:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Nincsen, még azt is ellenőriztem, hogy amikor a dugó fent van, akkor a sajátja kapja a szikrát.
ITT:
Fullkopy válasz erre | email2006-06-06 23:57:11
Azt hiszem Fullkopy írt erről az Oldalkocsi fórumban nemrég.
Egyszer valaki jó régen írta, hogy nyugodtan lehet vele szólózni is...
Oldalas ügyben ajánlom figyelmedbe:
http://www.vatera.hu/item/view/real.php?cod=9083669
ÜDV! Lui
Újabb kérdésem lenne... Ha oldalkocsival levizsgáztatom a motort, és nem akrok mindig úgy járni vele, akor az elvehető-e, úgy hogy Cövek Közeg csekket küldene, na emg biztosítás, súlyadó szempontjából hogy változik az éves díj?
Illetve van-e valakinek oldalasa eladó???
06304141610
Biztos megnézted már, de nincs felcserélve valamelyik vezeték a gyújtásban?
Én is elakadtam. Csináltam egy nagygenerált, látszólag minden jó, csak nem bírom beindítani. Szikra kb. jó helyen, benzint már a hengerbe is öntöttem, mégsincs egy pöff sem. Más motorral is így szokott lenni, az első indítás mindig nehéz, de a benzin segíteni szokott. Most nem. Van valami trükkje a dolognak?
Vedd le a deklit, úgy nézd meg a működését. Láthatóan mozdulnak-e a lamellák, nem-e szorul meg valahol. Vedd ki őket, ellenőrizd hogy a tengelyen átmenő tüske könnyen jár. Vigyázz, 2 darabból áll!! Vedd le jobb oldalon a kuplungautomatát, akkor hozzáférsz a másik végéhez is.
Üdv!
Végre össze tudtam rakni a vasat, nagy nehezen a kuplungot is siekrült működőképes állapotba hozni, de a gázzal gáz van. Mikor berúgom felpörög hirtelen 3-4000-re, aztán szépen leesik a fordulat, kicsit tartja magát, majd megáll. Ha gázt húzok neki 1000-2000 között nem igazán szól szépen, utánna hirtelen emgugrik, aztánmegint leesik.. milehet a gond?? eseetleg a benzinszint??? de azt meg hogy hol, miylen értékre kell állítani
Ha valakinek van hozzáfűznivalója, azt megköszönném
Szép estét!
Sokat tanultam itt, kérdeztem is néha. Most megint Rátok szorulok sajnos. Bár egyre jobb és szebb a Jawa-m - 638 - beleszaladtam egy olyan helyzetbe, amivel nem tudok mit kezdeni. Egyre rosszabb hatásfokú, régóta csak nekem engedelmeskedő kuplungom felújításakor a következő történt: Fedél le, régi leszerel, lánccsere is... aztán kis meglepetés, mert hat lemez volt a motoromban fémből... nem öt ilyen, öt olyan, hanem fémből hat... Hm. Aztan "O" gyürü be, lemezek be stb... összeszerelés, majd kuplungkar behuz, proba... nehezen, keményen járt. Két percig, aztán sehogy többet... a kar félállásig, onnan nem igazán megy, a lamellákkal meg nem történik semmi. Valahogy nem megy át az erő a gép jobb feléről a bal oldali kuplunghoz. Mi lehet a gond? Miért volt hat fémlemez szerintetek? Mit távtartott az? Lehet beállítási gond ez? Az igazság az, hogy nézegettem a szerelési könyvet, már rég letöltöttem innen, de aszerint nem hibáztam. Van a kuplungrol részletes robbantott ábra Valakinél? Kicsit bevallom tanácstalan vagyok, az idő meg szép... motoroznék :-) Szinte bánom, hogy nekiálltam. HELP ME! Előre is köszönöm Nektek.
Szép hétvégét és jó motorozást mindenkinek!
Üdv,
András
Szerintetek elcseréljem a restaurált jawa 250-met, egy krossz cz 125mx müködőképes, jó állapotban van, sok alkatrészt adnak hozzá.
http://www.szocimotoros.hu/download/jawa350-634e.jpg
Sziasztok!
Jawa 559-es motorkerékpárhoz keresek oldalsó ülészárat, zégergyűrűs rögzitéssel. Ha tudtok segítsetek. Köszi.
manyilaci@freemail.hu
Ennyi km után már rég be kell lennie járatódva. Normál esetben kb 1500km elég hozzá. Ha csak ilyen tempónál szorul meg, akkor nem lehet hogy a hűtéssel van gond? A bordák mindenhol tiszták?
Helló
Légyszi küldjetek nekem egy korrekt 350-es 6 voltos bekötési rajzot!
előre is köszi.
zolmatrix@freemail.hu
Üdv füstölők!
634 -eshez, (most 7800Km) félszintetikus olajat használok, Oregon 2T, 1:33 -as kev.
