:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Biztos, hogy kap benzint, mert ha betolom, akkor simán megy, van ereje. A gyertya is kezd őzbarna lenni.
Én is gyújtáshibára gyanakszok, csak nem tudom, hogy mivel lehet gond? Mi szokott tönkremenni, ha rúgásra nem, de tolásra indul, és utána megy is rendesen?
Krisz
Pár sikertelen indítási kísérlet után vedd ki a gyertyát, ha lucskos akkor gyújtáshiba, ha száraz, akkor nem kap benzint. Ez utóbbi lehet karbi beállítási hiba, vagy valahol fals levegőt szív, tőmítetlen a szívóoldal valahol. Esetleg még nagyobb kopott a motor.
A nehezen indulásos probléma még mindig megoldásra vár. A karbit kitisztítottam, de még mindig csak tolásra indul. Lehet, hogy a gyújtással van gond? Szerintetek azon belül mi?
Észrevettem még egy dolgot. A kipufogó leömlője 23cm-t belelóg a kipudobba. Ez ugyanolyan folytás lenne, mint a Simsonokban? Levághatok belőle 20cm-t? Jobban fog ettől menni a moci?
Krisz
Na a váltó gondot megoldottam. Kaptam a mocihoz meg másik blokkot is, és arról raktam át tengelyestől a kart. Most már visszaugrik középállásba.
Más csak arra kellene rájönni, hogy miért csak 10m tolás után indul be a Mustang? Valami ötletetek?
Krisz
Teljes mértékben értem, hogy miről beszélsz. :-)
Én is nézegettem azt a tengelyt, amire a váltókar (amit a lábammal mozgatok) van felfogatva. Próbáltam kiszedni, de nem akart kijönni. Majd holnap megpróbálom finoman kiütni onnan.
Remélem nálam is ez lesz a gond, és sikerül majd orvosolni nekem is.
Még egy megoldásra váró gondom lenne. Csak tolásra (kb 10m) indul a moci. Aztán ha már beindult, akkor minden okés. Miért indul ilyen nehezen?
A karbi egy picit túlfolyik. Lehet ez a gondja? Bár a sok benzintől melegen még nehezebben indulna. Ez pedig hidegen, melegen ugyanolyan.
Krisz
Hali!
Nekem 207-es Babettám van, igaz hogy elég rég volt amikor szét volt szedve, de emlékeim szerint szorosan volt a dugóban a csapszeg (persze azért ki lehetett sajtolni, nem betonra volt belenyomva). A hajtókarban meg bronzpersely volt. Elvileg a 210-es is ilyen.
Heló.Nekem a 3as sebességet nem(mindig) vette amikor meglett a motorom.Aztán rájöttem ami szerintem a hiba volt gyárilag.Tudod van egy hosszú csavarnak kinéző vas amin a váltó forog.Na ezegy csavar ami a blokkra van felfogatva.Remélem érted miről beszélek.
