:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Sziasztok!
Nagyon kellene nekem egy 350-es twinsport jawa-ra egy tank mert az enyém sajnos tönkrement(berozsdásodott)és most ott áll a garázsban...szétszedve...használhatatlanul...szörnyű látvány....:(
Segítsetek nekem!
Emaileket várnék ha lehet, mert ide nem nagyon tudok feljönni...dj.warez@freemail.hu a címem!
Sürgős volna!!A szín tökmind1, csak ne legyen horpadt és legyen meg a tanksapka kulcsa is, vagy ne legyen rajta tanksapka...nekem az van...
Előre is köszi!
Helló!
Az is lehet hogy anno nem voltak 2T olajok vagy csak kezdetleges minőségűek és inkább dúsabb keveréket írtak elő. Vagy egyszerűen nem voltak olyan jók az anyok amik elbírták volna a szegényebb keveréket...
Nagyon jó, hogy felvetettétek az olajozás kérdését. Elég fura nekem, a Pannóniámba mindig az előírt 1:20 arányba kevertem a legolcsóbb 2T olajat. Nem is volt soha problémám, bemelegedés után egy darabig negyon füstölt aztán már nem. A Jawa ezek szerin érzékenyebb?
Még annyit, hogy a Fimol 2 flakonján, ha jól emlékszem, 60 liter benzinhez ír 50 ml Fimol-t, tehát 1:1200 keverési arányt javasol, de az is rá van írva, hogy a túladagolás nem káros. Én az egyszerűség kedvéért 1:1000 arányban keverem.
Fimol:
Mol kutakon lehet kapni. 125 ml-es kis flakon. Van két fajta.
1) Fimol 4 - piros kupakos, 4T motorokba adalék, a motorolajba kell tenni.
2) Fimol 2 - zöld kupakos, 2T motorokba adalék, szintén motorolajba, ami ugye benzinnel keveredik.
JoPi Trabant honlapján ez olvasható: "Lehet forgalomban kapni FIMOL-2-őt is. Ez molibdén-diszulfidos adalék, és javítja a motorban a csúszó alkatrészek közötti kapcsolatot, csökkenti a súrlódást! 750-800 Ft körül van a kis flakon - 125ml."
Az egyik indexes fórumon ez olvasható: "En szerintem a legjobb adalek amit eddig kitalaltak. Egy problema vele: csuszo alkatreszek (pl. olajos kuplung, szinkron gyuru.) NEM VALO! Bar hova mas hova, de oda ne, mivel surlodas csokkento, es egy olajos kuplung, vagy szinkron gyurunek pont a surlodas kell a jo mukodesehez. Benzinben, motorolajban jo, de a grafit tartalma miatt a gyujto gyergyak hamarabb "kibuknak". 2t-nek benzinbe, ha nem sajnalod a gyergyat, sztem nagyon OK."
Tehát molibdén-diszulfidos surlódáscsökkentő adalék. Bejáratáskor állítólag nem ajánlatos használni. Szerintem ez logiukus, mert bejáratásnál épp arról van szó, hogy összekopjanak az alkatrészek, tehát ha hozzáadnánk ezt az adalékot, akkor meghosszabbodna a bejáratás. Utána viszont minél kevesebb a surlódás, annál kevesebb a kopás, ergo tovább bírja a motor, es olajból is lehet kicsit kevesebbet használni.
Végezetül lenne egy kérdésem: Miért árt a gyertyának a grafit? Nekem eddig 5000 km van az NGK-ban a Vape gyújtással, ami minden fél fordulaton ad szikrát, tehát jobban igénybe veszi a gyertyát, és eddig semmi gond.
Üdv!
Sziasztok!
Szükségem lenne egy 638-as vázra papírokkal, lehetőleg Budapest környékén. Tud valaki segíteni?
Köszi!
El kéne égnie a szintetikus olajnak, de ócska motorjainkban nem teszi.A termékleírások szerint is ez lenne a dolga.Vigasztalásunkra ott van némelyik dobozán : környezetben lebomló. Ugye, ha tényleg elégne, nem kéne lebomlania a környezetben..
Muris a helyzet, a sportmotorosok szerint nem ég el rendesen-szerintem se- a gyártók többsége szerint igen.A tanktól nem nehéz nyomonkövetni az olaj útját a kipufogódobig, ha ott jelen van, nem valószínű, hogy postai úton került oda..:-)
Húha, elfeledtem valamit: Nagy szükségem lenne egy oldaltámasztó rugóra és egy db középsztender rugóra. Ezeket motorom előző leleményes (gányolós?:) )gazdája ÁGYRUGÓKKAL helyettesítette...Ha valakinek Győrben vagy környékén (bár a posta bárhonnan elhozza) van ilyen elfekvőben, normális áron szívesen átvenném. Vagy ha valaki tud helyet errefelé, ahol lehet ilyet csináltatni, azért is hálás lennék.
