsönt, kevés a melóhelyemen meglévő időm. No meg a részleteket se tudnám még állni. De gondolkozni nem kerül semmibe.
Talán jó lenne utolsó motornak. Csak kibírna max 15 évet.
De a mostani felújítása is számításba jöhet. Az olcsóbb megoldás lenne.
De még egyszer leírom, gondolkozni a dolgon lehet.
https://www.sportmotor.hu/magazin/jawa-350-2017
Teknőc
Téli felkészülés.
Átnézem a gépeket és néhány javítást, vizsgára felkészítést végzek.
A 634-esem gyújtását kicserélem VAPE rendszerre.Komplett dinamó, gyújtás, szabályzó (6V) eladóvá válik, viszont keresek CZ 488 (125-ös) kipufogót.
Jelezzetek vissza a felaci@vnet.hu címre
Üdv...
Kínaiak nem tudnak karburátort gyártani.
Inkább egy Hondát rakj rendbe.
Meglepődnék ha e-bayen nem lenne hozzá felújító készlet.
Nekem is szétmarta a jókis EU-s benzin a Hondám karburátorait, és rendbe kellet rakni. Most minden leállítás után leeresztem, mivel ritkán indítom be. Amúgy a régi láncfűrészemet is tönkretette pedig csak pár hónapot állt, de a membránok nem bírták.
Fúrónak hívják.
Ha eljössz Bp. 18. kerületbe, nekem van egy sorozat precíziós fúróm 0,05mm-es lépésekkel.
De amúgy tuningoláshoz célszerűbb venni egy sorozat fúvókát, és cserélgetni.
Van valakinek otlete?
Mivel kezdjem?
Az uj karbival ugy tunik, hogy keves uzemanyagot kap. (jobban viselkedik, ahogy zarom le a levego utjat a szivato pillangoszelepevel.)
Gondolom nagyobb alapjarati fuvoka?
Mikepp lehet fuvokat nagyitani? Van erre valami szerszam, nemde?
Hello,
Csak nem Győrzámolyon vetted a tavasszal?
Üdv.
Sziasztok,
Jo reg nem jartam erre, elnezest...
Van nekem itt egy oreg Hondam (a Jawa helyett) Egy CM200-as, jo ritka madar...
A karburatorja szivat.
Az eredeti tulfolyt, a szelep nem volt cserelheto, vettem bele azt ami kaphato, valami kinai quad. (sajnos a felfogatasa nem kozpontos, igy nem lehet csak radobni valami kb passzolo karbit, pedig egy Jikovot feltettem volna csak hobbibol...)
Szoval az a kinai csoda tul sok benzint adott neki, alapjarati levego allitas egyaltalan nem mukodott, rengeteget szivott vele mindenki, mire kb jo lett, majd ahogy hideg lett, beleszorult a suber... namondom... Megcsiszoltam, onnantol kezdve meg nem lehetett alapjaratot allitani. A vege az lett, hogy vettem egy masik passzolo kinai csodat, hatha azzal szerencsesebb leszek. Ez erdekes modon nagyobb, a suber atmeroje jelentosen nagyobb.
ez relative ugy csinal mint egy karburator, de ha rahuzom fullad. Szivatoval jobb, szoval szerintem ez keves benzint ad neki. (az elozo tul sokat, szivato nelkul indult, kopte a gyertyat)
Gondolom at kell fuvokazni, meg ilyenek.
Mit probaljak ki, hogyan alljak ennek neki? Benzinszint most a tomitessel van szintben. Szuro es szurohaz az eredeti.
Kosz. Vegulis... 2 henger 1 karbi, majdnem jawa. :D
https://www.sportmotor.hu/magazin/mahindra-megvasarolta-bsa-jawa
Teknőc
Köszi a bíztatást :)
Most nem fogom szétszedni, csak majd ha méghidegebb lesz. Mondjuk November végefelé. Akkor már elfogy a kertimunka, motorozni is csak a legelvetemültebbek merészkednek ki. Majd vmi sötét, nyirkos, borongós szombaton. Addig élvezem a menetszelet az ETZ-m hátán. Bocsi, h itt írom :) De van egy keeway robogóm is...
Az külön megér egy regényt. Szegényt mindenki lesajnálnja, pedig cak kevés kézügyesség kell. Meg karbantartás. Tudom, h ez a JAWA topic. A kis Babettával azért csak beférek ide is.
