:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Hali!
Nincs valakinek 638-ashoz teljesítmény és nyomaték diagramja?
Üdv.!
Még mindig van egy kis gond a 638-asommal: nem pörög fel a motor 2200-as fordulat fölé, de ha a gyújtáskapcsolóban húzogatom ki-be a kulcsot, akkor felpörög a motor. Általában közvetlenül beindítás után is felpörög rendesen, de néhány mp múlva már nem megy a ford.szám 2200 főlé.
Van valakinek ötlete, mi lehet a gond?
A gyújtáskapcsolót kicseréltem, de így sem működik.
Helo.ha valakinek lenne eladó jawa mustanghoz komplett karbija ami jó vagy /csak síbertű plusz a rézbiztosítója/(ez a kettő lenne a lényeg) azt megvenném mert az egyik mustang régi baja ez hogy a tűről lekoptak a beakasztási helyek és mostmár régóta igy van egy bizonyos pontra beállitva és mindig füstöl nem nagyon csak épphogy de melegen is.Meg kellene még egy lánckerék a blokkhoz mert a tesóménak mér 3 fog is le van törve.
Helo.Engem érdekelne amit eladni szeretnél.Mennyiért adnád el?Nekem a hengerfej nem kellene.
sorszám: 8917 (59572)
( előzmény: peci sufnija, 2006-08-07 16:26:30)
A veteránbörze és az eredetiség nem következik egymásból, sajnos vannak olyanok, akik mások biztonságával is képesek kufárkodni. ( Pl. mángorolt menet helyett vágnak páran küllőre )
A bowdenvég leszakadása elég kemény igénybevételnél sem fogadható el, jóval hamarabb kell bekövetkezni a fáradásos törésnek az erősített rész nyakánál v. a használhatatlanságig történő kiszálkásodásnak. Attól a tagtól én többé nem vennék ilyen "eredeti" bowdent. Jobban jársz, ha egy valóban megbízható megoldással elkészíted magadnak. Én egy ilyen darabot használok három éve.
A motorozás élvezetét nagymértékben rontja az, hogyha folyton az jár a fejedben, hogy a géped nem megbízható vagy épp veszélyes. Érdemes ezekre a dolgokra nagyon szigorúan odafigyelni, ez nem őrültködés vagy nyugodtság kérdése, hanem gyártástechnológiáé és esetleges vészhelyzeté...
Köszi a tippet, de már megnéztem, nem azzal van a baj!
hali!
Van egy újonnan felfúrt Mustang hengerem dugóval hengerfejjel esetleg ha érdekel.
Köszi mindenkinek a tanácsokat, nem is gondoltam volna, hogy ennyi tuti infót kaphatok. DE néhány megjegyzés az előzőekhez.
1, A bowden eredeti!! (Illetve úgy vettem egy veterán börzén egy fickótól, aki ilyenekkel foglalkozik.) A bowdennek semmi baja igazából, egyszerűen csak lepattant róla a bumszli :(
2, Természetesen nem örültködök a motorral (szegénykémmel nem is nagyon lehetne)!! Kevés lóerő, ismeretlen viselkedés, tapasztalatlan vezető, szóval tényleg óvatosan vezetek, elhihetitek. Az Ajkai leszakadás sem volt vészes, csak megilyedtem, hogy hirtelen alig lett fékem. (Jawanál a hátsófék nem sokat zavar, főleg két személynél.)
Az hogy áramot használunk e, az nem kritériuma a heggesztésnek. A heggesztésnél a kapcsolandó felületeket is megolvasszuk, a kötést nagyrészt a saját anyag adja. Ez történhet gázzal, ivvel, de történhetne elvileg lézerrel is. A forrasztásnál a kapcsolandó felületeket csak a forrasz anyag olvadási hőmérsékletére melegítjük fel, ilyenkor az öszekötendő felületek nem olvadnak meg, a forrasz olvadás pontja mindig alacsonyabb.Az elektromosság és az elektronika nem azonos fogalom. A villany motornál pl a szénkefe tartó nem elektrónika, legfeljebb tartalmaz elektronikát is. Amiben viszont nincs heggesztés.Az, hogy egy adott kötés létrehozásához heggesztést vagy forrasztást használnak e, függ a kapcsolandó anyagoktól, a tervezett igénybe vételtől, a megkövetelt pontosságtól, meg egy csomó mindentől. Nem lehet mondani, hogy az egyik jobb mint a másik, legfeljebb egy adott esetben.
