hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 28. csütörtök 
Stefánia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

levendel
válasz erre | email2006-05-18 08:47:48
Bocs, csak apró kérdés a fokozatok rövidségéről: a Jawaba hány sebességfokozatot sikerült belelapátolni, hogy "2személlyel dinamikusan gyorsul az utolsó fokozatban fela hídra" ?
Egyébként tudom miről beszélsz.
sorszám: 7920 (52675)
(előzmény: Csehcsoda, 2006-05-17 22:31:20)

 
 
Elek_Sanyi
válasz erre | email2006-05-18 08:32:47
Szia!

Én azt feltételeztem, hogy a hajtókar hozzáér a hüvely aljához, és az kopog, ezért raktam alá plusz tömítéseket, de nem változott a hang. Előgyujtás nem valószínű, mert a hang mechanikus eredetű, és mindíg fennál.
Ha lent vannak a hengerfejek, és le vannak csavarozva a hengerek, akkor dugatyú középállásban kattan valami. Mi kattanhat, ha a dugatyúk pont mérlegállásban vannak? Gyűrűhézagok nem érnek bele az ablakokba, és az ablakok is le vannak törve. A hengert köszörültettem, és végig is mértem, tuti, hogy jó!

Hali
sorszám: 7919 (52673)
(előzmény: gyurci, 2006-05-17 21:10:46)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-05-18 00:02:53
Az ominózus fogarasi történet 2002-ben történt, akkor az ETZ-m egy éve volt meg, még 250-es volt, és elsőre nem sikerült olyan jól összehangolni.
Aztán 300 ccmre lett felfúrva, és közben addig kísérleteztem és agyaltam rajta a gyújtástól a karburáláson át a kipufogóig, amíg összejött egy igazán jól sikerült Ein zilender Takt Zvei.

A 300 ccm az elméleti végsebességhez szinte semmit, a nyomatékhoz viszont sokat adott hozzá, persze mindezt némi fogyasztásnövekedéssel együtt. Végül egy igazán jól motorozható gép lett, a gyári áttétel mellett 200 kg-nyi súllyal (utas+csomag) még a durva emelkedőkön esetén sem érződik "nyomatékluk a fokozatok között", azt ETZ-sek biztos tudják miről beszélek.
Pörgős maradt, de így az alsó tartományból is szépen húz.
Azt a lomha gőzmozdony feelinget azonban továbbra is csak a 6V-os 350-esem nyújtja.

Aki viszont tényleg ötvözni akarja pl. az egyhengeres jawak alsó tartománybeli nyomatékát és az MZ-k fordulatszámon felébredő erejét, annak javaslom a peregyes MZ dugattyúját beletenni a 250-es csepptankosba (némi gépmunka azért kell hozzá). Önmagához képest nagyon jó lesz, továbbra is elindul akár 3-asban, nyomatékos lesz, mint a 350-es, viszont simán 6000 fölé lehet pörgetni. Első vagy második túlos MZ dugóval közel 300 ccm, lesz kb. 120-as végsebességgel.

Üdv,
Peti74
sorszám: 7918 (52665)
(előzmény: Joseph251, 2006-05-17 22:51:05)

 
 
szakal666
válasz erre | email2006-05-17 23:20:25
Ja, nekem széria, motorikusan nagyjából gyári állapotú a motorom és kilométer is van benne elég rendesen.
sorszám: 7917 (52660)

 
 
szakal666
válasz erre | email2006-05-17 23:17:16
Budapesten szivesen kiállnék széria ETZ ellen 638-sal!!! nem szájhősködni kell, hanem gázt húzni!
sorszám: 7916 (52659)

 
 
