:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Láttam már ilyet. Akkor fordul elő, ha nem melegen behúzzák a főtengelyt, hanem hidegen összehúzzák a blokkfeleket. Azért az a nagy görbület mostani mérésem szerint .4mm a sonka pereménél nézve.
Más kérdés: most nézem a csapágyakat, ebbe szoros illesztésűek vannak a főtengelyen. Ez normális? Motorba általában C3-at szoktak rakni.
Szóló Dutra vagy oldalkocsis? Már hogy motoros fórumon keresel rá alkatrészt... :)
Hali! Most vettem egy Dutra UE-50 nagyon jó állapotú csak a műszerfalja nem eredeti.
Valaki nem tud hozzá egy eredeti műszerfalat?
Hát, hogy az alsó csap elgörbüljön ahhoz elég nagy gányolásnak kell lenni az összerakásnak.Meg ha AZ elgörbül egyszer. akkor már régen nem forogna át a főtengelyed sem.Inkább a furata tágul ki, deformálódik el.Viszont azon nem nagyon lehet segíteni..
De te láttad a főtengelyt a szemeddel...
Gondolom nem a tengely görbült el, inkább szakszerűtlen összerakásra gondolok, ekkor az alsó csapszeg görbül el, felújítás során azt is kicserélik. Legalábbis remélem. :)
Rugót kapsz a Futárban, VI-ker. Zichy J. u. 34 alatt , T: 3121526, főtengelyfelújítást is vállal.
A Nagymezőhöz közelebb ugyanitt van a 4 Kelemen, ott szintén ugyanez megoldható, de inkább az előbbit javasolnám.
Gylab.
Ha váltókar visszanyomó rugó kell, tudok adni, ha a 18. ker nincs túl messze. Én anno gyártattam egy tucattal, pont az ilyen esetekre.
Jawa főtengely felújítás Budapesten :
Kossuth és tsa. gépműhely,
Bp. X. Gyömrői út - Újhegyi út sarok. Bejárat a Gyömrői út felöl.
Tel : 06-30-950-08-04 vagy 06-1-265-09-28.
Üdv,
Peti74
Inkább vegyél egy "újat".Mármint bontottat, de olyat ami nem üt a házba bele.
Hol keressek ilyen rugót Budapesten?
Más: hol újíttassam fel a főtengelyemet? Annyira görbe, hogy beleüt a sonka a házba.
Az a reteszelőrugó, amiről írsz, annak a visszarakásához elég egy telefonkártya , vagy egy ugyanakkora vékony pl. alulemez. A gyári célszerszám gyakorlatilag ugyanezt tudja.Ha a lemez a helyén van, ezen csúsztatva egy mozdulattal helyére lehet tolni a reteszelést.
sorszám: 8261 (54538)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-06-04 20:45:58)
Hali!
A blokkom lassacskán előrehalad az összeszerelés útján. Épp néztem azt a 2 rugót, ami a berugókart tartja középhelyzetben. Gondoltam, hogy ezeket is kicserélem. Jarovcében csak egy darabot tudtak adni. Viszont ez vastagabb drótból van tekerve, mint az enyémben van, tehát erősebb. Van valakinek kézközelben ilyen rugója és meg tudná mondani hogy az milyen vastag? Gondolom az erősebb is jó, legfeljebb alulra teszem.
Üdv.
Arra a két rugora gondoltok,aminek a végén két kis kapcsoloköröm müködik?
Van egy megoldás,ha azt szerelitek..
ha már kint van,és vissza akarjátok tenni,be kell nyomni a körmöket,és leragasztani szigetelö szalaggal..hogy egy milimétert se logjon ki..
Be kell tzenni a helyére,és a tengelyt befelé nyomva egy szikével le kell váégni rola a szallagot.
ez kb 2 perces müvelet.
Hiába a szerszámhiány nagy Úr:)))
Üdv.:)
Üdv.
arra a két rugora gondoltok,aminek a végén két kis kapcsoloköröm müködik?
arra van egy megoldás,ha azt szerelitek..
ha már kint van,és vissza akarjátok tenni,be kell nyomni a körmöket,és leragasztani szigetelö szalaggal..hogy egy milimétert se logjon ki..
Be kell tzenni a helyére,és a tengelyt befelé nyomva egy szikével le kell váégni rola a szallagot.
ez kb 2 perces müvelet.
Hiába a szerszámhiány nagy Úr:)))
Üdv.:)
üdv!
