:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Hali!
nekem volt is,és most is 638 as JAWAm van.Az enyém 5.5 Literes fogyasztással bírta a 100 KM-t.Pedig volt olyan hogy húztam neki 120 ig is.Persze nem huzamosan.10-20 km hosszban.Ha átlagban 80-100 között megy vele az ember,akkor 5 Literből meg kell hogy álljon.Ha a 250 es ETZ ennyiből megáll,akkor életed végéig hagyd meg.mert az tényleg szereti a hasát.Én csak hallottam,de az állítólag tényleg nem áll meg 6 Literből.
Gondold meg!És érdeklődj még szerintem!
Gyuri.
Nekem sajnos sosem fogott blokkra az első dobom, de még soha semmilyen tárcsafékes motoron sem, még a duplatárcsás, tárcsánként négydugattyús féknyergű GSX-R-em sem. Megjegyzem: talán jobb is. Elég ócska érzés lehet, amikor blokkol az első kerék. ;-)
Ami az árakat illeti, azért a tuning elég jól közelíti. Veszed mondjuk az alapgépet 50e-ért, veszed rá a vape-t 25e-ért, veszel rá egy használt ETZ elejet telóstul mindenestül 15e ért, ez már 90e Ft. Ehhez képest tavaly egy ismerősöm 150e irányáron árulta a kétporlasztós RD-250-jét, és nagyon korrekt volt a gép, én egyszer bütyköltem holmi elektromos hibával, és komoylan mondom, ámultam, hogy kétütemű ilyen csendesen és egyenletesen is tud járni. Szerintem 120-130 körül vehették meg, és jól is járt vele a tag, mert nem kellett "tuning cuccok" után futkosnia, csak rá kell ü1nie, és menni vele, mert minden meg volt gyárice: bölcsőváz, generátor, tárcsafék, membrámvezérlés stb stb. Én is majdnem megvettem, de aztán inkább mégis a GSX-R250-re ültem rá 150e Ft-ért, mert gondoltam ilyenem még úgyse volt, hát kipróbálom ezt is. Nem kellett neki komoly generál, csak hátra egy féktárcsa betétekkel (jó, ez viszont meglepően drága volt). Az én tapasztalataim azt mutatják, hogy egy karburátor+gyújtás+villany bütykölés után szinte minden használt jármű életre kel. No persze nem kell minden csótányt megvenni, pár hónapig nyalni kell a hirdetéseket, mire megtalálod az igazit, de ez már csak azért is jópofa, mert ha nyalod őket, látod, hogy a hirdetett masinák 70-80%-a hónapokig nem kél el, annyira túlárazott, és akkor már téged sem tudnak bepalizni. Ezzel a motorvétellel inkább az állami sarc a gond, az még tavalyi áron is 30e körül nézett ki, annyiért elég jól ki lehet pofozni a régit - hacsak nincs valami nyomós okod a cserére, mint pl. az én jawam étvágya volt. (Ha kicsit szerényebb lett volna, talán még ma is meglenne.)
Egyébként bőven lehet új 125-öst venni 600e alatt, no persze nem a presztizsmárkákból, hanem az orosz-kínai licenszgyártmányokból.
Sziasztok!
Nemrég láttam a neten egy Jawa twin sporot,ha jól emlékszem 93-as volt. Eléggé meggyőző külseje van. De nagyon ritka moci,még élőben nem is láttam.
Mit érdemes tudni róla? Mennyire jó gép? Mennyire megbízható? Árban mennyibe mozognak? Mennyi a vége,és az utazója mennyi? Túrázáshoz megfelelő?
Hali!
