:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Karburátort megnézted? Nem-e tömődött el az egyik fúvóka? Csak az egyik henger csinálja? Csak egy idő után vagy rögtön ahogy elindítod?
Sziasztok! Az őrület szélén vagyok kérlek segítsetek. Jármű CZ 350 472.. A motor elkezdte a következőt. mentem vele semmi gond, egyszer csak mintha darabos lenne a benzin elkezdett "köhögni" az egyik henger. jó semmi gond.. új gyertya. úgyanez egy idő után. Jó gondoltam akkor gyújtótrafó. UYGANEZ!!!!! áááá mi lehet a gond? Én vagyok csak ennyire hülye?
Hello
nincs valakinek elfekvőben Jawa Ideal-hoz gyújtás felőli oldaldekni?
Nem tudom, hogy érdekel-e valakit Pécsett a Bessenyei utcában garázs kiadó, akár több motornak is.Ha igen, írjatok nekem.vandecastele@freemail.hu
Pontosan nem tudom, de valaki azt mondta nekem régebben, hogy az előgyújtás 2.9-3 mm . Nekem így van beállítva, jól elmegy vele. A megszakító hézag szerintem 0.4 mm
Hali valaki meg tudná mondani pontosan , hogy a 634-esnek mennyi az előgyújtása és a megszakító hézaga.
Szabvány méret, trabant, lada, skoda, MZ stb. foncsórok mind beépíthetőek. Vadiújan 1500 Ft körül szokott lenni a ladaboltban, de persze a területileg illetékes autóbontóból olcsóbban is beszerezhető.
Sziasztok!
Egyszer már kérdeztem, kaptam is választ, csak elhánytam, így most újra:
Akad valakinek egy Jawa (634) elülső lámpája? Elég az üvegbúra is, csak az repedt, de a műszakira kéne. Akár kölcsönbe is jó lenne, csak pénteken el tudjak menni vele...
köszi
sano
sano@dpg.hu
Köszönöm már megoldottam egy kis forrasztással.
Örümmel tudatom minden Jawasforumozoval hogy aprobb hiányokkal befejezéshez közeledik egy 1970 es 250es teljes talpraállítása,kis tulzással restaurálása.Homokfújás krómqzás fényezés csikozás összeszerelés.
Még hátra van az elektromos bekötés ,olaj benzin és próba.Sajnos nelkallódott az első fékkarvisszahúzo rugö tudnátok segíteni.A 18. kerűletben vagy a közelben.
Hogyan lehet képeket feltenni a forumba?
Próbáld meg a Nagykanizsai boltban! 520Ft és dettó mint az erdeti én 1 hónapja vettem egy garnitúra bowdent!
Én egyszer vettem a zichiben bovdent, azzal én is pont így jártam. Azóta -fasom- inkább csak a közeli bicikliboltig megyek, és veszek méterre.
Vettem egy gázbowdent Zychi ben mert azt mondta hogy egyforma de itthon megnéztem a szivato belső szála valamennyivel rövidebb de elég bonyolultnak tünik kikisérletezni.
Sajnos nem tudok, mert nekem nincs olyan motorom. De már egy csomószor forrasztottam bovdent méretek nélkül is, legutoljára egy hete (dekompresszorbovdent egy pedálos piaggiora), ha én meg tudom csinálni, nyilván te is meg tudod! Be kell fűzni az egyik végét, a másikat meg hozzámérni a túloldali szerelvényhez. Ráforrasztod a bovdenvéget, összepróbálod, és ha nem jó, megmelegíted, és arrébb húzod.
Méretet tudnál adni mert az eredeti elveszett kósz-
helyi biciklibolt + forrasztópáka.
Sziasztok
Sürgősen kellene egy 250 es csepptankoshoz szivató bovden Pestimrén lakom
Kezd a szénkeféknél! Ha jónak tűnnek, kösd le róla a fesszabot, és drótozd oda direktben az akku két sarkát, iktass be egy árammérőt, és úgy rugd be. Ha jó a forgórész, 1-2A körüli áramot kell hogy mérjél rajta. Ha ennyit is mérsz, és mégsincs töltés, ellenőrizd az egyenirányítót! Ha lényegesen több vagy kevesebb, akkor ki kell venni a forgórészt, és megnézni. Ha szerencséd van, csak a csúszógyűrűknél engedett el a forrasztás. Ha nincs, akkor viheted tekercseltetni.
