:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Köszönöm Mindenkinek a gumis hozzászólásokat!
Tudom, hogy nem túl jó márka a Mitas, de nekem az van elől 2 éve, és meg vagyok elégedve vele. Láttam hátsókerékre valót, aminek igen modern mintázata volt, azért gondoltam erre a márkára. Csak az a baj, hogy ezzel a "sportos" mintával csak 4,00-s méretben kapható. Egyébként árban ugyanannyi, mint egy koreai gyártmányú, nem túl modern mintájú gumi, akkor már inkább a cseh.
Pdaranyi!
Ha jól emlékszem, Te írtad nemrég, hogy neked is volt fent ilyen széles gumi!? Neked nem volt vele semmi gond, nem ért hozzá semmihez?
Szerintem jó vételnek tűnik. Ha tényleg olyan mint a képen és nincsnek meglepik akkor csapj le rá!
Szeva Sracok,
olvasgatom a forumot es a fogyasztashoz szolnek hozza.
A 638-amat sokszor hasznalom en is varosban de ha nagyon nekiduralom akkor sem birtam sosem 4,5-5 fole lenditeni. Orszaguton pedig 4-4,3.
ui: Igaz en az a "kimelo" Jawas vagyok aki 100km/h fole nagyon ritkan mereszkedik (mert minek).
udv,
Norbi
Na ja. 29 év állás után készülni lehet az összes léhet az összes létező folyadék, gumialkatrész, bovden, kárpit, fényezett és krómozott felület javítására. (Így a kép alapján a tank kapásból kályhaezüsttel tuningoltnak tűnik.) És akkor még ki tudja, hogy mit gányoltak rajta 77-ben, gondolom valami elég krónikus bajai lehettek már akkor is, ha se használni, se eladni nem tudták. Ha csak a dinamóját kell újratekercseltetni (az idő fent leírt pusztításán túl), akkor még szerencsésnek is érezheted magad. Az, hogy egy 320x200-as képen motornak látszik, csupán optikai csalódás, szerintem vedd meg inkább haverja Matya "kosaras" gépét, ha mindenképpen ilyenre vágyol.
Bár azt ugye tudod, hogy a jawa dinamó még a TS MZ-énél is komiszabb dög, főleg ezek a korai kiadásúak, amik akár 45W-ot is leadnak - maximális fordulatszámon. ;-)
úgyis atomjaira kell szedni és "kosarazni"
Hát attól függ, hogy mi a végső célod vele.Használatra asszem elmenne, kérdés, h a blokkja milyen állapotban van.Beindul-e, stb.Azért '77óta eltelt pár év...Meg biztos lesznek dolgok, amikkel genyózni kell...
Ha felújításra kéne, akkor inkább ajánlok egy másikat.25ért van egy kosárban egy ismerősömnél, az is szürke forgalmis, hiánytalan.Ami esetleg nincs benne, azt meg sztem tudnék én adni..Mondjuk ezen mindent meg kell csinálni, kivéve a blokkját.Az jó.
Bocs, de én "szakértői" véleményre voltam kíváncsi. ;-)
Ez még képen is csoffadt! De legalább jó messze van, hibás, és különösebben nem is olcsó. Ha még papírjai se lennének, azt mondanám, hogy ezt az isten is neked teremtette, de így lebeszélnélek róla. ;-)
Ezt a hirdetett 250-est láttátok már? http://www.netapro.hu/index.php?page=out&cid=73&id=122740
Mi a szakértői véleményetek a gépről?
Sziasztok!
Eladó egy '74-es 350-es csepptankos Jawa szép állapotban (felnik és küllők új krómmal, új gumikkal és fékpofákkal, új akksival), új rendszámmal, törzskönnyvel, 2007. decemberéig műszakival sok alkatrésszel. Ára: 90000 Ft. Tel: 70/504-05-94. A motor Nagykanizsa mellett található. Képeket emilben tudok küldeni.
Üdv:
Kornél
Az én 638asom Bp. belterben (naponta Moszkva tér-Budakalász 20-25-30perc)kb. 6 liter környékén fogyaszt. És ezt télen is tarotta!!! Oldalkocsival 80-90 utazóval 6 l. alatt eszik, ha 100 fölött húzom neki, akkor szükségeltetik a 7-8 liter.
Az utolsó 634esemmel nem bírtam többet megetetni mint 4,5 liter.Pedig isten bizony megpróbáltam.
Köszönöm Magush.
A Győr-pest szakaszt szerintem megoldom saját autóval, max 300 km oda-vissza. Ez esetben pedig Pestig el tudom hozni amit kell.
