:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
érdekel:)
rákeresek fönök:)
A labirint-tömítés működését a P20-assal kapcsolatban többször is leírták (talán az Így gondozd a Pannoniádat c. könyvben is benne van). Ha részletesen érdekel, keress rá a neten.
sorszám: 8319 (54959)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-06-09 21:34:49)
ja és még jut eszembe.
a tárcsa nyitottabb részének kiegészitö darabja,ott kell hogy legyen a középső csapágy melett..
sorszám: 8318 (54958)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-06-09 21:34:49)
Csak az én tapasztalataimat tudom megosztani.Nem akarok vitát kiváltani.
Az a tárcsa ahogy észrevettem pár százados tulfedéssel van megmunkálva.Ha nem is szoros az illesztés,de legalább átmeneti.
Az én teoriám szerint,mivel könyüfémböl készült,és jo a hötágulása,ezért a blokk hömérsékletéböl is átvesz egy kicsit,igyaz illesztése szerintem szorosabb lessz.
Másrészt a tárcsa egyuik fele zárt,csak a tengely átmérölye van kihagyva rajta.
ugy látszik enyi elég neki..:)
A forgó labirint-tárcsa mellett létrejövő nyomásesés a tulajdonképpeni szigetelés.
Nem tudom mennyiben egyezik a 634-essel, abban ugyanaz a gyújtáskapcsoló, mint az Ikarus buszokban. Én egy BKV sorőrtől szereztem kulcsot. Ez egyenkulcs.
Nem lepődtem meg. :) De ezt miképpen csinálja? Semmi szoros illesztés. Vagy csak nálam hiányzik?
sorszám: 8314 (54952)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-06-09 20:54:07)
Üdv.
Meg fogsz lepödni,de pont az a tárcsa:)
Elakadtam logikailag. Még nem volt kéthengeres 2T motorom, ez az első. Elkezdtem gondolkodni. Az egyhengeres forgattyúsházának mindkét oldalán van szimering, érthető okokból. A kéthengeresnek a két végén is van, ezt is értem. De mi van a kettő között? Hiszen amikor az egyik szív, pont akkor van a másikon a felömlés. A legnagyobb nyomáskülönbség. Itt csak egy alu tárcsát találtam, ami a csapágy háza is egyben. De mi szigeteli a nyomást?
Üdv.
Ha jól emléxem,azt hiszem az MTZ(traktor)gyujtáskulcsa megegyezik vele.
Tégy egy probát mezgaz alkatrész boltba..
"Vállalom motorok, autók, boxok zárainak javítását, átkódolását, felújítását, elvesztett, beletörött kulcs esetén zárnyitást, kulcskészitést zár után vagy zár készitését a meglévö kulcshoz, használt autó vásárlásakor komplett zárgarnitúra cseréje árának töredékéért a régiek átprogramozását, speciális kulcsok másolását. Hívjon bizalommal, látogasson el mintaboltomba! Bp 1077 Izabella utca 36. Nyitva H- P: 9- 18h, SZo: 9- 13h Tel: 342- 01- 54/ 06- 20- 45- 45- 105, info@hevederzar. hu "
Na persze ez nem Keszthelyen van... de minden nem lehet.
Mit csináljak? (folytatom)
Az 1971-es gyártású 559-esem gyújtáskapcsolójához tartalék kulcsot szeretnék másoltatni, de a Keszthelyen lévő két kulcsmásolónak nincsen ilyen nyerskulcsa. Az ülés alatti zárhoz sikerült, mert régen a Skoda tanksapkazár ilyesféle volt.
(Ne veszítsem el!)
Üdv: Gyuri
Cseréld fel a trafókat, aztán a kondit, a gyertyát, sorban. Ha átmegy a hiba a másik oldalra, egyértelmű...
én is a megszakító rugóra gondolok. Gyertya új van benne. Azt már kizártam.
634-eshez angol nyelvűt tudok szerezni 3 000,- Ft-ért.
Jártam már úgy is,hogy nagyobb terhelésen a gyertyán lévő repedésen a szikra áthúzott
A szokásos hibákon kívül(kábelek,megszakító,trafó,kondi,gyertyakábel,pipa,gyertya)úgy hangzik,mintha a megszakító rugója lenne kilágyulva és belibegne a kalapács.