Jah, a dinamó... Az valóban egy agyrém. De rövidesen ha lessz hozzá energiám, megoldom a dolgot, a gyújtás kész, csak fel kell raknom. A tárcsafék nélkül meg csak elleszek valamennyire, egy jól felszabályzott dob fék nem fog rosszabbul. Sajnos már a mostani fékeim is blokkolni tudják a kerekeket, annál jobban már nem lehet megfogni óket.Inkább a kerekek tapadásást kellene növelni. Azért nem igazán közelíti meg még átalakítással sem a japok árait.Egyébbként azokhoz meg még nehezebben lehet alkatrészt kapni.Én érdekes módon egésszen meg vagyok elégedve a jawával. Az ETZ vel is csak a fogyasztással volt gondom, meg a vázzal, motorikussan egész használható volt.Jó, a csuklómat egykissé megviselte a TZ rázkódása, de nincs mindenkinek mindenféle izületi nyaválya. Szerintem jól vezethetők, a sebességük se sokkal kisseb mint például az RD250esé.Ráadásul RD250est csak nagyon lestrapált állapotban láttam manapság.És drágán.Szóval én maradok a jawánál, elketyeg az úgy, ahogy nekem kell.Végezetül: Én valahogy mostanság minden használt motor vásárlásától óvakodnék. Rájöttem, vehetek bármilyen álapotúnak kikiáltott motort, mindig komoly generállal kell kezdeni a dolgot, ráköltve a motor vétel árával legalább megeggyező manit. Félek, a japókkal is ez a helyzet.Én az új motor vásárlását tudnám ajánlani, csak miből?!!! Még egy 125 ös is 600 ezer felett van....
Nekem speciel még semmi bajom nem volt a dinamóval,de fogalmam sincs mi lehetne egyáltalán vele. Csak úgy menet közben nem megy tönkre vagy ha mégis az is csak a szénkefe amit kicserélni 5 perc az út szélén is.
Úgy, hogy nekem 638-as volt, négyfelömlős, ami köztudottan többet fogyaszt, mint a 634-es. Állítólag hasonló viszonylatban van az ETZ és a TS/ES MZ is. A régi verziók rákfenéje viszont a dinamó. Persze lehet rá ütni mágnesgyújtást a csehektől, meg ETZ tárcsaféket, és akkor már egész jó lesz, de amennyibe mindez kerül, annyiba már kezdődnek az olcsóbb japók, Yamaha RD250, Honda VT-250, Suzuki GSX-250 stb. és azért ég és föld a különbség.
Heló Sasa. Miért nem veszel egy 250-es Trophyt? Jól megy két személlyel is max 4 l-t eszik 100-on (utassal,szólóban ha óvatos vagy 3,5 lityivel is elmegy) nem görbül a váz (ez bölcsővázas) motorikusan és elektronikusan is kiforrott konstrukció. Mondjuk alkatrészt szinte sehol nem találsz hozzá.
Ment már valaki jawa cz 125/476 motorral,mennyire megbizható?
Nekem nem száguldozáshoz kell csak hogy két személyel eltudjon vinni meg ne egyen sokat.előre is kössz a segítséget
Az a 8 liter valóban sok, nem is tudom, hogy csinálod. Nekem nem akart még a 634es országúton 4.5 liternél többet enni, városban 5.5. Az ETZm ha megfeszültem se érte be országúton 5.5, városban 7! liternél kevesbbel. Pedig teljes és megbízható szerelővel történő felújításon is átesett.De még a gyári adat is több a TZre, pedig az vagy négy lóerővel, és vagy húsz kilóval és 100 köbcentivel kissebb.
