:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Nem tudom, ki csinálja, aki nálam volt kárt értékelni, az nagyon segítőkész volt.
Mondta, hogy nem lesz egyszerű, mert motorokra nagyon nehezen fizetnek, és sokszor nem is fogadják el, ha elismeri a vétkes, de ez nem az ő hatásköre. Talán amiatt lesz könnyebb a helyzetem, hogy kb. 30-cal mentem, ezt igen nehéz száguldozásnak nevezni.
Kertész Attila, 70 455-46-00
Az egyedi értékelés az jó, akkor ha jóindulatú a kárfelvevő, jól is járhatsz. AMikor a 850-est rámtörték, a következőképpen nézett ki: mennyiért adnak manapság egy ilyet? 200-300e körül. Jó, akkor felveszem javításra. :-) Persze ha peched van, kifoghatsz egy sudribunkót is.
Tudom, de annyit javult a helyzet, hogy nem eurotaxot vesznek alapul, mert nincsen benne, hanem más módon értékelik fel. Nincsen hivatalos forgalmi értéke.
Mindenképpen javítani szeretném. Ha nagyon ki akarnak velem tolni, akkor megpróbálom az elkövetőn behajtani, erre van törvényi lehetőség. Amúgy meg szinte mindegy, fizessenek valamennyit. Javítandó a két első teló is, ezért érdekelne, akit mondtál.
Ezen kívül a két bőr oldaldoboz, és a kormány a fékkarral, tökrökkel ami cserés. A vázat tudom hegeszteni, ahol kiszakadt belőle a lábtartó.
Szóval mindenképpen egy hivatalos ajánlat kellene. Nem nyerészkedni akarok, semmi extra, egy valós ajánlat kellene.
Akkor ezt most beszívtad, mert ha magasabb lesz az árajánlat mint a jármű eurotax értéke, akkor simán totálkárra veszik, kifizetik, amit gondolnak érte, és mehetsz a fenébe. :-( Ebben ugye az az aljasság, hogy még ha találsz is ugyannyiért egy ugyanilyet, az átírási költségeket akkor is bukod.
Egyébként csak egy olyan embert tudok ajánlani, aki balesetes telószárakat ki tud egyenesíteni. Én is dolgoztattam már vele, és jó lett. Párezer forintot kért csak érte (18e+áfa lett volna az új).
Ma kint volt a kárfelmérő a biztosítótól. Felmérte, de azt írta a papírra, hogy számlára nem javítható, árajánlat szükséges. Ezt nekem kell beszereznem. Tud segíteni valamelyikőtök egy hivatalos ajánlattal? Meg kellene nézni a járművet, ami Bp. XX-kerben van. Természetesen nem kívánom ingyen, bár nem vet fel a pénz, fizetek érte egy szerényebb összeget.
Heló.Szombathelyen tudok venni neked de van egy debreceni jawas bolt ahol minden van.
Sziasztok.
Nem kell valakinek egy 559-es 250es Jawa? Nemrég felújított motorral, törzskönyvvel, jó állapotban de lejárt műszakival 65ezer pénzért. Sajna nem férek a garázsba. +első fékek eladók. 0620/800-88-77 14:00 után
Képet küldök ha írsz mailt.
Szia , a Kondor vagyok, lehet hogy érdekelne pár dolog a 638-as cuccok közül,itt lakom a szomszédban, soroksáron.Írj egy mail-t hogy mikor tudunk összefutni, aztán megnézem.
pannonkondor@freemail.hu
Ja... csak magas fordulaton csinálja, és amióta jobban meghúztam, csak kevesebbet köpköd. Egyébként nem egyedi jelenség, onnan jutott eszembe, hogy a Vaterán hirdetett 632-esen ugyanilyen foltok vannak.
Akkor kend be az egészet kipuffogógumival! (Csak nem repedt el az a cső...)
Vadi újjal is ezt csinálja, szépen felveszi a formát, amit kell, és mégis köpköd.
összeesett, elszenesedett, kiégett... de az is lehet, hogy csak egyszerűen túl alacsony, vagy rövid a menet a hengerben, és a hollandival nem tudod eléggé összenyomni.