Igen gondoltam, hogy megint pontatlanul fogalmazok, mivel az elektronika igen tág fogalom... Én konkrét példát a villanymotoroknál tudok, a szénkefetartó, ami az újabb motoroknál egy önálló egység, amibe számos vezérlő egységet integrálnak (hőkapcsoló, ellenállások, stb), na a szénkefetartó összeszerelésénél ma már szinte csak heggesztést használnak, többek között a megbízhatóság miatt, persze a könnyebb automatizálhatóság sem utolsó szempont.
Persze nem klasszikus heggesztés - de úgy emlékszem, hogy ahol áramot használunk az heggesztés (ez mondjuk kicsit sarkos megfogalmazás)-vagy tévedek?
Ha jó a forrasztás, akkor a beforrasztott alkatrész hamarabb törik el, minthogy elengedjen a forrasztás. Egyébként megpróbálhatod keményforrasztani is. 1-es vagy 2-es pisztolyvéggel, semleges lángot állíts be és maximum 2-es rézpálcát használj. Folyasztószernek használj bóraxot. Esetleg folyasztószerrel kombinált pálcát is használhatsz, de az elég drága.
Azért az elektrónikában nem tértek át a heggesztésre. Nem is tudnának. Legfeljebb az ícéken belül, de az más kérdés, ráadásul az nem is a klasszikus heggesztés.. Hullám forasztást használnak és ujraömlesztéses technológiát, ezek forrasztás fajták, illetve ragasztanak. Tudom, a ragsztás sokaknak meglepő, de ez van. Heggeswzteni az érzékeny elektromos alkatrészeket nem lehet, mert nem lehet rájuk áramot adni, mert nem bírnák, tehát az ív hegesztés nem lehet, a gázos pedig ilyen kis méretben fura lenne.A forrasztás a bowdeneknél is jó, ha jól van csinálva. Az eredeti, gyári bowdenek ritkán mennek tönkre a forrasztásnál, és ha mégis, akkor se a forrasztás miatt, hanem ott törnek el a hejlítgatás miatt. Ez bekövetkezne heggesztett esetben is. Arra kel figyelni, hogy a forrasztott rész nél ne hajolgasson a bowden, vagyis amibe be van fogva a forrasztott vég, az szabadon elforoghasson, ne a bowdent hajlítgassa. Ha leszakad a teljes bumszli a bowden végéről, az nem forrasztási hiba.
Mindegy! Nekem első féknél nem tetszik a bowdenes megoldás, egyébként nem véletlen tértek át még az elektronikában is a heggesztésre, ugyanis a hőingadozást sem szereti a forrasztás-mondjuk vannak akik ezzel nem értenek egyet.
Háj Peci!
Szerintem megold6ó lehet a csere, és az utánvét is.
Mit tudnál cserébe ajánlani?
sorszám: 8907 (59456)
( előzmény: peci sufnija, 2006-08-03 14:59:35)
Sziasztok
hogy tudnák képet f tolteni az oldalra ?
Nem a fürdővel volt a hiba, hanem inkább a folyasztószer hiányával. Ha a felmelegített folyasztószerbe mártod először a tiszta (!) fémet, utána bemárthatod a forraszanyagba is. Ez átmelegíti a huzalt is, ha elegendő a mennyisége.
Ja, igen, bocsi, valóban nem tértem ki rá, mert nekem annyira nyilvánvaló: a forrasztandó felületeknek a forraszanyag olvadáspontjának hőmérsékletén kell lennie. Különben coki fémes kötés.
Most világosodtam meg, hol rontottuk el mindig, a befolyatással nem volt gond, ugyanis csináltunk egy cinfürdőt és abba mártottuk bele a bowdent, de azt mindig hidegen-ezek szerint itt volt a hiba.
Még annyi kiegészítést hadd fűzzek hozzá, hogy ha forrasztasz, soha ne a forraszanyagot melegítsd. A végeredmény akkor lesz jó minőségű, ha a forraszanyag a forrasztandó felületen olvad meg. Tartsd függőlegesen a bowden végét, alulról melegítsd, és - ahogy Zapkorte is írta - felülről add a forraszanyagot. Utóbbit megbízható helyen vásárold, szánd rá a pénzt, mert amit a kínaiak olcsón árulnak, nem jó. Túl magas az olvadáspontja, és kevés benne a folyasztószer.
Én úgy csináltam, hogy ráhúztam egy bicikli-küllőanyát, aztán derékszögben széthajtottam a bovdenszálakat, visszahúztam koppig az anyát, jól megcineztem, majd a kilógó drótokat levágtam, leköszörültem. A lényeg, hogy az cin szépen befussa a bovdent is, a niplit is, ehhez türelmesen kell melegiteni, és gyantázott hiradástechnikai cint kell beledugni fölülről.