Sziasztok!
Szeretném a segítségeteket kérni, van egy 12V-os Jáwánk amin nincs töltés,alapjáraton illetve egy kicsit fölötte zizeg a fesz.szabályzó.Szereztem egy használtat azzal ugyanez a tünet.Szerintetek hol kezdjem..?
Uraim, szerintem meddő vitát folytattok. Fogyasztói társadalomban élünk, minden terméknek (és szolgáltatásnak) megvan az ára, értéke, vonzereje, előnye, hátránya, gazdaságossági és még féltucat más mutatója. Nem beszélve egy rakat szubjektív szempontról. Ez így együtt a kínálati oldal, számos választási lehetőséggel.
A másik oldalon mi vagyunk a kis pénzünkkel, amivel "szavazhatunk" egyikre vagy másikra.
Zapkortének és még egy csomó embernek az a fontos, hogy ritkán kelljen szerelgetni, másnak az, hogy könnyebben, olcsóbban kapjon alkatrészt hozzá.
Megint másnak, mint nekem, gyerekkori álmom volt egy MZ, mert irigykedve néztem a nagytézéseket, imádtam a hangját, a szagát a gépnek. Nekem semmit sem jelent egy akárhány éves japán gép, ettől függetlenül elismerem az érdemeit, ráadásul Honda CBF-en és Kawasaki ER-5-ön tanultam motorozni.
Ha elvesztek az olajcserék, alkatrészek, szervizintervallumok útvesztőjében, sosem fogjátok megérteni pl. a VW Bogár-tulajdonosokat ami annyit eszik, és akkora, mint egy Lada, kevesebb hely van benne, mint egy Trabantban, és maximum úgy megy, mint egy Kispolszki.
Akkor a Bogár találkozókon mindenki hülye?
Nem, csak nem grafikonok és nyereség-veszteség-számítások alapján dönt, hanem elsősorban érzelmi okokból, nevezzük mániának, szerelemnek, akárminek. Amiért ez az oldal is létrejött.
Az első felével nagyjából egyetértek: nincs sok értelme egymáshoz hasonlítani őket, mert más a rendeltetésük. Ami miatt most mégis megtettem, az a 400e Ft szóba hozása. Ha nekem annyiba lenne egy jawam, sírva fakadnék. ;-)
A kopó-fogyó dolgok egyébként annyira nem drágák, a 428-as láncot pl. pont ugyanannyiért adják a japóhoz mint az MZ-hez, és van Mitas abroncs japó méretben is, bár az enyim japó most éppen a börzéről kapott gumit 2e-ért (5mm mintamélységű bridgestone). Az olajcseréket szintén hagyjuk, mert amíg én 5000km-enként lecserélek 2l olajat a karterben, meg mondjuk utántöltök még fél litert e távon, azalatt te bekeversz 7 liter olajat a benzinhez a kétüteműben, akkor most melyik is a drágább?
Arról még nem hallottam, hogy a mai japóknak 20e km (vagyis kb. két szezon) lenne a tervezett élettartama, de szerintem lemaradt egy nulla. ;-) Ha így lenne, már rég tönkrementek volna a 21000 km-et futott gixxerek garanciális nagyjavításába. Ami viszont a szoci termékeket illeti: az ETZ-t anno úgy adta ki a gyár, hogy a motort 25e km-enként 0,5mm-es lépcsőkben fúrni kell. Na ha ezt elmondod egy japán mérnöknek, a hasát fogja a röhögéstől, az tuti.