R.A.
válasz erre | email2006-05-17 23:16:01
Milyen gumibakot hagytál el ?
sorszám: 7915 (52658)
(előzmény: Joseph251, 2006-05-17 21:17:18)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-05-17 22:57:54
Ha jól emélxem senki sem mondta, hogy ez,vagy az a jobb, vegy tévedek?
Nekem ugyanúgy számít a nyomaték, mint a fürgeség, és egyszerre ismerem mindkettőt.
Remélem érted ;-)
sorszám: 7914 (52653)
(előzmény: Csehcsoda, 2006-05-17 22:31:20)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-05-17 22:51:05
Háj Peti!
Én ezt nem is védésnek szántam, mivel nem is éreztem fikázásnak, amit írtál. Csak furcsálottam, hogy ilyen gyengus volt a wundermashine. A különbséget iismerem én is, és egyet is értek veled.
Lehet, hogy ragadt a féked, nem?:)
sorszám: 7913 (52651)
(előzmény: peti74, 2006-05-17 22:37:29)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-05-17 22:37:29
Bakter, Joseph !
Én nem fikáztam az ETZ-t, úgyhogy nincs mit megvédened rajta.
Én csak érzékelteni akartam a különbséget egy 250-es ETZ és egy 350-es jawa között. Van amelyik ebben erős, van amelyik abban.
Amúgy én meg azt a tokaji utat nem ismerem, de az biztos, hogy a fogarasokban a sok visszafordító hajtűkanyar miatt ETZ-vel nem lehet felgyorsulni olyan sebeségre, ahol már használahtó a 3-as, ellenben a jawaval, aminek a motorja egész kis fordulaton is tolja fel a gépet az emelkedőn, köszönhetően a a hosszú löketnek, a közel 18 kg-os főtengelynek és a két hengernek.
De az is biztos, hogy városban nem fogja meg az ETZ-t, köszönhetően a jobban gyorsuló motornak és a lényegesen könnyebben manőverezhető karosszériának.
Értve vagyok ? Nem fikáztam, csak érzékelteni akartam a különbséget.

Üdv,
Peti74
sorszám: 7912 (52650)
(előzmény: Joseph251, 2006-05-17 21:40:05)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2006-05-17 22:31:20
Megint ETZ-JAWA szájkarateverseny. Nem unjátok még, látom...
Meg kelle már érteni, hogy a két motor nem hasonlítható össze, főleg nem teljesítmény alapján.
Biztos tudja mindenki, mi az a NYOMATÉK. Na, ez az, ami számít. ETZ-ben ilyet nem kell keresni, nem volt a gyári készlet része, soha nem lesz. :). A JAWA meg mást sem tud, de ezt iszonyúan.
Hídra fel, 2 személy, 90-ről még utolsó fokozatban dinamikusan gyorsul. Hol láttok ilyet ETZ-vel ??
ETZ 251 3. fokozatban emeli az elejét, úgy látod, mintha erős lenne, pedig csak rövid...
Annyit lehetne még pofázni a kétféle bringáról, hogy hihetetlen, de MINEK???
Meg főleg KINEK ?? Itt majd' mindenki látott már motort, nagyjából a fizikai törvényszerűségekkel is tisztában vagyunk.
Szal. légyszi ne több ETZ-JAWA enyémajobbakkorislenyomokmindenkit típusú hozzászólást.
Köszi, leültem.
sorszám: 7911 (52648)

 
 
jawa lovas
válasz erre | email2006-05-17 22:23:46
Mellesleg havernak is ilyen Cz-e volt teljesen gyári állapotban ment mint a szél de a hülye elcserélte egy Simsonra ami egy kalap fost sem ért! 12000Ft tudta eladni. Azóta is bánom hogy nem hoztam el tőle 12000Ft nekem is megért volna! Állítólag a fószer 100000Ft adta tovább! Ez volt az üzlet!
sorszám: 7910 (52647)

 
 