Köszi, sajnos egy kicsit mellé, 634-esem van. Egyébként segít sok mindenben, ezt szoktam olvasgatni.
A szerelési könyv itt van az oldalon:
http://www.szocimotoros.hu/download/jawaszkk.zip
Sajna ettől nem lettem okosabb, ugyanis az előző tulaja a motornak kivette az auto kuplungot belőle, nekem meg ez az első Jawám, így gőzöm sincsen róla, hogy egyáltalán mi az a fityfene, és hogyan működik. :( Életemben nem láttam még ilyet, szervizkönyvet meg nem sikerült felkutatni.
Ahhoz, hogy ki tudd húzni a tengelyt, le kell szerelned a villa alakú alkatrészt a végéről (ez az, ami sebességváltáskor kiemeli automatikusan a tengelykapcsolót). Ez alá tedd be a hézagolót.
Kihagy a bal hengerem !!!
Néha már 3500tól, de 4000 fölött inkább, az 5000et már egyáltalán nem bírja a gyujtása.
Tippek?
nekem van 1-2, de szivesen egyeztetnék :)
Ugyan nem nekem szólt, de engem is érint:
Most, hogy a kollégától kaptam új rugókat, látom a különbséget: az új legalább háromszor olyan kemény, mint a régi volt. Még nem raktam össze, az csak a hét végén esedékes, de ez alapján a rugóim biztosan totál gyengék voltak. (nekem sem ment vissza)
Egy kicsit pontosabban meg tudnád határozni a hézagolás helyét?
Nagy duma ez a bekopós :) Szerintem cseréld (cseréltesd) ki a rugókat, amik alaphelyzetbe állítják a kart. Ha ez megvan, a tengely jobb oldalára, a kiemelő alá tegyél be egy 14x0,5 mm-es hézagoló alátétet, akkor tengelyiránybn sem fog kotyogni. El fogsz csodálkozni a változáson.
Hát azt sajna nem tudom. Elvileg sztem. kb.0, de kérdezd meg Peti74-et. Biztos többet szedett már szét, mint én.
Így nem takarja, mert a perselynek van egy jókora pereme, amin van két bevágás, gondolom az olaj miatt. A 0.6 gondolom a hosszirányú játéka lehet. De mennyi lehet keresztben?
A hézagolónak szerintem a tengelyre felcsúsztatva kellene lennie, a legkisebb fogas és a bronzpersely válla között. Így valóban eltakarja a nútot, de ez sztem. üzemszerű is.
A játék, ha jól emlékszem, maximum 0,6 mm.
De miért nem a tengelyre jön a hézagoló? Itt teljesen betakarta a nútot. Amúgy mennyi lehet a játéka a perselyben a tengelynek?
Halihó!
A hézagoló szükséges, gyárilag pedig olyan mély a nút, hogy elég kenést kap a tengely. Ha mindenképp javítani akarsz rajta, azt javaslom, finom reszelővel picit mélyítsd meg a nútot, de a hézagolót tedd utána vissza. Szükség van rá, hogy a váltótengely lötyögése az elfogadható értéken belül legyen.
Egyébiránt szerintem annyira azért nem passzentos az a tengely a perselyben, hogy csak a núton át juthatna mellé az olaj.
Kezdek szembesülni a problémákkal. A váltó tengely bronzperselyes. A persely lyukas, azon át kap kenést, ha jól értelmezem, amit látok. Na igen, csak valaki alátett egy hézagolót, amivel be is takarta azt a nútot, amin keresztül olajat kapna. Szép. :( Szét is van kopva, mint atom.
Csavard ki teljesen az alapjáratcsavart. Ha a síber teljesen lenn van (gáz nélkül) könnyebben indul. A 634es szívása gyengébb mint a 638-é.
Szert tettem egy Cz175 450-05-re nem tudna vki hozzá szakirodalmat. Ez a cseptankos
Örülök. Ha látnád az embert hogy hogyan centíroz, bes***nál.