A hétvégén viszem a cuccot hozzád.Volt itt egy kis gubanc, azért nem jutottam el eddig oda..
3ropi egy liter olajért???megőrültél??:))
Ez szép és jó, és jól hangzik, de mi az a Fimol? Tudsz erről is dobni egy linket, vagy leírni, hgoy mit csinál és miért jó a jawaba?
Ez az olajshop dolog igen érdekes árakat mutat, csak 12 rugó felett kell vásárolni. A náluk 2830 Ft-ért kapható Racing 2T-t 5000ért mondták a Motorline-nál ahol az 1800! forintos Actevo-ért 3000-t fizettem !!!!!
Gondolom a TTS-t úgy gondolod, mint a Super TT rövidítését. De akkor az STT lenne, nem pedig TTS.
Amikor TTS-t írsz, akkor gondolom a Super TT-re gondolsz. Légyszives ne keverd a két olajat, mert nem ugyanarról van szó és így megtévesztő a hozzászólásod.
bocsi!
akkor gondolom az ára is kellemes.
Távíratos koromban kipróbáltuk spórolás céljából az Arol2T-t a TTS helyett (némi zsebpénzcsinálás érdekében).Az új NGK 500 km-en bekrepált és orrán száján dőlt a takony. Na meg teljesítményveszteség is volt észlelhető. Ugyan az a motor, ugyan olyan használat (nyúzás) mellett A TTS-el majdhogy szürkére égette a kipufogót.
A 638asom ugyan ezeket a jelenségeket produkálja. A 80as Derbim dettó.
Remélem eléggé építő jellegű voltam!
A fíling érdekében néha szoktam keverni egy kis ricinust is hozzá :-)
A Super TT (TTS) ásványi!
Azért nem kell ennyire megijedni.
A motor nem azért füstöl alapjában mert ez meg az.
Az öblítéskor kerül olaj a kipufogóba adott fordulaton, és az ehhez hangolt kipufogó(mint szelep!)miatt.
Biztos mindenki azon a véleményen van, hogy egy bizonyos fordulaton megfelelő hőfokon semmi füst.
Nem értek egyet azzal a véleménnyel, hogy bizonyos olajok a robbanótérben nem égnek el. Ott mégiscsak 2500 fokos hőmérséklet keletkezik, és oxigén is van.
Megjegyzem a legócskább olajjal sem kell beijedni ha friss, hiszen csak egyetlen egyszer használatos...A viszkozitása legyen meg, és minden oké.
Építő jellegű cáfolat azé jöhet:-)
Ja, és a kutas keverékben soha nem bíznék meg! Ha lenne, akkor sem tankolnám azt.
És a barátod szerintem nagyon rosszul csinálja. Főleg ha a kúton tényleg 1:40-et adnak, mert akkor ő ehhez még olajat ad, ami már így szerintem sok.
Az olcsó ásványi olajat meg szerintem kerüld ha jót akarsz a motornak és magadnak.
Szlovákiában lakom. Amióta eszemet tudom, itt nincs keverék a kutakon. Mindig is magam kevertem az olajat a benzinbe.
Én úgy csinálom, hogy egy kis flakonban mindig hordok magammal 2 deci olajat megkeverve 12 ml Fimollal. Tankoláskor ezt beleöntöm a tankba és ráengedek 12 liter benzint.
Ki tudja, hogy mi a bánatot adnak a kutaknál....
Olcsó ásványi olaj? Brrrrrrrr......
Én saját magam lötyizem. Van egy 20literes marmonkannám, abba előre beleöntöm az olajat, a kútnál meg teletöltöm, így el is keveredik rendesen. Aztán otthon betöltöm, ez a tiszta. Sőt!. Keveréket lassan sehol sem lehet kapni, majd mindenhol megszünt.
Értem. Egy barátom azt ajánlotta, hogy ő tankol kútnál 1:40-es keveréket, és azt feldúsítja 10literenként fél deci olcsó ásványi olajjal. Egyébként 638asom van nekem is. A benzinkútnál keverék tankolást felejtsem el, és inkább magam lötyizzem 95-ösből+saját olajból?
Küldtem mailt a gyújtással kapcsolatban.
Akkor kézenfekvő megoldás lenne a félszintetikus 2T olaj.:))) Tud valaki ilyenről?
Ha a MOL kínálatát nézzük, akkor a hagyományos Arol 2T mellett van a Sprint 2T, ami valamivel jobb, legutóbb ezt használtam én is 1:40-es arányban.