A gyorsulása, a két motornak közel egyforma, ha mind a kettő tökéletesen műxik. A jawa érzékenyebb az apróbb hibákra, előbb veszít a gyorsulásából. Viszont sokkal erőssebb.Amit én észrevettem, az nem is annyira a gyorsulások közötti különbség volt, hanem a megálásoké. Bizony, az elején, amíg megszoktam, sokszor megizzasztott a jawa fékezéskor. És ez nem a tárcsafék-dobfék miatt van, hanem azért szerintem, mert súlyához képest talán keskenyek a gumik.Igaz, elég szar minőségüek is voltak, most talán jobb valamivel a helyzet. Ami még a jawa mellett szól, az a sokkal símább, rázkodás mentesebb futás. A TZ a lengő blokjával igencsak zsibbasztota a csuklóm... A másik hátránya az ETZnek a váza.nagyon sokan tapasztalják, hogy bizonyos sebességnél, fordulatszámnál szitálni kezd kissé a gép. Mindent kipróbálnak, de nem szűnik meg a jelenség. Nos, azt hiszem, ez a zártszelvény váz berezgésétől van, nem orvosolható.Ezenkívül, néha ugyanaz a jószágnak, amivel már hatalmasakat buktunk, egy síma parkolás közbeni felborítástól is elgörbül a váza, mert rosszul esik. Ezt a TZsek tagadják, de sajnos létezik. A jawának talán az első telója hajlamossabb a görbülésre, de az azért könnyebben javítható eset. Ha mégis görbülne a jawa váza, azt ki lehet huzatni valamennyire, mig a TZ görbülését veszélyes egyegyengetni állítólag, mert elengedheti magát a vázon a heggesztés. Mindent összevetve én nem cserélném vissza MZre a jawámat, mert ez stabilabb, erőssebb, nyugodtabb motor, és jóval gazdaságossabb.Alkatrészt talán valóban nehezebb szerezni hozzá, de nem kivitelezhetlen a dolog. Egyébbként bár azt nem nagyon szoktam kihasználni, a jawa nálam tartóssan képes 115, 120 km/ó val menni. A TZ nemigen, főleg akkor nem, ha pici szellő, vagy emelkedő is van.Tudom, ez csak az én izlésemet, tapasztalataimat tükrözi, De hivatalos, teljeskörű tesztet nem olvastam még a dologról.
Akkor köszi! A dolgok állása szerint már nem is akarom annyira a Jawa-t. Keresek inkább egy ETZ-t, amihez minden bokorban találok alkatrészt, és nem fogom sajnálni, ha esetleg beleszállok a szántásba... :)
Meg amúgy 2 éve Simsonom volt, úgyhogy nem lesz nagy eltérés szerelés/technika terén sem.
Még 1x köszi! Üdv!
Mint mondtam, a műszakin néha szemet húnynak. Ha nem maguktól, akkor némi csúszópénzért. De azt senki sem garantálja, hogy ez mindig így lesz.
a négy sebességgel nem volt komolyabb gond, a jawa motor viszonylag széles fordulatszámtartományban működik.
Nem tudom, hogy gyorsul egy ETZ-hez képest. Állítólag kevésbé gyorsul, de hegymenetben odaveri. (Ezt itt olvastam én is.) Nekem sosem volt ETZ-m, és a dolgok mai állása szerint már nem is lesz. A végsebességről szintén nem tudok nyilatkozni, nekem a jawa kezdő-nagymotorom volt, akkoriban még a 90-100kmh-t is soknak éreztem, ennél többel nem is mentem vele talán soha. Meg különben is, az enyimnek örökké tönkrement a kilóméterórája, nagy nehezen szereztem egyet, pár napig jó volt, utána megint eltépte a spirált, végül már nem is foglalkoztam vele, ott rohadjon meg, mászkáltam óra nélkül.
8l meg nem kevés, hanem kifejezetten sok, de többször lemértem, ennyi. Márpedig ennyi naftából már 1000-es sportgéppel vagy autóval is lehet járni.
Friss műszaki van rajt, sztem már azelőtt fel lett téve a fék.
Az a 4 sebesség nekem spec nem igazán tetszik. Gyorsul úgy, mint egy TZ? És mennyi a vége? Mert a kézikönyben 120/128km/h ülve/fekve...
Meg a 8 liter sem kevés...
4 sebességes, városban egy személlyel 8 liter keveréket, országúton két személlyel 6,5 liter körül zabált (mindkettő csomagok nélkül értendő). Jó, hogy húztam is a bajszát... de hát lassan menni simsonnal is lehet.
Aztán hamar beláttam hogy az akkori benzinárak mellett ez anyagi csőd. Ma meg duplán, hiszen egy liter keverék 320-330 Ft-ra jön ki a legolcsóbb olajjal is.
