:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Köszönöm!
S mit tud egy Jawa Twin Sport?
megéri e egy 89 es gép, ha kicsit csörög a jobb henger? Lehet még ezekhez alkatrészt szerezni?
Néhány adatot/ véleményt/ tulajdonságot ha meg tudnátok osztani velem..
Üdv.:
Szabbensz
Nekem csak annyi problémaám van az eredetivel, hogy a shwimmelés miatt állandóan csupa mocsok a motorblokk, csak ezt szeretném megszüntetni.
Kár, hogy csak ilyen karbi van a Jawahoz, a Pancsihoz volt szivatós rendszerű és túlfolyatásos is.
25kW a határ, ekkorát vezethetsz A korl jogsival. Szerintem az csak 19kW, úgyhogy mehetsz vele bátran.:))
Szevasztok!!
Azt hallottam, hogy az "A korlátozott" jogosítvány KW ra lett szabályozva, nem köbcentire... szóval ha jól tudom 23 KW ig lehet vele motort vezetni.
Az lenne a kérdésem hogy ez igaz e?
Ha nem, akkor mi a változtatás, mi a korlátozás?
S egy 350 es Jawa Twin sport gép hány kw os erőt tud leadni? Lehet e ezt a motort vezetni az 'A korlátozott" jogsival?
Előre is köszi!
Üdv.: Szabbensz
Mi egy közdarabot csináltunk, így a régi karbi is megmarad. A közdarab kb 15mm széles, a karbit süllyesztett csavarokkal szereljük a közdarabra azt pedig úgy, mint az eredeti 634-es karbit a blokkra. Gyakorlati tapasztalat kb jövő februárban, addigra kell elkészülnie a komplett felújításnak-remélem.
Köszi a segítséget!
Műszert nem tudtam még szerezni akkut mérni, de a fesz.szab.-ot kicseréltem. Most az van, hogy már nem főzi az aksit, viszont nincs is töltés, nem alszik ki a töltésjelzőlámpa.
Most az aksi ment tönkre, vagy más baja lehet?
A szénkefét milyen gyakran szokás cserélni?
Üdv.!
Felrakni viszonylag egyszerű, le kell fűrészelni a régi karbi csonkját, esztergán kialakítani azt az átmérőt, ami a 638-hoz kell, bele egy horony körbe, abba egy O-gyűrű.
A baj csak az, hogy nem lehet elindítani vele. Annak van szivató rendszere, de a 634 nem tudja belőle kiszívni a benzint. Sajnos én is csak fecskendővel tudom indítani. :( Valószínűleg fogok rá tenni egy swimmelő gombot, az fogja csak megoldani. Ja és nagy a főfúvóka benne, ki kell cserélni kissebbre, ami nem egyszerű, mert legalábbis én nem kaptam boltban.
A 638 porlasztóját milyen módon lehetne felrakni a 634-re?
Én tudok egyet, szép is, jó is, és ha jól emlékszem, 350-es papirokkal fut (ez biztositásban sokat jelent), viszont félmellára tartják. De ha nagyon kell, összehozlak a taggal. Pártizezret talán le is lehet alkudni belőle, de sokkal többet nem hiszem.
Valóban tudtam egy Guzzit, de azt a használtmotorok.hu-ról néztem ki sajnos már nem tudom az elérhetőséget.
Szia,
Megadnád a V50 Monza tulajának az elérhetőségeit?
Köszönöm:ROberto
Mennyivel egyszerűbb a K-35 V porlasztó :) Abban nincs súbertű...
Pedig gyakori dolog. Szinte minden öreg jószágnál megvan.A főfúka tartó toölcsér formájúra verődik ki. Valamelyest segít a tű lejjebb engedése, de nem lessz tökéletes a dolog. A beállítástól függően hol alsó fordulaton fog keveset kapni, hol magassabb fordulaton kap túl sokat. Teljesen elmegy a karakterisztikája, olyan lessz a jószág, mintha nem teljesen belevaló tű lenne benne.Ezt nem ismeri fel mindenki, vagy állítgat állandóan sikertelenül, vagy belenyugszik a dologba, mondván ilyen a jawa, a tz, ennyit eszik, ekkora a teljesítménye. Pedig bizonyos km után cserélni kell a főfúka tartót, illetve jawa esetén az egész karbit. Vagy mint mondtam valami megfelelő csövet kell bele ragasztani, miután egyenesre fúrtuk a tartót. Legalábbis szerintem.