1-2 napon belül megírom a kis listámat mailben - a www.montyjawa.info oldalt veszem alapul, remélem a boltban, ahova mész egy kicsit mérsékeltebbek az árak.
De arra is gondoltam, hogy ha egy napba belefér, akkor én korán felkelek, elmegyek Győrig és együtt kimegyünk, ha nincs ellene kifogásod. Szívesen megnézném azt a boltot magam is.
Üdv,
Peti74
Köszi a magyarázatot és a tippet. Már voltam nála és vettem pár apróságot. Viszint jó hogy szóltál az alku miatt, mert főtengelyt akarom felújíttatni, összes csapágyat kicserélni és hengereket fúratni, ami nem két fillér lesz. Minden fillér számít, ha csak egy kis árengedményt is ad, már akkor megéri. Meg a lényeg, hogy korrekt munkát végezzen, de ezzel nem lesz szerintem gond.
Kocsival mentem, innen Győrből ez a legegyszerűbb.
Sziasztok!
Ha hívod az öreget Jarovcébe, akkor a 00421262860143 tárcsázd. Tavaj tavasszal nekem is a 02/62860143 számot írta fel de hamar kiderült hogy tőlünk így kell hívni. Egyébként lehet vele alkudni is. Többször voltam már nála és ad árengedményt. Ezalol kívételt képezett eddig az oldalasom felnije. Abból nem engedett.
Egyébként Magyarországra jár át focizni.
Érdemes kocsival menni!
Üdv:
Nox
Hali!
Én tudok számot:
+00421262860143, pár oldallal visszább is megtalálod.
Nekem a tulaj így írta fel: 02/62860143, illetve a mobil: 0908716773 (országhívó nélkül). Próbálkozz, csak sikerülni fog. A tulaj beszél magyarul, max a szakszavakkal lesz némi gondja. Pl a karbiba ne fúvókát kérj, hanem düznit.:)))
Szia magush!
Tudsz telefonszámot a szlovák bolthoz és beszélnek-e magyarul?
Gyuri
Mindenki elment locsolni? :))))
Pepa!
persze megkérdezem a pontos típusmegjelöléssel, mert Powerarc amit mondott szerintem 638-asra vonatkozott.
Peti74!
Azt elfelejtettem írni, hogy győri vagyok, így az ütközés kicsit nehézkes. Ettől függetlenül elhozom neked a cuccot ha kell, csak majd a Győr-Pest szállítást kell megoldani valahogy, ami kipu meg felni esetében nem olyan egyszerű. A pénzt meg simán átutalod, ha neked megfelel. Valamikor a következő két hétben mennék.
üdv:
A.
Szia magush
Én kérdeztem egy új hengert, ha mész ki.
A motorom 634-7 tip. bocs de ezt mindíg elfelejtem leírni.
Szerintem is annyit kellett volna ennie, de nem annyit evett. Igaz, húztam is neki, de hát azért van. (Lassan menni rigával is lehet.)
Valaki segítsen kellene egy féklámpa kapcsoló!
Itt a képe :Tl250peref egyik hszólása ez a 1615ik hszólás:http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9015341
előre is köszi!
Bár ahogy nézem a terhelés leírását, akkor belemehet 5-5.5 liter is vegyesben...
Célozgatunk kolléga???:))
Erre mondhatnám riposztnak, hogy "azé' evett a tied annyit, mer' nem értessz hozzá"..:)))
De az tényleg sok.Olyan 4.3-4.8 liter között kéne ennie egy 634esnek.A 638 kicsit többet, olyan 4.5-5.3 NORMÁLIS használat mellett.Tehát nem kitapossuk a szemét....
Az én 638-asom 8 liter alá nem adta Budapesten. Országúton fogyasztott annyit, mint a tied vegyesben. Pedig szénné szereltem, karbi, gyújtás, gyertyakép, minden full jó volt. Úgy látszik, ezek ennyit tudnak. (De majd úgyis jön valaki, aki megmagyarázza, hogy az övé 3l-t fogyaszt százon - kérdés, hogy ezt ki hiszi el.)
Szerintem, hangsúlyozom, szerintem nem abnormális a jelenség. Nekem a Twin Sport egyszeméllyel evett 5,4-et, pedig annak modernebb porlasztója van, és akkoriban csak 80kg voltam és kb 90-el jártam vele.
Remélem aktívabb Jawasok is hozzászolnak a fogyasztás kérdéséhez, mert egy kicsit azért én is soknak tartom ezt a fogyasztást.
