hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 28. csütörtök 
Stefánia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

Fullkopy
válasz erre | email2006-04-14 17:14:37
Szélesebb abroncson lenne kisebb a gumiköpeny külső átmérője, de gőzöm nincs, van-e hozzá,vagy melyik túlméret férne el.
A Mitas gumi kapcsán viszont szeretnélek kiábrándítani, csodát ne várj tőle, az árfekvése viszonylag jó, nekem mind a három ugyanez a márka az oldalason, oda jó. Kissé kemény, ez pedig a tapadás rovására megy.
sorszám: 7520 (50226)
(előzmény: Hurka, 2006-04-14 13:47:54)

 
 
magush
válasz erre | email2006-04-14 15:42:27
Ok, köszönöm a figyelmeztetéseket és jótanácsokat.
Amúgy Powerarc, leginkább szerencsétlen hozzáértő vagy:) Szerencsétlen azért, mert Győrben laksz és nem Békés megye túlsó végén, így aztán tudlak zaklatni:D
Pepa! A hengereket+dugókat megkérdezem ígérem.

Üdv! magush
sorszám: 7519 (50219)
(előzmény: pepa, 2006-04-14 14:07:50)

 
 
pepa
válasz erre | email2006-04-14 14:07:50
Szevasz magush
Ha mész ki légyszi kérdezd meg hogy mennyibe kerülhet egy pár henger, dugóval, mert majd vennem kell.
Egyébként egy görgő nekem beesett nemrég a szívótorokhoz és beindítás után szépen be is szorult a drága, ezt nem vettem észre de remélem több nem ment bele.VIGYÁZZZZZ
sorszám: 7518 (50213)
(előzmény: magush, 2006-04-14 12:03:15)

 
 
Hurka
válasz erre | email2006-04-14 13:47:54
Éppen van a kereskedőnél raktáron, csak az a baj, hogy szerintem csak a felnin lehet megmérni a valós méretet, attól függ, hogy arra hogy fekszik fel a gumi. Szóval csak így simán hiába mérem meg a gumit, vagy nem jól gondolom?
Egyébként 1-2 mm-en múlik az egész, szélességnél és átmérőnél is. Azért kérdeztem, hogy volt-e már valakinek ilyen méretű fent, hátha tud valamit ajánlani.
Tudom, hogy hülyeség ennyit kínlódni vele, meg sokkal egyszerűbb lenne venni egy gyári méretűt (3,50-est), de nekem sokkal jobban tetszik ilyen széles gumival, egyszer kipróbáltam keskenyebb gumival is, de baromi szokatlan volt.
Üdv.!
sorszám: 7517 (50210)
(előzmény: Powerarc, 2006-04-14 07:44:54)

 
 
Gabcsi
válasz erre | email2006-04-14 13:14:45
Sziasztok!
A következő problémám van a babetámmal:
Épen beindul,elkezd felpörögni és rögtön leáll,esetleg még alapjáraton pöfög egy kicsit.Az egész egyik pillanatról a másikra útközben történt.Egyszer már volt ilyen de akkor egyszercsak magától megjavult.
a segítséget előre is köszönöm.
sorszám: 7516 (50208)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2006-04-14 12:11:29
Most szerencsétlen vagyok vagy hozzáértő??:DDDD
Szerintem a tiéd is görgős. Kell esztergáltatni egy olyan darabot, aminek az átmérője annyival kisebb csak a dugó csapszegfuratánál, hogy könnyedén elcsusszanjon benne, a szélessége ne legyen több mint a hajtókaré, meg némi élletörés, kúp az elején, hogy könnyen betaláljon a görgők közé. Aztán csak a csapszeg mögé téve kell a kinyomatást megcsinálni. Amikor a csapszeg teljesen kibújt a hajtókarból, akkor ez az közdarab ott lesz pontosan a görgők alatt, leemelhető a dugó. Pl. egy szigetelőszalag darabbal körbetekered, hogy ki ne essen. Meg óvintézkedésnek a dugó alá pakolj rongyot vagy bármit, nehogy a forgattyúházba véletlen is beleessen.
sorszám: 7515 (50199)
(előzmény: magush, 2006-04-14 12:03:15)

