:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
szia
nálam pont 70 /twin/
Trabant elektronikus gyújtást rá! Ha visszaolvasol, láthatsz számos linket olyanokhoz, akik már megcsinálták. Nekem is volt rajta, egy napig gályáztam vele, mire fönn volt, de utána rá se néztem többet.
Sziasztok Zotya vagyok!
72-től motorozok, az összes szoci gépem volt, kivéve izs és ural. Jelenleg van egy Jawa 634-esem egy fél éve és a gyújtásával küzdök. Tudtok-e valami egyszerű megoldást. Köszi a segítséget.
Üdv!
Én tegnap ugyanezt játszottam el-nálam ez volt a megoldása: a keverékcsavart betekertem teljesen,majd 1/2-fordulat vissza,alapjárat beállít,s lőn csoda:van alapjárat,melegen gáz nélkül indul.
Gyuri
Lehet, hogy alap vagyok, de:
Kitekerted már a karbi oldalából a tolattyu (súber)állító rugós csavar melletti, réz alapjárati fúvókát, hogy dugult-e?
Nézz alá a bütyöknek, nem került-e oda valami kosz, fémdarab, ...
Esetleg nem ütődött-e meg a főtengelyvég annyira, hogy a felület felgyűrődött?!
Ezeken lazán oldalra billenhet.
Háj Lajos!
Debreceni vagyok, és még nem tudom, hogy mennyiért csinálom.
Végülis, nekem annyi az anyagköltség, hogy elmegyek az anyagért kocsival:)
Pedig valami ott ferde, az biztos. Vagy a csavarfurat, vagy a csavar, vagy a vape. Félmegoldás lehet egy lépcsős alátét a csavar feje és a vape közé, esztergályos kb. tíz perc alatt csinál neked ilyet.
Tomi00000!
Nem vagyok benne biztos, de úgy emlékszem, hogy kereken 3 mm.
Motorosboltban próbáltad?
Ezt hogy érted pontosan? a csavar feje amire rászorul, az a bütyök 'teteje', ami merőleges sztem, csupán ahogy húzom meg (mivel a csavar 'lötyög' a furatban) az erő hatására elmozdul a furat egyik falához, és nem lesz koncentrikus a furattal.
a csavar alatti felület nem merőleges a főtengely tengelyvonalára.
József!
Mennyiért csinálnál könyököt? És hol laksz? Én Szolnokon. A kinyomót még nem néztem meg, de ha lesz időm megnézem, és írok.
vape-m van. Viszont lehet hogy itt van gixer, mert valamiért a forgórész végét (bütyköt) rögzítő csavar amikor meghúzom nem marad középen, hanem az egyik oldalához csúszik a járatnak. Ennek eredményeként az előírt 0,1-04 mm helyett az egyik állásban 0,05-0,1mm közötti távolság (illetve lehet hogy esetenként hozzáér) van a bütyök és a jeladó között, míg az ellentétes (180 fok) állásban 1mm távolság van. Nem hinném hogy ez jó, de nem tudok vele mit csinálni. Lehet hogy ez is a főtengely miatt van?
Próbáltad a megszakító hézagon növelni?
Nekem ilyen esetem volt és ez bevált.
Csak egy tizedet vagy felet nyitottam és jó lett.
Próbáld ki, hátha neked is bejön!
Sok szerencsét!
jah, köszönöm a támogatást.
Egy kérdés: alapjáratom nincs, mi lehet a gond? Karbi kitisztítva 2x, szűrő applikálva a tank-karbi közé.
Hidegen szivatóval simán indul, van alapjárata, elpöfög szépen.
Melegen sem simán, sem gázfröccsel nem indul, csak szivatóval (igaz azonnal le akar fulladni a sok benyától, de pörgetéssel, azonnali szivató kikapcsolással+gázfröccsökkel életben tartható), menet közben már gond nincs, szépen megy, csak ugye pirosnál gázfröccsözés nélkül leállna.
Ötletek?
Hello mindenkinek!
