:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Mit ér meg neked a forgórész?Igazából jó lenne ha kompletten vinnéd...
HALLÓ
Még mindig nincs ötlet az 1sebességes JAWA
döglött gyújtására???
Sajnálom,hogy nem tudtam segíteni,úgy néz ki,hogy nem olyen egyszerű,hogy egy kábelt ide kötök vagy oda.PDARANYI kollégát kéne megkérni,hogy levelezzen a Vape-vel,mit mondanak ők erre.Lehet,hogy megvan a megoldás,csak nem találtuk meg a honlapon.
sorszám: 8168 (54122)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-05-30 21:44:21)
gyurci
Üzembe helyeztem a gyujtás,de nem mértem rá.
Igazábol segg vagyok az elektroönikához,igy azt hiszem a töltés jelzöröl is lemondok.
Másfél éve áll a motor,örülök hogy most beindult.
Arra a következtetésre jutottunk haverral,hogy ez a gyujtás leginkább a szimszonéra hasonlit,akkumlátorral "megerösitve".
Az akumlátorrol fogok lehuzni egy pozit5iv szálat a gyujtás kapcsolo(30)-ra és ott majd szétágaztatom.
Sajnálom hogy nem értek az elektonikához,igy kisérletezgetni se merek vele:(
Örülök hogy megvan és hogy müködik..
És le vagyok kötelezve a segitségért..
mégegyszer köszi..
üdvözletem
S O S keresek 12v-os Jawa generátor forgórészt esetleg komplett generátort !!!
Bp. vagy környékére érte megyek
hát nekem megszűnt az olajfolyás...
CSAk azt tudom ajánlani, amit már alant is tettem.
megpróbálom bár próbáltam én is így de nem jött...azóta ereszt igazán...:)
hali!! eladó jawa perák alkatrészek 250 -hez, ár megegyezés szerint telefon; 0620/992-4528
Akkor helyezd üzembe és mérj rá a két kijövő kébelre,de valószínű,hogy az állórészből váltakozófesz. jön ki és a szabályzó egyenirányítja is.
sorszám: 8161 (54073)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-05-30 18:42:42)
Nem,mert az izzó korlátozza az áramkörben folyó áramot,arra a bemenetre küldöd rá a 2W-os izzó áramát,amire a dinamó által termelt 200W-ot is.
sorszám: 8160 (54072)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-05-30 18:26:32)
Ebben nincs szénkefe,
Csak az állorészen van tekercs,a forgorész csak egy mágneses lendkerék.
Az állorészröl jön a két fekete,de mérni még nem tuom ,nincs üzembehelyezve.
üdv.
Elméletileg ha áll a dinamó,akkor a pozitív oldali kefén test van,az áramkör akku pozitív-izzó-poz.kefe-forgórész tekercs-negatív kefe-test úton záródik,az izzó világít.Ha jár a motor és van töltés,akkor a poz.kefén ugye pozitív van.Az izzó az egyik oldalról gyújtást kap,a másik oldalról is pozitívot,ezért nem világít az izzó.
Hogy van megoldva az állórész?A tekercsek mindkét vége ki van vezetve a fesszabhoz?
sorszám: 8158 (54068)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-05-30 18:21:50)
Ha az akksirok kapja a feszt a lámpa másik fele,és áll a motor,a kulcs be van dugva---akkor a fesz belemegy a vezérlöbe,nem teheti tönkre?
Az oké eddig világos,a viszajelzö lámpa kap egy feszt,de a lámpa a másik oldalrol honnan szedi a feszt?:)
sorszám: 8156 (54064)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-05-30 18:18:18)
Ez a rajz elég sematikus amit a gyujtáshoz küldtek,és csehül van..
azt akarom megvalositani hogy a gyujtás kulcs behelyezésével lehessenaktiválni a gyujtást.
