:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Hello Kiskutya! Nekem nagyon rossz tapasztalataim vannak az utángyártott bowdenekkel. Sajnos méretben és alakban is sokszor eltérnek a gyáritól nem kis fejtörést okozva. Én az összes bowdent magam mértem a régiből, ha volt vagy saccoltam és nyers bowdenből csináltam meg. Pl kiskerekű bicikli küllő anya nagyon jó bowdenvég és némi zink + forrasztó páka kérdése az egész.
Üdv!
Tamás
Nagyon egyszerű, mindenki ezt csinálja: beírod a Google-ba azt, hogy "fékbowden Jawa 350" és meglepődsz a sok találaton, címekkel árakkal, mindennel.
Másrészt minden nagyobb város motorosboltjában szokott lenni, vagy tudnak hozni.
Jó böngészést, üdv.: R
üdv csináld meg bronzból és zsirzógomb a
tengelybe lásd cz 125-ön örök élet.
üdv takacs.
üdv
ha közel vagy Debrecenhez a Kassai-13
alat van minden méretü fuvóka.
üdv takacs
Választ szeretnék egy kérdésre.
Most került hozzám egy CZ 350 (634 tip. 6V, 472.4 tip )elég rossz állapotban és felszeretném újjítani.
Melyik boltban kapható az országban első fék , kuplung, hátsó fék, gáz bowdennek és stb.? ? Esetleg a bowdenek méretét valki megtudná mondani ? Előre is köszönöm!!
Sziasztok!
Az volna a kérdésem a tisztelt márkatársakhoz, hogy szedett e már szét valaki 12V os Twin Sport vagy 638 as hátsó lengővillát? Hogy célszerű javítani? Cserélni a tengelyt s a szilenteket vagy javítattni? Mert szétkaptam a sajátom a közel fél centis kottyanások végett, s most nem tudom hogy lenne a legjobb megoldás a javítására. Az új ára elég húzós, de abban van lengővilla, anya rá s a 2 szilent... egy haver szerint meg textilbakelitből le lehet gyártani, de ilyet a föld alól se találok...
Eladó a motorom a részleteket oda írtam mellé, de ha valakit érdekel akkor itt is válaszolok kérdésekre!
http://auto-motor.vatera.hu/motor_robogo_quad/jawa/jawa_350_twin_sport_1702360919.html
Igen, eljen a rövid fékút.
100/90 az egész jó válóméret, nem? mert abból van a neten jó kis választék, míg 3.25-ből keveset találok az allegro.pl-n
Ebből méretből már márkásabb gumik is vannak. Több Bridgestone battlax és XJ is van. Ezeket ismeri valaki?
mikor vettem hátul 4.10-es volt. Az első gumi kuka. Hátra kapott a gép egy 15-ös felnit, rajta egy jó állapotú 130-as gumival. Az már elég széles, nem? :D Eőre betettem a 4.10-est, de talán ettől olyan instabil... Akkor veszek 3.25-öt.
Ja. Én is csak előre írtam a 3.25öt. Hátul 3.5öt használok. De még az ETZmen is olyan volt hátul
Én szeretem jawán a nagyon tapadó de gyorsan kopó gumit. Ugyan a végsebességből levesz minimálisat(he-he :D), meg esetleg sűrübben kell cserélni(sajnos nem nálam), de nem rossz ha rövídebb uton áll meg a jószág fékezéskor.
4,10-es Avont is próbáltam. Elfért, de felesleges, ha tartósan egyszemélyesként használjuk a motort. De 200-240 kilós terhelésnél jól jöhet.
Jó a gyári 3,25 -ös előre szerintem is. Talán hátra egy kicsit vastagabb jobb lehet.
Én is visszatértem a 3,25-re. Stabilabb igy a gép. Próbáltam a 90/90 - 110/90 párost is. Nagyon könnyű volt vezetni, szinte simsonos érzés, de hajlamos volt bebicskázni lassú kanyarban/parkoláskor/.
Ne vegyél VeeRubbert, mert hiába olcsó/7000 Ft/, puha és hátul nagyon kopik. Sok kétszemélyes használattal nem birta tovább 10 000 km-nél. Viszont nagyon tapadt.
Srácok irányíthatóság szemszögéből mi a legjobb gumiméret előre 638-ra? A gyári 3.25? Szerintetek milyen gumit vegyek rá? kivételesen valami jó gumit szeretnék venni. :) A mostani sem rosz épp, de az átépítésnél egy hátsót tettem fel, ami 110-es. Baromi durung és nehézkes vele irányítani. Oldalkocsizni mondjuk jó volt.
A középvonal és a lánckerék távolsága is azonos, az első felfogatási pontok is egyeznek, de a hátsók nem biztos, mert többféle kivitel készült. A 634/05 nem jó, a 634/08 és a 638-as beszerelhető. A CZ 472 blokk változtatás nélkül jó hozzá, az eredetileg is hurokvázhoz készült.