Mibe kell 1:33? a 638-asba gyárilag is 1:40-et írnak.
Én azt mondom, hogy félszintetikus olajat egész nyugodtan lehet keverni 1:50, akár 1:60 arányban. Ezt persze a 638-asra értem. Nem tudom a vashengereshez mi a jó.
Én a bejáratás alatt is 1:50 arányban kevertem, és nem volt semmi gond.
Neten van egy srác, azt írja az oldalán, hogy a 632-es motorjába (ez ugye vashengeres) 1:100 arányban keveri a fullszint Castrol TTS olajat. És évente jó 10-15e km-t tesz bele a gépbe, tehát gondolom tudja mit csinál.
De jó, hogy ez így szóba került. Akkor most mi a jó? Ha ásványit használok, ami elég, de kipufogásnál nem ken (viszont nem trutyizza össze a kiput, sem a mögöttem állót), míg ha szintetikust, az nem ég el és így szuperül ken, de trutyiz. És milyen arányban az ásványit, és milyen arányban a szintetikust? Én a gyári 1:33-at gondoltam tutinak, de most már tanácstalan vagyok mint csecsemő egy toplessbárban. És a motor szempontjából mindegy milyent használok? És a márkák között leledzik érdemi különbség (árán kívül) ? ELőre is kösz az összefoglalást:)
No, akkor mostantól így tudjad : a szintetikus 2T olaj nem ég el, csak részlegesen , ezért képes kenni a kipufogás ütemében is.. ezért kíméli a motort.. és ezért köpköd a kipu, ezért lesz olajos minden .. csak állj a gép mögé egy gázfröccsnél, majd a nadrágszárad rájön...
Ma kaptam egy kis felhomályosítást. Az illető 1:75höz használja a minőségi motorolajat!!!! és tökéletesen működik. Ja és nem is kíméli a vasat (én sem :-)). Olyan arányban már nem taknyol a vége.
A TTS amúgy 2200-2300 környékén mozog.
Eggyel jobb a félszintetikus Actevo (Castrol). A versenyolajukat mi már nem tudjuk használni, mert nem jó csak különolajozáshoz. Következőként Mogult vagy Repsolt akarok kipróbálni (ha az Actevo kifogy).
Csá Hurka!
Nem sajnálom az elektromos gyújtásra a pénzt, de nem tudod véletlenül, hogy honnan lehetne megrendelni?
Egyszer vettem egy szintetikus 2T olajat, amiből sima 95-ös benzinnel csináltam 1:50-es keveréket. Tényleg nem füstölt, max picit az indítás után. Az égéstér meg a többi szép tiszta maradt, szinte nem is volt lerakódás, viszont a kipufogó végéből "csörgedezett" némi olaj, ami a hagyományos keveréknél nem jelentkezett.
Sziasztok! Szükségem lenne 350/634-es jawahoz két kipufogóra, és még néhány optikai alkatrészre. Lehetőleg Győr-M.-S. megyében. Aki tud segíteni, kérem írjon a gonczolistvan@gmail.com ra
Ja, bocs, nem olvastam vissza.
Akkor van mégjobb ötlet:
Vegyél bele Rotax bolkkot:)
Én pont fordítva tudom. A 2T-be való olaj elég, el kell neki, úgy van tervezve. Az egyik ok amiért nem szabad bele 4T olajat keverni éppen az, hogy a 4T olaj nem ég el.
Azt már ajánlották neki! :)
Háj!
Vagy szerezhetsz rá trabigyújtást, a vape gyújtás árának a töredékéért.
Azt viszont nem tudom melyik a jobb.
Zuperman!
Ha nem sajnálod rá a pénzt, rendelhetsz gyári elektromos gyújtást is, most kb. 22ezer Ft az ára.
Szintetikus olaj, nemigazán ég el, rendesen köpködi hátul a kipun.. azért trutyis.. jó minőségű olaj, nem is olcsó..
Üdv!
Érdekelne, hogy ha tárcsaféket szeretnék teni egy 350-esre, az nekem mennyibe fáj...
Előre is kössz
Kulio
A Stihl 2t-vel kapcsolatban van egy kevés tapasztalatom. Igaz nem egy Jawaban, hanem egy Solex 3800-asban. Az a gép amúgy sem egy füstölős típus.:)) De a motornak semmi baja sincs tőle, kifogástalanul üzemel. Egy érdekességet vettem észre. Ugye ebben a mociban benzinpumpa van, sima golyós visszacsapó szelepekkel. A hagyományos keverék esetén 1-2 hét állás után a golyók le szoktak ragadni a fészkükbe és csak szétszedés, pucolás után működik újra. Amikor Stihl 2T-t tettem bele, 1,5 hónap állás után is pöccre elindult.:))
Hali!
