:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Szépnek szép, de azért hibádzik egy-két dolog. Nekem személy szerint nem smakkol az első lámpatest, a két első index, a hátsó indexek és a műszerek hiánya (sőt, mintha hátsó lámpa sem lenne), a fék- és főleg a kuplungkar, a kipufogók, az oldaldeklin lévő "350" felirat, a kormányon lévő kezelőszervek, és a tükör.
Hirtelen ennyi. :)
Egy 634-esnek tudtommal nem így kéne kinéznie. Ami nem baj, viszont kérdés, hogy mi a helyzet a papírokkal és a műszakival.
Sziasztok!
A hétvégi helyi motoros börzében reménykedtem, de nem volt senkinek.
Keresnék egy világítás kapcsolót (távolsági/tompított madein DDR) 638-as Jawahoz. Szerintem az ETZ-ben is ilyen van. Letört a gombja. A leállító kapcsolómnak meg a gombja hiányzik. 28.-án du. Nyíregyháza-Szolnok útvonalon vagy május 1-én Kunmadarason, szívesen boltolnék valakivel. Ha valakinek van ilyen elfekvőben, és tudna ezzel az aprósággal foglalkozni hivjon, 20/3292-099, vagy emailben jelezzen. Ha postán tudná küldeni az is jó lenne.
Már talán csak ennyi hiánya van a motoromnak.
A henger felső részén van egy pár mm-es rész, ahol soha nem jár a gyűrű, ott, nézd meg hogy van-e már egy pici váll. Szemmel is észrevehető, de ki is lehet tapintani. Ebből már következtetni lehet, hogy kell-e felújítás vagy sem.
Tegnap elmentem egy szakihoz, akinek van ez-az a Mustanghoz (:-), de amikor gyuruket kertem tole, azt mondta, hogy mindenkepp fel kell koszorulni. Na most en ezt nem igazan hiszem, mert tukorsima a fala, de a szaki valtig allitja (gondolom lenne belole haszna rendesen), hogy muszaj. Ebben mennyi az igazsag?
A levegőszívó részénél,spircceli a légszűrőházba :D ha pedig rajta van az a gumi,akkor szépen lecsepeg az egész a karbi alá :P
Üdv! Az egyik ismerősöm árul egy szép 634-est, viszonylag ritka darab, nézzétek meg, érdemes! http://ural.hu/www/gallery.php?image=4090
vagy az idióta jawa kuplung miatt, vagy az idióta lemezből sajtolt váltóvillák miatt.
Motorist!
Igen, a 634-es Jawa 6 V-os!
A karbi melyik részén ömlik ki a benzin?
Szóval a klingerit, a paszta, vagy a dosszié miatt van kapcsolási hangja a váltónak?
Pedig az én blokkomban bal oldalt dosszié van, és nem csöpög, meg nem retkes. Szerintem teljesen jól tömít a papír is, még csak meg sem kell feltétlenül pasztázni, DE CSAK AKKOR, HA A TÖMÍTENDŐ FELÜLETEK IS SZÉPEN EGYMÁSRA FEKSZENEK. A száz éves agyon vetemedett szarokkat meg legalább nagyjából síkba kell reszelni, különben soha semmivel nem lehet letömíteni.
Szakáll.
Az rendben van, hogy a ma kapható klingeritnek csúfolt valamiket könnyebb eltépni, mert a "környezetbarát" technológia miatt hiányzik belőlök valami(amiképpen a Technokol Rapid Light és Kromofág'98 fantázianevű termékek sem jók semmire :). Ez igaz.
De a klingerit legalább olaj, benzin, uv és hőálló, rugalmasan összenyomható és persze 0,5 mm-től 2 mm-es vastagságig változó méretben kapható.
És a klingeritet én mindkét oldalán pasztázni szoktam, amennyiben rakok be szilárd tömítést.
Ennek a szilárd és folyékony tömítéskombinációnak az oka pedig abban keresendő, hogy az általam összerakott blokkokban a hengertalptömítés vastagságát mindig a henger vezérlése adja meg ! Ha szükséges akkor, 1,5 mm-es hengertalptömítést kap a motor, de van úgy hogy csak pasztát kap, ha úgy jön ki a helyes vezérlés.
Szóval végülis a papír is elfogadható tömítés (pasztával együtt persze), ha nagyon nincs más, de szerintem olyat tanácsolni, hogy tömítésnek bőven elég a paszta, az olyan mintha azt mondanád, hogy a motor benzinnel megy, de az olajat nem említenéd.Egy nagyon lényeges információ egyszerűen hiányzik
belőle. A vezérlés betartása !
Tegye fel a kezét, aki gondolt már erre, miközben hengertalp tömítést gyártott.