Azt a csavart kiütöttem a blokkból és azt a gömbvasas összekötöt is kiakasztottam igy a kezembe tarthattam magát a váltókart és benne a tengelyt.A csavart befogtam a satuba és lehuztam róla a kart.A kar ahol forog a végénél van egy cső ,belsejébe van egy vastag gumi.Na én azt kinyomattam satuba egy csavar segitségével és helyette egy lazább slagcsődarabot tettem be ami nagyjából megegyezett a kar csövének a lyukával(külső átmérőre)és a belsejébe viszont lazán belecsuszik a csavar.Azt a csövet bekentem mindenhonnan zsirral és nagyon könnyen elforgott igy a váltókar azon a csavaron amikor a helyén(a blokkba)volt a csavar.Azért kellet kivennem azt a vastag gumit a csöböl mert az annyira szoros volt hogy gátolta a kart hogy magától beálljon középre miután az ember hozzáér a karhoz.Tudod ha mondjuk felhuzod egybe és elengeded akkor a kar kicsit visszamegy lefele.meg ez minden sebességnél megtörténik ha jó a váltó.Na nekem az nem állt be középre.És előszőr mikor még nem volt jó :mentem már 2be kb35 el és a váltókart egy picit felfele huztam (a kuplungot még nem huztam be)Kb addig hogy 2ből ki ne jöjjön aztán a váltókar fölé tettem a lábam aztán ugy váltottam igy már le tudtam nyomni a kart( mert különben ugye nem volt beállva a kar középre).Na igy váltottam régen.Esetleg ha nem érted miről irogatok add meg az e-mail cimedet és küldök képeket.Ezt csak leirom:mikor meglett a motorom egyáltalán nem volt kuplungomhiába volt behuzva a kuplung.Igy kellett mennem kb4-5km ert de azért váltottam egy pici recsenés mellett.Azt a 4-5kmert behuzott kuplunggal tettem meg.Aztán az 5.km körül egyszercsak megcsuszott a kuplung.Örültem neki.Meg olyant csináltam mikor nem oldott szét:hogy sztenderen hajtattam a motort egybe és a lábféket nyomva meg a kuplungkart behuzva huztam neki a gázt és igy is szétoldott a kuplung.Most már minden oké.
Sziasztok meg tudja valaki mondani, hogy Jawa Babetta 210 dugattyújába a csapszeg hogy van illesztve? Fedéssel, átmeneti, laza??
Elfogy az anyag, vagy levegő anyag keverék
hali
7243-ban írom, hogy hogyan veszi álló motornál a sebességeket.
Ha megyek vele, akkor sem veszi a 3-at és az 1-et, csak ha ugyanúgy játszadozok vele, mint állva.
Csak tegnap jutottam hozzá a mocihoz. Előtte kb 5 évet állt.
Szépen kiemel a kuplung. Bár néha tolnom kell kicsit úgy sebességben, behúzott kuplunggal, hogy oldjon.
Krisz
Én sem vagyok kémikus (sic!) - gépészmérnök vagyok én is, mint itt oly sokan - de ez a kovalens/ionos szöveg kellemes perceket szerzett :D Valóban említi mindkettőt a szakirodalom, de egészen más kontextusban (a molibdenit molekula kovalens kötésű, a gyenge ionos kötések a diszpergensek és a káros molekulák között alakulhatnak ki).
De visszakanyarodva az eredeti kérdéshez: szerintem mindannyiunk kezében volt már csavarlazító, és mégsem tűnt fel szinte senkinek, hogy mi van ráírva. Annyit azért mindenki megtehet, hogy mielőtt bármit beletölt a motorjába, rendesen körüljárja az anyagot/technológiát. Szuszpenzió formájában egyébként a '40-es évek óta használatos, így elég jó irodalma van.
Kösz a segítséget mindenkinek!
Heló.Nekem 3 üzemképes mustangom van jól mennek.Nagyjából minden előforduló hibára tudok magyarázatot.ird le pontosan mi is a baj.Melyik sebességi fokozatnál?Melegen hidegen?régóta csinálja vagy csak most kezdte?a kuplung rendesen csúszik ha behuzod a kart?meg ilyenek.
Sajnos nem vagyok mustáng szakértő, volt és van a kezem alatt, de hogy mik a gyakori bakik, nem tudom! Csak általános elveket tudok mondani, olajcsere ha még nem volt, olajozás, megvizsgálni nem lötyög, mozog valami rendellenesen. Persze váltani úgy tudsz könnyedén, ha üzemben van a motor, sőt gördül a kerekén.
Még, úgy tudom hogy a felső váltószerkezet miatt be tud ázni és rozsdásodni, főleg ha sokat állt. Ez főleg a kilincs mechanizmust érinti, ezt rugó szoritja helyére, lehet ezek nem úgy ugranak vissza ahogy kell. Fogj egy csavar lazító sprét és a váltót rögzítő két csavart lazítva, fujj bele a szerből bőven és mozgasd, hátha javul. Utána persze olaj csere, ne maradjon bent a csavar lazító. Ez csak tipp. Ha igy nem műkszik, én bontanám.