 
 
magush
válasz erre | email2006-04-14 12:03:15
Köszönöm:) Igaz, jobb ötlet a jó dolgokat átrakni:) És köszönöm a dugattyúkra vonatkozó tanácsot, utánaolvasok és odafigyelve csinálom meg. Meg úgyis odaráncigálok valaki szerencsétlen hozzáértőt (Powerarc? :)), hogy segítsen, nehogy valamit nagyon mélyen eltoljak.
Ezzel összefüggésben viszont szükségem lesz hengertalp-hengerfej-és blokktömítésre, dugattyúgyűrűkre, stb, szóval mindenképp mennem kell a jarovce-i boltba. Akinek esetleg kell valami, szóljon, hozok, posta meg elviszi bárhová az országban. sziasztok
sorszám: 7514 (50198)
(előzmény: Fullkopy, 2006-04-14 11:48:32)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-04-14 11:48:32
Inkább ne azt rakd át, ami nem jó, hanem azt, ami jó :-)
Ha hengert cserélsz, dugattyút is kéne, de ha tűgörgős, nem kosaras, nagyon olvasd el a szerelési útmutatót, és csinálj hozzá szerszámot..ha csak 1 tűgörgő lepotty, akkor cincálhatod szét az egészet...
sorszám: 7513 (50197)
(előzmény: magush, 2006-04-14 08:51:13)

 
 
gyurci
válasz erre | email2006-04-14 11:05:08
Üdv!
Egy kérdésem van:motorgenerál előtt állok.Mi a tapasztalat,ki kell cserélni a labirintgyűrűt a főtengelyen,vagy maradhat a régi?
Köszönöm!
Gyuri
sorszám: 7512 (50189)

 
 
magush
válasz erre | email2006-04-14 08:51:13
Huhúúú,de jól hangzik:(
Hazamegyek inkább felgyújtom.
Viccet félretéve köszönöm az elemzést, mindenképp nagyon jó lesz nekem. Hiszen bal dekni levétel lesz, akkor legalább kicserélhetem a fordulatszámmérő meghajtását, ellenőrizhetem a váltót és megnézhetem miért laza a berúgómechanizmus. Jó hír a rosszban, hogy van egy komplett blokkom bontva (6e km van abban a blokkban), és nem fogok szarozni, hanem átrakom ami nem jó. Ha már itt vagyok, akkor meg lehet kicserélem a hengereket is, mert a bal oldali az elég komolyan csörgős, míg a jobb oldali nem, a szimmeringek úgyis gyanúsak voltak... ÁÁÁÁÁ, miért nem álltam neki már decemberben én barom! GRRRR. most meg már itt a jó idő (na jó, ma pont nem.) Na, hibátlan kuplungot mindenkinek.
sorszám: 7511 (50181)
(előzmény: Fullkopy, 2006-04-14 01:03:06)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2006-04-14 07:44:54
Nem olcsó az tuti. Ha van a kereskedőnél raktáron, mérd meg az átmérőjét, mennyivel nagyobb. Lehet nem is az átmérővel lesz a gond, hanem a szélességgel. Ha nem vagy biztos benne, hogy elfér tutira, inkább ne vedd meg.
sorszám: 7510 (50171)
(előzmény: Hurka, 2006-04-14 06:30:36)

 
 