Ehhez nem tudok hozzászólni, mert ilyen jellegű hibával még nem találkoztam a 634-esen. Egyébként maga a karburátorház fillérekért beszerezhető, kb. fél óra alatt megvan a nagyjavítás.
Nem árt olyan úszót szerezni bele, amin állítható a tű. Csak sajnos ez ritkán szerezhető be.A fővúka tartó kopása is nehezen javítható. igaz az ETZ é is. A TZé azért, mert ritkán kapható. Nekem egyszer sikerült szerezni a Futár Petinél, de még az se volt pontossan gyártott.Marad a megfelelő betét cső szerzése, vagy legyártása, majd beragasztása. Egyébbként a főfúka tartó kikopását álltalában nem szokták figyelembe venni az emberek. Mindenféle egyébb beállítással próbálják meg kompenzálni a dolgot, szerintem kevés sikerrel. Nálam a TZnél a megfelelő főfúka tartó 1 liter fogyasztás csökkenést eredményezett. A jawánál teljes karbi cserét csináltam a kopás miatt, mert nem volt kedvem barkácsolni, ennél is nyertem több mint egy litert.És akkor nem beszéltem a mindkét esetben érzékelhető teljesítmény növekedésről.
A 634-es karburátora szerintem úgy jó, ahogy van. Egyszerű, könnyen beállítható - mi kell még ? Eszembe sem jutna lecserélni.
Én tavaly jawásodtam meg, azt hiszem most jutottam túl a nehezén. A helyzetem kb. ugyanaz volt. Az alkatrészellátás nem olyan rossz, mint amit először gondoltam, és ami van, az kifejezetten olcsónak mondható. Kopó alkatrészekből szinte minden van. Ami nincsen, pl. tömítések otthon egyszerűen elkítészíthetők. Ha az sem segít, mint most a féktámasznál, ez a társaság rendkívül segítőkész, ha nem is alkatrésszel, de tényleg használható tudással tudnak segíteni.
Ami viszont biztos: a 634-es (6V) Jawa dinamója egyszerűen kevés a városi, lámpával való közlekedéshez. Ezért én is egyhengereztem, amikor az akkufesz leesett 5V alá. Ettől eltekintve hibátlan az a gyújtás. Én kicseréltem az egészet VAPE-ra, azóta nincsen gond, az megszakító nélküli tirisztoros, és megy akku nélkül is.
Ami mellette szól, hogy az utast alig lehet észrevenni, mind stabilitás szempontjából, mind erőben.
A másik, ami nem tetszik, az a 634-es karburátora, nem túl korszerű, a 638-as karbival meg nem indul, de szépen megy, ha külön szívatom. A mostani eszemmel már nem vennék 634-est, bár van egy feelingje a vashengernek, inkább a 638 mellett döntenék.
Persze egy 20-25 éves motornál fel kell készülni olyanokra, hogy pl. a vezetékek, csatik korrodáltak, szilentek elnyomódtak. Ezek szerintem egyszerűen javítható dolgok.
A blokk generálját egy nap alatt csináltam meg úgy, hogy nincsen szervizkönyvem róla, ez alapján azt mondhatom, hogy egyszerű, mint a faék. :) És tényleg az, logikus felépítésű.
Valóban, a jawa elektromos rendszere gyenge, ez főleg a 6 voltosra igaz. De még annál is olcsón lehet jó állapotot elérni. Valóban, nehézkesebb, de nem kivitelezhetetlen a beállítása. A gyorsulása közel egyforma, esetleg leheletnyivel kissebb mint az ETZ é. Viszont az utazó sebessége nagyobb, lejtőn, széllel szemben, vagy kétszeméllyel, esetleg nagy csomaggal még nagyobb a különbség a jawa javára. KB 20% al alacsonyabb a fogyasztása. Szokták ezt vitatni, de mind a két tipussal mentem viszonylag sokat. Az ETZ szuperül fel volt újítva, a jawám most meglehetősen leharcolt, mégis ez eszik legalább egy literrel kevesebbet. Az ETZ 250 es könnyebben szerelhető, viszonylag komoly hibával is haza lehet vele vergődni.Legtöbb esetben a jawába is lehet életet lehelni, ha lerohad, csak valamivel jobban kell érteni hozzá. A jawa váza erőssebb, az ETZ váza sérülékenyebb, ráadásul ha görbül, azt nem is lehet szakszerűen javítani. A jawák álltalában olcsóbbak, az ETZhez könnyebb alkatrészt szerezni, bár a jawákhoz sem lehetetlen.Az én saját tapasztalataim alapján ennyit mondhatok a választásról.