jawa lovas
válasz erre | email2006-05-17 22:20:25
Helló! Sirály a géped! Neked nincs meg az eredeti kormánya mert látom Mz k. van rajta! ha eladnád vagy tudsz valakinek eladót kérlek irj!
sorszám: 7909 (52646)
(előzmény: Brain86, 2006-05-17 21:08:05)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-05-17 21:40:05
Háj Peti!
Azt nem tudom, hogy milyen a Fogarasok északi oldala, meg azt sem, hogy milyen etz-vel mentél, de én a tokaji tv toronyhoz(az sem olyan hortobágyféle terep) 2 személyel(72, illetve 65 kg)simán felmentem 3-as ban.
Olyat, amit te írsz előtte egy évvel produkáltam, szintén kétszeméllyel, de az egy 1975-ös 125-ös ts volt.
Sőt, mondok mégjobbat, a komám 350-ese, sem sietett felfelé jobban, pedig a súly nagyjából ugyanannyi volt.
sorszám: 7908 (52640)
(előzmény: peti74, 2006-05-17 10:13:30)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-05-17 21:17:18
Háj Hurka!
De nem is írtam, hogy rezor nélkül.
Amúgy amikor először kiakasztottam az órát, az több, mint kétéve volt, Tiszalökről hazafelé jövet, és mondtam is akkor neked, hogy az igencsak nagyfokú meghajszolás eredményeként szétcsúszott a kipufogóm, meg elhagytam a kipuff gumibakkját.
Az meg, hogy nem tudtál 130 felé menni, az lehetett azért is, mert nem is akartál(ezt ne vedd sértésnek)
Egyébként, meg ezen agyalni elég haszontalan, mivel egyik mocifajta órája sem éppen a sebességmérés etalonja, ha nem tévedek.
Én annyit tudok biztosan állítani, hogy a fordulatszám a rezorral 7000-ig biztos, hogy kimegy, legalábbis annyit mutat az óra, és hát a hangja alapján el is hiszem.
Szerintem az viszont tökmindegy, hogy elsőnek, vagy utolsónak reagálok, az a lényeg, hogy mit írok, nem?
sorszám: 7907 (52632)
(előzmény: Hurka, 2006-05-17 16:01:21)

 
 
gyurci
válasz erre | email2006-05-17 21:10:46
Szia Sanyi!
Az ETZ-mmel jártam így,kopogott,ha csak kis gázt húztam neki,akkor is,ha nagyot,akkor szét akart esni.Nekem is felújítás után csinálta.A megoldása az lett,hogy 2 hengerfejtömítést raktam a hengerfej alá,kisebb lett a kompresszió és így nem kopog.Próbáld az előgyújtást kisebbre állítani,ha igy jó,akkor nálad is ez a probléma.Ha érezhetően nem változik a hangja,akkor valami mechanikus probléma van, elfúrták a hengert stb.Persze mindez akkor igaz,ha a gyújtás és a karburátor beállítás jó.
Gyuri
sorszám: 7906 (52631)
(előzmény: Elek_Sanyi, 2006-05-17 14:15:07)

 
 
Brain86
válasz erre | email2006-05-17 21:08:05
Jó estét mindenkinek!
Ha valaki kíváncsi a motoromra itt megtalálja:http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9015341
esetleg, akár, lehet hogy el is adom.
itt az 1692-es hozzászólás
sorszám: 7905 (52630)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-05-17 19:47:04
na csak vigyázz, ki ne számlázza a három hónapot napi 8 órában 3500-as óradíjjal. ;-)
sorszám: 7904 (52620)
(előzmény: Esox, 2006-05-17 16:04:37)

 
 
Hurka
válasz erre | email2006-05-17 16:06:52
Kulio!

Küldtem neked e-mail-t a középtámasszal kapcsolatban, jelezd, ha megkaptad!

Egyébként hogy sikerült eltörni?

Üdv.!
sorszám: 7903 (52610)
(előzmény: Kulio, 2006-05-16 13:21:19)

 
 
Esox
válasz erre | email2006-05-17 16:04:37
Hell!Állítólag a héten kész lesz a 634esem.Képzeljétek három azaz 3 hónapja szerelőnél van,főtengelyt és váltót csinálták benne.Ez idő alatt 20évvel ezelőtt sztem a csehszlovákok kb.300 Jawat dobtak össze kompletten,de lehet,hogy többet is,szval hajrá srácok...nem mondom,hogy sürgetem őket sztem :)))de igazán jó lenne már látni ui.tavaly október óta nem vettem elő,kivéve amikor az utánfutóra feltoltam február 17.én ;).Így aztán mivel tavaly augusztus végén vettem roppant tapasztalatim vannak vele kapcsolatban (a papír mizériáknak köszönhetően 1hónapot ha mentem vele-thx okmány iroda ;)))))...szerintetek kész lesz?Most még ráadásul a zsír simsonom váltója is bekrepált oooooh jeeee.....
sorszám: 7902 (52609)

 
 
Hurka
válasz erre | email2006-05-17 16:01:21

Háj Joseph250!

