:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Bocs, az előzménynek ezt jelöltem be amit az előbb kiírt.
Hát, én már nem tudom mi van. Kb500 km-t mentem az állítólag megbízható jawámmal, és eddig már 5x szétszedtem.
Ez tényleg normális?
Vettem most 2 új megszakítót, 2 kondit is, de még mindig nem pörög 3500 fölé.
Most megint szétszedem a karbit. De már sokmindent nem tudok vele csinálni.
Mi az amitől nem pörög????
Na nem mintha húzatni akarnám, 90 fölött még nem is mentem vele.
Azt se értem, hogy a kuplung nem emel ki rendesen, szinte viszi a motort, néha meg ha váltok, elkezd csúszni!
Az is legyen már csak az egyik irányba szar könyörgöm!
Nincs valakinek ötlete, hogy hol kaphatok a 634-es kuplungkosár-anyája alá biztosító lemezt ?
vezetékes - 00421 2 62860143
mobil - 00421 908 716773
S hol lehet ezt az mz-4-es gyújtást beszerezni.
Sziasztok,
veletlenul ide vetodtem.
Igen, a gyujtas kiprobalt, bevalt darab. Nekem mar majdnem 4000km van benne, a Pdaranyinak meg tobb mint ennek a duplaja. Allitolag a tartos magas fordulatot nem birja meg a hoterhelest ezert szellos helyre kell tenni, oszt annyi. Kiraly.
Mar 1ebkent 5db gyujtas beszerzeseben segedkeztunk idehaza.
Jawasok hajra, hajra!!
udv, Norbi :)
"a fekete 350es bivaly buszke tulaja"
Nem a bakelit tömít.Mögötte van egy kis damamit gyűrű, ahoz van illesztve egy pici O-gyűrű.Annak kéne tömíteni, csak gondolom az idők folyamán kimúlt.Én kettőt tettem az enyémbe, úgy, hogy ki is süllyesztettem a bakelit belső felében a másiknak is a helyet.Ha jól emlékszem 4X2.5-ös, vagy 4.5X2.5-ös gyűrűket tettem bele.Volt vagy 20 Ft az egész, meg egy fél óra munka.És nem ereszt.
Megjegyzem láttam már olyat is, hogy a bakelit külső átmérője kopott meg, és ott eresztett, akkor valami teflonszalaggal le kell tömíteni, "oszt annyi"..
Üdv!
Nekem van vape mz-4-es gyári villanygyújtásom. Igazából hosszútávú tapasztalatokat nem tudok megosztani veled, mert jelenleg felújítás alatt van a masina. De felszerelése bolondbiztos, szép nagy szikrát ad. Egyéb infóért kérdezd pdaranyit és csnorbit, ők használnak ilyet már többezer km óta. Ha jól tévedek csak pozitív tapasztalataik voltak. Sok sikert hozzá!
Tudsz telefonszámot ehhez a Jarovcei bolthoz
Hali!
Az a baj,hogy szabványos szimmering nincs hozzá,mert 16,4 mm a kihajtótengelyben lévő furat átmétője,ilyen méretben én nem találtam.Csináltattam esztergályossal műanyagból túlfedéssel,benne a gumigyűrűvel,de még nem raktam össze a motort,nem tudtam kipróbálni.Talán meg kéne próbálni a Jarovce-i boltot,ott állítólag minden van.
Gyuri
Sziasztok!
Segitsetek legyszives.Jawa Stella-hoz
hol lehet alkatreszeket kapni?A blokk es a fekek ugyanaz mint a Babettäe, de a többi nem.Nekem pedig hätso lämpa es a läbközepnel levö müanyag burkolat kene.
Elöre is kösz.
Ugy nez ki tudok szervalni egy 511-es blokkot de a valto fele hianyzik...fogaskerekek megvannak de ilyen-olyan rudazat meg az emelo villak vagy, hogy is hivjak azok nem!
Valami tolet, hoyg eletet tudjak bele lehelni???
Ja meg a kuplungba valo rugok is hianyoznak...honann tudnek szerezni es mennyibe faj az ilyesmi!
KOSZONOM!
Sziasztok
Egy kérdésem lenne , hogy valaki rakott-e már szimeringet a 638as kihajtó tengelyébe , tudjátok ahol a kinyomó szerkezet rúdja bemegy. Milyen méretűt érdemes venni , és hogy kikapjam-e azt a bakilt szart amit gyárilag beleraknak.Gondolom új korában nem rossz a bakelit csakhát nekem kettő van mind kettő elég rossz bőrben.
Állítólag Pozsony mellett valahol van egy motoros bolt sok jó holmival. Valaki tudja a címét és a tel.számot. 634-es 6V-os géphez milyen gyújtás elektronikát tudtok. Mik a tapasztalatok.
Bővebben?