A hengerek valóban csereszabatosak a 360/634 blokkok között, de van két lényeges különbség: a 634-esen előrébb dőlnek a hengerek, és a kipufogónyílás is más szögben áll. A 360-as öntvényén látszik, hogy már az új hengerekhez tervezték, ha felteszed a 634-es hengert (akkor kerül a helyére a leömlőcső az önvényben), viszont emiatt a régi kipufogórendszert is át kell alakítani.
A váltója másként működik a két blokknak, a 634-esé tartósabb. A kuplung elvileg felszerelhető a 360-asra - de csak elvileg, mert a lánc hamar bele fog érni a blokk csavarjába. Ha mégis maradsz a 360-as blokknál, de a váltót a 634-esből akarod beszerelni, akkor a kihajtásnál egyedi alkatrészt kell készítened.
Szia! Teljesen más, mert dupla csőváz a 634-es, még az 559/360-asnál a váz csak egy keret.A váltó és forgattyús tengely távolsága azonos pl. és a bele sok mindenben csereszabatos a 360-634 között is. Váltó része szinte ua az. Az 559-360-as váza méretben ua az, minimális különbség van felszerelt elemekben, pl jobb oldali lábtartó hosszabb 20mm-rel. A hengerek csereszabatosak a 360/634 között ezért ebben az irányban közel egyformák (559 magasabb blokk, mint a 360-as). Szerintem a 634-es blokk belefér az 559/360-as vázba. Nincs sajnos 634-es blokkom igy nem tudom megmérni neked a különbséget. (559/360-as van) Ha kell ird meg mit szeretnél mérni, mint kritikus méret és max lemérem neked.
Üdv!
Tamás
sorszám: 25153 (136914)
( előzmény: VisegrádiMotoros, 2013-01-14 21:29:09)
Sziasztok! Fura kérdésnek tűnik, de remélem tudtok rá válaszolni.
Arra lennék kíváncsi, hogy a 350/634-es és a 250/559-es blokkja között mekkora különbségek vannak méretben, hosszúságban a blokkfelfogatások között, illetve magasságban a forgattyúsház és a hengerfej között körülbelül? Csak úgy nagyságrendben.
szia,
én sem ismerem,
mint, ahogyan Tamás is mesélte jelen van a piacon, azt gondolom, kevésbé elterjedt, vmi lengyel gyártmányt ismertem meg korábban, azonban én nem építettem be, megmaradt az alukofferes változat, ami helyes beállítás és nem elhasználódott alkatrészek mellett szerintem szubjektíven ugyan, de alapvetően megbízhatóan üzemel. Én is panelkákkal (360) szórakoztatom magam, korábban létezett vape blokk (ez már nincsen meg), van egy spanyol motoplat egység az egyikben, a másik hagyományos 75w-os dinamós erőforrás...
Hello Roberto! 2-ből 2 rossz. Nem ajánlom, nekem nincs vele jó tapasztalatom. A Gyula-bá féle jó és ár értékben is rendben van. Nem a reklám helye ez neki, mert nekem VAPE van fent mind a 3 Jawa-mon. Ez utóbbi is jó, de nem szükségszerűen kell ezt venni.
Tamás
Sziasztok van tapasztalatotok a kereskedelemben kapható ún. elektronikus 6V-os fesszabályzókkal?
pl:http://redhotmotors.hu/spd/2100000090358/FESZULTSEGSZABALYZO
Köszi előre is: Rob
Igen, jól tudod,ebben a hónapban még 2012-es áron gyújtó és egyéb elektronikák, bővebb infó itt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=M9ESxlapyg
sorszám: 25148 (136889)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2013-01-10 21:36:50)
A válaszodat itt és a Jawa 350 - Index fórumban láttam.
Amennyi idő alatt ezt leírtad,megírhattad volna a választ is! Hiszen azért írogatunk ide,hogy az okosabbtól tanuljunk. Ha meg nem akarsz segíteni,ne válaszoljál,azzal sincsen semmi gond. (Nem megsértődni,hiszen: "Illa berek...")
Jól tudom,hogy Te csinálsz elektronikus gyújtást a 350-eshez?
"Amúgy elsőre is megértettem a válaszodat,nem kellett volna leírnod kétszer :)"-hol láttad kétszer, sokat ittál?
