:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Szasztok!
Nahh, csak, hogy valami jót is halljatok: egy komoly téli generál után (az itteni tanácsokkal) sikeresen rendbetettem a már jól összerohadt 638-asomat. Tegnap a fényezés is kész lett, hajnal 4ig raktam össze a gépet, és ma csodák-csodájára JÓÓÓÓ! Szépen halad, vált, húz, ami kell!
Köszi! Hasonló jókat Nektek is!
Dani
Kíváncsivá tettél. Mi a trükk. Az első gumim kicsit kagylósra kopik. Szerinted összefügg-e a csillapítással?
Üdvözlettel: Laci
Hi Jawások. Én is most szeretnék venni,sőt már néztem is egyet. Csakhogy vannak dolgok amiket nem értek: a pasas azt mondta h. 94-es kiadás, de az első fék dobfék volt, továbbá azt is mondta h. a moci 634-es tipusú???? Ez lehetséges??? Ja és elektronikus gyújtással pöccent. Továbbbá szükségem volna a tapasztalataitokra h mire érdemes odafigyelni, ha az ember ilyen gépet szeretne..?? Előre is Kössz.
Kösz a segítséget,akkor elmondom h is mondta a faszi:Aszondja h ha már nem jön ki az egész teló szár akkor ugyanúgy lazítsak meg mindent (kürt tartó csavarokat,kereket sárvédőt le,) és amolyan csavar módjával tekerjem ki a krómozott részt a festett részből
(559-es tipus).Furcsállottam az egészet ezért nem is fogtam hozzá
Egyébként azzal is ijeztgetett h így h csepeg az olaj a telókból nem lesz műszakija.
Hi!
A plexi engem is erdekelne. Esetleg tudnal linket kuldeni vagy kepet, hogy hogy nez ki? En is gondolkodom mar regebbota egyen, csak meg nem hataroztam el magam. koszi elore is.
udv
Viti!
Nekem lehet, hogy van otthon műszerfal, és hátsó index is! Hétvégén megnézem, hétfőn írok!
Üdv.!
József!
Mennyire horpadt a könyök? Nekem is van horpadt, azért akarom cserélni. A kuplungkinyomót megnézem.
sorszám: 7764 (51716)
( elözmény: B.A.T. (II.), 2006-04-28 22:01:21)
Sziasztok!
Szükségem lenne egy 82-s 634 műszerfal lapjára. Arra a kis műanyagra gondolok, amiben a visszajelzők vannak. És persze kéne hozzá a 4 visszajelzőbúra is.
Valamint 2 hátsó indexre!
Ha vki tud segíteni, kérem jelezze!
Köszönöm!
A 350-es féklámpa kapcsolója ugyanazzal a bowdennel képes az első vagy a hátsó fék használatakor, sőt, mindkét fék egyidejű működtetésekor is bekapcsolni a féklámpát.
A magam részéről nagyon ötletes konstrukciónak tartom,a motoromon az új kapcsolós bowden két éve kifogástalanul működik.
Tény, hogy ez a legdrágább bowden ennél a típusnál, ára meghaladja az oldalkocsi fékbowdenét is.
Nem igaz.
A Jawa első telót igen nehéz úgy szétkapni, hogy a szárak a kiflikben maradnak. Ha a hollandi anyát sikerül is letekerni az alsó szárról, és hatosanyát is kitekered a teló alján, akkor sem biztos, hogy lesz egyszerű kihúzni a szárat a krómozott csőből anélkül, hogy tönretennéd a csűszógyűrűket.
Én azt javasolnám, hogy a telószerelésnek csak kiszerelt telókkal kezdj neki. És előbb szerezd be hozzá az alkatrészt, csak utána szedd szét.
A rugónak igazából semmi köze az egészhez, azt nem kell tekerni és nem marad benne semmiben, hiszen a száron kívül van.
Mindenféle jött-ment fickóknak, önjelölt szerelési tanácsadóknak meg ne higgyél ! Ha mégis, akkor kérde meg, hogy mutassa is meg hogy gondolta.
