:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Mondd, te melyik ország történelmét tanultad??:)))
Horty????!!!Tudod te, mikor volt képben???1944ig volt az Öreg főszereplő...
Legrosszabb esetben is RÁKOSI volt az elkövető.Mivel a beszolgáltatások az 50es években voltak....
Ja igen elfelejtetem írni.. 350-esre a súlyadóéve 5-6 ezer kötött van, nekem meg mint kezdő motorosnak a biztosítás 12e kemény magyar forint.. inkább belépek a veterén klubba, és nekik fizetem, mint hogy a hájfejűek garázdálkodjanak a pénzemből
Hát igen.. Horty apánk beolvasztatta az autókat, motorokat, ezzel semmisítette meg a veterán járműveket, most emg kemény pénzeket kell fizetnie anak a "rendes embernek" aki meg akarja őrizni a szoci ipar eme remekeit... szánalom:(
Khm-khm. Szép elmélet, csak az a baj, hogy nem tudsz mindent kicserélni, mert nem kapható hozzá minden. És ami kapható, abban sem biztos, hogy van köszönet (megragadós kisipari dugattyú biliacél gyűrűkkel meg stb). És innentől fogva már nincs 10 év és 100000km. Megjegyzem szerintem új korában sem dicsekedhettek ezek ilyen megbízhatósággal.
Valamint 400000-ért már hasonlóan elkészített japókat is kapni, pl ezt vagy ezt, és ezekben van normális töltés, van alattuk normális fék, és senki sem nézi meg.
Ha igazán jó motort akarsz vegyél egy egyben lévő JAWA 559 est 50- 60 ezer forintért.Egy totál felújitás -krómozás festés új kipuffogó új kerekek fúrás fötengely stb. gyári állapotura hozás ez mind kijön 300 ezerből.Számold még a vizsgát egyebeket és van 400 ezerből egy vadiuj 250 Jawád.Erre 10 évig vagy 100 ezer km ig semmi gond.Ha valahova elindulsz -odaersz-és sokan megnézik csodaljak. Használt Japánba mit kapsz ennyi pénzért?
ki lehet fogni jót is meg rosszat is.. eddig nekem inkább rosszakt sikerült :)
a jáwám egy "maradékból csináljunk valamit aztan adjuk el" féle fajta volt, autószerelő tulajtól. kell még több? :)
A japán meg.. a problémák egy újabb dimenziója. alaposan rá lehet faragni azzal is. főleg az alaktrészárak miatt. Nagyobb terhelésre, futárkodásra, na meg terepre inkább alkalmas szerintem az xl.
Új motornak meg a kötelező szervize + átirás, regadó, miegyebek; ennyiből japánt is meg szocit is fel lehet újitani. szocit kétszer is :)
Legalább mostmár ismerek egy pár esztergás műhelyt, fémszórót, vezérműtengely gyártót, fogaskerék gyártót.. azért van "előnye" is a csomó szenvedésnek :))
ha veteránosítani akarod, akkor tudd, hogy 18e Ft a minősítés, plusz a rendszám és forgalmicsere illetéke, jópár sok évi súlyadó kijön belőle. No szóval ez ne legyen az MZ telósítás akadálya.
Üdv Urak!
Valakinek 350-634-eshetz van telója, mert az enyémben kicsit szétgányolta az előző tulaj a belső csövet, és kiveri az olajat.. na meg el is van görbülve.
Kössz a segítséget az mz teló ügyében, de úgy döntöttem, inkább visszaszerelem eredeti állapotba a masinát. Kicsit sokba lessz ugyan, de a franc se fog ezeknek súlyadót fizetni :D
Egy öreg japán motor nem nagy csoda. De egy öreg csehszlovák sem. Bütykölgetni mindkettőt kell néha. De talán még a vadiújat is, csak azt legfeljebb megbütyköli helyetted a márkaszervíz - persze súlyos aranytallérokért cserébe. Olyan járművet még ember nem csinált, ami el ne romlott volna néha. Hogy ez miylen gyakran következik be, futásteljesítmény kérdése.
Nem is értem! Miért kell mindig hasonlítgatni!
Jawa, MZ- olyanok, amilyenek, mindenki mérlegeljen, neki mi a fontosabb...
Az furcs, hogy olyan sokan csodákat várnak a japán motoroktól, de sebaj, én is megtanultam saját káromon, milyen az öreg rizskályha, majd megtanulják mások is...