Régi masiniszták jelmondata: ha valami nem működik, kend meg jól!:)
Csak a primer lánckereket(ami a főtengelyen van) én nem tudtam lehúzni, mert a lánc egybe tartotta a kuplungkosár lánckerekével.
De nem nagy ügy, a rugós csavarokat kicsavarod - ha le kell szedni a kuplungot is -, kiszeded azt a fölső lapot, aztán egyben kiszeded a lamellákat, lecsavarod a kuplungtengelyről a csavart - rendes menete van, balra le, jobbra fel -, persze előtte a biztosító alátétet visszaegyenesíted (kilapítod), ha meg visszarakod akkor majd fölhajtod. Ha nem így jársz el, akkor úgy jársz mint én. Két év után - hogy szétszedtem a kuplungot, egyszer csak, mintha elszakadt volna a kuplungbowdenom, az ám, de a váltó sem emelt ki. Hazagurultam és kiderült, hogy lecsavarodott a kuplungkosarat felfogató csavar, és szépen egyben leemelhettem a lamellákat, a, rugós csavaros fedéllel együtt, csak az a pálcika állt ki belőle. A kuplungkosár nem csúszott le a tengelyről, mert a primer lánc megtartotta - szerencsére, mert széttörte volna az egész bal oldali deknit, meg ki tudja még mit.
Jó munkát, egy óra alatt megvan az egész, szimmeringet minden rendes szimmeringszaküzletben kapsz.
Udv: Gyuri
heló szakik. meg tudná valaki mondani a jawa 250 es főtengely szimmering méretét?
köszi
Motomen!
Hm? Tudsz valamit segíteni? Miket kellene megnézni a Mustangon, hogy rendesen lehessen váltani?
Krisz
Csak a primer lánckereket kell lehúzni és ki lehet cserélni a szimmeringet.
Elnézést Freudi elszólás volt! Akkor az az egy villa...
A fogaskerekek villával:
http://www.bikerware.tar.hu/2.JPG
Az a bizonyos villa:
http://www.bikerware.tar.hu/3.JPG
A váltó egysége:
http://www.bikerware.tar.hu/4.JPG
Ugyan ez alulról. A fogasívnél látható hosszukás furatba megy a villa bütyke:
http://www.bikerware.tar.hu/5.JPG
Kicsit homályos ugyan de itt látható a kilincsmű ami a kapcsolást vezérli. A felső rész az ami kilóg felül a blokkból, ezt látod, ebbe van a rudazat beakasztva:
http://www.bikerware.tar.hu/6.JPG
Még főtengelyt nem szedtem szét.
Nehéz azt a szimeringet kiszedni onnan, vagy kicserélni?
De pontosan ugyan ez van nekem is!
Én is jártam így, az azért volt, mert a bal oldali főtengelyszimmering beeresztette a forgattyúsházba a hajtóműolajat és azt elégette, kinyomta, nemtommitcsinált vele. Egész más volt a szaga és szürke volt a füstje, nem kék. De úgy füstölt, mint a fene. De azért nem biztos, lehet, hogy nem is füstöl a tiéd annyira.
Üdv: Gyuri
Igen tavaly februárban. Én éppen nála hallgattam egy órát. Egyik nap még jött, magyarázott lelkesen és türelmesen nekünk ökröknek, másnap már nem... Králics tanár úr vette át az óráját.
Nem is tudtam, hogy eltavozott az elok sorabol, reg jartam arra. Sajnalom az prof-ot, jo ember volt!
udv, Norbi
Némi szemezgetni való a témában. Egy kereskedelmi cég méltatása a MoS2 adalékról:
http://www.liqui-moly.hu/dok/liqui_moly_oktatas.ppt
És egy objektivebb vélemény, tanszékem oldaláról (Budapesti Műszaki Egyetem Anyagtudomány és Technológia Tanszék) prof Ziaja György alakítástechnológiai jegyzete. Ezt a prof tavaly bekövetkezett halála elött írta, szóval frissnek számít. Én ezt tanultam!
http://www.mtt.bme.hu/oktatas/segedanyagok/alakitastechnika2/jegyzet/altech2.pdf
lásd 5. oldal
Hali minden Jawasnak!