No,én is bele vakkantok,,,Azért ennek a "matya"-nak van némi igaza...Ma már nincs japán csúcstechnika.Elmúlt az is a 80-as évekkel,meg a nagy márkákkal együtt.(pl:az original sony memory stick-ben samsung ic van,,be is halt)Viszont a cz350-et én is 80-as évek beli japánra cserélem,azok még szépek,nincs rajta műanyag,latni a blokkot,küllős a kereke,vas a váz,ja meg occsóóó,,szoval van valami motor kinézete..meg súlya..(amig nem telik egy HD-re) A Jawa-k rol annyit, hogy el lehet vele szütyörögni(én is azt teszem),,de azért egy 140-160-as utazó sebesség szerintem csak kell mindenkinek,még ha kicsit drágább is a fenntartás.Mai japánt én sem vennék,még nulla kezdö részlettel sem.Csunyák,müanyagok,egyformák,nincs stílusuk,EZ NEM TECHNIKA!!(kiscsajozni,száguldozni arra jo)no meg :sok pénzért már motort is tudok venni..És még valami,:ha már az ember csóró,legalább stílusa legyen.,és az lehet mz-vel,vagy jawa-val,is.,,(a béke kedvéért:azért egy hayabusát megnyeleznék csak úgy,vadsertés modjára!!!)
Akkor oké, még kicsit gyakorlom az olvasást.:) Az általad említett gépekért egyébként én sem vagyok oda.:S
Hehe..A "fostalicska", pont nem a 20 év FÖLÖTTI japánoknak szólt..:)))
Én is a régiekre teszem le a voksomat..:)))
Volt egy másolós és egy bizonyítós korszaka a japánoknak.Ami még a bizonyítós korszakban született, azok érdekes módon MÉG futnak, és futni is fognak 10 év múlva is, hacsak nem esnek pofára velük.Ezek ma már 20 év felett vannak.
De amiket most gyártanak...Hát azt inkább nem minősíteném.Szép meg jó.Mikor megveszed....
Sziasztok! Gyakran olvasom az oldalt, mert nagyon tetszenek a régi szoci gépek (is) és haveri körben is akad belőlük. Írni nem szoktam, mert nekem csak egy 30 éves "fostalicska" "rizskályhám" van.(CB400f Super Sport) Akár hiszitek, akár nem, egy ilyen gépet is lehet szeretni a kinézete, a hangja vagy az élmény miatt, amit vezetés közben nyújt. 10000nél kezdődik a piros zóna, az előző tulajok ki is haszálták rendesen az egész tartományt, mivel az én példányom elég leamortizáltnak számít így 67000km után.(ez szerintem sem sok) Orrán-száján folyik az olaj, mivel az előző tulaj rossz olajat burított bele, szétnyalta a tömítéseket. Ettől függetlenül más hibája nincs, megy, úgy hogy közben max 5,5 litert eszik, egyébként megél 4,5ből is. Furatva most télen lesz először. Szóval pörgős, mégis egyben van.
Amit fel lehet hozni ellene, az a drága alkatrészek, nehézkes alkatrész-ellátás, bonyolultabb szerkezet.(azért még én is elbánok vele itthon) De azt semmiképpen sem állítanám, hogy "gagyi", bármilyen más motorhoz képest sem, sőt! Elnézést, hogy ezzel rondítom a Jawás topikot, de meglepett, hogy ennyire negatívan álltok hozzá a régi japó gépekhez. Egyébként havernak van japó belpiacos CB1000ese, most lesz benn 100000km, de még nem kellett hozzányúlni. A belpiacos gépek még mindig minőségileg vannak összerakva, a baj ott is az alkatrészbeszerzéssel van.
Hát én mostan beleugatok...
Egy:Mindent tessék a maga helyén vizsgálni.Nem lehet a rizskályhákat a szocialista ipar remekeivel összehasonlítgatni, mert más korban, más célokra készültek.
Kettő:"Semmit nem kell rájuk költeni, fel kell ülni rájuk, és menni velük" Na azért ez sem igaz így.Ha veszel egy öreg rizskályhát, azért kell foglalkozni vele, már csak megelőzés céljából is, és simán csak a gumikra és egyéb kopó alkatrészekre rá lehet költeni egy Jawa vagy MZ árát.
Három:Az igaz, hogy ha jó egy japán, akkor tényleg élvezetes motorozni vele, de még ha maga csinálja az ember a karbantartásokat, akkor is többet fizet ki pénzben évente, /Feltéve, ha mindent lelkiismeretesen, és időszerűen végez el rajta, nem csak akkor mikor már kénytelen!/, mint egy szocialista gyártmányra.