Az ETZ fék a műszaki vizsgán jelenthet problémát, merthogy elvileg engedélyköteles átalakítás. Aztán van úgy, hogy szemet húnynak fölötte, de ha gizdázni van kedvük, állandó támadási felület vizsgán is, közúti ellenőrzésnél is (hacsak nincs beleírva a forgalmijába).
Köszi!
Mennyit fogyasztott kb? És amúgy hány sebességes, mert én azt hallottam, hogy csak 4...
Egyénként '91-es évjárat, és alöl ETZ t.fék van rajt
Nekem volt jawam, 638-as. Sokat fogyasztott, és a városban nagyon kellett figyelni a követési távolságra, mert a dobfék rajta egyáltalán nem volt eltúlozva. Hosszabb (több órás) üzem után az üreset nem nagyon lehetett rajta megtalálni, erre már mások is panaszkodtak, valami típushiba lehet (a váltója egyébként is elég furcsa: serbliből vannak sajtolva a váltóvillák, a kukactengely, nem egy megbízható szerkentyű). Ami engem még zavart, az a nagy mennyiségű műanyag alkatrész, különösen a műanyag fékkarok, amik adtak egyfajta teszkógazdaságos muntenbájk életérzést a járműnek. Egyébként különösebben megbízhatatlan nem volt (eltekintve attól, hogy a kilóméterórák konstrukciós hiba miatt furtonfurt megakadtak, és akkor aztán eltépte a spirált is), de azért én ha még egyszer szocimotort vennék, akkor inkább ETZ-t vennék - pedig nem vagyok nagy híve az NDK iparnak.
Hát itt a fórumokon többször volt összehasonlítás, mindegyiknek van előnye és hátránya is. A Jawa-hoz kapcsolódóan annyit tudok mondani, hogy stabil motor, nehezebb mint a másik, viszont erősebb, de főként nyomatékosabb a blokkja. Talán a megbízhatóságon lehetne vitatkozni, de ha rendbe van rakva, és karbantartás sincs elhanyagolva, akkor jó szolgálatot fog tenni. esetleg érdemes a megszakítós gyújtást elektronikusra cserélni.
8698-ra valamit írjatok, légyszi, fontos lenne! Köszi!
Heló.A mustangokhoz nem kell kulcs hanem a lámpafejen találsz egy forgatható kapcsolót.Ha balra forditod leállit közép állásban gyújtás jobb oldalon meg világitás és gyújtás.Még annyit ha esetleg ugy értenéd hogy nincs benn kulcs akkor kapcsolót kell szerezned mert akkor nem tudsz semmit csinálni ha annyira nem értesz hozzá.
Üdv!
A búza tér krnyékén van egy pár motoros bolt... ahogy megyünk a metro felé, az első lámpánál jobb oldalt van egy kereskedés, aahol elég sok cuccot be leeht szerezn jawahoz, etz-hez, és szervízt is vállalnak. ( a bolttal szemben van valami étterem, meg egy autós bolt)... remélem tudtam segíteni
Akkor van Miskolcon profi-szoci bolt?
http://fotky.azet.sk/jsAlbum.phtml?i9=77e39b515b05&al=1105432
Hellosztok. Ha vmi info kellene a szlovakiai jawa uzletekrol,vagy segitseg kellene szoljatok.
Üdv!
Egyideje szeretnék motort venni, és eddig csak a nagy ETZ-ket nézegettem. Tegnap azonban megláttam egy Jawa 350 638-ast a neten, és megtetszett. Szeretnék róla többet megtudni (teljesítmény, végseb, megbízhatóság..., meg hogy egy 250es ETZ-hez képest mivel tud többet/kevesebbet?)
Előre is köszi!
Nekem a 634-esen évek óta 18-as van. Kicsit lomhán gyorsul, de utazni nagyon kellemes.
öhh
638-asra annyi, hogy felrakod a dolgokat, összedugod a kábeleket és ha van szikra akkor kész, más beállítást nem igényel. Maximum az alaplap rögzítésénél tudsz játszani talán 1 mm-t fel-le...
Háj!
