:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Nem is olyan rég szó volt az olajkeverési arányról. Sokan hitetlenkedtek, hogy nem jó az 1:50-1:60, mert az úgy már kevés. Elkezdtem olvasgatni a jawamania.info oldalt és ott írják, hogy a 640-es típus (ami leszámítva a labirinttömítést motorikusan teljesen megegyezik a 638-assal) kezelési útmutatója Mogul TS olajat ír 1:60 arányban. Persze bejáratás után. Tehát ha egy kicsivel jobb olajat raksz bele, akkor nem kell félni az 1:50-től.
Azt is ott olvastam, hogy ez érvényes az újabb 634-esekre is, amik már nem bronzperselyesek. Azt írja a srác, hogy éppen azért tértek át bronzperselyről tűgörgőkre, mert így kevesebb olaj kell. Kénytelenek voltak, mert különben nem teljesítették volna az emissziós feltételeket. Azt írja, hogy egyébként biztosan maradtak volna a bronzperselynél, mert olcsóbb.
Ez a bronzpersely <-> tűgörgő inkább csak érdekesség, nem biztos, hogy teljesen igaz, de az olajkeverési arány érdemi információ.
Üdv! A 10-essel is össze lehet rakni, csak akkor nem fog beférni a zéger. Emlékeim szerint az én nyóccasomba is 10es van per pill. azon a helyen. Nem nagoyn hiányzik a zéger amúgy, nem fog kiesni sem a szimi sem a csapágy...:) De tény, hogy oda 8-as való.
Hát az SKF már nagyon régen nem az igazi minőség...Úgy is mondhatnám, hogy egy rakás sz...
A Koyo, meg a FAG sokkal megbízhatóbb...
Lenne még annyi kérésem, hogy valaki mondja már meg, hogy jobb oldalt a főtengelyhez (638) milyen szimmerig kell. A szerelésikönyvben 30x52.1/8 van írva. Itt bp-n a boltos pedig egy ugyan olyat adott, mint a váltótengelyhez kell (30x52x10),hogy az kell oda. Most átvert vagy tényleg ugyanaz? (Nincs kéznél a blokk és ne hogy már szombatdélután derüljön ki, amikor megnézhetném:-))
Bocsánat, hogy ha lámásat kérdeztem!
Ja még valami valamelyik csapágy méret el van nyomtatva a szerelési könyvben már nem emlékszem melyik de asszem valamelyik szélessége rossz talán a jobb szélsőé a főtengelyen, mindenesetre nézz utánna
Szia!
Én japán csapágyakat vettem bele a Tele Bt. nél sajana a márkára nem emlékszem valami négy betüs toyo vagy koyo vagy ilyesmi. elég drága volt viszont nagyon jó minőségű csapágy csak ajánlani tudom. a tele bt a 1139 Budapest, Üteg u. 18. ban van. nagyon korrektek + szakértelem.
Nekem az alábbiak jelentik a minőséget:
Golyóscsapágy = SKF
Tűgörgő = INA
Szimmeringek = Simrit
Még lenne annyi kérdésem a blokk szétszedéshez, hogy:
Ti milyen kesztyűvel (vagy trükkel) fogtáttok meg a felmelegített blokk felet?
A váltótengelyei kosaras vagy kosár nélküli tűgörgősek-e?
Léptető villacserénél van-e valami olyan dolog amit nagyon érdemes tudni?
Rendben, hogy benne van minden a könyvbe, de hát könyvekből nem lehet mindent tudni.... szerintem:-)
Hello mindenkinek!!
A motorom (638) teljes blokk felujítás előtt áll. A kérdésem az lenne hogy milyen csapágyakat vegyek bele? A szervízkönyvbe le van írva de azok csak méretek én márkára és tipusra vagyok kiváncsi amelyek már szolgálnak a gépeitekben. A főtengelyt is felújítom és oda milyen tűgörgöket ajánlotok?
Peti74 említett kifejezetten főtengelyre való szimmeringet ennek a tipusa is érdekelne. Főleg túrázni akarom használni a megbízhatóság a fő szempont és sokáig marad nálam a motor így nem sajnálom azt a "kis" plusz pénzt amit a drágább csapágy jelent.
Motoros üdvözlettel:Kovács Ervin
Szia Fullkopy!
A telefonszámodat elkérhetném,egy kis segítségre lenne szükségem.
Köszi a segítséget akkor ezek szerint nem a jó a gyújtkapcs.
mert mind a 2 része csak 1-t fordul
Nem vagy egyedül vele, nyugi..:)))De nem olyan eccerű keríteni...