Most raktam össze a gépet, de mikor be akarom indítani, a berúgkar ugrik, mintha az általamegahjtott fogaskerékbena racsni ugrana.. ez mitől leeht, hogyan leeht orvosolni??? előre is kössza válazokat
A két rugót én most cseréltem a 634-esemben, nálam a kiszerelt rugók kb 5-5 mm-rel rövidebbek voltak az újaknál, és az erejük is érezhetően kisebb volt. Célszerszám nélkül elég nagy szívás visszatenni a tengelyt, de a megéri megcsinálni.
Hali! Volt valaki Csemőn?
Én sajna nem mentem nálunk olyan rossz idő volt és úgy voltam vele oda-vissza 400km ne verjen szét az eső!
hali!! van eladó egy jawa 250 blokkom, 1970 körüli, a forgó része hiányzik + a berúgókarja+gyújt.felőli deklije, vannak plussz karbiházak, kuplung,állórész, egybe 6500 ft tel: 0620/992-4528
A 638-ashoz tudok hozzászólni csak, nekem az van. Ott, miután mindent bepakoltál a bal félbe, felmelegítve kell helyére tenni a jobb felet.Összekényszeríteni nemigen szabad, mert elnyomoríthatja a főtengelyt.
A váltókart két nyomórugó tartja meg középhelyzetben, amelyik a kuplung kosár alatt a pillangótárcsában van.Vagy elfárad, vagy eltörik, kapható, filléres cucc. Szóval jól tippeltél.
A kuplungautomata képét és beállítását szintén megleled a könyvben, de sajna pont ez nem egyezik teljesen a tieddel, - gőzöm nincs miért, sok cucc ugyanaz, legalábbis a katalógus nem jelöli x-szel , ami azonosságot jelent.
Szerencsére nem ez az első generálom, ez csak az első Jawám. Így aztán viszonylag könnyedén megcsináltam a főtengely kinyomót és a rugófeszítőt is. Behúzatni nehezebb lesz, mert van ugyan esztergám, de nem alkalmas menetelésre, és így nem egyszerű a behúzatót megcsinálni.
Meglepő egyébként a blokk belseje, szinte hibátlan minden, szinte új kétajkas vitonos szimeringek, hibátlan csapágyak, a főtengely középső csapágya meg 2mm-t kotyog. Alsó hajtókarcsapágyak szintúgy. Ha már megcsinálták ennyire, miért nem újították fel a főtengelyt is? Még egy kérdés: nem megy vissza a váltókarom alaphelyzetbe. Igazából ennek semmi okát nem látom. Létezhet, hogy egyszerűen kigyengültek a rugók?
Ja és még egy, kiszerelték az auto kuplungot ebből a motorból. Valaki tudna egy fényképet mutatni róla, hogy egyáltalán mi az és hogy működik?
Olvastam az előzményekben, hogy 634-esed van, ettől függetlenül hasznát vennéd a 638 -as könyvének,( erre gondoltam, de mire pontosítottam volna,már válaszoltál is :-) ) nagyon sok dolog azonos, mint pl. a blokkfelezés..
összerakásnál pedig megtanít derékszögelni, egyebek.. szóval nagyon hasznos.
Először is mindenkinek köszi a segítséget, a blokk darabokban, főtengely a kezemben, mehet felújításra.
Lehet, hogy én vagyok vaksi, de nem találtam ott olyat. 638 minden mennyiségben, mindenütt, de 634 hiánycikk. Azt hiszem elég logikus az egész felépítése, így, hogy látom, valszeg könnyedén össze is tudom rakni. Ha mégis elakadok, majd jelentkezek.
Még annyit, hogy a váltó tengely bronzperselyei cserélhetők? Be lehet ilyet szerezni, vagy álljak neki esztergálni?
A szakirodalomból letölthető a szerelési könyv. (Itt az oldalon balra a menüben.)Mindent megtudhatsz,a célszerszámok képei is ott vannak, teljesen jó és közérthető, legjobb kinyomtatni, hogy minden lépésnél kéznél legyen. Végigvezet a szét, és összeszerelésen.
Esetleg akkor hozzám tudnál vágni egy szélességi méretet?:)
Köszi:)
Hát kéne távtartónak lenni ott..
sorszám: 8247 (54467)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-06-03 21:20:42)
Üdv.
Azt hgiszem nem kell levenni azt a lemezt.