Hagyományos megszakítós gyújtás, amit rendszeres időközönként ellenőrizni, és ha szükséges, utánállítani kell. A tapasztalataim szerint ez Jawa esetében kb. 3-5000 km, tehát évente egy, maximum két alkalmat jelent. Ha ismered a megszakítós gyújtás működési elvét (megszakító, kondenzátor, transzformátor feladatai), a forgattyústengely forgásirányát és a beállítási értékeket, már csak egy indikátorórára és egy próbalámpára - vagy cigarettapapírra - van szükséged az általános szerszámokon kívül. Az indikátorórától nem kell megijedni, egyszerű a használata, Zapkorte küldött linket is, hogy hol lehet olcsón beszerezni. A beállítási értékeket és a hengerek beállítási sorrendjét le tudod tölteni a Szocimotorosról, a Szakirodalom rovatból. Ha még soha nem csináltál ilyent, kérj meg valaki valóban (!) hozzáértőt, hogy mutassa meg. Érdemes ismerni az eljárást, mert a régebbi szocimotorok kizárólag ilyen gyújtással rendelkeznek, tehát általános érvényű tudást szerzel vele.
gyújtást azt rá kell ütni a trabi elektronikus gyújtását, és akkor jó.
6V-os jawat ne vegyél, csak 12V-set, mert a 6V-s nem tud eleget tölteni.
Alkatrészek kaphatóak, de nem mindegyik, és ami mégis, az is elég rossz minőségű, de azért el lehet vergőrni vele.
Ölég sokat fogyaszt a jawa.
Szia R.A.
a gyujtásról tudnál mondani néhány dolgot részletesebben is.
köszi
Tartsd rendesen karban, és nem lesz vele különösebb baj. Ez a gyújtásra is vonatkozik, ami régi konstrukció ugyan, de ha megismered a technológiát, sokáig működőképes.
Sziasztok gondolkodtam egy 350es Jawaba majd jövöre. De sokan mondták az idösebb ismerősök között hogy nem jók azok mert a gyujtásuk nem jó. ritka amikor miondkét henger megy. Meg hogy amugy is macerásak.
Szeretném ezzel kapcsolatban ha segítenétek nekem mint tulajok. szerintetek mi igaz ebből. és lehet a jawakhoz alkatrészeket kapni ha esetleg kell.
válaszotok előre is köszi
jó motorozást mindenkinek :-)
Üdv!
Úgy érezte pici lelkem, hogy a felújított ( új főtengely, dugó, gyűrű) 350-esem már be van járatva, és csak oda kéne neki húzni. Egy drabig ment is a dolog, de azán egyik pillanatról a másikra hatalmas csörgés csattogás közepete megállt, mintha a gyűrűsort verte volna szét, na meg a főtengely is mintha ütött volna párat.
Üresbe tettem, rárúgta kettőt, és ment tovább... SEmmi zaj, vagy furcsa hang nem jött ki rajta. Vajon mi lehet ez?
Várom ötleteiteket
Kulio
sziasztok nem érdekel valakit egy 6v-os 350-ez jaffa alkatrésznek vagy hobbi célra
direkt szőrös bitang erős a blokkja 25000ft
tipikus túltöltés. Mérni rá akkura járó motornál fordulaton, és utána fesszabot bal kézzel jobb váll fölött...
Hello!
A motorom akksijaban beindtas utan nehany mp mulva el kezd pezsegni a folyadek. Van valakinek otlete, miert csinalja ezt? Fesz.szabalyzo?
638-asrol van szo.
(bocs az ekezethiany miatt)
Esetleg valami ötlet, hogy hol lehet beszerezni? Bontót tudtok, ahol van Jawa? Legrosszabb esetben szlovákiai bolt? Valami elérhetőség?
Sziasztok!
Mz TS 125 motoromat elcserélném Jawa 250 re!Ha valakit érdekel az e-mail cimem:belafig@somlo.hu
Sziasztok!
Van valami ötletetek arra vonatkozólag, hogy akár hányszor összeszerelem a Mustang blokkomat, nem tudok sebességet váltani rajta. Olyan, mintha valami szorulna( pl. a léptetővilla tengelye )
Levcsi
Köszönöm szépen, megkaptam. Esetleg nincsen valakinek elfekvőben egy féktámasz nevű alkatrésze? Ez fogná meg a féket elfordulás ellen.