Ha Jawa-MZ összehasonlításról van szó, Te mindig elsők között reagálsz!
Most kivételesen nagyjából egyet is értek veled, csak annyit tennék hozzá, hogy ha jól emlékszem, a te ETZ-del az istennek se tudtam 130 fölé menni. Pedig annál nem sok jobb állapotú MZ van az országban, szerintem. Azt elhiszem, hogy rezorral kiakasztja az órát (140km/h), de anélkül szerintem 130 körül megy max. Bár én csak egy párszor próbáltam MZ-t, és lehet, hogy mindig szembeszél volt.
Még annyit, hogy egyes források 26 LE-t (19 KW-ot) írnak 638-as max. teljesítményének, és szerintem egy jó rezorral simán lehet 130 fölé menni.


sorszám: 7901 (52608)
(előzmény: Joseph251, 2006-05-17 10:10:19)

 
 
Petvik
válasz erre | email2006-05-17 15:04:44
Sziasztok!
634-es Jawahoz keresek a kipufogóba jó állapotú furulyát, vagy teljes dobot.
Mindkét oldali dob érdekel.
/Olyan ami csak a legvégén szerelhető szét./
sorszám: 7900 (52601)

 
 
Elek_Sanyi
válasz erre | email2006-05-17 14:15:07
Szia!

Mindíg kopog, hidegen és melegen is, de melegen erősödik a kopogás. Alapjáraton , és menet közben is, motorfék üzemben és gyorsításkor egyaránt.

Van ötleted?

Hali
sorszám: 7899 (52598)
(előzmény: gyurci, 2006-05-16 19:13:50)

 
 
Kulio
válasz erre | email2006-05-17 13:32:18
Hibás szocik így mondták:
...aki nem hiszi, annak utánnajárunk!!!!
sorszám: 7898 (52595)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-05-17 12:32:00
Aki nem hiszi, járjon utánna...
sorszám: 7897 (52589)
(előzmény: peti74, 2006-05-17 10:17:35)

 
 
nox72
válasz erre | email2006-05-17 11:48:02
Szaisztok!

Nem tud valaki régi babettához tankot? Apámé belül rozsdás és mindig eltömődik a benzincsapja.

lalimail72@freemail.hu

Köszi!!!!!


Nox
sorszám: 7896 (52587)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-05-17 10:17:35
Egyszer kipróbálhatnánk, hogy jól legyorsulsz engem, aztán a 140-es végsebesség miatt soha nem érlek utol :))))
ETZ-vel mennék én is, igaz óra szerint "csak" 125 a vége, de majd nagyon fogom biztatni.

Üdv,
Peti74
sorszám: 7895 (52578)
(előzmény: Joseph251, 2006-05-17 10:10:19)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-05-17 10:13:30
...a kezelési könyvben végnek 130-at írnak amit keveslek...

Hány éves vagy ember, és mennyit motoroztál már idáig ?

Nekem utoljára az autós kártyán számított az elméleti végsebesség, ott a porsche volt az aduász, a 305 km/h val megverte a 7bmv-t, ami "csak" 295-öt ment.
...de a shumacher az gyorsabb, a hill meg egy debil...

Én folyamatos életveszélyben érezném magam, ha a 350-esen 130km/h-val mennék.
Ezek a motorok nem olyan stabilak.

A mai aluminium-hídvázas japán gépek nyújtják azt az illúziót, hogy a 130
egy biztonságos tempó. Pedig nem az.
Én az acél bölcsővázas GS500-ason sem mertem 110 felett utazni.

Arról nem is beszélve, hogy a magyar utak és a jawak futóműve soha nem fog igazán összehaverkodni.

Az ETZ-k soha nem mentek 140-et. Amúgy meg mindenki azt mond amit akar.
0-100-ig a 250-es etz megveri a 350-es jawakat gyorsulásban.
De az érdi emelkedőnek 60-nak nekiszaladva, biztos, hogy a 350-es jawa ér fel hamarabb.
A fogarasok északi oldalán (1800m szintkülönbség kb. 1 óra alatt) felfelé a barátnőm 350-esét indulásnál láttam, aztán legközelebb csak fent a csúcson találkoztunk. Én néha váltottam 3-ast azt ETZ-n, de főleg 1-ben és 2-ben huzattam.
A csaj a 350-esen néha váltott 3-as, de főleg 4-ben volt. És úgy othagyott az emelkedőn.

