:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Azzal én is tisztában vagyok, hogy prospektus meg ilyenek fabatkát sem érnek, a tipbiz vagy egy állásfoglalás sokkal többet.
Szóval a vizsgabázisokon sem mindig hozzáértők vannak és ez baromi idegesítő tud lenni.
Tudom hogy a Jawa-hoz van gyári bukócső, de leszedtem innen a 640-es alkatrészkatalógust és abban nem találtam meg, vagy csak ennyire vak vagyok....:D
A gallytörőket tudtommal már csak összkerekes terepjárón engedélyezik.
A típusbizonyítvány döntő lehetne, de a jogszabály szerint az érvényessége a KFF kénye - kedve szerint bizonyos határidővel simán megszüntethető.
Prospektus, gép, vagy javítási könyv semmit sem ér a vizsgán.Csak a KöHÉM rendelet dominál.
A motorkerékpár bukócsöve a jármű geometriai méreteit nem változtatja meg,( hiszen a kormány, vagy a 2 tükör szélesebb )ebből úgy gondolom, átalakítási engedély nélkül , akár utólag is felszerelhető.
Vagy, szerinted , tiltja valami? Én legalábbis nem találtam ideillő korlátozást.
A tipbiz amúgy a forgalmazónál, és a KF-nél is megtalálható.
Ha valakinek ezzel gondja van, kérhet állásfoglalást a KFF-től, elég egy e-mail, cirka egy- két héten belül nagyon korrektül válaszolnak.
Remélem még műxik az osztályvezető elérhetősége.
jblazsovics@mma.kff.hu
A vizsgáztatók szaktudásáról csak annyit, hogy az én oldalasomat megszólták, miért nem háromszög alakúak a fényvisszaverők.....
A gallytörőknek semmi köze a motor bukócsövéhez. A legtutibb lenne a típusbizonyítványáról egy másolatot szerezni, amiben egyértelműen benne van, hogy ott-e a bukócső vagy sem. Ha van valakinek ismerőse a KFF-nél, akkor az megoldható lenne.
bizonyítás: magaddal viszed a könyvet, és megmutatod neki. De egyszerűbb ráhagyni, aztán visszatenni.
Asszem kitaláltak valamit a "gallytörő rácsok" ellen, mert gyalogosgázolás esetén nagyon megnöveli bizonyos fajta sérülések valószínűségét és súlyosságát. (pl. nyílt combcsonttörés nem olyan jó)
Szóval valami halovány emlékképem szerint a motorkerékpár bukócsövével is ez lett a probléma.
Hogy most ez gyári/nem gyári, mit érint, a rák tudja. :)
Az én 638-as bringámon nincsen, de ez oldalassal jött ki, aztán lett szóló.
Háj Lajos!
Rendben, ha kitaláltam mondom. Viszont Szolnok felé igencsak ritkán járok.
A bukócső gyári felszereltség. Én még egyébként nem láttam bukócső nélküli 638-ast, csak ha nagyon customizált volt. :)
Ami a bizonyítást illeti, szerintem a legbiztosabb egyenesen a gyártól kérni hivatalos igazolást, hogy az a bukócső gyári.
Kell egyeltalán külön engedély, ha bukócsövet szerelsz olyan motorra, mely gyárilag nem rendelkezett vele (persze ez nem a te eseted)?
Üdv Mindenkinek!
Szeretném elmesélni a történetet ami ma esett velem, és a véleményeteket kérni.
Van egy 1991-es 638-as Jawam. Ma elvittem műszakira. Rendben is volt minden, egyszer csak a vizsga végén azt mondja a tag, hogy van-e műbizonylatom a bukócsőre? Mondom "???". Azt mondja kell. Mondom mi a francnak kellene, mikor gyári. Azt mondja hogy az nem gyári, és szereljem le, különben nem megy át a vizsgán. Mérges voltam, nekiálltam hogy leszedem, közben még egyszer szóltam neki hogy nézze már meg hogy gyári, de csak azt mondta, hogy örüljek, hogy nem küldött el.