Nem tudom hogy a töltés jelzö lámpát hogy tudom bekötni,,
sorszám: 8155 (54063)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-05-30 18:15:15)
Akkor a két fekete közül kéne kimérni azt,amelyiken pozitív van járó motornál,álló motornál gyújtáson meg test.Arra kösd rá.
sorszám: 8154 (54062)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-05-30 18:15:15)
igy van
4 kábel,teljesen fedi a valoságot
a 2 fekete az állorészböl jön
(mivel nincs semmi szinkölönböztetés,és a feszabon két szabad hely van,arra következtettem hogy mindegy melyik feketét melyik csatlakozora teszem)
jön ki egy piros és egy fehér
piros akkumlátor+
fehér akkumlátor-
Próbáltam,de nálam nem jelenik meg semmi,valószínűleg programhiányom van.Letöltöttem a z SZ13-as kapcsolási rajzát.Mennyiben fedi ez a valóságot?A kapcs.rajzon a fesszabból 4 kábel jön ki,piros,fehér és 2 fekete?
sorszám: 8152 (54060)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-05-30 18:04:00)
gyurci
ha nem lenne gond gyere fel a www.reset.hu/chat -re a motor szobában vagyok
ott gyorsabban tudunk komunikálni..
amugy igen 2 vfezeték jön ki belöle..
Jól láttam a vape oldalon,hogy a fesszabból kijön két kábel?
sorszám: 8150 (54046)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-05-30 17:52:35)
Üdv gyurci
Eddig a régi 6V-os dinamo volt rajta,most vetem rá egy Vape SZ13 jelü gyujtásrendszert,az alábbiakban taglaltam hogy mit tartalmaz.
Tudom hogy van dinamonál bekötve a lámpa,de nem tudom hogyx ennél a gyujtásnál is be lehet-e kötni
Lehet hogy nem lessz töltésviszajelzö lámpám?:)
Üdv.
Végülis ha dinamós,akkor mindegy.Rakd össze annyira,hogy induljon és járó motornál mérd meg,hogy a dinamóból kijövő két szál közül melyiken van pozitív feszültség testhez képest.Arra kösd rá a visszajelzőtől jövő kábelt.Ha tölt a dinamó,akkor az izzó mindkét lábán pozitív lesz,nem fog világítani.
Hali!
Milyen motorról van szó konkrétan?634-es, 12V-os dinamóval?Mi a Vape típusszáma?
Gyuri
sorszám: 8147 (54040)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-05-30 16:44:50)
Bocs, de ebben már nem tudok segíteni, de biztos lesz itt olyan aki fog.:)
sorszám: 8145 (54031)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-05-30 16:38:16)
Én sem vagyok szakember:)
amit le kellett szednem:
fesszabályzó
régi dinamó
gyujto trafók
ami felkerült rá:
uj gyujtásrész
fesszabályzó+vezérlö(ez a kettö egyben van)
gyujtotrafo
ami csipi a csörömet hogy nem tudom hogy kössem be a töltés visszajelzö lámpát..
Bocsesz, de nagy elektromos szakember nem vagyok. Megnéztem a 6V-os VAPE-t (SZ14), és ha jól látom, ott jópár dolgot ki kell cserélni, többek között a szabályzót is, meg ha jól látom a dinamóba is belenyúltak. A VAPE-s rajz az irányadó, aszerint tényleg az akksi tápvezeték direktben van rákötve.
sorszám: 8143 (54028)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-05-30 15:05:26)
de ez 634-:))
és van kapcsolási rajzom,de az átfedéseket nem tudom a vape és a gyári kapcsolási rajz között..
Ezen töröm a buksimat..
Hát pedig mellényúltál..:))Van.250es, és 400as is.
Egyszerűbb, ha megadom a linket a kapcsolási rajzhoz itt a szakirodalomban:
http://www.szocimotoros.hu/download/jawa638.gif
Szerintem ezen minden rajta van, meg fogod találni, mit hova kössél.
sorszám: 8140 (54016)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-05-30 14:53:35)
piros--akumlátor+
fehér--akumlátor-
Kérdéseim:
A rajzon feszszabályzo,közvetlen össze van kötve az akksival..és utána van csak beiktatva a biztositék...Ez reális igy?
a töltés vissza jelzö lámpa két vezetéke:
gyujtáskapcsolo 15
régi 6v-os fesszabályzo D érintkező---------ezt most hova kössem?
Skacok!
511-es CZ blokk es az 511MX kozott mi a kulombseg? Mi a turo az az MX??? Mas blokkoknal is lattam mar!