A bovdenek meg előbb-utóbb elszakadnak, ez a sorsuk, és semmit nem tehetsz ellene, csak bizz benne, hogy nem egy kiélezett szituban fog megtörténni.
Bár a kuplungbovden inkább veszélyeztett.
Bár az is igaz, hogy jawanál nem annyira.
Na mindegy, hordj magaddal tartalékot, és vezess megfontoltan, hogy ne azon múljon a pofád épen maradása, hogy elszakad-e a bovden vagy sem. No és persze nem árt egy-két havonta rászánni fél percet, és megnézni a fékkarnál, hogy nem szőrösödik-e már. Mert nem egyszerre szakad el minden szál. hanem apránként, a hogy kidörzsölődik.
Sziasztok!
Van valami praktikátok bowdenre? A héten megtettem az első hosszabb próbautat a Jawammal Kapolcsra, és Ajka magasságában elszakadt az első fékem. Igazából csak a bumszli szakadt le a bowden végéről. Szerintetek hogy tudom megcsinálni, hogy biztonságos legyen, és ne szakadjon le egy kiélezett szituban?
Előre is köszi.
Luigi (horvathluigi@index.hu)
Biztositó lemezt akár a kimerült zsebtelep érintkezőjéből is ki lehet vágni. A benzin meg aligha oldhatja fel a cint, legalábbis a 35 éves nagypolákom karburátorában (gyárilag) két részből cinnel van összerakva a sárgaréz úszó, és köszöni, még egyelőre nem oldódott fel.
de biztositó lemezem sincs.Mondjuk most adtál egy ötletet mert rezem az van vékony lemez formában és akkor meg tudom oldani.De a benzin nem oldja fel a cint?
Úgy értem, hogy eljut-e rendesen a levegő a légszűrőig. Nekem a nyereg alatt egy zacskó volt, amit beszívott, és ugyanezt csinálta.
Hurka, nézd meg a légszűrőt, hátha ott van vmi gebasz.
Lekopott? sebaj! Cinezd rá a rézlemezt a megfelelő pozicióban, és kész!
Helo.ha valakinek lenne eladó jawa mustanghoz komplett karbija ami jó vagy /csak síbertű plusz a rézbiztosítója/(ez a kettő lenne a lényeg) azt megvenném mert az egyik mustang régi baja ez hogy a tűről lekoptak a beakasztási helyek és mostmár régóta igy van egy bizonyos pontra beállitva és mindig füstöl nem nagyon csak épphogy de melegen is.Meg kellene még egy lánckerék a blokkhoz mert a tesóménak mér 3 fog is le van törve.
hali!
ez a három dolog kellene csak Debrecen messze van. Esetleg utánvétellel meg lehetne oldani? amugy mit kérnél értük? esetleg csere érdekel?
üdv.!
175 sport cz-hez keresek olajszivatyút korrekt áron. ill. más alkatrészeket, (első kereket)és leírást a motor blokról.
Hali!
Tud valaki tippet adni, hogy mitől lehet az hogy mikor alapjáraton pöfékel a moci (638) fél-egy percet mondjuk egy közlekedési lámpánál, akkor induláskor mikor gázt adok akkor nem történik semmi, vagy kicsit lejjebb esik a fordulatszám, majd egyszercsak szépen felpörög és megy. Ha nagyon rövid ideig megy alapjáraton, akkor nincs gond.
Háj Peci!
Debrecen a fellelhetősége a cuccoknak.
ami asszem van:
lábtartó, láncvédő, karbi feletti burkolat. A benya 270/l.
Az alkatrészekről biztosat 7végén tudok mondani, mivel akkor megyak nagyfádörhöz, ahol ezek a cucok leledzenek.
Széles utat!
sorszám: 8890 (59312)
( előzmény: peci sufnija, 2006-08-02 20:18:05)
Keresek 472 cz-hez elsőfék lámpakapcsolót, az ülés és a szerszámosdobozok közötti burkolatot ,egy jó állapotú tankot, első sárvédőt.
BIBI az enyém termeli a benzint:))
Helo.ha valakinek lenne eladó jawa mustanghoz komplett karbija ami jó vagy /csak síbertű plusz a rézbiztosítója/(ez a kettő lenne a lényeg) azt megvenném mert az egyik mustang régi baja ez hogy a tűről lekoptak a beakasztási helyek és mostmár régóta igy van egy bizonyos pontra beállitva és mindig füstöl nem nagyon csak épphogy de melegen is.Meg kellene még egy lánckerék a blokkhoz mert a tesóménak mér 3 fog is le van törve.
Hella!
