:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Még annyit, pontosan hogyan cserélted ki őket?
Hali!
C3-as csapágyakat vettél bele?
Úgy tűnik jót küldtek, a blokk nincs itthon úgyhogy nem tudom összehasnlítani. Viszont 1500 pízé küldtek egy 634-es magyar nyelvű alkatrészkatalógust, ami nagyon jó. Egyelőre azt mondom, hogy korrekt a cég.
Hali! Igazad van elnézést valamiért Pécsre emlékeztem! És mi a tapasztalatod?
Helyesbítés: a bolt a szállítólevél szerint Nagykanizsán van nem Pécsen.
24 óra alatt megjött a motyó.
Üdv mindenkinet!
Rakom össze csepptankos 250 Jawamat, tudja esetleg valaki mennyi telóolajjal kell feltölteni a villaszárakat?
Köszi
Sziasztok!
Ki tud nekem valamit arról mondani hogy miután széthúztam a blokkot, kicseréltem a csapágyakat (skf) olyan szar csörgős hangja lett a motornak hogy hihetetlen. Előtte nem csinálta, sőt mindenki dicsérte hogy de szép hangja van. Csak tömítetlenség miatt kellett széthúzni,de ha már széthúztam mondom csapágyat is cserélek. És indítás után jött a hidegzuhany! Szerintetek mi a baja? Ötleteket várok! Előre is köszi!!!!!! Üdv mindenkinek
Sziasztok!
Az a kérdés, hogy VAPE MZ-04 beszerezhető-e Magyarországon?
Sziasztok!Lenne egy kérdésem:milyen méretű szimering kell a 12V-os 350-es jawa-ba az autómata kuplunk oldalára?!Tudjátok,ahol az első lánckerék is van?!
Köszi szépen a segítséget, holnap kipróbálom.
Csao! Nekem van egy 250-es Cezet Jawa motorom, és szeretném felújítani, de szükségem lenne a gyári színkódjára (azon kívül, hogy piros). Ha esetleg bárki tudja, légyszi írjátok meg. Köszi!
Nekem egy 559-es van és az akku gyujtásos,én is ha világítást kapcsoltam leállt + kiégette az összes izzót,úgy orvosoltam h pozitív testelésűre kötöttem mivel felújításkor a vill szerelő negatívra kötötte.Nemtom neked milyen a géped gondolom nem akkuval megy?
Jó volt az infód!
Korrektnek tűnik a bolt, ha megjön az alkatrész remélem megerősítem a dícséretet.
Nem lenne érdemes feltenni az oldalra a legjobb motorosboltokat? Esetleg valaki összefoglalhatná egy cikkben? Én?
Igen.
A fogyasztást már az 1,3 as szorzóval módosított km adattal számoltam!
Helló főnökök!!
Az a nagy hézag, hogy 1sebességes JAWÁm gyengélkedett motorikusan, de más baja nem volt.Elvittem 1 fickóhoz, hogy +gyógyítsa.A motor BIVALY erős lett,de amint világítást kapcsolok, lefulad.Mi van ilyenkor??Mit cseszhetett el a fickó??
Segítsetek légyszi!!!
Én trabi gyújtással már több, mint 15ezer km-t lehajtottam és nincs rá panaszom. Ezenkívül a motort már úgy vásároltam, hogy az előző gazdája alakította át aki ki tudja mennyit ment vele már vele addigra.
Udv !
Bocsi ha off, csak ha valaki nem olvassa a turarovatot es megis erdekelne.
Egy koltoi kerdes motoszkal agyamban. Lenne valakinek kedve egy Del-Csehorszagi turahoz? Juliusban 20-24, 3 ejszaka. Egy helyen lenne a bazis,alvas satorban kempingben es csillagturakat tennenk Ceske Budejovice kornyeken. A tervek kozott szerepel tobbek kozott
a Hlbokai kastely, Ceske Budejovice, Cesky Krumlov, sorgyarlatogatas es meg jopar erdekes dolog. Ha valakit erdekel tovabbi infokkal is tudok szolgalni.
Az emailcimemen (csiba@freemail.hu) elerheto vagyok. sziasztok
A fogyasztást már az 1,3 as szorzóval módosított km adattal számoltad?
Javaslom, kicsit olvass vissza!
Többféle megoldás van.
Legdrágábbat megtalálod a www.mz-b.de-n ha jól emlékszem ez 200 euro+ postaköltség.
Aztán van a VAPE megtalálod a www.vape.cz-n
Legegyszerűbb és legolcsóbb, ha házilag csinálod, mondjuk Trabant gyújtás felhasználásával. Az első két esetben kevesebb szakértelemre van szükség. a harmadik megoldásnál nem árt szakember segítsége.