/Ezt arra az esetre mondom, ha hobbymotorozásra használja valaki, és megy is vele, nem csak mondja, hogy használja..../
Ha csak az olajcseréket nézzük, meg gumik, láncszett, bowdenek.Hogy csak párat említsek.
Tény és való, hogy az anyagminőséget sem lehet összehasonlítani.Sem az eredetileg beépítettekét, sem az utángyártottakét.De ez abból ered amit már mondtam, hogy más kor, más igények, más célok....
Lehet hogy a ferdeszeműek már nem másolnak, de azért például veterános körben még mindig nagyobb az elismertsége a Jawának, már csak a majd 80 éves gyártörténet miatt is, mint valami távolkeleti "fostalicskának".
Egyébként még annyit hozzátennék, hogy sokan leugatnak, mert nem vennék új motort magamnak, és ismerősnek sem ajánlom.Mivel szerintem ma már a japánok is szart árulnak horror árakon.DE.Az én igazam látszik beigazolódni, ha már az új GSX-R 600asokat 20ezer km futásteljesítményre tervezik, mivel "azalatt úgyis összetörik őket"..
Bár ezzel sajnos a mai motorozási kultúráról is sokat elárulunk, de akkor is pofátlan átverésnek minősítem...Ezek után én vigyáznék a minőséget és a japánokat egy lapon említeni....Főleg, hogy a szoci termékek még a legroszabb minőséget produkáló időkben is elfutottak 50-60 ezer Km-t......Ezek alapján a szoci volt minőségi..:))))
Továbbra is azt vallom, hogy inkább tovább kell keresni, de 18-20 évnél fiatalabb japánt nem kellene venni.
Lassan ott tartunk mint amásodik világháborúban.Ott tudnillik a vadászgépek élettartamát olyan 100 repülési órában határozták meg, és arra gyártották...Mert úgyis lelövik.Akkor meg minek minőséget beleépíteni..Na ki-ki vonja meg a párhuzamot saját belátása szerint...
Ja meg van egy magyar mondás:Addig nyújtózkodj, amíg a takaród ér...
Megszívlelendő motorvásárláskor is...Bármit vesz az ember, ha peches, nagyot lehet szopni vele.És a japánnal sokkal nagyobbat, mint a szocival.
Semmit nem kell rájuk költeni, fel kell ülni rájuk, és menni velük. (Nyilván egy olyan darabot, amelyikre 400e vételár után még költeni kell, nyugodtan megtarthatja a tulajdonosa.)
Amúgy 400e-ért tudok Moto Guzzi V50 Monzát is, ami csili-vili és remekül működik. Láttam, ültem is rajta, de végülis nem vettem meg, mert fafejű volt a tulaj, és nem akart engedni az árból, én viszont nem akartam érte ennyit adni. (Ha érdekel valakit, mailben megadom az arc elérhetőségét.)
A japóknak meg lehet, hogy nincs múltja, de a jawanak viszont nincs JÖVŐJE. Már kb. 1989 óta nincs. A japók rég túlléptek már a kopizáson, ha tetszik, ha nem, 2006-ban Japán a tudomány és technika fellegvára, és a termékeik igencsak nem gagyik! Soha senkit nem hallottam még a rizskályhája magas szervízigényére panaszkodni. (Inkább a magas alkatrészárakra szoktak, hehehe.)
Nem minden japó pörgős, pl. egy Honda VT-250 vagy egy Yamaha SR-500 egyáltalán nem jobban, mint bármi. És nem igaz, hogy hamarabb szétkopnak, egyrészt mert nagyon brutális ötvözetekből csinálják, másrészt meg mert egy soha egyetlen kétüteműnek sem lesz olyan kenése, mint egy direkt olajozásos négyütemű japónak.
A kopást minden ugyanúgy észreveszi, az alkatrész tűrés az nem tervezés kérdése, hanem a rendelkezésre álló gyártástechnológiáé. Amúgy remek jó utángyártott japó alkatrészek vannak a Pinkmotorsnál vagy a Motoroázisban, de speciel én a 18 éves gixxerhez vettem már a Suzuki Hollosban is "suzuki geniue parts" zacsiba csomagolt alkatrészt, simán meghozták japánból a korabeli alkatrészkatalógus rendelési száma alapján. Magam is csodálkozam rajta, de úgy látszik, a TQM-be ez is beletartozik náluk.