Mire lehet számítani?
Mekkora kaliberű buli?
Szia Magush
Olvastam egy régi írásodban, hogy szereztél gyújtást. Van már tapasztalatod? Mennyibe került és honnan rendelted ?
634-7 az, tuti, csak elírtak valamit.
Jawa 350 644-7? Mond ez itt vkinek vmit? Azóta sem találok semmit. :(
Hétvégén (3-án)Csemőn Jawa találkozó lessz.
Elmész bontóba, veszel valami japán 35mm-es első telót kerékkel féknyereggel, főhengerrel és kicseréled 1 az 1be. Esetleg ETZ-ét. De a japán jobb.
Sziasztok! Még csak most ismerkedek a régebbi motorokkal. Találtam az aproneten egy eladó Jawa 350 644-7 típusú motort, de nem találtam sehol képet róla. Tudna vki mutatni egy ilyet? Csúszik a kluplungja, 3-asnál, és feljebb kidobja a sebességből, nics hátsó lámpa. Nagyon hangos, mert át van alakítva a furulya. Ennyit tudok róla. Szerintetek mennyiből lehet helyrepofozni? Tudom, h nem lehet így látatlanba' megmondani, de kb. mennyi lenne? Thx!
Szerintem meg, ha mindenáron tárcsafékeset akarsz, akkor eleve a 639-est vedd, ez így sokkal egyszerűbb, ha meg nem olyan fontos, akkor legyen a 638-as.
Szia hetfield! Tárcsás elsőkerék+teleszkóp alsószár+hidraulika=70ropi.
Szerintem bontottal jobban járnál.
Ha bótba veszed, csak a szükséges cuccokat, akkor kb 50ropi
innen
de szerintem kurva drága lehet, hiszen a fél bringát meg kell venni: telószár(ak)at, első kereket, fékhidraulikát, tárcsát, betétet... Szerintem egy százasba simán kinézne, és akkor még egy csomót legózhatsz is vele ennyiért.
csehcsoda mégegyszer
nem akarok nagyon belemélyedni,de kiegészitem az általad leirt hegedütokűléses stb. 250 alaptip.a 353 a 350-es a 354 a 125 -ös a 355 és a 175-ös a 356 tipusszamu valószinüleg erről van szó, es még ezután jönnének a 175-ös cz 450 -ek de már ez is sok belőlem
És, hol lehet beszerezni tárcsaféket 638-ra? Meg kb mennyibe kerül?
Az a 353-as típus, amit leírtál...A "hegedűtok-üléses".Kerek Km-órával, tankban lévő ampermérővel, és gyk-val.
Természetesen nem Perék... :)
Hali Jawzsef!
Hát igen, elég sok öszvér bringa készült, a legveszélyesebb kóbura sztem. a "kopaszkormányos", de még Perák-blokkos, halfarkas hangtompítós, de már hidraulikus csillapítású teleszkópos, kiskerekű példányok voltak. Asszem 55-től 63-ig gyártották. Na, az igazán fura küllemű gépezet.
Ezzel viszont a nagy kérdés meg is oldódott. Én ugyan személy szerint nem láttam 1952 utáni Perákot, de olyan sok nincs is Mo.-n, hogy ez mérvadó legyen, az viszont majdnem biztosnak tekinthető, hogy 1960-ból nem maradt fenn széria előtti kísérleti Perák, hisz már a sorozatgyártás is lefutott akkorra.
Köszi az infokat!
kowy
Ha valóban Perék 175, akkor igen ritka, járműtörténeti ereklyének tekinthető darab. Ha viszont tényleg az, akkor ezek után kevéssé tartom valószínűnek, hogy 1960-as.
Most nezem, letezik ,hogy az 511-esre 30 vagy 31,5 lovat irnak az 516-osra pedig 27-et???
Mintha ugy remlene ,hogy az 516-ost nem europai piacra gyartottak volna...hanem japanra...
Ha igaz a teljesitmenybeli kulombseg akkor szerintetek mi lehet az oka? Mas a henger? Surites? Otlet??
Skacok!
Mi a kulombseg a 511 es az 516-os cross Cz kozott? Azon kivul ,hogy az 516-os ujabb...Teljesitmeny vagy egyeb elteres?
Rugó..Azt jelenti.Ezt a bakteleszkóposokra használták.A lengővillásokat nem így hívják már..
Háj Jawasok!
Bocs, hogy ilyet kérdezek, de valójában mit takar a perák(vagy pérák, már láttam így is)szó?
Háj Jawasok!
Bocs, hogy ilyet kérdezek, de valójában mit takar a perák(vagy pérák, már láttam így is)szó?