Hellosztok.
Jawa Mustanghoz kellene nekem kuplung lamella.
Ha van valakinek vagy tudja hogy hol lehet kapni akkor írjátok már meg.
Jah meg az árát is. THNX
A tömítés miért nem tömít ?
A gumi új(szerű),a szőrök lekoptak a tetejéről. A telón,meg a kerékcspágyakon mit,és hohgy nézzek meg?
Nem lehet,h a fékkel van a gond?
Mennyibe kerül egy relé az indexbe?
Ja, van egy 5 perces néma filmem, amiben krossz cetkákkal nyomják krosszpályán 1976-ban. Magyar film. Ha valaki tud hozzá adni tárterületet, csinálok belőle valami DIVX-et.
Nekem a trafipax is tetszik. 1962-es a film, de ezeknek a sunyi cseheknek már akkor is volt 30-as táblájuk és bokorba rejtett traffipaxuk, hogy a rák egye ki a belüket. (Azóta is kedvelt üzletáguk a radarozás.)
Pedig de, mégpedig egy aluminium hengerállványos V8-as.
Az 500-as békát tényleg kár volt abbahagyni. Tavaly Akaliban láttam egyet élőben, kurva jó kis gép volt, két hengeres, felülvezérelt (meghajtás nem ám lánccal... királytengellyel!), ha ezt a blokkot feltámasztották volna a nyolcvanas évek végén, akkor talán most jawakon tanulnának a népek, nem GS-500-akon.
Persze aztán lehet, hogy egyszerűen nem volt rentábilis a gyártás. Egyszer olastam egy kerekasztalbeszélgetést a Rádiótechnikában, ahol a BRG, a MOM, a Videoton és már illetékes üzemek képviselői arról tárgyaltak, hogy tudnának-e ők itthon az Akai GX-2000 tip magnóhoz foghatót csinálni. Végül megegyeztek benne, hogy ha mind összefognak, tudnának, de min. másfélszeres áron, mint amennyibe a japán cucc kerül szállítással, vámmal, mindennel.
hollandi kiteker, könyök ki, azbesztkarika be, hollandi vissza.
634-es tulajdonosok, nektek nem köpködi össze a kipufogó a blokk elejét olajjal ? Mi a f*szt lehetne ezzel csinálni ?
Beteg egy népség ez a szlovák!
Szerintem nem teljesen normális, hogy nem a 4 ütemű jawa motort fejleszették tovább. Ha azt folytatják, ma egy lapon lehetne említeni a jawa-t bármelyik vezető motormárkával!
Bitang egy vas ez a Tatra! Nem is tudtam, hogy v8-as motor van benne.
Az 500-as jawa-nak, meg isteni jó hangja van, és nagyon komoly, ahhogy a rendőrcsóka a tankon lévő gyújtáskapcsolóval leálítja!
Nagyon állat ez a film.:)))))
És hogy tetszik? Szerintem zseniális. :)
Nem jó a link, próbálom keresni az oldalon.
Egy baromi meredek lejtőn biztosan.:))) De inkább ne próbáld ki. A végsebessége 120 körül vagy kicsivel felette van, esetleg eléri a 130-at is.
4 sebességes kivitel van csak, bár hallottam róla hogy készült rendőrségi kivitelben 5 fokozatú is, csak arról nincs infó, hogyan voltak elosztva a fokozatok.
Nézd végig a telót, kormány és kerékcsapágyakat.
Hali!
Mitől lehet az,hogy ha mente közben az első fékkel fékezek,a kormány beremeg,szitál? Kb. mennyiből lehet megcsinálni?
Tényleg 4sebességes a twin sport is? Mennyi a vége? Mert én harmadikba olyan 70el mehettem vele,kb.2,5-3ezres fordulaton,létezne,hogy 4edikbe meg 160at?
Hali!
Le kellene venni a bal oldali deklit, megnézni, mi a helyzet a kuplung körül, lehet látni hogy működik-e rendesen.
