:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Más: A jobboldali markolat alatt van egy 3 állású kapcsoló, ami, ha balra, vagy jobbra húzom valami forgásirányt szemléltet, de nem tudtam eddig rájönni, hogy mire is való.... Lehet, hogy nem működik?
Hali!
Szeretném lekrómoztatni TS JAWA-m kipufogóit, de azt hallottam (hawertől), hogy nem vállalnak ilyeneket, mert belülről nem bírom kitisztítani, és összeb@ssza a "kádat", amiben krómoznak. Szerintem csak van valami megoldás, pl. ha jól betömöm a lyukakat, vagy ilyesmi. Ja, és gondolom előtte az egész mindenséget le kell vakarni róla, vagy nem? Bocs, ha hülyeséget írtam, még csak erősen tanuló szinten állok :DDD
Üdv. Attila!
Sziasztok !
2006.május 1. / Hétfő / : Budapesti szoci-moci találkozó !!!!!!!!!!!!
Lenne kedvetek egy közös kis motorozáshoz,eszmecseréhez ? Semmi komoly,semmi kötöttség és hivatalos szervezés.....csak egy kis közös program,élvezni a gépek és a (remélhetően) jóidő adta lehetőséget és a jó társaságot.
HELYSZÍN : Budapest,Dózsa György út,felvonulási téri szakasza.
Mivel területfoglalási és egyéb engedélyekkel nem rendelkezünk,ez
csak olyan "spontánbuli" lesz.
Pár motoros összejön a parkolóba,dumálnak,megnézik egymás öreg
gépeit és zárásként felvonulás ( Kultúráltan,a kresz szabályait betartva ) az Andrásy úton és vissza a kiindulási ponthoz.
Terveink szerint meghvínánk a hazai szoci kis és nagymotoros klubok tagjait is és ha tudtok,ti is értesítsetek mindenkit aki érintett lehet ebben a témában !!!!!!!
Jöjjön Simsonos,Komáros,MZ-s,Babettás,Panonniás,Ural-os,stb,stb.
És végül mégegyszer a dátum : 2006.május 1. / Hétfő - reggel 8:30-tól/
Lenne hozzá kedvetek ?
Csináltunk egy freemail címet : szoci.moci.tali@freemail.hu - ide várjuk a
résztvevők jelentkezését,kérdéseit,ötleteit,stb a találkozóval kapcsolatba.
Üdv mindenkinek
Kipe és GrafUr
Magyar Riga Motoros Klub
Háj lajos!
Nekem van mustang könyök, viszont horpadt. Ha így is érdekel, akkor tied, cserébe kuplungkinyomótengelyt szeretnék.
Igen,a hülye szikra tudja a fizikát...
... the legend became mith...
Micsoda hétdanos hülyeség ez ?
Méghogy a szikra áthúzott a gyertya és a felső holtpont felé közeledő dugattyú közötti közel 5 cm-es távolságon és ott olyan hőhatást fejtett ki, hogy átégette a dugattyút ?
Az 160A-res hegesztőtrafóm tudna ilyet csinálni, de az is csak cm-es távolságon belül.
A kéthengeres jawa dugattyúja egyszerűen azért lukad ki, mert olyan mértékű hőhatás éri, amitől elovad az aluminium.
A hőhatás (az adott henger lassú túlmelegedése) pedig több tényezőből adódik, de mindig a nem optimális égés eredménye. Elsősorban a túl szegény benzin levegő keverék okozza, az 1:16-os súlyaránynál szegényebb keverék égésekor az energiából több lesz hő, és kevesebb a kinetikus energia. Jellemzően rossz karburálás okozza. (okozhatja fals levegő is, de akkor a jobb oldali henger lenne az érintett, de a bal henger átégése a gyakoribb).
A túlmelegedés másik oka a pontatlan gyújtás. Minden motorszerlő könyvben benne van, hogy a túl nagy előgyújtás csörgő hangot és az alaktrészek nagymértékű igáénybevételét okozza; a túl kicsi előgyújtás ennél alattomosabb, ő teljesítménycsökkenést és nagymértékű túlmelegedést okoz.
Az pedig, hogy a 350-esekben jellemzően a bal henger ég át, a megszakítós gyújtásra, azon belül is a "két megszakító- egy kenőfilc" konfigurációra vezethető vissza. A jawakban a filcről a bütyökre kerülő olaj jelentős részét a jobb henger megszkítója használja el, a bal henger megszakítója lényegesen nagyobb mértékben / gyorsabban kopik. Kis gondolkodás után pedig belátható, hogyha a megszakító kopása az előgyújtás csökkenését és okozza, és ezzel együtt az bal henger túlmelegedését is.
Az átégést tehát főként a rossz gyújtás, másodsorban a szegény karburálás vagy a kettő kombinációja okozza.