A két motor ég és föld, nem érdemes ilyet mondani, hogy melyik a "bikább".

Próbálj ki egy jó 350-est és egy jó ETZ-t is, városban is és vidéki kanyargóson is, aztán dönts el, hogy melyik jön be jobban.
Egy ETZ-st nem győzöl meg, hogy a jawa a jó, a Jawasok meg vennének ETZ-t.
Én meg imádom mindkettőt, ez egyiket a fürgeségért, a másikat a a lomha
nyomatékért.

Üdv,
Peti74
sorszám: 7894 (52577)
(előzmény: Sikoly, 2006-05-17 09:34:26)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-05-17 10:10:19
Háj Sikoly!
Lóerőből valóban több lakik a 638-asban, mint a 250, vagy 251-es etz-k ben, viszont ennek ellenére végre tényleg jobb az etz, valamint jobban is gyorsul. Kétszeméllyel(megpakolva), különösen, ha emelkedő és szembeszél egyszerre játszik ellened, akkor a jawa szerintem(a komám jawa-ja legalábbis ezt tudja)könnyebben tudja tartani a 110-et, mint az etz.
Lóerőben egyébként a 350-es ha jól tudom 24le(18kw), az mz 20-21(15-16kw) le.
Amit a könyv ír a végsebességéről szerintem tuti, hogy igaz, többet nemigen megy. Nekem251-es etz-m van, és az tényleg kiakasztja az órát(140km/h).
sorszám: 7893 (52576)
(előzmény: Sikoly, 2006-05-17 09:34:26)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-05-17 10:05:08
az enyim 100-120km/h-t ment használt állapotban. Az outi utazója 80-90 körül volt - a domborzati viszonyoktól függően - és ehhez 6 liter körül ivott. (Városban meg 8 litert!)
soros kéthengeres.
sorszám: 7892 (52575)
(előzmény: Sikoly, 2006-05-17 09:34:26)

 
 
Sikoly
válasz erre | email2006-05-17 09:34:26
Hali! Az érdekelne engem hogy a 638-as és a TS teljesítményileg mire képes?
A kezelési könyvben végnek 130-at írnak amit keveslek.Egy ETZ-s írta hogy az övé 140-et ment és szerintem a jaffa kicsit bikább mint egy MZ. Sok helyen sorkettesnek írják, de most akkor sor2 vagy twin? Ennyi lenne az "értetlenkedésem", a választ előre is köszi!
sorszám: 7891 (52570)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2006-05-17 09:17:59
Az tuti nincsen benne, de a fagyasztás a mélyhűtőben nálam is alapvető dolog, végül is ezzel is jelentősen növelhető a hőmérséklet különbség a két alkatrész között. Már csak a komplett főtengelynek kellene beférnie, csak sajna nincs elég hely.:)))
sorszám: 7890 (52569)
(előzmény: pdaranyi, 2006-05-17 08:43:26)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2006-05-17 08:43:26
Ja, de a szervízkönyvben nincsenek benne az apró trükkök, mint pl a csapágyak előfagyasztása. :)
sorszám: 7889 (52563)
(előzmény: Powerarc, 2006-05-17 07:48:18)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2006-05-17 07:48:18
Ez így logikus. Ha csak a szétszerelést veszem, ott is a főtengely van kihúzva először a csapágyból és utána kell kiszedni a blokkfélből. Másrészt a csapágy a blokkfélben van szorosabban illesztve, így ha a csapágyat teszem fel először a főtengelyre, akkor elég macerás lesz betenni a házba anélkül, hogy a főtengely centírozás ne menne el.
De szerintem az egész folyamat szépen le van írva mindenestől a javítási könyvben.
sorszám: 7888 (52558)
(előzmény: pdaranyi, 2006-05-16 23:26:46)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2006-05-16 23:26:46
Én még ilyen módszert nem hallottam. Szerintem így több hibalehetőség is van. Te azt írod, "A csapágyakat tövig rákocogtatod a főtengelyre". Ez már csak azért sem jó, mert ott van egy kis hézag, nem fekszik fel mindkét csapágy egészen tövig, így összerakás után nem lesz benne az egész csapágy a fészekben. A másik probléma maga a kocogtatás munkafolyamata. Ezzel egyrészt kicsit megsérted a csapágyat, ennek még nem kell számottevő élettertamcsökkenést okoznia, de ami ennél sokkal fontosabb, a főtengely nagyon nem szereti az ütögetést.

