:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
srácok valakinek van/volt CZ175-je? :D
szeretnék tudni róla pár dolgot.
Akkor ne panaszkodj :) A minőséget meg kell fizetni. (sokszor a sz@rt is :( )
Mondjuk, tengelyt lehet hogy olcsóbb lett volna venni :) de a perselyek jobbak mint a gyári megoldás.
Elég igényes munkának hangzik, szerintem megérte.
A 4 órás munka a fél napját elvette, jó eséllyel aznap már bele sem fogott komolyabb melóba. Jellemzően ilyen apróságokat már nem nagyon vállal az a pár megmaradt esztergályos. Örülhetsz, hogy egyáltalán szóba állt veled :-D Használd egészséggel!
Köszönöm!
Sejtettem de nem voltam benne biztos.
A robbantott ábrán se látszik hogy van e, és amit szétszedtem blokkot abban sem volt.
Üdv charlye73!
Természetesen kell!
Meg tudnátok mondani, hogy 638-as nál a kuplung kiemelő pálcák közt kell lennie golyónak? Az automatánál van azt tudom.
Köszönöm!
Szia!
Nem akarlak elkeseríteni, de én 3000ft-ért vettem használt komplett villát, hibátlan rozsda mentes tengellyel.
Plusz két új csúszóbetét és a postaköltség. Ez 6000ft-ba állt meg.
Az esztergályosnak mint az autószerelőnek, biztos óradíja van. És az sajnos nem kevés.
Tudom utólag könnyű okoskodni, de sajnos csak ma regisztráltam ide,korábban biztos azt ajánlottam volna neked, hogy keress egy jó használtat.
Ez kimerítő és hasznos válasz :)
Köszönöm!
Szerintem nem érdemes. Hiába jó minőség, nem erre a motorra van kitalálva. Mire minden terhelésre beállítod megőszülsz. (Ha egyáltalán be lehet.)
Az sok?
4 órás meló+ anyag+ áram.
Nem beszélve a tudásról amit beleadott, meg az esztergagépről amit megvett.
Szerintem ez elég jutányos.
Sziasztok!
Készen van az új lengővillatengelyem! Teljesen kaka ami benne volt, nem a felületen hanem a meneten feküdt fel a tengely, azért is kottyant hatalmasat, s a perselyek is szarrá voltak kopva. Teljesen új lengővillatengelyt gyártott az esztergályos 22 es húzott acélból, két új bronzperselyt, zsírzónúttal, s fel is dörzsárazta. Mit gondoltok mennyibe fájt? Azt hittem seggre esek mikor kimondta... 13.600 jó magyar forintot kért egy kb 4 órás munkáért. Mondjuk ha megveszem az utángyártottat se jártam volna jobban. Egyszer kell megcsinálni, s legalább most már úgy áll a lengővillám mint a beton :D
Tibi2T gyöngyszeme:
17kW-osnál: 40-es alapjárati, 65-ös átmeneti, 72-es tűsfúvóka van.
Volt 18 kW-os, itt : 40, 65, 85
19kW-nál: 40, 72, 92
639 és 640-eseknél: 40, 72, 100.
A véleményetek érdekelne az ügyben hogy a 350-638as jawara érdemes e más tjpusú karburátort feltenni? Gondolok Dellortora vagy hasonló.
A gyári karbiba nekkora a főfúvóka?
Köszönöm!
Bocs srácok előre is, mert már kérdeztem ugyanezt hónapokkal ezelőtt... visszanézni lusta vagyok. :) CZ175 vásárlásán gondolkodom és ilyen kérdéseim vannak:
- minőségileg milyen? (értem ezalatt az anyagot, a precizitást)
- mennyire jó teszem azt a váltó, a karbi, a teleszkóp, vagy az épp most emlegetett hátsóvilla-felfogatás?
- ha van valakinek ilyen és használja, akkor szívesen vennék egy listát a problémásabb részekről emailben: hzoltaan@gmail.com
Kösz!
Szia! köszi a választ, hát meg tudtam hogy miért nem megy bele.
Egyszerűen azért mert a berúgó tengelynéla dekli belső fele akad.A magassága sem jó mert csak úgy lehet bele kínlódni félig, ha a hengerfejet le veszem.De akkor a hátsó lemez amihez a blokkot csavarod annak a középső része nincs ki marva,és abba nem megy bele a berúgó tengely ami keresztben van.Jól meg cifráztam, de inkább holnap küldök képet.:) Szóval kissebb.Üdv RAT
Hello Vagretia! Én segíthetek neked, de a kérdés, hogy mit akarsz felújítani és mennyi idő alatt, mire van kereted?