Nyilván egy japó motor sem él örökké, és "meggenerálozni" nem is igen lehet, mert olyan a konstrukció (az enyimben pl. a vezműtengelyeknek nicns csapágycsészéjük, hanem a speci ötvözetből való hengerfej van vonalba fúrva, és abban futnak. ha egyszer kikopik, vége van), de normális kezelés mellett nem is kell generálgatni. Sokáig. Jóval tovább, mintsem amennyi idő alatt okádék undormánnyá amortizálod az egész rizskályhát. Az én motoromban még óra szerint is 30e km van, és még nincs semmi válla a hengereknek, rendben van az olajnyomás, jár, mint a svájci óra.
Az állandó mágneses alternátor kicsit valóban fura elgondolás, de működik, és azok olyan mágnesek, amik nem vesztik el a delejt, mint a simson meg a csepel. A 12V-osra áttekert TS dinamó viszont egyelőre csak fikció. Megj. magánvéleményem szerint ha el is készül valaha, egy fikarcnyival sem lesz jobb, mert nem a feszültség a kevés, hanem a teljesítmény, és hát a dinamónak olyan a természete, hogy a leadott teljesítmény a fordulatszámnak közel lineáris függvénye, a névleges teljesítményt csak max fordulaton pörögve adja le, márpedig a jawa nem túl pörgős. Generátor kéne arra, ami már 2000-3000-es fordulaton is biztonságosan tölt, nem áttekert dinamó.
utoljára! Az általad ajánlott 4oo ezer forintos BMW-re és Simsonra mennyit kell rákölteni?Pont ez a lényeg hogy a Javát felujitás előtt tizedéért tudod megvenni.A jappán motorok gyártásának ha tetszik ha nem-nincs multjuk.Az ötvenes években megvettékaz utcai BMW.DKW ,stb motorokat és egyszerúen lemásolták.A HD japánban lévö összeszerelő üzemét államositották az ami munkásokat hazazavarták.A Jawa gyárat 1929 ben alapitották angol konstruktört alkalmaztak egyik motort a másikból fejlesztwették.Nekem jap motor sose kéne, kicsit gagyi.Lehet nem értünk egyet de a saját véleményemhez jogom van nekem is akárcsak neked.
A jawa dinamókkal következő a helyzet:ez egy több mint ötvenéves BOSCH szerkezet.Az esetek 90 százalékában amikor elkopik a szénkefe elkezdik piszkálni a fesszabályzót ez után a forgórész megperzselődi majd leég a szabályzó.aztán elkezdik szidni az egésszet.
Semmi baj azzal, hogy szereted a típust, csak elfogódottságodban ne állíts olyanokat, amiket esetleg később számon klérhetnek rajtad.
Nekem is volt már néhány tragacsom, és láttam már jópár szemre tökéletes alkatrészt pár év alatt szétájulni anyagfáradással, kopással, stb. Nyilván nem az 559 vázzal fog ilyesmi történni, hanem mondjuk elenged egy oxidos hegesztés az addig tökéletes dinamó kommutátorján, eltörik egy kis műanyag fogaskerék a korábban jól működő kilóméterórában, csörögni kezd egy alsó tűgörgőskosár az összeszerelés előtt tökéletes főtengelyben (akár ha megkíméltet, akár ha "felújítottat" teszel bele), de sorolhatnám még napestig. Ha csak egyetlen egy alkatrészt nem cserélsz ki ellenőrzött minőségű, előírásos körülmények közt tárolt vadonatújra, akkor az fog legközelebb elromlani. Talán egy váz nem, de egy korábban teljesen jónak látszó küllő lazán elpattanhat, egy "jól bevált" eredeti csavar elnyíródhat, bármi lehet, és lesz is, az tuti, ez hozzá tartozik a sporthoz.