Én radarberendezést üzemeltetek, de nincs fősulim, csak sima elektroműszerész a végzettségem, viszont gyakorlatban elég jó tapasztalatom van, matematikai oldalát is le tudom vezetni magamnak, régen hobbim volt fizikai modelleket felírni számítógépre, de nem ismerem a hivatalos tételeket, elnevezéseit sok ilyen elméleti dolognak. Szóval ha ilyen felmerül, és a témából sejtem miről van szó, akkor bólogatok okosan, majd gyorsan rákeresek telefonon googleval, mert 99% hogy tudom miről van szó csak a nevét nem ismerem :D
Ha meg nem ismertem akkor utána nézek. Mondjuk amikor nagyon nem világos miről beszélnek a mérnökök akkor azért én is rákérdezek.
Nem is az volt a szándék hogy bántó legyen, csak az ember óvatos. Vannak akik nem értik miért nem mondja el az ember a megoldást :) holott azért mert nem lehet megmondani, hacsak nem valami nagyon tipikus problémáról van szó.
Ezek szerint Árpinak lehet igaza és dugulás. Én is sokat szenvedtem Jawa rozsdás tankjával.
Hiába pucoltam, mindig maradt annyi rozsda benne ami dugulást okozzon :)
Karburátor alját nézd meg. oda leülepszik az rozsda iszap, ha így van.
Ha van a benzincsapon vízzsák vagy szűrő azt is rendszeresen takarítsad ki. A rézszitát én ki is vettem mert hamar eltömődött.
Ha meg már szétszedted, fújd ki az összes fúvókát is sűrített levegővel. Ha nincs kompresszor, akkor bringapumpa is megteszi.
Nálam a megoldás az lett, hogy benzinszűrőt raktam bele, de ne ilyen kis mütyürt, hanem rendes nagy autóra való papírszűrőt kell rátenni, mert a kicsik azok ugyan úgy eldugulnak. Aztán egy szezon alatt kifogyott belőle a rozsda, mert amúgy ha használja az ember nem rozsdásodik, csak az enyém állt 25évet egy garázsban a tyúksz..r alatt :)
Meg még, hogy ki mer kérdezni, ki nem.
Fősulin a villamosenergia ellátás tanár megkérdezte, ki nem kötött még be fénycsövet ( trafó, gyújtó, cső... ) csak én tettem fel a kezemet, senki más. Utóbb kiderült, hogy még senki sem, csak nem merték jelezni. ( már akkor is ilyen volt a főisi ) A tanár engem egyszerre elfogadott, a többieknek ezért még meg kellett küzdeniük.
Most értem ide.
A reakciókat nem éreztem bántónak, sőt inkább szórakoztatott.
Az igyekezetet köszönöm.
Nem fontossági sorrendben:
Gyújtás jó kell legyen, gyertya őzbarna.
Különösebb hangjelzés nincs, csak lefullad. Kompresszió persze nem sok van, de melyik babettában van sok?...
Mostanára arra gondolok, hogy legvalószínűbb a benzinszűrő eltömődöttsége, ugyanis a benzintartály tiszta rozsda. Azt még ki kell pucolni. Legtöbbször csak simán lefullad a motor, de volt már, hogy nagyon alacsony fordulatszámon hazaszenvedtünk.
Így van ezzel a szegény ember, mindig a legkomplikáltabb hibát gondolja. Egyszer, még 1987.-ben egy A0-s fénymásoló felett görnyedtünk két napot mi specialisták. A fénymásoló minden funkciója működött látszólag, csak éppen nem másolt. Arra járt egy villanyszerelő és mellékesen megkérdezte, megvan-e mindhárom fázis? Persze, hogy csak kettő volt meg. Ciki volt.
Írd le távirati stílusban a lényeget.
Naná.
Én is, te is leírtunk pár ötletet. Ezeket kell most ellenőrizni, egyszerűségi/költségességi sorrendben.
Gondolom az alaplap az drágább alkatrészek közé tartozik, szóval az az utolsó, amit cserél az ember, ha épp nincs a fiókban.
