:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
25.000-ért elvihető a másfél motor egyben.
Kb milyen árban lennének eladók?
Sziasztok!
Jawa 550 pionir-hoz keresek tank alá való takaró lemezt(3 részes felhajtható) és hátsó lámpát. Valamint keresek olyan emberkét, aki vállal csíkozást a motor festésén. Ha tudtok segítsetek légyszíves. Egyébként van eladó jawa50 typ 20-as veterán motorom egy komplett és egy fél felújítás előtt.
Előre is köszi!
A teszteken úgy olvastam és a saját tapasztalatom is az, hogy a Jawa 350 amúgy is (mármint a blokk) berezonáll 90km/h-nál.
De a kerekek túlzott kiegyensúlyozatlansága is okozhat bizonyos sebességnél rezonanciát, rázkódást.
Hm ez érdekes! És senki nem szólt rám, hogy hülyeségeket ne kérdezzek!
A teleszkópokat hogyan hosszabbítottad meg ?
Azt a 63* típusokhoz találták ki. Ennek a típusnak a bekötési rajza kell hozzá.
Nincs tapasztalatom vele.
Sziasztok! Végre ősszeált a motorom még elektronikusgyújtás kéne rá. Remélhetőleg ez is meglesz majd.Valakinek van tapasztalata miért remeg rázkodik 90-100km/h között.http://www.kep.tar.hu/gencsy itt meglehet nézni a motorom. Űdv.Julius
Köszi megkaptam a mélt. Pont ilyen lengyel cuccot dugdostak az orrom alá egy helyen. Ezzel volt már dolgod? Az eredeti kiépítéshez képest melyik csatlakozó mire szolgál? A legegyszerűbb ez volna. Köszi: M
638-ast hiányosan alkatrésznek eladnám. Esetleg alkatrészenként is. Az órában 5800 km van, a jobb oldalon esésnyomok, gumik elöregedtek, de nem kopottak.
Mail ment.
Szebb bekötési rajzot találsz itt a szakirodalomban.
1-2 órás munka.
Szóval azt mondod, elég a dinamó előtét tekercs nélkül, rá a feszszabi és kész? A mechanikai részét azt megoldom, csak az elektronikától félek, mert nem ismerem. Errefelé amit árulnak el. feszszab, elég bizalomgerjesztően néz ki, aztán h. milyen, majd meglátjuk. De asért köszi ha kapok képet. 2cv6@citromail.hu Hali: M
Üdv!
Ma voltam a jarovce-i Jawa boltban, sikerült vennem pár apróságot, ami kellett. Megkérdeztem a főtengely felújítást, 3200 korona. Van nála kész darab, lehet vinni abból is, de aki ragaszkodik a sajátjához, az kb. 10 napba telik. Hát nem olcsó egy dolog az tuti. A hengerfúrás 900 korona darabonként, ebben benne a gyári dugó+gyűrű+csapszeg. AZ oldalasomhoz 15 fogú lánckerék van, de elég sok fog ki van törve, így most vettem egy másikat, de ez már 16 fogú. Így egy kicsit kisebb lesz a vonóerő, de nem fog annyit forogni a motor, ami 80-90 körül elég sokat számít. A blokk még nincs széjjel húzva, így még nem tudom hogy melyik csapágy ment tönkre, vagy esetleg nem-e a labirinttal van valami gáz.
ha érdekel valakit egy első tárcsafékes jawa 638 szép és zsir uj állapotban(kosárból raktuk össze tavaly, és uj rajta minden, kivéve a kipufogókat.) sajnaos nincs időm vele foglalkozni, még egy gyújtást sem tudtam álítani, igy aki meg tudja venni, vagy iyent tervezett magának, írjon bátran. van rajta egy év müszaki, gyak semmit nem kell most rá költeni, csak pár napot pepecselni az átzsirozással,és a megpucolással. kikiáltás a tárcsfékes rendszer miatt 140.000 ft. ezenkívül van egy 634 es is 80.000 ért, szintén nem kell rá költeni, de át kell szöszmöszölni, és egy komplett 634 es alkatrésznek, darabokban. 60.000. az első kettő pappírokkal, az utosló nem, de megoldható talán.... tel: 70/3339723.
Sziasztok!
Akit érdekel egy nagyon jól fizető, otthon, internetezéssel elvégezhető munka, írjon e-mail-t a silence16@freemail.hu címre!
Nem nagy kunszt felrakni rá.