Egyébként a 638-as szerintem 12 volos.
Sziasztok!
6 v-os megszakítós Java 638ast szeretnék átlakítani elektromos gyújtásúvá.
Kérdés: hol lehet hozzá szerezni elektromos gyújtást? Mennyiért? Ha esetleg külföldi cím lenne, akkor jó lenne, ha Győrtől nem lenne olyan messze.
Ha esetleg lehet kapni ilyent, azt hogy lehet beépíteni? (gondolom, nem plug&play:-)
Fontos lenne! Köszi!
A légszürőnek nem csak az a feladata, hogy a beáramló levegőből kiszürje a port, koszt, hanem hogy csökkentse a beáramló levegő mennyiségét. Lásd: ha egy sima sportlégszürőt raksz a mocira rögtön állitani kell a levegő-anyag keveréket.
1; alapjárati fuvókád el van tömődve. Menni megy mert akkor nem a fuvókán kapja az anyagot hanem a szivóhatás miatt. Ugyan ugy müxik fordulatszámon mint a régi hajlakkfuvók, csak ott pumpálni kellett hogy kijöjjön a lakk, itt meg a szivás hatására porlasztja be az anyagot. Le kellene szerelni a karbit és nagynyomásu levegővel átfujatni. Ha javasolhatom leszerelés után vegyél ki monden csavart a karbiból, de előbb teketd be tökig mindegyiket és közben számold mennyit tekertél be, utánna vedd ki és azokat a helyeket is fuvasd ki. Igy összerakásnál a csavarokat ha betekered tökig akkor csak annyit kell kifelé tekerned amennyit számoltál és igy nem kell sokat küszködni vele, (alapjárat, levegő üzemanyag keverék)A Jawa Idealnal is ugyan az a helyzet. egy tisztitás. Ami sokat áll és keverékes abból elpárolog a benzin, az olaj marad, viszont abból is párolog egy bizonyos mennyiség besürüsödik, bekeményedik, ha meg van egy kis kosz is benne akkor csak ez az egy megoldás van. A régi gépeknek a karburátorját ha takaritom , én előtte mindig beáztatom tisztabenzinbe, az megoldja a probléma 50%-át. Hali-Imre
Talán a nagyobb kompresszió miatt most ércesebb, pattogósabb. Az elején volt némi sziszegő hang, de eltúnt.
Amikor átálltál nem lett "szárazabb", sustorgósabb a hangja ?
Mikor először használtam szintetikust észrevettem, hogy a kipufogó végéből szinte csöpög az olaj, ami tényleg amiatt van hogy nem ég el mind és valószínű hasonló lehet a félszintetikusnál is.
Akkor szerintem az van, hogy a félszint-szint olajat nem égeti úgy el, mint az ásványit.
Lehet hogy a 33-as keveréknél ilyen lesz a félszint olajtól. Nekem most épp bejáratós a gépem, szintén 33-as keverék de full szintetikus olajjal. A motor ugyen nincs 3000 fölé pörgetve, de elég étcsoki színe van a gyertyának, ami ráadásul 225-ös csak.
Ja igen, azt én is tudom, hogy tegyek bele kisebb hőértékű gyertyát, csakhogy eddig ez a gyertya AROL 2T -vel őzbarna volt!
Szerintem a 2. pont érdekes lesz, egy-két hozzáértő számára.
1. Ítam, hogy a meghajtó lánckereket, (secunder) 15 -ösről 17 -esre cseréltem, (áttétel változás) ezért előrébb kellett rakni 10 Km/h -val a Km/h óra mutatóját, hogy pontosat mutasson, (még visszamegy nullára is).
Nos, folyamatosan gyanús volt, hogy lecsökkentek az eddigi távolságok, (tudom, hogy jógép a JAWA, de térugrásra nem számítottam).
Végül is rájöttem, hogy az áttételváltozás miatt, a Km számláló által mért értéket fel kell szorozni 1.3 -al. Hoppá!
2. Na ez csemege:
Benzin : 95 -ös
Olaj : 2T félszint
Keverék : 1:33
Előgyujtás : 3 - 3.5 mm
Fogasztás : 3.8 - 4 liter !Valóban! Tű lefelé II. bevágásban
GYERTYA : 260 -as, és FEKETÉSBARNA
MITŐL feketésbarna, a félszint olajtól ?????
Uj a szimmering, váltóolajat nem szív be.
A Trabié még csak most fog bekerülni az enyémbe, de tudok olyanról, akinek már több ezer kilométert is gond nélkül teljesített. Talán a két tranzisztort érdemes benne újra cserélni az eredeti DDR gyártmány helyett.