Nagy duzzogva leszereltem, igen pipa voltam. Itthon megnéztem a szerelési kézikönyvet, az ott látható gépen is van bukócső.
A kérdésem a következő: tényleg minden 350-es Jawan volt bukócső? Az enyém teljesen gyárinak tűnik. Az emlékezetem szerint igen, és a vizsgán szereplő sajnálkozó motorostársak szerint is. Ha igen, hogy lehet ezt bizonyítani ilyen esetben?
Ja, és két évvel ezelőtt is ugyanez a fickó volt a vizsgabiztos, és semmi baja nem volt a bukócsővel...
Előre is köszi,
Gab
Gondoltam, hogy nem akarsz csillagblokkot építeni. :D Az állapota mindegyiknek jó, nincsenek meghúzkodva, szétkarcolva, de dugattyú egyikhez sincs, és ugye dugóhoz kell fúratni.
Tehát ha a saját hengeredet meg tudod csináltatni, akkor annál nincs jobb megoldás, hisz az én hengereim közül bármelyiket veszed is meg, fúratni kell, dugó bele, stb...
Dobj egy mailt, írok tel. számot, megdumáljuk. Nem vagyok csillagász típus. :D
Nekem csak 1 kéne.Legjobb állapodban lévőt menyiért adnád?
Nekem egy 250/559-es kosárban szétszedve, hiánytalan állapotban.22E Huf-ért el lehet vinni, ha kell valakinek.06-30-931-99-65
Mellesleg nekem is van egy 559 Jawám eladó ! Restaurált nagyon jó állapotban forgalmival. 80000Ft!!! ha valakit érdekel irjon.
Helló! Én ismerek egy fószert annak rengeteg új alkatrésze van 559 Jawahoz, henger+dugó+gyűrűk+csapszeg 20000Ft adta. sok mindene van ha érdekel megtudom adni a számát.
Üdv.: Laci
Ja. Asszem 4 felújítást enged meg a falvastagság, ha 0,25-dal mennek fel. Szinte biztos, hogy a meglévődet még simán megcsinálják neked. Került már hozzám olyan 559-es, amelyből 73000-es óraállás mellett 1. túlméretes dugót vettem ki, mikor egy gyűrű megpattant.
Ha esetleg mégsem megy, szóljál. 3 "tartalék" hengerem van.
Hát újat bizony aligha kapnál, de azért nem kell kétségbe esni, mert menthető darabok szoktak a börzéken lenni, ha netán történne vele valami, mert annyira azért nem ritka egy béka-jawa.
Kösz a segítséget,Csehcsodának kösz a biztatását,és neked is kösz zapkorte.Csak még annyit ez a motor mint ahogy már írtam ezzel a fordított dugóval még nem volt beindítva.Még annyit h erre a típusra(559) már nem lehet új 250cc hengert kapni csak a meglévőt lehet fúratni mi?
nem tudom, e tipusban hogy van, de általában a dugattyúcsapszeg nincs a dugattyú tengelyvonalában, hanem attól kicsit el van tolva forgásirányban (1-2mm-nyit). Ha e tipusnál is így van, akkor mindenképpen érdemes figyelmet fordítani a helyes összerakásra, különben nagyon csúnyán be fog rágódni a henger. (Egy haverom autómotorja totálkáros lett ilyen hiba miatt.)
Így van, szerencséd volt. Aki csinálta, úgy szögelte meg a gyűrűket, hogy a dugót 180 fokkal átforgatva is megszakítás nélküli hengerpaláston futnak mindenütt, nem érnek ablakot a gyűrűillesztések. Ha nem így lenne, akkor vszeg. szarrátört volna az első rúgásnál.
Ha esetleg mégis ablakon illeszkedik, akkor úgy lesz, ahogy Kacsás írja, bemelegedés után fog szarrátörni. És a teljesítményvesztés is elég valószínű, meg tán a fogyasztás se lesz tuti így fordított dugóállással.
Hogy biztatót is mondjak, helyesen összerakva ez egy iszonyú jó gép, 70-80 között legurulsz vele a térképről. :D
Jó munkát és jó motorozást vele!