Kilós kalapácsot és pajszert használ, de csak egyet-kettőt üt és max egyet-kettőt reccsent a sonkák között a pajszerral. És az indikátoróra máris századon belül fut, akárhova teszi.
Kossuth mester egyike azoknak akiken valóban érződik az a 30 év rutin, még így is, hogy lassan nincs már munkájuk (mert kifogynak lassan a felújítható új autók pl.)
A 13k teljesen jó, ha ő adja a középső csapágyat. 12-ért szokta így, de neked cseréli az egyik kúpos csapot is a sonkában.
Üdv,
Peti74
Akkor a levegőszűrőt meg se nézted, (ha már annyi mindent kicseréltél)!?
Nem vagy egyedül, mindenki követ el marhaságot. Engem a 250-es Jawa majdnem megőrjített egyszer, hasonló okból, a város kellős közepén. A fél motort szétszereltem, újra és újra beállítottam, végül hazatoltam, pedig csak egy rongyot szívott be a nyereg alól... :)
Hell!Kész a 634esem váltója,minden ok,csak visszaváltásnál kissé felfelé is kell pöckölni a váltót, h vissza tudjak váltani 1általán.Azt mondta a szerelő csavesz,hogy ez normális, mert minden simmerring új benne és valami gumigyűrűt is tett a váltótengelyre, ami tuti megakadályozza, hogy olajfolyásom legyen.Amíg ez be nem kopik,be nem járatódik,addig ilyen lesz.VAN ILYEN???Vagy elfelejtette volna visszatenni a rugót ami alapállapotba húzza?Nem akarom leengedni az olajat meg széjjelszedni amíg ez nem tiszta.Más.Elektronikus fordulatszámmérőm van(Tábori tunig féle analóg)mivel eredetileg nem volt rajta.De én eredetire akarom visszacserélni.Megvan már a kivezetős blokkfedlap is a bele való műa. spiráltengellyel.,meg a bowden is.Feldobom rá és okés vagy kell bele még valami fogaskerék vagy az alapba van benne?
Tegnap elmentem a gépműhelybe, elvittem a főtengelyt. Csúcs az ürge, azt mondja szar a kúpos végem, de hátha talál, és tényleg! 13k-ért vállalta be a javítást, úgy, hogy én vittem a középső csapágyat. Nekem ez barátságosnak tűnt. Az látszott rajta, hogy nagyon nagy tapasztalata van konkrétan Jawaban. Péntekre készen van. :)
Csapágyakat, szimeringeket (nem tudtam menteni) megrendeltem a SIB-nél. (www.sib.hu)
Kaptam anyát a főtengelyre, így meg tudom csinálni a behúzatót is. Hét végén rakom össze. Biztos lesznek kérdéseim, majd fordulok hozzátok.
Örömmel olvasom, hogy van már valaki rajtam kívül, aki 634-re rakott 638 karbit. Dörzsárkészletem van, sikerült a fúvókákat belőni, jó is lett, de van egy nagy gondom. Nem indul. Biztosan működik a szivató, ki is szívja a nyálat a kamrából. De akkor sem indul. Ha fecskendővel benyomok 2ml-t, akkor elsőre indul. A szivató fúvókája is jónak néz ki. Mi lehet ennek oka? Az még érdekelne, hogy mekkora dúsító vált be neked?
merész vállalkozás !!!
Először is növelj hűtőfelületet Homokszórasd érdesre mind a hengert, mind a hengerfejet. A hengerfejből max 2 mm-t javaslok leszedetni. Nekem most utcai használathoz 1,3 van leszedve. Ja, és kihagyod a tömítést. A hengerfejen a ferde felületet is újra kell esztergálni, hogy ne üssön fel a dugó.Így gyakorlatilag csak a kupolás részből veszel el. Esetleg meg lehet próbálni a 2,5mm-t is, legfeljebb visszarakod a tömítést ha bekopog a kompresszió végett. A felömlőkből felfele köszörülhetsz első próbának 6 mm-t, a kipufogóból 5 körül. A hattyúnyakat ne bátsd egyelőre. Viszont, illesszed a széleit a hüvelyen és dugyatttyúkon lévő lyukakkal hogy sehol se akadjon a légáramlat. Ez vonatkozik a felömlőkre is. A blokk bemarásait és a felömlőket kell illeszteni, ill. növelni amíg az anyag engedi, valamint az öntöttvasban az öntési hibákat kicsíszolni. A kipufogó igen hitványul néz ki általában, csiszolásrs szorul. Az ablakokat növelheted KISmértékben oldalra is, De alakjukat szögletesröl módosítsd oválisra hogy ne akadjanak a gyűrűk.