Én így csinálom:
- A csapágyakat előző este berakom külön-külön zacskóban a fagyasztóba.
- A blokkfelet felmelegítem annyira, hogy a folyadék serceg ha hozzáér.
- Elmegyek az egyik csapágyért, amit a zacskónál fogva hozok a motorhoz (ezért kell zacskóba tenni, mert így nem melegszik fel a kezemtől).
- Ha egy-két percig tart elhozni a csapágyat, akkor még melegítem egy kicsit a blokkfelet, aztán kiveszem a csapágyat a zacskóból letörlöm róla a ráfagyott párát és beejtem a helyére.
- Aztán melegítés, irány a következő csapágyért, stb.

És egy-két megjegyzés:
- Ne rakj egy melegítés után két csapágyat ugyanabba a blokkfélbe, mert a fagypont körüli hőmérsékletű csapágy nagyon gyorsan lehűti a blokkfelet, és a második csapágy megszorul, szóval melegítés, csapágyberakás, melegítés, csapágyberakás, és így tovább.
- A 638-asnál csak az egyik blokkfélben van külön zéger a csapágynak (ezt természetesen előszer be kell tenni, csak aztán a csapágyat), a másik oldalon csak a szimeringet tartja zéger. Ezen az oldalon be kell tenni a zégert, aztán a régi(!) szimeringet (tehát ami ki lett véve a blokkból), és aztán a csapágyat. Majd ha a csapágy már biztosan ül a helyén, ki lehet venni a zégert és a szimeringet.
- Én a melegítéshez hőlégfúvót használtam, amivel eltartott egy darabig felmelegíteni a blokkot, szóval kell hozzá egy kis türelem.
- Nem szabad semmit sem elsietni. Mindig háromszor át kell gondolni, mi is a következő lépés, és hogy hogy fog arra sor kerülni.
sorszám: 7887 (52552)
(előzmény: szakal666, 2006-05-16 21:09:39)

 
 
jawa lovas
válasz erre | email2006-05-16 21:32:54
Hali! Nem tudtok valami jó alkatrészboltot ?
sorszám: 7886 (52545)

 
 
szakal666
válasz erre | email2006-05-16 21:09:39
A csapágyakat tövig rákocogtatod a főtengelyre, A blokkfeleket melegen rakod rá, így ha elég gyors vagy szépen ráesik a csapágyra. Ha elszarakodod az időt akkor félúton ráhül a csapágyra és szedheted le újra. A blokkfeleket villanyrezsón vagy akár gáztűzhelyen is melegítheted. A kartert hevítsed. 100-120fokra (a köpés sercegve szalad rajta). Szimeringek ne legyenek benne.
De mindezek az apró fogások le vannak írva pl. a Ternai féle könyvben!
sorszám: 7885 (52543)
(előzmény: Powerarc, 2006-05-16 14:22:30)

 
 
gyurci
válasz erre | email2006-05-16 19:13:50
Üdv!
Mikor kopog?Menet közben gyorsításkor,motorféküzemben,alapjáraton?
Gyuri
sorszám: 7884 (52539)
(előzmény: Elek_Sanyi, 2006-05-16 14:09:28)