Hurka
válasz erre | email2006-04-14 06:30:36
Már találtam Mitas gumit 11ezer Ft-ért, aminek tök jó a mintája, azt akarom megvenni, csak félek, hogy nem fog elférni.
sorszám: 7509 (50170)
(előzmény: Powerarc, 2006-04-13 18:52:47)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-04-14 01:03:06
Ha csúszik, az lehet kuplungbetét hiba, vagyis túlzott kopás, ha ez esetben mégsem emel ki, akkor, mivel élénk a fantáziám, görbe acéllamellával is párosítanám a dolgot.Ezt azzal tetézném, hogy lekopott a kuplungautomata kiemelőmechanikája, és emiatt kisebb úton mozgatja a kuplung szerkezetet kiemelő rudacskát.
Sajna az automata kopását távgyógyászattal nem tudom megítélni:-)Viszont, ha a kis csap furata már kopott, valószínű a többi része is.. legjobb leszerelve összehasonlítani a nyitási képességeit, a bütyök kopottságát és egyebeket egy vadi újjal..
sorszám: 7508 (50169)
(előzmény: magush, 2006-04-13 23:44:45)

 
 
magush
válasz erre | email2006-04-13 23:44:45
Helyzetleírás: novemberben vettem a gépet, akkor mentem vele pár kört, emlékeim szerint akkor jó volt. Bár az is igaz, hogy akkor nem figyelem erre különösebben.
A sebváltó kar visszmegy középállásba jól.
A sorrend betartásával állítottam be a kuplungot (bowden ki volt lazítva), szépen végigpróbáltam a fokozatokat a 'nem-emel-ki-rendesen'-től egészen a 'csúszik'-ig. Az a baj, hogy e a két fokozat között van egy vékony rész, amikor még érezni, hogy nem tökéletes a kiemelés, ugyanakkor gázfröccsnél meg csúszik. Tehát az ideális középállapotnál mind2 hiba egszerre jelentkezik...Amúgy nem kizárt egyáltalán hogy lamellagond, hiszen ez egy 28e km-ert futott motor...Végülis, úgyis meg akartam nézni a szimmeringeket is...
A kuplungautomata viszont ahogy én néztem (persze ebben sincs tapasztalatom) nem tűnt elkopottnak.
Vélemény, Fullkopy mester?
sorszám: 7507 (50161)
(előzmény: Fullkopy, 2006-04-13 22:57:30)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-04-13 22:57:30
Maradt két keresztkérdésem :
Mielőtt hozzányúltál volna, jó volt a kuplung ?
A sebességváltó kart megtartják a rugók középállásban ?

A másik, a sorrendet, be kell tartani, ahogy leírtam. ha bele akarsz nyúlni a kuplungautomatába, a bowdent előtte le kell lazítani..stb..
Ha a kuplungautomatánál túlzott a holtjáték, nem fog kiemelni. Ha nincs holtjáték, csúszni fog. Ha már elkopott a kuplungautomata kilincsszerkezete, cserélni kell, mert szintén nem emel ki.
sorszám: 7506 (50157)
(előzmény: magush, 2006-04-13 19:50:07)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2006-04-13 22:30:50
Az hogy erősebb gázfröccsnél megcsúszik, az lehet a lamellák hibájából is, főleg ha ez esetben jó a kiemelés, nem recseg a váltó. Azt hiszem a bal oldali deklit mégiscsak le kellene szerelni, hogy mi a helyzet ott belül...
sorszám: 7505 (50156)
(előzmény: magush, 2006-04-13 19:50:07)

 
 
Gyuszi
válasz erre | email2006-04-13 22:00:25
Köszi szépen a segítséget!
sorszám: 7504 (50151)
(előzmény: Attis, 2006-04-13 21:43:11)

 
 
Attis
válasz erre | email2006-04-13 21:43:11
Nem éppen.
A 250-esen a szivató bowdennel szabályozható a gázkarról, míg a másik merülő úszós a megoldású.
Ettől még felcserélhetőek, a főfúvókák méretei: 92, ill 96-os.
sorszám: 7503 (50146)
(előzmény: Gyuszi, 2006-04-13 17:30:00)

 
 
easy
válasz erre | email2006-04-13 21:42:07
Üdv mindenkinek! Most ismerkedek a fórummal, na és a motorozással is. Tetszenek a hozzászólások, egyelőre próbaként írtam, hogy sikerült-e a regisztrációm.
sorszám: 7502 (50145)

 
 
Daani
válasz erre | email2006-04-13 21:16:44
Cső peti 74!