Nemrég vettem egy jawa-t (638) a problémám a következö lenne a negyediket kidobálja és jobb henger mindig leáll. Kérdés mi lehet a problémák oka? Hogy lehet megszüntetni?
üdv:Ervin
Van egy nagyon jó állapotú hengered meg dugód nem? Akkor csak a főtengelyt kell felújítani, persze az sokkal macerásabb. Kérdezd meg Jarovcében, mert ott komplettan is megcsinálják, van célszerszám meg minden.
Megoldódott a problémám, csak karbi volt.
vegyél egy működőképes (kipróbálható) kivont vagy "papirok nélkül" masinát, tépd ki belőle a hengert, dugót, főtengelyt, a maradékot bontsd el, és áruld ki vagy vidd el a méhbe. Jobban jársz.
Hétezernyolcszáz. Stílusos, csak ötezret kell levonni belőle, hogy a problémámnál legyek. Ugyanis 2800-tól rezonál a gép, 3000-től már iszonyatosan, szóval afölé nem húzatom. Lehet kezdő vagyok, lehet sokat bénázok meg félve nyúlok a géphez, de most azért már valamit megtanultam: még egyszer gépet így nem veszek. Ehh, drága tanulópénz az ziher. Eljutottam oda, hogy most már nem éri meg kikukázni, mert csupán egy főtengely felújítás+fúratás van hátra, ami csak 35.000 Ft-ba fog fájni, míg egy új zsákbamacskának csak az átíratása lenne 40.000. Basszameg. És még nem is motorozhatok, mert ha blokkszéthúzás+felújítás, akkor az nem kevés idő. ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ. Bocs mindenkitől, de kicsit kikészültem. magush638
Na sziasztok!
Csak leírnám nektek a mai jawa tréfát, igazábol mejd szét vet az ideg de mind1.Szóval bementem a suliba a jaffával minden oké is volt mikor indultam pöcre indult, picit melegítettem is egy keveset mindig szoktam.Alig hogy elértem az első sarokig egyszer csak paff leáll a gép.Gondoltam illetve csak reménykedtem hogy biztos csak lefullasztottam próbálom újra indítani meg se mozdul a berugó kar.???!!! A motor még tök hideg volt besülés ilyesmi szóba se jön na mi lehet??? Beraktam sebességbe probáltam előre hátra mozgatni valamit mintha nagyon nehezen mozdult volna.Berugó kar újra ki próba egész jól át mozgatta.Gondoltam egy életem egy halálom próba röcc be is indult megyek tovább minden ok.Na egyszer csak kb 5km múlva égtelen csörömpölés kerregés , kuplung be megáll , meghallgat hang el is múlik.????????Na akkor gyerünk mire hazaértem a jobb hengerből eltünt a kompresszió.Sajna holnap vizsgázom így nem húzam szét.Vajon mi lehet gyűrű törés??? vagy a dugóból törött le egy darab vagy labirintház mozdult el? Várom a fogadásokat:) Majd beszámolok....
Én egy babetta tankot ganéztam ki,ami rozsdás és olajkokszos is volt. Bele egy liter Ferropassit rozsdamarót meg egy marék apró sűlyesztett fejü csavart, vagy pozdorját s aztán csak rázni kell. Akinek ez még nem elég, öntse ki mügyantával/ TIPOX magyar termék/.Nem kell bedőlni a drága tankfelújító egységcsomagoknak.
Még annyit, hogy nekem pl az önmetsző pozdorjacsavar jött be leginkább.Egy marék bőven elég, és elég éles meg hegyes ittott..Jól lemarja a rozsdát.Utána az ólmos módszer, csak hogy nyugodt legyek..:))
Én is kaviccsal, meg vízzel mostam ki a benzintankot (5-10 perc rázás), aztán vizzel, majd kis benzinnel kiöblítettem. Amikor felraktam a helyére, akkor a benzincsap alá egy kis szűrőt tettem,amilyent 2-300 Ft-ért a benzinkutakon lehet kapni. Van kicsi méretű is (3 cm nagyságú).