Tud valaki nem legyezo (lepke) hengerfejes cross CZ-rol??? Elvileg van de en nem tartom elkepzelhetonek...csak ,hogy nehogy melle nyuljak!
Szia!
A piros meg a fehér vezeték az oké, de azt nem értem, hogy jön ez a Vape felszereléséhez. Ha megnézed annak a bekötési rajzát, gyakorlatilag a régi trafó 15-ös pontra menő vezetéket kell rá csatlakoztatni, illetve a jeladót a gyújtóegységgel összekötni.
sorszám: 8137 (54011)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-05-30 14:04:59)
Még anyit had emlitsek meg:
Hawerom 175-ös javaján is ez a Vape tipusu gyujtás van,de 6V-os.
Az ö lendkerekét minden baj nélkül fel lehetett helyezni..
Lehet hogy a 12V-os lendkeréknek más az ékhornya?
Arra lennék kiváncsi hogy mien ék van a 638-as fötengelyen..
Köszi
Üdv.
sorszám: 8136 (54007)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-05-30 14:04:59)
Sziasztok
Segitség kellene,remélem tudtok adni.
Épp egy Vape tipusu gyujtás felszerelésén fáradozom.
Powerarc által emlitett tipus,12V-os változatát.
Öszekötés megvan,csak a feszabályzo részéböl jön ki két vezeték:
-piros-----ez az akumlátorra megy?
-fehér-----ez egy test szál lenne?
Nem tudom hogy kössem be ugy hogy a töltés vissza jelzö lámpa is müködjön.
Amugy ez is egy 634-es blokk.
Eddigi tapasztalatom:
A gyujtás forgorésze(mágneslendkerék)ékhornya kb.2mm-el kisebb mint a fötengelybe lévö ék.(ezt sajnos le kelett reszelnem,mert kölönben nem fexik fel az önzáro kúp.
Ha valaki tudna az elektromos bekötésbe segiteni az kérem nézzen fel hozzám a :
http://www.reset.hu/chat -re
Elnézést a reklámért...
Egyedül az SZ14-et látom 6V-os géphez.
Akkor a VAPE MZ04 nem lesz jó hozzá. Nézd meg a http://www.vape.cz/ honalpon, hátha van valami megoldás rá.
Simán. Még 40-50-et is, ha valóban jó és átíratható.
Hali.
Szerintetek egy Cz250 hibátlan gyáriállapotú, 5000km van benne, forgalmija van, 25000FT-ot megér?
Sziasztok!
Egy baratom (szinten) szerzett egy 1977-es Jawa Mustangot, amit darabokba szedtunk, aztan osszeraktunk, es egesz jol sikerult, csak az a baj, hogy full gaznal 2-esbe is es 3-asba is fullad, erolkodik, es nem igazan jovok ra, hogy miert. Van valami otletetek (gyujtas, ilyesmi)?. A masik: szintetikus 15W40-es motorolajat ontottem be a valtohoz, hogy legyen azert valami( csak ez volt otthon). Az jo bele, vagy inkabb csereljem le valami masra?
Egysebességes JAWA 20 év állás után nem ad szikrát.Mi lehet a gond???Megdöglött a tirisztor?
Hali! Békés megyéből megy valaki a hétvégi CSemői buliba?
638-asod van? Akkor csak a megszakítót kell leszedned, annak a helyére megy fel a vape, a generátort nem kell piszkálni.
Beszéltem a bolttal. Nem igazán értettem, de azt mondta, a dinamót ki kell dobni, s annak helyére kerül. Az ára 5200 korona. Jó ez így ?
Hali!
Jawa 638 Twin Sport-hoz keresek jó állapotú ülést.
Gyuri
Kihúzod a kinyomórudat, és benyúlsz egy kis kampósvégű akármivel, és szép lassan kibuzerálod.Én is így csináltam..
Ez mind ok csak azt nem tudom hogy tudnám kiszedni ezt az egész hóbelebancot a blokk szétkapása nélkül, van erre valami bejáratott módszered?
Sziasztok, megszeretném kérdezni hogy megy e valaki a Csemői buliba Miskolcrol?
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|