:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
A 634-eshez is a 2,7 - 3,2 az előírás.
Az típusfüggő.
Csepptankos (360): 3,2-3,5 mm
638: 2,7-3,2 mm
634 - biztosan nem tudom, de valószínűbbnek tűnik a csepptankos beállítás.
Elvileg a 3mm jó bármely típushoz, de azért variálgathatsz, hol pörög jobban, milyen tartományban lesz plusz ereje, ilyesmik. A 2,5mm-t, amit az előbb olvastam, én nem tudom tanácsolni, főleg nem csepptankoshoz. Az olyan szétpörög, alul semmi megoldás lehet.
Van 3 db JAWA 250/559-es mocim, kettő nagyon egyben , 1 85%-os, ebből 1 papiros. Eladnám egyben a hármat. Ár: 100000. kozdankoz@netra.hu
634 vagy 638as a gép? mikor melegszik? nekem ugyanis eleinte egyszer megragadt az autópályán 100km/h-nál.Azóta rájöttem egy két apróságra és simán megy 110et.
Az enyém oldalkocsis! Ezzel remélem jó lesz most nagyon melegszik!
Kössz az infót!
Hali! Érdeklődnék hogy mekkorára szoktátok az élőgyújtást a 350 jawán.Nekem most 3mm a FHP.-tól.
Előre is köszönöm.
Ja, tényleg nem Perák, ezt benéztem. De most hogy láttam egy Perákot is, hát tényleg jó lenne...:) Kösz a választ!
Köszi hajaj. ;)
Szóval a kezelési útmutatóban a következőket ajánlják:
Castrol Grand Prix SAE 50, Shell X 100, Motor-Oil 40, Mobiloil BB. Ezek még léteznek? Ha nem, akkor mit tudnátok ajánlani helyette?
Ja, meg ha már itt tartunk, akkor milyen biztosítékokat kell becsomagolnom? Mert az izzókat össze tudtam szedni....
Apropó: valakinek nincsenek ábrái a kezelési útmutatóhoz, mert az nekem nincs bent, vagy eltűnt, vagy mittom én.
Előre is köszi.
Hali!
Először is: igen, 80w90 hajtóműolaj. Kb. 9dl( szintellenőrző csavarig, kerekeken állva, nem megdőlve jobbra-balra )
Másodszor: nem akarom leszólni az 559-est, főképp, mert nekem is az van, de azért az nem Perák. :P Csak szeretném én is, hogy az legyen...
Szevasztok! Haver 250es Pérakjába (559) kellene cserélni hajtóműolajat, de nem tudjuk, milyen kéne bele (80w90 hajtóműolaj?). Tudtok ajánlani valamit?
Szia!
Lehet, hogy a dugó hozzáér a főtengelyhez a holtpontom. A gyűrűket jelöld föl a dugó tetejére a hézagnál. Úgy látni fogod, hogy beleér-e a hézag az ablakokba.
Hali
Sziasztok!Remélem valaki tud információval szolgálni a 175-ös krossz-cezet kuplungjáról.Pontosan az érdekel, hogy milyen lamellák vannak benne.Akár fényképpel, vagy leírással tudtok szolgálni, előre is köszönöm!
heló.Nem tul hosszúra hagyták a henger szoknyáját és emiatt nem tud elfordulni a hajtókar?Krétázd meg a hajtókart aztán tedd fel a hengert és amikor ha megakad és ez lenne a probléma akkor a henger szoknyájának krétásnak kell lennie.
Üdv!
Oloyasmi problémával fordulok hozzátok, hogy most vettem egy főtengelyt kassán, na meg dugattyúkat. A gépet össze is szereltem, helyére tettem a dugattyúkat, így forog is a főtengely... Ha viszont a henger a helyére kerül, akor az alsó holtponton megakad az egész cucc. Ha leveszem a hajtókarról a dugattyúkat, akkor minden gond nélkül mozok a hengerben, nem akad meg, tehát nem a gyűrűk érnek abalkot... Leeht hogy lehúztak a szlovákok egy pár forinttal???
JAWA TWIN SPORT-hoz keresem a következőket: Ülés, eredeti, gyári huzattal, tank oldalára azt a műanyag fedőt, fogatóval együtt, és jó állapotú kipuffogópárt.
Címem: blacktwister@freemail.hu
Akinek van, az azonnal írjon, árban és egyebekben biztosan megegyezünk!!!!
Hali!Van egy eladó Mz TS-150 nagyon jó állapotban sok pótalkatrésszel. Cserélhető Jawára és alkatrészeire!
Hali!Engem érdekelne és merre van?
Hali!
Eladó egy 1983as 125-ös cetka jawa régi rendszámmal, papírok nélkül. Egyetlen hiányossága a dugattyú. Képet tudok küldeni. Ár 25.000Ft
Tel.:06209886411
Hali!
Megmértem a csapszeg irányában és arra merőlegesen,nincs különbség a két méret között.
Három telefonszámom van:
06 1 269 9920
06 24 492 200
06 20 9769 688
Gyuri
Kedves barátom!