100 fölötti tempónál melegszik és kezd szorulni a motor. Kétszer már meg is fogta.
Nem lenne még rendesen bejáródva? (kímélősen használták)
Szeretem és gyűjtöm a Ternai-féle régi autós, motoros könyveket. Sok okosság van bennük, de pár dolog szerintem azóta kicsit megváltozott. Anno nem voltak olyan korszerű 2T olajok mint most, sőt egyik öreg kollégám mesélte, hogy sokszor sima motorolajból csináltak keveréket. A másik hogy jópár régi motoroknál pl a hajtórúd felső szem bronzperselyes volt, nem tűgörgős, ami több kenést igényel. Szerintem innen jött ez a magas keverési arány. Az én 638-asomhoz 1:40-es keveréket írnak elő ami tökéletesen elég. Saját magam keverem félszintetikus olajból, de nyugodtan lehetne használni sima 2T-t is.
Ja,kifelejtettem valamit.Most Castrol ActEvo Scooter 2T olajat használok, 1:30 arányban,nem füstöl jobban,és így is ment még tűrhetően 110 körül.Sztem kell az az 1:30, nemhiába van a Ternai féle könyvben is ennyi.Bejáratásra meg 1:20 körül ajánlja (az lassan már diesel lesz :))) de nem baj inkább hallgatok a jó öreg Ternaira, mintsem 1:50 ne adj isten 1:60(!!! még a simoba se mernék 1:60at tenni valaki pedig ilyennel hajtja a jó öreg jawat...)KÉPET HOVA lehet itt feltölteni????
Szev.Ha van valakinek eladó eredeti jawa 634 (6V) hoz km óra az szóljon, mert az enyém meghalt.Ja: Brisk gyertyát használok, (634eshez ez a tuti,mégis csak cseh) N14C-t. N19C-t ne is vegyetek, kipróbáltam, annyira lement az alapjáratom, hogy kész, vörösen izzik a töltésvisszajelző,gyenge elindulásnál, stb. Vissza is raktam az N14C-t.Tudom, hogy elég kopott már a hengerem, de nagy fordulaton elkezd így csörögni egy pillanatra aztán abbahagyja. Ez a kopás miatt van ugye? Meg lesz furatva úgy is, csak ha pl előgyujtás miatt van akkor nem kéne...
Amugy észrevettem,hogy a dugattyu utjának elsö két centiméterében kicsit mintha akadna..
De a helyére téve,ezt nem tapasztalom...
Lehet hogy a dugattyúszár rögzitése után betájolodik?
Amugy kegyetlen kevésnek,és labilisnak mondhato ez a teleszkóp.
Nem lehet valamivel megmereviteni,vayg lecserélni?
Üdv emberek..
Lassan este 11 ora lessz,és itt gubbasztok egy pár CZ350-es elsö teleszkóp melett...
Fogalmam sincs menyi olajat tegyek bele.
Ha valakinek van infoja ,kérem jelezze..
A teleszküp nem egyezik meg a jawa634-esével..
Ebben belül van a rugó.
Ha még ma válaszoltok akkor hajnalra ujra indul a gépem:)
Elöre is köszönöm a segitséget:)
Aha! Most, hogy így végig gondolom: amikor kuplung be - egyesbe le, akkor eléggé mehetnékje van a gépnek...úgy kell visszatartanom. A csúsztatott indulás sem a régi, mert vagy nincs megfelelő hajtás, vagy egyszer csak ugrik egyet...
Nem ártott volna komplexen vizsgálni a jelenségeket! :-)
Máris jobb a kedvem! A kuplung nem foghat ki rajtam! :-)
Egyszer az egyik mester azt mondta, hogy nem az az igazi tudás, hogy megjavíts valamit, hanem az, hogy megtaláld a hibát! :-)
Köszi! ÜDV! Lui
Buta kérdés, de biztos, hogy eléggé kiemel a kuplungod? Tud ám olyat, hogy ha már rojtos a bovden, hogy a holtjáték a karnál jónak tűnik, de amikor behúzod, nyúlik a bovden, és nem emel ki eléggé. Márpedig amit leírsz, az tipikus kuplungprobléma.
De egyet megkaptam :) biztos a freemail szarakodott....
Sziasztok!
Ennek a fórumnak a történelmében bizonyára elhangzott már hasonló kérdés, de nincs energiám rákeresni:
A 350-634 (6V-os) blokknál elegendő-e
csak a bal oldali fedelét lebontani ahhoz, hogy hozzáférjek a váltóhoz, leginkább a villákhoz?
Ugyanis nagyon rakoncátlankodik, minden sebességfokozatba nagyon nehéz berakni, túlszalad az üresen...