"milyen gyakran cserélsz olajat és gyertyát a 350-eseben?"-ez is lerágott csont, olvass vissza, tudom kényelmesebb találni egy "segítőkész hülyét" de már nagyon unom, hogy "palira" akarnak venni,úgy látom Keri még türelmes, nála is el fog fogyni a cérna, csak idő kérdése.
sorszám: 25146 (136881)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2013-01-09 20:27:50)
A Google felajánlja a fordítást szinte minden nyelven. Olyan amilyen de kihámozható.
sorszám: 25145 (136871)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2013-01-09 20:27:50)
Olajat évente ha nagyon precíz akarsz lenni, ha nem akarsz precíz lenni akkor ráér 2 évente. Gyertyát ha már kerek az elektróda sarka, vagy nem működik.
sorszám: 25144 (136870)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2013-01-09 20:27:50)
Jól mondod,nem vagyok béna gyerek hála Istennek.
De szerintem a fórum azért van,hogy megosszuk egymással az ismereteinket,ezért kérdeztem és nem álltam neki lefordítani az angol oldalakat.
Amúgy elsőre is megértettem a válaszodat,nem kellett volna leírnod kétszer :) Inkább arra lennék kíváncsi,hogy milyen gyakran cserélsz olajat és gyertyát a 350-eseben?
Rudolph B-nek köszi a választ!
Fonetikusan írom, mert nincs cseh karakterkészletem: Cseská Zbrojovká.
Korábban fegyvergyár volt, pisztolyokat, légfegyvereket és sorozatlövőket gyártottak, innen az elnevezés.
Magyar nyelven nem sok az infó, de cseh vagy angol nyelven gazdag irodalmat találsz.
üdv.: R
sorszám: 25142 (136858)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2013-01-06 20:03:21)
"A CZ gyárról valami ismertetőt illetve gyártörténetet hol lehet találni?" - a gugli a barátod, nem vagy béna gyerek használd a keresőt!
sorszám: 25141 (136857)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2013-01-06 20:03:21)
Helló!
A CZ emblémában a betűk mit jelentenek?
A CZ gyárról valami ismertetőt illetve gyártörténetet hol lehet találni?
Olajat és gyertyát milyen gyakran cseréltek?
Igen, bele van préselve a gyűrű a fedélbe, de nem szoros illesztéssel. Azért lehet állítani vele a szintet, mert egy más pozícióban is ua úgy szorul. A cső csatlakozás felőli oldalról lentebb lehet ütni, mert a persely belső átmérője kisebb, mint a spiáter ház átmérője.
Én is ismerem az állítható úszót, olyan 1,5mm-ként voltak az osztások 3-5db és egy kis rugós biztosítás tartotta.
Hello, lehet pár eltérés (labirintház, váltóvillák, primer áttétel) de teljesen kompatibilisek, összeépithetőek egymással.
Igen, többnyire 1960-előtti Jawákban és CZ-ken volt ilyen állitható tűs úszó, kis 550- 555-ösökben is az van. Fura egy megoldás, ha legalsó rovátkába teszem az 555-ösön, akkor a szivató pöcök el sem éri az úszót.
Gyűrű van a fedélben, de az bele van préselve, plusz vágs sincs rajta, tehát nem lehet tekerni.
Nekem régen volt egy cz úszóm ami mintha gyri lett volna és a tűt lehetett benne állítani, bár nagyon durva lépésekben. Azóta sem láttam olyant. Ha valaki kellően elszánt talán házilag is lehetne olyeat csinálni. Az úszóba a tű helyére megfelelő réz csövecskét lehet forrasztani. Aztán a tűt ebbe a csőbe kell tenni. Rovátkák a tűn, két zéger, és már állítható is.
Árpád, biztos vagy benne, hogy nem lehet a szintet állítani? Én a csepptankosok karbiját ismerem, azon lehet. Gondolom a 634-en is ua az a rendszer. A 638-ast nem ismerem.
Egy kis gyűrű van a fedélben amit lehet állítani, de nem javasolom senkinek sem állítgatni, mert az esetek nagy részében nem az a baj. (nem a spiáter házra zár a tűszelep) Üdv! Tamás
Üdv. Lenne egy eladó 350-es 638-as jawa
jó állapotban. Ha még érdekel érdeklődni telefonon.:06/70/318-2939
vagy e-mail-ban: virsli@citromail.hu
Sziasztok ! Boldog Uj Evet Kivanok Mindenkinek ! Lenne egy e kerdesem ....a 638-as blokk megegyezik-e teljesen a TW sport blokkal belsoleg ? Koszonom elore is kedves segitsegeteket !
Az a pöcök az úsztató. Ugyanaz a hatása mint a szivatónak, csak kicsit másként müxik. Ha lenyomod ő is lenyomja az úszót, így a karbiban nő a benzin szint ha túl sokáig nyomva tartod elkezd kifolyni a benzin. De még a légszűrő gumiban is fel szokott gyűlni ilyenkor a benya, utána persze nem indul az istenért se.