Hengertalp? Az mi? Én hengerfejet írtam... nyílván én vok a tudatlan megint.. :D
sorszám: 7501 (50139)
(előzmény: peti74, 2006-04-12 22:48:35)

 
 
magush
válasz erre | email2006-04-13 19:50:07
Köszönet a sok segítségért kuplungtémában. Ennek ellenére gondolatvilágom a radai rosseb és egyéb ízes magyar szókapcsolatok körül forog, ugyanis nem sikerült jól beállítanom, és azt hiszem, hogy ez már nem az én hibám. Az iránymutatásoknak megfelelően belőttem (kicsit kisebb játékot is hagyva) a főcsavart, utána 2 mm-es játékot hagytam a karnak. Ennek ellenére a sebességbe rakásnál azonnal érződik, hogy már van erőátvitel és esik a fordulatszám. semmi baj, főcsavar beljebbteker. jó, most már remek, (már majdnem tökéletesen kiemel) de ekkor már el is kezd csúszni a kuplung egy-egy erősebb gázfröccsnél. Kész vagyok.
Egyébként már azt is csináltam, hoyg a karnak nincs játéka, azonnal kezdi a kiemelést, de úgy se jó. Próbáltam az automatikát használva, ott is minimális játékot engedve, de indulásnál ott is érzem, hogy nem emel ki tökéletesen. Visszatérek eredeti gondolatomhoz, hogy nem lehetséges az, hogy a kuplungkarom nem jó? (Powerarc véleménye szerint nem JAWA a kar) Lehet hogy túl rövid az útja és azért nem tud rendesen kiemelni? Vagy muszáj lesz blokkot bontanom? ÁÁÁÁ. Egyébként jól értelmezem, hogy a melegen az alsó fordulatszámtartományban gyenge, és nehezen felpörgő motor a túl gazdag keverék eredménye? Előre is kösz a segítséget és bocs, ha túl zöldeket kérdezek...
sorszám: 7500 (50129)

 
 
Scaby
válasz erre | email2006-04-13 19:44:59
Fel akarnék rakni irány jelzőket Csept-os 250-es jawamra előre a villaszárra akarnám ráfogatni hátra pedig v a sárvédőre v az ülés mögötti kis kapaszkodóra gondoltam szerintetek hogyan csináljam,nektek(akinek van fent indexe) hogy van feltéve?
sorszám: 7499 (50128)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2006-04-13 18:52:47
Hát táblázatot még nem találtam, hogy az átmérőket össze lehessen hasonlítani, de van egy gyanúm, ha lesz is, csak valami márkás gumit fogsz tudni venni, aminek nagyon húzós lesz az ára.....
sorszám: 7498 (50119)
(előzmény: Hurka, 2006-04-13 17:24:49)

 
 
Gyuszi
válasz erre | email2006-04-13 17:30:00
A 250-es és 350-es Jawa-nak(cseptankos) ugyanaz a karburátora?Csak más fúvókákkal?
sorszám: 7497 (50116)

 
 
Hurka
válasz erre | email2006-04-13 17:24:49

Köszi a segítséget, de a lényeg:
4,00 széles hátsógumit akarok venni, milyen profilmagasságú fér el, anélkül, hogy beleérne a sárvédőbe?
sorszám: 7496 (50115)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-04-13 16:55:54
Akkor olyat ne vegyél :-)
sorszám: 7495 (50113)
(előzmény: Hurka, 2006-04-13 16:54:03)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-04-13 16:55:01
Úgy van, 280 kg, 170 km/óra.
sorszám: 7494 (50112)
(előzmény: Powerarc, 2006-04-13 15:44:31)

 
 