Ehhez képest a papír vs. klingerit vita igencsak másodlagos.
Üdv,
Peti74
Nem kéne azt a klingeritet annyira eröltetni. Nem is annyira olcsó, ha megfelelő vékonyságúra vágod könnyen szakad és akkor kezdheted elölről. Mi mindíg ócska dossziékból vágtuk a tömítést. Abból a fajtából amelyik nem fényes. Jawan amúgy elegendő csak a hengertalp alá papírt rakni, a blokk illesztéseihez kitűnően megteszi valamelyik jó minőségű 160-180 fokig hőálló blokktömítő paszta. Ha jól le vannak tisztítva és zsírtalanítva a felületek, annak tömítenie kell!!! Ez nem HD hogy akkora hőtágulások és rezgések legyenek hogy a blokktömítő elengedje!!! A zsírtalanítást minimum nitróval, de jobb a féklemosó spray. A nitrónak van némi kis zsírossága az utóbbihoz képest.
Hogy egy klasszikust idézzek: "a papírból könyvet szokás csinálni, másra nemigen jó" (peti74)
Tök igaza van. Undorító, megszüntethetetlen csöpögések, olajsaras retkes blokk és hasonló finomságok.
Ha már mindenáron szilárd tömítést akar az ember, vágja ki egy vékony klingeritlemezből a formát.
Sziasztok! A napokban hozzájutottam egy 634es Jawahoz,üzemképtelen állapotban. Rengeteg szerelgetés után sikerült beindítanom,a motrhang elnyomja a kipufogókat,de legalább megy. Kitakarítottam a karburátort,beállítottam a gyújtást,és az alapjáratot,de nagyon nehezen indul,és ömlik a benzin a karbiból. Ez mitől lehet? Sosem volt még ilyen motorom,nemláttam még Jikov karburátort. Jah,ezek 6Vos rendszerűek? Mert egyenlőre a 12Vos Etz akkummal használom.Köszi
Sziasztok!
jawa cz 350 472-eshez kéne krómozott oldal lemez a tankra (mindkét oldalra tehát 2db) Ha Tud valaki ezügyben segíteni az írjon a pogifxdl01@freemail.hu címre. Előrre is Köszönöm! Sziasztok! Pogi
A 634 -esem jó kuplung, és autómata beállítás mellett hallhatóan veszi a sebességeket. 1 -esben, nem ugrik, de mozdul. Az olaj normál 80W-90 -es olasz,
( Challange, vagy mi).
Egy kis váltáshang normális?
Üdv!
Jawa 250 "559"-es típúsú motorblokkot szeretnék felújítani. Le tudná nekem írni vki, hogy ponosan milyen méretű, fajtájú csapágyak, s szimeringek kellenek bele? SKF-csapágyat szeretnék. Előre is köszönöm!
Üdv.: Petike
Most vettem egy 207/100-as Babettát (a kapcsolási rajzra ez volt írva). Már csak a tömítéseket kell kicserélni és jól beállítani a karburátort, ami nem biztos, hogy sikerülni fog.
thx a tippet. akkor megis jo a spiralfuzet; vastag papir miegymas. Az osztalytarsam csak szopott a motorjaval, es orokke a tomitesekre fogta, ezert oczkodtam. Lehet, hogy a mocija volt sz@r ugy, ahogy van. Akkor mar csak alkatreszeket kell szereznem valahonnan, es menni fog.
Én minden motoromba olyan papirból csinálom a tömitést ami a tescoban italok között van elválasztó papir nem tudom arra tifelétek is van e olyan papir közte.Nem a rendes kartonpapir hanem olyan mint a rajzlap vastagság sőt egy picit vastagabb kb olyan az anyaga is mint a gyári és jól tömit.Na kivágom és én egyszerüen bekenem a tömités mindkét oldalát sima kenőzsirral és összecsusztatom a blokkot.Nekem sose csöpögött még tömités miatt az olaj.Mindenhol igy csinálom még karbitömitésnél is zsirzok és nincs vele gond.
A spirálfüzet jó. Tedd le egy platnira, rá egy indigót, rá a blokkfelet, gumikalapáccsal ütögesd körbe, és már kezdheted is kivágni. Utána jól kend meg hermetikkel mindkét felét, és kész.
De persze azt is megteheted, hogy nem vacakolsz ennyit, hanem veszel Loctite Ultra Black pasztát autósboltban 1800 Ft-ért, megkened vele, összerakod, és tömít. Persze a következő szétszedésnél ez a megoldás megbosszulja magát, de azt még remélhetőleg jó sokára lesz.
Normális jelenség, nagyon sokat állt a motor, elöregedett az olaj. Potos leírást a kémiai folyamatról valami okosabb embertől kérj.
