:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Nem látok be jól a bordák közé, de ott is tiszta, nem gátolja semmi a hőleadást? És milyen használat esetén áll fent a túlmelegedés? Mikor fullon hajtod vagy normál esetben is?
kepecuca:
a linket elírtad :-)
http://kep.tar.hu/kepecuca
Ha valakit érdekel az én motorom igy néz ki -:http://kep.tar.hu/tar/galeriaim/50308047#2
Szeva mindenkinek ! A 350-es hez a kérdés még mindig fenn áll, aki tud segitsen !!! A blokk melegedés terén...
Na az elnézéskéréstől függetlenül, szó nélkül ki kell fordulni a boltból, és bukott egy vevőt, meg a jóhírét...Nem csak egy aksibolt van a városban..
Legalábbis ha nekem szólnak be ilyet, még örüljön ennyinek....
Mondjuk, amint kimondta, és észrevette, hogy erősen összeráncoltam burjánzó szemöldököm, kibökött egy elnézést :) az azért tetszett :D
Sziasztok!
Bocs, hogy csak úgy iderondítok, de lenne egy eladó Jawám!
1966-os gyártmány, kevés használat és sok állás után vásároltam meg (cseréltem)
Teljesen új festés (abszolút eredeti szín), az összes eredetileg kromozott tag újrakrómozva: küllők (küllőanyák) felnik, kipufogó és kipuff-könyökök, hátsó teleszkóp alsó tagja, tank oldalsó része eredeti alapján felújítva.
Kerekekben a dob leszabályozva, új fékbetétek a fékpofákon, dobok homokfújva.
A motor teljes elektromos hálózata újra lett kábelezve. A bowdenek mind újak, az ülés újrahuzatva, új akkumulátor.
A motorral kétszer voltam egy-egy 100 km-es úton és kifogástalanul működött.
Kicsit csapszeghangja van a motornak, de ezen kívül tökéletes.
most járt le a műszakija, de direkt nem csináltam meg mert hátha valakinek csak a gyüjteményébe kell, de ha vki komolyan érdeklődik és használni akarjai akkor leműszakiztatom.
Nem árulok zsákbamacskát- 40e volt a motor, 65e volt a festés, 60e volt a krómozás, 25e a csapágyak (skf) a bowden, a kábelek, az ülés, az égők, olaj, új külső-belső gumik stb 20e, a forgalomba állítás is több mint 20e és a nem számolt rengeteg munka..
Ez 230ezer Forint és én ugyanennyit kérek érte.
fényképeket küldök bárkinek
köszi
kristof.banlaki@t-online.hu
Hát hülye parasztokkal is fogsz találkozni, de az emberek egy része igencsak szívesen és nosztalgiával szokott beszélni "a régi szar" motorjáról, ha néha egy-egy öreggel megállok beszélgetni.
Gyönyörű bringa ez, ne vegye el a kedved egy bunkó.
Ja, észrevettem..... :)
Faszikám is mondta a boltban, idézem:
"Ahoz a régi szarhoz mindegy, mer nincs rajt önindító meg index se...."
Mondom kösz, kicsit a lelkembe gázolt...
Az eredeti 14Ah és baromi nagy.
A 12Ah bőven elég, de még sztem. a 11 is. Igazából csak egy puffer az akksi, ha jó a töltésed, nem lesz gondod a kicsivel sem. Jól körbe kell majd bástyázni, hogy ne pattogjon, mert a doboz és a rögzítő lemezcsík az bizony 14Ah-hoz van méretezve.
Üdv!
Akksit szeretnék venni az 559-esembe, és nem tudom, hogy milyen kéne bele, 11 vagy 12 A-os? Vagy tök mindegy?
Előre is köszi, és sürgős lenne, mer csütörtökön műszaki.....
A kerékösszetartás az első keréktől mérve 1 méterrel, nekem ott van az a minusz 30mm
Scaby!
