:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Kedves Csehcsoda ;)
Ilyen kormányvég tükröt honnan lehet beszerezni? Börzék? Vagy esetleg árulnak ilyet mezei motoros boltokban is?
Most nekem olyan megoldás van, hogy a villán van egy olyan kis "szerkezet" amibe egy tükörnek a szára bele megy, és anyával van odarögzítve hozzá. Na most ezzel csak annyi a baj, hogy új tükröt kellett vennem, és ennek a szára keskenyebb, és frankón lötyög benne, ami ugye nem a legjobb. Apropó, a műszakin elég egy tükör, vagy kötelező a kettő?
2006. június 3-4 Jawa-fesztivál, Csemő (Cegléd mellett)
Infó: 30/259-5709
Magush: Nekem JAWA TWIN SPORT-hoz kéne az a pár dolog, amit korábban már írtam is....
Hali! Nekem a légszűrő és a karbi közötti gumiharang kellen 634-hez és kuplungbowden tudnál nekem ebben segíteni?
Győrből megyek, ma délután, jarovcében pedig általában minden alkatrész szokott lenni, olyan is, amit itthon sose kapsz meg. Postázom utána ha kell.
350-634-be mennyi és milyen olaj kell az első telókba. Ezt csak bele kell önteni felűlről?
Mikor és az ország melyik részéről mész alkatrészért ? Nekem 634-hez és oldalkocsihoz kellene cucc. köszi.
Két csavar vn az oldalán, az egyikkel állíthatod a tolattyú helyzetét, a másikkal a levegőt. Ha egy kicsit magasabban van a tolattyú, attól lehet ez a jelenség. Állítsd lejjebb és állítsd hozzá a levegő csavart is, hogy melegen megfelelő legyen az alapjárat. Egyébként nálam is simán 2000 felett forgott szivatón, de azt szoktam csinálni, hogy miután beindult, vissza is nyomom a kart.
Ne izgasd fel magad! Mindenestől kb. fél óra a nyomorult váltórugónak a cseréje. A baloldali deknit egy csavarhúzóval lenyitod (a fordszámmérő kihajtás mellett van neki rés) nem szükséges lehúzó .Az olajat sem kell leengedd, elég ha a motort jobboldalára döntöd, hogy a lábtartón támaszkodjon. Az ülés környékén még kitámasztod valamivel, hogy át ne billenjen. Nekem ilyen akciónál még a sav sem folyt ki az akksiból, de azért a biztonság kedvéért szedd ki.
Gyuri,
Ilyen gondra gyanakodtam én is, csak azt gondoltam, hogy jobban szét kell bontani a blokkot, végül is jó hírnek is vehető.
JawaZoli
sorszám: 8011 (53390)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2006-05-24 18:16:05)
Powerarc,
Nincs bizony más jelenség, csak a szivatós bömbölés. Szennyeződés szerintem már nincs mert nagyon, de nagyon kipucoltam, kristály tiszta belül. Közben beszéltem egy motoros haverral, ő azt modja, hogy a levegő-benzin arány rossz. Ugye bár a karbi oldalán van egy "arányát" állító csavar, ami a siber magasságát állítja, ezzel hideg állapotban kell kezdenem a beállítást. Na majd Pünkösdkor...
JawaZoli
Így van, közvetlen Pozsony előtt, Rajkától egy ugrásnyira.
Sztem egy szlovák település, ahol Jawa alkatrészeket lehet kapni.
sorszám: 8008 (53383)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2006-05-24 23:40:23)
Az mi az a Jarovce? Nekem kéne JAWA TWIN SPORT-hoz ez-az....
ha jól emlékszem hátul van a varrat, nincs rajta a képen, szóval ne huhogj!
Közérdekű:
holnap délután ismét Jarovce, bárkinek kell alkatrész szóljon a következő 14 órán belül.
A lényeget már meg is válaszoltátok helyettem vázügyben. Ha az enyém lenne megoldanánk, de nem hiszem, hogy akad olyan szaki, aki adná a nevét egy ilyen egyengetős akcióhoz, ezért is ajánlottam fel a vázat.