Én most takarítottam ki egy Verhovina tankot közönséges murvával és petróleummal. Sokáig kellett táncoltatni, de jó lett a végeredmény.
köszi mindenkinek a javaslatokat, kipróbálom az ólmos dolgot, mert nagyon tetszik a tank - nem az eredeti(cseppalakú)- max ha nem jön össze majd érdeklődök másik után.
Még lenne egy kérdésem, mégpedig, hogy hol lehet jóminőségű viszonylag olcsó krómozást csináltatni?
előre is köszi
még mindig !!!!!
Jawa 350-634 kuplunglamella milyen vastag a gyári. Hol lehet újat szerezni.
En már többször próbálkoztam ezzel, de valahogy mindig előbb untam meg a rázást, mintsem hogy a rozsda lejött volna. :-(
A hátsó természetesen szétszedhető! Az első ha berohadt, inkább cseréld le mert még új szimeringgel is állandóan taknyos lesz a szivárgó olajtól. Meg a szimeringet is hamar megeszi a rozsdától megmart felület. Igazából ez érvényes a hátsóra is. ha a szárat megmarta a rozsda, akkor inkább cseráld le. A 4Kelemennél 5 rugó körül lehet kapni zsír új CZ hátsó telókat. A progresszív tekecselésű rugóval.
Erre rég kitalálták a megoldást. Egy marák ólomsörét meg némi petróleum. De jó a rozsdaoldó is. Ha jó sokáig rázd a tankban a cuccot, akkor a sörét leveri a rozsdát a vaslemezről, az ólom pedig felkenődik a felületére és megvédi a további oxidációtol. Jobb a horgászólom mert lágyabb az anyaga, jobban kenődik. A vadászsörét ötvözve van és keményebb.
Semmi bajom a sportolókkal. Úgy általában a biciklistákkal sem. Csak a fanatikus kerékpártudatú hívőkkel van bajom, akik petíciókkal bombázzák az összes létező politikai pártot, hogy tiltsanak ki minden gépjárművet Budapestről. De ez nem ide tartozik.
Hanem azért egy olyan füstgépből stéher-motort csinálni, mint egy jawa, hát az azért elég pokoli egy ötlet! Azért volt itt Ural, Junak stb ami mögött azért kicsit több levegőt kaphatott volna szerencsétlen sportoló...
Üdv!
megmondják majd a mesterek, én lelkes amatőrként csak saját tapasztalatomat tudom elmondani: Karbi pucolásnál rosszul raktam vissza a gáztolattyút, nem illeszkedett az alapjárat állító csavar a vájatba, aminek pont az lett az eredménye amit írtál, azaz ütközésig betekerve a csavart, üvöltött a motor mint állat. Mondjuk az enyém 638-as, nem tudom mennyiben különbözik a karbi...
Sziasztok!
Kérnék egy kis segítséget! Pár hete nyomatom csak a jawazást, eddig hibátlanul szuperált minden. 6voltos gép. Viszont ma egy kicsit elhagyta magát. Nem tudom benzin-e, vagy áram, de elkezdett fulladozni. ha elkezdtem neki húzni, összekapta magát, és ment, de kis fordulatnál már nagyon le akart állni, és nehezen fogadta a gázkar paprancsait.
Gondoltam első a karbi. Szétszedtem, volt is benne egy kis mátyás(hátha ennyi), mindent úgyanúgy összerakok, beindul, de egyből maxra pörög, majd beszartam:-) szóval nem tudom mi van. Mitől pörög fel maxra? A gázbowden játszik rendesen. Most lehet csak a szutyi miatt nem ment rendesen, de így nem tudom megnézni, jár-e rendesen alapon is. Szóval szerintetek mit cseszhettem el a karbiban?
Üdv!
én voltam kint jarovcéban 2x, de volt kint még peti74 és nox is. Ha tudok válaszolok, írj emilt.
Amúgy 350-es tankom rozsdamentes van elfekvőben, ez a matricázott metálbordó fajta, persze egy festés ráfér mert karcos.