Én bármikor megmutatot neked, hogyan kell egy ilyen telót rendbetenni.
Ráadásul Meg lehet csinálni a csepptankos és 634-es telók csillapítását is nagyon jóra, csak egy kis trükk kell hozzá.
Üdv,
Peti74
A Kanuni Mz plexit még a Hubertől vettem 2001-ben a nagykőrösi úton. Akkoriban hoztak be török alkatrészeket, de hamar leálltak vele, nem volt rá kereslet az árak miatt (Pl. török 300-as dugó + hosszú csapszeg + 2 goetze gyűrű = 10500 Ft volt akkor)
A plexiről csináltunk egy műgyanta sablont, és azóta egy fóti műanyagos céggel már csináltattunk vagy 10 darabot belőle. Elég univerzális forma, honda xlv-n, etz-n, jawa-is is jól mutat, sőt a gs500-asomon is ilyen plexiv volt.
Ha érdekelne ilyen, akkor, előkeresem a cég elérhetőségét, de a formát neked kell elvinni nekik és utána fejvesztés terhe mellett kérem vissza !
Igazából annak lenne értelme, ha egyszerre annyit csinálnának, ahány embernek igénye van rá itt a fórumokon, gyorsabb is, meg olcsóbb is.
4 mm-es anyagból (az már igen masszív cucc) olyan 8ezer ft körül lehet darabja. A színválaszték az teljesen átlátszótól az egész sötét füstszínűig terjed, lehet barnás és kékes árnyalatot is kérni.
Üdv,
Peti74
Hello,én segitséget kérnék,,karosszéria-lakatost keresek,,de olyan mikulást,aki még tud hegeszteni,foltozni,lemezt hajtani,,és vállalja ezt öreg autón. vidék is érdekel,,csak legyen valaki.: cz350@vipmail.hu,,,vagy telefon:06203152753 köszi
Nézz meg egy ETZ féklámpakapcsolót és egyből mindent értesz majd!
Sziasztok!
350-esnek a hátsó fékjével kapcsolatban lenne kérdésem. A Cikkek/350es Jawa írásban Pool írta: " A féklámpa kapcsolóra egy nagyon ostoba megoldást találtak ki, feltalálója néhány botütést megérdemelne az biztos. Erre a célra ugyanis külön egy bowdent használnak, vagyis az első fékkarhoz két darab bowden vezet, egyik a fékdobot működteti, a másik pedig a féklámpakapcsolót! Kis átalakítással érdemes ezt hagyományos és bevált megoldású kapcsolóra cserélni."
Ez mit jelent és hogyan lehet kivitelezni?
250-es mind kettő első teleszkóp szárból szivárog az olaj próbáltam levenni a villaszárat úgy h a kiflit és a csavart levettem, a kürtnél mind2 csavart meglazítottam de nem ment.Egy fickó mondta h az alsó villaszárat ki lehet tekerni a rugóból így a rugó benne marad és miután kicseréltem a tömítést ugyanúgy visszatekerem a rugóhoz, IGAZ EZ?
Peti74-nek!
Igen a csepptankos Jawa-nak a nagy plexit-je kellene, amiről írtál.
Tel:06-30-235-99-22
Üdv:NANU
Petinek!
A nagy plexit kellene, amiről írtál. Telefonszámom:06-30-235-99-22
Üdv:NANU
Kösz a segítséget okvetlenül megfordítom a dugót ha vissza hozom (egyszer) a villamossági szerelőtöl.Ugyanis már 1981-óta egyhelyben állt a kamrában egerek társaságában azok meg rendezték az egész motort vezetékekkel együtt.Apám úgydöntött hogy felújítjuk (ez kb másfél hónapja történt) már azóta az összes darabja le lett fényezve,kulcsot is sikerült a gyújt. kapcsolóba csináltatni (mert az is elveszett a 25 év folyamán) és már félig össze van rakva most éppen a villam. szerelőnél van csak raja múlik mikor bírom haza hozni.