Szerencséd volt. Lehet h. a helyben járatás alatt nem melegedett be annyira h. baj legyen. Ha ezek a süllyesztékek rosszul állnak, akkor az teljesítménycsökkenéshez vezet, vagy nem?
Igen a süllyesztékek is rosszul vannak ezek szerint mert szinte csak a sarka éri a felömlőket egyébként ezek a kormány felé állnak,na mindegy de hogy van az h mióta össze lett rakva (kb10éve)azóta már egy párszor lett rá rúgva és még se akadt a dugó?
Nem kell egyből megrúgni. Forgasd át szép nyugodtan kézzel, úgy, hogy apránként nyomogatod le a berúgókart. Ha megakad, akkor hagyd abba, mert gond lesz, ekkor biztosan szét kell rámolni.
Én adtam a múltkor is azt a tanácsot, látatlanban, hogy szórd szét és rakd össze normálisan, de ha nem akarsz vele dolgozni, nem kell. Amúgy a dugattyútetőn van két gázáramlást segítő süllyeszték, azt nem tudom, látod-e ? Na azoknak a két felömlővel kell egy vonalban futni, kicsit hátrébb a henger képzeletbeli, a motor tengelyére merőleges középvonalától.
Amúgy ilyen gépem volt 3, de már csak 1 van, tehát lehet, hogy rosszul gondolom. :)
Nekem nincs ilyen Jawam de egyszerű a dolog,a dugattyú tetőn bejelölöd, hogy hol vannak a "gyűrűszegek".
Ráhúzod a hengert és ha ezek jelölések nem találkoznak réssel,nyílással akkor akkor okés a dolog,ellenkező estben tényleg elfognak tőrni a gyűrűk.
A nyíl meg általában a kipufogó nyílás felé szoktott mutatni.
Segítsetek légyszives. Pár hete már meg kérdeztem h 250(559) mocimon a dugóval mit kezdjek ha a tetején a nyíl hátra felé mutat. Akkor azt a választ kaptam h fordítsam meg mert az a nyíl a gáz áramlását jelzi.Megkérdeztem még egy fószert az azt mondta h ha rosszul lenne össze rakva akkor már szét törtek volna a gyűrűk tehát nem kell megcserélni őszerinte.(a motor már 25 éve egy helyben állt csak úgy lett hozzá nyúlva h gyűrűt kellet rajta cserélni mert hozzá volt rohadva a hengerhez ez kb 10 éve volt azóta egy párszor volt rárúgva csak kíváncsisákból h ugyan lehet-e még rúgni,beíndítva már 1981 óta nem volt)KÉREM AKINEK ILYEN JAWAJA VAN AZ ADJON TANÁCSOT!Kösz elöre is.
József!
Mondjad az árát, ha kitaláltad. Én szolnokon vagyok. Te szoktál erre járni?
Esetleg nézd meg, hogy a vészleállító sarui rendesen össze vannak-e nyomva...:)))
Köszi srácok a tippeket!
Megnézek mindent, amit írtatok. Ja, megszakítós a gyújtásom, de nem hiszem, hogy ott a hiba, mert tuti leáll mindkét hengerem, és csak nem pont egyszerre döglik be mindkettő, viszont tény hogy kicsit olajosak. Dehát vmennyi kell is oda, nem? Na nem konkrétan a hézag között.
Adok még 1 esélyt a benzinproblémának is(valamiért a benzinért jobban odavagyok, mint az áramért), szóval még arra is gondoltam, hogy a csap tömődött el, és lehet nem kap benyát, én meg hiába szenvedek a karbival, mert oda le se jut a mocsok!
Szóval azt még megnézem először, utána elindulok a kontakthibakereső úton, aztán majd meglátjuk!
