:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Szia,
A hajtókar furatközepek távolsága 144mm.
Hali
Skoda megszakító. Asszem a 100asé. Kis apróért utánad vágják.
Ilyet már Én is hallottam, de miért is? Összeb@ssza a kádat, vagy mi?
Helo!!
Olyan kérdésem lenne hogy jawa perak-hoz 175-öshöz hol lehet kapni alkatrészeket ? Lehetőleg újjat!!
Nagy valószínűséggel el sem vállalja.:))
sorszám: 8066 (53659)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2006-05-27 22:17:25)
Az van, hogy Magush tud Nekem JAWA TWIN SPORT-hoz új gyári kipuffogót hozni Szlovákiából, de eléggé borsos áron. (32000 Ft a két darab) Kérdés, hogy megéri-e, illetve a krómozó kb. mennyit kérne el a két csőért?
Nem kezdenek megdögleni a tartócsapágyaid?
Láttam már olyat, h ha lógott, akkor tökéletes gyújtásbeállításnál sem akart menni, mert verdesett ideoda terhelés alatt a bütyök......
A helyzet, hogy vettem két új gyertyát, beállítottam a karbit úgy, ahogy California márkatárs ajánlotta, és egész jó minden úgy 3200-ig! Onnantól elkezd dadogni, de addig tökéletes.
Lejjebb tettem 3-s bevágásig a tűt, adtam nagyobb előgyújtást, de semmi javulás.
Mi a franc lehet?
Ja, és a helyi motorosboltban 2200-ért akartak hozzá megszakítót adni. (darabját)
Nem durva ez egy kicsit?
Sziasztok!
Érdekes problémám van megint. Elindulok, laza 80-s tempó, és egyszercsak ledadog a moci, de olyan szarul járósan, de megy. Dugulás nem lehet a csapnál, mert a múltkor volt, azóta azt cseréltem, és másképp is viselkedett.
Szóval megy a moci, csak 2500 fölé szinte nem is ment, teljesen elgyengült, és nem is pörög föl.
Próbáltam gyújtáson állítani, de ezen a problémán nem változtatott, megszakító hézag állítás sem segített. Kicsit meg is csiszoltam, meg a gyertyát is kipucoltam(jó kormos volt), de semmi javulás. Alapjáraton megy, de gázra terhelés alatt tök gyenge.
Aztán a levegőcsavaron tekertem még ki. Összesen 2 fordulatnyira. Eddig 3/4-n volt.
Jobb lett sokkal, de még karcsú.
Viszont azt nem értem, hogyha ennyit javult ezzel a csavarral, akkor hogy történhetett hirtelen az elgyengülés.
Csak vmi elektromos gebasz van nem?
Ez amit kalifornia írt nagyon hasznos. Megpróbálok ehhez igazodni!
De ha vkinek van vmi ötlete, megoszthatná!
Köszi, üdv!
Hali! Mit tudtok a jawa 6v-os elektronikus feszszab.-ról lengyel gyártmány?
Olajmennyiség :
a gyári előírás 1.2 liter,de:
a motor vízszintesen álljon nagy sztenderen, kiveszed az első 1. litereset a vödör forróvízből durván mehet bele,
2. literes féldecinként + 15mp várakozás, amíg meg nem jelenik az ellenőrző csavar helyén az olaj.
Ez sem egyszerű.
GYERTYA:
Az enyémben (634.5 - 638-as felépítmény/1983)futott Km = 7800,
még a gyári gyertyák vannak benne PAL N7 vagy N8, a lényeg, hogy a motor állapota és a beállításaid (karburátor, gyujtás) függvényében kell megválasztanod a hőértéket, a gyártmány lehet egy közepes minőség, akár Champion is.
Kezdj egy 240 -es hőértékűvel.
Tehát válaszd meg milyen gyujtási értékeket kívánsz használni:
3.2 mm = nagyfordulaton is morcos motor,
2.7 mm = blokk kímélő, csendes motor.
Utána karburátor:
TŰ :
lefelé 1. bev. = gyengébb, alap
2. bev. = erősebb, pörgősebb
LEVEGŐ CSAVAR :
Teljesen be, és 1.5 ford. ki, utána jobbra-balra 1/4 -enként, oda ahol legmagasabb a fordulat, majd onnan befelé 1/4.
SÚBER CSAVAR :
A rugós ferdével ford.szám kb.900 -ra.
Pár száz km után, ha a 240 -es gyertya
-fekete, akkor 225 -öst vegyél,
-fehér, akkor 260 -ast.
Mindez egy jó állapotú blokk esetében helytálló.
OLAJ:
Hajtóműolajnak bármilyen 80W90 -es jó, ez egy egyszerű, régi mech. váltó.
Megoszlanak a vélemények.