Ja, és töredékére gondoltam, mint amit te csak a lengőkarra említettél árat.
Bár úgy tűnik nincs is elgörbülve az a váz.
cz 350.472. alsó tengely. kidobálja a sebességet
Vagy egy kormányvégtükör a bal oldalon, de amit gondolsz, az jobb megoldás. Nekem most olyan van.
Üdv ismét!
Az 559/04-en hogy lehet megoldani, hogy a tükör a kormány fölé nyúljon, mert most nekem alatta van, és így igen kényelmetlen. Csak bilincs és hosszú szár lehet a megoldás?
Hali!
Lehet hogy az a szennyeződés most is ott van megrekedve valahol. Egyébként más jelenség nincsen ami az eddigiektől eltér? Tehát a sima alapjáraton kívül rész ill. teljes terhelés mellett is normálisan működik, csak a magas alapjárat szivató mellett az egyetlen probléma?
Jó estét mindenkinek!
Ha valaki szeretne egy JAWA CZ350 typ.:472.4-es motort itt megtalálja:http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9015341
itt az 1692-es hozzászólás
Szia!
Én tudom a váltógondod okát.Az enyémnek is ugyanez a baja.A blokk belsejében van a hiba,de a motort nem kell kivenni a vázból.A szerelés viszont nem egyszerű,mert a kuplung oldalt teljesen le kell venni hozzá.Ehhez egy speciális lehuzó kell.Amikor ez megvan,akkor a berugótengejen belül van egy villa,ami alatt van kettő darab rugó.Ezek közül van eltörve az egyik.Ha jól gondolom akkor az alsó.Szóval a blokkot nem kell széthúzni,de a kuplungot rendesen meg kell bontani.Én ebben tudtam segíteni,és remélem hasznát veszed.
Gyuri.
hát lehet ,hogy mondasz valamit !?kérdeztem "egy sokat látott embert" szerinte a sebváltó villa tengely görbesége okozza az eféle hangot és előbb-utóbb minden fokozatban halani lehetlesz majd.
Azt szeretném megkérdezni, hogy 638-nak mennyi a hajtókar hossza?
Peti és Jawas haverok!
Hónapok óta nem volt alkalmam olvasgatni a munkám miatt, ezért csak most találtam meg az áprilisi hozzászólásodat. S ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem + még néhány más jellegű.
1. Írtad, hogy a bal henger jobban melegedhet a megszakító miatt. A nagyon szép 1987-es 638-asomon a jobb henger szinte egyáltalán nem füstöl a bal viszont látható, illetve ez a henger gyorsabban és jobban melegszik mint a jobb. Véleményed szerint ez a gyujtástól lehet? Bár hozzá kell tennem egy rugásra indul hidegen-melegen, külön-külön mind a két henger is normálisan üzemel. Gondoltam gyűrű kopásra is, de nem igazán akarom lehúzni a hengert amíg nincs feltűnő, hallható rendellenesség.
2. Nem rég eldugult a porlasztóm egy leváló kis szennyeződéstől és azóta nem igazán tudom beállítani rendesen. A gond, hogy szivatóval pörög a motor vagy 3 ezret, anélkül melegen pedig az előírás szerinti 800-1000 körül. Arra gondoltam, hogy a benzin-levegő arány nem megfelelő, aminek ugye bár 1:16-nak kellene lenni. Hogy a fenébe tudom ezt ilyenre beállítani. Csak egyszerüen fülre?
3. Az automata kuplungot leszedtem a múltkor, mert nem tetszett, hogy néha nem ugrik vissza alap állásba és nem lehet "recsegés mentesen" váltani. Mióta nincs rajta, azóta a fokozatok, szépen kattannak, ahogy egy komolyabb motoron. Viszon a gondom,hogy a váltópedált nem nyomja kellően vissza a váltórúd, ezért ha például 4-ből vissza váltok 3-ba és utána 2-be akkor a 2. előtt a pedált egy kicsit meg kell emelnem. Végül is nem gond, hisz kímélem a váltót, de nem a legjobb. Szóval a blokkon belül van-e valahol egy rugó, aminek vissza kellene húzni a pedált. Vagy esetleg van erre más megoldás.