Egy kis csemege: Jawa-ból készült stéhermotor. Tegnap volt látható a Millenáris bringapályán.
http://kep.tar.hu/roppantropy/50277400/21751647#2
Az 56-os képtól is van pár közeli még.
Zápkorte kezdheted a bringásfikázást;)
Én obis homokszóró pisztollyal jól megküldeném a tanksapin át. Vagy öblítsd át Evipassal. De jobban jársz, ha kerítesz egy rendeset, mert a rozsdás tank már sosem lesz 100%-os. :-(
sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, hogy milyen módon lehet egy tank belsejét kitisztítani (rozsdamentesíteni).Már régebben sikerült beszereznem egy Jawa-t, bár igazából a váz,motor,kerekek és a rugóstag az eredeti.Szeretném felújítani,de nem feltélen az eredeti állapotába.A másik gondom pedig a futóművel lenne, érdemes e egy rendesen rozsdás beragadt teló-t, hátsó rugóstagot szétszedni és szerelgetni,egyátalán lehetséges-e ?
Háj Lajos!
Hát a könyök szerintem eléggé horpadt, tehát szerintem akkor neked nem lesz az jó. Viszont egy-két héten belül készítek saválló csőből köszököt, és, ha kell akkor csinálok neked is.
Viszont ezektől függetlenül a kinyomó viszont engem nagyon is érdekelne.
Előre is kösz.
Én kettőt szoktam látni, egy a Villányin, egy másik meg Budaörsön a Budapesti úton, ez a kettő 50-60km/h tartományban ugyanannyit szokott mutatni, mint a suzukim és a nagypolákom órái.
Pontosabb adatot számolni sem lehet, legfeljebb ha látsz valahol trafiskocsit, megkérheted a yardokat, hogy mérjenek be.
Nem ismerem az adott masinát, de szerintem azok sincsenek pontosan beállítva, legalábbis amikkel eddig találkoztam nem voltak pontosak.
(Az áttételek és a gumi méretének ismeretében kiszámolható a sebesség, feltételezve, hogy a fordulatszámmérő helyes adatot mutat.)
Ha pesti vagy, fordulj a Villányi útra a Bartók Béláról, osztán ott van egy olyan digitális sebességkiíró masina, ami villog, ha túlléped az 50-et, az megmondja a frankót. ;-)
sziasztok
egy plexi engem is érdekelne(de azér jo lenne egy kép)
Halihó!
Tudja valaki véletlen fejből, milyen sebesség tartozik egy 638-asnál 18-as lánckerékkel 3000/perc fordulatszámhoz ?
Az én órám 60-65-öt mutat, de ez az érzékelt sebességhez képest kicsit alacsonynak tűnik.
Köszi Hurka!
Várom a híreket!
Üdv!
Szép Napot!
Van még egy kérdésem: lánckerék biztosító alátét lemezt szeretnék venni a 638-asomhoz. Eddig Futár Petit kérdeztem, "ritkán van" volt a válasz... érdeklődni két hét múlva...
Hm... csakhogy használnám a motort... Szép idő van. Tehát a kérdés: hol lehet szerezni még ilyesmit BP környékén? Illetve: mennyire lehetek vagány a motorozással, ha erősen ráhúztam a csavart? Nem akarok marhaságot csinálni...
Üdv, jó motorozást mindenkinek!
András
Szia!
Engem is érdekel a plexi a motoromra... Csatlakozom az előttem szólóhoz: lehet valahol képet látni róla, vagy BP-en megnézni? Az ár már-már barátinak tűnik :-)
Üdv,
András
Hy!
250-es Jawahoz kellene nekem első és hátsó sárvédő a régebbi csőrös fajta, és hátsólámpa burkolat.Aki tud légyszi segítsen köszi előre is!
70 2270950 Roland
Sziasztok!
Nem tuom most pontosan ki volt az aki kijár Jarovcébe alkatrészért Jawa-hoz! Aki volt legyen szíves írni mert lenne egy-két kérdésem!!
Előre is köszi
Üdv B.
gumimintának is függvénye. Aprómintás guminál normális is lehet!
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|