A gyújtás része:kulcsot alapállásból egyet lehet jobbra forgatva, akkor van gyújtáson normál üzemmódban.
Alapállásból balra fordítva a kulcsot öngerjesztő állásban van.Itt is gyújtáson van, de nem kell aksi hozzá, megy anélkül is.
A világítás meg úgy néz ki, hogy ha benn van a kulcs a GYK-ban, akkor lehet kettőt jobbra forgatni a fekete/fehér külső részét a kapcsolónak. 1 forgatás:parkírfény.
2 forgatás tompított/refi.
Hali!
PAV 40 utánfutót keresek. Lényeg hogy minden része legyen meg. HA bárki is tud segíteni várom szíves segítségét!
(peter17@freemail.hu), vagy ide a fórumban.
Üdv.: Petike
Nekem az van! Gyári Barom gumma. semmi gond vele azontúl, hogy spéci oldalkocsizó gumi és ezért kicsit laposabb a futófelülete. Emmiatt a hosszani útbordákra érzékenyebb. Ha rendes szóló motorgumit teszel 110/akármennyi, hibátlan lesz a vas.
A világításkapcsolót jobbra kétszer.
1: helyzetjelző
2: tompított, ill távfény
Gyújtás: jobbra gyújtás, balra dinamóállás, azaz kettesben betolható akku nélkül (elméletileg, még nem próbáltam)
küldj egy képet a rozsdás vasaidról!
Az jó lenne nagyon!
garde@freemail.hu
-ra küld légyszi.
Hali! én nekem olyan kérdesem lenne hogy a 250es (559) tipusú gyújtását és világítás kapcsolóját hány irányba lehet elfordítani mert a gyári kulcs elveszett és a kulcsmásoló által bele eszkábált kulcsal 1 irányba lehet elfordítani mind2-t
Hali all!!!!
Olyan kérdésem lenne, hogy a kivitelezésen kívül milyen különbségek vannak még "technikailag" egy 1986-os JAWA 350-638-ason és egy 1990-es TWIN SPORT-on, ami szintén 638-as.... Mivel jobb egy TS?
Hell.Off.Az összes alkatrészem szerelőnél van sorry,ugyan még nincs kész a gépsárkány, mondjuk fél éve 1m se tettem vele mégis elkérik a súlyadót és a biztit.Thx.Marad addig a simo.Ja: Ha valakinek van eladó krómozott bukócsöve,könyörögve kérem :DDD szóljon, mert elkelne igazán nekem.Ez is Thx.Más:Csabán 15.én lesz a börze,aki tud jöjjön el...
Halihó!
Régóta gondolkodtam, hogy venni kellene a vasra (350-634) egy rezot... illetve egy parat. Itt kezdodtek a problemak, hisz ez elég költséges jatek... ha jol vagyok niformalva ez több mint 30e Ft. Túl sok(k).
Ezért gondolkodtam azon, hogy a hangtompítót, vagy legalább a felét kiműtöm a jószágból... Az érdekelne, hogy ez miylen hatással van a fogyasztásra, mekkora teljesítményvesztést idézhet elő, ill ki milyen trukkokkel tudott szebb hangaot varazsolni a motorjaba.
Kulio
Az elsődleges meghajtást hagyom, láthattad a fényképeimen, hogy a lánc nincs nagyon megnyúlva, a lánckerek fogai is rendben vannak, semmi jelentős kopás nem látszik. A kis lánckerék új lesz (16 fogú), a réginél elég sok fog sraka le van már pattanva. A pillangótárcsa és a többi cucc állapotát majd szétszerelés után mérem fel.
Én minden csapágyat kicseréltem,a tűgörgőseket is, az elsődleges meghajtást kompletten, és a másodlagos hajtás első lánckerekét ,valamint a láncot ..Ilyenkor kell kicserélni a kopott pillangótárcsát, és a két nyomórugót , ami középen tartja a váltókart.A berúgóherkentyűket se árt ez alkalommal felülvizsgálni..
Végül is már nem növeli meg túlságosan a költségeket....És nem kell legalább csapágy miatt a közeljövőben újra szétkapni.
Egyértelműen cseréld. Szerintem.
Én is épp a blokk szétszedése előtt állok, de csak a főtengelyt kellene kibányásznom. Még azon morfondírozok, ha már szét lesz szedve, akkor ne cseréljem-e ki az összes csapágyat, görgőt, ami benne van, mert így mindegyik újra a "0"-ról indulna.
Egy kicsit sem kell félned a blokk szétszedésétől/összerakásától. Én is meg tudtam csinálni anélkül hogy valaki fiziaki valójában ott lett volna mellettem.