Akkor tenyleg spiralfuzettel fogom tomiteni. Sajnos nem tudom, hogy milyenek voltak az eredeti tomitesek, mert csak a ket oldal kozotti tomites maradt meg annyira, hogy felismerheto legyen, es volt, ahol nem is talaltam (vajon mitol volta saros a belseje:-( . Remelem jo lesz. Bar ez meg arrebb van, egyenlore csak tisztogatom.
Lehetőleg olyan vastagból, mint az eredeti volt, a hézagolás miatt. Szerintem szinte a legtöbb papír alkalmas rá, úgyis valamilyen anyaggal meg kell még kenni, régen ez egyszerű gépzsír volt, ma már vannak nagyon jó tömítőanyagok. Egyébként sok helyre (pl:olajteknőnél konkrétan láttam) legújabban nem is használnak tömítéseket, csak tömítőmasszát.
Egy lap lehet, hogy kevés lesz, nekem nem szokott mindig elsőre sikerülni.
Helo.Nekem van egy mustangom a tesómnak is meg apámnak is amiket én javitok (ha kell bár ritkán.)Szóval 3.Kb már 5-6 éve használom és van tapasztalatom velük.Ha valamit nem tudsz kérdezz meg a legtöbb kérdésre tudok válaszolni.Gyürüket lehet kapni jawa ideálhoz kértem ugyanaz a blokk mint a mustang,szóval én legalábbis kaptam.Szimeringet is kapsz szinte minden erre szakos boltban van.Tömitéseket ha ügyes vagy tudsz csinálni.A parafázást azt is megtudod csinálni én is pont mostanában kb1hónapja csináltam és jó.Lánckerék az nekünk is kellene de sztem nem vagy ritka helyen lehet kapni.Azt tudom hogy debrecenben van egy kimondottan jawa mustangos bolt de én Szombathely mellett lakom és az messze van.De nekem segiteni akart egy debreceni srác ő megtudná postázni ha kell valami.Lámpát azt megint nemtudom hol lehet beszerezni mivel még az enyémekkel nem volt gond.
Koszonom a tippeket. utana fogok nezni, hol van ilyen hely a kornyeken.
A tomiteseket milyen anyagbol csinaljam? Arra emlekszem, hogy az osztalytarsam spiralfuzet boritojabol gyartotta, de azt azert nem szeretnem. 1mm-es prespan jo? abbol talan van itthon egy lapom
Bekapcsolt tompított fényszóró mellett pedig 14.4 V körüli érték a jó.
Persze ez nem alapjáraton, hanem 1000-1500-as fordulaton.
Hát pedig ott bizony 14.5-14.7 V-nak kell lenni ha a töltés rendben van.
Ebben igazad van, de én már aligha szoknék meg vidéken, főleg faluhelyen, ahonnan 100km-eket kell utazni egy nyavalyás O-gyűrűért vagy tranzisztorért, ha nem akarok napokig várni rá, hogy meghozza a posta. A városban legalább már kiismerem magam, tudom, hogy mikor kihez kell fordulni. Meg aztán itt vannak a barátaim is, akik szintén elég furcsa figurák... és nem barátkozok könnyen. Jó nekem itt! Úgyis a város szélén lakok, a munkahelyem sincs messzebb hazulról, mintha csak faluhelyen lennék, és azért mégis itt van a város karnyújtásnyira, hogy ha netán színházba, moziba menni szottyanna kedvem, hát lehet azt is.
Hello!
Tömítéseket nem hiszem, hogy fogsz találni, vagy saját magad legyártod, vagy le kell gyártatni valakivel. A képekből ítélve elég jól felszerelt műhelyed van, szerintem nem jelentehet gondot a tömítések házilagos elkészítése. Szimmeringet méret után tudsz venni. Parafát is lehet venni tekercsben, azt jó minőségű ragasztóval tudod felragasztani (lehetőleg kétkomponensű ragasztót használj). Gyűrűt leghamarabb olyan helyen találsz, ahol foglelkoznak motorfelújítással hengerfúrással.
A többi tényleg a jó szerencse dolga, hogy találsz-e.
Na, ha minden igaz nem leszek lehülyézve a pongyolaságomért.
Szerencsere nem sok dolog (legalabbis a korahoz kepes)
- Rugo az elso telokba (esetleg elso
telok)
- Gyuruk a dugattyura
- szimmering a hajtasoldali tengelyhez
- tomitesek a blokkhoz, meg mindenhova
- parafa a kuplungra
- a lancot hajto fogaskerek
- hatso lampa
legalabbis azt hiszem, csak ennyi (baromira nem ertek hozza). De csinaltam rola egy honlapot is:
http://csehmustang.freeblog.hu
van egy csomo kep, meg minden. Ha megnezed es talasz meg valamit, akkor az is.