Sajnos nem jöttem rá, hogy hol lehet módosítani a mailcímemet. Itt van a fincsi: vgyorgy@gylab.hu
Elküldeném a robbantott rajzot, de az általad megadott emilcímre nem tudom elküldeni, adj meg egy használhatót és megy a kép!
Esetleg ha van valakinek egy 634-ese Dél-Pesten, szívesen meglátogatnám, hogy megnézzem.
Sziasztok!
Ha valakit érdekel van egy komplett Czetka 477-1 (Sport CZ 175)mocim, + egy 477-1 blokk szétszedve. Eladó egyben, vagy külön-külön, vagy ahogy kell!
A 2 db gumi szinte új!
Szia!
Van egy komplett 175-ös sport Cz-m, + egy blokk borítva. Régóta "pihen" a pincében. Csak ez a két dolog érdekel?
Helo.ha valakinek lenne eladó jawa mustanghoz komplett karbija ami jó vagy /csak síbertű plusz a rézbiztosítója/(ez a kettő lenne a lényeg) azt megvenném mert az egyik mustang régi baja ez hogy a tűről lekoptak a beakasztási helyek és mostmár régóta igy van egy bizonyos pontra beállitva és mindig füstöl nem nagyon csak épphogy de melegen is.Meg kellene még egy lánckerék a blokkhoz mert a tesóménak mér 3 fog is le van törve.
Engem érdekelne amit eladni szeretnél.Mennyiért adnád el?Nekem a hengerfej nem kellene.
Lehet, hogy én vagyok a béna, de azt végignyálaztam, de nem találtam ilyen rajzot. Melyik oldalon van?
Kössz a gyors választ! Már petróba ázik, holnap megpróbálom leütni.
üdv: Jani
Helló!
A krómozott gyűrűt kell lenyomni az indexbúra felé. Ha kézzel nem megy,akkor a gyűrű átmérőjével azonos csővel próbáld lenyomni,esetleg leütni,de óvatosan nehogy eltörjön a búra. Ha sikerült, magadtól is rájössz,hogy mit kell csinálni,hogy legközelebb könnyebben menjen.
üdv:Gala
Üdv!
Cz 472-es indexlámpáját hogyan lehet szétszedni?
Azt nem tudom, hogy a 638-as eltérő-e, de ha innen leszeded a szerelési könyvét, abban van egy jó metszeti ábra.
Egy kis segítséget szeretnék kérni. A blokkom már egyben van, megy is, de most a hátsó kereket kellene összeraknom rendesen. Van valakinek egy robbantott rajza a hátsó tengelyről? Ha nincsen, akkor esetleg egy közeli fénykép a tengely bal oldaláról? Valahogy nem tudom összelegózni, hogy jó is legyen, nekem az a gyanúm, hogy hiányzik belőle valami.
Helo.ha valakinek lenne eladó jawa mustanghoz komplett karbija ami jó vagy /csak síbertű plusz a rézbiztosítója/(ez a kettő lenne a lényeg) azt megvenném mert az egyik mustang régi baja ez hogy a tűről lekoptak a beakasztási helyek és mostmár régóta igy van egy bizonyos pontra beállitva és mindig füstöl nem nagyon csak épphogy de melegen is.Meg kellene még egy lánckerék a blokkhoz mert a tesóménak mér 3 fog is le van törve.
Engem érdekelne amit eladni szeretnél.Mennyiért adnád el?Nekem a hengerfej nem kellene.
bocs elfelejtettem 250ccm
sziasztok! Fájo szivvel de el kell adnom a jawamat. 68as évjárat 47eKmel új forgalmival, lejárt műszakival+ egy másik gép alkatrésznek papírok nélkül kérésre képet küldök. Tel számom: 06705028430 emil: schikra@vipmail.hu ja ára egybe 50e Ft
Váltónál lévő kislánckereket lehet cserélni. A szóló alap 17 fogast mondjuk 18asra, viszont így nehezebben gyorsul és kisebb lejtőn tud csak felmenni. Szlovákoknál úgy 250 korona egy ilyen.
Üdv!
HA nagyobb sebességet szeretnék kicsikarni a motorból, hol miylen lánckereket érdemes milyenre cserélni. És ez mi pénzbe tud fájni nekem?
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|