Az pedig, hogy szinte csak a kéthengereseken fordul elő a dugattyú átégése, az azért van mert, az egyhengeres a tejesítményével már jó előre jelzi, hogy baj van, leginkább úgy hogy nagyon nem megy. A kéthengeresnél pedig az optimálisabban működő henger mintegy "belehajszolja" a másik hengert a halálba.
350-esek! Karbantartásmentes, soha el nem állítódó elektronikus gyújtást mindenkinek! Nem ok nélkül erőltetem.
Uff, én beszéltem.
Üdv,
Peti74
Most hallottam egy hasonló esetről, az ok a hibás gyertya volt. Nem az elektródák között jött létre a szikra, hanem a gyertya és a dugattyú között húzott át, ettől lyukadt ki a dugattyú.
Van egy Jawa 634 esem oldalkocsis,nagyon megvagyok elégedve a sebességével és a fogyasztásával. Mostb szereztem egy 1974 gyártmányú 634-t erre kellene nekem egy kormány ha valaki tud segíteni irjon! előre is köszönöm!
A ferdehatásvonalú (kúpcsapágy) tényleg okos dolog, sokkal nehezebben verődik be és elég finoman után lehet állítani. Még a csepptankos jawa kormánycsapágyának helyére is létezik egy méret az amerikai Timken cég kaptalógusaiban. Csak egyéni rendelésre hoznak be ilyet, és sajnos elég drága, kb. 10ezer Ft lenne a pár.
Üdv,
Peti74
Köszi.Tehát akkor előtte szét kell kapni,hogy megtudjuk mi is van benne.Na akkor neki esek.
Szar! Tegyél bele kúpos csapágyat, mert a gyári megoldás eléggé hulladék. A kúpos nem fog egyhamar berágódni. Méretek alapján kinézik csapágyboltban. Úgy emlékszem, hogy pont az a méret nincs, de egy kis perselyezéssel megoldódik a problem.
a csehszlovák mérnökök az ördög küldöttei. Épp most kaptam mérgezést az agyament hülyeségeiktől egy filmvetítő kapcsán. De úgy általában jellemző rájuk, hogy minél komplexebb valamit csinálnak, annál inkább átcsapnak ócska trógerbe a részletmegoldásokban. Aztán az ember szétszedi, és fogja a fejét, hogy ezt hogy is gondolhatták, hogy működni fog??? Nagy műgonddal, bonyolult kis igyó-bigyó alkatrészekből stupekolnak össze - vacakokat. Ránézel, és teljesen használhatónak látszik. Utána szembesülsz a rém bosszantó kis hibácskákkal, amiket nem lehet alkatrészcserével megjavítani, csak átalakításokkal. De erre persze csak fokozatossan jössz rá, és egy darabig még futsz a belefecölt munkád és pénzed után, de csak az idődet pazarolod. :-(
Az én 638-m egy 1992 kiadású és öntöttvillás, vagy legalább is az volt. 3hete eltört az egyik és cserélnem kellett. Szóval csak annyit, hogy törik az öntvény villa is... A motorban egyébként 23000km körül van.
Nyugi, ez ilyen. Állítólag a 640-esben már rendes öntött váltóvillákra tértek át, és ezeket állítólag lehet is kapni, és valaki állítólag beletette a 638-asába, és állítólag olyan lett, mint a vaj. De csak ezért ne húzd szét a blokkot, csak ha esetleg majd legközelebb főtengelyt újíttatsz föl...
Úgy van, ahogy írod, fémes csatt.
Akkor megnyugodtam.
O.K. Tudtam, hogy nem egy versenyzongora, csak szokatlan volt.
BRISK N15YC típusút, ez változó hőértékű.
Amúgy 207 500-as gépem van, holnap lesz a nagy felújítás!!!
A karburátor tömítés cserélésekor rakjakrá zsírt?
Szeva mindenkinek!!! -milyen csapágy van 350 638-as kormányoszlpában ,ugyanis akadozik nehéz ,be áll középre és onnan nehéz kimozditani. aki esetleg ebben jártas kérem jelezze. előre is köszi
Köszi a megerősítést. Egyébként lehet hogy ez is kicsivel korábbi, a forgalmiban szerepel 1977 forgalomba helyezésként. A típustáblán ezeken nincs rajta, hogy mikori.
Remélem sikerül megoldani a problémát. Majd írd meg, hogy mit sikerült kideríteni.
Így visszaolvasva találtam egy hibát a 7680-as hozzászólásomban. Azt írtam, hogy "... amikor a dugó megindul felfelé, akkor még mielőtt elzárja a szívónyílást ...", de természetesen az a helyes, hogy "... amikor a dugó megindul lefelé, akkor még mielőtt elzárja a szívónyílást ...".