Csak kár, hogy holnap szar idő lesz!:-(
Üdv mindenkinek!
heló.A jawadon még van megszakitó?azt nézd meg hogy tiszta e nem e olajos az érintkezői?Nekem is játszott ilyent a jawa mustang annak a megszakitó közé olaj került és ugye igy nem mindig zárt tökéletesen össze a megszakitó.Nézd meg a gyujtókábelt a trafónál ill a pipánál nem e lazultak ki bár mondjuk ennek a problémának az esélye a legkisebb mert az nem lehetne hogy egyszerre mindekettő lesz rossz de azért nézd meg.
Vagy próbálj egyszerübbet cseréld ki a gyertyákat hátha nagyon olajossak már a sokmenéstől ill nem menéstől.A jawadon már dinamó vagy generátor van nem?Nekem az mz men is volt ilyen gond mint neked nekem jó lett miután minden kollektor közti rész kipucoltam mert olajos volt közte meg mindenféle koszok voltak ott.
Ha esetleg már valami elektronikus gyujtásod van nem lehet hogy valami tönkrement benne?A gyujtáskapcsolót is nézd meg hogy jól összezár e mindenfelé mozgasd közbe meg ellenőrizd valamivel hogy vezet e pl müszerrel.Egyik haverom simsonján már mindent kicseréltek mire rátaláltak a hibára hát a kapcsoló ment tönkre.
Ha ilyen hirtelen történik a változás, hogy kihagy és utána megy, akkor én elektromos (kontakt) hibára gyanakodnék elsősorban. Írtad a lámpákat, de megnézted azt, amikor ezek a kihagyások vannak, akkor a lámpák is elalszanak? Végig kellene bogarászni az egészet, még a testeléseket is.
Sziasztok!
Tud vki segíteni? Egy pár napja írtam, hogy szórakozik velem a 634, karbi kipuc, jóvolt. Most megint játszotta az agyát, tök égő volt, 2 másodpercet ment, kettőt nem. Engem meg rángatott, mint vmi majmot:-) De nem engedtem el a gázt, hogy hazaérjek. Karbi megint full kipucol, elindulok megint, hát ismételten majom szindróma. Úgyhogy sztem vmi áramkimaradás lehet. Tehát vmi olyanra gondolok, hogy trafók, kondik kizárva, mert akkor még a másik henger menne, de tuti, hogy mindkettő leáll. Akkor mi lehet, feszültségszabályzó pl? Azzal mondjuk nincs összefüggésben, hogy féklámpa bekapcsol, vagy az elsőlámpa elvinné az áramot! Úgyhogy olyan áram végülis van. Ha vkinek van ötlete, szaktudása, tapasztalata, az megoszthatná velem. Nagyon megköszönném!
Holnap akartam menni vele egy nagyobb kört, de az úgy néz ki már elmarad! Vagy ha láttok egy majmot az utakon egy jawán rángatózni, akkor az én vagyok!;-)
Bocs, ha hosszú voltam! Hajrá 2 ütem!!
Jawa Perak 250-hez keresek motortaróállványt (standard), bronzból készült benzincsapot, Jawa 559-hez baloldali kuplungkiemelőkart.
eladó egy 634 és egy 638-as jawa. megnézni győrben lehet, motorok egyebne vannak, és van hozzá még egy motor alkatrésznek. egyben és külön külön is elvihetők... iá: 80 és 90e forint.aki mindkettőt viszi a 3-adikat is megkapja alkatrésznek.
70/3339723
Hm, elgondolkodtató. Megnézem ezt az alapjárat kérdést nemsokára, csak msot kicsit sok és más dolgom van. Köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat.
Sziasztok!
Volna egy eladó kipufogó dob czetka 175-ös géphez az 50-es évek végéből. Csak krómozni kell, egyébként teljesen ok a cucc. Érdeklődni e-mail-ben iglice@gmail.hu .
Teljesen igazad van.A 0.5-es érték indulásnak jó,amíg jobban ki volt tekerve, semmit sem tudtam éllítani.
Elfelejtettem leírni,hogy előtte beállítottam az üzemanyagszintet 11 mm-re és a súbert is a legfelső rovátkába akasztottam(638).