A szervízkönyv nagyon szépen és pontosan leírja a munkamenetet. Az a lényeg, és ez főleg az összerakásra vonatkozik, hogy háromszor is gondold át, mit milyen sorrendben és hogyan fogsz csinálni, és csak aztán láss hozzá az adott művelethez.
Továbbá nagyon fontos, hogy legyél türelmes, ne siess. Inkább szereld egy hónapig és gond nélkül fusson 30000 km-t, mint összecsapd pár nap alatt és aztán szedd szét újra két év múlva.
A jawa 638 szerelési kézikönyv megtalálható a szakirodalomban.Teljesen jól használható, töltsd le, nyomtasd ki, ha valamit nem értesz, kérdezz rá.Ha nem csinálod végig s.k. sose tanulod meg. Ha nem akarod te csinálni, ne kezdd el.Keress rá hozzáértő jelentkezőt.Amúgy nem ördöngősség..
Hali! 350-es CZ-hez keresek főtengelyt(használhatót),vagy komplett blokkot,ill. 6 voltos feszszabályzót.Ha tudtok,dobjatok 1 mailt, izsi79@freemail.hu-ra.
Segítségeteket előre is köszönöm!
Sziasztok
új vagyok a fórumon tehát még nem nagyon vagyok képben. segítség kellene.
Van egy 1981-es 250 es Czezet-em.rendszám meg minden van rajta csak éppen a műszakija járt le.Fel szeretném újítani de nem igazán tudom, hogy hol lehet beszerezni különböző Java alkatrészeket.ebben kellene segítség ill. még egy dolog: most fog lejárni a jogsim 1996-os A1 !150ccm! ha most megújíttatom mi a fenét fogok kapni? leminősítenek 125ccm-re?? előre is köszi.
HI
Valószínűleg csináltatni fogok egy megfelelő közdarabot, ez nem hiszem hogy probléma lenne. Én inkább attól félek, hogy ha jól tudom a 12 voltosnak mintha egy kicsit más lenne a vezérlése és a torokátmérője, így lehet hogy hiába a megfelelő közdarab nem fog illeszkedni a 12 voltos karbi a motor igényeihez...Így nem hogy jobb lesz mint a régi hanem rosszabb...
Szia!
Ha kell tudok néhány tanácsot adni, én már sajnos szedtem szét az enyémet. Van benne néhány "szivatós" rész, megírom e-mailben.
Nekem egy 1991-es 638-asom van, de annak még nem öntvény a léptető villája. A te mocid orosz exportos vagy nem? Mennyire remeg? Mert az enyém sajnos orosz exportos, ami azt jelenti a Jawanál, hogy hulladékból lett összeépítve. És sokmindent cserélni kellett benne.
Hali
Sziasztok!
Be kell vallanom, hogy én az elmúlt hétig el sem tudtam „képzelni”, hogy Ti milyen O-gyűrűről beszéltek, amit ki kellene cserélni, hogy az én motorom kuplungja se zárjon azonnal. Aztán végre...:-))) Mentségem annyi, hogy mióta nálam a motor azóta ott nem volt semmiféle O-gyűrű, hanem az előző tulaj úgy próbálta azt pótolni, hogy kivett egy acél lamellát (is). Így négy acél és öt bakelit lamella volt nekem a „természetes”.
Jelenleg mégsem ez a legnagyobb gondom. Eltört az egyik léptetővillám és hát ahogy látom szét kell húzni a blokkot.. Azonban itt a környéken (Komádi, H-B megye, ill. Békés megye jöhetne még szóba) senki nem vállalja és így magamnak marad. A szétszedés még ahogy látom menni is fog, de az összerakástól már tartok, mert akit eddig kérdeztem az csak rémisztgetett vele:-(
Nagyon jó lenne ha valaki leírná az összerakás technikáját vázlatosan, mert ha nem muszáj nem feltétlen a saját káromon akarom megtanulni....
A motor egy 1992-es 638-as TS aminek már öntvény (/volt) a léptetővillája.
Üdv: Sanyi
Én egy időben 4-es gumival jártam. Viszont a tesztek és az elmélet is azt mutatja, maradjunk a gyári méretnél, nem véletlenül annyi amennyi. Így hát én is visszatértem a 3.5 szélességű gumihoz.
Hello Aramik! Én a felfogatásnál megbuktam, mert a 12 V-os karbi beömlősconkjának a felfogatása szélesebb volt, mint a 6 V-é. Bár a 12-sé cserélhető lett volna, viszont a 6-sé fix, így nem tudtam átrakni. De ha ezt megoldod, akkor szerintem müködni fog.