Ha esetleg vennéd a fáradságot és felesleges kérések helyett megnéznéd a "Szakirodalom" pontnál a menüben, több fajta szerelési kézikönyv,használati útmutató, robbantott rajz és bekötési rajz található!!!
Képeket pedig kereshetsz a galériában!!!
Heló.Nekem is kopog a motorom de még nem lett megcsinálva .
én rájöttem honnan jön a hang:A dugattyúcsapszeg picit lötyög a dugattyüban ha a levett dugot mozgatom a csapszeg jobbra balra csuszkál benne.Szoval a dugattyu van nekem kikopva meg a csapszeg se lehet már az igazi emiatt.Amugy ez jawa mustang.na csak nézd meg te is ha már szétvan szedve sztem ez a te bajod is
Sziasztok!Vki eltudná küldeni nekem a jawa350 szerelési könyvét vmilyen formátumban(pdf)vagy vmilyenbe mind1..Ja és ha lenne vkinek képei a motorja restaurálásáról azt is szivesen megnézném!Köszönöm szépen!!!bubu25@citromail.hu
Hali!
Ha hazaérek,megmérem neked a gyári dugót.Én most vettem 4.-túlméretest a Zichy-ben,de otthon van a telszám is,ha nem vesztettem el.
Gyuri
Sajnos nem tudom és egyelőre több ötletem sincs, de még gondolkodok majd a problémán.
Szia!
Átvittem a gépet az egyik szerelő barátomhoz, neki is ez volt az első gondolata, fel is jelölte a dugó tetejére a gyűrűket, de "sajnos" az is jó. Nem ér bele egyik ablakba se. Ő is tanácstalan. Honnan lehet gyári 58,25-ös dugót szerezni?
Hali
Nem ijesztgetni akarlak, de ha mérlegállásnál kattan, akkor lehetséges, hogy el vannak szögelve a gyűrűillesztések. Én megnézném a helyedben. Jelöld fel a persely felső körgyűrűjére a gyűrűket rögzítő szögek helyét. Szerintem valamelyik hengernyílásra fog esni.
Az ovalitásnál sztem nem kicsit sok 6 tized.
Sztem alapjában jók azok a méretek, mivel minden dugót oválisra, és egyben kúposra is csinálnak...Oldalra azért kisebb a méret, mert csapszeg irányban több az anyag a dudóban, ezért nagyobbat is tágul.Szóval megragadna, ha ugyanolyan illesztése lenne mint csapszegre merőlegesen.
Talán a 6 tized kicsit nagyobb különbség, mint kéne, de talán még belefér.
Hali!
Meg kéne próbálni gyári dugóval.Szerintem ez a méreteltérés nem normális.
Gyuri
Szia,
Mérlegálláson azt értm mikor egy szintben vannak a dugók. Olyankor kattan, de nem érzek semmit rajta. A főtengely fel van újítva és nincs holtjáték, biztos vagyok benne, hogy az nem adhatja. Ezzel a főtengellyel már mentem a henger felújítás előtt, és akkor nem volt hangja. Azért lett furatva a henger, mert csapváltásnál hallatszódott a dugó kopogása. Onnan gondolom, hogy a dugó volt a ludas, mert mikor forró volt a motor abbahagyta a kopogást. A hengert köszörültettem, és végigmértem, az tuti hogy jó! De a dugót úgy gyártattam a Pálnál. Én keveslem az oldalirányú méretét (57,6), mert a henger 58,24. Az oldalirányú mérete megegyezik az alapméretű dugóéval. De a csapszegre merőlegesen ami vezeti a dugó az jó (58,21). A főtengelyhez nem nyúltam, csak a hengerekhez, és ahogy az lenni szokott, rosszabb lett mint volt.
Papa, én azt feltételeztem, hogy a haktókar a hüvelybe ér bele nem a dugóba (gyártatott dugó lehet hogy rossz?). Sajna már másra nem tudtam gondolni, mert minden ötletemet ellőtem.
Gondot okoz,ha a dugó a csapszegre párhuzamosan kisebb?
Hali
Szia Elek_Sanyi!
Vedd le a hengereket, fogd meg a dugót a felső holtponton és próbáld fölfelé húzni a másik kezeddel üss a dugó tetejére és ha koppan akkor vagy az alsó vagy a fölső tűgörgőnél van a prücök. Ha viszont a fölső vagy az alsó holtpontban hallatszik a koppanás az majd nem természetes, mivel ilyenkor billen át a holtponto és az nem koppanó hangot hallat, inkább egy lágyabb klattyogó hang. A dugó szoknyájába bisztos nem ér bele a hajtókar mert kb 5 mm a hézag és adugónak kb 8 mm-rel kellene hosszabnak lenni, hogy elérje a hajtókart ami viszont kizárt, mer akkor az alsó holtponton nem fordúlna át.
Üdv papa!
Igen, emléxem. :)
Ha nem lettem volna oly nagy marha, hogy egy lelakott rozsdabánya oldalkocsis emzét veszek a már meglévő működő mellé, elképzelhető, hogy rátenyereltem volna a gépedre.