Üdv! Lui
Na mer az van, hogy van 1 csepptankom azt itt van a pinyóba már vagy 10 éve (a perkámon volt így vettem). De most, hogy nekiálltam leszedni a festéket hát nemtom... Alatta gitt + rozsda + tiszta fém és nyoma sincs a Jawa emblémának + a "szárnyaknak" csak az embléma helyén van egy bemélyedés ami valami (szerintem gumi) cuccost fogott. Eddig + voltam győződve róla, hogy Jawa csepptank de nincs embléma van ilyen?
Kössz csak egyféle van ugye?
(mármint a 250-350 esé egyforma)
Mány literes a Jawa csepptank?
Befelé dúsít, kifelé szegényít.
Levy, már a harmadik levelem pattant vissza a freemailes címedről...
sziasztok szügségem lenne 634-hez jo állapotú kipufogokra esetleg ujjakra aki tud segitsen köszi
Nem tudja valamelyikőtök megmondani, hogy mennyi a 634-es első villaszöge és utánfutása ? Eddig csak jótanácsokat kaptam, hogy hogyan mérjem meg, de engem a hivatalos adatok érdekelnének.
Helló! Az én cz úgy néz ki mint a 350 cz csak másabb a blokkja,láncvédő,és egy kipufógós.Tiéd az csepptankos?
Nekem JCZ 250 van a forgalmimban, egyébként 559-es, 250-es.Ilyenek vannak, mi kéne?
Üdv: Gyuri
Nekem JCZ 250 van a forgalmimban, egyébként 559-es, 250-es.Ilyenek vannak, mi kéne?
Üdv: Gyuri
Hali! VALAKINEK NINCS-E CZ-250 ALKATRÉSZE?
Ez most talán olyan MLTM -es,(Minden Lében Tudományos Munkatárs) -os lesz.
Tehát: ha levegőcsavarnak hívjuk, akkor a levegőt szabályozza, így befelé tekerve szűkíti a légáramlás útját.
Ráadásul általában az alapjárati fúvóka előtt van, mi köze a benzin átfolyási sebességéhez, a fúvóka a belső vége felől kapja a benyát és az átmenő furaton átlibbenő levegő szipákolja a fenék kis furata felől a jövedéki adós cuccot.
Levegőcsavar kifelé tekerve: - magasabb, de hullámzó alapjárat.
Levegőcsavar befelé tekerve: - alacsonyabb, de egyenletes, erőteljesebb járás.
A kettő között : stabil alapjárat, jó fordulatvétellel.
Egyéni tapasztalat, nem törvény.
Nem vagyok ám mindíg ilyen, tudok lazítani is, ha akad egy kis vilmos, vagy félszáraz vb.
Üdv !
Ha visszarakod az I -be, akkor gyengébb lesz, hidegen esetleg dadogós is.
Ráadásul, ha túl szegényre sikerül a benzin-levegő keverék, akkor túlmelegedhet, szintén csöröghet, és meg is szorulhat.
Nem fogyaszt többet dúsabb keverékkel sem, ha finoman kezeled a gázt és a kellő időben kapcsolod a megfelelő fokozatokat, viszont marad erőtartalékod előzéshez, szél, emelkedő esetére.
Vedd vissza a gyujtást 2.5 - 2.8, egy jó alapjárat, hogy vegye a fordulatot, aztán kopjon a gumi!
Ha megszakítós a gyujtásod, és alapjáraton csörög a jobb dekni felől, ne aggódj, csak a kalapácsok csattognak.
Fagyasztóban az is elég lesz, viszont a házat is fel kell melegíteni úgy 80 fok körülire. És az összerakásnál igyekezni kell, mert hamar kiegyenlítődik a hőmérsékletkülönbség.
Sziasztok!
Még egy kérdés: A csapágyakat csere előtt meddig kell hűteni? Ugy értem, hogy elég-e 2-3 órát, vagy kell az egész éjszaka?
Levcsi
Legtöbb esetben a négyütemű motorok karbijainál az alapjárati csavar a benzin- levegő keveréket szabályozza. És a csavar betekerésével szegényedik benzinben a keverék. A kétüteműeknél meg más az alapjárati rendszer, legtöbb esetben csak a levegőt szabályozza a csavar.
A németek is tanultak valamit a cseszkóktól :-) ez is befelé dúsul ...
Karbi beállítás Simsonon
Az üresjárati levegő csavar kicsavarásával szegényebbé, becsavarásával dúsabbá tehető a keverék.
http://www.freeweb.hu/retrotuning/print.php?content.21
miért is dúsulna? Ez valami csehszlovák specialitás? Mert minden más járművön befele szegényedik. Benzinben.
Akkor a zapkörtének lesz igaza, mert ugyanekkor levegőben szegényedik :-)
Akkor mondjuk úgy hogy a csavar betekerésével benzinben dúsul a keverék.:)
Nézőpont kérdése, levegőben, vagy benzinben lesz szegény :-) már ide is begyűrűzött a politika...
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|