Nekem teljesen új szemeringek vannak benne, mégs produkálja azt a hirtelen felpörgést... igaz nekem felpörög, és 20 ásodperc után lejjebb is adja a fordulatot, utánna tartja az alapjáratot. De akár milyen kis gázadásra felpörög nagyon magasra.... nem tudom mi lehet vele
Szerintem ennyi idő után teljesen kikeményednek az ilyen alkatrészek. És ha jól értettem, csak a szivató volt ráhúzva, a gáz nem és utána pörgött fel. Én a szimmeringekre gyanakszom, noha ha jól emlékszem, a 14 7 gyertya csak 175-ös hőértékű, ami kevés, az fel tud izzani csak kérdés mennyi idő után. Szerintem cserélj szimmeringeket, de máshoz ne nyúlj addig, hogy meglásd, valóban attól volt-e ez a jelenség.
Nos igen a gyújtás.!? Az egy kényes téme van egy kis kottya /úgy mond/ a főtengelynek. Indul pöci-röfi hidegen-melegen ,40-es benzin keverékkel járok. ""A műszerek jól mutatnak ,bele látni nem tudok ""......
A libegést valóban kiss sebeségnél csinálja ,a kormányrögzitő fék mint annak használatát ajánlották ,menet közben tudom korigálni sőt nem is érződik .Szeretek vele motorozni a kerékösszetartást most állitotuk be a magunk esze szerint ,szint úgy a dőlésszöget.Úgyhogy köszönöm a beállitás adatait minden féle kép felhasználom.
Rossz gyújtás, szegény keverék okozhat melegedést.
Az oldalas kis sebességnél, kis gáznál általában beszitál. Ezeket a fordulatszám és sebességtartományokat lehetőleg kerülni kell. A rutin megszerzése után a " kormányrögzítő oldalkocsihoz" katalógusnevű alkatrész, ami gyakorlatilag kormánytengelyfék, feleslegessé válik, az enyém teljesen laza. Ha nagyon kell, olajálló kordszövetes gumilemezből lehet másikat csinálni az elkopott helyett. Legegyszerűbb szerszám hozzá a bőrlyukasztó, és a köszörü.
Okozhat még szitálást helytelen kerékösszetartás, kerékdőlés, egybenfutás, centírozási hiba, szereléskor megcsavart belső is.
A beállítást itt találod meg : http://kep.tar.hu/fullkopy/50242143#2
Ilyet láttam sráckoromban a rendőrmocikon, mattfekete hővezető - hőátadó festék. Ez lenne a legegyszerűbb. Azt kéne kideríteni, hol kapható.
Helló ! Van egy kiss ,gond.350 638 oldalkocsis "jószág" melegszik a blokk/mondhatni ,hogy tüzes/ olaj van benne.Ez az egyik probléma a másik ha bemelegszik erőtlen a motor....tanácsot várok.S még valami ok.tulajdonosk ráz a kormány belbeg ,de úgy ,hogy elég fogni a szarvát .Alul van az a feszitőnek nevezett valami ,de már csutkára van húzva/még a gyári gumi van benne /de nem sokat ér
Gyárilag szintén fekete festék volt vékony rétegben, csak már kezdett lepattogni.
Talán egy vastagabb horganyzás lenne a tutti.
Ráadásul fémes lenne a szine is tőle.
Bizony, a nem oda valót szedd le.( homokfúvás, stb. ) Azt kéne megtudni, gyárilag hogyan volt eredetileg kezelve. Lehetséges, hogy esetleg valamilyen galvánbevonattal ?
Újabb akadályba ütköztem a Jawa Mustangom felújításánál. A boltos ( Pécsett ) nem tudja beszerezni a nagykerből sem azt a fogaskereket, amit a berugóív meghajt. Szereintetek hol lehetne még megpróbálni, illetve mennyit lehet adni egy esetleg bontott fogaskerékért?