Hali!
Azt megkérdezhetem, hogy hol kaptál Kanuni-Mz plexit?
Kösz előre is!
Üdv,
Zoli
minden motoron fontos a heyles szerelés, mivel ha forditva rakod be a dugót , akkor a gyűrű végei elakadhatnak a hengerpalást nyilásaiban
Hát kemény dolgokat tudnak csinálni egyesek. Én is ezért szórom apró darabkákra minden bringámat megvétel után... :)
A nyílnak mindig a kipufogó felé kell néznie minden motoron. Az a nyíl a gáz áramlásának irányát jelöli.
Az 559-es jawan mondhatni k**va fontos, hogy jó irányba legyen a nyíl, mert a dugattyútető hátsó fele be van marva, hogy alsó holtponton teljesen ki tudja nyitni a felömlőket. Gondolom a motor vezérlése a fordított dugattyúval kissé el van rontva. Hogy megy vele a motor ?
számolj be a változásról, ha megfordítottad !
Üdv,
Peti74
Heló! 250-es (559 tipusú jawa) A dugattyún levő nyílnak merre kellene álnia? Mert az enyémen a karburátor felé áll. Gondolom le kell venni és meg kell fordítani igaz?Egyébként ha érdekel valakit Egy szolnoki embernél még lehet kapni öreg járgányokhoz alkatrészeket:Panyik Béla 56\513 882
Jawa 350-634 kuplunglamella milyen vastag a gyári. Hol lehet újat szerezni.
Jah a számom: 06-30-931-99-65
Van egy eladó 250es Jawa kosárban, szürke forgalmival, olyan 96-98%osan hiánytalan.Ha komolyan érdekel valakit, akkor 22Ezerért viheti azonnal.
Csepptankos javaról van szó ?
Az eredeti, hihetelen nagy méretű gyári plexire gondolsz, ami körbevette az első lámpát és a vezető sisajának magasságáig ért és légellenállási tényező közelített az 1-hez ? Nekem van egy, ha érdekel.
Bár én inkább egy kanuni mz plexit tennék fel. Elég szépen illeszkedik a motorhoz, és a szél- és esővédelme tényleg jó lesz, a kezet is védi. Az én 350esemen is az van.
Üdv,
Peti74
Ja.
Szóval benzingőzös EMBEREK!
Keresek 250-es Jawa-hoz plexitet.
Ha valakinek van írjon, hívjon: TEL. 06-30-235-99-22.
Egyórás műszerfalat keresek,cserébe adok kétórásat.
bármilyen 6V-s trafót. Ez gyakorlatilag MZ-ét vagy régi trabantét jelenti. Simsonét nem, mert annak mágnesgyújtása van, a Pannóniának szintén.
Meg tudná valaki mondani hogy milyen trafókat tehetek fel a 350ccm-is 634-es jawa vagy a 350ccm-is 472.4 es jawa cz-re? Mert valószínű hogy eredetihez nem jutok hozzá.
Jó rá az mz-é vagy simson-é vagy egyszerüen csak 6V-os kell?
Előreis köszi!
Megy valaki innen a holnapi "találkozóra" ???
Sziasztok nem tudja valaki mennyi a 638as kipuff könyök külső átmérője??? Sajna nem vagyok motor közelben de találtam hozzá eladó tompítót -nem tipus azonos ezért kéne a segítség....
Sziasztok nem tudja valaki mennyi a 638as kipuff könyök külső átmérője??? Sajna nem vagyok motor közelben de találtam hozzá eladó tompítót -nem tipus azonos ezért kéne a segítség....
Köszi de úgy látszik megoldottam a problémát kicsereéltem a két kondit.