Nekem a 353-as blokk volt 75eFt. Ebben az esetben szinte minden ki lett cserélve. Ha jó szakembert akarsz akkor vidd el Tábori úrhoz aki megcsinálja neked rövid idő alatt szakszerűen. Én hobbyból foglalkozom a saját motorjaimmal, de minden gépmunkát csináltatok, és alkatrészt a csehektől rendelek. Ad 3, ha van egy tiszta helyed, akkor te magad is meg tudod csinálni, nem sok célszerszám szükséges. Rezsó, egy pár kiütő, és egy pár dugókulcs. Mint a jó háborúhoz pénz, pénz, pénz szükséges.
Hello Ratbike, hol akad el? Van képed róla? N+1 gond lehet, a két motor csak hasonló, de nem feltétlen egyforma. Kattints néhány képet a vázról és küld el a ptm004@gmail.com-ra. Ha lehet arrol is ahogy elakad.
Pl a 250ccm alatt a tank is más a trafó alatti kivágásnál. Nem feltétlen kopi pasta a két motor.
Üdv!
Tamás
Nincs mit, könnyű dolgom volt, mert van egy vázam amin jól mérhetőek ezek a dolgok. A blokkon nem lehet tisztességesen megmérni.
Üdv!
Tamás
sorszám: 25200 (137052)
( előzmény: VisegrádiMotoros, 2013-01-24 20:47:06)
Sziasztok!
Segítséget kérnék.
Miért nem megy bele a jawa csepptankos 125 ös vázba a 250 es csepp blokk?
Minden lyukméret stimmel de mégsem bírom bele rakni.
Üdv RAT
Ez remek, köszönöm szépen! Mondtad, hogy megméred, de azt nem gondoltam volna, hogy ennyire pontosan. Még egyszer, köszi!
Sziasztok! Új(-régi) jawas vagyok. Szerelői segítségre lenne szükségem. Egy 250-es 559 jawam van. Szentendre-Budapest-Vác háromszögben keresnék olyan szerelőt, aki rendbe tudná kapni a gépet, és megbízhatóvá tudná tenni.
Amit a mociról tudni lehet:
2006 környékén lett az enyém, egy jó hosszú állás (kb 8 év) után raktuk össze annyira, hogy guruljon (semmi nagygenerál, csak kisebb állítgatások) és le tudjam műszakiztatni. Sajnos egy szezont tudtam menni vele, a végén eltörött a váltóban a léptetővilla, meg elektromos gondok is jelentkeztek (szerintem elég sok rosszabbik-fajta-sufni megoldás van rajta), és mivel nem tudtam időt szánni rá (költözés, helyhiány), újra pihenő pályára került. Szóval ami biztosan sz@r, a váltó és az elektromos rendszer, illetve minden ami 8+6 év állás után rossz lehet.
Ha nem is egyszerre, de szeretnék belőle egy használható motort építeni, amihez első körben mindenképp egy jó szakembert szeretnék segítségül kérni. Ha valakit tudtok, vagy esetleg Ti vállalnátok ezen a környéken, az nagyon jó lenne. Köszi előre is. Üdv mindenkinek!
Minek bele olyan, az MZ/Jawa sem működik víz alatt! :-D
De komolyan, tömeggyártásnál az ára lényeg.
Mi a fenének tettek volna bele teflont, tűgörgőt stb.
Olcsó, egyszerű motor, mondjuk max. 10 évre és normál hétköznapi felhasználásra.
Minél olcsóbban és egyszerűbben összerakható/javítható.
Ezt már mindkét típus bőven túlteljesítette.
Nem voltak azok a mérnökök hülyék.
Pedig tudnék olyan típust mondani ahol hülyék voltak, még kapitalista járműveket is. .-)
A Jawa mérnökei hajlamosak voltak ilyet művelni. Volt egy elképesztő jó ötletük, de nem minden esetben gondolták végig, vagy a prototípuson jó volt, de szocialista gyártási gépezetben már csak szerencsétlenkedéssé degradálódott.
A grafitos teflon jó anyag. De ha esztergálnak belőle egy perselyt akkor egy szavam nem lenne rá.
És ezzel elérkeztünk a megoldáshoz. Eszméletlen jó csapágy anyagok vannak fillérekért. Én egy teflon szerű, de annál jobb paraméterekkel rendelkező, ZX-100 típusú műanyagból esztergálok magamnak perselyt (az MZ-hez)
Ez a grafitos teflonhoz hasonlóan önkenő és gondozásmentes, ráadásul víz alatt is tökéletesen működik.
Ha összerakásnál egyszer megzsírozzák, akkor könnyen szét jön akár évek múlva is.
Ha ezt elfelejtik és összerohad az nagy szívás!