Hurka
válasz erre | email2006-04-13 16:54:03
Köszi! Megnéztem!
Csak az a baj, hogy nem minden gumin így jelölik a dolgokat!
sorszám: 7493 (50111)
(előzmény: Fullkopy, 2006-04-13 16:41:12)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-04-13 16:41:12
Ezen az oldalon megnézheted , mit jelentenek a jelölések, valamint táblázat is van, a súly és sebességindexekhez.
http://www.autogumi.org/help.php
sorszám: 7492 (50109)
(előzmény: Hurka, 2006-04-13 16:26:15)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-04-13 16:34:16
Helló! Már elküldtem ....
sorszám: 7491 (50108)
(előzmény: H.Peti, 2006-04-13 15:18:49)

 
 
Hurka
válasz erre | email2006-04-13 16:26:15
Értem. És a pereseknél hogy jelölik?
sorszám: 7490 (50106)
(előzmény: Powerarc, 2006-04-13 16:24:05)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2006-04-13 16:24:05
A nem pereseknél nincs külön megjelölve a magasság.
sorszám: 7489 (50105)
(előzmény: Hurka, 2006-04-13 16:10:31)

 
 
Hurka
válasz erre | email2006-04-13 16:10:31
Nem tudom, azért kérdeztem.
Arra rájöttem, hogy melyik szám jelöli a gumi átmérőjét és szélességét, de azt nem tudom, hogy a profilmagasság hogyan van feltüntetve.
sorszám: 7488 (50104)
(előzmény: Powerarc, 2006-04-13 15:44:31)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2006-04-13 15:44:31
Javíts ki ha tévedek, de a 64R nekem terhelés és sebességindexnek tűnik.
sorszám: 7487 (50101)
(előzmény: Hurka, 2006-04-13 15:35:41)

 
 
Hurka
válasz erre | email2006-04-13 15:35:41
Üdv.!

Azért kérdeztem a 4,00 szélességű gumit, mert nekem is olyan van hátul, csak az a baj vele, hogy nagyobb döccenőknél hozzáér a sárvédőhöz és a sárvédőt tartó csavarhoz is. Szóval az érdekelne, hogy mennyivel kell laposabbat venni ahhoz, hogy rendesen elférjen.
A mostanira az van ráírva, hogy 18/4,00 64R. Ebből gondolom a 64R jelöli a profilmagasságot, nem?
Nektek milyen van/volt?
sorszám: 7486 (50100)

 
 
H.Peti
válasz erre | email2006-04-13 15:18:49
Szia Fullkopy!
A telefonszámodat szeretném elkérni,mert szükségem lenne a segítségedre 638 bllokk generál végett.
Köszönettel:
Hornok Péter
sorszám: 7485 (50096)
(előzmény: Fullkopy, 2006-04-13 13:27:36)

 
 
magush
válasz erre | email2006-04-13 14:33:41
ÁÁÁ! Arra eddig nem gondoltam, hogy teljesen be kellene hajtani az állítócsavart, és onnan vissza.. Na majd kiderül ma délután hogy sikerül. Kösz!
sorszám: 7484 (50093)
(előzmény: Fullkopy, 2006-04-13 13:27:36)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-04-13 13:27:36
Kicsit leegyszerüsítve:
Jobb motordekni le, finomállító teljesen össze, bowdenhossz szabályzó hengert teljesen lelazít.
Kuplungautomata állítóanyáját meglazítod, csavarját teljesen behajtod, majd picit vissza, így 0,1, 0.3 mm holtjátékkal rögzíted .
Ezután beállítod a bowdenhosszt úgy, hogy 2mm holtjáták legyen a kuplungkarnál. Ezt követően elvégzed a finomállítást, jobb dekni vissza.. ja, meg a fékpedál..
sorszám: 7483 (50087)
(előzmény: magush, 2006-04-13 10:57:11)

