:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Még én sem mertem bolygatni az enyémet. Állítólag ki lehet húzni egy menetesszárral. Én eddig csak kocogtattam, de meg sem moccant, még adok neki egy évet. Ha nem adja meg magát akkor, úgy flexelés lesz a vége.
Gyárilag van ott tömités, de ugyan olyan jól müködik nélküle is a motor. Nekem nincsen benne, de csak praktikussági okok miatt.
nézzétek csak ezt, egy felújítókit a TS karbihoz:
http://allegro.pl/komplet-naprawczy-gaznika-jawa-350-ts-i2978478311.html
nektek megvan tömítés a karbi tetején? ezzel én nem találkoztam. :D Gondolom akkor kell oda, akárcsak a gumidugó a bowdenhez...?
Hogyan szedem ki a lengőkart? nekem úgy rámlik, hogy nem adja magát könnyen...
A csészének az a része, ami a vázba illeszkedik. 49 mm átméröjü.
Hát igen, az csúnyán érződik a stabilitáson.
Én a perselyes megoldást preferálom, de azt mondják a gyári teflonszövetes is jó. És talán azt lehet a leggyorsabban megoldani, mert a perselyt gyártatni kell.
csak eljutottam addig, hogy kivegyem a hátsó kereket. van kb 3 mm oldalirányú játéka a lengővillámnak. Ez okozhatta, hogy motorféknél nekiállt kóvályogni...? Gondolom nem tesz jót a stabilitásnak.
Volt itt egy jó kis vita a megoldásról, hogy miképp lehet ezt javítani. Van olyan cucc ami polcról levéve működik? Itt még lehet kapni alkatrészeket dögivel...
Amúgy hogyan is veszem ki a lengővillát? Persze, manualom van, csak ha akad egy tipp, ötlet, ami segít, azt megköszönöm.
Kösz.
Nem vagyok motor közelben, valaki megtuja mondani a
Jawa 638 kormánycsapágy vázban lévő csészéjének a külső mérete.. méreteit?
Lally, de menetes szár és menetes szár között is van különbség, ha 10-es minőségű anyagból indulunk ki akkor húzásra az tökéletes.
Mellesleg 65-ös dugó esetén 30 bar max nyomáson 1 csavaron magmérten csak 50 MPa terhelés esik. 50bar-nál is csak 82 MPa, ami már jelentős jóindulatot mellőzve is, ha figyelembe vesszük, hogy ez ciklikus lüktető terhelés a 10-es anyagminőség még mindig messze kielégítő, ami könnyen beszerezhető... azaz nem kell bontottra várni, csak megfelelő hosszot vágni.
Véleményem szerint 30bar fölé nem megy a nyomás a Jawa-n, bár ha valakinek van p-V diagramja megoszthatná velünk. Tehát a bilivas szárnak is bírni kellene aminek az anyagminősége 5-ös.
Üdv!
Tamás
Én csak az általad említett menetesszáron mosolyogtam. Persze, kibírja, de... Most dolgoztam a minap 12-es menetesszárral, berohadt Panncsi elsőtelót szedtem szét vele, és sűrűn emlegettem a biliacél, menetes lófasz, recés kurvaannya szavakat.
a simát én sem arra értettem, hogy bilivasból kell egyet bele tenni, de nem lennék meglepve ha az is kibírná. Itt azért nem nagy a munkaütem végén a végnyomás, kicsi a dugattyú átmérő és 4 csavar. ha unatkozni fogok a hétvégén lehet kiszámolom, hogy mekkora húzófeszültség ébred/csavar...
Hja, csak az kissé gumis jellegű.
Azért oda acél csavar lell nem a40-es.
Az is igaz! Van itthon köracélom, vágok a két végére menetet és megvan.
Sima M10-es csavar, semmi extra menetes szárból vágható.
Tamás
sorszám: 25254 (137482)
( előzmény: VisegrádiMotoros, 2013-02-19 13:12:08)
Így van, sokkal egyszerűbb kiszámolni. Olcsóbb is és legalább olyan lesz amilyen sűrítési viszonyt akarsz.
sorszám: 25253 (137468)
( előzmény: Mustang_álom, 2013-02-19 09:29:33)
Nem vagyok benne egészen biztos, de szerintem ezt a problémát csak egy kis számolgatás és egy jó esztergályos tudja megoldani.
sorszám: 25252 (137466)
( előzmény: Mustang_álom, 2013-02-19 09:29:33)
A sonkák és a csapok tudomásom szerint azonosak a 634-esével mindössze a hajtókar különbözik (annak is csak a felső szeme)viszont beszerelhető a csepptankosba is.
Üdv!
Valakinek akad esetleg egy henger tőcsavarja 559-es blokkhoz?
Tisztelt Uraim! Vettem egy 60 ccm-es hengert a Mustángomra. Ki tud jó alkatrész boltot, ahol rá való hengerfej kapható?