Heló! Köszi szépen,ez sokat segített! Hidd el nem egy nagy élmény ez a porlasztó,annyira egyszerű hogy már bonyolult :) Holnap meg is nézem h mi a helyzet vele.
Gyönyörű elsőszériás 634es!!!Nekem is van itthon egy elfekvőben, alkarészként.Egyszer majd kész lesz..:))
Egyébként ahogy néztem, minden eredeti a képen lévőn.....
Egyébként mát 72-73ban gyártották ezt a szériát...
Mint írtam katalógusból néztük ki, nekem gőzöm sincs a szükséges hőértékről, ráadásul az NGK-n nincs is jelőlve, csak a típusa van ráírva, a hőértéket is katalógusból kell kinézni. Az tuti, hogy a gyertyával nem szokott gondom lenni.
Tudtok eladó kipufogókönyököt Jawa Mustanghoz?
Sziasztok!
megtörtént a túra jarovcébe, van minden, vagy ha nincs, akkor tud hozatni az úriember, aki teljesen normális, jó hozzáállású szaki. Ha vmi speckó kell, akkor nem árt, ha előtte feltelefonálod, hogy van-e neki, mert ha nem akkor árnyékra vetődhetsz (mint pl ilyen történt pár dolog tekintetében Peti74-gyel ma). Nekem 638-ashoz majdnem minden volt, ami nem, arra meg olyanokat mondott, hogy most fogyott el, vagy jövő hétre hoznak, stb. Szóval van minden, és elég normális árakon.
Papi kérdezte, hogy mennyiért csinál hengerfelújítást, ez 634-638-ra egy árban van, 900,- korona, amiben benne van a fúrás, dugó, gyűrűk, csapszeg. Főtengely felújítás 3000,- korona, de azt mondta, hogy főtengely+hengerek együtt olcsóbb. Ha valakinek van kérdése, nyugodtan érdeklődjön.
sziasztok!
Köszi szépen!
Volt egy ilyen sejtésem meg már mondták is mert az enyém eszi a gyertyákat 4-6Km ha megállok ha nem akkor tovább bírják amíg meg nem állok
Hőértékre tartsam be a 220-240-et vagy vehetek nagyobbat is?
Kimentem, hogy megnézzem pontosan milyen gyertya van a motoromban, mikor kiértem jöttem rá, hogy a blokk szervízben van.
Én mindenben NGK-t használok, a típust az alkatrészboltaban levő katalógusból néztük ki.
Sziasztok érdekelne hogy milyen gyertyát tesztek (ha van valakinek):
JAWA CZ 350 typ.:472.4-esbe vagya Jawa 350 typ.:634-esbe?
Aki tud kérem segítsen!
Előre is köszi mindenkinek!
Én sem ismerem túl jól a régebbi Jawa-kat, de egy pár 634-est már láttam. Azok szinte teljesen úgy néztek ki, mint a 638-asok, csak a blokk volt más!
Ez a 634-es viszont elég eltérő, úgy néz ki, mintha csak a blokk meg esetleg a tank lenne 634-esé.
Bár amiket én láttam, azok nem voltak ilyen régiek, 1980 utániak voltak. Ez meg 1977-es.
Tömítés gyanánt a karácsonyi képeslap is tökéletes, ha nem éri magas hőmérséklet. Próbáld ki, patent.
Tud valaki olyan kereskedőt (Magyarországon) akinél CZ-125-ös hüvelyt, dugót és gyűrü garnitúrát lehet kapni? Ahol eddig kérdeztem úgy néztek rám , mint egy marslakóra.
Amiben viszon igazad van: hátsó indexek nincsenek felrakva a képen, az oldaldeklin a 350 felirat az csak matrica, a tükör pedig Pannóniáról származik...
Szia! Akkor még Te sem láttál ilyen mocit, mondtam én hogy ritka :-) ezen kívül csak mégegy ugyanilyet láttam Mo-on, ezek szerint felétek sem sűrűn látni ilyet. Pedig ilyen gyárilag létezett. Ezen a linken pl. az első kép: http://www.jawa.nl/jawa_634.htm
Felül sokkal jobban kopik. Szóval kb. 0,2 mm-rel nagyobb felül a henger átmérője, ezt már bőven fúratni kell, az első túlméret már ki sem adja (+0,25), csak a második (+0,50).
kb. 0.1mm-es valla van, de nem egyenletesen. A vizszintes pozicioban 0.1mm, felul es alul szinte semmi (epp hogy kitapinthato), egyebkent mindenhol sima. Ez meg jo, vagy tenyleg koszorulni kell?
Sziasztok!