Az mitől van, hogy a bal oldali kipufogó lényegesebben jobban füstől mint a másik? Pedig a gyújtás mind a két hengernél egyformán van belőve.
Nem vagyok kémikus, csak azt mondhatom amit hallottam, meg tanultam róla. De ha te az vagy akkor elő a farbával és tájékoztass!
Én azt tapasztaltam hogy az amúgy is nehezen eltávolítható koksz kiváló szaporító anyaga, és gyertya gyilkos, remélem nem ezzel vitatkozol!
Köszi. Szóval azt mondod, hogy kár volt? :S
Álló motornál újra megpróbáltam a váltásokat. Fel megvan az 1-es (nem mindig). Le a 2-es tökéletesen. A 3 már csak úgy, hogy egy picit visszahúzom a kart (ekkor hallokk egy halk kattanást), majd le, és bele is akad sebességbe.
Visszafelé 2-es tökéletes, 1-eshez egy picit megint igazítanom kell (azaz itt is egy kicsit elllentétes irányba kell mozdítanom, míg nem hallok egy halk kattanást), aztán fel, és benne is van.
Járó motornál ez egy kicsit körülményes lenne, mert mire sikerülne beigazítanom a lábammal, addigra meg is állnék.
Akkor lehet, hogy csak szorul valami? Ugye ehhez nem kell széthúzni a blokkot, hanem orvosolható kívülről is?
Krisz
Egy, azaz egy darab villa van benne.
Ez jó nagy zagyvaság volt...
Ha jól látom, akkor az, hogy lerakódik a gyűrűkön és a hornyokon még nam olyan nagy probléma, hiszen ez nem koksz ami többé-kevésbé szilárd anyag, hanem folyadék, tehát nagy bajt nem tud okozni. Vagy nem jól látom? :)
A kénsav pontosan mi rosszat tud tenni a motorban és/vagy kipufogóban?
MoS adalék olaj és más kencék adaléka. Maga az anyag kénből és molibdénből képzett vegyület, erős kovalens és gyenge (asszem) ionos kötésekkel. A problémája hogy nem éghető, csak elbomlik. Szóval egy rész hátra marad rárakódva mindere, főleg a gyűrűkre és azok hornyaira. vagy elbomlik és SOx keletkezik kén mono, di vagy trioxid formában. Ez meg kénsavat képez a jelenlévő vízpárával motorban, kipufogóban.
Bemész műszaki boltba, vagy gazdaboltba és megmondod hogy kb ekkora rugó kéne ilyen célra... segiteni fognak!
Nincs valakinek egy ilyenje ?
www.nold.hu/f1.jpg
Ez egy 634/05-ös furulyája.
Gratulálok sorstárs, a csehszolvák ipar méltán elfeledett remekét sikerült beszerezned! Gondot vettél pénzért! Nekem is ide toltak éppen egyet, én felgyújtanám ha az enyém lenne, de nem az. Amúgy ahogy elnézem ezt valaki már megtette... Ebben sincs sok kilométer, talán nem véletlenül!
Nem lehet rajta állítani, valszeg villák görbék, persze akkor ha feltételezem hogy ami benne van olaj az nem éppen 2100km-t teljesitett eddig. Ja és hogy nem álló motor mellet, álló helyzetben próbáltad?!
Molibdén-diszulfid a csavarlazítók hatóanyaga, nem ?
Hmm, hát nem tudom jó-e, azt még kevésbé tudom, hogy miért az én hozzászólásomra válaszolva kérdezed, azt meg végképp nem tudom, hogy honnan szedted ezt.