 
 
magush
válasz erre | email2006-04-13 10:57:11
Köszönöm szépen a segítséget, azt hiszem így már menni fog. Ennek fényében ma megpróbálom JÓL beállítani a kuplungomat:) Ha nem sikerül, sikítok úgyis, hogy segíts:). Szóval köszi!
sorszám: 7482 (50077)
(előzmény: pdaranyi, 2006-04-13 10:38:51)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2006-04-13 10:38:51
Az állítócsavarral a kuplung kinyomórúdját állítod. Ha becsavarod, akkor a kinyomórúdat beljebb nyomod a blokk felé, tehát a kuplung a kar húzására hamarabb fog kioldani, ha kicsavarod, a kuplung később fog kioldani.
A félautomata kioldást az a villa biztosítja amit a váltókar mozgat.
A kuplungot be tudod úgy is állítani, hogy a félautomata nem fog működni.
Tehát az állítocsavar a kuplungot állítja, nem a félautomatát, de a félautomata beállításához is az állítócsavart használod (szervízkönyvben benne van a munkamenet). :) Egy kicsit bele kell gondolni, hogy hogy is működnek ott a dolgok és mindjárt kevésbé fog zagyvaságnak tűnni amit írtam. :)
sorszám: 7481 (50075)
(előzmény: magush, 2006-04-13 09:59:15)

 
 
magush
válasz erre | email2006-04-13 09:59:15
A kuplung állítócsavarjával beállítottam már előtte. A finombeállító teljesen be volt csavarva, és már így sem volt játéka a bowdennek. Onnan indul a dolog, hogy kuplung behúz, berakom 1esbe, azonnal esik a fordulat, érzem hogy a tök behúzott karnál is visz át erőt a kuplung. Váltani simán lehet vele (ha már megy az ember) fel-le 1-2-3-4 csak az ürest szinte lehetetlen megtalálni.
Az állítócsavarral csak az automatikát állítom, nem?
sorszám: 7480 (50073)
(előzmény: pdaranyi, 2006-04-13 08:58:11)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2006-04-13 08:58:11
A kuplung állítócsavarjával be kell, hogy tudd állítani a kuplungodat. A bovdenen lévő finombeállítóval csak azt állítod, hogy a bovdennek ne legyen játéka.
Én úgy ellenőrzöm a beállítást, hogy egyesbe rakom, adok egy kicsit nagyobb gázt, kezdem kiengedni a kuplungot, és nézem, hogy mikor indul meg a motor. Akkor jó, ha kb 2 cm-re a markolattól kezd fogni a kuplung. Ha már csak kicsit kell állítani a kiemelésen, akkor se a finombeállítód használd, hanem a rendes állítócsavart - akár 1/8, 1/16 fordulat is észlelhető változást eredményez.

Ha így beállítod, és az egyest mégis néha nehezen, kis recsegéssel, esetleg kis hintáztatás után veszi be, akkor menj egy kört és nézd meg hogyan váltja a többi fokozatot. Az egyest azért is veheti néha nehezen, mert az olaj összeragasztja a lamellákat, így azoknak kell egy kis segítség a kiemeléshez. Olvastam egy olyan tippet, hogy indítás előtt tedd egyesbe és behúzott kuplunggal told meg egy kicsit.
sorszám: 7479 (50069)
(előzmény: magush, 2006-04-13 08:38:09)

 
 
magush
válasz erre | email2006-04-13 08:38:09
Sziasztok!
638-asom van, és kuplungbowden csere, kuplungbeállítás után nem emelt ki rendesen a kuplung. A bowden finomállítójával sikerült úgy beállítani, hogy rendesen kiemeljen, de akkor meg csúszik...Van erre valami ötletetek? Kösz!
sorszám: 7478 (50068)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2006-04-12 23:36:29
Mint látható, a "tesztek" pontoban ott van a Jawa, tehát jónak kell hozzá lennie. Az igazsághoz tartozik, hogy a Mogul tudtommal cseh márka, tehát lehet, hogy van megfelelőbb olaj a Jawa-ba, viszont az biztosan sokkal drágább. Ez a Mogul nagyon baráti áron van.
sorszám: 7477 (50059)
(előzmény: magush, 2006-04-12 23:07:05)