4. Ha esetleg van valakinek eladó: Akksi tartója, visszapillantója, fék karra amelyikbe be lehet kötni a féklámpa kapcsolót, ill. órák közötti kis fekete műanyag visszajelző táblára, akkor vevő lennék rá.
Előre is köszi a választ.
JawaZoli
Lehet, hogy neked is a kuplungod okozza.
kb 2cm eltérés van a két kerék párhuzamossága között. Menetközben nem vettem észre semmi elhúzást, igaz semmi tapasztalatom ezen a téren,nagyon-nagyon kezdő motoros vagyok. Eddig még csak szereltem, mert az elején törötten vettem, akkor épnek látszott. Ha 70 körül elengedem a kormányt óvatosan, úgyérzem elakar dőlni, mindíg egyirányba. Ha a hátsó kerék párhuzamosságán állítanék lehet, hogy segítene? Majd ma este kipróbálom.
Idézek a rendeletből :
"gépkocsi alvázszámát megváltoztató átalakításához csak gyári új alváz, karosszéria, illetőleg alvázszámot viselő szerkezeti elem használható fel."
A rendelet a gépkocsi esetén írja elő az új alvázat. Nem vagyok benne biztos, hogy motorkerékpárra ugyanez vonatkozhatna.
A költségek miatt úgysem érdemes foglalkozni vele : eredetvizsga, forgalmi, törzskönyv,műszaki vizsga stb....
Kösz, az ajánlatot, de vázat tudtommal már nem lehet cserélni legálisan. Ezt monda egy illetékes elvtárs az okmányirodában.
Hali! Hogyan kell összerakni a 634 hangtompítóját?
Hali mindenkinek. 350 638 tip. egyes sebeségfokozatban valami surlódás lép fel elindulásnál ,menet közben semmi hmmm..... mi lehet vajon
A kérdező mindenesetre az egyengetés felől érdeklődött , ez biztos :-)
Máris többen szóltak hozzá, de választ még nem kapott..
Egy láthatóan elgörbült vázat én nem egyengetnék.
A megbukás veszélye miatti aggodalmadért majd te is azt kapod a túlzottan optimista természetű hozzászólóktól, mint én szoktam, hogy huhogsz, meg alcatraz... kissé komolytalanok.. könnyű más fa...val a csalánt verni, mondanám nekik, de minek.. az, hogy a digitális kép, ami az eredetiségvizsgálatnál készült, a porszemet kimutatja , nemhogy a kritikus varrat eltérését,összehasonlításnál, az ugyi nekik nem számít.. ha máskor nem , eladásnál az újabb vizsgálatkor úgyis kiderül..
Viszont megoldás mind2 a hajlott váz problémára. Az egyengetés sose lesz olyan mint az eredeti, az áthegesztés meg sose lesz igazán eredeti, mindig ott a megbukás veszélye.
Most egyengetünk, vagy vázat cserélünk a vázszám átvarázsolásával ? Marhára nem ugyanaz a kettő..
Sziasztok!
Ket kerdesem volna!
1.) Nincs valakinek egy 125-os (esetleg 250-es) cross Cz (pl 511-es) blokkja elado???? Nem baj ha felujitasra szorul. Persze ennek megfeleloen meltanyos aron!
2.) Cross Cz mocikrol kene nekem egy kis forras ,hogy melyik tipus hany lovas volt...125-osk erdekelnenek leginkabb!! Ha tudtok doksiban segiteni azt megkoszonnem!
Koszi
Zapkorte, figyeld meg, ennek Alcatraz lesz a vége. Hát nem tanultál a Vespa esetéből ?