Én egyszer rég próbáltam, és a világon semmi különbséget nem éreztem a mezei 98-ashoz képest.
A jawa meg 4000-5500 között él csak igazán, akár ha kútkeverékkel is.
Fel kell fúrni a kefniket.
Szevasztok!
Próbálta már vki a drága shell benyát?
Mert én 1x mindent ki kell próbálni alapon, megtöltöttem vele a 634-t.
Eddig soha nem is húzattam 4ezerig, mert minek... De mondom most spéci benya van benne megnézem mit tud a kicsike, és most jöttem rá hogy 4 ezernél dob rá igazán egy lapáttal, mondjuk utána hamar váltani kell, mer nem tart sokáig a mámor! De baromi jó!
Nekem csak az fura még, hogy ha 0-ról gyorsítok akár 100-ig, akkor elég jó 80 fölött is, de ha tartós 80-ról akarok felmenni 100-ig, akkor az kicsitlassú, gondolkodós, 100 fölé meg még nem is mentem, 400 fölött lenne talán, sztem az nem egészséges, csak pupillázok, hogy mások meg tartós 115-tel mennek! Vagy lehet, hogy nekem is kisebb a fogaskerekem?
Lenne egy kérdésem... hallottam, hogy egynéhányan etz/mn telót raktak előrre, tárcsafékkel... ahogy én mértem, a tz teló vastagabb, mint a 350-es jawa-é. Miből kell esztergálni, vagy a komplett fejidomot lecseréltétek???
halihó
Borsodban(miskolc, kazincbarcika, ózd) környéki emberkékkel szeretném felveni a kapcsolatot, akik szeretnének néha túrázgatni. iwiw-en, myvipen fenn vagyok Kulcsár Viktor néven.. ha vlakit érdekelnének iyln össezröffenések, írjatok
Széles utat, gumifákat
Lehet kicsit megkésve de csak ideírom a véleményem a jawa vs etz témában.
Két évig volt jáwám, tud jó lenni, de strapás használatot nem szerette. Én futárkodtam vele, és nem volt olyan este h ne kellett volna valamit művelni rajta. Etz-m nem volt, de még mindig sokan futárkodnak etz-vel. Amellett h nem vennék újra régi jáwát, etz-t sem. Nem szeretem.
De ha a két olcsó szerkezet közül kellene választani akkor inkább az etz.
Jawa nekem 4-5 l evett, városban képes volt 4, 4.5 el eljárni szép óvatosan. Normális esetben országúton is.
Inkább gyűjts egy idősebb japán szerkezetre szerintem.. lehetőleg 4t-re. pl honda xl250, 3, 3.2 vel elmegy, függetlenül a körülményektől. és hát elég ritkán kell hozzányúlni. Erőben jóval visszább van a jáwától, de olyan 80-90-el képes utazni alattam is. Meg aztan nagyon jól birja az eséseket is :)
Hát ennyi..
Csaba
Nekem van egy láncvédőm cz350-re,ha kell viheted "ingyér"(olcsóbban már nekem sem érné meg)obudán van tel:06203152753
Sziasztok!
Van itt valaki Erdélyből? Esetleg valaki nem tudja, hogy Romániába a külföldi motorokra is kell-e útdíjat fizetni?
Szarni rá.Kétütemű.Az a dolga, hogy füstöljön...
Annak több oka is lehet, ha annyira füstöl.
Nem írtad, hogy azonnal, vagy kis száguldás után füstöl durván. Ha az utóbbi, akkor lehet, hogy egyszerűen a lerakódások nyomulnak ki füstfelhő formájában, ha viszont már "hidegen" is csinálja, akkor inkább beállítási problémák, olajarány, benzin/levegő arány, gyújtás körül keresgélnék. Ha azonban egy idő után a nagy mennyiségű füst csökken vagy megszűnik, az egyáltalán nem baj, ekkor kidolgozza magából a lerakódásokat.
A kétüteműnek néha gurulni kell kicsit. Én a 638-asommal általában 80-85 körül megyek, de néha kihúzatom 110-ig is. 1-2 kilométert bizony elég súlyosan füstöl ilyenkor az öreg vas.