 
 
magush
válasz erre | email2006-05-16 18:01:26
Ebben igazad van, de ha műszakvezetőig tapasztalja az ember a kekeckedést és túlkapást (normális ember műszakira alkalmatlan gépet nem visz vizsgára), akkor egy idő után fogja magát és tényleg elmegy Érdre vizsgáztatni. Mivel nem kötelező lakhely szerint menni.
sorszám: 7883 (52536)
(előzmény: Zapkorte, 2006-05-16 17:17:42)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-05-16 17:17:42
el vagy te tévedve, aki szolgáltat, az a szervíz, hanem a kf egy hatóság, ami nem szolgáltat, hanem az össztársadalom által ráruházott jog alapján megitéli, hogy a járműved kielégíti-e a rendeltetésszerű használat műszaki követelményeit, és ha az pontosan definiált feltételek valamelyikének nem felel meg, akkor a hiba elhárításáig megtiltja a jármű használatát. Ez nem szlgáltatás, hanem balesetmegelőzés.
Egyéni tévedések, túlkapások persze lehetnek, ilyenkor oda kell menni a műszakvezetőhöz, és kulturált hangnemben megkérni, hogy döntse el a vitát, ez ennyi.
sorszám: 7882 (52534)
(előzmény: magush, 2006-05-16 14:27:15)

 
 
magush
válasz erre | email2006-05-16 14:27:15
A műszaki vizsga témához:
Az egésszel az a baj, hogy hatóság, van hatalma, és meg bírja keseríteni az ember életét, ha meg akarja. Ennek okai változatosak, Szakal666 tényleg elég jól vázolta a lényeget.
A fő baj az, hogy a hozzáállás az még a jóféle szoci 'én-vagyok-az-atyaúristen'. Be kéne látniuk, hogy ők szolgáltatnak, nem pedig uralkodnak, csak ehhez még kell pár év. Elgondolkodtató, hogy ismerősöm miért hordja győri létére az összes járművét (kamionok-teherautók-autók) Érdre vizsgáztatni...Nekem most nem votl semmi gondom, átment minden flanc nélkül a masina, de lehet ez másképp lesz 2 év múlva.
Még egy 'kedves' történet a hatóság témához: Apámmal csinálta meg pár évvel ezelőtt a jófej vámos, hogy a kitöltött vámpapírokat (n+1 db) visszab@szta elé azzal, hogy 'töltse ki fekete tollal, ne kékkel'... No comment.
Bocs, ha nagyon OFF TOPIC voltam.
sorszám: 7881 (52526)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2006-05-16 14:22:30
Hm, én is pont e művelet közeléb fogok lassan érni. Átbogarászom még a leírást, de ha melékeim nem csalnak, akkor a csapágynak bent kell lenni a blokkfélben, úgy kell összerakni.
sorszám: 7880 (52525)
(előzmény: Kulio, 2006-05-16 14:17:23)

 
 
Kulio
válasz erre | email2006-05-16 14:17:23
Még egy kérdés... Ha szerelm ssze a két blokkfelet a csapágyakat mennyire kell ráhúzni a főtngelyre
sorszám: 7879 (52524)

 
 
Elek_Sanyi
válasz erre | email2006-05-16 14:09:28
Sziasztok!

Tapasztalt e valaki közületek olyat, hogy a motor teljes generál után kopogó hangot ad? Főtengely köszörülve, holtjáték "0". Henger köszörülve, végigmértem mikróval, 58,24. A felülete tükrös. A dugót a Pálnál gyártattam, és fel van teflonozva. Az átmérője a szoknya alján a csapszegre merőlegesen 58,21, a gyűrűk alatt 58,18. A csapszegre párhuzamosan 57,6-57,7. A gyűrűk élei és a henger ablakai le vannak törve. Ha nincs fölrakva a hengerfej, de a henger le van csavarozva, és forgatod a főtengelyt, akkor dugatyú középállásnál halkan kattan.

Ha valakinek van ötlete, akkor várom, mert én kifogytam.

Köszi
Hali
sorszám: 7878 (52523)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2006-05-16 13:37:32
Szerintem kell az első fékre is működnie ugyanúgy. Ha görgös padra teszik fel féket mérni, akkor könnyen kiszúrható.
sorszám: 7877 (52521)
(előzmény: Kulio, 2006-05-16 13:21:19)

 
 
Kulio
válasz erre | email2006-05-16 13:21:19
Üdv!

Én is most készülök vizsgára, és az érdkelne, hogy az első féknek lámpára kötve kell-e lenie, vagy elég csak a hátsónak????