A magyarázat azt hiszem a fordulatszámokban, és a pontatlanságokban keresendő. A japcsik magas fordulaton mennek, még sokkal jobb ötvözetek esetén is hamarabb szétkopnak.Egy kívétel van csak talán, az RD 125 ös. Az nagyon megbízható, üzembiztos darab. A második a pontatlanságok. A szoci motorokat eleve nagyobb alkatrész tűrésüre tervezték, így kevésbé veszi észre az ugyanakkora kopást. A javíthatóságról pedig elmondható, hogy új alkatrészt mindegyikhez nehéz kapni, de pl az ETZhez a törökök gyártanak, és forgalmaznak nálunk is, mert érdemes a darabszám miatt. A japcsikból kevesebb fut, így alkatrészt se nagyon gyártanak hozzájuk.Bontott alkatrész pedig sokkal több a szocikhoz.Ha le kell valamit mégis gyártani kisipari módon, a szoci alkatrészek általában egyszerűbbek, könnyebben legyárthatók. A kisipari cuccokkal az a baj, hogy rossz helyen gyártatja néhány ember.NC esztergán le lehet gyártani mikron pontossággal.Itt van pl a ragadós dugó. első és második tulméretest bontott gyári nagyobból lehet jót csinálni állítólag. Az nem fog ragadni....Szóval ne a kisipari cuccokat szidjuk, hanem a kontárokat.
Egyébbként az ETZ is pont olyan jól áll meg, mint egy jap. Töltés gondja sincs.
A jawámnak se lessz töltés gondja, mihelyst szerzek végre egy TS dinamót, és elviszem áttekertetni 12 voltosra.Az jobb, mint a jappok álandó mágnesű alternátora. A jawa is meg fog állni nagyon rövid úton, ha lecserélem szélesebbre a gumikat, olyanokra, amelyek egy közel 200 kilós motornak dukál. Bár épp ma csodálkoztam rá. Essőben sikerült teljesen elfogadható távon megálni, úgy látszik, már az is segített, hogy normális gumikat tettem rá.Ennnél rövidebb távon még RD vel sem sikerült megálnom.Van még egy indok a szoci motork mellett. Nekem érdekes módon még a TS 125 ös is tetszik. Olyan csúnya, hogy az már szép. A régi jawák pedig tényleg szépek szerintem, de a Csepelek is. Tudom, én már öregszem....
Ja, viszont hála az égnek ez az eszmerendszer már nem áll túl erőss lábakon itt középkelet Európában. Tényleg vannak dolgok, amik valami olyan pluszt biztosítanak, miatt az ember félreteszi a racionális érveket. És ez mindenkinek pont az, ami miatt félre kívánja ezeket az érveket rakni. És tökmindegy, hogy ez jawa, nsu vagy egy légpárnás papucs.
A modern ploretariátus egyetlen eszmerendszere csakis a dialektikus materializmus lehet. /Lenin/
Persze vannak dolgok, amelyek valami olyan pluszt biztosítanak, amely miatt az ember félreteszi a racionális érveket. Mondjuk valami nagyonnagy ritkaság, amiben megvalósíthatod a különcségedet, pl. egy bugatti. Vagy valamifajta katartikus élményt nyújtó jármű, mondjuk egy légpárnás papucs. De -véleményem szerint- a béka-jawa se nem ritka, se nem katartikus, ergo sum nem érdemes 400e-t rákölteni, mert ennyiért igazi veteránt vagy használható járművet is lehet kapni. Mondjuk egy BMW-t vagy a a keleti druszáját.
ugy hallom erőssen köhögsz-talán megfáztál.Amit én irtam az nem elvileg és állitólag értendő.Téged is és bárkit aki érdeklődik vagy kételkedik szivesen látok.Az elmult 20 évben nem egy Jawát ujjitottam fel 559 353 perák tipusokat de van pár háboru előtti gépem is.Igazad van nem lehet mindent kicserélni,de nem is kell.Egy hibátlan 559 vázat miért kellene kicseréni?Én még eddig mindenféle gyári alkatrészt be tudtam szerezni -más kérdés,hogy mennyi idő alatt és mennyiért.Lehet hihetetlen de igen is találkoztam 100 ezer km futott 559 tipussal -bontatlan blokkal.A tiz évvel valóban tévedtem mert az országban csak én tudok kb 15 -20 darab 50-60 éves gépet.Kiváncsi lennék egy 50 éves japán gépre szivesen mérném össze az 1954-es évj. 250 Perákommal.Egyébbként MATIFU nak van igaza,ha egy motort felujitasz az hozzád nő kicsit olyan mintha a gyermeked lenne.Egyébbként mindenki olyan motort használ amilyet akar én igenis szeretem a JAWÁ-t-és vállalom hogy elfogult vagyok. Üdvözlettel JAWZSEF
Abban egy milligramm szimmering nincs. Egyébként valóban széttekerhető.