Szerencsére az MZ-n az egyik oldalon hosszabb menettel oldották meg a tengely rögzítését. Ezzel egyre szélesebb közdarabokat betéve a saját anyájával szépen ki lehet húzni az egészen alaposan összerohadt tengelyt is.
Általában a tengely megússza a mutatványt.
Én meg Jawa lengővillát nem szereltem még, bár volt több Jawam is, de ez mindben jól működött.
Hogy őszinte legyek egyszer összeraktam, majd kuplungon meg gyújtáson kívül semmit sem szereltem a Jawa-n, mert tök jól működtek.
A pongyola megoldások is lehetnek tartósak. :-D
Hello!
alapfeltételek: A: felső mellső rögzítés, B: mellső alsó rögzítés; C: hátsó felső rögzítés; D: hátsó alsó rögzítés
A következőket mértem furat közepen: blokk vastagság 30mm mindenütt. A-B=100mm, C-D=100mm, A-C=358mm, B-D=315mm, A-D=366mm, B-C=327mm.
Ha van lehetőséged, akkor CAD-ben szerkezd ki és tudod pontosítani, +/-1mm toleranciát adnék a méreteimre. Ha nem tudod szólj és kiszerkesztem.
sorszám: 25193 (137017)
( előzmény: VisegrádiMotoros, 2013-01-22 19:58:42)
Attila, pont azért, mert általában a persely megrohad a tengelyen, ha normál gazdája van akkor nem gond, de ha el van hanyagolva a motor akkor általában az is kuka lehet. Ahogy irtam is nincs tapasztalatom MZ-vel, nem láttam (szereltem) MZ-t.
Keri, nekem csak a "sufni" megoldás verte ki a biztosítékot, nem ezt vártam tőled. :-)
Egyébként sajnos az után gyártás miatt a szilentes megoldás sem lehet tökéletes. Sajnos nem minden esetben megfelelő a gumi minősége. Más esetben voltak ilyen tapasztalataim. Minden esetre a szerelése nehezebb, ha jól akarod összerakni és nem akarod előfeszíteni normál terhelés alatt.
Azért utcán, átlag használatkor egy ilyen teljesítményű motornál szerintem tök mindegy, hogy nyúlik, vagy nem.
Ez gyárilag nem egy sport motor! :-)
Ezért kell bronzot vagy műanyagot használni.
Az nem nyúlik és elegáns :)
Nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy melyik jobb, az MZ-é gépészetileg elegánsabb megoldás, A Jawán a teflonszalagos szilent viszont nem nyúlik terhelve mint a rétestészta :D
Igaz, de szárazon mégsem szeret. Nedvességkiszorítás, meg azért mégis csökkenti a súrlódást a kenőanyag.
Egy sértett Jawa önérzet :)))
Bocs, lehet hogy tényleg erős volt.
Motorozni én is szerettem a Jawaval.
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_info.php?cPath=41_316&products_id=3896
Ennyi. Ez egy korrekt műszaki megoldás.
Tengelyt minek cserélni? Az nem kopik.
Ha van egy elhibázott műszaki megoldás, amit olcsón lehet korrigálni karbantartás keretében, akkor miért is ragaszkodjunk a rosszhoz?
Miért kellene az Mz-n tengellyel együtt perselyt cserélni, mikor gumi szilent van benne?
Megeszi a gumi a tengelyt? :-)
Egyébként az MZ jobb megoldás, de az is jól össze tud rohadni, és lehet a szétszedésével szívni bőven!
De a szilent gumin kívül akkor sem kell mást cserélni benne. (ami pár száz forint)
A Pannóniát soha nem értettem, hogy miért az egész lengővillát tologatják. Tipikus KGST megoldás. Valami delíriumos tervezőnek eszébe jutott, drága volt előállítani de semmivel sem volt jobb mint a többi, hát akkor így gyártották. :-)
Igaz, legalább egyedi ötlet volt.
Köszönöm válaszod!
Nekem van 634-es blokkom, ahhoz tudnék viszonyítani.
Megmérnéd nekem az 559-es blokk első-hátsó felfogatási pontjainak távolságát? Csak úgy nagyjából centire, luktól lukig.
Hello Keri! Lássuk az MZ-ről a képeket, mert a Jawa gépészetileg a legegyszerűbb és költséghatékony megoldást választotta. Gondolom ez állt szem előtt mikor az egyszerű persely és tengely párosítást választották. (Van Pannoniám is, na az igazán elvetemült a hátsó villa rögzítésben a kombinált lánc állítással, egy kicsit "túlgépészkedték" az akkori mérnökök). A JAWA jó, csak néha költeni kell rá, nem sufni megoldás. 5000Ft-ból javítható a tengellyel együtt lehet ennyiért a perselyt cserélni. Mennyiért cserélhető az MZ-nél tengellyel együtt? Az összes többi megoldás csak költségesebb lehet, ez ma is fő szempont, és mégsem sufni.