A másik kérdésem az első teleszkópra vonatkozna, mégpedig, hogy a benne levő rugó hogyan van rögzítve a kormány felőli végéhez, vagy hogyan van megolgva a csillapítás visszafelé?
Elre is köszönöm:
Levcsi
JA ÉS A GYERTYA AMI BENNE VAN: PAL 14 7
Akkor te szerinted a szimeringek miatt pörgött fel?Mert csak akkor pörgött fel amikor szívatóval lett beindítva.
Egyébként ez a motor nem úgy lett beindítva h a 20 évnyi por még rajta volt,ezt darabjaira szedtem, mindene le lett festve, felújítva stb...A blokkról leszedtük a hengert:minden ép volt 52e van benne és a hengeren nincs kopás se a rozsda(a dugón sincs)A váltót is megnéztük+új olaj.A szimeringek viszont nem lettek megnézve.Olyanról is hallottam h nem megfelelő hőértékű gyertya volt benne és ez izzott fel és emiatt pörgött fel és ment úgy h már leszedtem a pipát.Előre is kösz a segítéget.
O.K. , de akkor mi lesz a vashengerekkel?
Rázizzen a rozsda.
Vagy úgy érted, hogy szedjem le, és újrafestés az oda való anyaggal?
nem tudna segíteni valaki, hogy a benzinszintet, hogy mennyire, hol lehet ill. kell állítani...
előre is kössz
Hali! Valakit nem érdekel csepptankos jawa plexi annyi a baja hogy az egyik felfogatásnál el van repedve de meg van ragasztva amúgy nincs kimatúlva nem karcos a felfogatója megvan.? Ha valakit érdekel írjon.
A hőálló festék nem hőátadó festék.Ez a speciális anyag valamikor a rendőrségi motorokon volt . ( Nálunk, az MZ-ken )Szerintem szedd le a festéket,biztos, hogy jelentősen rontja a hűtést.
Ez azt jelenti, hogy a blokk nem is volt szétszedve és ennyi idő után így indítottátok be? Én tuti nem ezt tettem volna....Akárhogy is volt tárolva, a rozsda belül tuti megkapta már több helyen, a csapágyak tuti gallyra mennek. A dugó nem volt beállva? Nem írtál róla, de feltételezem, hogy nem, de akkor is legalább a hengerfejet le kellett volna szedni. A másik, hogy ennyi idő után a szimmeringek is tönkremennek, amitől szívja a fals levegőt és bőg mint az állat. Lehet hogy a tolattyú is megszorult, ezért pörgött fel. Teljes gázon képes tovább pörögni, ilyenkor már öngyulladás is fel tud lépni a hengerben.
Szerintem minden festékréteg rontja a hőátadást. Hallottam olyan festékről, ami kifejezetten ilyen helyekre való, biztos más, mint egy sima hőálló festék. Esetleg kérdezd meg egy festékboltban. Pontos, vagy körülbelüli értéket most nem tudok mondani, de a henger hőmérséklete lehet 100 fok körül, a hengerfejé valamivel több, majd utánanézek.
Jó volt a megérzésed!
Hétvégén kivettem a bordák közül a rezgést csillapító gumicsöveket, amiket én raktam be, az elérett gyáriak helyett.
Nagyságrendekkel jobb lett a hűtése, bár még mindíg sokallom a hőt, pedig gyujtás, keverék (mennyisége, és az olaj is) rendben.
Tavasszal lefújtam a vashengereket, erre való, hőálló fekete festékkel, annak csak nem lenne szabad rontania a hűtést.
Mekköra hő normális ezeknél a gépeknél?
Ha sercenés alatt marad az már jó?
Minden esetre már nem szorong, bár nem mertem sokkal túllépni az eddigi terheléseket.