Nekem kérlek már sokmindenféle volt, többek közt jawam is, és őszinte jóindulattal beszélnék le mindenkit arról, hogy 400e-t ráköltsön. A jawa egy nagyon jó kis motor ha megveszed 50e-ért, és ráköltesz még 50e-t, aztán mész vele. Néha elromlik, megbütykölöd, ez van. De 400e-ért már egy egészen más dimenzió nyílik meg.
Kérdésedre válaszolva: most éppen egy '88-as GSX-R-em van, 150e-ért vettem tavaly ősszel, és ráköltöttem még kb. 45e-t, most bármelyik jawat otthagyom vele, sosincsenek töltés problémáim, meg tudok állni vele, ha jön a kisfiú a labdával, és nem vágyom vissza a jawara, jóllehet, ha 50e-ért kéne motor vennem, lehet, hogy megint olyat vennék. (De valószínűbb, hogy inkább várnék még spórolnék egy-két hónapot egy japóra.)
Ez nem reklám, hanem tapasztalat: egy (akármilyen) szocimotor eredendően és a használhatatlanság határát súrolóan túlhaladott konstrukció, és a magyar-lengyel utángyártott alkatrész-szerűségekkel soha nem lesz közel sem olyan megbízható, mint egy jó állapotú japó. Még akkor sem, ha újrakrómoztatod a kipuffogót és "mindenki megnézi". Aki meg úgy érzi, hogy a jawaja 100.000km-et elmegy emberi kéz érintése nélkül, azzal szívesen fogadok egy nagyobb összegbe. :) Ne beszéljünk már ilyeneket, mert még valami tájékozatlanabb személy elhiszi. ;-)
Háj Matifu!
Kedves Zápkörte kollégát hiába győzködöd, megrögzött materialista, akit a fogyasztói racionalitás vezérel olyannyira, hogy szerintem még dugás előtt is a Gossen törvények alapján elgondolkodik, hogy vajon megéri e az elért élvezet a befektetett energiát.
:-))
Helósztok!
559-esen teleszkóp szár szét szerelésről hallottam olyat h az alsót ki kell tekerni a felsőből és így már lehet szimeringet cserélni benne igaz ez?
Kedves Zapkorte!
Az általad bemutatott motorok nagyon jól néznek ki, biztos nagyon jók is, ha szerencsénk van tényleg nem is kell sokat hozzájuk nyúlni, sőt azt mondom , ha lenne egyben ennyi pénzem elgondolkodnék vegyek-e valami hasonlót.
DE a forumozók nagy része szerintem nem rendelkezik ennyi pénzel-egyben erre a célra. Valószínűleg mire elkészül a 634-em (oldalkocsis) rámegy vagy 200-250 ezer forintom, viszont ez több lesz mint egy motort birtokolni.
Egyébként Neked milyen motorod van, mert nem értem, hogy mért kell ezen a fórumon a japcsikat reklámozni!?
A matrica kérdésen én is merengtem már. A bukóm plexijén baromi hülyén néz ki.:))))) Én viszont utánna még rosszabbul fogok kinézni, főleg a matricán keresztül.:)))
Kopasz63!
Köszönöm a választ. Mennyibe kerül motorra (638)? És motorra olyat adnak amit nem a szélvédőre kell ragasztani? Bocsi a hülye kérdésért, csak nehogy egy autóssal szúrják ki a szemem, amit üveg belső oldalára kell/kéne nyomni:-)
A minősítők maguk a hájfejűek, akik 18e Ft-ért jól lefikázzák a motorodat, és aztán este, miközben a te pénzeden vett kaviárt zabálják, röhögve mesélik egymásnak, milyen fancsali képed volt, amikor kivágtak.