Twin Sport Jawa-t keresek megvételre reális áron Bp. vagy Bp.környékéről. Vizsgával,papírokkal. Csak jó állapotú érdekel. (sérülésmentes, fúratlan henger stb)
Kérem, hogy erre a címre írjatok:
dt71@freemail.hu
Előre is köszönöm.
Sajnos konkrétabb segítséget nem tudok mondani, mert a kezemben még nem volt ilyen porlasztó.
Na szóval találtam ábrát a karburatorról, mert ezt a típust élőben csak messziről láttam. Úgy látom nincs úszó. Nics szivató sem, csak egy elárasztógomb, amivel benzint tudsz engedni a karburátorba. Na most úgy tűnik, hogy neked úgy viselkedik, mintha állandóan árasztanád. Szóval vedd le a helyéről a porlasztót, kösd rá a benzincsövet, engedd meg a benzint és nézd meg hogy viselkedik.
És biztosan nincs járat a légszűrő felé, csak arról van szó, hogy amikor a dugó megindul felfelé, akkor még mielőtt elzárja a szívónyílást, érkezik egy kis benzin/levegő keveréket visszanyomni (nekem is olajos egy kicsit a légszűrőházam, mert visszanyom egy kis keveréket, a benzin elpárolog, az olaj ottmarad). Ez egyébként normális jelenség (csak egy külön szelep beiktatásával, a karburátor és a henger közé, lehetne megszüntetni), csak nálad túl sok a benzin, ezért túl sokat nyom vissza a légszűrőházba.
Köszi szépen!Már egyszer szétszedtem,de olyan puritán karbija van...azt sem tudom h hova nyúljak. Nemtudom hogy miért vezetnek benne járatok vissza a légszűrőhöz amin felfolyik a benzin :P meg ilyenek... Lesz még vele meló bőven :)
Nem vagyok szakértő, de nekem ez a felpuhulós szimering nem tetszik. Szerintem nem kell ennyire túlbonyolítani a dolgot. Nekem úgy tűnik, hogy túl sok benzint kap. E mellett szól a hidegen könnyen, melegen nehezen indulás, és a karburátorból való benzinfolyás.
Szerintem nézz a körmére a karburátornak. Nem ismerem a 634-es porlasztóját, de ha van benne, akkor nézd meg közelebbról az úszót (és ellenőrizd az úszószintet) és főleg a tűszelepet.
Sziasztok!
Lenne egy eladó jawa tatran motorkerékpárom sajna papírok nélkül. Működőképes minden eredeti rajta. Ha valakit érdekel ajánlatokat várok rá e-mailbe képeket hétvégén tudok róla küldeni.
Sziasztok!
Na még egyszer :)
jawa cz 350 472-eshez kéne krómozott oldal lemez a tankra (mindkét oldalra tehát 2db) Ha Tud valaki ezügyben segíteni az írjon a pogifxdl01@freemail.hu címre, vagy hívjon a 0630/3941-520 -as számon. Előrre is Köszönöm! Sziasztok! Pogi
Ezt ember keze, bőre válogatja, de 40-50 fokos fém is elég égető tud lenni. Ha rácseppentesz vizet és az sistereg, akkor már baj van....
Heló! Ha hideg a motor,akkor pöccre indul,nem is folyik belőle benzin,viszont ha már bemelegedett,akkor csak tolásra indul nagnehezen,és összevissza okádja a benzint a karbiból. A nehezen indulás okának azt feltételezem h a főtengelyszimeringnél fals levegőt szív és megleg motornál a felpuhult szimering miatt kisebb a kompresszió(lehet hogy hülyeség),létezik ilyen? Kössz
Üdv!
végre mentem egy kört a városban a géppel (638). Az lenne az első kérdésem, hogy normális-e az, hogy a váltóház kompletten (jobb- és baloldal egyaránt) meglehetősen forró, érintés után pár másodperc múlva már el kell vennem a kezem, mert éget.
Kösz a segítséget.
Ja, és itt az utolsó esély, hogy szóljon valaki, ha kell neki vmi jarovcéból, holnap megyünk.
üdv!
Üdv Emberek!
Van egy eladó CZ 175/477 motorkerékpárom üzemképes, jó állapotban szürke forgalmival, régi rendszámmal.1972-es. Ára 50.000Ft Kérésre képet tudok küldeni e-mailben: szaki12@freemail.hu, vagy Szakács László 06 30 7461806 Balassagyarmat
Ha nem recsegő hangot ad ki, hanem tiszta, fémes csattanást, akkor az szerintem redben van, az csak azt jelzi, hogy a helyére ugrott a fogaskerék a váltóban. Nekem főleg 2-esből 3-asba váltáskor szokott csattanni a váltó. Nekem tetszik.
Egyébként hallgass meg egy új japán sportmotort, azoknak is csattog a váltója.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|