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni ,hogy ki a tulajdonosa az ezüst 350 ea jawa-nak.van rajta nagy első légterelő, sok müszer,3 ezüs doboz. most láttam a túrás képek között. Szeretnék kérdezni.
kérlek irj mélt
kobra111@citromail.hu
hellósztok!
segítség kéne !!!! az történt hogy nekem van egy 638-asom és mentem vele egy kis túrát és az van hogy amikor el akartam vele indúlni beraktam 1-esbe és szépen kiengettem a kuplungot és lefulladt és akárhányszor próbálok elindulni lefulladt és nem megy egy centit sem ha tolni próbálom sebességbe olyan mintha üresbe lenne és semmi mi a teendő ienkor?
fullkopy@msn.com
T.: 06 30 27 27 987
Engem érdekelne pár dolog. A regisztrált e-mail címed nem jó, hol tudlak elérni ?
Eladó egy hiányos jawa 638 atomjaira szedve, főbb cuccok : főtengely, hengerpár, hengerfejek, hátsó lengőkar, generátor, váltóalkatrészek, alaplap,kerekek, h.lánckerék csapággyal, stb.
Elsődleges lehúzó, indikátor óra, blokkszéthúzó is eladóvá vált. Motyók csepelen kukkolhatók meg, vehetők át. Posta kizárva.
Több Jawa és CZ elektromos sémát találtam az alábbi helyen:
http://www.sesa-moto.cz/page.php?parametr=historie&kde2=schem#
De a biztositónak a teljes kárösszegért jót kell állnia. Beleértve a poggyászkárt és személyi sérüléseket is. De persze ezt ők amennyire tudják, próbálják elspórolni, arra appellálva, hogy úgyis lusta leszel 10000Ft/óra dijú ügyvéddel biróságon kijárni az igazadat. És általában be is jön nekik.
Tulajdonképpen nekem nem a biztosítót kellene perelnem, hiszen nem ők okozták a kárt, hanem a károkozót.
úgy, hogy a biztositó megállapitja a tényleges kárt, aztán levonja belőle azt az összeget, amiért még pont nem éri meg neked biróságra szaladni, és azt fizeti ki. Igy lett az én fiat 850-esem is 70e Ft-s kárra véve, pedig huzatópadra kellett tenni, plusz egyengetés, fényezés, lökháritó stb.
Aztán persze ezt oda-vissza játszák, de azért ha a biztositóval akarsz kitolni, akkor fordulj valami dörzsölt szakihoz, mert ők sem most másztak le a falvédőről, hogy egy jöttment amatőr lehúzza őket.
Ami meg a vape gyújtást meg a többit illeti: azt megtarthatod. Akár most rögtön kiszerelheted (még mielőtt szemléznék), bár nem hiszem, hogy a kárbecslőt érdekelné, mi van a dekli alatt. Most a lényeg az, hogy ne vegyék gazdasági totálkárra. Bár ha arra veszik, a roncsot akkor is megtarthatod no persze levonják a roncsértéket a 30-40e-ből, és akkor úgy kapsz mondjuk 15-öt, aztán ha nem tetszik, perelheted őket. Rohadt egy banda, na.
Úgy lesz 40 ropi, hogy megnézik eurotax katalógusban az árát egy ilyen korú gépnek.Azt veszik alapul.És levonják az árából a még használható alkatrészek árát.
Az extrákat felejsd el, az a "te bajod", ha felteszel ilyeneket a motorra.Azt nem fizetik ki.Egy ismerősöm ezért bukott kb 600Ezer ft-ot a Trabantján...
A sisak meg kuka, az tuti.Számla nem kell asszem, ha normális az ügyintéző.Elvileg a típus alapján, meg a beleöntött dátum alapján utána tudnak nézni...Majd kitapasztalod te is a biztosítósok trükkjeit...
Sisakról már nincsen meg a számlám, de tavalymég 82e volt a listaára. Csak a Vape gyújtásom volt 50kHUF, a két henger 20k, és a többi sallang. Ezek vadi újak. Akkor hogy lehet az értéke 30-40???? Vagy forduljak bírósághoz? Van köztetek ügyvéd? :(
Sisakot, ruhát csak akkor fizetnek ki, ha van róla számla. A motort meg valószinűleg gazdasági totálkárra veszik 30-40e Ft kárértékkel. Ami ugyan a javitást fedezi, de viszont azt jelenti, hogy legközelebb egy fillér kártéritést sem kapsz érte, mondván, hogy ennek a teljes értékét kifizették már egyszer. Szóval érdemes odafigyelni, hogy ne legyen gazdasági totálkárra véve.
