:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Szertnék egy kicsit rendet teremteni a nemzetközi hívószam ügyében.
Szlovákia, belföld, vezetékes telefon: 02/62860143 - itt a 02 a telefonkörzet (a 02 konkrétan Pozsony), a többi a telszám. Ha ezt a külföldról akarod hívni, akkor szükséges Szlovákia hívószáma (00421 vagy +421, a +00421-nek nincs értelme, a + egyszerűen a két nullát jelöli), és ki kell hagyni az első nullát (minden város hívószáma nullával kezdődik), tehát esetünkben 00421 2 62860143 (ugyanez van magyarországi számnál, azzal a különbséggel, hogy nem csak az első nullát kell kihagyni, hanem a 06-ot).
Szlovákia, belföld, mobil: 0908716773 - itt a 0908 jelzi a szolgáltatót (0908 konkrétan az Orange), a többi a telszám. Külföldről ugyanúgy hívod, mint a vezetékeset, tehát ki kell hagyni az első nullát (minden szolgáltató hívószáma nullával kezdődik), azaz 00421 908 716773 (ugyanúgy ahogy a magyarországi számoknál, csak ott nem csak az első nullát kell kihagyni, hanem a 06-ot).
Bocs, hogy csak most válaszolok, de nem voltan netközelben.
Szóval emlékeim szerint a 4-es szélességű gumi nem ért bele semmibe. Én azért cseréltem, mert nem bízom a Mitas gumiban ami a tapadást illeti. Ezért lecseréltem Sava MC7-esre, gyári, 3.5-ös szélességűre. Igaz, hogy csak 6000 km-t bírt ki a hátsó keréken, de száraz úton rettenetesen tapad és vizes úton sem tapasztaltam problémát.
Hali Sebi
Nézd meg www.jawamarkt.cz oldalon igaz nem forintos árak vannak
Hali!
Köszi hogy irtál!Mert nekem mutattak ujjat 13000Ftért darabját!Igaz nem itthon hanem szlovákiában!De én is ugy gondoltam hogy megéri!Csak gondoltam megkérdezek vki. nálam jártasabb embert!Még jawat nem csináltam ezen kívül!Csak simokkal foglalkoztam.De most belecsöppentem a közepébe, mert van két starom/az egyik még romokban/egy 559-esem, meg most jutottam hozzá egy dongóhoz!De tetszik, hogy ezeket a régi vasakat ujra tudom éleszteni!
Szeva!
Olyan ez, mint az ismert anekdota, amikor panaszkodik az illető az autószerelőnek, hogy a haverja szerint a Ladája 7 litert eszik
-Az enyém még sose evett 8-nál kevesebbet. Mit csináljak?-kérdezi az illető.
-Mondjál neki még kevesebbet!-hangzott a válasz.
Háj Hurka!
Egyáltalán nem lehetetlen jawa-n 3,5L fogyasztást mérni. Csak az a feltétele, hogy 50ccm-nél ne legyen nagyobb:))
Ez egy régi típus. Nem tudom mennyire van hozzá új alkatész, de szerintem nem nagyon, főleg nálunk, úgyhogy komoly összeget is el lehet érte kérni, szerintem 10ezer alatt barátinak mondható az ár.
Hali Jawasok!
A múltkor már kérdeztem de nem válaszolt senki!
Mennyit lehet adni egy vadonatúj 559-es kipufogóért?Nem vagyok ennek az áraiban olyan jártas azért kérdezem!
Sziasztok!
Debrecenben eladó egy Jawa350-es moci.
Szép, megkímélt állapotban van, állandóan karban tartva.Ha valakit érdekel írjon a motorman20@freemail.hu-ra és küldök képeket.
Fiúk (lányok)!
634-es Jawa dinamó állórészt keresek - egyébként csepptankos 250-esre. (Forgórészem van). Ha tudtok, szóljatok ide (e-mail), vagy a 20/9769-225-ös számomra
Szerintem félreérted, a 3,3 liter az nem fogyasztás volt, hanem növekmény. :-)
Egy régi mondással élve: "semmi sem csökkenti úgy a fogyasztást, mint a tulajdonos".