Az állórész rögzítő csavarjai nagyobbak, ezért az 5-ös lukat ki kell fúrni 6-osra.
Az állórész alá kell egy lemezgyűrű, vagy drót, Kb 1,5 mm.
A körhagyót el kell forgatni, bereszeléssel, vagy az ék kitörésével.
Az ellenállásról küldök képet, ha kell.
elektrinikus fesszabhoz nem kell az sem.
Nahh ezt a stop témát kilőttük! Tehát akármi is történik oda tuti nem megyek!! Jahh van itt még valami!:Tavaj október környékén vettem tőle dugót mert a régi 27 évesen valamiért eldurrant eggy kicsit,és láss csodát idén januárban az "új" is eldurrant!! Úgyhogy most itt tartok! Hál istennek a hengerfal nem sérült de mindenesetre bizta nem tettszett neki! basszus rámsózta 3000-ért és fél évet se bír ki?? Kérdem én milyen anyagból van az akkor?? Mert az eredeti 27 évet kibírt ez pedig 4 hónapot?! Hát hogy van ez?!
Üdv:bazsa01
Hali
Kösz az ötletet bevált a láncnál szépen kitekertem,de nem a gyűrű hanem egy tűgörgő maradt benne, valószínű az egyik torokba beesett és a rezonanciától odament ahova nem kéne.
Ezért ha valaki szétszedi a tűgörgősort és az előző szerelő kitudja miért csak x darabot rakott bele akkor alaposan nézza át mert úgy jár mint én. Ezért jó a kosaras görgő.
Mondom hogy magárnak néz mindenkit!
A "gyári" cuccairól csak annyit,hogy biztos ti is láttátok a GO TRABI GO c. filmet.Amikor lerohadnak és az automentős szaki horibilis összegért csinálja meg .(Azért drága ennyire mert a cucc full gyári).Igen ám csak később találkoznak a bontóba ahol a szaki épp gyári alkatrészeket gyűjt(ennél gyáribb már nem is lehet).
Egy középtámasz rugóm lesz számodra, ha nem kapsz boltban.Bár gyanítom, a posta a rugó árának többszöröséért fuvaroz.. én a rugóért nem kérek semmit. Ha aktuális , ide küldd a címed : vizvezjav@net-tv.hu
Én sem szívesen, csak már uncsi szórakozni a saját feszszabjával. Most úgy ahogy alapjáraton a nagykönyv szerint működik, de ha villanyt gyújtok leáll. Nem igazán merek vele elindulni még próbakörre sem. Ezért keresek mostmár valami megbízható megoldást...
Jahh meg még annyit hogy a stop-ba az öreg csuhás 40-60 ezerér azt mondta hogy szerez gyári főtengelyt!! Hát ez hüle kicsit nem???
Hy! A ki-ki ben próbáltam nekik csak szimóhoz való golyósprésük van de nem igazán tudtak segíteni! Az enduro pedig szégyellem ugyan de nem tudom h hol van!!! Légyszi segíts! Jahh meg a másik gépmühelynek is utána nézhetnél és nagyon szépen köszi előre is!!!
Üdv: bazsa01
Ezt inkább Peti74-től kérdezd, én nem szoktam keletnémet technikával mérgezni egy csepptankos Jaffát..:))
Te raktál már fel TS MZ dinamót JAffra? Azért izgi, mert én most készülök rá, és hiányzik a fojtó tekrcs. Ezeken a dinamókon ez hogy néz ki, vagy a Jaffét is rátehetem? Ill. milyen értékű drótot, hány menettel... stb., vagy úgy általában kérdem bárkitől, kétoszlopos feszszabja 6V-s Jaff-hoz van-e eladó? Köszi: M
Csak az akksinál, vagy az 51 61-re menő vezetékeket is?
A KI-KI-ben vagy az ENDUROBAN próbáltad? A STOP MOTORBOLT-ba NE menj, bármit mondjon a tulaj, átb@sz!!!MINDENKIT MADÁRNAK NÉZ!!!
Ha ezeknél nam sikerül a Budai vám környékén van egy gépműhely estleg ott még megpróbálhatod. A pontos címet nem todom, de utánnanézhetek ha gondolod.
Sziasztok!