Ha netán ilyet írtam volna, akkor légyszi mutasd meg hol, mert én nem találom.
Honnan veszed hogy csavarlazító????
Miért is jó a csavarlazító az olajba keverve ?
H@li!
Ma sikerült hozzájutnom egy viszonylag jó állapotú Jawa Mustanghoz (2100 km van benne). Ez az első ilyen mocim, és sajna egyáltalán nem értek hozzá (más fajtához azért értek :)).
Na most olyan gondom lenne vele, hogy az 1-es és 3-as fokozatokat csak hosszú unszolásra (apró fel-le mozgatások után rendesen váltva) veszi csak. A 2-es az tökéletes.
Mit lehetne kezdeni vele? Van rajta valami állítási lehetőség? Egyáltalán mivel lehet a gond?
Előre is köszi!
Krisz
De nekem csak középtámaszhoz.. oldal nem van..
Nyugi, van. Ha közelebb nem kapsz, majd küldök én.
Ha jövő hétig nem találsz, megoldjuk, akkor hozom el az alkatrésznek vett mocit.
Nem érzékenyebb sokkal. Többet forog, valamivel jobb az anyagja, nem melegszik annyira. Amúgy egy eléggé igénytelen igásló. Csak itt túl van spirázva és misztifikálva az egész.
Én disznó módon hajtom az ényémet, ezért kisérletezek keverékarányokkal, olajokkal. A régi olajok igen gyenge minőségűek voltak. Mind a 2 mind a 4 üteműek, viszont a motorok sem kaptak olyan igénybevételt. Én a napi min. 25km-emet lenyomom. Általában nincs se időm (reggel), se türelmem (du.) tötyögni.
A pancsiba is jobb lett volna kicsivel jobb minőségű olajat rakni, de abból kevesebbet. Nincs akkora kox képződés, árban sem több.
Hát így jártam bazeg. ennyi vót az ára a bótban. Miért? A ricinus is 2 rugó körül van. Egy félszintetikus ugyan nincs annyira jó, de gond sincs miatta annyi.
Hétvégén nem leszek. Holnap du eltűzök és csak hétfő éjszaka jövök.
Bárki, segítség közép és oldalsztender-rugó ügyben? Nagyon kéne.
A grafit vezeti az áramot. A grafitpor a gyertyán elvileg okozhatna olyan lerakódást talán, amin esetleg áthúz a magasfesz.Mást nem tudok elképzelni.Tény, hogy jó a motornak.
Máshol is tesz csodákat a grafitpor, pl, a csapágyzsírban...
Hahó mindenki!
Tudna valaki segíteni mit tegyek?
472-es cz 1-2fokozatban tökéletes kipörgésig 3-ban vég elött egy kicsit rángat 4-ben félgáznál illetve hirtelennél kegyetlenül rángat mintha az egyik henger megállna(de nem)vagy elfogyna az üzemanyag(szerintem eleget kap) 1:33-as keveréket használok
MOL T2-essel. (Esetleg a feszszab.,vagy a keverék, vagy más?
Most órán vagyok majd este visszanézem a válaszokat
Előre is köszönöm a segítségeteket!
A keverés aránya az egy dolog - bármily hiperszuper 2T olajból is mixelem, sohasem megyek a gyárilag előírt alá, esetemben 1:50 - egy másik dolog meg az, hogy épp mekkorák az illesztések, mert bizony volt egy ismerősöm aki igen szorosra illesztette a dugót a Pannóniájában...és bezony még 1:15-nél is megragadt, mert nem tudott az olaj a súrlódó alkatrészek közé jutni rendesen.
1:50-nél "hígabb" keveréket viszont nem lötykölök az ETZ-be, mondván: nem kísérletezem...
A Komár viszont legalább 12 éve vidáman kajálja a kúti 1:40-et (most is azt kap AROL-lal)és annak 1:33 az előírt...a tekerősnek 1:25....
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|