A kedvezményes biztosításhoz viszont nem kell minősíttetni!
Ez nem teljesen így van. A háború előtt kb. 30.000 autó futott, hazánkban, ezeket elvitték a háborúba, aztán amelyiket nem lőtték ki, elzabrálták az oroszok. Után volt egy roncsösszetákolós időszak, aminek a vége valóban a magánautózás betiltása lett, de a motorok végig magánkézben maradtak, sőt, ugye ekkoriban élte a csepel gyár a fénykorát. A hatvanas években még vígan futottak a veteránok, de már nagyon sok baj volt velük, lefogaztak a lánckerekek meg stb, és nem volt alkatrészutánpótlás csak a kisipari toldozás-foldozás, úgyhogy egy idő után szép csendesen kidobálták őket a tulajok, és vettek korszerű béka jawat meg mz trophyt. Ez teljesen természetes folyamat, most is ez megy, amikor az emberek kidobálják az etz-t meg a 638-ast, és ráülnek a japókra. A különbség az, hogy most már nincs vaskohó, ami elnyelhetné a régit, így aztán megállnak ezek a gépek a pajtákban. Meg egyébként is marha sok volt belőlük, a hetvenes években több mint 600e rendszámos motor volt forgalomban (ma csak mintegy 90e).
Sziasztok!
Meg tudná valaki mondani, hogy 1 seb. Babettánál hogy kell beállítani az úszószintet? Sürgős lenne! Köszi!
Gabi
Sajnos igen. Igaz Én nem erdélyi vagyok, de a határszélen születtem és igen sokat járok, le meg ki. Ha már motoros erővel vont, huzott, tolt jármüvel léped át a határt kint csengetni kell, az sem mindegy hogy milyen EURO1 - 2 - 3. Ha adhatok egy tanácsot a kinti matricát itt vedd meg magyarországon, mert ha napost kérsz azt mondják, nincs és hetest adnak, ha hetest kérsz akkor meg havit. Csak gyüjtik a lóvét a szemetek. Az utak 80% sokkal jobb mint itt bent az országban (főutak)
És még annyi hogy a veterán vizsgára igen komolyan felkészített gépeket lehet csak elvinni! Mindenbe belekötnek és függ a hangulattól is! Én 2-szer voltam mire sikerült pedig az előzőhöz képest semmi változás nem volt a gépen!!!
Hali! Nekem a 634 oldalkocsisomra a súlyadó 2400Ft évente! A biztosítás évente 8560Ft.
Jah, a beszolgáltatás(padlás söprés ) az ötvenes években volt. De úgy tudom, az elkobzott járműveket korábban nyulták le, még a negyvenes évek vége felé, és nem olvasztották be, mert kellet a pártfunkciknak, majd hülyék lettek volna...Horty idejében nem volt elkobzás, a zsidó vagyon elkobzások(nem sok ilyesmi történt) Az már utánna volt, 44-45 között. Ennyit a törvényesített rablásokról, és emlékezzünk meg inkább a néhai TZmről, ami kb két éve esett áldozatul a kissebség vagyonszerzési akciójának.(ez nem annyira rágalmazás, addig eljutott a rendőrség, hogy kik gyanúsíthatók erősen a büncselekmény elkövetésével. Én láttam is őket...)Persze ez jawa oldal, akkor örüljünk, hogy a jawám még nem kellett nekik.
ja , ha minden sikerul ako veszek megint 1-t de azt mát csak alkatrésznek
(kosárba, de pipec álapotba . 5 ezerért, vagyis most még annyit kér érte az emberke ,
Csak az a baj hogy most a kocsira kelll kolteni :(muszaki
Sziasztok
Nem oan drága a Jawa 559 es .
én most vettem 2 db-t 55 ezerért , igaz az 1 iknek nincs forgalmija (persze muszaki 1 iken sincs ) 1- 2 év mire kész lesz mind a 2 , de ako legalább tesomnak is meg nekem is uo mocink lesz
lehet gyorsabb olcsobb a japán vagy más motor de 1 ik se oan mint 1 veterán motor. pláne ha 1 559 typ rol van szo
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|