Sziasztok !
Keresek megvételre egy 350-es csepptankosba való bontott főtengelyt. Azt a típust, ami felül bronzperselyes. csak a sonkákat szeretném felhasználni belőle, ezért a hajtókarok állapota nem mérvadó, persze nem baj, ha nem lógnak rettenetesen, mert akkor valószínűleg a sonkák hajtórúd melletti felülete sincs berágódva (ui. ezekben még nem volt futógyűrű hajtórúd mellet az alsó csapon).
így van, ez a motor szereteten múlik.
Aki meg gazdaságosan akar motorozni, illetve a motorozásban csak az olcsó helyváltoztatás lehetőségét látja, az vegyen egy modern 125-250ccm-es 4T motort és boldog lesz vele.
Szigorúan gazdaságilag nem éri meg.
Minden más szempontból én még soha nem bántam meg. Szeretem ezeket a gépeket.
Na ja. Bele kell számítani hogy használja is az ember a motort, nem azt nézni hogy menyibe került a motor, mennyit költöttünk rá, mennyiért adtuk el. Akkor a motor használatát ingyenesnek vennénk. Ha valaki befektetést akar akkor ne motort vegyen hanem mondjuk régiséget.
Szerintem bármilyen járművet tekintve kár a ráköltött összegeket nézni, mert csak kihullik az ember haja tőle. :-)
Amit a többmilliós motornál ráköltesz a normál szervizre, azt a pár tízezres motornál ráköltöd a rendbetételre.
Persze vannak olcsóbban/drágábban fenntartható motorok de ez az összeg a motor árától teljesen független.
Ennyibe kerül a motorozás és kész, aki nem így teszi egy idő után dobhatja a gépet a kukába.
Egyetértek veled Ze78. Az olcsó motorra költeni kell, és általában nem azért olcsó, mert hű de nagyon jó volt amikor kikerült esetleg a használatból és eladóvá vált. Vannak kivételek, de az a ritkább.
Apránként minden részét rendbe lehet tenni tárcának megfelelően és gondolom senki sem azért vesz ilyen gépet, mert nem szeret szerelni és jóérzéssel végignézni a motoron, amikor elkészül és motorozhat vele.
Aki kicsit sem tud szerelni az meg megtanul...
Mester, nem tudom hol láttál 250-ért, de utoljára 165 euróért vettem 3 hete. Ettől függetlenül a VAPE-t azért mondtam, mert ha tovább olvasod az mágnes gyújtás, és nem igényel külső áramforrást. Tök mindegy hogy hívják, a lényeg, hogy mágnes gyújtással lehet akksi nélkül motorozni.
Az én motorom 75e Ft volt a motor 5 éve + az oldalkocsi 2 év múlva 30e. Hogy érdemes volt- e ennyit rákölteni sokat elgondolkottam már rajt én is!
Mivel apránkét ment bele a pénz, ezért
könnyebb volt mint venni egy szépet.
Viszont mivel én raktam össze tudom, hogy még nagyon sokáig menni fog. Eladni már nem érdemes, de nem is szeretném. A munkával eltöltött időt ki sem merem számolni:-(
Megnézetem, az én kis jawam lassan eléri a 400e Ft határt, igaz lassan új lesz az évek alatt. Mindig csak ezt azt vesz rá az ember:-).
:-) Sajnos az euronak kb. annyi előnye van, hogy ha a nyugati államok felé visz az élet, akkor nem kell pénzt váltogatni. Amikor bevezették, a fizetéseket átszámolták pontosan az aktuális kurzus szerint (azóta általában még az inflációt sem követi a fizu, mert csökken...) az árak ehhez képest 30-40%-al nőttek, kivéve a benzint, az csak kb. 20-al. A Magyarország északi részein élő fórumozóknak biztosan ismerős a boltokat időről időre elözönlő szlovákok hada. Motorostársam azért javittatja a motorját, mert józan ésszel belátta, hogy egy újabb motort, ami csak annyit tud mint a Jawa, sem megvenni, sem fenntartani nem tudna hosszabb távon. Bocs az offért :-)
Egyetertek, nekem 25ezerHUF volt a motorom, a ruham 100eHUF de azert ha a beruhazas ara magasabb mint a hasznalati erteke akkor nem akarom megfizetni.
Nekem hibatlanul mukodik a megszakitos gyujtas, minimalis elonyokkel jarna barmi mas.
Na meg ha euroban szamolsz akkor ott sem magyar berek vannak, es nem szocialis okokbol hasznaljak a szoci gepeket :)
Szerintem nem jó a megközelités. Rengetegféle gyújtást fel lehet szerelni a motorra, mindenki szabadon eldöntheti, mi a számára megfelelő. DE. Miért kell egy járműre mindig a piaci értékéhez képest költeni, amikor már az alkatrészárak sincsenek köszönőviszonyban sem vele (már új korában sem). Ezek szerint egy Babettába tankolni sem éri meg? Most újitok fel (motorilag)egy 640 style-t, úgy nézem 600-euro alatt nem fog megállni a dolog, de a tulajnak megéri, mert megint használhatja gond nélkül 15 évig a motorját. Az én szememben kizárólag a használati értéke számit egy autónak motornak és ennek alapján költök rá.