Hurka komám ismét megbízott, hogy kérdezzek:
A vapés gyújtást hogy kell beállítani?
gyors segítségre lenne szükségem:
mi a véleményetek 638-ashoz a nagyobb szekunder fogaskerékről? Az a bajom, hogy a mocim bejáratós, és 70 km/h-nál 3000-et forog. Ezzel így túrára se nagyon mehetek, meg igazán idegesít a tötymörgés. Szóval mi legyen? Egyik szakvélemény szerint a 18-as is jó, de a 19-est is elbírja, másik szerint 17-esnél nagyobbat ne rakjak rá. Most mit tegyek? Kösz!
Helló!
Én is miskolci vagyok. Van iott szoci bolt? Én vagy 3motoros boltról tudok a Búzán,meg pár alkatrészről a Zsarnán.
Megköszönném,ha felvilágosítanál,mert hasznát venném. Köcce!
Hello Kulio!
Én Sárospataki vagyok, és engem is érdekelne annak a boltnak a címe! Ha megkérlek elküldenéd az email címemere?
Léci!
Sziasztok!
Nagyapám régi sufniában találtam egy Jawa Mustangot. Kulcs nincs hozzá. Hogyan lehetne beindítani?
Szeva! Ha miskolcon ismerős vagy, csörögj rám, és elmagyarázom, hol van ott tuti szoci bolt...
304141610
Kulio
7620-as hozzászólásban van a vezetékes és a mobil is.
Esetleg tudsz egy telefonszámot?
Hello!
Ugyanilyen gépem van, amit szintén felújítottam. Matricákat még a brno-i bőrzén se tudtam szerezni hozzá, sőt brno-i motorosboltban sem. Van egy martonvásári cég, ami motormatricákat gyárt. Még nem beszéltem velük, de ide fogok elmenni a közeljövőben. Minta alapján tudnak csinálni bármilyet. A motortankom egyik felén még meg van az eredeti matrica, a többit lehúztam és ráragasztottam egy papírra. A technológia leírását a cég webhelyén elolvashatod: www.motormatrica.van.hu
Üdv: Gala
Hello mindenkinek!!
Segítség kellene Eger,Miskolc környékén olyan motoros bolt ahol lehet Jawa alkatrészeket kapni.
Valami komolyat ajánjatok ahol váltó alkatrészeket is árulnak.
Előre is köszi!!
Jarovce kb 5-10 km-rel Pozsony alatt található kis falu, ahol leledzik egy szerelő, akinek tekintélyes jawa alkatrészbázisa van. Győrtől kb 70 km kocsival, de volt versenyző vonat+bicikli kombinációval is, szóval abszolút leküzdhető.
Kösz az ötleteket , általában mindig a legegyszerübbre nem gondol az ember..
De az a jarovce ? az mi is...
Esetleg jarovcében lehet megkérdezni, 350 TS-ra pl volt matrica.
Az nem működne, hogyha valaki lefényképezné a sajátját, elküldené neki, és azt lehetne akkor matricaként kinyomtatni? Előtte akár Photoshop-pal még javítgatni is lehetne a képen.
Szia Zolika! Ha tudsz egy kicsit WORD-ben ügyesekedni vagy valamilyen rajzoló programban te is meg tudod tervezni a matricát, és vannak helyek (számítógépes üzletek meg ilyenek), ahol matricára kinyomtatják. Nálunk egy srác TRophira csinált ügyanilyet és tök jó lett!
Üdv.
Üdv Mindenkinek!
Felújitottam egy 634-es 350 CEZET gépet.
Sajnos a festéssel az eredeti matricák eltüntek. Hol tudok ilyent beszerezni.
A környékünkön (Győr) már mindent megpróbáltam
Aki tud kérem segitsen
köszi a segitséget, ráfogok kérdezni.
sorszám: 8679 (57776)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2006-07-09 21:52:13)
Megtaláltam a hibát!!!! Beindítottam a motort úgy hogy kivettem a kuplungot, racsnis 27-es kulcsal belöktem a motort és láss csodát semmi "főtengely"és csapágy hang. olyan szép hangja van hogy felállt a f.... (igen C3-as csapágyakat vettem) hanem az a féreg kuplungkosár + a lánc produkált olyan hangot hogy csak na. Érdekes módon nem onnan és nem olyan hang jött mint a múltkor mikor ez volt a pobléma. azért kösz a tippeket.