Régi motoros vagyok, volt már mz-m, cz-m, sőt nagy 900-s kawám is, de úgy döntöttem visszatérek a jól bevált szocgépekhez, méghozzá egy örökálom 634-hez! Pedig már pár éve nem motorozom:(
Sokat gondolkodtam, hogy kell-e nekem egy ilyen jawa, de most hogy rátaláltam erre az oldalra, már biztos vagyok benen. Nagyon jó, már rengeteget olvastam itt. És meggyőztetek, a jawa jó, a jawa király! Pont nekem való.
Nézegetem a hirdetési oldalakat, van is egy-két jópofa darab.
De ha vki tud még vmi jó gépet szóljon nyugodtan.
Olyan 80ezret szánnék rá, és csak papíros érdekel(nem a műszaki a feltétel).
Van vmi tippetek, hogy mire kell odafigyelni a vásárláskor? Szívesen foglalkozom a bütyköléskkel, de azért ne kelljen egyből a mocit felújítani, mert hazafelé szétesik vmi.
Köszi, és még1x sziasztok!!
Negatívot teszed testre, és a fesszabályzó nyelvét miután elindítottada motort, rányomod a toronyra.
Átmágnesezi magát.
Hogyan kell átalakítani a Jaffát (+) -ról (-) testelésűre?
M
Ha meg látod a beékelődött darabot, akkor lehet hogy ki tudod venni, csak hátrafelé kell forgatni a főtengelyt.
Lehetőleg ne a generátor oldalró próbáld meg forgatni. Vedd le a kuplungdeklit, és a primer fogaskerék feletti nagy anyával próbáld meg forgatni, hátrafelé biztosan sikerül, hiszen arra húzod meg azt az anyát.
Üdv,
Peti74
Továbbra is hengert kéne levenni dugóval együtt. Próbáld meg a műveletet előszőr a másik hengerrel, hogy ha emeled a hengert, megy-e vele a dugó is. Elviekben a dugóval egybekötött hajtókarnak szabad mozgása van felfelé és lefelé így a henger lehúzható, felfelé. Ennek az a feltétele, hogy a csapszeg könnyedén mozogjon a hajtókarban. Egyéb ötletem nincs.
Üdv,
Peti74
BOCSÁNAT A NYELVÉSZEKTŐL
TENGELY
Köszi a reagálást peti74
Azt kérdezném, hogyan próbáljam felfelé húzni/tolni a hengert, mert a dugó teljesen beált, egyébként lent áll. Én úgy nézem hogy az eltört darab az egyik ablaknál elfordolt és szépen beékelődőtt.
A berúgókarral nem ment a dolog, esetleg még próbálkozok a főtengej végénél forgatni, de ha van jobb ötleted akkor várom.
Köszi
Hi.
Budapesti vagyok, tehát csak pesten tudok neked ajánlani gépműhelyt.
Röviden : a kompresszió majd megjavul ha rendesen össze lesz rakva. Ezer oka lehet a különböző kompresszióknak.
Én a saját 6V-os 350-esembe MZ dinamót tettem, a hozzá való magyar kisipari elektronikus fesszabályzóval együtt, nekem bevált. Ez is pénzbe kerül, mint minden a világon, olyan 3500 Ft körül van egy ilyen a szabályzó.
Nekem trabi rendszerű hall gyújtásjeladó van fent, megszakító nem is lehet, mert az MZ állórészre csak egy henger megszakítója fér fel.
Van saját tervezésű elektronikus fesszabályzó kapcsolásom is, meg is építettem anno, a feszültségszabályzása szépen működött is, a vágási feszültséget a nyákba ültetetett potméterrel lehet beállítani. A kapcsolás az áramkorláton bukott meg, ugyanis nem sikerült olyan söntellenállást beiktatni, amin feszültséget mérve, meghatározható lett volna a dinamóból kifolyó áram. Azóta rájöttünk, hogy a nyáklap egy darabját lehetett volna söntként felhasználni, a pontos vágási áramot pedig ugyanúgy potméterrel be lehet állítani.
Aztán hagytam a fenébe, mert a kispari fesszabbal is működik (kisebb tűrésekkel persze). De erről írtunk már pár oldalt az elektronika fórumon.
Ha egyszer lesz időm, akkor azért be fogom fejezni azt a fesszabályzót (ami még arrébb van).
Üdv,
Peti74
Szeva!
Csak azokat kérdeztem meg naggyából ami nekem kéne!Szeinted a kipufogót megéri megvenni?Szerintem annyit megér!Itthon mennyiért mennek nem tudod?