 
 
magush
válasz erre | email2006-04-12 23:07:05
Ez érdekes:
http://www.mogulhungaria.hu/index.php?action=show_data&hid=78
sorszám: 7476 (50054)
(előzmény: magush, 2006-04-12 22:49:45)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2006-04-12 23:06:08
Csörögni általában a tűgörgő szokott, de nem hiszem, hogy e miatt lényegesen több olaj kellene bele. Szóval szerintem ha a legszarabbnál egy kicsit jobb olajat veszel, akkor mehet az 1:50.
sorszám: 7475 (50053)
(előzmény: magush, 2006-04-12 22:49:45)

 
 
magush
válasz erre | email2006-04-12 22:49:45
Ez érdekesen hangzik, kösz az infót! Amúgy nekem még az az aggályom merült fel, hogy az én gépem kicsit csörgős, őszre tervezek egy generált, nem lehet hogy emiatt, lévén jobban ki van kopva kéne kicsit vastagabb keverék bele?
sorszám: 7474 (50051)
(elözmény: csaner, 2006-04-12 22:25:18)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-04-12 22:48:35
Hengertalpat akartál írni, nem ?

Tömítésnek papír helyett inkább megfelelő vastagságú klingeritet ha lehet, kétoldalon pasztázva. Vagy ha a vezérlés úgy kívánja, akkor akár szilárd tömítés nélkül, csak pasztát.
Javaslom a loctite no. 2-est, nyomásra keményedő, benzin, olaj és fokozottan hőálló anyag. Még a hengerfejnél is megállja a helyét, ha muszály.

Üdv,
Peti74


Üdv,
Peti74
sorszám: 7473 (50050)
(előzmény: Daani, 2006-04-12 22:37:53)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-04-12 22:44:36
A főtengelyre való szimering, amit én ajánlottam - Matyától is olvashattad már - a viton minőséget takarja. Olyan 2300-2600 ft darabja, rendszerint egyajkas, barna színű, gumiházas kivitelben, NAK vagy FOS márkanév alatt gyártják. Én évek óta a Qulaitás szimering kft-től szerzem be ezeket,nem csalódtam bennük, nekem ráadásul közel is van (bp. 18. ker. Üllői út. tel : 06-1-297-43-45, 06-1-297-43-16).
Ez a típus csak abban az esetben nem jelenet megoldást, ha a motor évekig állt párás környezetben (esetleg dekli nélkül) és pont a főtengely futófelületén illetve attól kifelé kissé megrozsdásodott a főtengely felülete. Ilyenkor két megoldás van, vagy levágunk a szimerigházból, hogy beljebb menjen (néha elég a kb. fél mm-es gumi részt pengével lemetszeni) vagy profi megoldás lehet az Elring cég egyik, szintén viton minőségű, porvédős, de süllyesztett tömítőajkas szimeringje. Elég borsos ára van, kb. 4600 Ft, de legalább beszerezhető. A láng autóalkatrésznél rendelhető cikkszám alapján, cikszámot holnapra tudok mondani ha valakinek komolyan kell. Ez utóbbi javaslat a csepptankosok és 634-esek 25x32x8-as főtengelyszimeringjére vonatkozik.

Üdv,
Peti74
sorszám: 7472 (50049)
(elözmény: csaner, 2006-04-12 15:35:10)

 
 
Daani
válasz erre | email2006-04-12 22:37:53
Sziasztok!

Hengerfejnél kissé kipöfög a gép. A csavarokat már meghúztam, de ez nem látszik elégnek. Kérdésem, hogy lehet-e úgy hengerfej tömítést cserélni, hogy ne kelljen a gyűrűkkel bajlódni. Arra gondolok, hogy amikor alsó állásban van az egyik dugattyú...
Ja, és mit javasoltok tömítésnek? Papírt vagy mit tegyek bele? (638)

Köszönöm!
sorszám: 7471 (50046)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu