:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Hello!
Annyi lenne még, hogy olyan 80 fölött úgy füstöl, mint a gép.Nem lehet valahogy megoldani, hogy ne annyira füstöljön.A gyújtás jól be van állítva.
üzem anyagot 1:40-ben keverem.Mi lehet a baj?
Szevasztok!
Valaki nem tudja, hogy hol lehet kapni Jawahoz elektromos gyújtást?
Már 2 éve van jawam, jó motor meg minden, csak valamikor nagyon ki tud borítani.
Én tavaly a 4kelemennél vettem gyári azbesztos szirszart is. Valami 600 Ft volt a garnitúra, és tök jól lecsendesedett tőle a gép, nagyon szuper lett.
Ja, nem a boltból vettem, hanem a boltostól, attól az alacsony, kövér, körszakállas pasastól.
Na kérem!
Csináltam tömítéseket, méghozzá szöveterősítésű kb. 3mm -es gumilapból, jó húzósra, passzosra.
Tökéletes, majd az idő megválasztja, elég, vagy nem, akkor jön a lemez, vagy gyári tömi.
Az eredeti valami aztbesztes cucc volt, réteges, 2-3mm vastag.
Törődött volt a széle, és ősszel, amikor leégettem a furujákról gázperzselővel a kokszot, elmállottak.
Jó hangja lehet a Tiednek csak a végekkel,... öblös, vagy csattogós?
a. :az eredeti valami 0.5 körüli lemezből van (ha jól emlékszem). A mérete a lényeges.
b. : nincs. legfeljebb jól megfojtja szerencsétlen 2üteműt.
én egy az egyben kirámoltam az egész ócskavastelepet a dobokból, csak a végdugót hagytam benne (a kis benyúló csövecskével).
Csak azt nem értem, hogy mit rágódsz ennyit ezen a dolgon? Csinálj egyet, aztán meglátod, ha nem sikerül, hogy mit nem csináltál jól. Legfeljebb csinálsz még pár bádogkarikát. Nabumm!
Egy Kaliforniára/350-es van kinézőben és mivel a régi gépekhez nem találok oldalkocsit és csak kellene gy oldalkocsis moci, igy van egy üvegszálas oldalkocsi tök jó állapotban már megnéztem 25000-ért igy veszek hozzá egy mocit is. Van 3db 250/559, meg egy Jawa Idealom (ennek hiányzik a telója meg a kettő kereke ülése, kormány), van most kinézőben egy 350-es -1967-es (rugom - indul) ehez is kellene valami oldalkocsi vagy mototkuli, de nem találok. Vagyis találtam egyet de a gyerek csak pannonia motorkulira cserélné, kp. nem kell neki. Az meg nincs égen földön. Most itt tartok. Szép lassan szedegetem szét őket és próbálkozom beszerezni az alkatrészeket, Van egy Jawa - shop a cseheknél Prága fölött, online lehet vásárolni, de nem válaszolnak az e-mailra, se angolul, se németül, se magyarul. Ott vannak még olyan friss cuccok amiket érdemes lenne beszerezni. Kimenni meg nem érdemes, kurv@ messze van. Köszönöm a tájékoztatást. Üdv Kopasz63
Három kiló ? megnéztem..nagyon merész..... eladó az oldalasom ezennel kettőnyolcvanért , kalandorok kíméljenek ! Ja , 638-350, 1987 :-) Nem a mienk az a gép , mi hússzal olcsóbban adjuk az ilyesmit ...
Bocs, csak nem mindig vagyok gépközelben és el is felejtettem hogy beírtam ide korábban.
Kösz az információt.
Akkor ami 120 skodába jó fesszabályzó az jó a jawába is?
Ez az egyenirányítós dolog érdekelne még, annyira nem vagyok otthon az elektornikában csak azért mondom.
Mert ez egy P21-es gyújtásátalakításához kellene, mert a generátor már meg van. Mailben lehet jobb lenne , ide bármikor irhatsz: szael@freemail.hu
Ha esetleg vennéd a fáradtságot és megnéznéd válaszolt-e valaki a kérdésedre, és csak akkor kérdeznéd meg még egyszer, ha nem, az nagyon jó lenne!!! 7090. hozzászólás!!!
Bocsi a Jawa-soktól, ez az MZ topicba kívánkozott volna, de itt volt szó oldalkocsikról :-)
Üdv,
Zoli
Hali!
Ez itt nem a reklám helye, de találtam a www.hasznaltauto.hu oldalon egy gyönyörű TS 250/1-es oldalkocsis fogatot, külsőre makulátlan állapotban, talán be tudom linkelni:
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=457549&command=ugras&screenwidth=1024
....csak nem közületek hirdeti valaki....?
Üdv,
Zoli
Sziasztok! Tud valaki Jawa 350-es 12 Voltos fesszabályzót és egyenirányítót?
Nézd meg a mail -jeidet.
bumm
O.K. Tudom, hogy nem nagy cucc, de két lényeges szempontom van:
a) merevítse a furulyát, (a motorét) hogy ne rezonáljon a kipufogóban
b) a hengertöltésjavító visszaáramlás ne gyengüljön, ha van neki ilyenje
Bocs!
Én a múlt héten vettem a 634-es hez 2500,-ért Pécsen. Szerintem a 638-as hoz se lehet sokkal drágább.
Én a múlt héten vezzem a 643-es hez 2500,-ért Pécsen. Szerintem a 638-as hoz se lehet sokkal drágább.
Hi!
Lenne egy kérdésem;szerintetek mennyibe kerülnek a 638-as 350-es jawahoz a kuplungtárcsák?!
A válaszokat előre is köszönöm!
ByE!
Az oldalkocsi vázszámát már nem írják be se az új forgalmiba, se a törzskönyvbe.Sőt, mivel nem jármű, nem szerepel a jármű nyilvántartásban sem.
A jogszabály arra kitér, hogy a külföldről behozott oldalkocsi származását igazolni kell.Arról nem ír, hogy az itthonival mi a történet .
Szóval megfogtál :-)
Szerintem adásvételid azért legyen róla, az lenne a legtutibb, ha ezen szerepelne annak a motornak a rendszáma, amelyről származik.. aztán lehet, hogy ez utóbbi nem kell, de ha megvan, az csak jó lehet..
Az új forgalmiban csak ennyi utalás lesz az oldalkocsira:
jellege: oldalkocsis motorkerékpár
Mire mit akarsz felbiggyeszteni ?
Hello mindenkinek!
Az a problémám hogy a motorom kidobálja a 4-est ilyenkor mit kell csinálni? Szét kell húzni a blokkot?
Más,az előző tulaj azt mondta hogy cz kuplungot tett bele mert kisebb kézi erő kell hozzá,talán a cz kuplungja tányérrugós azért? Milyen márkájú dugattyúkat használtok?
Bocs hogy sokat kérdezek de csak ide fordulhatok.
Üdv:Ervin
Fullkopy!
Az oldalkocsinak is van külön forgalmi könyve, vagy bevezetik a motor forgalmiba. Mert ma hivtam egy hirdetést és azt mondta a csóka semmi papirja nincs mert az oldalkocsiról csak adásvételit kell írni és semmi mást. Mikor vizsgáztatom akkor vezetik rá a mocinak a forgalmijára. Ezt csak azért kérdezem mert írtad - Aztán új műszaki, forgalmi, és törzskönyv is kell.. ! Köszi a választ.
Abból csinálod, amiből akarod, ill amihez hozzájutsz vagy amit meg tudsz munkálni. Ez nem hengerfejtömítés, hogy a puhaságán legyen a lényeg. Az alakja legyen NAGYJÁBÓL jó, hogy beférjen. Ez csak egy szar túlméretezett fojtás. Nem életbevágó hogy tömítsen.
Gondolom velorex 562 oldalkocsira gondolsz, ennek jelenlegi szalon ára félmillió körül van. Azért ne ezt vedd alapul :-)
Eddig hirdetésekben cirka 15 ezer és 50 közt láttam természetesen tíz évnél idősebbeket.Érdekessége a dolognak, hogy az egyik olcsóbb szinte gyári állapotú volt, a legdrágább pedig szakadt kárpittal, rozsdás kerékkel, lepusztult állapotban volt ennyiért hirdetve.
Inkább jót vegyél drágábban, mint vacakot, csak egy abroncs tízezer rá... külső-belső gumi általában mindenképp kell, meg új fékbowden, fék pofák, valószinű kerékcsapágyak is..máris tíz eddig.. az újrakárpitozás hozzá.. hol van még az oldalkocsi ? Ha harmincért kapsz egy jót, máris szerencséd van.. Miután egyre kevesebb van belőle, viszont egyre többen keresik, emelkedni fog az értéke..
Aztán új műszaki, forgalmi, és törzskönyv is kell..
Köszi a tippet, de nem írtam, hogy nekem Győrben vagy a környékén kellene.
Szeretnék venni egy Jawa Kalifornia oldalkocsit, ha lehet akkor üvegszálast. Nem tudja valaki mi annak most a piaci értéke. Mennyit szabad adni érte? Köszönöm a válaszokat.
Nyíregyháza, Korányi - Majkó gépmühely
Nem is drága és korrekt az öreg.
Eszerint sajna nem tévedtem.. 25000 után nagyon nem tetszik.... a szerszámok képeit megtalálod a keptar. hu-n. A csíziókat elmondom msn-en, egyrészt, mert nem érdekel mindenkit, másrészt, így nem b@szogat a renitens klikk :-)
Meg ha már szét van kapva, megméretem a hengert meg a dugókat és ha kell felújíttatom azt is. Fel kell kutatnom egy olyan műhelyt, ahol tisztességesen, precízen dolgoznak.
Ilyenkor nem érdemes azon a pár ezer forinton spórolni.Annyit megér, hogy a jövő hónapban ne egy másik miatt keljen széthúzni.
Nem ördögi dolog. Emberek találták ki embereknek.