"A VAPE cucc amit én láttam az 250 EUR! ...." - vagyis ez sem jó megoldás.
A VAPE cucc amit én láttam az 250 EUR!
Tök alkalmas hogy egyesek megduplázzák a motorjuk értékét!Nekem drágának tűnik!Igaz hogy nem kell hozzá aksi de akkor egy bazi nagy kondit kell berakni az aksi helyére.
10-es menetes szárral ki lehet préselni a vázból, de alul vedd ki a biztosító csavart. Összerakáshoz olyan kell ami nem terheli a csapot csavarodásra, mert akkor nem lesz furaton a rögzítő csap (elfordul a tengely) és halál eltekerni pozitcioba ha már helyén van...
VAPE, ez mágnes gyújtás és nem kell akksi... Bármilyen mágnes gyújtás jó lehet, csak találj méretet. Akár babetta is, csak este ne motorozz...
Sziasztok!
HOGY LEHET KISZEDNI AZ 559 ES VÁZBÓL A HÁTSÓLENGŐKART?
tud valaki segíteni?
Üdv RAT
"... de többe kerül még bontottan is mint az ingerküszöböm." - más szóval nem jó megoldás. D)
Benzinálló gumi ilyen (főleg hogy a gumihoz valóban nincs sok köze). Ráadásul a vákumnak is ellen kell állnia.
Nem tudom milyen a Jawaé, de a szívócsonk gumit én hőlégfúvóval kicsit felmelegítem, akkor puhább és könnyebb vele bánni, de amúgy kínkeserves még a Hondán is.
...olcsón.
Vannak neodium mágneses robogó generátorok gyújtással, azok jól világítanak, de többe kerül még bontottan is mint az ingerküszöböm.
Pár évig használtam ilyen motort, régen, fiatalabb koromban.Nem túl sokat mentem vele, talán kb. 16e km-t, de azalatt nem történt semmi különös a szokványos kopóanyag-cserén és karbantartáson kívül.Ez még 477/1 175 ccm volt, különolajozással, nem kellett keveréket csinálni.
Nagyon szerettem, könnyű és jól megy, jól gyorsul.Modernebb, mint az elődei, 15 LE és 16 Nm.
Ami nem tetszett rajta, hogy kemény volt a hátsó rugó a teleszkópon és nem is állítható (némelyiken két durva fokozatban, de sok munkával),de ezen segítettem lágyabb rugókkal.
Nem újan vettem, összesen 23e km volt benne eladáskor, kapitális bajok nem voltak.
A gyújtása érzékeny kissé, de ezt már tudjuk a többi társmodellnél is ilyen, gyakrabban kell utánaállítani a megszakítót, de ma már ezt egy elektronikus gyújtással ki lehet küszöbölni.Előre szereztem duplex féket a 350-esből és ez a kis tömeg miatt (talán 112 kg.) nagyon hatásosan működött, nem is csoda, a 160 kg.-os testvérét ugyanilyen fékekkel kellett megállítani.Igazi univerzális motor, sok mindenre jó.
Ha valami érdekel ezen kívül, írj.
Még mindig van pár alkatrészem hozzá, persze, amikor használtam, még minden alkatrész gyári volt, bár főleg lánc, lánckerék, megszakító,bowdenek kellettek.
üdv.: R
"Hallottam hogy a jawa mustáng gyujtást fel lehet tenni az 559 es blokkra?
Létezik?" - biztosan fel lehet varázsolni de az amúgy sem vakító világítástól végképp elbúcsúzhatsz, nem ajánlom.
Aksi nélküli jó megoldást nem ismerek.
Sziasztok!
Nem tudja valaki hol lehet a 350-638as jawahoz normális szívócső gumit kapni.
Rendeltem egyet, állítólag eredeti Cseh de inkább műanyag szerű mint gumi. Egyszerűen szinte lehetetlen a helyére betenni :( Nem lágy mint a gumi hanem merev.
Köszönöm!
Szia még egy kérdés!
Hallottam hogy a jawa mustáng gyujtást fel lehet tenni az 559 es blokkra?
Létezik?
Vagy milyen megoldást lehet kitalálni hogy ne kelljen akksi?
köszi RAT
nem sürgős, előbb utóbb meglesz az a kábel...
Szia!
Nem tudok képet küldeni, mert relytélyes módon el tünt az adatkábeelem.
Ahogy tudok képet feltenni teszem is.Üdv RAT
Én több mint 20éve cseréltem lengővillát a vason magam illesztettem a csapágy bronzot a tengelyre tettem rá zsírzót is és azóta sem kotyog.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|