Szerintetek 6 L/100km -en sok vagy reális egy 634-es JAWAnak (2személy kb.120kg+10kg benzin) vegyes használat esetén?
Üdv. Barna Pali
Szerintem igen. Másfél éve valami 7-8e Ft volt egy vadonatúj, a javíttatás hasonló összeg a Kárászynál, ehhez képest én azt mondanám, hogy egy használt 5e-nél többe ne kerüljön, de akkor már kipróbálva és/vagy garanciával.
Hát ha nem volt olaj a telóban, akkor akár össze is rohadhatott az alu szár a becsúszószárral...Azt elég vicces szétszedni..:))De ha felhísz, szívesen segítek.. 06-30-931-99-65
sorszám: 7542 (50310)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2006-04-16 10:31:50)
Ja, és minden motorosnak Kellemes Húsvéti Ünnepeket! :DDD
Hali all!!!! Vettem egy 1990-es évjáratú 638-as TWIN SPORT Jawa-t, és az a problémám van vele, hogy az első teleszkóp nagyon kemény, szinte mintha nem is lenne. Mit kéne vele csinálni, hogy normálisan működjön?
Ja, még annyit hozzáteszek, hogy a motor több évet állt, ennek nem tudom, hogy van-e köze a dologhoz....
Válaszokért előre is THX!!!!
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni,hogy a 634-es és a 638-as hátsó teleszkópja egyforma?
Ill. mennyit lehet kb. adni egy hasznátért?
Előre is köszönöm.
Tojjon a Nyuszi jó időt és sok benzint mindenkinek!
Neeem, még nem voltam, majd talán valamikor jövő héten mennék délután. Amúgy arra kérek mindenkit, hogy aki tényleg akar hozatni magának valamit, az írja meg apróra, hogy mit mennyiért milyet, stb, aztán kész. És hogy a topicot se szemeteljük tele ilyesmivel, javaslom hogy direkt ide írjatok : magush@tvn.hu.
Amúgy most már azért nem sürgős, mert jövő pénteken megyek forgalmi vizsgára, azon a hétvégén elfoglalt vagyok ( remélem) , és igazán csak utána hétvégén tudok nekiállni.
Azzal nincs szerencsére.:) Legalább ma sokat haladtam, noha messze még a vége. Sikerült bevásárolni kint?
Tud valaki eladó Jawa Roadster 90-est?
Volt egyáltalán Magyarországon?
Kacsás.
Amikor utoljára beszéltünk telefonon, odáig jutottunk, hogy az MZ dinamód öngerjesztésre kötve (amikor a DF és D+ össze van kötve) max fordulat környékén lead olyan 25 V-ot. Ez jó hír, mert a dinamó jó.
Második lépésként legalább 60, de inákbb 80 wattos teljesítményű fogyasztóval (praktikusan két 6V/40W-os, párhuzamosan kötött izzóval) kéne terhelni. Ha ilyen terhelés melett is eljut kb. 8V-ig az öngerjesztett dinamó, akkor képes leadni a névleges teljesítményét, tehát valószinűleg az összes tekercs összes vezetéke részt vesz a munkában.
Abban maradtunk, hogy a kisipari fesszabályzóddal nem stimmel valami, mert a lábkiosztása is más mint az elvárható lenne (pl. nem egymás melett vaz a 61 és D+) és nem hasonlít a motomen által lefényképezettre sem.
Erre ledobod az MZ dinamót, amihez már csak egy megbízható forrásból származó feszszab kéne. Kapkodsz, de minek.
A jawa dinamóval sincs gondom, csak azzal, hogy az 559-eseknek soha nem volt kétoszlopos fesszabályzója, mert azoknak az állórészre szerelt egyoszlopos szabályzója volt.
Ez az állórészre szerelt egyoszlopos szabályzó pedig szerintem - a semmire sem való mechanikus áramkapcsolójától eltekinteve - egy elég stabil és egyszerű szerkezet a maga nemében. Kb. 20 ampernyi dióda segítségével kb. 50W tökéletes töltés biztosítható vele, könnyen állítható ha elmászik, és bónuszként lesz egy akksi nélkül is betolható 6V-os motorod (a trükk a diódák nyitófeszültsége miatt megemelt feszültségben keresendő).
Kétoszlopos szabályzó (ami alapból szintén egy hulladák, a mechanikus áramkapcsoló miatt) a 634-eseken volt, elvileg valami 75W-os teljesítménnyel, de ez ne tévesszen meg, állízom több baj van vele, mint a 45W-osokkal.