Bár ha te meg nem akartál volna sietve jó motort venni, talán meg se kérdezem a szomszédot és soha ki nem derül, hogy oda-é adják és olcsó pénzér a szóban forgolódó 638-ast és sose tudom meg, mekkora élmény egy ilyen dörgicsével hasogatni a kilométereket.
Persze ez csak vicc, a Zatyó csak az autók királya, a motorok királysága ketté van osztva...
Kinek a pap,kinek a papné
gyurci!
egyiket se szeresdd, a legjobb a Zastava!! :))
Háj R.A.!
Azt a gumiizét, ami a blokkhoz rögzíti a kipuffot, a könyök, és a dob találkozásánál, és ezt ezért hagytam el, mert kiesett a csavar, ami tartja.
Hurka:
Nem sértődtem meg, és nem is veszünk össze, és szerintem is ugyanolyan pontérték jönne ki potozáskor.
Legfeljebb annyi különbség lenne az átlaggépekhez képest, hogy jawa kategóriában a tied, etz-ben meg az enyém lenne az ász! :)
Szerintem ez nem MZ kormány!
A képek alapján is ilyen volt a gyári kormány. Semmi külömbség a gyári és az enyém közt.
Egyébként dobtam egy mailt.
Tudod,ez olyan,hogy a szőkét vagy a barnát szeressem:mindíg azt szeretem,amelyiknek húzom éppen...
Egyiket jobban, mint a másikat!
Elöször is köszönöm a válaszokat, másrészt örülök hogy ennyi érzelmet sikerült kiváltanom belőletek!:-)
De: lehet hogy az jött le az egészből hogy seggrakétás volnék aki csak hajtja a szoci gépeket de ez nem így van!Chopper-párti vagyok, a jawaból is az lesz...ezért még ha tehetném sem mennék 100 fölé!
peti74: Nem értem hogy mi köze van a kérdésemnek a koromhoz és ahhoz hogy mennyit motoroztam? nem mindegy???
amugy 18 év, ősszel 2 éves A1-gyel megyek nagy A-ra és ehhez néztem ki a jaffát! Mivel nem nagyon ismerem, ezért úgy gondoltam utánna nézek kicsit a neten és mikor itt a kezelési könyvet olvasgattam akkor akadtam meg az adatainál! Mivel már előtte hallottam a 140-es ETZ-ről ezért furcsáltam az adatokat(nagyobb ccm,több paripa..hogy lehet ez)! Egyik márkát sem akartam becsmérelni és minősíteni!
Most (átépített)TS125-öm van jawa-m lesz....ugyanúgy tetszik mindkettő!
Ui:Elöbb inkább kétszer is olvassál el egy mondatot és csak utánna válaszoljál rá! Csak egy egyszerű kérdést tettem fel, amitől te teljesen elkanyarodtál...
Meghasonlottam.Van ETZ-m is meg Jawam is.Most melyiket szeressem?
Maximálisan igazad van, nem akartam politizálni, csak hasonlatot kerestem, mennyire felesleges vitatkozni, hogy melyik a jobb. Természetes, hogy mindenkinek a sjátja a legjobb, ha nem így van ott valami nincs rendben.
ÉLJENEK A SZOCIMOTOROK!!
csak a motornak van haszna, pártnak nincs:)
Jawa-Mz vita-hm. érdekes.
Olyan ez, mint a politikai pártok. Egyik se jobb, mint a másik, de mindenkinek szimpatikusabb valamelyik.
Széria 638, 18-as fogaskerékkel. Dinamikus gyorsításkor 4500-4700-nál szoktam gázfojtás után 4.-et kapcsolni, érezhető csuklás nélkül húz tovább.
Tiszta a kipuffogó, nem fognak feleslegesen a fékek, viszonylag feszes a lánc, 2,7 mm előgyújtást szoktam állítani. ( elég gyakran :] ) Viszonylag gazdag keverékkel járok, városban 5,5 liter biztosan lemegy, ha eszetlenkedek, néha több is.
4 fokozat van, de nagy átfogással. Emlékszem, 4-es előtt jól ki kellett huzatni, mert még egy kicsit túl nagy is volt a különbség a 3-ashoz. A 2-ed és 3-as között viszont nem volt lényeges különbség, azok olyan városi áttételek.
Háj Joseph!
Nehogy megsértődj, én sem fikázni akartam az MZ-t! Azt csak poénból írtam, hogy te elsőként reagálsz, ezzel sincs semmi bajom!
Szerintem is értelmetlen a két márka összehasonlítása,nehogy összevesszünk ezen!
Szerintem ha lepontoznánk mindkét moci összes tulajdonságát tök egyforma eredményt kapnánk összeségében.
Hali!
Ha lent vannak a hengerfejek,akkor tedd rá a kezedet a dugattyúkra és hozd elő belőle a kattanást.Érzel ilyenkor valamelyik dugón valamit?Ha a főtengely a rossz,általában lehet érezni valami kotyogást a kezeddel.A mérlegálláson mit értesz?Amikor egy szintben vannak a dugók?
Gyuri
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|