Na ezért jó vidéken lakni, 2-3 km és már kinnt is vagy a szabadban.
Hello mindenkinek!
A nevem Zoli, es nemreg vettem magamnak egy Jawat. Egy (ne vessetek meg erte, gyerekkori almom volt) 1979-es Mustangot. Es szeretnek kerni toletek nemi szakmai segitseget, hogy rendbehozzam. Szetszedni mar szetszedtem (ez ment :-), es ugy nez ki, hogy kell par alkatresz. Ismertek valahol uzletet Szazhalombattan, Erden vagy Del-pesten? Vagy valakit, akinek van ilyenje, es megvalna nehany alkatresztol?
Szerintem meg a 14Vos feszszabályzótól ne várjunk el 14,7Vot ?!!? Én inkább a szabályzó kapcsolási rajzára lenék kiváncsi.
Szerintem a 13,6V sem nagy királyság a 14,7-hez képest. Szerintem valami ott haldoklik. De ha neked megfelel így, hát lelked rajta. De én nem játszanék ezzel, mert aztán ottmaradsz valahol az út szélén mélykisütött akkuval, aztán tolhatod. És persze ez egy hideg őszi éjszaka lesz, szakadó esőben, és az otthonodtól minimum 100km-re.
Igen 638as most feltöltöttem az aksit 12.8 V az aksi fesz ha beindítom akkor 13.8 a töltés lámpával meg 13.6 ez király de ha gyenge az akku akkor nem hajlandó tölteni.Arra gondolok lehet a feszszabályzóban valami túláram védelem...ha le van merülve az aksi akkor legalább 10 ampert nyomna bele . Létezik ez??? apropó a kommutátorok jók megnéztem megpucoltam... isten igazából így nincs vele gond csak most vettem elő
és nem volt a toppon az aksim.
Na most nagyon is igaza van körte úr:)
vezetni az élvezet. De csak jóval 70kmh felett.
No meg azt se felejtsük el, hogy lehet, hoyg egy érdekes tájékon az ember lelassít 70.re, és nézdegél jobbra-balra, de odáig el is kell jutni! És amikor már az n+1-edik alkalommal battyogsz végig 70-nel Gödöllőig vagy Biatorbágyig hervasztóbbnál hervasztóbb bevásárlócenterek meg autószalonok meg hasonlók között, akkor az már unalmas.
Hali!!!!
Olyan kérdésem lenne, hogy a TWIN SPORT JAWA blokkján eredetileg van-e olyan 18 speed-es matrica? :DDD Ja, és a deknin van-e olyan matrica, ami nem TS 350, hanem csak simán 350 jelzésű.... Bocs a sok hülye kérdésért, de szeretném eredeti állapotában megtartani, illetve ha szükséges, akkor eredeti állapotára vissza-alakítani!!!!
Ennyi :D
110 alatt viszont nincs adrenalin :-)
Megjegyzem, én soha nem is értettem azokat, akik jóval 70 fölé kergetik a (bármilyen kétkerekű) járgányukat, hiszen akkor már tényleg csőlátás van és oda az élvezet.
638-as? Nem tudja felgerjeszteni a generátort. Valahol érintkezési hiba van, vagy csonkig kopott a szénkeféd, netán szabályzásra vár a kommutátor, esetleg zárlatos a forgórész. És persze fesszab eredetű is lehet.
Amikor töltött, mérted, hogy pontosan hány ampert adott le? És milyen feszültségen?
Srácok!!!
Van-e valakinek ötlete arra hogy miért csinálja a vasam azt hogy csak ha topon van aksim akkor hajlandó tölteni??? HA 12.8 alá esik akkor nem tölt.
Nem vita témának említettem a 3,3l/100km dolgot. Max 74-76km/h tempó a motorral, a forgattyús tengelyt 3200ford/min fölé nem forgatva, (inkább 3000 konstans) és elektromos gyújtást használva.
De mint említettem ez nem vita és inkorrektségi dolog.
Valahol találkoztam a neten egy jawa350 fogyasztás / sebesség görbével - az is támogatja a hihetetlen állításom:-)
Megjegyzem még, hogy 75km/h felett minden +10km/h +1l benzint jelent. Így számolható, hogy kinek mennyit fogyaszt.
(Szerintem nem is szép dolog nagyobb teljesítmény leadásokra kényszeríten egy 350 jawat (esetleg ritka alkalmakkal).)
Témát részemről befejeztem.
Szia nem azért jött elő ,hanem azért mert az előző tulaj a helyi eszterglyossal "újítatta fel" sajnos az én káromra minden esetre most már minden olyan amilyennek lennie kell . ennyi haszna azért volt a dolognak.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|