Akkor füstöl, mikor kimegyek országútra és meghuzatom a fokozatokban. De ilyenkor szinte nem látok hátra. Nem megyek vele sokat városban, nem szoktam indítgatni. Most készült el, sokat állt a gép, bár a motorhoz nem nyúltam. Hosszú úton még nem voltam vele, párszor mentem 15-20 km-t egybe. Ez olyan mint a Trabantok, hogy néha ki kell "égetni" meghajtani?
Azt nem írtad, mikor füstöl. Állandóan, városi baktatásnál vagy csak amikor meghajtod az országúton. 1:40-es keverék elég, a félszintetikus, ill. a szintetikus olajok kevésbé hajlamosak a füstölésre, de drágábbak is.
350-634-es gépet milyen keverékkel használjátom, milyen 2T olajjal. Az enyém füstöl mint a kémény.
Ilye nem lesz egy 1976-os,végülis nem száguldozásra kell,csak kényelmesen gurulni.
1:40-est de én kevertem ki jó minőségű olajból.Neked is ilyen van?Vagy ilyet szeretnél?
sziasztok
Régebben is írtam hogyha valaki tudna czetka jawa sport175 477-es dugattyút az légyszi írjon egy mil-t ide:mikisp175@citromail.hu
a segítséget előre is köszi
Hello! és hányas keverékel használtad?
köszi az előző választ
Szeva pvajcs!
Nekem volt egy ilyen gépen de már eladtam pár éve.A megbizhatósággal nem volt gond de két személyre nem ajánlanám!Ugyanis a negyedik fokozat olyan hosszú,hogy elég egy kis szél és már elmegy az ereje!Meg a fogyasztás is 6körül volt!De ennek elenére szerettem nagyon!
Lemezcsík (mondjuk 2mm rozsdamentes, vagy 2,5 vas) olyan 25-30 mm széles, párhuzamosan vezetve a lánccal. Hátul lehajlik a lánckerék közepéig (max), elől elvezetheted majdnem a blokkig. Csinálsz neki 2 tartófület. A lényeg az egészben, hogy ne csapja rád a lánc a retket. A lánc innentől ápolást igényel. Láncspré, néha egy tisztítás, majd ismét láncspré. Ellenben bármikor elemelheted a lánckeréktől, hogy lásd a nyúlását.
Hogy lehet olyat csinálni? az ár nem érdkel most egy 31éves motornál, a biztonságért bármit. megtanultam ezzel az eséllyel most. KÖszönöm a segítségeteket. Tényleg rendesek vagytok!!! KITARTÁS
Csinálj rá teljesen nyitottat ! A zárt láncvédő pont a zártsága miatt veszélyes, ugyanis nem látod a láncot, és nem tudod ellenőrizni a nagy lánckeréken a nyúlását !!!
Amúgy a Favorit lánc ha időben cseréled, nem szakad el. Ja meg van belőle cross változat is, lényegesen erősebb, igaz valamivel többe kerül.
És valahogy csinálni hozzá valami tokozatot vagy nemtudom. Valami kéne rá. Bár lehet biztonságosabb így védő nélkül :D. De jó lenne hozzá valami ami illeszkedik. a motorosangyal nem mindíg Rám fog vigyázni.
Hát, azt nem tudom, hogy hol lehet hozzá láncvédőt szerválni, de az biztos, hogy az újabb típusokkal ez nem fordulhat elő, mert tokozott láncvédőjük van.
Nagy szerencséd volt!
Hellósztok! Lenne egy fontos kérésem felétek. Tegnap majdnem meghaltam :( 90nél elszakadt a láncom, szerencse hogy nem blokkolt be a kerék csak a láncvédő repült el hátra kb 200métert és szétkaszabolta az ülésem, 2cm-rel hátrébb ülök, akkor nem az sérült volna. Honnan tudnék láncvédőt beszerezni?. Kérlek segítsetek. Motorom: Cezet 350 472
Hali!Szeghalmon van a motor.
Magush: Van valami új hír Jarovce-ből? Mikor jársz arra?
Érdekel a dolog, hol lehet megnézni, merre vagy.
Van olyan töltöttségi szintje az aksinak ahol a megszakító szikrázhat, ha csavarhúzóval bizgerálod, de szikra az nincs. Főleg, ha nagy elektróda távolságú gyertya van benne, mert annak a nagyobb hézagját csak nagyobb feszültség tudja átütni.Én a 6 voltos 634 es javámba 0.4 mm es gyertyát használok, az 4 voltos aksi fesznél épp hogy szikrázik.