Ha nálad úsztatás nélkül is indult, főleg még hidegben is, az azt jelenti hogy nem zár a tűszelep. Ez nagy hálaisten mert nem lehet cserélni, legfeljebb az úszót. Ha szerencséd van csak valami kosz. De óvatosan tisztogasd mert puha anyagból van, a végén még te tgítod ki még jobban.
Úsztatós Jikov karbinál nem lehet semmit se állítani csak a tűt lehet lejjebb, feljebb tenni. Legfeljebb alapjárati és főfúvókát cserélhetsz kisebbre, ha kapsz. De nem fogsz kapni...
Ha nagyon sok benzint kap a motor és te nem tudsz kisebb fúvókákat beszerezni, elkeseredésedben beforraszthatod a fúvókákat majd megfelelő méretre fúrhatod, ha ügyes vagy.Karbi csere előtt nekem sikerült, nagyon kellemesen viselkedett a motor vagy két évig.
Köszi a választ!
A szívató az a kis pöcök amit szoktam röcögtetni 2x-3x, de nem igazán tudtam kitapasztalni, hogy mikor mennyit , pedig nagyon sokat próbálgattam számtalan variációban.
Az alap, az elgondolásom szerint: szívató 2-3 pöcögtetés, gyújtás nélkül 2-3 rúgás, megint pöcögtetés, gyújtás rúgás. Erre kellene induljon szerintem.
Indulás helyett ez után az következik, hogy 5-6 rúgás, benzinszag-feladom, gyújtás le elzárom a csapot rugdosom, gyújtás vissza, várok.....1-2 percet rugdosom, ha elkapja, csap kinyit.
Melegen pöccre indul.
Minden esetre kitisztítom a házat amiben az úszó lakik.
Igen úszó akadás, de eddig sem tömített a tűszeleped (nem is dolga ilyen mértékben), csak lassabban szivárgott mint eddig. Megemelkedett az úszószint a karburátorban és bedúsult a keverék, azért indult könnyen. Mintha szívatót ráhúztad volna.
Ejtő tartályos üzemanyag ellátásnál MINDIG elzárjuk a benzincsapot, és nem szégyen a szívató használata. Sőt ha nem kell használni hideg motornál, az jelzi hogy rosszul van beállítva a karburátor.
Modernebb karburátoros, ejtőtartályos motoroknál vákuum, vagy elektromos szelep zárja automatikusan.
Boldog Új Évet!
Srácok, a gépem Jawa 630 350-es elengedte a benzint, úgy döntött leereszt mint egy automata hűtőgép.
Csak az a nem vicces, hogy teli volt a tank, kb. 10 l keverékkel mosta át a jobb deklit. Elakadhatott az úszó? Sajna nem szoktam elzárni, a csapot, napi használatban van most is, és ha a csapot nem zárom a legnagyobb hidegben is pöccre indul, ha meg zárom, akkor rugdosnom kell, meg várni kicsit és újra rugdosni, meg újra... mire elkapja.
Szóval úszóakadás lehet?
És a csap elzárva miért okozhat nehezen indulást? Mi a trükk hozzá?
Tibor
Gyula-bá, öröm számunkra is és a tulajok számára is. Mi is büszkék vagyunk rá, hogy mint jó szakember emeled a fórum színvonalát.
Mit is kívánhatnék mást, sok munkát és futott kilométert erre az évere is!
Tamás
Mérleg:
Az elmúlt két évben, 2011-2012, az általam készített gyújtással futó "flotta" (JAWA, CZ, MZ Pannónia) nagyon óvatos becslés szerint is 150-200.000 km-t teljesített tudomásom szerint egyetlen gyújtás meghibásodás nélkül, erre büszke vagyok
Gyula-bá
stimmel.
fogyasztásom 6 körül, a gép nem megy, és nehezen esik le a fordulat is. A tűt nem tudtam kicserélni, csak a fúvókákat. Akkor bepróbálok egy pár kissebbet. Kösz a tippet.
Azt elfelejtettem, hogy egyes tartományok valamennyire fedik egymást. Nekem is ködölt 92-essel, de ment. A részterhelés túl dús volt, nyári melegben fulladt a benzinbe.Fogyasztás bármikor 6 vagy 7L. Megoldottam a részterhelés problémáját, megjavult a teljes terhelésé is. Nem füstöl, csak amig hideg. A fogyasztás is árulkodó, normál használatnál 5, max 5,5L, de cammogva 4 alá is bemehet. Csutkán max. 6,5L. ehet egy folytatlan.
a fúvókák odajuttatását beszéljük meg emailben: hzoltaan@gmail.com
elvilg a karbifelújítószettből van új 92-es benne és mégis, csőgázon csak ködöl, de nem megy, mondjuk nem is fullad.
Igaz, 100 fölé nem is szeretek vele menni, mert akkor már nagyon bizonytalan a szar lengéscsillapítók miatt. :) Azt is fel kellene újítanom végre...
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|