Komolyabb tuninghoz bele kéne nyulni a főtengelybe is. Nem tudom, mennyi pénzed van rá, de ez nem olcsó móka.
A porlasztót cserélheted a 638aséra, de újra be kell karburálnod. Nem egyszerű a móka. A dúsítófúvóka túl nagy a 634es blokkhoz.
Min. Trabant megszakítók kellenek, vagy Trabant elektronikus gyujtás. Generátor gondolom nem kell, úgyis csak a teljesítményt szívja le a gépről. A gyujtás akksiról működik.
Ha eddig eljutottál, akkor még beszélünk.
Nem nagyon volt időm mostanában foglalkozni a mocimmal. De ma csoda történt, eddig ugye az volt a bajom, hogy nem ment, kicseréltem az összes elektromos biz-bazt, karbi pucolás, ment ,de 3ezer fölé nem.
Na, mondom ma ránézek(1 hét után), hátha megjavult magától. De nem. California tanácsára megnézem a légszűrőt,de még mielőtt levenném a fedelet, látom hogy a kis zacsi, amibe egy-két apróság van, félig be van cuppantva a szívócsőnél! Bazzzzz!
Kihajítom, próba. Megy, mint állat!
Ennyi. Senki ne legyen ilyen láma, mint én!
Nekem is új volt a moci, nem nagyon érdekelt eddig hol szívja a levegőt, bevágom a kis csomagomat, és máris megszívatja az embert!
Kezdők figyeljenek oda!;-)
Kösz a figyelmet!
Segítségeteket szeretném kérni, 350-es CZ-ből építek dragot!Tuningleírás érdekelne!(karburátor, kipuf., hengerfej...) S.O.S.
pincemuvek@freemail.hu
Köszi:)
Helló Rétiboglárka!
Épp darabokban van a 472.4-em. Lerajzolom neked a távtartót,ha megadod az e-mail-edet.
Üdv Emberek..
Segitségre lenne szükségem.
Cz 472(350ccm)tipusu gépemen,az elsö telószár és az első kerékagy között hiányzik egy távtartó gyürüm.(a kerék tengelyén van rajt)
Ha valakinek van,esetleg megtudná mondani a szélességi méretét?
Elöre is köszönöm.
Meg tudja valaki mondani, pontosan milyen menet van a 634-es főtengely két végén?
Sziasztok!
Hétvégén elindult a vas. Pár gond azért akad: Ha egy kicsit bemelegszik, a kuplung beragad, ha a kart kiengedem, s néha hirtelen megugorva, néha csúszással tudok 1-be elindulni. Az első telóból középen az összeeresztésnél szivárog az olaj. Nincs töltés az elindítás után kb. két perc mulva. A szénkefék tartója elég kolbász megoldással van berakva, talán lehet, hogy ezért. De a többi mitől lehet??
Hát nem egy könnyű feladat, ha nagyon szorosan van benne, akkor nemigen lehet roncsolás nélkül kiszedni. Esetleg hőlégfűvóval körbe lehetne melegíteni a házat körülötte, úgy könnyebben kifordítható.
Helló
Légyszi küldjetek nekem egy korrekt 350-es 6 voltos bekötési rajzot!
előre is köszi.
zolmatrix@freemail.hu
Na, tudtam, hogy nem úszom meg ennyivel. :( Szerintetek ki lehet szedni valahogy a szimeringet, hogy ép maradjon? Láthatóan vadi új kétajkú. Kár lenne kidobni.
C3-as kell bele. Még a normál csapágyhézag is kevés tud lenni, jobb lenne kicserélned őket.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|