Sano!
Nekem van egy felesleges 634-esre való első lámpám! Ha gondolod olcsón odaadom!
Küldj egy e-mail-t, ha érdekel!
jawa350xxx@freemail.hu
Garde!
3,3l/100 km-es fogyasztást mértél 350-es Jawa-val? Ez azért elég érdekes.
Nekem is a labirintházban lévő egyik csapágy adta meg magát. Be nem állt, csak megakad, megszorul, szerencsére nem menetközben romlott el, hanem beindítás után. Egyébként nekem is voltak indítási problémáim, nagyon be kellett dúsítani, hogy hidegen beinduljon.
Ez véletlenül nem azért jött elő amikor megfeküdtek a főtengelycsapágyak? A labirintházban van egy csapágy, amíg az jó, addig ilyen nem fordulhat elő.
Szia nem tudom aktuális-e még de anno nekem is ilyen gondom volt szinte mindent megpróbáltam mire is kiderűlt hogy a labirint házzal volt a gond. A leg árulkodobb jel hogy ha nagyon meg kell szivatni ahhoz hogy induljon néha még melegen is. Ha tényleg ez a baj akkor ne halogasd a javítást mert nekem blokk feleket is kellett cserélni miatta. Elmozdult a labirint ház és szétverte a blokk feleket.
Helló Joseph!A szám:06-42-283532.Addig is Jó gurulást városunkban!(és azon kívül is!)
Az nem jó, mert homokfújóval beleírják, hogy "MÁV". Viszont az 59-es villamosból kilophatod a végállomáson, a BKV nem csinál ilyet. :-)
Köszönöm az információt Szakal666 -nak és Matya -nak is.
jó motorozást:
Gyuri
Ezt én szokatam mondani:) De azt asszem még nem mondtam hogy az optimista ember a gondra azt mondja hogy új lehetőség!:P
Sőt ha van vasutas ismerősöd akkor tőle is kérhetsz mert ez a búrája a vonatoknak is sőt a pálya udvari kiskocsik egynémelyikének. :)
Hogy is mondta valaki egy találó hozzászólásban? "gondot vettél pénzért" :) De lehet hogy csak én vagyok pesszimista...
Sziasztok.Most vettem egy 23 éves jawa 488 125cm3-es gépet van róla valakinek valamilyen leírása?Kellene valami útmutató mivel tök homály vagyok úgy a motorokhoz,mint a motorozáshoz.Előre is kösz.
Kb. 1500 Ft-ba kerül darabja a ladaboltban. Bármit beletehetsz, zsiguliét, trabantét, a régi skoda 105-ét, volvo amazonét... H4-est vagy hagyományost, újat vagy bontottat... ez egy teljesen szabványos világítótest volt annó, átmérőre, rögzítésmódra egyaránt.
Háj kabeles!
Akartam hívni még akkor, amikor küldted a számát, de akkor nem vették fel, azóta meg elkevertem a számát, tehát elküldhetnéd...aztán, ha elmegyek megnézni, akkor értesítelek(ez ha addig nem szerzek kipuffot a kismotoromhoz 1-2 héten belül esedékes lesz).
Tisztelt Urak!
Műszaki vizsga okán kéne nekem - akár kölcsönbe is jó - egy 634-esre való elülső lámpa/vagy csak lámpabúra!
Meg lehet oldani? Matya, neked nincs véletlenül?
sano@dpg.hu
Jó, persze, én készségesen elhiszem, hogy sík úton, hátszélben, 75km/h-val állandó tempóval, megállás nélkül eljár 4-4,5 literrel a horgásztóig meg vissza. De attól tartok, hogy a jawa tulajdonosoknak mások az igényei... illetve akinek ezt jelenti a motorozás, az nem jawat vesz, hanem egy 125-ös csúzlit. ;-)
Üdv. Matya! Egyenlőre nem hívlak, mert még pontosan nem tudom, hogy mikor is lesz időnk megnézni a dolgot. Valszeg. a jövőhéten, a fejleményekről majd írok, ha nagyon nem megy a dolog, akkor hívlak is ;)))
Szia Zápkorte!