Csak hogy sajnos 0,27-es helyett csak 0,22-est kaptam bele talán jó lesz. hamajd nem esik az eső kipróbálom.
sorszám: 7731 (51353)
( elözmény: B.A.T. (II.), 2006-04-27 14:10:39)
A kipuffal szerintem a legegyszerűbb(persze, csak, ha van gázpalackod), hogy desznyóperzselővel adsz neki, addig, amíg füstöl. Ha már nem füstöl, akkor kiégett, és nincs benne olaj. Aztán gondolom faszányosan kitörölgeted, és kész is.
sorszám: 7730 (51351)
( elözmény: B.A.T. (II.), 2006-04-29 10:10:20)
Hali mindenkinek! A segítségeteket kérném kellene nekem egy 634 kezelési és szerelési kézikönyv. nagyon jó lenne ha valaki e-mailben eltudná küldeni. Előre is köszönöm! ja és valakit nem érdekel egy restaurált Jawa 250-559 forgalmival 70000Ft!
Pontosan. A benzin minősége (oktánszáma) is befolyásolja az égés terjedési sebességét, ezért más oktánszámhoz más lesz az optimális előgyújtás.
Ez a gyakorlatban úgy jelentkezik, hogy a 95-ös benzinnel még néha jelentkező csörgés (ami adott helyzetben végülis a túl nagy előgyújtás következménye - és most itt egyszerűsítenék azzal, hogy a szikra előtt bekövetkező öngyulladás is felfogható túl korai előgyújtásnak) 98-as benzinnel már nem jelentkezik.
Hasonló okból kellett anno a kezdetleges befecskendezős autók (pl. a legelső magyar suzuki stiftek) komputerét "átjumperlni" attól függően, hogy a tulaj 95-öst vagy 98-ast kívánt tankolni. A későbbi sokjeladós (simán 30-40 db (!) jelbemenet : pl. kopogásérzékelő, páratatalom, hőmérséklet, tengerszint feletti magasság, stb.) járműelektronikák már az oktánszám ismerete nélkül is kiszámolták a megfelelő gyújtásértéket.
Nem akartam én se okoskodni, csak ez a szikrás elmélet "ütött" :))
Üdv,
Peti74
Pedig elsőre jól hangzott. Néha benyelek hülyeségeket, mintha most jöttem volna az oviból.
Az általad leírtak a helyes megoldás, annyival kiegészíteném, hogy a benzin minősége is befolyásolhatja a folyamatot, persze csupán ettől nem égne ki a dugattyú.
sorszám: 7727 (51341)
( elözmény: B.A.T. (II.), 2006-04-28 16:23:38)
Meg ha egyszer megfekteted a gépet, akkor ne bömböljön az aszfalton még három percig, sebességben. Szinte öntudatlan mozdulattal húzza/tolja ilyenkor a vezető azt a kis kapcsolót. Attól függ, melyik irányban repülsz le a motorról. Tehát inkább ne legyen rá szükség...
az, hogy miután már leszedted a tankot, karburátort pucoltál, törölgetted a megszakítókat, ellenőriztél minden vezetéket, és már görcsös állt a lábadba a motorrugdosástól egy kósza pillantással belédhasítson a felismerés, hogy 'basszameg'
:D
sorszám: 7725 (51338)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2006-04-29 11:03:28)
Ok. Akkor az valszeg nem működik, de majd valamit csinálunk neki.... Ja, még annyi hogy annak a két ellentétes iránynak mi értelme van, ha mindkettő ugyanazt a célt szolgálja?
Hah, a jawa kipuffogót pont gyönyörűen ki lehet pucolni, mert szétszedhető. Kihúzod belőle a furulyát, jól alágyújtasz, aztán a adsz neki a porszívóval levegőt, és amikor már jól kiégett, egy ronggyal vagy kefével kitörölgetd belőle a kormot.
sorszám: 7722 (51334)
( elözmény: B.A.T. (II.), 2006-04-29 10:10:20)
Háj B.A.T.!
Ha minden igaz ez a kapcsoló megszakítja a gyújtóáramkört, tehát leáll a gép, és ameddig nem állítod vissza középre, be sem tudod indítani.
sorszám: 7721 (51333)
( elözmény: B.A.T. (II.), 2006-04-29 10:13:35)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|