Nekem a gyujtás felöli oldal jött le könyebben,de ezt igy tényként nem akaroim kijelenteni,ez csak nálam volt igy.
Viszont
a gyujtás felöl az automata kuplungnál
van az a tengely,amiben egy hasitott ék van,azt ki kell szedni,és levenni rola azt az kiemelö bigyót:DD
A blopkkot tudtommal nem kell melegiteni,Azt hiszem van valami specko blok széthuzo szerszám..
Talán mások is segitenek..
Köszi, lent van. Nem is volt nehéz. Van elég sok szerszámom, így találtam megfelelő lehúzót.
A következő: blokkot kell húzni. Van annak valami trükkje? Melegíteni kell? Mennyire? A váltó működtetőjét (4 süllyesztett fejű csavar, amin a kar visszaállító rugók vannak) ki kell előtte szerelni?
A főtengely melyik blokkfélhez ragaszkodik jobban?
sorszám: 8245 (54462)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-06-03 21:11:36)
Akkor én is feltennék egy kérdést..
Cz 472-esem van
Az elsö tengelyen a villa és a kerék között van valami távtartó?(nem a fékpofás oldal,hanem a vele szembe lévő)
Cak mert nekem ott nincs semmi és ha meghuzom a tengelyt,akkor még van a teleszkop villának kb 5-6 mm elmozdulási lehetösége.
Köszi elöre is
Én egy elég combos csapágylehuzot használtam,de keten igy is megizzadtunk vele..
Akkor tényleg nem tudtam jol a melegitéses dolgot:)
Remélem azéé le tu8dja majd boxolni a helyéröl:)
Üdv.
Nem kell melegíteni....ha megfelelő lehúzód van, simán lejön..
sorszám: 8242 (54458)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-06-03 21:00:16)
Jól látod a helyzetet....:)))Kell egy lehúzó hozzá...Elég combos..Nagyon szimpatikus kúpon van rajta, szóval meg lehet izzadni vele..:))Ha le tudod venni a primer láncot, akkor esetleg egy közepes csapágylehúzóval is boldogulhatsz...
Én egy nagy csapágylehuzoval estem neki..Eléggé ragados valoban..
Ha jol tudom(de ez nem biztos)Melegiteni is lehet,akkor elvileg a hötágulás miatt neged.De a fötengely szimeringet akkor csrélni kell..
Köszönöm, siker. A kuplunghoz csináltam egy rém egyszerű karos célszerszámot.
Most jönne a primer lánckerék. Azt miképpen kell hivatalosan levenni? Elég ragaszkodónak tűnik.
sorszám: 8239 (54454)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-06-03 20:06:03)
Hi peti74!
Lehet elkerulte figyelmedet(majus elejen volt tema), azert irok megint. Tobbunket (asszem 3-4 -n jelentkeztnk) erdekelt ez a plexi dolog. Nagyon barati volt az ar, csak kepet kertunk hogy nez ki.Irtad hogy a Suzukidon is az van, esetleg arrol kep? Jo lenne nyelbe utni. jelentkezz kerlek.
udv
Üdv.
A forgorész belselye menetes,abba a menetbe egy 8-as csavar megy bele.
keress egy 10 cm hosszu 8-as csavart,és hajtsd be ütközésig.kicsit ráhuzol még kulcsal,és le fog ugrani a forgorész.
A kuplung rugokat meg egy kombinált fogoval be lehet nyomni egy csipesszel meg ki lehet huzni..
Sok sikert
10-es villáskulcs, és nekitámaszkodsz.
Más. A kuplung rugóinak összenyomására nincsen valami jó módszer, vagy szerszám?
Hm. Ezt nem értem. Levettem a bütyköt, és a dinamó állórészét. Bele lehet tekerni egy 6-os hosszú csavart, ez rögzíti a bütyköt is. De mitől fog lejönni? Átmegy a csavar a forgó tengelyén, és nyomja a főtengelyt? Vagy valamit nem jól értettem?
sorszám: 8234 (54444)
( előzmény: Jawa350speed, 2006-06-03 19:18:11)
Hola mindenkinek!
Azt szeretném kérdezni, hogy hol lehet beszerezni Magyarországon a Vape mz-04-es gyujtást és kb mennyi pénzbe' van?
Előre is köszi!
Ha dinamó akkor keresel egy hosszú Hirtelen nem is tudom 8as vagy10 csavart és ezt beletekered a dinamóba miután levetted a bütyköt ami a kalapácsokat nyitotta. Sok sikert.