Itt van az aki azzal jönn, hogy 3.3l/100km-en nem lehetetlen. Nem kell 75km/h-nél jobban húzni 18-as kis lánckerékkel. Az igaz, hogy ha 85 körül megyek akkor már 4-4.5l/100km körül van és az is igaz, hogy ennél jobban nem szoktam húzni, mert nekem megér 10min később "odaérés" 1l benzinárat:-)
Aki nem hiszi az próbálja ki egy normális állapotban lévő motorral.
Ha valakit esetleg érdekel van gyári új karbicsek eladó 350-es csepptankos Jawara(korai tipushoz,mert ennek 24 a torok átmérője,később 26,de szerintem nem sokat változtat a dolgokon,illetve 175 Cz-n volt még ilyen)
10,000FT
bigyula81@freemail.hu
Perakhoz is van gyári túlméretes dugó.
Háj!
Én is úgy tudom, ahogy Zapkorte írta!
a junius ok. csak éppen 16-17-18.!!!
most szóltak vissza...
IDŐPONT VÁLTOZÁS!!!
SÁROSPATAKI TÚRA: JUNIUS 2-3-4.!!!
Itt az igazság.A dugó azért elég nehezen verne bele a gyertyába.Esetleg még valami gyújtáshiba, de inkább a benzinszegénység...
Hello. Segítséget szeretnék kérni. Már sok helyütt próbálkoztam egy alkatrész beszerzésével, de sajnos mindenhol nemleges választ kaptam.
Amire szükségem lenne az egy babetta 210 csillagküllős változatáshoz, hátsó fékfedél, pofákkal. Nem kompatibilis a sima küllős változattal, és ahogy tapasztaltam, Pécsett nincs nekem való alkatrész. :( Ha tud valaki tippet, vagy esetleg van valakinek otthon elfekvőben egy darab kérem jelezzen. Előre is köszönöm.
http://www.kepfeltoltes.hu/view/060418/K_p_0254_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://www.kepfeltoltes.hu/view/060418/K_p_0253_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A felső kép (remélem sikerül feltenni) a hibát ábrázolja (kb 45ös tempóban leesett a lánc éselkapta a hátsó fékkart.......
A második kép pedig a számomra szükséges alkatrészt ábrázolja.
Én ezelött 17-18 évvel jártam így egy IZS Jupiter 4-sel. Klasszikus példa karburációs problémára. Száraz (benzinszegény) keverék esetén a gyertyától kiindulva szúróláng képződik és átolvasztja a dugattyútetőt. A Jáva esetén, lévén a 2 szívótorok közös, valószínűleg a henger és a hengerfej környékén volt tömítetlenség. Cseréld ki a dugót, gyűrűket (ha nem sérült a henger), esztergáltasd fel a hengerfejeket és rakd össze rendesen. Természetesen miután kitakarítottad az alu darabokat a karterből (blokk ki, karterba öntesz 1/2l gázolajat vagy Brigéciolt, átforgatod, fejjel lefele fordítva slaggal kimosod, kifúvatod levegővel). A főtengelynek vszínűleg kutya baja. A hengerre esetleg felkenődött alut kis vízpapírral csiszold le.
Nem írtad, hogy a 2 gyertyának egyforma-e a hőértéke? Ha igen, akkor a jobb oldal kevesebb anyagot kap mint a bal. Esetleg a bal oldali szimering nem tömít rendesen és kap egy kevés hajtóműolajat. Nézd meg a hengerfejek tömítettségét. El szoktak vetemedni. A 2 belső oldali csavarnál le szokott hajolni a henerfej és nem tömít többé rendesen, bármennyire húzod is meg. Érdemes a felfekvő felületeket felszabályoztatni esztergán. Tömítsd újra a hengertalpakat is.