Illetve eltört a (középső)támaszom, és nem tudom hol lehetne szerezni... Nincs valakinke véletlenben???

Előre is kössz
sorszám: 7876 (52518)

 
 
jawa lovas
válasz erre | email2006-05-16 12:51:00
Hali! Nálunk a műszaki vizsgán még a fényjelző berendezéseket sem nézik meg se fékpad se semmi. Csak a forgalmit kérik el és a pénzt! 7500Ft!!! felétek mennyit kérek. Valaki csak a rendszámot és a forgalmit vitte és már meg is volt a műszaki!
sorszám: 7875 (52513)
(előzmény: Powerarc, 2006-05-16 11:27:38)

 
 
Hurka
válasz erre | email2006-05-16 12:49:07

Szakal666-nak teljesen igaza van. Minden a vizsgabiztos kedvén múlik.
Az én és egy haverom motorja ugyanott vizsgázott, ugyanannál a vizsgabiztosnál, 1-2 hét különbséggel, és teljesen más dolgokba kötött bele.
pl.: a haverom 251-es MZ-je teljesen kifogástalan állapotban volt, úgy néz ki, mintha most jött volna ki a gyárból, erre ilyen hülyeségeket kezdett el nézni rajta, hogy működik-e az országúti fényszóró visszajelző lámpája a műszerfalon.

Hallottam olyan esetről, hogy egy vizsgabiztos megbuktatott valakit a vizsgán, a srác visszament egy hét múlva, és ugyanaz az ember megkérdezte tőle, hogy mi héten mi volt a baj. A srác elmondta, a vizsgáztató csodálkozott is, hogy minek kell ilyen hülyeségekbe belekötni, és azt mondta, hogy na az biztos nem ő volt!

Szóval az egész szerencse kérdése. Én is 2 hét múlva tervezem a vizsgát, de én nem jövök el onnan érvényes forgalmi nélkül, az tuti! Szórakozzonak a jó ....-ukkal
sorszám: 7874 (52511)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2006-05-16 11:27:38
Amilyen ostobák, még inkább szívózni fognak, hiszen bármibe bele lehet kötni.
És ez nem csak a műszaki vizsgánál vagy így hanem máshol, ahol a mi pénzünkből élnek.
Én a vizsga végeztével ott az orruk előtt visszaszereltem volna, pukkadjanak meg, két évig úgyse látom őket. Műszakiztatni meg máshol is lehet.
sorszám: 7873 (52505)
(előzmény: Kgab, 2006-05-16 09:18:30)

 
 
Kgab
válasz erre | email2006-05-16 09:18:30
Köszi mindenkinek.

Az az igazság, hogy az eset tulajdonképpen nem nagy ügy, de macerálja az igazságérzetemet. Hogy van az, hogy ők a mi pézünkből élnek, szolgáltatást végeznek, és mégis azt csinálnak, amit akarnak???
Amennyiben tudom bizonyítani hogy semmi gond nincsen a bukócsővel, vissza fogok menni a vizsgahelyre, és megkérdem őket, hogy hogyan fognak gondoskodni arról, hogy a minden ok nélkül leszereltetett bukócsövem visszakerüljön a motorra.
Ha másért nem, azért sem hagyom annyiba, hogy más Jawásokat ne szívassanak meg így.
sorszám: 7872 (52499)

 
 
szakal666
válasz erre | email2006-05-16 08:49:01
Kis barátom, Magyarországiában minden azon múlik vizsgáztatásnál, hogy a v.biztos kapott-e az asszonytól éjszaka pinát vagy sem, esetleg hogy melyik lábával kelt fel, vagy valami hasonló. Hiába akarod elmagyarázni a büdös bunkójának hogy a fehér az valóban fehér, ha neki olyan kedve van akkor úgy is fekete! Szard le hogy eredeti-e vagy sem (egyébként az), azt módositasz a motorodra amit jól esik! Legfeljebb 2 évente a müszaki vizsgán szerelgetsz egy keveset. A 2 vizsga között ugyan meg nem kérdi senki, hogy miért olyan a motorod amilyen!!!!
sorszám: 7871 (52497)
(elözmény: Kgab, 2006-05-15 19:56:41)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu