:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Az állórész nem fordítható. Én a forgórészre gondoltam csak nem emlékszem a főtengely milyen modon csatlakozik.
Hihető, amit leírsz, de hol a motorozás élménye? Én annak idején 5,4-el jártam a TS-emmel, lendületes élvezetes motorozással. Biztos lehet 4 l allatt is járni - de minek?! Akkor járok inkább Babettával.
Jól emlékeztél visszarakáskor az állórész elhelyezkedésére? :))
Szerintem nem, de nézz utána. A 638-ast ismerem, ott van egy csap és csak egyféleképpen lehet a forgórészt feltenni.
Nem kopott .Szétvolt szedve a motor arra gyanakszom hogy 180 fokkal el kellene fordítani a generátor forgórészét. Nem tudom lehet -e?
Sziasztok
Szeretnék venni egy Jawa Cz a25cm3 motort (jó állapotba van)
Ha van valakinek ilyen típusú, az kérem, ossza meg a tapasztalatait.
Illetve mennyi ér a motor 1985-ős jó állapotú
A megszakító bütyke nem kopott?
Sziasziok
559 a legnagyobb előgyujtás holtpont után 10 mm mi lehet a bibi?
175 sport cz-hez keresek olajszivatyút korrekt áron.
Hitetlenkedő megjegyzést nem is írok. Nem azért, mert nem vársz, hanem azért, mert én bár nagyon kevésnek tartom ezt egy 638 esetében, de másokkal ellentétben nem tartom elképzelhetetlennek.Bár nem vagyok benne biztos, hogy így a motorod a maximális erejét tudja leadni.Amit biztosan tudok, az az, hogy az én eléggé lepukkant 634 esem, ami tudom, hogy álltalában kevesebbet zabál mint a 638 , de mint mondtam lepukkant, az én közelsem sem tökéletes stílusomban országúton valamivel 4.5 alatt fogyaszt. Tehát, ha a tieden jó elektrónikus gyújtás van, tökéletes motorikus állapotban van, jól vezeted, kissé visszafogod a karbinál, légszűrőnél, akkor talán kijöhet a négy l alatti, hiába 638 as. Ja, és az időjárásnak is megfelelőnek kell lennie. A szembe szél beleszólhat a dologba. És szerintem nem elhanyagolható talán a gumik milyensége, a kerékbállítás jósága, a csapágyak minősége. Valamennyit ezek is hozzá adhatnak a fogyasztáshoz.Ja, és a súlyod is, tehát tessék mindenkinek fogyizni!:))))
Sziasztok!
Neharagudjatok, már előre jelzem. Csak azért írom az alábbiakat, mert régebben azt írtáttok többen, hogy "hantázok" az általam mért 638-as fogyasztásokkal kapcsolatban.
Az elmúlt vasárnapot és hétfőt egy Erdélyi motoros túrával töltöttem. Az útvonal Komádi-Nagyvárad-Kolozsvár-Torda-Marosvásárhely-Vajdaszentivány-Szászrégen-Kolozsvár-Nagyvárad-Komádi volt. Összesen 684km volt és 24liter benzin fogyott. Volt hegymenet, menekülés kamion elől és városi forgalom is benne. Ezeket azért írom, mert annak idején lehurrogtak emberek, mikor azt írtam, hogy 3,5L/100km lehetetlen a egy TS638-val. Most ezt szeretném megelőzni. Aki nem hiszi azzal állok egy fogadást! Miszerint 4L benzinnel (csak hogy jobban érezzem, magam és ne legyen "decis" vita) és a 638-mal simán megteszek 100km-t, max 65-70Km/h utazóval (még néhány apró kikötés pl.: nem földúton és csak, ha nem lesz műszaki hiba, balesett, stb). A tét legyen a fogyasztott benzin 3szorosa, de min. 11L (:-)). Jövőhéten rá is érek... Más hitetlenkedő megjegyzést nem várok erre a hozzászólásra, csak aki komolyan gondolja a dolgot!
Még annyit, hogy (most már biztosan tudom, és hát ha érdekel még valakit): Romániába NEM kell motorkerékpárokra útdíjat (matricát) fizetni.
Üdv: Sanyí
Helo.ha valakinek lenne eladó jawa mustanghoz komplett karbija ami jó vagy /csak síbertű plusz a rézbiztosítója/(ez a kettő lenne a lényeg) azt megvenném mert az egyik mustang régi baja ez hogy a tűről lekoptak a beakasztási helyek és mostmár régóta igy van egy bizonyos pontra beállitva és mindig füstöl nem nagyon csak épphogy de melegen is.Meg kellene még egy lánckerék a blokkhoz mert a tesóménak mér 3 fog is le van törve.
Üdv!
Váltókérdésem van: Mi lehet a gond, ha a mocim (638) hidegen pöpecül veszi a fokozatokat, simán gangolok fel-le, üres is van, szóval csudajó, aztán ha bemelegszik, akkor elkezdi azt, hogy a kettest nehezen veszi be. Ez alatt azt értem, hogy 1-3 másodpercig egyáltalán nem veszi be, mintha elakadna valahol, aztán hirtelen megszűnik az akadály, és beveszi. hármas négyes fokozat tökéletes, lefelé is tökéletes, csak 1-esből 2-esbe produkálja amit írtam. Mivel a kuplungom új, vártam hogy bekopjon, de most már be kellett volna kopnia, ezért kérem a segítségeteket. Olajra gondoltam, lehet hogy más viszkozitásút kéne belerakni? Most előírásszerű 80W90 van benne, egyik ismerős szerint 40W50 az amit igazán szeret, Powerarc meg pl. ATF olajjal megy. Egyáltalán okozhatja az olaj azt, hogy így reagál a váltóm? Azért merült fel bennem, mert hidegen jó, bemelegedve már akad ahogy írtam...Kösz!
Nincs valakinek 634-es JAWA-hoz kuplung oldali deklije ? Fordulatszámmérő-kihajtás nélküli kellene.
Hát akkor olyan helyen kell keresgélni első nekifutásra, ami nem közös: gyertya, gyertyapipa, gyertyakábel.
Lenne egy kérdésem:
mi van akkor, ha 638-ason, vadi uj vapés gyújtás van, faszán beállítva, frissen tisztított karbi, és a vas egyik napról a másikra áltóhelyzetében úgy megbetegszik, hogy terhelve 2200 rpm-nél magasabb fordulatszámra képtelen, ja, és a balhenger szarakszik, mégpedig úgy, hogy az kezd ledadogni 2200-felett, meg durrog is.
Gyújtás elvileg nem lehet, a vapés gyújtás miatt, mivel akkor elvileg a másik henger is ugyanezt csinálná.
Tehát kérlek segítsetek!!!!
Háj Peci!
Hát a csepp alakú nekem is kell, mert abból csak egy van.
Ideálhoz van amúgy:
burkolati elemek, kerekek(szer krómmal), blokkalkatrészek, ja, meg benzin :)
sorszám: 8853 (59045)
( előzmény: peci sufnija, 2006-07-28 20:15:50)
Háj!
Akkor ez a jawa pionir.
Ha 3 sebességes akkor JAWA IDEAL 05-ös. A MUSZTÁNG ELŐTTI SZÉRIA.
Vettem valamit:)), még nem láttam, annyit tudok, hogy Jawa 50ccm-es 1960-as évekből, 3 sebességes, valami burkolat is van rajta, és állítólag hátul csak az ülés rugózik. Valaki meg tudná mondani, hogy mi lehet ez?
Sejtésem van, de pontosítást megköszönném.
Helo.ha valakinek lenne eladó jawa mustanghoz komplett karbija ami jó vagy /csak síbertű plusz a rézbiztosítója/(ez a kettő lenne a lényeg) azt megvenném mert az egyik mustang régi baja ez hogy a tűről lekoptak a beakasztási helyek és mostmár régóta igy van egy bizonyos pontra beállitva és mindig füstöl nem nagyon csak épphogy de melegen is.Meg kellene még egy lánckerék a blokkhoz mert a tesóménak mér 3 fog is le van törve.
Köszönöm a segítségetremélem ez lessz a hiba, szétszedjük a karburátortis .szia
Jó megvan a hiba. aki csinálta a motort elbaszva rakta vissza a 2gyújtótrafót. az 1es kapcsokat vette közösnek és nem a 15öst. szikra ebben az esetben is látszik csak jóval kisebb. mostmár pöccre indul :P Köszönöm Nektek a sok segítséget. Balesetmentes Közlekedést
Ja, és még valami. más alkatrészek esetleg vannak még neked Ideal-hoz?
hello!
Köszi de nekem pont a régi csepp alakú kellene mert mustangé nekem is van csak az nem passzol rá.
Nem tudok igy kuplungolni!:((
Segitsen valaki!!!
Elképzelhető, hogy benzinszegény az üzemanyag/levegő keverék. A motor ekkor általában erőtlen, nem "harap", s az erős melegedés is utalhat erre a problémára is.
A fúratás után nem tudom mennyivel tartasz, de egy 1500 azért jó, ha nyugodtabb tempóban kerül bele.
A gyújtás elmehet a kenőfilc szárazsága miatt akár 150-200 km-en, erre érdemes figyelni. Ha jót akarsz magadnak, szerzel DODUCO márkájú Skoda-megszakítót, és olajosan tartod a filcet.
A tűgörgős csapágyat beljebb ütöd, és raksz a zéger alá egy megfelelő vastagságú alátétet.
Hali!
Segítséget szeretnék kérni.638-as blokk felújítása után tolom a motort és a váltóból olyan hangok jönnek,mint amikor a fogaskerekek összeérnek (oldalirányban).A jav.útmutató szerint az előtéttengelyt ki kell hézagolni 0 - 0,6 mm-re.A kérdésem--mivel? Hézagolóalátétekkel vagy a tűgörgős csapágy beljebb ütésével a házban?
Köszönöm!
Gyuri
szia. Köszönöm hogy válaszoltál. A motor fel lett furatva,a trafók a kondik kicserélve. A megszakítók szintén a fesszabályzó elvileg jó. A nyújtás mindig elmászik annak ellenére ,hogy a csavarok nagyon meg vannak húzva.Töltés szerintünk van ezt multiméterrel megnéztük. A motor 6-voltos. Az a furcsa hogy csak negyedikben
jelentkeznek ezek a gondok. Hosszabb távon a motor túlmelegszik,és meg kell várni míg picit lehül a blokk
Én kicseréltem a kondenzátort, és láss csodát...
Nemfeltétlenül.Töbször is tapasztaltam már, nem csak egy 634-esnél, hogy ha gyengül az aksi, akkor a BAL henger kezd el szarakodni...
Az igazolását ne kérdezzed, de mindig azt csinálja..
Ha csak símán fesszab gond lenne, nem csak az egyik henger álna le állandóan. akkor mind a kettő egyszerre szórakozna.
karpatia!
atfutottam a problemadat, nekem 250-es jawam van es sokaig kuszkodtem hasonlo problemaval: minden kafa volt ment a motor egyszer csak elkezdett neha neha le-leallni es lemerult az aksi. feltoltottem akkor minden szuper volt kb. 2-3 hetig es megint lemerult.
hiba oka: feszultseg szabalyozo. keveset toltott vissza es egy ido utan lemerult az aksi.
vegy egy multimetert es figyeld az aksi allapotat. a fesz szab-on meg allitani kellett.
ha ez a gondod meg majd tudok segiteni mailben.
sziasztok
Segítségre lenne szükségem. Van egy felújított jawa,ami negyedikben nem pörög,csak a harmadikban kihuzatott fordulatot tartja,de egy idő után az is leesik
Hali
SOS segítsetek az 559 250 pozitív testelésű? 1970 es
Először meg kéne próbálni kideríteni a hiba okát, mert ha beteg jószágra teszünk új gyújtást és nem műxik a dolog, akkor baromi nehéz kideríteni, hogy mi is történt.Idáig amit leírtál, az kínosan hasonlít az én gondjaimra, csak erőteljessebb. Az, hogy feltöltt aksival jobb a helyzet két dologra utal: Kicsi a töltésed és rossz a gyújtásod, vagy a keveréked. Ha jó a gyújtás, a keverék, akkor már 4,5 voltal szépen gyújt. Van pár dolog amit megnézhetsz. PL amit mondtam, meg kell nézni a két kipuf füstölését. A másik: Ha meghajtod a jószágot, majd hirtelen leveszed a deklit, a szimering hibás jószágnál gyakran lehet füstöt látni.De talán jobb lenne, ha megnézhetném a mocid. Nem értek tulságosan a motorokhoz(elektromos vagyok, csak a katonáéknál képeztek ki gépjármű szerelőnek, ami igen satnya dolog), de ezt a probléma kört azt hiszem nagyon körül jártam már. Ha pesti vagy, és van szabad időd, megnézhetjük a dolgot. Én sajnos mostanság túlságosan is ráérek. A gyújtást közben is megbeszéhetjük.Ha nem vagy pesti, marad a távgyógyítás, ami nehezebb dió. bár nem kivitelezhetetlen.
bevállalnád a beszerelését és megcsinálását a gyújtásnak? mondassz egy árat és akkor odaviszem. Előre is köszi.
Na annyit elértem a motorommal hogy: Full fellett töltve az Aksi és most tökéletes... nemértem.. Zselés aksi van benn ez számíthat, de elvileg nem is merülhetne le, mert k**** sokat megyek vele. Fesz szabályzó lesz a hiba oka szerintem
Meglehet oldani természetesen. Sőt többféle módon is, ízlésnek megfelelően. Amit én teszek fel, mihelyst lessz lelkierőm a mechanikus dolgokat megcsinálni az nekem került 1400 forintba.:) Ez a két db darlington tranyó ára. Halcellám van elfekvőben olyan, ami megtudja ezeket a tranyókat közvetlenül hajtani. Két darabb ellenálásom is akad még. Ennyi az én verzióm alkatrész igénye: két hal ic(de nem mindegy ilyen!) két db ellánállás, két tranyó. De legyárthatod a trabi gyújtást is. Ha nincs még hozzá nyákod és te csinálod, azt, akkor az utolso kétszer két tranyó helyett célszerű egy -egy megfelelő darlington tranyót használni, az jócskán egyszerűsíti még az eredetileg is elég egyszerű kapcsolást.De én a másmilyen hal icre és és még egyszerűbb csak két tranyóból álló kapcsolásra szavaznék(hengerenként egy-egy).. Igaz, nekem egyszerűbb a helyzetem, nekem még van vagy tíz darab megfelelő hal icm.Ha látsz egy megfelelőnek tűnő, de 12 voltos kapcsolást, azt álltalában át lehet méretezni 6 voltra, nem is nehezen.De azt is megteheted, hogy megkeresed Peti hetven akárhányat, régen nem járt errefelé(azért a régebben írt hozzászólások között megtalálhatod a mail címét, de lehet, hogy nekem is megvan), neki lehet, hogy van késszen eladó 6 voltos gyújtása olcsón.És jók is a visszajelzések szerint.Egyébbként nekem is volt hengerek között vándorló hibám a 634 esemen.Valamennyire még most is fennáll, de nem annyira vészes. Nekem szimering hiba okozza a generátor oldalon.Ha az egyik oldalon jó a keverék, a másikon nem jó. Lehetett állítgatni, hol az egyik oldal lett beteg, hol a másik, de mind a kettőt nem lehetett jóra beállítani. Most tökéletes a karbim, gyári új, tökéletesek gyújtó trafók, kondik megszakítók, így be tudtam állítani egy olyan helyzetet, amikor jól megy a motor. Valszeg nem tökéletesen, mert az egyik henger egy kicsivel dúsabb keverékkel megy, a másik egy kicsivel szegényebbel, de így, hogy minden más tökéletes nem számottevő a dolog. Persze, ha valamelyik gyertya, vagy kondi , trafó, gyújtó kábel romlani fog, akár olyan kicsit, hogy más moci észre se venné, itt azonnal ki fog jönni újra a hiba. Megpróbálom télig kihúzni így, aztán télen főtengely felújítás. A mostani állapotában a főtengelyemnek nincs igazán értelme szimeringeket cserélgetni, valószínüleg villámgyorsan hazavágná az újakat is.
Hali! Ha utángyártott bowden volt ne is csudálkozz! Nekem volt hogy 1 hét alatt 3 ment tönkre. Sikerült szereznem eredetit ezzel már 4500Km mentem le gond nélkül.
Használsz ólomadalékot?Ha igen, akkor ne minden tankolásnál rakj a benzinbe,hanem csak ritkábban. A másik tippem, hogy nem kap elég anyagot, ezért emeld egy fokkal a tűt (vagyis egy rovátkával lejjebb rakd a pillangót). Hanyas hőértékű gyertya? Jawahoz legalább 260-as kell,nekem is csak azt viseli el.Remélem segítettem.