Sziasztok,
Elektronikus gyújtásról lennék kíváncsi a tapasztalataitokra 638-as Jawa-hoz.
Leginkább a Trabi megoldást hallottam, de hoszabb távú tapasztalat egy havernak sincs még vele. Van valami hátulütője, gyengéje?
A Vape-gyújtásról lemondnaék, 20rongyot nem ér meg nekem (ha tudtok helyet ahol olcsóbb szóljatok)...
Esetleg más bevált megoldás?
Én már elég sok "égtelen nagy hülyeséget" csináltam meg. Pl a 12V-os gyújtás 6V-ról MŰKÖDIK,a légszűrőt több,mint egy éve cseréltem ki szövet hálóra,azzal sem volt gond. Na mindegy,tényleg nem akarok se vitát se haragot,cs megkérdeztem,tudtok-e segíteni. Minden esetre kipróbálom,és megírom a tapasztalatokat. Azért köszi!
Akkor az alapjárati fúvóka vagy csatorna el van dugulva.
Sziasztok!
Hurka komám megkért, hogy kérdezzem meg tőletek a következőket:
Mi az oka annak, hogy nincs alapjárat a motoron? Amúgy megy mint az állat, de ha visszább engedi a gázt egyből elkezd leállni, és folyamatosan túráztatni kell, hogy nehogy lehervadjon.
Újak a gyertyák, vadiúj vapegyújtás most lett felrakva.
Más:
hétvégén életet leheltem a jawa idealomba. Viszont olyan furcsaság van vele, hogy csak akkor hajlandó menni, ha a két fúvókát egy kicsit kilazítom a karbiban, viszont akkor orrán szájján jön a 305ft-os energiahordozó. Ha becsavarom a két fúvókát gondolkodás nélkül leáll. Ja, és emlékeim szerint régen teljesen be voltak csavarva. Mi a fene lehet ez?
Előre is köszi a segítséget.
Hm, ha el van repedve, akkor port is beszívhat ami nem jó. Másrészt megváltozik a szívóoldal ellenállása, ami eléggé befolyásolja a motor működését. Cseréld ki a gumit vagy foltozd meg. Gyújtás, karbi jól van beállítva?
Üdv!
Az mitől lehet, hogy az 559-esem 7et evett 100on? A légszűrő és a karburátor közötti gumi el van repedve, okozhat az ilyet? Vagy egyszerűen 80, 90es tempónál ennyit fogyaszt?
Segítek én, de annál egyértelműbb válasz, hogy felejtsd el, nemhiszem, hogy lenne....
Azért az előtanulmányokat ajánlom, mielőtt belenyúlkálsz az elektromos rendszerbe....Legalább egy szakmukis könyvet olvass el, hogy tisztában legyél az alapfogamakkal, és akkor nem kell nekem sem feleslegesen gépelnem itt, mert nem kérdezel égtelen nagy hülyeségeket...Bocs, nem bántásnak szántam, de egy csomó időt megspórolunk vele...
Hellosztok!
Igaz, még nem veterán, de szeretném felújítani 79'-es musztimat. A fő "probléma" a tank eredeti színe(piros), és bele a minta(papírpn kivágva megvan), és a felnik krómozása. Azt tudom, hogy krómozással sokan foglalkoznak, de konkrét embert Zala megyében(Nagykanizsa) sajna nem tudok. A másik a tankfestés. Ebben kérném a segítségeteket. Nagyon megköszönném ha valaki mondana konkrét ajánlatot, telefonszámot, esetleg email címet. Segítségeteket előre is köszönöm!