Nekem kellene egy bal oldali lábtartó lemez, karburátor fölött lévő burkolat, a hengert körülvevő lemez, egy lánc védő, léxűrő, és egy kuplung nyomó rúd. Amugy merre laksz? mert ha van ezekközül neked valami akkor szivesen üzletelnék. Ja és a benzint hogyért adod?;P
Üdv!
A JAWA igen is képes 3,5 lityós fogyasztásra... Én msot nem rég voltam dobsinán, és 4,5 alatt evett 2 személlyel, 90-es tempónál
kösz a gratulát.
Azért örülök a gépnek mert egy elég hervadt darabbol sikerült elfogadható gépet csinálni
Gratula! Marha jó érzés volt, igaz ?:) Én máig emlékszem, milyen volt, mikor elsőre feldörmögött az öreg vas, pedig nem ma volt!
A kuplung alapból elég emberes darab. Még keményebb ill. ugrós attól lehet, ha a kuplungautomata bizonyos alkatrészei gödrösre össze vannak kopva, vagy nagyon száraz a bowden. Egyébként jól el van találva.
Az első telóban, úgy emlékszem, nincsen szimmering, csupán egy filckarika, amely olajlehúzóként műkszik. Ha a külsőszár és a belsőszár gyűrűje közti menetes részt tisztességgel megtömíted, nemigen lesz ott olajfolyás. Ha esetleg a filckarikát is lecseréled, az már kész generál. :)
R.A.!
Nekem van dekli!
Hívj fel, ha érdekel: 70 / 314-5667
Üdv Mindenkinek
Joseph barátom már kérdezte pár napja, de azért megismétlem:
638-as Jawa sebességben nem pörög ki 2200 ford./perc felé, üresben kipörög 4-5 ezerig. A bal kipufogó durrog. Kb. 30 km-t motoroztam gond nélkül, majd 4 nap állás után, beindítás után jelentkezett ez a probléma.
Akinek van ötlete, mi lehet a baj, írjon!
Gyújtás rendben (Vape), karbi/légszűrő tiszta.
Köszi!
Sziasztok.
Ma végre mentem az ujonnan összerakott 250 es Jawammal már csak a kuplungot kell megnézni mert nagyon kemény, és telo simmeringet kell elől cserélni.
175 sport cz-hez keresek olajszivatyút korrekt áron. ill. más alkatrészeket, (első kereket)és leírást a motor blokról.
Ez megtörtént. de még most sem mozdul meg sem a forgórész sem a bütyköstengely
TS=Twin Sport (Jawa) Bocsi a félreérthetőségért.
Arra akartam utalni, hogy nehogymá a fogyasztással foglalkozzak. Persze valamennyire kell figyelni, mert abból lehet következtetni a motor állapotára, de különben?
Kapcsolj kettest és fékezett hátsó kerék segítségével a főtengelyt a hajtásláncon keresztül "megfogva" bonthatod meg a menetes kötést. ( Ha eredeti, akkor egy M6 csavar van benne, 10-es kulccsal hajthatod ki.)
A Forint pedig... :P ha a kötés tényleg csak olyan stabil, akkor néha érdemes megnézni. :)
Ez jol hangzik de hogy tudom meglazítani mert most stabil mint a Forint
Köszi
Majd megprobálom végig bogarászni Ennek menni kell .
Elképzelhető, hogy a forgórész végében a megszakítóbütyköt pozicionáló kis kihajtás visszaszorult a körív vonalába, ekkor a bütyök viszonylag szbadon körbemozdulhat a meghúzás előtt ill. annak során. Nézd meg, talán ez a probléma.
Megnéztem az alk. katalógust itt. Elég gyenge minőségű az ábra, de látszik, hogy a kúpos tengelyvégben egy pici szeg van, így tuti hogy csak egyféleképp lehet a forgórészt rátenni.
Hát, az Mzk tapasztalataim szerint jobban zabálnak a jawáknál, még a ts is. Az ETZ k pedig szemben azzal, amit többen állítanak róla, sokkal többet iszik. Az én 250 es ETZm ha lementem hídba, akkor is megette az 5 litert százon, pedig nagyon pöpecül újította fel Budapest szerintem egyik legjobb mestere. A jawám most meg még ilyen göthösen is elballag 4.5 literrel. Pedig nehezebb sokkal, nagyobb a lóereje, a köbcentije. Ha felújítatom ezt is, ráteszem a fáin gyújtásom, akkor nekem is négy liter lessz a fogyasztásom. Tudom, ez nem 638 as, hanem a kevesebbet evő 634 es.Azért újítattom, és nem én csinálom, mert nehéz lenne a blokkot felcipelnem az emeletre.A hal vagy a szobám sem a legjobb hely egy blokk széthúzásához.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|