STIHL 2T-t keverek 1:50-be, mezei 95-öshöz. Habár lassan 2 éve így keverem (és semmi baj nem volt vele) azért a Ti véleményetek is érdekelne.
Érdekes, hogy a kipuff vége jó trutyis, DE MÉGSEM FÜSTÖL a gép (kivéve hidegen), gyertya őzbarna ahogy kell. Egy kollégával volt is ez ügyből kifolyólag egy kis vitám, hogy ez mennyiben normális (szerinte nem).
Ja és ismét OFF_olok, mert nem Jawa-ról, hanem ETZ250-ről van szó :-)
Előre is köszi,
Üdv,
Zoli
Már nem emlékszem, de amúgy is mindegy, mert én itt vettem Szlovákiában. :) Amúgy a baumaxban vettem, máshol nem találtam. Esetleg ugorj el oda és nézd meg hátha van nekik.
A Castrol Super TT mennyibe kerül?
Én használtam Castrol Super TT-t 1:50 arányban. Nem volt vele semmi baj. De talán kicsit olcsóbb és számomra sokkal könnyebben megvásárolható a Valvoline DuraBlend. Ezt rakom bele 1:60 keverve, plusz Fimol 1:1000 és tökéletes. Szinte soha nem füstöl és a kipuf szép tiszta.
Végy bele Castrol Super TT-t és keverd 1:50hez! Esetleg kisérletezhetsz jobb olajakkal is. DE mindig kérdzd meg, hogy keverékbe jó-é, vagy csak különolajozáshoz készült az illető takony (a Castrol versenyolaja pl ilyen). Repsolt még nem próbáztam, az lesz a következő liter. Most Castrol Actevo-t vettem , félszintetikus. Kiváncsi vagyok a TTS-hez képest milyen lesz.
Aztán miért is ne? A trabant gyújtás olcsó, (egyelőre még) könnyen fellelhető és megbízható. Láthatod a második linken: az enyimben is benne volt! Meg még egy csomó fórumlakóéban. Soha senkit nem hallottam panaszosan szűkölni, hogy ilyen vagy olyan okból visszaalakította volna megszakítósra. ;-)
Megvan a, de nem szeretnék megválni tőlle igy Én is alkatrészeket keresek hozzá, sajnos nagyon kis sikerrel. ha tudsz valami dobj egy e-mailt, igy feltudom venni a címed és ha találok valahol valamit és nekem nem kell akkor szólok vagy ha estleg kettőt találok, aminek kicsi az esélye akkor dobok én is egyet. Köszi az érdeklődést.
Kopasz63
Sziasztok! Még mindig feszszab. bajom van. (Jaff 559/250)Ha hagyom hogy szaladjon a feszültség, akkor elmegy 8V, meg afölé is. Na hát ez nem jó. Ha be van lőve hogy szépen működjön, akkor alapjárat minden oksi, lámpa rákapcs, leáll. Beindít lámpa nélkül (elég rálépni a berúgókarra), töff-töff. Na nézzük magasabb fordulatszám tartományban, ha odaér hogy a rezgőnyelv a külső érintkezőhöz ér, leáll a moci egész addig, amikor eltávolodnak az érintkezők. Na ekkor újbol járni kezd. Ez menet közben olyan rángatást tud előhozni, hogy majd' leesek róla. Ja és + nem kapcsol szét 6V alatt az áramkapcsoló. Most akkor mit is lehet csinálni, ill. ismeri-e vki. az M TSv6gn-1 típusú (MZ TS feszszab.) DF, DT,61,51B+,test csatlakozásokkal ellátott, ill. az rp-15t típusú UZN-6v (szcz), +6v, Izn10A (Wzb) (lengyel, JAWA) típusú cuccokat(vadi új, kisipari feszszabok). Ezek hogyan applikálhatók JAWAra? Vagy ezeken felül Vape felszerelést tud-e vki. segíteni beszerezni? Ez kb. kipostázva hány forint, ill. jól látom-e hogy ez komplett felszerelés, csak a főtengely kúpos vége ami kell hozzá + a motor felől a 3 vezeték oszt csá? Hát mára csak ennyit kérdeznék. Köszi, ha vki. válaszol: M
Háj kopasz63!
Olvastam, hogy van egy idealod. A kérdésem az lenne, hogy meg van e a kipufogója, és ha igen milyen rajta a króm?
Ja és a lényeg, hogy nem szeretnél tőle megválni?
Melegedett az idő, még nem cseréltem ki a 15W -s villaolajat az első telóban, és most meg nohát mégis jó.
Hmmmmmmmm!?
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|