Arra gondolt, hogy a bronz saját abráziója után a porral önkenővé válik.
Baromi egyszerű kicserélni, én már csak tudom, 2 évente cserélem :D Idén enyém is kap 2 perselyt, meguntam a szélmalomharcot. A Simsont már átperselyeztem, ég és föld, főleg utassal.
Hát ez borzalom.
Hol tanulták ezek a gépészetet?
A világon mindenhol bevállt megoldás a gumi szilent, bronz vagy műanyag persely, tűgörgők, de nem. A Jawanak ki kellet találni valami nehezen szerelhető sufni megoldás.
Ilyenkor mindig eszembe jut, hogy miért cseréltem le a Jawamat MZ-re :D
Keni magát de nem örökké.
Évente illik után kenni.
Ahogy korábban írta valaki, zsírzócsöcs, meg meg a hozzátartozó zsírzó nút kell.
Évente egyszer nagynyomású zsírzópumpával belenyomni zsírt amíg a réseken ki nem jön.
Szabbensz! Eredetileg teflonszövetes csúszóbetét jár bele. Enyémben is ilyenek vannak már. Ezt a vaspersely és a lengővilla közé kell tenni. Jó sok grafitos zsírt tettem bele ennyi. Azóta sem lóg. Ami fontos hogy minden a vaspersely és a lengővilla is jó állapotú legyen. Semmit nem ér ha teljesen rozsdás. Még annyi, hogy azt a teflonszövetet úgy kell beilleszteni, hogy az érdesített oldala legyen kifelé, szóval a persellyel érintkező felülete a simábbik legyen.
Innen vettem: http://www.futarmotorosbolt.hu/product_info.php?cPath=440_458&products_id=3840
Oké, akkor kb úgy lessz. Meg ajánlották hogy úgy csináltassam, hogy marjon bele az esztergályos zsírzó nútot, s akkor keni önmagát...
Némely kereskedö ha nem akar vagy tud megszerezni valamit, szokott ilyeneket kamuzni.
Igen, a bronz jobb választás.
Ha évente adsz neki zsírt, akkor örök életü.
Hmm, akkor nem tudom honnan szedte hogy nem lehet kapni... ni mindegy, elnézést a téves infóért! De kihagyom a textilbakelitet, inkább bronz...
Rogyásig lehet kapni textilbakelitet.
https://www.sin-us.hu/ipari-muanyagok/textilbakelit.html
Viszont a textilbakelit ettől függetlenül a legrosszabb választás erre a célra.
Tisztelt fórumozók!
Utána néztem a megoldásoknak. A textilbakelit kizárva, mert állítólag környezetvédelmi okokból tiltólistára került, s egy ismerős szerint csak Ukrajnában lehet kapni.
Egy esztergályos barátom megcsinálja bronzból, már csinált ilyet, agyig kenem zsírral s tán jó lesz. Köszönöm a segítséget mindenkinek! :)
ui.: Van egy 12 V os Hall jeladós trabant gyújtásom eladó, át van alakítva Jawa felfogatására, tökéletesen működik, csak azért adnám el, mert Müller féle elektromos gyújtást szeretnék a gépezetbe :) Árban megegyezünk!
valóban, az utángyártott huzalok rendkívül gyenge állagúak, hamar kinyúlnak (pl. fékbowden, egyre csak nyúlik, mint a rétes) jóval alacsonyabb keresztmetszetűek az elvártnál. én is magam gyártok mindenféle bowdent, a kereskedelemben kiváló adottságú huzalokat és vezetőket lehet kapni. én egy régi tüzipákát fogok hadra, amikor bowdent gyártok, van egy halom spéci forrasztó ón, meg sav...
Végszükség esetén jó a textilbakelit, de teflon, ZX100-as műanyag, vagy POM-C jobb oda. Ezek mindegyike alkalmas csapágynak. A textilbakelit szerkezeti anyag inkább.
Ha megvan hogy mit akarsz, lerajzolod, és esztergályossal megcsináltatod, legyen az ő baja az anyag beszerzés :)
Amúgy www.holes.hu itt mindent kapsz, vagy www.bronzker.hu itt is vannak alap dolgok. Mindkét helyen van kisker kiszolgálás.
Az nem gond hogy kiiktatod a szilentet. Sokkal stabilabb lesz a futómű nélküle. Az ütést meg kényelmesen elviselik a műanyagok.
A bronz sem rossz, csak drága, és néha zsírozni kell.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|