Van kimondottan kétütemű sportmotorokba való váltóolaj, kisebb viszkozitással, én a VALVOLINE -ét ismerem, van vagy 2500.-Ft.(felesleges)
A fentiek a tapasztalataimat tükrözik, bárminemű eltérés, vagy hasonlóság a való világgal, csupán a véletlen műve lehet.
Ebből nem lehet kivenni. Pontosabban lehet, csak akkor nem tudod felszerelni . Itt nincs se láncvezető csúszka, se láncfeszítő, mint a Ladánál. Ha megnyúlik, ki kell cserélni. Ha túl hamar nyúlik, keresni kell az okát.A leggyakoribb ok, nem fut a két kerék egyvonalban.Aztán lehet kopott egyik, vagy mindkét lánckerék, rosszul hézagolt, vagy kopott perselyű ( bronz és-vagy- acél ) kuplungagy, gagyi lánc, vagy durva bábásmód....
sorszám: 8054 (53555)
( előzmény: Jawa350speed, 2006-05-26 08:06:03)
köszi a választ. Megpróbálom. Még pár apró kérdés: milyen gyetyát javasolsz a gépbe, milyen hajtóműolajat és mennyit.
350-634-es. köszi.
Van mind a kettő,és a bolti ár feléért 10-ért.
menniért adod a porlaszót, és melyik fajta? 634re vagy 638ra való?
illene legalább egy 18ast felrakni. Az enyém olyan 3000 körül megy 80at.
Kell valakinek Jawahoz új karburátor?és van kuplung láncom is amit átadnék valakinek.
Pannónia alkrész csere érdekel,mert azt meg én keresek.
nem kell jarovcézni, elég ha a 4Kelemenbe bemégy. :)
Nem tudom pontosan neked milyen motorod van. De a dupla soros lánc U.A mint a lada vezérműlánc, ebből lehet csinálni csak ki kell venni belőle egy pár szemet.
Tudom hogy kívül van, nekem a fogaskerekeknél van gondom. Pl 4.ben csak félig megy bele a fogaskerékbe a másik fogaskerék karma. Ezért kidobálja. Az alsó tengelyem meg 5mm -t mozok ki és be. Pedig ennek a tengelynek is pontossan kellene állnia. Ez ügyben kellene segítség. HÉZAGOLÁS
sorszám: 8046 (53514)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-05-25 18:50:33)
Elek_Sanyi!
Igen, furatközép megfelene, ha meg tudnád nézni megköszönném!
Továbbra is eladó egy 250/559es '67es Jawa kosárban, hiánytalanul.22E Ft.06-30-931-99-65
Semmi baj, már elküldés után néztem időt. Sejtettem, hogy elkésett.
Normális dolog, hogy a kupplunglánc szinte leér a blokk aljára? Kb mennyi idő alatt nyúlik meg ennyire?
Gondolom új beszerzése leghamarabb Jarovcéban?
Olyannyira egyforma, hogy a kupplung felöli dekni belsejében megtalálható mind a Jawa, mind a CZ felirat.
sorszám: 8041 (53478)
( előzmény: Jawa350speed, 2006-05-25 18:47:31)
üdv!
érdekelteknek írtam mailt.
Csehcsoda: bocs, de akkor már úton voltam, amikor írtad. Esetleg peti74 tudna hozzászólni, ő asszem érdeklődött ilyen iránt kint.
Hy
Nekem a blokkba egy távtarto alátét van az is a kuplungkosár alatt.
sorszám: 8039 (53467)
( előzmény: Jawa350speed, 2006-05-25 18:47:31)
A blokk belseje tök egyforma ,csak a felfüggesztés más a vázhoz! Valaki váltóhézagolás ügyben tudna nyilatkozni, CZ350.472 kidobálja sebességeket. Hézagoló alátéttet lehet kapni hozzá vagy valami más ötlet. Ne én legyek már itt a legokosabb. Köszi a segítséget.
Esetleg ha van kedved,nézz fel hozzám a
http://www.reset.hu/chat -re
azt konzultálhatunk is egyet:)
Köszi!
sorszám: 8036 (53461)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-05-25 17:58:06)
Hy
igen a Blokk teljes mértékben megegyezik..
szia.én a helyedben nem venném jó hirnek a rugó törést,mert a darabjai nagy gázt csinálhatnak a váltoban,ha rugótörés van keresd meg minden darabját de szerintem csak fáradt,összement a helybentartó rugó
Hello!
Itt kérdezem: a 634-es Jawa blokk teljesen megegyezik a CZ 350.472-es blokkal, vagy vannak különbségek?
Üdv: Zoli
Szia,
Van Jawa hajtókarom otthon szétbontva.
Melyik mérete érdekel? (furatközepek távolsága?)
Hali
Szia Magush!