A jawa vázszáma nem a homlokcsőbe van ütve, hanem a motortartó lemekére. Az pedig gyárilag is úgy van csak felhegesztve rá... ;-) Tudod, wartburgon sem adminisztráltatott soha senki alvázcserét (hasonló okból), hehehe.
Leheletnyi különbséget látok kérdés és válasz közt :-)
Ha jól értettem, nem vásárolni, egyengetni szeretne ...
A vázadat pedig a származás ezen hiányossága miatt képtelenség legalizálni, max a méh tudja hasznosítani.. szedd le a hátsó lengőkart,ha rajta van, ( vagy húsz rugó az új, ha jól emlékszem, ) a többi kuka...
Nekem van eladó vázam, bár a papirozása nem lehet egyszerű, mivel nem tudom az eredeti rendszámát.
JAWA TWIN SPORT-hoz keresem a következőket: Ülés, eredeti, gyári huzattal, tank oldalára azt a műanyag fedőt, fogatóval együtt, és jó állapotú kipuffogópárt.
Címem: blacktwister@freemail.hu
Akinek van, az azonnal írjon, árban és egyebekben biztosan megegyezünk!!!!
Jawa350speed.
Pontos típusa is van annak a motornak ?
360/634/638 ?
Előttéttengely szinte minden szociban van, bár a 6 mm mindenképpen nagyon sok. Sebességek kapcsolhatóak egyáltalán, kidobálja őket ?
Hogy vetted észre ezt a 6 mm-es játékot ?
Peti74
sorszám: 7979 (53254)
( előzmény: Jawa350speed, 2006-05-23 15:45:47)
Sziasztok!
638-as Jawam vázában van egy pici csavarodás, nem vészes, de zavar.
Valakinek tapasztalata a helyrehúzással kapcsolatosan?
Ha nálad jól működik, elhiszem, de nem jutna eszembe ilyet állítani egy vashengeres motoron.
Sziasztok. Van egy kis váltóhibám ja és egy hozzá tartozó motorom. Néztem már benne mindent és arra a következtetésre jutottam hogy ki kell hézagolni a váltóban lévő előtét tengelyt, mert tengely irányban mozog vagy 6 mm-t. Valakinek volt már hasonló problémája. Várom a furmányos ötletek. Köszi előre is.
Akkor nálad is a 15 fogas lánckerék van fent mint nálam. De az enyém oldalassal elment az órája szerint 90-et is. Most épp felújítás alatt vagyok, amúgy is le kell cserélnem a lanckereket, több fog rossz már rajta, de nem a szólóra való 17-est teszem fel, hanem 16-ost. Így nem fog pörögni mint az állat, és nem lesz sokkal kevesebb a vonóereje sem. Végsebesség annyira nem érdekes, szerintem már a 90 is picit sok egy ekkora fogatnak.
Hali! Milyen módositásokat végeztél rajta. Az enyém gyárilag oldalkocsis és ha szólóba megyek vele 80km/h gyorsabban nem tudok vele menni mert pörög mint állat. Le kellene cserélnem a lánckereket?
Hát ezzel azért vitatkoznék..Nekem 2.2 mm az előgyújtás, és így megy jól..Nem melegszik, alul is húz.
Akkor már inkább a szegény üzemanyag lehet az oka a melegedésnek.
Az erős melegedés lehet túl szegény keverék eredménye is. (sok levegő)
Nézd meg a gyertyaképet, ha túl világos, akkor esetleg kutass falslevegő után, vagy nézd meg a karburátor beállítását.
Minél inkább a kis előgyújtás felé mész, annál gyakrabban kell majd újra beállítani, folyamatosan pontosan tartani. Én maradnék 2,9-3mm környékén, a melegedés okát pedig máshol keresném.
Épp a túl kis előgyújtás szokott intenzív melegedést okozni.
634-m van most 3mm az előgyújtás de nagyon melegszik és szerintem nincs is olyan mint kéne. vegyek visszább 2.7mm?
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|