Nos, nem tud segíteni, mert amit leírtál enyhén szólva ellentmondásos. Ha generátorod hatvoltos, akkor nem tud leadni 18 voltot, ha megszakad se. Talán kilencezres fordulaton...Ha valaki átekerte 12 voltosra, ki és mikor pakolta vissza bele a hatvoltos cuccokat? Akkor viszont rossz a hatvoltos szabályzó, mert ha jó lenne, 7 egész valamennyit kellene mérned.Amit viszont el lehet mondani, az a következő: A fesszabok nem előállítják a feszültséget, hanem szabályozzák a gerjesztő áramot tehát nem tudnak többet kihozni a rendszerből, mint amit a generátor tud(tekercselt állórész és forgórész esetében. Álllandó mágnes esetében egyszerűen levágják a felesleges fesz szintet.). Az egyik képen látható szabályzó jawa valszeg. Vagy pozitív testelésű rendszerekhez való, vagy olyan mint a 634 esé, a testelés negatív, de a gerjesztő tekercset földfelé húzogatja, ezért nem csereszabatos az egyébb rendszerek szabályzójával egy az egyben. Az első szabályzó valszeg dinamóhoz készült, tehát a másodikat, ami nem, azt iránycsatoló diódával kiegészítve kellene bekötni.ha meg lenne a 12 voltos generátor. Szóval ne haragudj, de azt kell mondanaom, valaki vagy tisztában van alapszinten a generátorok, szabályzók elvi működésével, vagy utánanéz ezekneknek a dolgoknak, még itt a szocimotoros lapon is többször leírták már ezeket a dolgokat, vissza lehet olvasni, vagy jobb ha nem nyúl a cuchoz, mert jókora károkat okozhat, egy csomó bosszúságban lessz része. Jobb ha szerelőhöz viszi a motort, vagy megkér valakít hogy segítsen neki. De nem így táv orvoslással, mert így nem látjuk, amikor félredugsz valamit, vagy valami kimarad, amit azért nem írtunk le, mert evidensnek vettünk.. Ehhez a helyszínen kell lenni.Ez így keményen hangzik, de nevedd lecseszésnek, csak olyan érzésem van, hogy nagy hülyeségre készülsz... Ami leírtál 2600 forint nem egészen igaz. Amit veszthetsz egy aku, egy generátor, öszes izzó, szélsőséges esetbe a motor kábelezése, gyújtótrafók, kondik,a fesszab.Meg egy csomó elfecsérelt idő.
Akkor most nem tudsz,vagy nem akarsz segíteni? A mostani 6V-os fesszabályzóval 18V-tal tölt. Ha beteszem a 12V-os fesszabályzót,és egy 12Vos aksit,és működik,akkor cs az izzókat kell kicserélni. Tavaly is cseréltem fesszabályzót,nincs kedvem évente cserélgetni,pénzem sincs,h a dinamómat kicseréljem 12Vos generátorra,így hátha jó lesz,egy próbát megér. Ez csak 2600Ft-ba került. Szóval?
Hali! Pécsen is van egy motoros bolt Szinte mindent lehet kapni Jawához és többségébe erdeti cuccokat! Tel.:0693314442
Tök egyszerű a válasz.FELEJTSD EL.NEM lehet keverni a szezont a fazonnal...Ha valaki azt a 12Vos fesszabit beköti a 6V-os rendszer megváltoztatása nélkül úgy, hogy működjön, azt felterjesztem Fizikai nobel-díjra..
Azért ilyenekkel illenék tisztában lenni, hogy melyik rendszerben mi célt szolgál a fesszabályzó..:))
Papa:
Biztosítólemeze is van kuplungkosár csavarja alá ?
Minden Jawas nevében köszi az infót!
Én is pont km-óra kihajtást keresek.
Szia Jawa350speed!
A bolt igaz, hogy törökszentmiklóson van, de mindent tud adni a mi a jawahoz kell, csak mond meg neki, hogy 6 voltos blokkod van. Tel.0656/390125 postán küldi, nekem még nem volt olyan a mit ne tudott volna adni.Én most cseréltem kilóméteróra kihalytást sehol nem kaptam csak nála.
Üdv papa!
Azt tudom,cs azt kérdezem,h melyik vezetéket hová kell kötni. (Melyiknél melyik a gerjesztő stb). Tudtok segíteni?
Hát apám az elég nehézkesnek ígérkezik.Mivel az első képen egy 6V-os fesszabi van, a másodikon meg egy 12V-os.....Szóval ez így nem fog összejönni...
Hellosztok!
Igaz, még nem veterán, de szeretném felújítani 79'-es musztimat. A fő "probléma" a tank eredeti színe(piros), és bele a minta(papírpn kivágva megvan), és a felnik krómozása. Azt tudom, hogy krómozással sokan foglalkoznak, de konkrét embert Zala megyében(Nagykanizsa) sajna nem tudok. A másik a tankfestés. Ebben kérném a segítségeteket. Nagyon megköszönném ha valaki mondana konkrét ajánlatot, telefonszámot, esetleg email címet. Segítségeteket előre is köszönöm!
A szabályzót akkor tudja agyonvágni ha elektronikus, ha régler, akkor esetleg beéghet a kontaktus, ezen tisztítással általában lehet segíteni.
A kondi és a trafó teljesen érzéketlen a polaritásra.
Sokkal érzékenyebb az akku, ha sikerült átfordítania valamelyik cellát, akkor annak annyi.
http://gportal.hu/portal/jawa/image/gallery/1151751613.JPG
http://gportal.hu/portal/jawa/image/gallery/1151576972.JPG
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|