Döntsd el, hogy mit szeretnél, csak ne kapkodj.
A jawa dinamódra rá van írva egy kis táblán, hogy 6V 45 W ? Van rajta fesszabályzó ? Előtétellenállás van rajta, nincs megégve ?
Ha itt lennél a környéken, már mondtam volna hogy, hozd át a motort. De a viharsarok ehhez kissé messze van.
Üdv,
Peti74
Részvét:( De legalább a váltóval nincs gáz! :)
magush, a pozitív
Sikerült szétkapnom a motorblokkot. A váltó felőli része rendben levőnek tűnik, nincs sehol rendellenes vagy kopás, a léptetővillákon is okésak. Egy apróság csak, egy rugónak a maradványaira bukkantam, ami elvileg lehetett a váltókart középhelyzetben tartó rugó. Lehet hogy cserélték is anno, mert a rugóház 4 süllyesztett fejű kis csavarján látszik hogy hozzányúltak, ill. nem is voltak teljesen meghúzva. A blokk belseje első ránézésre elég elszomorító látványt nyújtott, nagyon sok volt benne az olajiszap, lesz is mit kitakarítanom belőle. Sajna bejött a sejtésem, a labirint alatti egyik csapágy adta meg magát, így mindenképp teljes felújítás kell, de ez már szakemeberek dolga lesz...
Egyszer úgyis fogok motorozni!!!!! :)
Na most akkor gyári PAL 2 oszlopos feszszabályozó bekötési rajza van-e valakinek JAWA 250/559-hez? És akkor az (-)/(+) testelésű? Az MZ-s megoldás nem jött be eddig. Egy ötletem van még, ha az bejön, akkor oksi, ha nem, akkor kifogytam belőlük, és lesz eladó el. feszszabom MZ TS-hez... Köszi: M
Nagyon fontos lenne
Elöre is KÖSZI
Hali
most ujitottam fel a váltom, összeraktam és nincs rajta 3,4 ik fokozat. uj léptetövillák vannak benne és mindent könyv szerint tettem össze. köszönöm a segitséget.
Hali Aludttej
Persze, elhozom, no para. Kombival megyek, úgyhogy vész esetén több blokkot egészben is akár, de vázból maximum 2-őt vállalok:)
Majd megdumáljuk, kb 1-2 héten belül megyek.
Nézd meg nem-e nyomta ki valamék szimeringet.
Csak a nagy általánosság közepén szivárogtatnám ki, hogy ma kissé fennakadt a szemem. A kedvenc motorosboltomban jártam, aholis telcsin előre megérdeklődtem volt, leledzik-e az általam hőn áhított alkatrész.A kuplunghoz akartam "o" gyűrűt, - mivel szeret rángatni...- ezt a nem kívánt tevékenységét kiküszöbölendő. Mivel rendkívül kedvező áron kaptam, 370 volt darabja, mindjárt vettem kettőt, mert 16 évente úgyis cserélni kell :-)
Úgy gondoltam, ha már ott vagyok, veszek acéllamellákat is, hátha valami jobb lesz tőle. Mint kiderült, kell bele öt darab, nyolcszáz darabja.. szóval a boltos közérzetét javította volna az eladás.. na, ettől azonnali hatállyal beteg lettem.Attól főleg, hogy a használt és az új lamellák "véletlenül" összekeveredtek a boltban, és ezt nekem kellett észrevennem, az elém rakott öt lamella átvizsgálásakor. Végül abban maradtam magammal, hogy inkább átválogatom az itthoni vagy húsz darabot, és mellőzöm a lamellavásárlást.Kicsit nyűgös lettem..ezek mennek, meg a bárányfelhők...
Szia Magush.
Komolyan gondoltad, hogy ha mész a jarovcei boltba akkor hozol másnak is cuccot, ha szólok időben ?
Mert akkor ütköznünk kéne, természetesen odaadom a lóvét előre. Pesti vagy ?
Apropó kocsival mennél, mert nekem kipufogó, felni és küllő kellene, ezeket meg nem lehet kézben elhozni.
Üdv,
Peti74
Annyi infóm van, hogyha fúratod a hengered, plusz a hozzávaló gyári dugó+gyűrű+csapszeg = 900 SK
Heidenau nagyon jó és csak picivel drágább mint a mitas . Igaz elég gyorsan kopik.
Heidenau nagyon jó és csak picivel drágább mint a mitas . Igaz elég gyorsan kopik.
Akkor kivándorlok valahová jó messzire:DDDD
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|