Üdv Motorosok!
Két hete lerobbantam a 638-ommal haza felé. Borzasztó kopogó hangja volt a hengernek, és megállt. Most leszettem a hengert. A bal henger dugattyúja kilukadt. A gyertya megrongálódott, és tele van a gyetya hornya és a hengerfej a dugattyú "forgácsával". A főtengelyt és a csapágyakat még nem néztem meg. A jobb oldali henger kitűnő. A legvalószínűbb, hogy a dugattyú belevert a gyertyába. Segítséget, tanácsot kérnék. Első gondolatom, hogy jó volna ezek után új hengert venni. Akkor már mind a kettőt célszerű cserélni?Vagy inkább felfuratni kellene? A hengerfejből elég kikaparni a fémreszeléket?
Előre is köszönöm a segítséget. Jó motorozást!
Üdv:
Gyuri
Hello Fullkopy!
A Jawa kuplung "O" gyűrű ügyben szeretnék tőled kérdezni ezt azt. Az emailedről visszapattannak a levelek. Tudsz küldeni nekem egy emailt, hogy tudjak kérdezni tőled emailen keresztül?
Előre is köszönöm!
Pool
De elég kicsi volt az eltérés, akár el is hanyagolható:)
Helló Joseph!Megnézted a nyírbátori bontót?Ha igen,milyen?
Emlékeim szerint a diagonál abroncsoknál igaz az 1:1-es arány, de radiálnál nem. Valamikor nézegettem, számolgattam szgk abroncsnál és nem jött ki a méretekből ez az arányérték
a 4 azt jelenti, hogy 4 zoll (vagyis 101,6mm) széles és ugyanennyi magas.
Az a jelölés, amit te mondsz, az meg milliméterben számolja a szélességet, és százalékban adja meg a magasságot, pl. 110/70 azt jelenti, hogy 110mm széles és 77mm magas.
Szevusz!
Nezted a kompresziót?
Gyertyapapipa? Gyertyakábel? Kondi? Váltó olajszint?
Háj!
A gumikon az a 4,00, nem a gumi magasságát jelöli? Mert szerintem tuti, hogy nem a szélesség, mert arra ilyen értékeket tudok, hogy:100;120stb.
Úgyhogy szerintem Hurka olyat vegyél, ami vagy 120 széles, és minél alacsonabb. Vagy a másik megoldás, hogy szereldd le a hátsó sárvédőt, és akkor gond nélkül befér nagyobb gumi is:)
Egyébként a Mikepércsi úton a gumisnál voltam(defekt:(()Szombaton, és voltak nagyon zsír gumik(használt). Ha gondolod nézdd meg.
Megjött már a gyújtás?
Szevasztok!
A gond még mindig az,hogy a két henger nem egyformán dolgozik. A jobb oldali gyertya szép barna a másik pedig fekete.
Az elő gyújtás egyforma, a trafókat megnéztem, azok is jók, a főtengelynél a szimeringet kicseréltem, és így is SZAR!!!
MI LEHET MÉG A BAJ?
MÁR TISZTA IDEG VAGYOK.
Teljesen jó a mitas, olcsó is, tartós is. Nyilván volna még hova fokozni a dolgot, de utcai motorozgatáshoz kiváló. Jó mély a mintája is, én a hátsó mitasomba már vagy 18e km-et beleraktam, és még mindig nincs a 2mm-es határ közelében sem.
BarnaPali!
Szerintem is kompatibilis a két teló. Lehet, hogy nem 100%-ig ugyanolyan a kettő, de a méretük/felfogatásuk ugyanaz.
Milyen motorhoz kellene?
Nekem otthon porosodik a garázsban 1 pár 634-es hátsó teló, én 2000 Ft-nál nem adnék érte többet, ha gondolod, annyiért a tiéd!
Küldj egy e-mail-t, ha érdekel: jawa350xxx@freemail.hu
Üdv.!
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|