Sziasztok. Egy kis segítség kellene. Szedem szét a blokkomat, életemben először. 634-es. Sajnos szervizkönyvem nincsen, emiatt lenne néhány egyszerű kérdésem.
Hogyan kell levenni a főtengőről a dinamó forgórészt?
peti 74
kiegésziteném amit irtál-ha nem baj- bár 100% ig egyetértek vele. a 45 W elég ha egyébként minden rendben van.
Elég jó fesz szabályzót lehet csinálni az általad is emlitett dióda segitségével.Én skoda mechanikus g e n e r á t o r szabályzóra tettem két generátor diódat.Évekig hsználtam ,a fesz szab tekercse előtt van egy ellenálás ha ezt kiveszed máris 6v-os lesz.Egyetlen hátrány hogy nincs áramkorlátozó védelem-viszont olcsón meglehet csinálni.
Szerintem elég a az a 45W, amennyiben a fesszabályzás jól be van lőve. Abból a dinamóból diódás áramkapcsolással egész jó töltést ki lehet hozni.
Nekem az a tapasztalatom, hogy közepes fordulattól csak gyújtással olyan 4A, világítással (35+5+5 W) olyan 1A még mindig tölti az aksit. Az pedig bőven elég. A világítást (lehetőleg 6V 35/35 H4) csak akkor kell lekapcsolni, ha huzamosabb városi használat van, mert ott sok az alapjárat közeli fordulat.
Az meg, hogy világítással hamar "lepusztította" az akksit, az önmagában nem értékes információ. Ez mellé oda kellene írni azt is (például), hogy a kábelezés még a régi 30 éves drótokból áll, a fényszóróban 45W-os izzó van, a fesszabályzó 6,55V-nál vágott, és az amúgy csúcspontatalan mechanikus áramkapcsoló kb. 1,2A visszáramnál oldott. És akkor máris nem a dinamó a hibás, hanem a szabályzó, ami nem engedte, hogy a dinamó leadja azt "amit tud".
A 6V-os rendszereknél pedig főleg igaz, hogy az öreg, korrodált kábelezés is nagyban hozzájárul ahhoz, hogy még a jól szabályzott dinamó teljesíménye is felesleges fogyasztókon tűnjön el.
Az oldalkocsis motornak pedig rövidebb a szekunder áttétele, ezért ugyanahhoz a sebességhez nagyobb fordulat, így nagyobb dinamó teljesítmény tartozik.
Üdv,
Peti74
Szisztok!
Érdekel valakit gyári új kuplungkosár 250-es és 350-es Jawaba?6000/db
bigyula81@freemail.hu
Hello Peti!
Köszönöm a felajánlást, szívesen élnék is vele. De szerinted elég a 45W egy oldalkocsis motornak? Régebben ha világítással mentem vele nagyon hamar lepusztította az aksit.
Azért nem gondoom, hogy olyan nagyon méltatlan hely lenne egy szépen restaurált pannónia.
Egyébként egy május 5-ikei hozzászólásra reagáltál. Ha egy kicsit hamarabb írsz akkor a tiéd is lehetett volna. Ha a jawa és a pancsi között kellett volna választani, akkor nyilván a jawasnak adom.
Van még egy eredeti lábvédő burkolatom szintén az 559-esre való, ha esetleg érdekel valakit.
Üdv,
Peti74
Bocsesz.
45W-os forgórészem (is) van.
De én azt javaslom, hogy egy 45W-os forgórészhez használj olyan állórészt, amihez (szintén 45W-os) a fesszabályzó rá van szerelve az állórészre.
Azokat nagyon kulturáltan meg lehet ám csinálni, csak az áramkapcsoló helyett dióda kell bele.
Ha érdekel meg tudom csinálni neked.
Üdv,
Peti74
Hello Peti!
Állórészem van, 75W-os. A forgórészem ment tönkre, azt keresek.
Üdv: Zoli
Hello, Peti74!
Sajnálom,hogy kissé méltatlan helyre került a plexi, de köszönöm a gyors választ.
Kérem, akinek jawa 559-revaló nagyméretű, használható állapotú plexije van, jelezze!
Zloty.
Nekem van néhány 45W-os állórészem. Budapesten van, 18. kerület.
Üdv,
Peti74
Köszi Matya!
Száz szónak is egy a vége: 75W-os forgórészt keresek! :)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|