Az esetleg szintén kérdezd meg légyszíves, hogy 250/559 hátsó lámpabúra ( az a furcsa, kagylósan törő :) műanyag ) kapható-e náluk. Fényképnek és árnak is nagyon örülnék.
Köszi előre is.
Csehcsoda
Nagyon megkoszonnem!!!!
cross 125-os (typ 511 esetleg 516) vagy 250-es, abbol nincs kikotes...a lenyeg, hgy 40 lo korul legyen...
Kompletten, karbival, gyujtassal es ha lehet kipufal kene!
Meg1szer koszonom!
Kint gondolom joval meltanyosabb aron vesztegetik oket mint itthon...plane ,hogy itthon nem is lehet talalni...
Megkérdem a Cz blokkot, dugót, és készítek fotókat is.
Szia!
Szerinted kint mennyit kernek egy cross cz blokkert? (511-es)
Ez már csak természetes!!!! Esetleg képeket tudnál készíteni?
Üdv!
jawa lovas, B.A.T.! Megkérdezem az árakat, és azokat mondom (2 héten belül úgyis megyek újra, akkorra lesz kész a blokkom, akkor tudok hozni is ha kell). Már csak azért is, mert apróságokat (bowden, gumiharang, tankoldallap) lehet hozok most, de azért blindre, minden nélkül nem fogok 25-30e Ft-ért kipufogópárt hozni:) Talán megbocsátható ez a bizalmatlanságom.
Addig még mindenki gondolkodhat, ha kell neki valami.
Skacok!
Tudok szerezni egy 125-os cross cz-t de fel van furva 55,5-rol 56.5-re igy gyartatni kell hozza dugattyut...
A kerdes ,hogy szerintetek mit kernek egy ekkora dugattyuert....masfelol nincs veletlen gyarila ekkora mertuk? Ha igen milyen aron!
Thx!
Vizsgán kötekedhetnek, ha egy db tükröd van, mert már kötelező mindkét oldalon.A kormányvégtükör inkább csak korhű egyébként, mint jó. Nekem legalábbis eléggé rezgett, valamint nem hülyeség az, ha jobb oldalt is tudsz nézgelődni.
Én azt csináltam, hogy a kormányra készítettem 2db marha erős rozsdamentes bilincset, annak a lámpafej felsőrészének kormányra "terülő" :) nyúlványai alól előrefelé kilógó végei vannak 10,1 mm-es furattal megküldve, és ETZ tükröket fogattam bele. Az elég fontos, hogy a furat viszonylag pontosan legyen a tükörszár menetes részéhez méretezve.
Huhú már megint hülyeséget beszélsz, pont a vázszám mellett van a varrat :-P ennyit az emlékezőtehetségedről :-)
Amúgy korábbi állításoddal ellentétesen, a váznyakcímke szintén tartalmazza a váz számát..
Hello!
Tudja valaki Hurka kolléga elérhetőségét? (telefon, élő email, akármi) A meghirdetett cuccai miatt keresném, de eddig emailre nem válaszolt.
Üdv: Zoli
Hali Tomi!
Gyári előírás : 10W , 0.5 l-es pont elég, ketté öntve.
Na erről tudok mesélni!
ELSŐTELÓ OLAJCSERE (ha már a 638-as teló van rajta):
1. Km és Fordsz.m. órák le
2. Felső két bazi csavar ki
3. Elsőkerék ki
4. Edényzet a régi olaj leeresztéséhez
5. Teló aljából a 6-os csavar kitekerése
6. Hogy jöjjön is az olaj, valami dróttal, vagy csavarhúzóval meg kell emelni a belső betétet, amiből kitekerted a 6-ost.
Szedd le a speckó alátétjét, ha nem jött le a csavarral, mielőtt belepottyan az olajba, mert, ha elvész esztergáltathatsz.
7. Hagyd csordogálni vagy 15-20 percig mert, ha nem, akkor bent fog maradni a régi olajból vagy 0.5 dl!
Persze, aki precíz, az az új olaj előtt tölt bele benzint,összerak átlögyböli és úgy afriss cucc.
8. Amikor visszacsavarod a 6-ost :
FIGYELEM!
A menetes tuskó egy függőleges csappal illeszkedik a teló aljába!
Amikor azt kiemeled a leeresztés miatt, ez kijöhet a helyéről.
Ezért a 6-os pár menettel beteker, utána le-föl mozgat, amíg a feje a mélyebb pontra nem esik, általában a keréktengely vonalába.
8. Mielőtt visszatekered a 6-ost óvatosan, nehogy megint kiemeld a betétet, érdemes friss tömítést tenni a speckó, távtartós alátétnek!
Futárpetinek van odavaló, bár a dossziékarton is megteszi.
(én már szedtem szét + olajleeresztés, öregalátétvissza/csepegés miatt, méreg)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|