Olyan viszont nem lesz, hogy elmondás alapján megmondjuk melyik csavart kell 1/8-addal beljebb tekerni hogy jó legyen :D
No, akkor a hangulatért..:)
https://www.sportmotor.hu/video/tCPCs76iHhU
Teknőc
kiábrándító
írtam vagy 15 percig
tök hosszú hsz-t írtam, mind elveszett. :(
Ha látja az ember a motort és hallja, úgy könnyű. Úgy mindenki tud motort javítani.:)
Az igazi kihívásokat kell keresnie az embernek.:)
Én jelenleg a hivatásomból kifolyólag egyszerre képzem magam parafenoménnek és gyógypedagógusnak.:)
Ha sikerül gondolatolvasóvá válnom, attól a távolbalátás és hallás se áll messze. Egy év és vidáman fogok táv diagnosztizálni motort, sőt még a csavarokat is meg tudom majd húzni messziről.:) Az OPI-be viszont biztosan nem visznek, azt bezárták. :)
Ezzel nem a kérdezőt akartam megbántani. Inkább azokkal van bajom akik nem is kérdeznek. Vagyis például a tanulók nyolcvan százalékával.
Bár lehet hogy a villáskulcs nem csak a motorokon segíthet. :)
Szóval kérdezni szabad, ha nem tud valamit az ember akkor szinte kötelező is.
Legfeljebb a kérdés megfogalmazását kell finomítani.
Igen.
Akár ez is lehet :) ezért írtam hogy gyakorlatilag így távgyógyításban lehetetlen megmondani a frankót. Ötleteket lehet legfeljebb adni, és vagy bejön, vagy nem.
Én is ilyesmikre gondoltam, csak szeretem csicsázni a dolgokat. :)
Én azért azt se zárnám ki hogy nem is melegedés az a melegedés.:)
PL lassú az után folyás a karbiba. Kihörpinti a motor, aztán leáll. Utána várni kell amíg megint lesz valami benya. Tisztára mintha melegedne, kihűlne. Csak az idő intervallumok mások talán.
Egy motor leállását öt dolog okozhatja.
A hengerbe jutő keverék nem megfelelő volta
Gyujtás hiba
Kompresszió hiánya
Kipufogás akadályoztatása
a mozgás akadályoztatása
Melegedés hatására ebből a keverék és a gyújtás hiba szokott előjönni.
Amire szükségünk lenne az az, hogy áll le. egyszerre, vagy kihagyogat e.Esetleg felpörög leállás előtt? Menet közben csinálja e, vagy üresjáratban is?
Valami hangjelenség kíséri e a dolgot?
A gyertya olajos e, túl fehérre van e kiégve, vagy normális? Ha fel van kapcsolva a világítás látsz e változást a fényerőben leállás előtt?
Mennyi idő kell a leállás után hogy újra indítható legyen? Amíg megy, normális ereje van e?
Ennyi ami hirtelen eszembe jutott. Biztos van még ami fontos lehet, tehát bármit írjál le amit tapasztalsz, akár lényeges is lehet. Ha mégse az, akkor csak pár sort olvastatsz el velünk feleslegesen, de ha fontos marad ki, nem tudunk távsegíteni. Ami egyébbként mindig nehéz.
Leginkább látni/hallani kellene :)
Gyújtás túlmelegedés (pl menetzárlat miatt), hirtelen áll le, és se kép se hang, gázhúzás, keverék képzés nem nagyon befolyásolja.
A karburátor túl dúsítása miatti leállás gáz húzással megelőzhető, ráadásul füst is jelzi. Nekem alapelvem, hogy akkor jó a beállítás ha üzemmeleg motor nem füstöl (füstmentes olajjal, 1/50 keverékkel)
Miket szeretnél tudni, hogy pontosabb képet kapj? Igyexem válaszolni.
Lehet...ahogy más is.
Kevés az infó a korrekt válaszhoz.
Hali,
Régen nem néztem be ide.
Mi a véleményetek, mi lehet a baj:
Hidegen viszonylag jól indul a babetta. De amint megmelegszik, leáll. Van egy ismerősöm, azt állítja, h gyújtás alaplap csere megoldja a problémát. Lehet ez?
T. tagok!
Raknánk össze öreg 350-es Jawa-mat (634), de nem tudunk rájönni, hogy a féklámpakapcsoló kapcsoló részét hova kellene rögzíteni. A vázon van rá valami szem, vagy furat? Esetleg az oldaldeknibe, vagy a dobozba van a helye? Tudnátok segíteni?