Szeirntem a legjobban akkor járnál, ha elvinnéd egy olyan szereldébe, ahol kárügyintézéssel is foglalkoznak. Ott általában úgy ügyintéznek, hogy te is jól járj, a szerelő is jól járjon, a biztositó embere is jól járjon, csak a biztositó járjon rosszul - de ő meg majd dijat emel a többi vétlen ügyfelüknek. :-(
Nem valami jól kezdődik jawás pályafutásom. Éppen beletettem a 200-ik kilométert, amikor megelőztem egy kamiont. Ez nem lett volna baj, tekintve, hogy ment vagy öttel, én meg előztem harminccal, egy egy kislány úgy gondolta, hogy a kapubejárójukból padló gázzal kikanyarodik balra a kamion előtt, azaz pont velem szemben. Dupla leszúrt rittberger, tripla lutz, és már nyaltam is az aszfaltot, együtt féltett vasammal. Jobb oldalról kapott el.
Végül egy kis magyarázat után elismerte felelősségét, van betétlapom, jövő héten jön a kárszakértő. Ebben kérném tanácsotokat! Szerencsére nem jártam még soha így, gőzöm sincsen róla, hogy egyáltalán mi sérülhetett, mit kell nézni, mit néz a szakértő.
Ami biztos, elhajlott az első villa a kormány kb. 30 fokban áll egyenes keréknél. A lábtartó kiszakította a vázból a rögzítési helyet. Két nagy bőrtáskám van hátul, az egyik ripityomba szakadt. A rendszámom úgy leesett, hogy nem is találtuk meg. Alig használt Nolan sisakom jól vizsgázott, de nem is tudom, merjem-e ezután használni. Ruhámat is megszaggattam.
Szóval a kérdés az, hogy mire kell figyelni, mit kell mutogatni a szakértőnek, és hogyan. A vas 634-es, a biztosító Allianz.
Nézted hogy lötyög-e az első kerék? Rakd fel sztenderre és nézd meg, lehet hogy csapágycsere kell vagy még nézd meg a telószárat is, nincs-e kikopva.
Na,megnéztem,kipróbáltam. Az index relé rossz,meg is mutatták. Levetettem az oldaldeklit. Még azt is felajánlották,hogy a hengerfejet is leszedik. Az akksit is mértük,alapjáraton nem,de nagyobb fordulaton felment 14.24re.
A telóban mondtam,h hideg legyen a motor,ne indítsák már be. A beindítás nem volt zökkenőmentes,rugdosgatták,meg minden. A szerelő gyerek szerint a beállítócsavarokkal van a gond(ezt látáványosan meg is csinálta,persze miután sokadik rúgásra beindította a gépet).
Aztán mentem vele. A kuplung eléég az elején elkezd fogni. Nagyon húz,bár nem pakoltam fel,csak 3.-ig. Tényleg csak 4 sebes? Aszittem min. 5 fokozat van.
Azt viszonmt felfedeztem,hogy az első fék furcán fog. Beremeg a kormány amikor fékezek,olyan mintha szaggatottan fogna a fék... Ez mitől lehet?
Sztem mindent leírtam,amit lehetett.
szia!
hát akkor nem marad más csak a pénz...mennyit kérnél ezért a 3 dologért?(lábtartó, láncvédő, karbi feletti burkolat).
Üdv!
Pedig logikus: olyan motort, aminek semmi baja, miért adnának el? Legfeljebb ha haláleset miatt. Valami stihhje mindnek van. De az általában nem az ideiglenesen összetákolt blokk, inkább elektromos rendszer meg karburátor eredetű szokott lenni. Egy blokk viszonylag tartós dolog. Nem véletlenül végezte sok pannónia kerti traktorként vagy fűrészgépként: a blokk jócskán túlélte az összes többit.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|