:-)
:-)))
Leszedtem innét a javítási könyvet, átbogarászom hogyan kell, meg milyen spéci szerszám kell hozzá, ami nekem tuti nincs, de majd kitalálok valamit.:))
Végre egy szimpatikus hozzáállás..:)))
Nyugi, nem gáz szétszedni.Csak ésszel...De ha már nekiállsz, akkor tényleg illenék mind a hármat kicserélni.:))
Még egyszer sem szedtem szét a blokkot, akkor ez lesz az első:))
A középsőhöz ugye szét kéne nyomatni a főtengelyt......meg pontosan összerakni.
Hát majd kiderül melyik a ludas, de lehet az lesz, hogy minden csapágyat ki fogok cserélni, cseréltetni, ha már szét lesz szedve.
Nem nálam állt be mert eladtam a felújítás utáni héten. Jött egy fickó ,hogy megvenné mert minden nap látja apámat amint dolgozni jár vele és ezért biztos nagyon megbízható a "vas".
-Ismét főtengely felújítás és csapágycsere.
Ha szerencséd van akkor valamelyik szélső és nem a középső csapágy akad.
De miután beállt mit csináltál vele? Mit cseréltél ki benne?
Ha jobban visszagondolok,volt egy Simsonom amit felújítottam. Pöccre indult,de 10-15mp után fémes,sikító hangot adott a motor és leállt. Henger nélkül forgattam fézzel a főtengelyt és az is egyponton akadt egy kicsit. 300km után béállt a motor. :( Nem tudom az óta se mi lehetett a gond mert nem ez volt az első motor amit generáloztam.
Hengerek leszedve, a gyűrűkkel sincs semmi gond. Generátor levéve. Ahogy forgatom körbe a forg.tengelyt, találtam egy pontot, ahol picit megakad, és onnan nehezebben forog. Valami nagyon enyhe súrlódó hangot hallok. Ezek szerint mégiscsak valamelyik csapággyal lesz a probléma? Most nem jönne jókor, hogyha szét kellene kapni a blokkot....
Upsz, az lemaradt, hogy 638.
Üdv!
A bácsi akinél blokk felújítatást csináltatok, közölte, hogy egész motorral nem foglalkozik, mert nem bírja, ezért aztán ki kell vennem a blokkot, és azt elvinnem hozzá. Nagyjából van elképzelésem, hogy hogyan csináljam, de ha valakinek van pár tippje-trükkje, hogy mit tegyek és mit ne, akkor azért hálás lennék. Ja és karbit kéne pucolnom. Hogyan célravezető? Mert egyelőre a gáztolattyúnál tartok, és annak a felső részében bele van rottyanva jól némi mocsok, ami tett a brigéciolra magasról...Szétkarcolni nem akarom..Help! Előre is kösz!
Alternatív megoldás: mindhárom kerekére tegyél 2-2 biciklidinamót, az 6x6=36W áramot termel neked pluszba. :-)
Köszi, megpróbálom kiböngészni
Az anyag önmagért beszél.:)))
A hengereket levettem, semmi jele ott bármilyen hibának. Küldtem egy mélt képekkel, írtam pár dolgot, mert lehet máshol lesz a bibi.
Szervusz Kecsap!
http://www.jawaold.ru/main.php?sec=__gar&page=electro-gen638
Itt egy ötlet. Nem kell tudni oroszul, elég a rajzot olvasni.
Üdvözlettel: Laci
Sziasztok srácok!
Egy 634-es oldalkocsis géppel járok, de sajnos nem elég megbízható. Megoldható valahogy egyszerűen házilag az átszerelés 6 V-ról 12 V-ra? Át kéne csak tekercselni az elektromos alkatrészeket? (Dinamó, kondenzátorok, megszakítók, stb...) Vagy? Hol tudok ennek utána járni? Köszi:
Kecsap
Most nézem, a képet, ezt hamarabb meglelted, mint én.. csak átsiklottam rajta, nem kommentáltad túl ikerhengeres voltát :-))
Halihó!
Nem tud valaki korrekt áron 350-634es műszerfalat? ha az órák nem működnem nem baj... az neekm van, csak az előző tulaj kicsit elgányolta a műanyagot
francoprovolone@freemail.hu
30/4141610
Előre is kösz
Hello nox72!
Brnoi kiruccanásom családi kiránduláson belül lesz. Pénteken egy motorosboltba megyek, másnap irány börze.Ha valami érdekel szívesen megnézem.
üdv: Gala
Köszi, holnap leveszem a hengereket mindenképp, hogy nem-e a gyűrűk szorulnak valami miatt.
A karbitalp csavarjaihoz hozzá sem nyúltam....egyébként ászokcsavarokkal van felfogatva, nincs beljebb hajtva. Az a fura, hogy őszig mentem vele minden hiba nélkül, és most meg rögtön előjött.
Tipp Powerarcnak.
Próbáld meg levenni a hengereket és nézd meg a dugattyú palástján nincs-e hosszirányban bemarás, a gyűrűk szabadon ellenállás nélkül mozognak-e a helyükön.Ha már lent vannak a hengerek ,kézzel hajtsd körbe párszor a főtengelyt hátha látsz valamit.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|