Hát, ha találsz egy jó 639-est, akkor miért ne?
csehcsoda
igaz nem engem kérdeztél,de engem is érdekel a dolog
tudomásom szerint az első kisérleti perák 175 volt ,sorozatgyártásba nem került,a perákok gyártását 1954 -be befejezték ekkor kezdtékaz első kiskereküek gyártását,ebben az évben vette mrg ajawa gyár a cz gyárat, és legutoljára a JAWA-nál csak egy biztos-hogy semmi sem biztos
Ha városban is akarod használni, kell a tárcsafék, a dob, hiába duplex, csak lassulgatni jó, ha jön a gyerek a labdával vagy besatuzik előtted valaki, annyit sem ér, mint halottnak a priznic.
Faluhelyen persze megfelel, ott úgysem mennek gyorsan az emberek, és kicsi a hirtelen fékezés valószínűsége.
Elektronikus gyújtást lehet rá bütykölni (trabant), de persze nem árt, ha van. Főleg ha sokat (napi 50-100km) akarsz vele menni. Ha csak egyszer-egyszer fordulsz vele, akkor nem kell majd túl sűrűn buzerálgatni a megszakítókat sem, évi egy-két alkalmat meg ki lehet bírni.
Igen pontosan ugyan az még a száma is úgy kezdődik hogy *634????????*
A kérdőjelek száma nem pontos. nem emlékszem fejből a számok mennyiségére.
Kérdezek pár furcsát, mert én bizony soha életemben nem hallottam egyetlen veterános kollégától sem Perák 175 típusú gépről, kíváncsivá tettél.
Egy kipufogója van vagy kettő ?
Fekete vagy bordó ?
Jawa jelvény van a tankoldalba mélyítve vagy CZ jel ?
Szivar alakú, hosszú hangtompítódob van rajta, rövid könyökkel, vagy rövidebb, halfarok végű tompító hosszú könyök előtéttel ?
Hány collos kerekei vannak ?
Kerek a kilométerórája, vagy ilyen torz ovál alakú ?
Az igazság h. felvidéki vagyok, és itt akad azér egypár. Átlagban kb 2-4000 Sk-val drágábbak-ami úgy 12-25000 Ft
Szerintem a 639-es elég ritka errefelé, és ha találnál is, valószínűleg megkérnék az árát is.... Talán, akkor inkább egy jó állapotú 638-as!!!! (szerintem)
Valószínűleg nem tökölök vele, megrendelem az újat, szerintem árban nem sok lehet a különbség és ez biztosan jól sikerül....
Hali. Kérdés a nagy veteránokhoz. Ha most tehetnétek, milyen 350-est szereznétek ben??? Tökre a 638-639 es között vagyok, merthogy az utóbbi elektromos gyújtás meg tárcsafék, szo tanács kéne....
Háj Matifu!
A szintérrel az a baj, hogy 160 fokon olvasztják rá(néhány helyen biztos van nagyobb hőt is kibíró por), és ez, ha rendesen bemelegszik a kipuff, szépen elkezd megfolyni, és tele tud menni mindenféle kosszal a műanyagréteg.
Nekem megcsinálták úgy 12 éve Kecskeméten a kipufogót is. De nagyon ki kell égetni, én lángheggesztővel csináltam, úgy, hogy rengeteg oxigént adtam neki, szinte izzott a kipufogó, nincs is gond a krommal a mai napig. Viszont megfontolandó az új, hiszen már akkor is (12éve) elég húzós ára volt a kromozásnak.
Szinterezésre nem gondoltál? Lényegesen olcsóbb, mint a krómozás, több szín közül lehet választani, mondjuk a tartosságáról kipufogó esetében nincs tapasztalatom.
Nem!!! Ez egy 1960-as évjáratú 175 ccm-es jawa ! Hasonló a formálya mint egy 125 csepelé ! Voltam gyűjtőnél és azt mondta h valószinűleg jawa perak!
Sehol. 175-ös Perak szerintem nincsen. Ha a békafejlámpás 175-ös CZ-re gondolsz, ahhoz börzéken, gyűjtőktől, esetleg motorosboltokban, attól függ, hogy milyen alkatrészekről van szó.
1962-68 közötti bringáról van szó, ugye?
Az előtéttengely tűgörgőscsapágy csészéje és az ezt biztosító zégergyűrű közé tehetsz hézagolóalátétet, a javítókönyv a váltó működésének kipróbálására útmutatást ad... (a szakirodalomból letölthető) A sajátomhoz elég volt ide egy leköszörült fülű külső zéger.
sorszám: 8072 (53701)
( előzmény: Jawa350speed, 2006-05-28 10:18:24)
Nem azt írtam hogy abból vegyél ki szemet ami most van rajta, hanem azt hogy a lada vezérműláncát kell annyi szemesre össze venni mint a jawa-é. Váltóhézagolás ,beállítás ügyben nem tud nyilatkozni senki sem? Pedig el kellne a segítség.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|