Nem tudom hogy mennyire mondok butaságot,de úgy gondolom hogy speciális szerszám kell hozzá.Valami olyan amivel ki lehet nyomni a hajtókarból a perselyt.Az én véleményem az,hogy van olyan ezen az oldalon aki már csinált ilyet.Talán FÚRFARAG tud valami okosat mondani.Ő nagyon érti a motorokat.Kérdezz rá tőle.
Gyuri.
szevasztok!
cz 477-es ből hogyan lehet kiszedni a hajtókarban lévő perselyt? Ha valaki tud segíteni az legyenszíves írjon!
Én úgy vagyok vele, hogy ha megveszek valamit, akkor az azért van, hogy használjam. Nem fogom eladni, ilyet még soha nem tettem. Így nem azt számolom, hogy megkapom-e az árát, ha eladom, azaz a megéri-e című kérdés értelmetlen számomra. Persze most már kezd megtelni a garázs. :) Az a gond, hogy egyszerűen gyenge a gyári töltése a vasnak, ezzel beszorulok a városba, és lemerül az akksi. Ezen segíteni kell. Most vagy rábuherálok valami más generátort, ami nem biztos, hogy a munkámat is beleszámolva olcsóbb lesz, vagy megveszem azt, amit más kitalált erre a célra. Én az utóbbinál döntöttem. Ja még annyi, hogy ez a motor nem napi használatra van, ezt kifejezetten túrázásra, hobbiból vettem.
És szerinted megérte ennyit rákölteni egy ilyen motorra?
Szia!
Kb. egy hónapja az alábbi kimerítően részletes választ kaptam ugyanerre a kérdésre:
"Ha elölről kezded, akkor érdemes az alsó-külső szár és az azt felülről lezáró menetes elem között
alaposan tömíteni vmi. olajálló pasztával. Érdemes új tömítést vágni az alsó 6-os csavar feje alá
és azt a részt IGEN ALAPOSAN megtisztogatni. Annak a csavarnak a meghúzásakor figyelj arra, hogy az
a belső fej, amit a csavar rögzít, megfelelően legyen pozicionálva. ( Van rajta egy kis bütyök, amely
egy belső furatba megy bele, lehet a kb. 4-5mm lehuppanást érezni ha a kicsit betekert csavarral
forgatod a fejet.)
Egyébként száranként 140 ml olaj kell bele. Én 15W lengéscsillapítóolajat szoktam tölteni bele,
de van aki kb. 1/3 arányban motorolajat is szokott hozzá keverni."
Aztán egy másik helyen még ezt tudtam meg: az AGIP kutaknál árulnak "fork oil" nevezetűt, ami kifejezetten motorkerékpár villába való.
Én is rakosgatok egy 559-250-t. Megkereshetlek privát mailben, ha lenne majd kérdésem a tapasztalataidról?
ÜDV! Lui
Én most rendeltem tiris gyújtást a powerdynamo-tól. Ez tartalmazza a teljes gyújtást, generátort, töltőt, trafót. Lehet náluk alkudni, sírtam nekik, kaptam 15% kedvezményt. Így 207 Eur volt németországi szállítással. Magyarországra +20 EUR.
Ugyanaz a rendszer, mint a Vape.
Ha már kopottak a fészkek, akkor valószínűleg ragasztva voltak a csapágyak. Ugyanez igaz a tengelyre is.
Ha nem voltak kopottak, de hidegen szedted szét, akkor lehet, hogy most koptattad ki.
Ragasztót lehet venni csapágyboltban, a Loctite 2-3kHUF. Feltéve, hogy tényleg a csapágyaknak van hangja, és nem valami hézagolási probléma van.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|