Köszönettel!
Mindennek az okozója az akkumulátor volt, amióta kicseréltem, jobban gyorsul, mint egy ferrari f40 (bárcsak, de a piros szín legalább egyezik ). Köszönöm a válaszokat mindenkinek!
Igazából a Jawa nem indul el ha tényleg nullás az aksi. Ha meg elindult akkor van annyi feszültség (ahogy mérted is) ami elég a gyújtáshoz.
Az lehet hogy a gyenge aksi beterheli a dinamót annyira hogy ahogy kisebb legyen a szikra energia, ahogy Árpád mondta, de ha 7V felett van fordulaton akkor ezt a lehetőséget elvetném.
Trafó vagy gyertya probléma még lehet, illetve az elszegényedett keverék ötletét még mindig tartom.
Mér régen játszottam Jawa fesszabbal, de úgy rémlik hogy 7,2-7,4 között kell váltania a feszültség szabályzó relének. Az alsó feszültség 5,5V de ebben nem vagyok túl határozott.
Beállítása motoron jószerivel lehetetlen a gáz húzogatásával. Én külső feszültségforrásról állítottam. tizedvoltos pontosságot kell tartani, mert akkor fog jól működni. Évente egyszeri ellenőrzés ráfér, de ha jó akkor 2 évig is tűréseb belül marad, illetve elég sokáig tud tünet nélkül üzemelni.
Vagy én értem félre, vagy te nem tudod hogy működik a dinamó, de ennek így kell működnie.
Kedves motoros barátok. Egy kis segítségre lenne szükségem. Jawa 638-639-640-eshez keresek gyári alkatrészeket. Összességében minden érdekel, azonban jeleneleg lenne pár alkatrész ami sűrgős. Kérésre képet küldök a fent emlitett alkatrészekről. Válaszokat az alábbi email címre várjuk : info@mz-b.com
51963941105-150 TELESZKÓP CSŐ ELSŐ KPL. TÁRCSÁS 15db
451947241115 TELESZKÓP SZÁR JOBB TÁRCSÁS 15db
451963841035 TELESZKÓP VILLA NYAK 15db
45147241540 UNIVERZÁLIS TELESZKÓP JAVÍTÓ KLT. 20db
64063040 JAWA 640 GYÚJTÁSKAPCSOLÓ /ZADI/ 3db
638-640 Komplett motor blokk 6db
Udv
Roland
Alapjáraton nem is kell 7 voltnak lenni.nekem ha jól emlékszem 1200 körül kezd tölteni,
A töltés jelző lámpa fura viselkedését tehát az aksi okozta. Viszont a negyedik fokozatban viselkedést nem.
Ha nem tűnik el a feszültség egy része a trafókig, akkor nem elektromos a hiba. Akkor karburátor.
Ha dinamó hibás lenne akkor vagy sose lenne 7.2 volt, vagy magasabb fordulaton esne vissza a feszültség. Feszszab hiba esetén vagy nem lenne sose 7.2 volt, vagy magas fordulaton jóval több lenne mint 7.2.
A te esetedben meg kell mérni a feszültséget a trafókon. Ha az jó, akkor nem valószínű hogy gyújtás hiba okozná a tünetet.
Ki kell venni a gyertyákat. Kis szerencsével látszik ha karbi miatt elszegényedik a keverék. Ha a gyertya elektródák fehérre, szürkére vannak kiégve, akkor biztosan karbi a ludas. De esetleg a füst színén is látszik
Az akksi úgy, ahogy van kuka, (0 töltés, csoda, hogy járt és még most is indít) abból most rendeltem egy újat, ellenben töltés 7-8V között csak akkor van, mikor gázt adok, alapjáraton nincs, de lehet ez is azért, mert túl nagy a rossz akksi ellenállása, ha rossz lenne a fesz szab vagy dinamó milyen tünetei lennének? Vagy inkább a gyújtás?
sziasztok. segítségre lenne szükségem.vettem egy 250-es jawat.első teleszkópot felújítanám.hol találok leírást?
Túl alacsony fordulaton alszik el a visszajelzés. Ez lehet aksitól, de dinamótól is. Esetleg feszszabtól. Csak meg kellene mérni a feszültséget.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|