Háj peci!
Melyik fajta dekni kellene, a régi cseppalakú, vagy az újabb szögletes?
Mert szögleteset tudok adni.
(a szögletes az olyan, mint ami a mustangokon is van)
jawzsef!
Bocs, visszavonva!!! Már nincs ott a nickem. De ott volt 2 lap frissítésig!!!
Még egyszer elnézést!
jawzsef!
Nem tudom, miért én (garde) vagyok bejelölve a 8787-es hozzászólásod előzményeként. Én nem köhögök.. csak matricákról érdeklődtem.
Hali!
Tanácsra volna szükségem. Adott egy gép, 638, 634-es kuplunggal. A kuplung alakul, kezd bekopni (teljesen új lamellákkal), összesen van most 950 km a vasban. A történet a következő: a X. szocitúrára lefele menet, elkattant a kuplungbowdenem, nem eltépődött (vadi új bowden volt 500 km-t mentem vele), hanem a végén a bütyök engedte el a forrasztást, és kicsúszott belőle a bowden. A túrán segítőkész jawas kolléga (köszi Pisti) adott tartalékot, mert rutintalanként nem volt nálam. Így mentem tovább vígan, azonban ma este, újabb 500 km lepörögtével ugyanúgy a bütyök, ugyanott elengedte a bowdent és megint jöhettem haza félautomatával. A kérdésem a következő: két darab gyári hibás fost sikerült kikapnom, és ezért a baj, vagy a kuplungom táján nézzek körül? Kicsit kemény a kuplungkar. A bowden be van olajozva, a kar nem szorul, és jól van belőve a kuplungom, nem a bowden tartja az egészet. Köszi a segítséget előre is!
magush
Megmég egy kérdés. Biztos volt már róla szó csak én nem láttam, meglehetne oldani a gyújtást elektronikusan? 6Vos. és mennyiből jönne ki kb?
Köszönöm
megszakítók is rendben vannak teljesen. 2,8mm előgyújtás. Ha kiveszem a gyertyákat normál lila szikrát ad mindkettő. a jobb oldali henger művel hülyeségeket, de előtte volt rá példa hogy a bal csinálta, úgy kezdődött. Most mindkét gyújtótrafót kicserélve tért át a jobbra. Lenne egy eszmefuttatásom amit légyszi gondoljatok át és nyugodtan mondjátok meg ha hülye vagyok és rosszul írok valamit. Naszóval nem lehet esetleg egy olyan hiba, hogy valahol "zárlat" van a rendszerben vagy a generátor nemjól tölt, és a gyújtótrafóra nem megy rá 6volt menetközben? azért furcsa nekem, mert amikor a gyertya volt szar, attól még röhögve elindult 1 hengerrel, de most azt se. Hol megindul a 2henger, hol leáll egyik, hol csak az egyik indul és lefullad... :( Hol tudnám átkábeleztetni az egészet? Győr moson sopron megyében nem tudtok valamit? vagy átnézetni az elektronikát ától cettig, mert nem akarom ennyiben hagyni szegény öregasszonyt :P Köszönöm az eddigi segítségeteket is. Nagyon Rendesek Vagytok!!!
Természetesen igazad van. Én csak azért ugrok, ha itt a japánokat dicsőítik. Természetesen nincs semmi gond, ha valaki szereti őket, de szerintem ne Itt, ne ezen a fórumon!
Lehet megszakító. De jó lenne tudni, melyik hemger csinálja. Véletlenül nem generátot felöli? Mert akkor bejöhet a képbe egy kis szimering hiba is. Ha falsot szív, akkor a generátor oldalon túl szegény a keverék, a picit viseltes gyertya már nehezen gyújtja be. A másik oldalon viszont a fordulathoz normális esetben szükségesnél több az üzemanyag az álló másik henger miatt, így az meg előbb utóbb beköpődik emiatt. Igaz, a másik oldali is benzines lessz majd, mert ha rosz a gyújtás, vagy nagyon gyenge, nem ég el az üzemanyag, rámegy a gyertyára. Tehát mind a két oldalon elképzelhető ilyenkor nedves gyertya.Amit megnézhetsz, az az, hogy amikor éppen megy mind a két henger, egyformán füstöl e. Az sok mindent elárul.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|