Az, hogy megadják hogy hány fordulatot tekerd ki a csavart, az ideális allapotú járgánynál jó lehet. De mindennek van tűrése, a használt motor kopik, így ettől idővel el kell térni. Nálam pl a 3/4 fordulat jött be a felújítás előtt. Hogy utána milyen lesz, az kiderül, de tuti változtatni kell a beállításon.
Hygy és PeetAir a két szocimotoros.hu guru. Ami a kipufogó furulyát illeti, nézd meg tényleg a robbantott ábrát (sztem tudsz innen is a szakirodalom rovatból letölteni), mert pl. nekem az enyémből az öreg akitől vettem kispórolta a két klingerit tömítést, mondván anélkül is jó...
Köszönöm, utánnanézek kipuff ábrának.
Egyébként már komolyabban csak a kipuff van hátra a felújításból, plusz még egy kis gyújátshiba (kondi, gyertya), de ez hamar orvosolva lesz.
Majd szeretnék beküldeni ide az oldalra képeket, azt kinek lehet?
:))) Biztos nem lopás, pláne hogy én csak tippelgetek:) De ezek szerint nem mondtam totál butaságot! Örvendek.
Kösz a segítségeket a bajaimra. Valszeg ellenőrzöm a forgórész-rögzítő csavar egyenességét+ha kell rakok lépcsős alátétet rá. Ami az alapjáratomat illeti, ízekre szedem a karbit és kifújatom kompresszorral is rendesen. A fél fordulatos keverékcsavar kitekerés nem hiszem hogy jó ötlet lenne, hiszen gépkönyv szerint 1,5 fordulatra kell kitekerni, ráadásul nálam (szűrőn látszik) még 2-2,5 fordulatra kitekert állapotban is nyeli a benzint mint állat.. (próbáltam egészen 1-1,5 -ig betekerve is alapjáratot állítani, úgy se igazán ment...)
Sokat bénáztam a firkálással, nem akartam ellopni az ötletedet. :D
Hát az sajnos elég keményen tud szólni tompítás nélkül :)
Ha jól emlékszem, akkor a 634 dobja már a végétől kb. 15 cm-re szétszerelhető darab, akármennyit barkácsoltok rajta, sztem. jobban jösz ki, mint egy újjal.
Esetleg szereld szét, nézz meg egy 634 robbantott ábrát. Ott az összeszerelési sorrendben szokták ábrázolni az alkatrészeket, általában helyesen. :) Nem veszítesz semmit.
Nem tudom, ötletként annyit, hogy szerintem furulyacsere/felújítás segítene. Nézz meg egy alkatrészkatalógust, hogy pontosan hogy is kell kinéznie/mit kell tartalmaznia a furulyának, aztán kész. Vagy lehet újonnan is kapni, vagy legalábbis a 638-ashoz lehet.
Jawa 634-es.
Csak éppen azt nem tudom, hogy honnan szerezzek jó állapotú bontott darabot.
Mert ami most van a gépen, az kívülröl jó állapotú, alig egy két karc van csak rajta, viszont úgy bömböl vele a gép, mint egy leszakadt kipuffos ócska trabi.
Az öcsém próbálja most otthon vhogy megpreparálni (lamellákat rakosgatni benne), de sztem jobb lenne egy másik.
Az drága játék lesz. Kb. 30.000 Ft a két dob, ha egyáltalán kapsz még újonnan. Sztem. mindenképp jobban jársz megkímált állapotú bontott darabokkal.
634-es 6V, vagy csepptankos 6V?
Lehet. Szocit sem lenéző motorosboltban.
Sziasztok!
Jawa 350es Jawahoz (6V-os) kellene mindkét oldali kipuffogó.
Tud valaki boltot Bp-n, ahol lehet kapni? És kb milyen áron?
Sürgős lenne.
Köszi!
Sziasztok!
Azután érdeklődnék, h a dugattyú és a csapszeg találkozásánál vannak tőgörgők és ezeket lehet- e kosárban kapni jawahoz, és ha igen, akkor hol?
nem tudom mért keveredik az előzmény,de természetesen csehcsodának szolt
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|