Sziasztok!
Ne kövezzetek meg, butát kérdezek:)
Van az egyik volt osztálytársamnak egy 6v-os 350-es jawa-ja. Nincs szikra. Egyik gyertyán sem.
A megszakító szikrázik, ha csavarhúzóval mozgatom.
Létezik olyan, hogy azért nem ad szikrát a gyertya - de tényleg semmit -- mert teljesen le van merülve az akksi? Gondolom igen. De akkor hogy szikrázik a megszakító? Milyen hibalehetőségek lehetnek ilyen esetben? Ha akksit feltöltjük (hátha tudunk szerezni állítható töltőt) és továbbra sincs a gyertyánál szikra, mire gyanakodjunk? Trafóval gondolom nincs baj, mert kettő van belőle, így ha az egyik kimegy, a másik akkor is kell, hogy szikrítson:) Nem? Tehát? Ötletek? Van multiméterem:D
Üdv!
lehet hogy csak szeles hétvége volt, de rájöttem, hogy nekem kell egy plexi:) 638-asra, és valami visszafogott, kulturált méretűre gondoltam, épp csak hogy a felsőtestem elől kifogja a szelet. Van vkinek vmi ilyesmi tapasztalata?
a körül szoktak mozogni. Furcsamód az ár a méretnek és mintáatnak is erősen függvénye... gondolom a marketingesek ténykedése miatt. :-(
Egyébként én ilyen mintás gumit eredeti barumban vettem az egyik motorosbörzén valami 500 Ft-ért, és teljesen jól bevált.
sorszám: 8729 (58139)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2006-07-16 17:42:33)
Köszönöm, ez tökéletes lesz, és ha jól láttam, akkor ez kb. 5-6 ezer HUF-ból kijönne....
A Mitas gyár csinál olyan mintával, mint amivel a gyárból kijött hajdan:
itthon: www.gumaker.hu
sorszám: 8727 (58132)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2006-07-16 15:24:36)
JAWA TWIN SPORT-hoz szeretnék venni gyári méretű első gumit. Melyik márkák jöhetnek szóba? Mit ajánlanátok?
Ha oldalkocsis, akkor semmi baj, tegyél bele az oldalkocsi hátuljába egy trabant akksit, és otthon dugd be a töltőbe. Ezt régen is így csinálták, akik sokat mentek világítással.
Hali! Van egy 1975 634-em üzemképesen papírokkal eledó! Nagyon jó a motorja esetleg alkatrésznek is! Ár:30000FT
Jó neked. Nekem nem kell gondolkodnom a dolgon. Nekem még este megérkeznem se nagyon nyerő. Igaz az én szemem.... Mindenesetre mostmár tényleg ideje, hogy megoldjam a dinamó gondot, mert nem hiszem, hogy a szemem romlott enyit két év alatt. Olyan néha a lámpám, mintha gyertya égne benne. Megy a jószágba az áttekert ts dinamó. Ha ez se segít, kitalálok majd valami mást.
Hali! Nekem 634 van 4L fogyasztásból simán kijövök! Igaz nem egy lestrapált gép jól is megy csak egy a baja a 6 voltos rendszer! Ha oldalkocsival megyek meg kell gondolnom hogy este elinduljak-e!
Jah, az állami sarc....:((((
Én valami negyvenezret vagy mennyit pengettem ki a 350 es átírásánál tavaly.:((( Szakadjanak meg!
Nekem sikerült már a TZ első kerekét egy piros lámpánál blokkoltatnom. Kissé bealudtam, hirtelen riadtam fel, hogy jönnek oldalról.Ismeretségi körömben én vagyok az egyetlen, aki bukás nélkül úszta meg az ilyesmit.Eléggé megrázó élmény volt.Sose állítottam, hogy nincs néha szerencsém motorozás közben.A hátsó kerék könnyebben megy, attól csak megfarol egy kicsit esetleg, és persze csúszáskor jóval később áll meg.
Az RD ket egyébbként én is kedvelem, bár többször sikerült majdnem alájuk lépnem, amikor még azokat használták a postánál. Igazán nem gondoltak a gyártásuknál a nagyot hallókra, nagyon lopva tudják megközelíteni a gyanútlan áldozatokat!:)))
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|