Ezt pontosan hogy érted? Sikerült kiküszöbölnöd a közdarab problémát, csak nem volt megfelelő mondjuk a fúvókák mérete?
Üdv. Mindenkinek!
Az lenne a kérdésem, hogy van-e valakinek olyan 638-asa, vagy 634-ese, amin hátul 4,00 szélességű gumi van?
Üdv. Mindenkinek!
Az lenne a kérdésem, hogy van-e valakinek olyan 638-asa, vagy 634-ese, amin hátul 4,00 szélességű gumi van?
Hali! Én próbáltam egyet rá tenni az én 6 V-osomra, de nem illeszkedett a motorhoz!
Alakította e már át valaki közületek a 6 voltos (634) Jawa-ját úgy hogy a 12 voltos (638-640) karburátorát szerelte rá? Kiváncsi vagyok, hogy meg lehet e csinálni és ha igen akkor hogy nézett ki hozzá a közdarab?
Hello Sanyi! Megnéztem, valóban ez volt a bibi. Hát igen, ha kezdő az ember, sok baklövést csinál :-)De magyar ember a saját hibájából tanul. Köszi szépen!
Szia!
Valószínűleg összekevertétek a két dugatyút, így rossz helyre esnek az ablakok a dugó és a henger között. A két dugó nem egyforma! Ilyenkor csak nehezen, vagy csak tolásra indul, és max gázon se lehet 1000-es fordulat fölé vinni. Cseréljétek meg a két dugót, jelölve van, hogy melyik a jobb, és melyik a bal. De ha összenézitek a hengerrel, akkor lehet látni, hogy hova kell esnie az ablakoknak.
Hali
Hali! Tanácsra lenne szükségem. Van egy 350/634 es jawam. Most kellett megfuratni a hengereit. Miután össze ragtuk, valami miatt nem akar kipörögni. Csak max gázon indul, és cak azon hajalandó müködni is. De mintha csak alapjáraton pötyögne, a fordulat nem akar emelkedni. A karburátort többször szétszedtük, a hengerek nem szorulnak, a gyújtás elméletileg jó, szóval nem jövünk rá, h mi a gond.
Kösz Fullkopy, hálistennek Noxnál volt elfekvőben, úgyhogy valamikor a héten meg is kapom, amikor jön Győrbe. Viszont oldaltámasz rugó még mindig nagyon kéne...
Azért köszönöm szépen a felajánlást! olcsó benzint:)
Háj!
Hát a kábel nem épp újszülött az biztos, viszont nincs megkeményedve, és a nagyfater skodája csak úgy röpül vele:)
Az áthúzásra nincs öteletem, gondolom, csak úgy lehetne kideríteni, ha szétbontanám a teljes elektronikát,aztán meg összeraknám.
A trafóra van v.mi ötlet(végtelen nagy ellenálllás...)? Vagy az nem is baj, hogy mindkét tekercsel vételennagy?
Nem húz át valahol a blokkra?Kivezetésnél, vagy mittudomén..A kábeled nem öreg?
Háj iglice!
Ez a typ 20-as jawa ideal névre hallgató robogó? Mert ha az, akkor a felújítás előtti meglehet, hogy érdekel, főleg ha a kipufogóján jó a króm.
Meg egy kérdés mindenkihez:
pénteken szerelgettem a jawa idealt, de az istennek sem adott szikrát. Ezt azért nem értem, mert, ha a gyújtókábelt megfogtam, és hozzá értem a blokkhoz, rendesen megrázott. Viszont, ha a kábelt tartottam a blokk közelébe(olyan közel, hogy elvileg át kellett volna húzzon), nem volt semmiféle szikra, és persze egyetlen gyertyán sem adott szikrát. Ja, és új a megszakító, a kondi, és a gyertya. Én arra gyanakszom, hogy a gyújtótrafónak van valami gubanca. Megmértem a trafót multiméterrel, és a közepe mindkét tekercsággal végtelen értéket mutat. Ezalapján elvileg szakadtnak kéne lennie, viszont akkor meg miért ráz?
No, ha valaki tud segítsen, mert már az agyvérzés kerülget!
Előre kösz a segítséget mindenkinek!
Ha jól emlékszem az előzményekre valaki keresett JAWA MUSTANG-ot meg hozzá cuccokat. Itt megtalálálja:
http://www.teszvesz.hu/show_item.php?item=96391965
Hali
Küldtem mailt a címedre.Remélem át is megy..:))
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|