Szevasztok ismét a segítségetekre lenne szükségem:250(559) tipusú motoromat tegnap sikerült összeraknom. 25 év állás után 3. rugásra indult.Az egyik kérdésem az lenne h miért volt az h elég kinlódva járt mert állandóan leakart álni ekkor kis gáz húzással ismét felpörgött.A MÁSIK h az 5. indításkor szívatóval indult majd a szívató vissza tekerésével a motor felpörgött és az istennek se akart leálni,akkor lestünk nagyot amikor leszedtem a pipát és ugyanúgy tőgázon pörgött végül befogtam a levegő torkot és úgy végre leállt.Szerintetek ez mitől volt, apám még sose látott ilyet h áram nélkül is megy pedig ő kb 15 évig hajtotta.
mennyi lenne az a plexi??? dobsz valami telszámot
Hali! Valakit nem érdekel csepptankos jawa plexi annyi a baja hogy az egyik felfogatásnál el van repedve de meg van ragasztva amúgy nincs kimatúlva nem karcos a felfogatója megvan.? Ha valakit érdekel írjon.
Helló!
Nézz szét itt is:
"http://www.szocimotoros.hu/hu/szakirodalom"
ÜDV! Lui
Sziasztok!
Eladó egy felújított 250ccm-es Jawa blokk. új dugó, főtengely. pót karbit is adok.
irányár: 50ezer ft
bagitom@freemail.hu-ra írjatok!
Nincs mit! Örülök ha segítettem.
Viszont az nem egyértelmű, hogy milyen testelésű a sárkány! A régebbi JAWA-k (csak nem tudom milyen évjáratig!) POZITÍV testelésüek - gyárilag.
Az újabbak (leginkább a 12V-osak) már NEGATÍV testelésük - szerintem.
ÜDV! Lui
Kösz szépen HA0GPS
már néztem más helyeken is, de ott csak 250-es és pozitív testű volt.
Szép napot!
amit tudok irodalmat az most bizonyosodott be a jobb alsó sarokban a letöltések között van a 638-as műszaki leírása a gyújtás beállítás stimmel azon a tipuson is meg még pár dolog,én már letöltöttem,jobb híjján azis megteszi 1-2 dologban.
Hasonló hajóban evezünk. Nekem sincsem. De ha lesz, biztosan felteszem. Amit találtam, az egy angol nyelvű részlet, az itt megvan: http://jawa350.fw.hu/
Ha neked van bármi más, szívesen fogadom. Esetleg jó lenne ide is feltölteni.
szevasztok,most találtam ezt az oldalt,csatlakoznék mert van egy másik jaffás oldal ami eléggé kiphalóban van.van 2 db 634-esesem az egyiket használom a másik kosárba van lekonzerválva alkatrésznek,örülök,hogy rátok bukkantam,nekem ehez a tipushoz kéne magyar nyelvű gépkönyv,valaki felrakhatná mint a 638-asét,hogy lelehessen tölteni.köszi hali.
Az oldalkocsit leveheted, szólóban a motort használhatod,de amíg a forgalmi szerint a jellege oldalkocsis, semmi nem változik.A szóló önsúlya 167 kg, az oldalasé 225 kg, eszerint évi 1200-zal több a súlyadója.( minden megkezdett 100 kg után 1200 Ft.) Jawa 638 és Velorex 562 esetén.( évi 3600 Ft.)
Ezt is érdemes végigpróbálni, de célszerű a vezetékeket is lecsekkolni, a gyertyapipákat is, hogy nem szakadt-e bennünk a zavarszűrő ellenállás. És még esetleg mésik kondik.
Akkor esetleg másik gyertya?
Szia Kulio!
Megértettem.
Valószínüleg a Te óhajod nem annyira reménytelen, mint az enyém. Én egy utánfutóra (kulira) vágyom/vadászom - jó ideje sikertelenül.
ÜDV! Lui
Szikra elég nagy? Mert ha kint láthatóan oké is, nem tuti hogy a hengerben nyomás alatt is megy.
Üdv Lui
Köszi a linket, de nekem már van egy 634-ese, csak oldalas kellene
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|