Hy Peti74! Csak lenne még eggy kéredésem:szét kellene sajtoltatnom a főtengejemet csapágy +hajtókar cseréje miatt de Pécsett nem találtam még eddig olyan embert akinek volna ekkora golyósprése amivel szét tudná szedni! Remélem erre is van valami jó ötleted!!
Jahhh meg szerinted hogy lehet az h az eggyik hengerbe 7.8-as a kompresszió a másikban pedig 10.2-es???
Írj
Szia! 6V-oshoz kellene! Előre is kössz!
B.
Micsodaaa ??
Mi az, hogy leugrott ?
Inákbb csak eltört, és belóg valamelyik ablakba, és ezért nem mozog a dugó a hengerben.
Én azt csinálnám vele - attól függően, hogy épp hol áll a dugó a hengerben - hogy felfelé húznám a hengert a hantókar felső holponti helyzetéig, azután -ha lehet - kinyomnám belőle a csapszeget a szoknya felömlőablakán keresztül. Ha lejött a henger benne a dugóval, akkor már minden ablakba be tudsz nyúni kívülről, hogy visszanyomd a gyűrűt a horonyba. Kell még hozzá néhány csíkokra vágott zsilettpenge, meg egy adag türelem, de innentől már ki lehet húzni a dugót belőle.
Tanulság, a frissen fúrt hengerek összes ablakáinak éleit minden esetben "le kell törni", hogy a gyűrűk nem akadhassanak bele véletlenül sem.
A motor is lényegesen halkabb lesz tőle.
Hirtelen ennnyi.
Üdv,
Peti74
VALAMIVEL TÖBB CUCCRÓL NEM TUDSZ ÁRAT KÖZÖLNI?
KÖSZI
Sziasztok
A motoromat most raktam össze 634-es ,de lett egy kis problémám vele, mégpedig a jobb henger egyik gyűrűje leugrott és beszorult. Ez eléggé gáz, de hátha tudja valaki hogyan lehetne rajta segíteni. A géphez a hengerfej leszerelése után nem volt kedvem hozzá nyúlni.
Sziasztok, aki szeretne pénzt keresni, hogy a nyáron ne legyenek pénzügyi gondjai, az írjon e-mailt, érdeklődjön a
silence16@freemail.hu címen
(állítólag jó pénz van benne, valami marketinges cucc, e-maileket kell küldeni)
Mégvalami!
Az 559-esnek a gázkarja!Gázkar +aluminium+ szivató!Na az nem volt nála.Nekem meg kéne egy !Ha valakinek van fölöslegbe,és normális áron megszabadulna tőle szivesen venném!
Szevasztok!
Tegnap voltam kint a szlovák "Jawa paradicsomban" /Jarovceben/!Ha valaki olyan nem normális mint én akkor rajkáig elmegy vonattal onnét egy fél órás biciklitúra!/Na jó normális vagyok, csak jobbhijján nem volt másom cak vonatom meg biciklim.Csóró kollégista vagyok/Van minden az öregnél!Valaki kérdezett árakat!Kifagattam:559-eshez kipufogódob vadi új 2000korona/db ami olyan13000Ftkörül van.Kilóméteróra számlapját 500koronáért felújit!Küllök anyával együtt 15korona/db.Ki kell menni megnézni!
nem tudom milyen könyvbe olvastam!
Kormányzár: Jogosulatlan használat elleni védelem!
Biztos volt már szó róla, de van egy kérdésem, igaz magamtól is rájövök majd, de szeretnék előre infórmálódni.
A régi vashenger cserélhető az újabb aluhengerrel? Tehát a 632-es hengere cserélhető a 638-aséra?
Bazsa01.
6V-os vagy 12V-os rendszerre kéne ? Mert nagyon nem mindegy.
Üdv,
Peti74
Hali! Még mindig szükségem lenne 350/634-es jawahoz két kipufogóra. Aki tud segíteni, kérem írjon gonczolistvan@gmail.com-ra
De, kettő kell. Egy az van, csak a másik veszhetett el valahol félúton még az előző tulajnál, aki azt (mint fentebb írtam) leleményesen (gányolósan...) ÁGYRUGÓVAL helyettesítette. Érthetően ez utóbbi lóf@szt se ér...Az oldalsztenderrugóm meg tegnap pattant el. Ha ennyire egyszerű, bemegyek mocisboltba és megkérdezem, de igazából fel se merült bennem, hogy kapható, annyiszor hajtottak már el ezzel-azzal.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|